Waarom dragen veel moslimvrouwen dan geen hoofddoek, denk je?quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:35 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Lol het vetgedrukt is geschreven door een niet-moslim en dat kom jij mij als een waarheid verkondigen. Grapjas.
In de koran staat er letterlijk dat vrouwen een khimaar moeten dragen. Dat is nog een stap verder dan slechts de hoofddoek.
Jouw posts zijn ook geschreven door een niet moslim.. Want zoals jij je gedraagt, kun je geen moslim zijn.. Je neemt een loopje met het geloof..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:35 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Lol het vetgedrukt is geschreven door een niet-moslim en dat kom jij mij als een waarheid verkondigen. Grapjas.
In de koran staat er letterlijk dat vrouwen een khimaar moeten dragen. Dat is nog een stap verder dan slechts de hoofddoek.
Daarom is dus de vergelijking met de jaren 40 in Nederland ook knudde.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:23 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wat voorbeelden uit de geschiedenis halen. Zoals de joodse slavenhandelaren in de VS. Er bestaat geen volk dat geen onrecht heeft begaan.
Allereerst is die uitspraak op onwaarheid berust. Ik heb geen cijfers, maar mijn inschatting is dat meer dan de helft het draagt en steeds meer die dit doen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom dragen veel moslimvrouwen dan geen hoofddoek, denk je?
Een moslim valt niet van zijn geloof af door onbeschoft gedrag. Daarnaast, ben ik het product van deze goddeloze samenleving.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jouw posts zijn ook geschreven door een niet moslim.. Want zoals jij je gedraagt, kun je geen moslim zijn.. Je neemt een loopje met het geloof..
De helft valt onder "veel".quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:41 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Allereerst is die uitspraak op onwaarheid berust. Ik heb geen cijfers, maar mijn inschatting is dat meer dan de helft het draagt en steeds meer die dit doen.
En de reden waarom ze het niet allemaal dragen verschilt van persoon tot persoon. De haat tegen de Islam helpt moslima's niet om die stap makkelijk te zetten (maar ook dit heeft een voordeel).
Uit de Story.quote:Op dinsdag 1 november 2016 16:19 schreef Dutchguy het volgende:
Ex-vriend over Sylvana Simons: ‘Ze was altijd boos’.
http://www.mediacourant.n(...)-ze-was-altijd-boos/
En dat is ze nog steeds. Next.
Verreweg de meeste moslima's die ik ken dragen een hoofddoek. Dragen ze er geen, dan heeft 9 van de 10 openlijk kenbaar gemaakt dat ze het in de toekomst wil dragen (als ze gaat trouwen of wat meer met het geloof bezig is). Het gegeven dat dit mijn omgeving is en niet perse de rest van de wereld, nam ik mee in mijn besluit. Ben ik bescheiden en dan doe je zo.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De helft valt onder "veel".
Ik heb nog nooit gezien dat een moslima op haar hoofddoekje is aangevallen, nooit gehoord dat ze daarom een belangrijk onderdeel van haar geloof (en dus ras) moest ontkennen ook, alleen soms zijn er kledingvoorschriften waarbij het dragen van een hoofddoek minder op prijs gesteld wordt. Maar dat geldt dan ook voor andere meer persoonlijke kledingstukken, zoals bijvoorbeeld het baseball-petje, om maar wat te noemen.
Ik hou dus vooral op cultuur, waarom de ene moslima wel een hoofddoek draagt en de andere niet. Ook zal niet iedere moslima even vroom zijn en zich aan de letter van de koranische wet houden.
Jij zit dan net in een hoofddoekjes-subcultuurtje. Ik heb volgens mij meer moslima's gezien zonder dan met hoofddoek.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste moslima's die ik ken dragen een hoofddoek. Dragen ze er geen, dan heeft 9 van de 10 openlijk kenbaar gemaakt dat ze het in de toekomst wil dragen (als ze gaat trouwen of wat meer met het geloof bezig is). Het gegeven dat dit mijn omgeving is en niet perse de rest van de wereld, nam ik mee in mijn besluit. Ben ik bescheiden en dan doe je zo.![]()
Het dragen van de hoofddoek omwille van cultuur slaat nergens op. Komt nog amper voor, zeker niet bij moslima's in westerse landen. Als hoofddoek slechts een cultureel erfgoed was, dan had ik de mijne allang niet meer gedragen.
Menig moslima de stap nog moet zeggen geeft aan dat reacties van de omgeving een rol meespelen, kijk eens hier bv.:
http://forums.marokko.nl/(...)22828dabd42d85fa8b3e
http://forums.marokko.nl/(...)b7c22146563274b8f36c
In mijn omgeving ook gezien dat men vriendschappen om die reden verliest.
En dat jij nog nooit gehoord hebt dat moslima's op hun hoofddoek worden aangevallen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het is mij en velen overkomen, tevens de reden waarom er een meldpunt is gekomen voor moslimdiscriminatie.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De helft valt onder "veel".
Ik heb nog nooit gezien dat een moslima op haar hoofddoekje is aangevallen, nooit gehoord dat ze daarom een belangrijk onderdeel van haar geloof (en dus ras) moest ontkennen ook, alleen soms zijn er kledingvoorschriften waarbij het dragen van een hoofddoek minder op prijs gesteld wordt. Maar dat geldt dan ook voor andere meer persoonlijke kledingstukken, zoals bijvoorbeeld het baseball-petje, om maar wat te noemen.
Ik hou het dus vooral op cultuur, waarom de ene moslima wel een hoofddoek draagt en de andere niet. Ook zal niet iedere moslima even vroom zijn en zich aan de letter van de koranische wet houden.
Kortom islam=geloof=ras, hoofddoek=cultuur.
Nee, want er lopen nog mensen rond met die mentaliteit.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarom is dus de vergelijking met de jaren 40 in Nederland ook knudde.
Kan verschillende redenen hebben: je zit in een studie/werkrichting waar praktiserende moslims niet komen, je let zelf meer op moslima's zonder hoofddoek dan met.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij zit dan net in een hoofddoekjes-subcultuurtje. Ik heb volgens mij meer moslima's gezien zonder dan met hoofddoek.
Ik doe dat alleen als het motiefje me niet aanstaat of als het een lelijke kleur is die niet bij de tijd van het jaar past. In de zomer ga je toch verdomme geen paarse hoofddoek dragen, dat is als vloeken in de moskee.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En dat jij nog nooit gehoord hebt dat moslima's op hun hoofddoek worden aangevallen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het is mij en velen overkomen, tevens de reden waarom er een meldpunt is gekomen voor moslimdiscriminatie.
Ik denk niet dat het overheidsapparaat in zijn totaliteit bang is voor praktiserende moslimjongeren. Of iemand nu naar de kerk gaat of naar de moskee is in principe om het even.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kan verschillende redenen hebben: je zit in een studie/werkrichting waar praktiserende moslims niet komen, je let zelf meer op moslima's zonder hoofddoek dan met.
Maar goed, het is een feit dat steeds meer moslims hun geloof praktiseren. Dat is de reden waarom de overheid zich 'zorgen maakt' om de 'radicalisering' van de moslimjeugd. Onder radicalisering verstaan ze het gegeven dat steeds meer hun geloof praktiseren.
Je lult dus alleen over onrecht als het jou goed uit komt, bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:10 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Daar heb ik niks mee te maken.
Zo kan ik jou ook ervan betichten dat jij de focus op anti-semitisme door moslims in bepaalde wijken wil gooien, zodat je de moslimhaat dat dat door joodse geldschieters wordt verspreidt niet onder ogen hoeft te gaan. Hier hebben moslims die met brandbommen op moskeeën te maken krijgen, niks aan.
Uiteraard ga ik jou niet verantwoordelijk houden voor wat bepaalde joodse geldschieters doen. Ik toon je gewoon even jouw kromme logica aan.
Bang is overdreven ja, maar wel dat ze liever niet hebben dat moslims hun geloof praktiseren. Men wil dat wij assimileren.quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het overheidsapparaat in zijn totaliteit bang is voor praktiserende moslimjongeren. Of iemand nu naar de kerk gaat of naar de moskee is in principe om het even.
Maar die twee kunnen toch gewoon hand in hand gaan? Je kunt toch assimileren terwijl je fijn volgens je religie leeft?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:02 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Bang is overdreven ja, maar wel dat ze liever niet hebben dat moslims hun geloof praktiseren. Men wil dat wij assimileren.
Je bent er echt van overtuigd dat mensen die een hoofddoek zien als onwenselijk, tegen de kledingvoorschriften of als symbool van vrouwenonderdrukking het gemunt hebben op moslima's in het algemeen?quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:56 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
En dat jij nog nooit gehoord hebt dat moslima's op hun hoofddoek worden aangevallen, wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Het is mij en velen overkomen, tevens de reden waarom er een meldpunt is gekomen voor moslimdiscriminatie.
Nee, ik 'lul' alleen over onrecht dat mij rechtstreeks aangaat. Logisch toch?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:01 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Je lult dus alleen over onrecht als het jou goed uit komt, bedankt voor de bevestiging.
Dat doe je dat ook volop.. wie begon hier met schelden..? Lees maar even terug mevrouw de dramatroela..quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:45 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Een moslim valt niet van zijn geloof af door onbeschoft gedrag. Daarnaast, ben ik het product van deze goddeloze samenleving.
Dus mag jij je eerder ergeren aan deze samenleving waar het normaal is om andersgelovigen/denkenden te beledigen, kleineren etc.
Omdat jij iemand kent hoort het zo.. Lol... je hebt nog veel te leren...quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:53 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste moslima's die ik ken dragen een hoofddoek. Dragen ze er geen, dan heeft 9 van de 10 openlijk kenbaar gemaakt dat ze het in de toekomst wil dragen (als ze gaat trouwen of wat meer met het geloof bezig is). Het gegeven dat dit mijn omgeving is en niet perse de rest van de wereld, nam ik mee in mijn besluit. Ben ik bescheiden en dan doe je zo.![]()
Het dragen van de hoofddoek omwille van cultuur slaat nergens op. Komt nog amper voor, zeker niet bij moslima's in westerse landen. Als hoofddoek slechts een cultureel erfgoed was, dan had ik de mijne allang niet meer gedragen.
Menig moslima die de stap nog moet zetten geeft aan dat reacties van de omgeving een rol meespelen, kijk eens hier bv.:
http://forums.marokko.nl/(...)22828dabd42d85fa8b3e
http://forums.marokko.nl/(...)b7c22146563274b8f36c
In mijn omgeving ook gezien dat men vriendschappen om die reden verliest.
Mwaoh, ik ken het verschijnsel niet-zwarte mensen van kleur van migrantenafkomst al vrij lang hoor, ik zie wel dat daarin subculturen zijn, en ook modeverschijnselen. Nogmaals duidt allemaal op het feit dat hoofddoek een onderdeel is van cultuur en niet van geloof en dus ras (tegenwoordig).quote:Op dinsdag 1 november 2016 18:59 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Kan verschillende redenen hebben: je zit in een studie/werkrichting waar praktiserende moslims niet komen, je let zelf meer op moslima's zonder hoofddoek dan met.
Maar goed, het is een feit dat steeds meer moslims hun geloof praktiseren. Dat is de reden waarom de overheid zich 'zorgen maakt' om de 'radicalisering' van de moslimjeugd. Onder radicalisering verstaan ze het praktiseren van geloof.
Oké, stel dat dat waar is. Wat doet het er verder toe? Als mensen die hoofddoek dragen is dat toch hun pakkie aan?quote:Op dinsdag 1 november 2016 19:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, ik ken het verschijnsel niet-zwarte mensen van kleur van migrantenafkomst al vrij lang hoor, ik zie wel dat daarin subculturen zijn, en ook modeverschijnselen. Nogmaals duidt allemaal op het feit dat hoofddoek een onderdeel is van cultuur en niet van geloof en dus ras (tegenwoordig).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |