http://www.mediacourant.n(...)oor-sven-kockelmann/quote:Sylvana Simons voelde zich vandaag beledigd door Sven Kockelmann tijdens een radio-interview in het programma De Ochtend. Dat was te horen op Radio 1. Kockelmann vroeg zich af of Simons niet een beetje overdrijft met haar ‘beroep op racisme en het morele gelijk’. “Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch een belediging. Als u mij vandaag de dag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf…“, zei een geėrgerde Simons op de radio.
De presentator van KRO-NCRV zou beter moeten weten, vindt Simons. “Ik neem aan dat u heeft meegekeken wat er sinds afgelopen mei gebeurd is.”
Simons vindt het juist goed dat ze fel optreedt tegen mensen die zich racistisch uitlaten. “U ziet wat er allemaal gebeurt en u gaat dan zeggen: ‘Het is best goed dat u daar wat aan wil doen, maar doe het dan wel op die en die manier.’ Ook daar is een term voor: tone policing. Dat ligt in uw vraag verscholen.”
Toch vindt Kockelmann haar politieke partij DENK soms erg ongenuanceerd. De presentator: “De manier waarop DENK een discussie vormt, roept een tegenreactie op. Daar kunnen we het toch over eens zijn?”
Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af. Daar deal je mee op het moment dat het zich voordoet. Discriminatie en racisme zijn criminal acts, misdaden. Het mag niet.”
Precies ja. Ze kan niets, ze doet niets, ze kan geen zetel halen. Ze heeft alleen maar macht als domme verveelde mensen haar uitnodigen op de radio, op de TV, om dit soort onzinuitspraken te doen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:59 schreef Redbullkid het volgende:
Welke kankermongool geeft dat mens al die aandacht.
Daar wil je als media toch helemaal geen aandacht aan geven.
Geeft een soort machtpositie.
Ook als politieagent krijg je dan zo'nreactie?
Twitter Politie komt zo langs.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Sven krijgt de Educatieve Maatregel Discriminatie opgelegd en een stadionverbod nu?
Nu lachen we nog, maar het lachen zal ons over een tijdje wel vergaan, denkt Sylvana.quote:
Zo speel je dat niet. Mag bij voorbaat van de lijst van DENK af als ze denkt dat het zo werkt. Dat snapt ze toch inmiddels wel na de hele Pietenhetze? Er hebben zo veel mensen de hakken in het zand gezet dat er een diepe wig in de samenleving gedreven is. En dat neem ik onder andere haar kwalijk. Dit middel heiligde niet het doel.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:56 schreef Zipportal het volgende:
Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af.
quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Sven krijgt de Educatieve Maatregel Discriminatie opgelegd en een stadionverbod nu?
Het is eerder zo dat andere groepen helemaal niet gediscrimineerd worden, maar zichzelf ervan overtuigd hebben dat dit wel het geval is. Ze hebben alle kansen in Nederland: onderwijs, gratis geld, allerlei hulp en voortrekkerij die blanke Nederlanders niet krijgen. En toch slagen ze er iedere keer in zichzelf te presenteren als een stel achtergestelde zielepoten.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:33 schreef girlygirl8 het volgende:
Discriminatie aankaarten is heel gevoelig bij een deel van Nederland, omdat men al zolang gewend is om andere groepen te discrimineren zonder daarop aangesproken te worden.
Laat staan dat een donkere vrouw hun op dat vlak de les komt lezen.
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man die de examens uitdeelt verteld 'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit landquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat andere groepen helemaal niet gediscrimineerd worden, maar zichzelf ervan overtuigd hebben dat dit wel het geval is. Ze hebben alle kansen in Nederland: onderwijs, gratis geld, allerlei hulp en voortrekkerij die blanke Nederlanders niet krijgen. En toch slagen ze er iedere keer in zichzelf te presenteren als een stel achtergestelde zielepoten.Want wat zijn we toch gemeen en racistisch in dit land.
Die Turken van DENK spannen wel echt de kroon hoor. Gemier over slavernij, terwijl de Turken 700 jaar lang slavernij bedreven, tot diep in de 20e eeuw, nadat het in het Westen allang was afgeschaft. En nu zijn ze helemaal verkikkerd op hun geliefde anti-mensenrechten wappie Erdogan. Maar neen, het probleem zijn de autochtone Nederlanders!
Die Kuzu heeft zo'n klont boter op zijn hoofd dat de zon wordt geblokkeerd.
Fysieke symbolen van fascistisch gedachtegoed dragen valt natuurlijk ook wel enorm op, kun je die beste man ook niet kwalijk nemen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man die de examens uitdeelt verteld 'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit land
Dit is dus exact het probleem.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:48 schreef Grems het volgende:
[..]
Fysieke symbolen van fascistisch gedachtegoed dragen valt natuurlijk ook wel enorm op, kun je die beste man ook niet kwalijk nemen natuurlijk.
Hoofddoek heeft niet met ras te maken hč.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man die de examens uitdeelt verteld 'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit land
Discriminatie is ook een punt dat DENK wil aanpakken.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoofddoek heeft niet met ras te maken hč.
Daar heb je gelijk in. Dat is onheus tegen jou, lomp en een leugen van de examinator. Wel is mevrouw Simons bij het minste of geringste beledigd, en je mag ter discussie stellen wie daar nou eigenlijk debet aan is. Ja, er vindt onterechte discriminatie in dit land plaats, en dat is erg. Maar niet iedereen die tot de bevolkingsgroep behoort die vaak slachtoffer is van discriminatie, moet maar alles wat niet welgevallig is, interpreteren binnen het kader van discriminatie. Dan kom je nergens. Ik vind het terecht dat men daar ook op aangesproken wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hij begon niet over je geloof, hij begon over je hoofddoek.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Als we in een land leven waar het voorkomt dat een man, die de examens uitdeelt verteld, vertelt:'eigenlijk is de hoofddoek officieel verboden blabla' (terwijl ik daar als enige moslima in de klas zit, meteen over mijn geloof beginnen), dan denk ik dat er nog werk aan de winkel is in dit land
Onder andere jij nu.quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:59 schreef Redbullkid het volgende:
Welke kankermongool geeft dat mens al die aandacht.
Dat is zeker het probleem, moeten we niet willen in een Westers land. De zandbak moet in de zandbak blijven.quote:
Discriminatie aankaarten door onschuldige zaken (woorden als allochtoon bv) te demoniseren en alles richting white guilt te sturen is nu niet echt de manier om goodwill en begrip bij anderen te kweken. Prima als ze lekker de beuk er in wil gooien door onvermurwbaar anderen als slecht te bestempelen maar dan oogst je op een gegeven moment alleen maar hoon en irritatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:33 schreef girlygirl8 het volgende:
Discriminatie aankaarten is heel gevoelig bij een deel van Nederland, omdat men al zolang gewend is om andere groepen te discrimineren zonder daarop aangesproken te worden.
Dit is echt de enige die juiste postquote:
quote:Op dinsdag 1 november 2016 15:58 schreef fathank het volgende:
lijkt me zo lekker om bij iedere opmerking van iemand waar ik het niet mee eens ben volledig in de kramp te schieten
Mooi.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:49 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Discriminatie is ook een punt dat DENK wil aanpakken.
Het is maar net waar je de klemtoon op wil leggenquote:Op dinsdag 1 november 2016 16:55 schreef Kaas- het volgende:
Haha, die eerste zin: "Sylvana voelde zich vandaag beledigd (..)".
Zeg maar, de dagelijkse episode.
Nee girlygirl. Continu overdreven met twee gestrekte benen inkomen, gaat een hele nare reactie opleveren. Helemaal als je dat vanuit je calimero niveautje doet. Dat weet je van te voren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:33 schreef girlygirl8 het volgende:
Eehm.. ja.. ik mag ook geen petje op in de klas he?quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:44 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hoe meer hoe beter.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:00 schreef Dr.Mikey het volgende:
Daar gaan we weer...
Moe van dat mens.
Mijn hoofddoek is het symbool van mijn geloof. Ik draag het niet zoals een kankerpatiėnt, een jodin of als fashionstatement. Ik ben duidelijk herkenbaar als moslima.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Hij begon niet over je geloof, hij begon over je hoofddoek.
Mooi voorbeeld over hoe de zogenaamde discriminerende medemens denkt.
Dame. Het is niet het hoofddoek, de onderwerp, het groep of het tijd. Allejezus.quote:
Ik zie dat nergens staan, quot eens opnieuw en zet het in vet.quote:Op dinsdag 1 november 2016 17:08 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dame. Het is niet het hoofddoek, de onderwerp, het groep of het tijd. Allejezus.Of bij Allah. Of wat dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |