http://www.mediacourant.n(...)oor-sven-kockelmann/quote:Sylvana Simons voelde zich vandaag beledigd door Sven Kockelmann tijdens een radio-interview in het programma De Ochtend. Dat was te horen op Radio 1. Kockelmann vroeg zich af of Simons niet een beetje overdrijft met haar ‘beroep op racisme en het morele gelijk’. “Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch een belediging. Als u mij vandaag de dag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf…“, zei een geėrgerde Simons op de radio.
De presentator van KRO-NCRV zou beter moeten weten, vindt Simons. “Ik neem aan dat u heeft meegekeken wat er sinds afgelopen mei gebeurd is.”
Simons vindt het juist goed dat ze fel optreedt tegen mensen die zich racistisch uitlaten. “U ziet wat er allemaal gebeurt en u gaat dan zeggen: ‘Het is best goed dat u daar wat aan wil doen, maar doe het dan wel op die en die manier.’ Ook daar is een term voor: tone policing. Dat ligt in uw vraag verscholen.”
Toch vindt Kockelmann haar politieke partij DENK soms erg ongenuanceerd. De presentator: “De manier waarop DENK een discussie vormt, roept een tegenreactie op. Daar kunnen we het toch over eens zijn?”
Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af. Daar deal je mee op het moment dat het zich voordoet. Discriminatie en racisme zijn criminal acts, misdaden. Het mag niet.”
Precies ja. Ze kan niets, ze doet niets, ze kan geen zetel halen. Ze heeft alleen maar macht als domme verveelde mensen haar uitnodigen op de radio, op de TV, om dit soort onzinuitspraken te doen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:59 schreef Redbullkid het volgende:
Welke kankermongool geeft dat mens al die aandacht.
Daar wil je als media toch helemaal geen aandacht aan geven.
Geeft een soort machtpositie.
Ook als politieagent krijg je dan zo'nreactie?
Twitter Politie komt zo langs.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Sven krijgt de Educatieve Maatregel Discriminatie opgelegd en een stadionverbod nu?
Nu lachen we nog, maar het lachen zal ons over een tijdje wel vergaan, denkt Sylvana.quote:
Zo speel je dat niet. Mag bij voorbaat van de lijst van DENK af als ze denkt dat het zo werkt. Dat snapt ze toch inmiddels wel na de hele Pietenhetze? Er hebben zo veel mensen de hakken in het zand gezet dat er een diepe wig in de samenleving gedreven is. En dat neem ik onder andere haar kwalijk. Dit middel heiligde niet het doel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:56 schreef Zipportal het volgende:
Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Sven krijgt de Educatieve Maatregel Discriminatie opgelegd en een stadionverbod nu?
Het is eerder zo dat andere groepen helemaal niet gediscrimineerd worden, maar zichzelf ervan overtuigd hebben dat dit wel het geval is. Ze hebben alle kansen in Nederland: onderwijs, gratis geld, allerlei hulp en voortrekkerij die blanke Nederlanders niet krijgen. En toch slagen ze er iedere keer in zichzelf te presenteren als een stel achtergestelde zielepoten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:33 schreef girlygirl8 het volgende:
Discriminatie aankaarten is heel gevoelig bij een deel van Nederland, omdat men al zolang gewend is om andere groepen te discrimineren zonder daarop aangesproken te worden.
Laat staan dat een donkere vrouw hun op dat vlak de les komt lezen.
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man die de examens uitdeelt verteld 'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit landquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat andere groepen helemaal niet gediscrimineerd worden, maar zichzelf ervan overtuigd hebben dat dit wel het geval is. Ze hebben alle kansen in Nederland: onderwijs, gratis geld, allerlei hulp en voortrekkerij die blanke Nederlanders niet krijgen. En toch slagen ze er iedere keer in zichzelf te presenteren als een stel achtergestelde zielepoten.Want wat zijn we toch gemeen en racistisch in dit land.
Die Turken van DENK spannen wel echt de kroon hoor. Gemier over slavernij, terwijl de Turken 700 jaar lang slavernij bedreven, tot diep in de 20e eeuw, nadat het in het Westen allang was afgeschaft. En nu zijn ze helemaal verkikkerd op hun geliefde anti-mensenrechten wappie Erdogan. Maar neen, het probleem zijn de autochtone Nederlanders!
Die Kuzu heeft zo'n klont boter op zijn hoofd dat de zon wordt geblokkeerd.
Fysieke symbolen van fascistisch gedachtegoed dragen valt natuurlijk ook wel enorm op, kun je die beste man ook niet kwalijk nemen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man die de examens uitdeelt verteld 'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit land
Dit is dus exact het probleem.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:48 schreef Grems het volgende:
[..]
Fysieke symbolen van fascistisch gedachtegoed dragen valt natuurlijk ook wel enorm op, kun je die beste man ook niet kwalijk nemen natuurlijk.
Hoofddoek heeft niet met ras te maken hč.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man die de examens uitdeelt verteld 'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit land
Discriminatie is ook een punt dat DENK wil aanpakken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoofddoek heeft niet met ras te maken hč.
Daar heb je gelijk in. Dat is onheus tegen jou, lomp en een leugen van de examinator. Wel is mevrouw Simons bij het minste of geringste beledigd, en je mag ter discussie stellen wie daar nou eigenlijk debet aan is. Ja, er vindt onterechte discriminatie in dit land plaats, en dat is erg. Maar niet iedereen die tot de bevolkingsgroep behoort die vaak slachtoffer is van discriminatie, moet maar alles wat niet welgevallig is, interpreteren binnen het kader van discriminatie. Dan kom je nergens. Ik vind het terecht dat men daar ook op aangesproken wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hij begon niet over je geloof, hij begon over je hoofddoek.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man, die de examens uitdeelt verteld, vertelt:'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit land
Onder andere jij nu.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:59 schreef Redbullkid het volgende:
Welke kankermongool geeft dat mens al die aandacht.
Dat is zeker het probleem, moeten we niet willen in een Westers land. De zandbak moet in de zandbak blijven.quote:
Discriminatie aankaarten door onschuldige zaken (woorden als allochtoon bv) te demoniseren en alles richting white guilt te sturen is nu niet echt de manier om goodwill en begrip bij anderen te kweken. Prima als ze lekker de beuk er in wil gooien door onvermurwbaar anderen als slecht te bestempelen maar dan oogst je op een gegeven moment alleen maar hoon en irritatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:33 schreef girlygirl8 het volgende:
Discriminatie aankaarten is heel gevoelig bij een deel van Nederland, omdat men al zolang gewend is om andere groepen te discrimineren zonder daarop aangesproken te worden.
Dit is echt de enige die juiste postquote:
quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:58 schreef fathank het volgende:
lijkt me zo lekker om bij iedere opmerking van iemand waar ik het niet mee eens ben volledig in de kramp te schieten
Mooi.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Discriminatie is ook een punt dat DENK wil aanpakken.
Het is maar net waar je de klemtoon op wil leggenquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:55 schreef Kaas- het volgende:
Haha, die eerste zin: "Sylvana voelde zich vandaag beledigd (..)".
Zeg maar, de dagelijkse episode.
Nee girlygirl. Continu overdreven met twee gestrekte benen inkomen, gaat een hele nare reactie opleveren. Helemaal als je dat vanuit je calimero niveautje doet. Dat weet je van te voren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:33 schreef girlygirl8 het volgende:
Eehm.. ja.. ik mag ook geen petje op in de klas he?quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe meer hoe beter.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Daar gaan we weer...
Moe van dat mens.
Mijn hoofddoek is het symbool van mijn geloof. Ik draag het niet zoals een kankerpatiėnt, een jodin of als fashionstatement. Ik ben duidelijk herkenbaar als moslima.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Hij begon niet over je geloof, hij begon over je hoofddoek.
Mooi voorbeeld over hoe de zogenaamde discriminerende medemens denkt.
Dame. Het is niet het hoofddoek, de onderwerp, het groep of het tijd. Allejezus.quote:
Ik zie dat nergens staan, quot eens opnieuw en zet het in vet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:08 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dame. Het is niet het hoofddoek, de onderwerp, het groep of het tijd. Allejezus.Of bij Allah. Of wat dan ook.
Je bent volledig op de hoogte hoe de slaverij vroeger in stand werd gehouden en dat ook blanken slaven waren ( en nee, niet enkele blanken)? Ik ben dat gejank op de blanken wel wat zat.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Mijn hoofddoek is het symbool van mijn geloof. Ik draag het niet zoals een kankerpatiėnt, een jodin of als fashionstatement. Ik ben duidelijk herkenbaar als moslima.
Daarnaast is het een onderwerp die je niet bespreekt voor een hele klas als je examens moet uitdelen. Als ik daadwerkelijk het schoolregelement verbrak, dan was ik wel eerder van de opleiding weggestuurd. Die man was een duidelijke moslimhater en hij wilde mij vernederen. Met dat soort acties bereik je niks, behalve dan dat ik dit soort dingen meeneem in mijn geheugen (dit geldt voor menig groep dat gediscrimineerd worden) en dit op den duur een schandvlek in de Nederlandse geschiedenis zal worden. Een tijd dat herinnerd zal worden als een tijd waar discriminatie gedoogd werd.
En typetjes zoals jij zijn het voorbeeld waarom moslims en andere groepen die met discriminatie kampen nog een lange strijd moeten voeren tegen discriminatie en het ook gaan winnen. Vroeger hadden blanken er ook moeite mee om slavernij af te schaffen, uiteindelijk is dat toch gebeurd.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Mijn hoofddoek is het symbool van mijn geloof. Ik draag het hem niet zoals een kankerpatiėnt, een jodin of als fashionstatement. Ik ben duidelijk herkenbaar als moslima.
Daarnaast is het een onderwerp die dat je niet bespreekt voor een hele klas als je examens moet uitdelen. Als ik daadwerkelijk het schoolregelement verbrak, dan was ik wel eerder van de opleiding weggestuurd. Die man was een duidelijke moslimhater en hij wilde mij vernederen. Met dat soort acties bereik je niks, behalve dan dat ik dit soort dingen meeneem in mijn geheugen (dit geldt voor menig groep dat die gediscrimineerd worden wordt ) en dit op den duur een schandvlek in de Nederlandse geschiedenis zal worden. Een tijd dat die herinnerd zal worden als een tijd waarin discriminatie gedoogd werd.
En typetjes zoals jij zijn het voorbeeld waarom moslims en andere groepen die met discriminatie kampen nog een lange strijd moeten voeren tegen discriminatie en het ook gaan winnen. Vroeger hadden blanken er ook moeite mee om slavernij af te schaffen, uiteindelijk is dat toch gebeurd.
Daar dacht ik ook aan. Bestaat er al een soort Sylvana-kalender, waarin we per dag kunnen zien waarover ze nu weer beledigd is?quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:55 schreef Kaas- het volgende:
Haha, die eerste zin: "Sylvana voelde zich vandaag beledigd (..)".
Zeg maar, de dagelijkse episode.
Lekker antisemitisch weer...quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Mijn hoofddoek is het symbool van mijn geloof. Ik draag het niet zoals een kankerpatiėnt, een jodin of als fashionstatement. Ik ben duidelijk herkenbaar als moslima.
Alleen als je bewust word van je blanke privilege zal er verandering komenquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:11 schreef nikky het volgende:
[..]
Je bent volledig op de hoogte hoe de slaverij vroeger in stand werd gehouden en dat ook blanken slaven waren ( en nee, niet enkele blanken)? Ik ben dat gejank op de blanken wel wat zat.
En typetjes zoals ik? Laat me niet lachen slachtoffertje. M'n vriend is een Colombiaan
Geloofsgenoten van jou hebben nog steeds moeite met het afschaffen van slavernij. Je punt is?quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Daarnaast is het een onderwerp die je niet bespreekt voor een hele klas als je examens moet uitdelen. Als ik daadwerkelijk het schoolregelement verbrak, dan was ik wel eerder van de opleiding weggestuurd. Die man was een duidelijke moslimhater en hij wilde mij vernederen. Met dat soort acties bereik je niks, behalve dan dat ik dit soort dingen meeneem in mijn geheugen (dit geldt voor menig groep dat gediscrimineerd worden) en dit op den duur een schandvlek in de Nederlandse geschiedenis zal worden. Een tijd dat herinnerd zal worden als een tijd waar discriminatie gedoogd werd.
Hoe staat het met de discriminatie en racisme geuit door moslims jegens Joden? Er zijn wijken genoeg in Nederland waar men niet met een keppeltje over straat kan.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De blanken hebben de slavernij afgeschaft, waar de Afrikanen onderling vrolijk verder gingen. Vanuit West-Afrika trokken ze het hele continent over om slavenhandel te drijven met de Arabieren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:11 schreef nikky het volgende:
[..]
Je bent volledig op de hoogte hoe de slaverij vroeger in stand werd gehouden en dat ook blanken slaven waren ( en nee, niet enkele blanken)? Ik ben dat gejank op de blanken wel wat zat.
En typetjes zoals ik? Laat me niet lachen slachtoffertje. M'n vriend is een Colombiaan
Je doet alsof het jodendom een oppervlakkige keuze is of iets onaangenaams dat je overkomt. Je stelt het gelijk met kanker of mode. Dat is heel kwalijk. Orthodoxe jodinnen dragen ook om geloofsredenen hoofdbedekking. Kennelijk vind je jezelf met je islam superieur aan joden. Oeioeioei. Zeer glad ijs. Blijkbaar heb je op meer gebieden dan alleen Nederlandse schrijfvaardigheid nog ontwikkeling nodig.quote:
Duidelijk een jodenhaatster... Past dus perfect bij je docent als moslimhater..quote:
Hoe staat het met de haatzaaierij van Geert Wilders met zijn joodse geldschieters? Alle joden staan dus achter Geert Wilders als ik jouw logica volg.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:21 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe staat het met de discriminatie en racisme geuit door moslims jegens Joden? Er zijn wijken genoeg in Nederland waar men niet met een keppeltje over straat kan.
Rassendiscriminatie, neem ik dan toch aan.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Discriminatie is ook een punt dat DENK wil aanpakken.
Nee, ik maak duidelijk dat ik herkenbaar ben als moslima.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:25 schreef Andromache het volgende:
[..]
Je doet alsof het jodendom een oppervlakkige keuze is of iets onaangenaams dat je overkomt. Je stelt het gelijk met kanker of mode. Dat is heel kwalijk. Orthodoxe jodinnen dragen ook om geloofsredenen hoofdbedekking. Kennelijk vind je jezelf met je islam superieur aan joden. Oeioeioei. Zeer glad ijs. Blijkbaar heb je op meer gebieden dan alleen Nederlandse schrijfvaardigheid nog ontwikkeling nodig.
Dan mag je mij precies vertellen waar mijn jodenhaat uit blijkt. Ben benieuwd...quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Duidelijk een jodenhaatster... Past dus perfect bij je docent als moslimhater..
Lekker negatief doen.. je eigen slaaf zijn.. en om dat te verhullen het over een ver verleden van nederlandse slavernij gaan hebben..
Troela..
Hoofddeksel? En die drie groepen waren het enige wat je kon verzinnen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, ik maak duidelijk dat ik herkenbaar ben als moslima.
De andere groepen die ik opnoemde zijn alle groepen die ik kon bedenken die ook een hoofddeksel dragen, alleen dragen zij het duidelijk anders dan moslima's.
Nee, discriminatie vanwege mijn geloof.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Rassendiscriminatie, neem ik dan toch aan.
Dat zijn alle groepen die ik kon bedenken waar vrouwen hun haren bedekken ja.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoofddeksel? En die drie groepen waren het enige wat je kon verzinnen?
Uit precies hetzelfde als waar jij vind dat je docent "duidelijk" een moslimhater is..quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:31 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dan mag je mij precies vertellen waar mijn jodenhaat uit blijkt. Ben benieuwd...
Nee, je geloof is je ras, in jouw geval, maar je hoofddoek is cultuur, net als vrouwenbesnijdenis, zeg maar. Nieuwe realiteit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:32 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, discriminatie vanwege mijn geloof.
Voor.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:35 schreef vaduz het volgende:
Kan er niet een speciaal Sylvana Simons topic worden geopend, waar al deze berichten worden gebundeld?
Lul er maar weer mooi omheen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:25 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe staat het met de haatzaaierij van Geert Wilders met zijn joodse geldschieters? Alle joden staan dus achter Geert Wilders als ik jouw logica volg.
Ja, want discriminatie van een moslim is racisme en derhalve dus rassendiscriminatie. Echter dat doekje draagt niet iedere moslima en is dus cultuur en geen ras.quote:
Als het om haren bedekken gaat dan vind ik die kankerpatient er niet tussen passen... Eigenlijk vind ik het een grof schandaal dat je die erbij zet want de reden van een hoofddeksel in dat geval lijkt me toch duidelijk of niet dan?quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:34 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Dat zijn alle groepen die ik kon bedenken waar vrouwen hun haren bedekken ja.
Kan jij er meer bedenken dan? Dan zetten we die ook nog even tussen mijn tekst. Als dat je blij maakt.
Moslima's dragen het omdat Mohammed dat van de Joden heeft overgenomen. Er is geen verschil... jij bent degene die denkt dat er wel verschil is.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De andere groepen die ik opnoemde zijn alle groepen die ik kon bedenken die ook een hoofddeksel dragen, alleen dragen zij het duidelijk anders dan moslima's.
De haat uit zijn stem maakte het zelfs voor klasgenoten duidelijk. Hoe random is zo'n onderwerp tijdens een examen? Is alsof je dan over keppeltjes begint in een klas waar 1 joodse jongen tussen zit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Uit precies hetzelfde als waar jij vind dat je docent "duidelijk" een moslimhater is..
Jij hebt het over hoofddoeken.. en hij ook..
Hij had je ook gewoon de klas uit kunnen zetten. Nu kreeg je een waarschuwing om het niet nog een keer te doen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De haat uit zijn stem maakte het zelfs voor klasgenoten duidelijk. Hoe random is zo'n onderwerp tijdens een examen? Is alsof je dan over keppeltjes begint in een klas waar 1 joodse jongen tussen zit.
Nee, moslimhaat moet zeker aangepakt worden. Net zo hard als haat tegen donkere mensen, anti-semitisme etc.
Nee hoor. Mijn geloof is mijn geloof. Ik sta erachter, hoe erg het jou ook pijnigt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je geloof is je ras, in jouw geval, maar je hoofddoek is cultuur, net als vrouwenbesnijdenis, zeg maar. Nieuwe realiteit.
O, en jodin zeggen we ook niet meer, zij is een niet-zwarte mensen van kleur met eventueel een migrantenafkomst.
Eigenlijk hetzelfde als jij dus.
Volgens mij ken jij het verschil tussen discriminatie en racisme niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, want discriminatie van een moslim is racisme en derhalve dus rassendiscriminatie. Echter dat doekje draagt niet iedere moslima en is dus cultuur en geen ras.
Uiteraard geldt geloof=ras niet voor een christen, humanist, agnost of atheļst, die hebben geen ras en kunnen dus nooit gediscrimineerd worden officieel.
De haat uit zijn stem... Kijk als je het nou over de geur uit zijn mond had..quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:39 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
De haat uit zijn stem maakte het zelfs voor klasgenoten duidelijk. Hoe random is zo'n onderwerp tijdens een examen? Is alsof je dan over keppeltjes begint in een klas waar 1 joodse jongen tussen zit.
Nee, moslimhaat moet zeker aangepakt worden. Net zo hard als haat tegen donkere mensen, anti-semitisme etc.
Nou, nee, dat geldt dus niet voor orthodoxe jodinnen. Je brengt toch echt zelf iets over met je nevenschikking, en het feit dat je een ander geloof er bij haalt. Dat moet je niet doen als je een punt wil maken over godsdienstvrijheid.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ga dan lekker in Iran wonen waar een hoofddoek verplicht is. Zelfs in Turkije mochten hoofddoeken niet door ambtenaren gedragen worden, helaas onder invloed van conservatieven is dat nu weer opgeheven.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Discriminatie moet toch keihard aangepakt worden? Waarom spreek je je nu niet uit tegen de mensen die er voor zorgen dat mensen met een keppel op niet veilig door sommige wijken kunnen lopen? Snel even de focus op Greet en zijn geldschieters gooien, daar hebben de synagogebezoekers niet per direct wat mee te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:43 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Haha is toch zo? Nu plots mag er niet generaliseert worden he (en terecht ook)
Moslima's dragen het omdat het ons is aanbevolen door onze Schepper. Wat anderen doen en niet doen is hun zaak.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Moslima's dragen het omdat Mohammed dat van de Joden heeft overgenomen. Er is geen verschil... jij bent degene die denkt dat er wel verschil is.
Geen symbool van geloof maar van onderdrukking, het wordt min of meer opgelegd door de moslim 'samen'leving. Eigenlijk is het een soort Jodenster.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:05 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Mijn hoofddoek is het symbool van mijn geloof.
Je mag niet liegen he? en dat doe je nu wel, dus je bent het predicaat moslima helemaal niet waard...quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:50 schreef girlygirl8 het volgende:
Wat moslima's en jodinnen onderscheidt op dat vlak is dat moslima's ook hun nek horen te bedekken. Terwijl het bij jodinnen gangbaar is om de nek te tonen.
Want? Een hoofddoek moet anders behandeld worden dan andere bedekkende kleding die uit fraude-overwegingen wordt verboden? Wat geeft jou het recht om een speciale behandeling op te eisen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Neerbuigend praten, arrogante houding etc. gewoon zoals de gemiddelde moslimhatende fokker zoals jij.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De haat uit zijn stem... Kijk als je het nou over de geur uit zijn mond had..
Maar definieer de haat uit zijn stem eens dan?
Want als ik daar zat met mn pet op had ie hetzelfde gezegd.. en dat ie er verder niets mee deed is omdat ie het examen niet wou verstoren...
Hij haat je niet.. je word juist voorgetrokken.. sterker.. hij is verliefd op je..
Hmm, op zich vind ik bedekkende kleding dragen uit overtuiging niet iets wat je moet willen tegen gaan, eigen keuze en als mensen willen spieken vinden ze sowieso wel manieren. Als de kans op ongelukken op bepaalde werkplekken groter wordt zou er imho pas mee bemoeid moeten worden.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Want? Een hoofddoek moet anders behandeld worden dan andere bedekkende kleding die uit fraude-overwegingen wordt verboden? Wat geeft jou het recht om een speciale behandeling op te eisen?
Waarom? Kankerpatiėnten zijn toch ook mensen? Of is het meteen iets 'vies' in je ogen dat niet in het rijtje 'moslima, jodin etc' moet staan? Want zo komt het over.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het om haren bedekken gaat dan vind ik die kankerpatient er niet tussen passen... Eigenlijk vind ik het een grof schandaal dat je die erbij zet want de reden van een hoofddeksel in dat geval lijkt me toch duidelijk of niet dan?
Maar goed, je had het over een hoofddeksel en haren bedekken, dan heb je het over petje jeugd t/m oom agent en de motorrijder t/m de militair...
Dat had hij mogen proberen. We zitten niet meer in de nazi-tijdperk (ook al lijkt het soms nog wel zo met dit soort figuren).quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hij had je ook gewoon de klas uit kunnen zetten. Nu kreeg je een waarschuwing om het niet nog een keer te doen.
Als hij ongelijk had, had je met zoveel getuigen een mooie zaak gehad.
Ah ik ben ook opeens een moslimhater..quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Neerbuigend praten, arrogante houding etc. gewoon zoals de gemiddelde moslimhatende fokker zoals jij.
Je bent dit wel erg aan het bagatelliseren he. Maar goed, ik moet niet vergeten dat het in Nederland nog geen eeuw geleden gangbaar was om joden te verkopen voor wat centjes. Jij bent van dat volk waar ik mee te maken heb.
Ik haal andere geloven erbij om aan te tonen dat hij wel wist met wie hij aan het praten was. Moslima's zijn vaak heel duidelijk herkenbaar.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:47 schreef Andromache het volgende:
[..]
Nou, nee, dat geldt dus niet voor orthodoxe jodinnen. Je brengt toch echt zelf iets over met je nevenschikking, en het feit dat je een ander geloof er bij haalt. Dat moet je niet doen als je een punt wil maken over godsdienstvrijheid.
Nee, ik woon hier.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga dan lekker in Iran wonen waar een hoofddoek verplicht is. Zelfs in Turkije mochten hoofddoeken niet door ambtenaren gedragen worden, helaas onder invloed van conservatieven is dat nu weer opgeheven.
Fixed..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:02 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik haal andere geloven erbij om aan te tonen dat hij wel wist met wie hij aan het praten was. Moslima's troela's zijn vaak heel duidelijk herkenbaar.
Dat is toch wat moslims willen, onderwerping?quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:03 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, ik woon hier.
Ja zelfs in Turkije waar de meerderheid moslim is, werden moslims tot enkele jaren terug in hun eigen land onderdrukt. Gelukkig kunnen moslima's daar nu wel de hijaab dragen.
Moslims hun eigen land...quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:03 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee, ik woon hier.
Ja zelfs in Turkije waar de meerderheid moslim is, werden moslims tot enkele jaren terug in hun eigen land onderdrukt. Gelukkig kunnen moslima's daar nu wel de hijaab dragen.
Snel zoekend in hun manifest en op hun site zwijgen ze in alle talen over homo's nergens wordt er naar verwezen behalve in een interview met Silvana die ook over sexisme wat zegtquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:55 schreef Dutchguy het volgende:
het homo-emancipatie standpunt van DENK.
Waarom zou ik? Daar heb ik niks mee te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:48 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Discriminatie moet toch keihard aangepakt worden? Waarom spreek je je nu niet uit tegen de mensen die er voor zorgen dat mensen met een keppel op niet veilig door sommige wijken kunnen lopen? Snel even de focus op Greet en zijn geldschieters gooien, daar hebben de synagogebezoekers niet per direct wat mee te maken.
Jij (en let op, ik heb het over jou niet over iedereen die de islam aanhangt) ben echt een huichelachtige jankzak.
Ik woon hier in Nederland en kies er zelf voor.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:52 schreef perezoso het volgende:
[..]
Geen symbool van geloof maar van onderdrukking, het wordt min of meer opgelegd door de moslim 'samen'leving. Eigenlijk is het een soort Jodenster.
Nou, toon even de leugen aan. Ben benieuwd...quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je mag niet liegen he? en dat doe je nu wel, dus je bent het predicaat moslima helemaal niet waard...
Als die examinator in zijn gelijk stond dan was ik er wel uitgestuurd. Hij zei maar wat omdat hij zijn moslimhaat moeilijk in bedwang kon houden toen hij mij als moslima daar zag met de hijaab.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:55 schreef justanick het volgende:
[..]
Want? Een hoofddoek moet anders behandeld worden dan andere bedekkende kleding die uit fraude-overwegingen wordt verboden? Wat geeft jou het recht om een speciale behandeling op te eisen?
Leading the witness: het pijnigt me in het geheel niet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn geloof is mijn geloof. Ik sta erachter, hoe erg het jou ook pijnigt.
Vrouwenbesnijdenis is inderdaad meer cultuur, komt ook voor bij christenen in dat regio.
De rest van je geblaat, mag je opnieuw typen want is onsamenhangend.
In tegenstelling tot moslims die al eeuwenlang ontzettend goede vrienden zijn met de keppelsquote:Op dinsdag 1 november 2016 17:57 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Je bent dit wel erg aan het bagatelliseren he. Maar goed, ik moet niet vergeten dat het in Nederland nog geen eeuw geleden gangbaar was om joden te verkopen voor wat centjes. Jij bent van dat volk waar ik mee te maken heb.
Ja dan ben je. Je bent continu bezig met het bagatelliseren van discriminatie. Dat doe jij omdat jij je identificeert met de discriminerende examinator.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ah ik ben ook opeens een moslimhater..
Nee schat niet alle mensen die jou in persoon niet mogen vanwege je gedrag, haten opeens alle mensen met de geloofsovertuiging die ze toevallig ergens in de evolutie hebben opgelopen..
Ik kan namelijk het onderscheid wel maken tussen personen...
Ik moet echt keihard lachen om het typetje dat je zo hard probeert te zijn maar wat daardoor totaal mislukt..
Onderwerping aan God, niet aan tyrannie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is toch wat moslims willen, onderwerping?
Volgens mij ben jij vergeten je pilletjes te slikken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Leading the witness: het pijnigt me in het geheel niet.
Het is niet onsamenhangend, je snapt het niet, want je bent klaarblijkelijk niet op de hoogte van de nieuwe intersectionalistische realiteit waarin we leven. Dat eea wat kolderiek overkomt, is niet mijn schuld. ik heb daar ook in het geheel geen agentschap in.
In de ogen van andere mensen kan dat identiek zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:19 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Onderwerping aan God, niet aan tyrannie.
Ga je mensen zomaar beledigen joh.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:20 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij vergeten je pilletjes te slikken.
Jij zegt dat het hoort... dat is niet zo.. het is namelijk heel verschillend..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:12 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nou, toon even de leugen aan. Ben benieuwd...
Zo kan ik ook wat voorbeelden uit de geschiedenis halen. Zoals de joodse slavenhandelaren in de VS. Er bestaat geen volk dat geen onrecht heeft begaan.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:16 schreef ems. het volgende:
[..]
In tegenstelling tot moslims die al eeuwenlang ontzettend goede vrienden zijn met de keppels
Nou, bewijs dat het niet zo hoort.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jij zegt dat het hoort... dat is niet zo.. het is namelijk heel verschillend..
Ja dan ben ik...? Eeehm wat precies?quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:18 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ja dan ben je. Je bent continu bezig met het bagatelliseren van discriminatie. Dat doe jij omdat jij je identificeert met de discriminerende examinator.
De moslima's die in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) dragen, doen dit veelal omdat zij dit als een islamitisch voorschrift zien. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31, Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiterenquote:Op dinsdag 1 november 2016 18:24 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Nou, bewijs dat het niet zo hoort.
Een moslimhater, lol als dat je niet duidelijk was dan ben je echt dommer dan ik dacht.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:25 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja dan ben ik...? Eeehm wat precies?
En wat doe ik?
Wees eens duidelijker..
Ah ik ben dommer... ok..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:30 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Een moslimhater, lol als dat je niet duidelijk was dan ben je echt dommer dan ik dacht.
Lol het vetgedrukt is geschreven door een niet-moslim en dat kom jij mij als een waarheid verkondigen. Grapjas.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De moslima's die in het openbaar een hoofddoek (hijab of hidjaab of jilbab) dragen, doen dit veelal omdat zij dit als een islamitisch voorschrift zien. Zij baseren zich daarbij op ayaat uit de Koran, Soera Het Licht 31, Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd. Zij baseren zich mede op overleveringen die terug zouden gaan tot de tijd van Mohammed. Anderen menen dat tijdens het leven van Mohammed alleen zijn eigen vrouwen gesluierd en afgezonderd geleefd hebben en dat andere vrouwen deze vrouwen later zijn gaan imiteren
Dus als jij zegt dat dat zo hoort weet je bijster weinig van je eigen geloof waar je wel heel hard om roeptoetert..
Waarom dragen veel moslimvrouwen dan geen hoofddoek, denk je?quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:35 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Lol het vetgedrukt is geschreven door een niet-moslim en dat kom jij mij als een waarheid verkondigen. Grapjas.
In de koran staat er letterlijk dat vrouwen een khimaar moeten dragen. Dat is nog een stap verder dan slechts de hoofddoek.
Jouw posts zijn ook geschreven door een niet moslim.. Want zoals jij je gedraagt, kun je geen moslim zijn.. Je neemt een loopje met het geloof..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:35 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Lol het vetgedrukt is geschreven door een niet-moslim en dat kom jij mij als een waarheid verkondigen. Grapjas.
In de koran staat er letterlijk dat vrouwen een khimaar moeten dragen. Dat is nog een stap verder dan slechts de hoofddoek.
Daarom is dus de vergelijking met de jaren 40 in Nederland ook knudde.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:23 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wat voorbeelden uit de geschiedenis halen. Zoals de joodse slavenhandelaren in de VS. Er bestaat geen volk dat geen onrecht heeft begaan.
Allereerst is die uitspraak op onwaarheid berust. Ik heb geen cijfers, maar mijn inschatting is dat meer dan de helft het draagt en steeds meer die dit doen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom dragen veel moslimvrouwen dan geen hoofddoek, denk je?
Een moslim valt niet van zijn geloof af door onbeschoft gedrag. Daarnaast, ben ik het product van deze goddeloze samenleving.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jouw posts zijn ook geschreven door een niet moslim.. Want zoals jij je gedraagt, kun je geen moslim zijn.. Je neemt een loopje met het geloof..
De helft valt onder "veel".quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Allereerst is die uitspraak op onwaarheid berust. Ik heb geen cijfers, maar mijn inschatting is dat meer dan de helft het draagt en steeds meer die dit doen.
En de reden waarom ze het niet allemaal dragen verschilt van persoon tot persoon. De haat tegen de Islam helpt moslima's niet om die stap makkelijk te zetten (maar ook dit heeft een voordeel).
Uit de Story.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:19 schreef Dutchguy het volgende:
Ex-vriend over Sylvana Simons: ‘Ze was altijd boos’.
http://www.mediacourant.n(...)-ze-was-altijd-boos/
En dat is ze nog steeds. Next.
Verreweg de meeste moslima's die ik ken dragen een hoofddoek. Dragen ze er geen, dan heeft 9 van de 10 openlijk kenbaar gemaakt dat ze het in de toekomst wil dragen (als ze gaat trouwen of wat meer met het geloof bezig is). Het gegeven dat dit mijn omgeving is en niet perse de rest van de wereld, nam ik mee in mijn besluit. Ben ik bescheiden en dan doe je zo.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De helft valt onder "veel".
Ik heb nog nooit gezien dat een moslima op haar hoofddoekje is aangevallen, nooit gehoord dat ze daarom een belangrijk onderdeel van haar geloof (en dus ras) moest ontkennen ook, alleen soms zijn er kledingvoorschriften waarbij het dragen van een hoofddoek minder op prijs gesteld wordt. Maar dat geldt dan ook voor andere meer persoonlijke kledingstukken, zoals bijvoorbeeld het baseball-petje, om maar wat te noemen.
Ik hou dus vooral op cultuur, waarom de ene moslima wel een hoofddoek draagt en de andere niet. Ook zal niet iedere moslima even vroom zijn en zich aan de letter van de koranische wet houden.
Jij zit dan net in een hoofddoekjes-subcultuurtje. Ik heb volgens mij meer moslima's gezien zonder dan met hoofddoek.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste moslima's die ik ken dragen een hoofddoek. Dragen ze er geen, dan heeft 9 van de 10 openlijk kenbaar gemaakt dat ze het in de toekomst wil dragen (als ze gaat trouwen of wat meer met het geloof bezig is). Het gegeven dat dit mijn omgeving is en niet perse de rest van de wereld, nam ik mee in mijn besluit. Ben ik bescheiden en dan doe je zo.![]()
Het dragen van de hoofddoek omwille van cultuur slaat nergens op. Komt nog amper voor, zeker niet bij moslima's in westerse landen. Als hoofddoek slechts een cultureel erfgoed was, dan had ik de mijne allang niet meer gedragen.
Menig moslima de stap nog moet zeggen geeft aan dat reacties van de omgeving een rol meespelen, kijk eens hier bv.:
http://forums.marokko.nl/(...)22828dabd42d85fa8b3e
http://forums.marokko.nl/(...)b7c22146563274b8f36c
In mijn omgeving ook gezien dat men vriendschappen om die reden verliest.
En dat jij nog nooit gehoord hebt dat moslima's op hun hoofddoek worden aangevallen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het is mij en velen overkomen, tevens de reden waarom er een meldpunt is gekomen voor moslimdiscriminatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De helft valt onder "veel".
Ik heb nog nooit gezien dat een moslima op haar hoofddoekje is aangevallen, nooit gehoord dat ze daarom een belangrijk onderdeel van haar geloof (en dus ras) moest ontkennen ook, alleen soms zijn er kledingvoorschriften waarbij het dragen van een hoofddoek minder op prijs gesteld wordt. Maar dat geldt dan ook voor andere meer persoonlijke kledingstukken, zoals bijvoorbeeld het baseball-petje, om maar wat te noemen.
Ik hou het dus vooral op cultuur, waarom de ene moslima wel een hoofddoek draagt en de andere niet. Ook zal niet iedere moslima even vroom zijn en zich aan de letter van de koranische wet houden.
Kortom islam=geloof=ras, hoofddoek=cultuur.
Nee, want er lopen nog mensen rond met die mentaliteit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarom is dus de vergelijking met de jaren 40 in Nederland ook knudde.
Kan verschillende redenen hebben: je zit in een studie/werkrichting waar praktiserende moslims niet komen, je let zelf meer op moslima's zonder hoofddoek dan met.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij zit dan net in een hoofddoekjes-subcultuurtje. Ik heb volgens mij meer moslima's gezien zonder dan met hoofddoek.
Ik doe dat alleen als het motiefje me niet aanstaat of als het een lelijke kleur is die niet bij de tijd van het jaar past. In de zomer ga je toch verdomme geen paarse hoofddoek dragen, dat is als vloeken in de moskee.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En dat jij nog nooit gehoord hebt dat moslima's op hun hoofddoek worden aangevallen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het is mij en velen overkomen, tevens de reden waarom er een meldpunt is gekomen voor moslimdiscriminatie.
Ik denk niet dat het overheidsapparaat in zijn totaliteit bang is voor praktiserende moslimjongeren. Of iemand nu naar de kerk gaat of naar de moskee is in principe om het even.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kan verschillende redenen hebben: je zit in een studie/werkrichting waar praktiserende moslims niet komen, je let zelf meer op moslima's zonder hoofddoek dan met.
Maar goed, het is een feit dat steeds meer moslims hun geloof praktiseren. Dat is de reden waarom de overheid zich 'zorgen maakt' om de 'radicalisering' van de moslimjeugd. Onder radicalisering verstaan ze het gegeven dat steeds meer hun geloof praktiseren.
Je lult dus alleen over onrecht als het jou goed uit komt, bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Daar heb ik niks mee te maken.
Zo kan ik jou ook ervan betichten dat jij de focus op anti-semitisme door moslims in bepaalde wijken wil gooien, zodat je de moslimhaat dat dat door joodse geldschieters wordt verspreidt niet onder ogen hoeft te gaan. Hier hebben moslims die met brandbommen op moskeeėn te maken krijgen, niks aan.
Uiteraard ga ik jou niet verantwoordelijk houden voor wat bepaalde joodse geldschieters doen. Ik toon je gewoon even jouw kromme logica aan.
Bang is overdreven ja, maar wel dat ze liever niet hebben dat moslims hun geloof praktiseren. Men wil dat wij assimileren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het overheidsapparaat in zijn totaliteit bang is voor praktiserende moslimjongeren. Of iemand nu naar de kerk gaat of naar de moskee is in principe om het even.
Maar die twee kunnen toch gewoon hand in hand gaan? Je kunt toch assimileren terwijl je fijn volgens je religie leeft?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:02 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Bang is overdreven ja, maar wel dat ze liever niet hebben dat moslims hun geloof praktiseren. Men wil dat wij assimileren.
Je bent er echt van overtuigd dat mensen die een hoofddoek zien als onwenselijk, tegen de kledingvoorschriften of als symbool van vrouwenonderdrukking het gemunt hebben op moslima's in het algemeen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En dat jij nog nooit gehoord hebt dat moslima's op hun hoofddoek worden aangevallen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het is mij en velen overkomen, tevens de reden waarom er een meldpunt is gekomen voor moslimdiscriminatie.
Nee, ik 'lul' alleen over onrecht dat mij rechtstreeks aangaat. Logisch toch?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:01 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Je lult dus alleen over onrecht als het jou goed uit komt, bedankt voor de bevestiging.
Dat doe je dat ook volop.. wie begon hier met schelden..? Lees maar even terug mevrouw de dramatroela..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:45 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Een moslim valt niet van zijn geloof af door onbeschoft gedrag. Daarnaast, ben ik het product van deze goddeloze samenleving.
Dus mag jij je eerder ergeren aan deze samenleving waar het normaal is om andersgelovigen/denkenden te beledigen, kleineren etc.
Omdat jij iemand kent hoort het zo.. Lol... je hebt nog veel te leren...quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste moslima's die ik ken dragen een hoofddoek. Dragen ze er geen, dan heeft 9 van de 10 openlijk kenbaar gemaakt dat ze het in de toekomst wil dragen (als ze gaat trouwen of wat meer met het geloof bezig is). Het gegeven dat dit mijn omgeving is en niet perse de rest van de wereld, nam ik mee in mijn besluit. Ben ik bescheiden en dan doe je zo.![]()
Het dragen van de hoofddoek omwille van cultuur slaat nergens op. Komt nog amper voor, zeker niet bij moslima's in westerse landen. Als hoofddoek slechts een cultureel erfgoed was, dan had ik de mijne allang niet meer gedragen.
Menig moslima die de stap nog moet zetten geeft aan dat reacties van de omgeving een rol meespelen, kijk eens hier bv.:
http://forums.marokko.nl/(...)22828dabd42d85fa8b3e
http://forums.marokko.nl/(...)b7c22146563274b8f36c
In mijn omgeving ook gezien dat men vriendschappen om die reden verliest.
Mwaoh, ik ken het verschijnsel niet-zwarte mensen van kleur van migrantenafkomst al vrij lang hoor, ik zie wel dat daarin subculturen zijn, en ook modeverschijnselen. Nogmaals duidt allemaal op het feit dat hoofddoek een onderdeel is van cultuur en niet van geloof en dus ras (tegenwoordig).quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kan verschillende redenen hebben: je zit in een studie/werkrichting waar praktiserende moslims niet komen, je let zelf meer op moslima's zonder hoofddoek dan met.
Maar goed, het is een feit dat steeds meer moslims hun geloof praktiseren. Dat is de reden waarom de overheid zich 'zorgen maakt' om de 'radicalisering' van de moslimjeugd. Onder radicalisering verstaan ze het praktiseren van geloof.
Oké, stel dat dat waar is. Wat doet het er verder toe? Als mensen die hoofddoek dragen is dat toch hun pakkie aan?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, ik ken het verschijnsel niet-zwarte mensen van kleur van migrantenafkomst al vrij lang hoor, ik zie wel dat daarin subculturen zijn, en ook modeverschijnselen. Nogmaals duidt allemaal op het feit dat hoofddoek een onderdeel is van cultuur en niet van geloof en dus ras (tegenwoordig).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |