abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166066230
Hallo. :W

Ik zat net dit te kijken:

Als Pim premier was geworden waren de dingen heel anders gelopen denk ik, de beste man wou zwaar bezuinigen op defensie, daar ben ik natuurlijk fel tegen. Maar de dingen die hij zegt kloppen wel. Verloedering, weinig oog voor het straatbeeld, de gewone burger heeft geen respect voor de politie, het klopt allemaal. Pim was ook voor het 'gedoogbeleid' maar nog veel meer voor de totale legalisatie van wiet en hasj.

Hij oogt als een intelligente man, wat denken jullie? :P
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:28:37 #2
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166066338
Ik vraag me af of de partij met Pim Fortuyn aan het roer niet net zo hard in elkaar was gedonderd. En of de partij überhaupt de grootste was geworden.

Daarnaast: de waarheid vertellen wil nog niet zeggen dat je de juiste veranderingen weet door te voeren.

De uitkomst was niet wezenlijk anders geweest dan nu denk ik.
pi_166066361
Ik denk dat autobedrijf Liekendiek dan sponser van het WK was geworden.
pi_166066406
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:28 schreef Barrah het volgende:
Ik vraag me af of de partij met Pim Fortuyn aan het roer niet net zo hard in elkaar was gedonderd. En of de partij überhaupt de grootste was geworden.

Daarnaast: de waarheid vertellen wil nog niet zeggen dat je de juiste veranderingen weet door te voeren.

De uitkomst was niet wezenlijk anders geweest dan nu denk ik.
Hij is 9 dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen vermoord.

Ik denk dat het wel degelijk anders was geweest als hij met 30 zetels de verkiezingen had gewonnen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166066446
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:29 schreef vaduz het volgende:
Ik denk dat autobedrijf Liekendiek dan sponser van het WK was geworden.
Voor 450 euro?
pi_166066569
Dan had trekpop Wilders geen kans gemaakt in elk geval. Dan had 'nieuw rechts' een welbespraakt, genuanceerd, intellectueel en charmant leider/boegbeeld gehad - en had de oppositie minder de ruimte gehad om van de brandende onderwerpen af te leiden door te wijzen naar de idioterie van Wilders. Fortuyn was, wat betreft Nederland, een werkelijk gevaar voor Kalergi-dienaren, EU-fascisten en zionisten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2016 20:37:14 ]
pi_166066744
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
Dan had trekpop Wilders geen kans gemaakt in elk geval. Dan had 'nieuw rechts' een welbespraakt, genuanceerd, intellectueel en charmant leider/boegbeeld gehad - en had de oppositie minder de ruimte gehad om van de brandende onderwerpen af te leiden door te wijzen naar de idioterie van Wilders. Fortuyn was, wat betreft Nederland, een werkelijk gevaar voor Kalergi-dienaren, EU-fascisten en zionisten.
Hij zegt ook dat de PvDA het toen al verneukte, niet letterlijk natuurlijk.

Maar de man zeg echt dingen waar ik het wel mee eens ben, behalve dan dat van defensie.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 20:43:43 #8
422610 Barrah
pi_166066792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hij is 9 dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen vermoord.

Ik denk dat het wel degelijk anders was geweest als hij met 30 zetels de verkiezingen had gewonnen.
Heeft zijn dood geleid tot minder zetels, of juist meer?

Zelfs als de LPF met Pim nog in leven méér zetels had behaald (wat ik betwijfel) dan geloof ik niet dat de partij de grootste was geworden.

Het CDA behaalde in die verkiezingen 43 zetels, de LPF 26. Dat is een enorm verschil. Het is twijfelachtig of een coalitie zonder het CDA mogelijk of ideologisch gewenst was geweest. Daarnaast denk ik dat door de maatschappelijke verontwaardiging over de moord op Pim Fortuyn de partij normaal gesproken eerder minder zetels had behaald dan nu.
pi_166067248
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
De eerste zin klopt. Maar dat komt doordat 'nieuw rechts' er dan al in die periode achter was gekomen dat zulke plannen niet uitvoerbaar waren. Hadden we die discussie niet meer gehad en hadden we inderdaad nu geen Wilders hoeven hebben die het circus nog eens overdoet.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_166067345
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

De eerste zin klopt. Maar dat komt doordat 'nieuw rechts' er dan al in die periode achter was gekomen dat zulke plannen niet uitvoerbaar waren. Hadden we die discussie niet meer gehad en hadden we inderdaad nu geen Wilders hoeven hebben die het circus nog eens overdoet.
Alle plannen waren uitvoerbaar geweest en was Nederland nu weer een soeverein, westers/blank, welvarend en verlicht land.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 21:02:27 #11
422610 Barrah
pi_166067594
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alle plannen waren uitvoerbaar geweest en was Nederland nu weer een soeverein, westers/blank, welvarend en verlicht land.
Grappigste post die ik vandaag heb gelezen :')
  woensdag 19 oktober 2016 @ 21:03:09 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166067618
Ik denk dat het met de LPF net zo slecht was afgelopen. Met zo'n bende gelukszoekers en kneuzen kan de beste niks bakken.
pi_166067700
quote:

[..]

Verveelt toch nooit, dit naïeve geloof in schreeuwlelijken. Professor Fortuyn had drie keer het verstand van Wilders (hij kaartte bijv. terecht het afnemend vertrouwen in lokale sociale instituties aan), maar ook zijn immigratie- en integratiebeleid was er nooit doorheen gekomen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_166067936
LPF was een soort PVV vol met gekkies.

Pim Fortuyn daarin tegen _O_
pi_166067996
Fortuin was gewoon met ruzie ten onder gegaan. Binnen een jaar of 2 zouden er weer nieuwe verkiezingen zijn geweest en zouden vvd en cda gewoon weer de grootste worden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 19 oktober 2016 @ 21:17:34 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166068258
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:11 schreef xpompompomx het volgende:
Fortuin was gewoon met ruzie ten onder gegaan. Binnen een jaar of 2 zouden er weer nieuwe verkiezingen zijn geweest en zouden vvd en cda gewoon weer de grootste worden.
Gek genoeg is zijn dood hem politiek gezien niet slecht uitgekomen. Nu is hij de profeet van het populistische gedachtengoed in Nederland geworden.
pi_166068712
Als Pim Fortuin nog geleefd had. Was op de dag dat ie vermoord werd lokale politieagent Henk de Vries niet naar het bureau geroepen. Dan was zijn vrouw Ria de Vries niet tijdens het koken naar buurvrouw Ingrid Onderwater gelopen om een praatje te maken. Dan waren de aardappelen niet te lang gekookt. En hoefde Henk de Vries niet om kwart over 10 naar snackbar het Hoekje. Dan was ie daar ook niet geweest om de overval op desbetreffende snackbar te voorkomen. En was Piet de Zwart, de uitbater van snackbar het Hoekje de volgende dag onderweg geweest naar de Sligro. De uitbater was dan gebeld door zijn vrouw en zou daardoor een ongeluk veroorzaken waarbij Geert Wilders het leven zou laten.

Tevens had dit topic niet bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door autoknutselaar op 19-10-2016 21:51:18 ]
pi_166069567
quote:

[..]

Nederland was en is een welvarend land. En wat straatverlichting betreft... ook een prima land.
Maar zou olv van Fortuyn donkere mensen verjaagd zijn ? Zo;n klootzak was hij dus echt niet. Wel een irritante narcist, das wa anders.
pi_166072930
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:24 schreef BoneThugss het volgende:

Als Pim premier was geworden waren de dingen heel anders gelopen denk ik, de beste man wou zwaar bezuinigen op defensie, daar ben ik natuurlijk fel tegen. Maar de dingen die hij zegt kloppen wel. Verloedering, weinig oog voor het straatbeeld, de gewone burger heeft geen respect voor de politie, het klopt allemaal. Pim was ook voor het 'gedoogbeleid' maar nog veel meer voor de totale legalisatie van wiet en hasj.

Hij was veel te goed en te slim voor dit land. En dat konden veel rotmensen natuurlijk niet hebben.
pi_166073630

Maart 2002. Bij Paul Witteman. :9

Melkert heeft emotioneel zoveel problemen met Pim _O-

Weet niet of het Pim gelukt zou zijn voldoende goede mensen op de goede plek te krijgen maar Pim was wel een hele verademing voor de Ned. politiek geweest :Y
w/
pi_166074576
Er is enkel gebleken dat Pim nooit de intentie heeft gehad (wel geuit) om premier te worden. Hij had persoonlijk Hans Wiegel in gedachten voor deze functie.

Zou hij de verkiezingen hebben gewonnen, zou hij in de tweede kamer gaan zitten om het kippenhok genaamd LPF in toom te houden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_166075142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:05 schreef keste010 het volgende:

[..]

Verveelt toch nooit, dit naïeve geloof in schreeuwlelijken. Professor Fortuyn had drie keer het verstand van Wilders (hij kaartte bijv. terecht het afnemend vertrouwen in lokale sociale instituties aan), maar ook zijn immigratie- en integratiebeleid was er nooit doorheen gekomen..
Ik kan meerdere redenen bedenken waarom het er nooit doorheen gekomen zou zijn. Maar voor elke reden kan ik een reden bedenken waarom het desondanks toch had gekund.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 10:04:10 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166076593
We hadden iig geen PVV en Wilders gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166081450
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hij was veel te goed en te slim voor dit land. En dat konden veel rotmensen natuurlijk niet hebben.
Ja..... vreselijk
HIj was bijna als een profeet van een hogere macht.
Heil Pim
pi_166084940
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja..... vreselijk
HIj was bijna als een profeet van een hogere macht.
Heil Pim
Spot er maar mee. Het lot van Nederland was met zijn dood gezegeld.
pi_166085307
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden. Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
pi_166085494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden. Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
De samenleving is heel hard en conservatief geworden. Dat zie je terug in de culturele uitingsvormen zoals reclame, muziek, het voetbal, de film en zelfs architectuur. Of hoe Nederland vele EU-minimumnormen aan hun laars lapt, met alle gevolgen voor zgn. onrendabelen van dien. Van progressief tot achterblijver.

Waar denk ik Fortuyn het meest direct invloed op heeft gehad is de media. Dat is amerikaanser geworden, en niet op een goede manier.

Hij heeft aan de andere kant wel de acceptatie van homos flink bevordert. Aan de rechterkant was dat ten tijde van Bolkestein helemaal niet vanzelfsprekend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166085672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden.
Dat voorspelt juist veel goeds imo.
quote:
Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?
Conscience do cost.
pi_166085876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?
Als ik alleen al naar de tweede kamer kijk zie je dat het daar al heel anders toegaat, er zijn voorbeelden genoeg.
http://www.volkskrant.nl/(...)fel-bedenkt~a841321/
Daarna nog de islamitische aap, doe normaal man, pleur op en dan vergeet ik vast nog een heleboel andere voorbeelden. Ook op sociale media zie je de meest idiote teksten.

Belediging en bedreigingen van burgemeesters en politici komen tegenwoordig ook veel meer voor.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-om-met-bedreigingen
pi_166087949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

:? meen je dit nu serieus?
pi_166088151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat is je punt.

Artikelen uit 2007 zijn niet echt actueel en ik wil Wilders en moslims graag buiten dit topic houden.
pi_166088264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is je punt.

Artikelen uit 2007 zijn niet echt actueel en ik wil Wilders en moslims graag buiten dit topic houden.
Google eens op 'solidariteit Nederland Paul de Beer' en je ziet een aantal publicaties van hem die laten zien dat Nederland echt harder, meer geindividualiseerd en minder solidair is geworden.
pi_166088350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

[..]

Google eens op 'solidariteit Nederland Paul de Beer' en je ziet een aantal publicaties van hem die laten zien dat Nederland echt harder, meer geindividualiseerd en minder solidair is geworden.
Dat geloof ik direct, maar er zijn al tig topics over moslims en Wilders. Bespreek hier gewoon zijn verkiezingsprogramma, leden van zijn partij, het maakt mij niet uit.

Maar niet weer dat gezeik over moslims pls. :P
pi_166088409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, maar er zijn al tig topics over moslims en Wilders. Bespreek hier gewoon zijn verkiezingsprogramma, leden van zijn partij, het maakt mij niet uit.

Maar niet weer dat gezeik over moslims pls. :P
Oh, maar het gaat niet alleen over moslims en Wilders hoor. Het gaat ook om thema's als internationale handel, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid. Rechts heeft flink gas gegeven de afgelopen 15 jaar.
pi_166088626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:32 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oh, maar het gaat niet alleen over moslims en Wilders hoor. Het gaat ook om thema's als internationale handel, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid. Rechts heeft flink gas gegeven de afgelopen 15 jaar.
Laten we het vooral over het laatste hebben.

Ik ben niet zo'n fan van 'rechts' geef mij maar gewoon het midden. Rechts komt zelden met oplossingen. Dan zou ik nog eerder D66 gaan stemmen.
pi_166088631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is je punt.

Lijkt mij vrij lastig gezien de agenda die Fortuyn had en aangezien hij de islam een achterlijke cultuur heeft genoemd. Als je het daar niet over wilt hebben kun je beter het topic sluiten.
pi_166088745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij lastig gezien de agenda die Fortuyn had en aangezien hij de islam een achterlijke cultuur heeft genoemd. Als je het daar niet over wilt hebben kun je beter het topic sluiten.
Er zijn al genoeg topics over Wilders.

Bespreek hier zijn visie wat betreft Rotterdam, het gebrek aan respect voor de politie, de bezuinigingen, het maakt mij niet uit.

En die laatste opmerking van je is natuurlijk wat mal, jij bent absoluut niet in de positie om mij te vertellen dat ik een topic moet sluiten, Wespensteek.
pi_166088876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg topics over Wilders.

Bespreek hier zijn visie wat betreft Rotterdam, het gebrek aan respect voor de politie, de bezuinigingen, het maakt mij niet uit.

En die laatste opmerking van je is natuurlijk wat mal, jij bent absoluut niet in de positie om mij te vertellen dat ik een topic moet sluiten, Wespensteek.
En je bent ook niet in de positie om te bepalen waar anderen het over mogen hebben, zeker niet als het on-topic is.
pi_166089020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En je bent ook niet in de positie om te bepalen waar anderen het over mogen hebben, zeker niet als het on-topic is.
Ja, leuk weer.

Geef eerst maar eens antwoord op mijn vraag, wat is je hele punt met je artikeltje uit 2007.

De maatschappij verhard ja, maar Pim is al meer dan 12 jaar dood. En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.

http://www.parlement.com/id/vg9fgoprv9x0/w_s_p_pim_fortuijn
pi_166089124
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, leuk weer.

Geef eerst maar eens antwoord op mijn vraag, wat is je hele punt met je artikeltje uit 2007.

De maatschappij verhard ja, maar Pim is al meer dan 12 jaar dood. En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.

Als jij niet op een normale manier om uitleg kunt vragen dan vergaat mij de behoefte te antwoorden.
pi_166089125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.

Dat zag men 50 jaar geleden ook. En 100 jaar terug. En uiteraard 150 eerder dan nu...
Niks bijzonders an aan die visie .
ps.... ik zie het nog steeds...
pi_166089179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als jij niet op een normale manier om uitleg kunt vragen dan vergaat mij de behoefte te antwoorden.
Ik vraag je toch gewoon normaal wat je punt is?

''Waar Pim kwam, was het ruzie'', is nou niet echt een argument.
pi_166089224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zag men 50 jaar geleden ook. En 100 jaar terug. En uiteraard 150 eerder dan nu...
Niks bijzonders an aan die visie .
ps.... ik zie het nog steeds...
Wie zag dat precies 100 tot 150 jaar geleden en benoemde het?

Namen en rugnummers.
pi_166089278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik vraag je toch gewoon normaal wat je punt is?

''Waar Pim kwam, was het ruzie'', is nou niet echt een argument.
Jawel dat is wel een argument als het gaat om de vraag wat er was gebeurd als hij bijvoorbeeld premier van Nederland was geworden, zeker als je dus ziet wat er is gebeurd met niet politiek correct zijn en zeggen wat je denkt. Blijkbaar kunnen veel andere mensen er niet zo goed tegen als mensen gewoon zeggen wat ze denken. De opvattingen van Fortuyn blijken wat nadelen te hebben.
pi_166089423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel dat is wel een argument als het gaat om de vraag wat er was gebeurd als hij bijvoorbeeld premier van Nederland was geworden, zeker als je dus ziet wat er is gebeurd met niet politiek correct zijn en zeggen wat je denkt. Blijkbaar kunnen veel andere mensen er niet zo goed tegen als mensen gewoon zeggen wat ze denken. De opvattingen van Fortuyn blijken wat nadelen te hebben.
Hij was zo goed als zeker tot premier gekozen en had 30 zetels. De man is 9 dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen vermoord met 5 kogels in het hoofd.

Fortuyn had zeker nadelen, dat heeft elke politicus. Hoe hij oordeelde over defensie en immigratie vind ik ronduit dom.

Gekkies heb je overal, dat zijn opvattingen nadelen hebben geloof ik direct
pi_166089663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wie zag dat precies 100 tot 150 jaar geleden en benoemde het?

Namen en rugnummers.
Mensen.... zeiden dat ....schreven dat .... riepen dat ... en 150 jaar geleden was de ellendige woonsituatie in de grote steden een factor voor het ontstaan van de arbeidersbeweging en marxisme.
Ik had het al tientallen jaren voor Pim daarover.
En sindsdien is er echt wel wat verbeterd in de oude wijken. Maar natuurlijk nooit genoeg.
Den Heiligen Pim zei echt niks bijzonders nieuws.
pi_166089707
Het grote wat als topic. Ik denk niet dat hij het lang zou hebben volgehouden. Uiteindelijk was het toch een loner en in de politiek moet je een compromis kunnen sluiten. Wilders is ook een loner maar wil niet echt iets constructiefs bereiken. Denk dat Fortuyn wel wat realistischer was maar dat uiteindelijk zijn ego teveel zou gaan opspelen en hij de politiek zou hebben verlaten op een dramatische wijze om iets redelijks onbenulligs.

Maar goed, blijft koffiedik kijken.
pi_166089724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen.... zeiden dat ....schreven dat .... riepen dat ... en 150 jaar geleden was de ellendige woonsituatie in de grote steden een factor voor het ontstaan van de arbeidersbeweging en marxisme.
Ik had het al tientallen jaren voor Pim daarover.
En sindsdien is er echt wel wat verbeterd in de oude wijken. Maar natuurlijk nooit genoeg.
Den Heiligen Pim zei echt niks bijzonders nieuws.
Al tientallen jaren ja? Hoe oud ben jij wel niet? :D :D

Het is alleen maar kutter geworden gap, meer achterstandwijken, het totale gebrek aan respect voor de politie.
pi_166089824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hij was zo goed als zeker tot premier gekozen en had 30 zetels.
Het CDA haalde 43 zetels in 2002 en de VVD 24.
Misschien dat de LPF zonder de moord minder dan 26 had en minder dan de VVD nog.
De nieuwe premier was ook met Pim alive dus een CDA-er geweest.
En als het toch Pim was.... wat dan nog ? Hij had echt geen uitzonderlijke plannen voor Nederland, niet veel beter dan andere partijen. En zijn club was een tijdbom van strebers, statuszoekers en dilettanten.
pi_166089838
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:17 schreef Tem het volgende:
Het grote wat als topic. Ik denk niet dat hij het lang zou hebben volgehouden. Uiteindelijk was het toch een loner en in de politiek moet je een compromis kunnen sluiten. Wilders is ook een loner maar wil niet echt iets constructiefs bereiken. Denk dat Fortuyn wel wat realistischer was maar dat uiteindelijk zijn ego teveel zou gaan opspelen en hij de politiek zou hebben verlaten op een dramatische wijze om iets redelijks onbenulligs.

Maar goed, blijft koffiedik kijken.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, de LPF was een zooitje. Pim heeft ook wel eens afstand genomen van een deel van zijn achterban las ik ergens.

Hij ambieerde wel de functie van MP, maar ik denk niet dat hij het lang had volgehouden.
pi_166089902
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Al tientallen jaren ja? Hoe oud ben jij wel niet? :D :D
Oud dus .... *O* ongeveer zoals deze <O)

quote:
Het is alleen maar kutter geworden gap, meer achterstandwijken, het totale gebrek aan respect voor de politie.
Hoe oud ben jij dan wel niet om 'te weten' dat het allemaal kutter is geworden in de oude wijken ?
Woningen zijn verbeterd, criminaliteit is gedaald ( zonder Pim !)
pi_166089905
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het CDA haalde 43 zetels in 2002 en de VVD 24.
Misschien dat de LPF zonder de moord minder dan 26 had en minder dan de VVD nog.
De nieuwe premier was ook met Pim alive dus een CDA-er geweest.
En als het toch Pim was.... wat dan nog ? Hij had echt geen uitzonderlijke plannen voor Nederland, niet veel beter dan andere partijen. En zijn club was een tijdbom van strebers, statuszoekers en dilettanten.
Dat laatste klopt, maar je moet de zaken wel in perspectief zien. Hij heeft ook wel een afstand gedaan van de 'gekkies' in zijn partij, las ik ergens. Maar dan nog was de LPF achterban nogal gaar.
pi_166089930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Oud dus .... *O* ongeveer zoals deze <O)

[..]

Hoe oud ben jij dan wel niet om 'te weten' dat het allemaal kutter is geworden in de oude wijken ?
Woningen zijn verbeterd, criminaliteit is gedaald ( zonder Pim !)
Criminaliteit is absoluut niet gedaald, steeds minder mensen doen aangifte, politie heeft geen tijd voor bepaalde zaken en is zo goed als wegbezuinigd.
pi_166089966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:22 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Daar moet ik je wel gelijk in geven, de LPF was een zooitje. Pim heeft ook wel eens afstand genomen van een deel van zijn achterban las ik ergens.

Hij ambieerde wel de functie van MP, maar ik denk niet dat hij het lang had volgehouden.
LPF had wel een grote amusementswaarde met Bomhof, Heinsbroek en Winny de Jong _O-

Pygmeeën op plateauzolen noemde Theo van Gogh ze ook wel. Dat was wel aardig treffend, volgens mij vond Pim Fortuyn ze over het algemeen ook maar ruk.
pi_166090025
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:28 schreef Tem het volgende:

[..]

LPF had wel een grote amusementswaarde met Bomhof, Heinsbroek en Winny de Jong _O-

Pygmeeën op plateauzolen noemde Theo van Gogh ze ook wel. Dat was wel aardig treffend, volgens mij vond Pim Fortuyn ze over het algemeen ook maar ruk.
Dat wist ik niet haha. :D

Theo van Gogh kan niet in dit plaatje ontbreken, een goede vriend van Pim en zwaar tegen buitenlanders. :P
pi_166090142
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:29 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat wist ik niet haha. :D

Theo van Gogh kan niet in dit plaatje ontbreken, een goede vriend van Pim en zwaar tegen buitenlanders. :P
Mwah, hij had niet echt wat tegen buitenlanders anders zou hij nooit Najib en Julia en Cool! hebben gemaakt. Pim Fortuyn was nogal van de Marokkaanse jongens en had ook niet veel tegen buitenlanders. :P Ze hadden wel wat tegen de Islam, dat valt niet te ontkennen.
pi_166090313
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Criminaliteit is absoluut niet gedaald, steeds minder mensen doen aangifte, politie heeft geen tijd voor bepaalde zaken en is zo goed als wegbezuinigd.
De daling is geconstateerd in vele westerse landen .

quote:
Vier verschillende indicatoren op het terrein van criminaliteit en veiligheid laten een dalende trend in de laatste tien jaar zien. Het aandeel van de bevolking dat zich wel eens onveilig voelt nam tussen 2005 en 2015 met 26 procent af, en het aandeel dat slachtoffer werd van een of meerdere delicten met 36 procent. De politie registreerde in deze periode 29 procent minder misdrijven. Van 2005 tot 2014 liep het aantal geregistreerde verdachten terug met 35 procent.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)eeds-minder-onveilig
pi_166090326
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:34 schreef Tem het volgende:

[..]

Mwah, hij had niet echt wat tegen buitenlanders anders zou hij nooit Najib en Julia en Cool! hebben gemaakt. Pim Fortuyn was nogal van de Marokkaanse jongens en had ook niet veel tegen buitenlanders. :P Ze hadden wel wat tegen de Islam, dat valt niet te ontkennen.
Is wil de Islam hier echt graag buiten houden. :P

Ik weet dat hij homo was en ik ken de 'geschiedenis'.

Hij had wat tegen het immigratiebeleid van 2004, dat klopt. Hij had ook niet echt last van xenofobie ofzo.
pi_166090366
pi_166090491
quote:
Hoezo niet intrappen ? Is het Centraal Bureau voor de Statistiek dan zo klunsig of zo gemeen met opzet valse cijfers te publiceren ?

Maar heb je je eigen linkje wel gelezen Daar staat :
In 95 Nederlandse gemeenten is de criminaliteit het afgelopen jaar toegenomen. Daarmee gaat bijna een kwart van de gemeenten in tegen de landelijke trend van dalende misdaadcijfers.
Je linkje noemt dus ook een dalende trend .
pi_166090512
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:40 schreef BoneThugss het volgende:

Hij had wat tegen het immigratiebeleid van 2004,
Volgens mij niet. Hij heeft nooit iets gezegd over het beleid van 2004
pi_166090624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hetzelfde beleid gold ook nog in 2004.

Hij was gewoon tegen het immigratiebeleid of het nou 2003 of 2004 was. Het was hetzelfde soort beleid en daar gaat het om.
pi_166090636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Toen was hij ook al 2 jaar dood.
pi_166090688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:51 schreef Tem het volgende:

[..]

Toen was hij ook al 2 jaar dood.
ohhh vandaar dat hij niks meer zei over 2004
O~)
pi_166090729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo niet intrappen ? Is het Centraal Bureau voor de Statistiek dan zo klunsig of zo gemeen met opzet valse cijfers te publiceren ?

Ja, zeer zeker.

Wie echt gelooft dat de criminaliteit gedaald is en CBS niet alles in hun voordeel spint, die kan ik niet serieus nemen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nder-een-allochtoon-

Dit zegt toch al genoeg.
pi_166090740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

O~)
Misschien had iemand nog een lijntje met Pim. Zoals Mat "kikkerlikker" Herben.
pi_166090786
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

O~)
Toen was Pim allang dood en begraven, dat klopt.

Hij was tegen het toen geldende beleid en dat was in 2004 gewoon hetzelfde als in 2003 of 2002.
pi_166090869
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, zeer zeker.

Wie echt gelooft dat de criminaliteit gedaald is en CBS niet alles in hun voordeel spint, die kan ik niet serieus nemen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nder-een-allochtoon-

Dit zegt toch al genoeg.
Het is een betrouwbaar onderzoeksbureau, maar haar cijfers past niet in jouw ideologisch straatje Vandaar dat je roept dat het allemaal niet deugt en men met opzet jouw waarheid niet vertelt.
Dat doet Trump nu ook... over de pers, over de ambtenaren die de stemmen gaan tellen straks en toezien.
pi_166090893
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Toen was Pim allang dood en begraven, dat klopt.

Hij was tegen het toen geldende beleid en dat was in 2004 gewoon hetzelfde als in 2003 of 2002.
Hoezo was dat hetzelfde?
pi_166091010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een betrouwbaar onderzoeksbureau, maar haar cijfers past niet in jouw ideologisch straatje Vandaar dat je roept dat het allemaal niet deugt en men met opzet jouw waarheid niet vertelt.
Dat doet Trump nu ook... over de pers, over de ambtenaren die de stemmen gaan tellen straks en toezien.
Laat Trump erbuiten, daar gaat dit topic niet over.

Het is absoluut geen betrouw 'onderzoeksbureau'. En volgens mij heb ik nergens gepleit voor een 'ideologisch straatje', zwaktebod.

Het gaat hier over Pim, de beste man zag verloedering van 'onze' steden al gebeuren in 2003 of 2004, who care's.
pi_166091303
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoezo was dat hetzelfde?
''Het kabinet-Balkenende II, met CDA, VVD en D66 als deelnemende partijen, kwam tot stand nadat een (eerste) poging om een kabinet van CDA en PvdA te formeren, was mislukt. Omdat CDA en VVD samen geen meerderheid hadden en de LPF zichzelf had gediskwalificeerd als regeringspartij werd de voormalige coalitiepartner uit Balkenende I ingeruild door D66.''

Dat was van 2003 tot 2006

Het 'beleid' is nooit verandert in al die jaren daarvoor, dat gebeurde pas onder Rutte één.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 21:33:42 #72
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_166092263
Als Fortuyn nog geleefd had was ie al lang van het toneel verdwenen na z'n gefaalde kabinet.

En dan hadden we misschien ook geen last van Wilders gehad omdat Pim al had laten zien dat populisten niet tot regeren in staat zijn.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_166093910
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

ik wijs je erop dat je net als Trump de feiten negeert en de boodschapper van de feiten verdacht maakt.

quote:
En volgens mij heb ik nergens gepleit voor een 'ideologisch straatje'
Dat klopt. Maar ik bedoelde dat je de feiten ruw van tafel veegt. omdat het niet past bij je denkwijze

quote:
Het gaat hier over Pim, de beste man zag verloedering van 'onze' steden al gebeuren in 2003 of 2004, who care's.
Je doet net of dat zo bijzonder was aan hem. ik zei dat al vele jaren voor hem. Miljoenen andere mensen zeiden dat ook... en nog veel langer geleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 21-10-2016 00:18:58 ]
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:08:11 #74
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166102649
quote:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:32 schreef keste010 het volgende:

[..]

Artikel/column van een maand geleden door een rechts-conservatieve Volkskrant columnist (die tegenwoordig daar in de meerderheid zijn).

quote:
Van links naar rechts

Toine Heijmans in Nederland

ARTIKEL'Leraren zijn tegenwoordig rechts, hoor. Echt, conservatief rechts.'

Een PVV-stemmer kan geen schoolhoofd worden, zegt het gepensioneerde, met de jaren van links naar rechts verschoven schoolhoofd Jan Gouw in de krant. Die zin katapulteert me naar 1984, als mijn middelbare school in de landelijke vuurlinie ligt omdat een van de leraren een bijbaan heeft in de politiek. Nico Konst is geschiedenisdocent maar ook voorzitter van de Centrumpartij, zeg maar de voorloper van de PVV, en erg tegen 'buitenlanders', de term van toen.

Mijn eerste interview ooit, voor de schoolkrant, ik ben 15, is met hem. De Nederlandse docentenkamers zijn dan goed gevuld met marxisten, pacifisten en socialisten; de ontdekking van een 'racist' in de gelederen zet een stampende machine van verontwaardiging aan. Antifascisten staan voor de poort als mijn school een open dag houdt, 'hier werkt een fascist!', schreeuwen ze. 'Kraakgespuis', zegt hij zelf, in de schoolkrant, 'met zes verschillende kleuren haar en pyjama-achtige kleren.'

De linkse, inmiddels naar rechts verschoven columnist Theodor Holman maakt de 'foute schoolmeester' af in de Nieuwe Revu: 'Nico Konst wil een eigen legertje hebben, met eigen wapens, om alle buitenlanders uit te roeien. (...) Maak hem gek. Laat hem maar werkelijk in de voetsporen van Hitler treden - die pleegde uiteindelijk zelfmoord.'

De Revu moet rectificeren na een rechtszaak, maar als leraar kun je beter geen CP'er zijn. 'Het was vrij schieten', schrijft Joost Niemöller in zijn boeiende boek over de partij, De verschrikkelijke Janmaat, Nederland en de Centrumpartij. Konst is niet de enige 'racistische leraar' met problemen; Niemöller (zelf ook van links naar rechts verschoven) beschrijft hoe de ene na de andere maatschappelijke carrière ten einde komt in een politiek klimaat dat culmineert in een veldslag bij een hotel in Kedichem, waar de CP in het geheim vergadert. Een partij trouwens die vooral ten onder gaat aan ruzie en een krankzinnige voorman.

Als de docentenraad van mijn school zich tegen Konst keert, vindt het schoolbestuur een katholieke uitweg door hem voor het blok te zetten: óf ontslag óf kappen met de politiek. Hij kiest, tot verrassing van iedereen, voor het laatste. 'Ik kon wel als maatschappelijke paria werkloos rondlopen', lees ik terug in het interview, 'want ik krijg toch nergens een baan in het onderwijs'. Een 'Berufsverbot' noemt hij de beslissing - hij gebruikt expres het Duitse woord, en woont in Duitsland, wat weer vanalles losmaakt.

Onverwacht kom ik Nico Konst tegen in de docentenkamer van mijn oude school bij het afscheid van een voor mij belangrijke leraar. 'Ik ben er nog, hoor.' Dertig jaar is hij er blijven werken. Altijd zijn mond gehouden over politiek maar niet, zegt hij, van mening veranderd. Ik bel hem daarna nog een paar keer; de geschiedenis zit hem hoog, maar een nieuw interview durft hij niet aan. Bang dat zijn kinderen er last mee krijgen. Uit de oude schoolkrant: 'Ik geloof dat er absoluut een kiezersmarkt is voor partijen als de Centrum Partij, hoor, daar gaat het niet om. Het groeit alleen maar, want ik denk dat er binnenkort een grote economische crisis komt met een paar miljoen werklozen, dan verandert er echt wel wat.'

Dertig jaar later houden antifascisten een 'lawaaidemonstratie' op het schoolplein van het Marne College in Bolsward, waar leraar en PVV'er Jelle Hiemstra werkt. Er zijn meer PVV-docenten met problemen: Alexander Kops' contract als leraar Duits is niet verlengd, waarschijnlijk, vertelt hij op televisie, vanwege zijn politieke voorkeur. Nu is hij senator. In het boek over PVV'ers dat Alexander Pechtold schreef, staat een gesprek met de Limburgse geschiedenisleraar Hub Schwanen: 'Ik vertel op school in de docentenkamer wel eens dat ik op de PVV heb gestemd. Dan word je toch raar aangekeken.'

Maar over een beroepsverbod hoor je niemand meer - behalve bij de PVV'ers zelf. 'De school is geen politieke arena, maar je moet er niet te schijterig mee omgaan', zegt voorzitter Berend Kamphuis van de Friese scholenstichting ten tijde van de lawaaidemonstratie in 2012. 'Als je de vormende taak van school serieus neemt, kan het zelfs interessant zijn om politiek actieve leraren te hebben.'

Ik bel Jelle Hiemstra, die de PVV allang heeft verlaten, en echt niet om zijn baan te redden. 'Zo'n demonstratie is best heftig', zegt hij, 'maar in de docentenkamer was niemand boos op me. Nooit. Ik zat niet bij een hockeyclub natuurlijk maar er werd me geen enkele belemmering opgelegd. Ze vonden eerder dat ik lef had.'

Aantal klachten tegen de 'extremistische' docent Hiemstra: nul. 'Mensen denken', zegt hij, 'dat het nog steeds Pravda is in de lerarenkamer. Maar je vergist je! Leraren zijn tegenwoordig rechts, hoor. Echt, conservatief rechts.'
http://s.vk.nl/s3c87-a4370986/
(in de link staan een aantal clippings)

Tijden zijn veranderd... Er wordt in het artikel gerefereerd aan een nieuwe economische crisis, en inderdaad: dit zal dit type mensen alleen maar in de kaart spelen (en dus ook de VVD66 club). Dat is de paradox en wrange werkelijkheid.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166103107
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:28 schreef Tem het volgende:

[..]

Nawijn was ook zo'n lachwekkend type met z'n proefballonnetjes. Al had die, in tegenstelling tot de PVV nu, in ieder geval nog de ballen om toe te geven dat zijn plannen niet meer dan proefballonnetjes waren.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:23:19 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166116523
https://mobile.twitter.com/ewaldeng/status/789549468450484225

Klopt 100%. Letterlijk waar en geen woord van gelogen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_166186597
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Het is absoluut geen betrouw 'onderzoeksbureau'. En volgens mij heb ik nergens gepleit voor een 'ideologisch straatje', zwaktebod.

Inderdaad
Pim zou je in je gezicht uitgelachen hebben om je gebruik van het Nederlands en Engels.

En we mogen aannemen dat je dat zelf ook wel triest vindt.
pi_166186649
Een topic met potentie, jammer van de TS alleen, die cijfers van CBS probeert weg te schuiven met een artikeltje dat de beweringen van CBS juist steunt. :D De hoeveelheid misdaad is in veel Westerse landen gewoon echt gedaald, niet eens alleen in Nederland.

Ben zelf ook nieuwsgierig hoe lang Pim het zou hebben uitgehouden. En of we beter af zijn met gekke Geertje of niet...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_166232187
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:33 schreef Gutmensch het volgende:
En dan hadden we misschien ook geen last van Wilders gehad omdat Pim al had laten zien dat populisten niet tot regeren in staat zijn.
Hij moest juist dood omdat men wist dat hij het kon.
pi_166232862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:15 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hij moest juist dood omdat men wist dat hij het kon.
wie is "men" ? suggereer je dat Volkert vd G. als deel van een complot handelde ?
pi_166237110
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Inderdaad
Pim zou je in je gezicht uitgelachen hebben om je gebruik van het Nederlands en Engels.

En we mogen aannemen dat je dat zelf ook wel triest vindt.
Als je niks zinnigs te melden hebt flikker dan gwn op.
pi_166237142
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:25 schreef LintuxCx het volgende:
Een topic met potentie, jammer van de TS alleen, die cijfers van CBS probeert weg te schuiven met een artikeltje dat de beweringen van CBS juist steunt. :D De hoeveelheid misdaad is in veel Westerse landen gewoon echt gedaald, niet eens alleen in Nederland.

Ben zelf ook nieuwsgierig hoe lang Pim het zou hebben uitgehouden. En of we beter af zijn met gekke Geertje of niet...
De misdaad is in Nederland echt niet gedaald.

Steeds minder mensen doen aangifte en de politie heeft steeds minder tijd voor de 'kleinere' misdrijven.

Wat wil je ook met nog geen 50.000 agenten in Nederland.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:50:36 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166237178
Pim Fortuyn is onderhand ingehaald met zijn stellingen door zelfs de VVD maar ik denk stiekem dat als hij was blijven leven dat zijn partij met hem aan het roer om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen nog best lang stand had kunnen houden. De LPF van Pim was een haastklus voor de verkiezingen maar dat had hij gaandeweg wel rechtgetrokken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166237244
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:50 schreef jogy het volgende:
Pim Fortuyn is onderhand ingehaald met zijn stellingen door zelfs de VVD maar ik denk stiekem dat als hij was blijven leven dat zijn partij met hem aan het roer om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen nog best lang stand had kunnen houden. De LPF van Pim was een haastklus voor de verkiezingen maar dat had hij gaandeweg wel rechtgetrokken.
Waarom denk je dat Fortuyn in staat zou zijn geweest om zijn partij bij elkaar te houden? De jonge LPF had grote aantrekkingskracht op politieke opportunisten en Foruyn sloot ze noodgedwongen in de armen. Ik vermoed dat ook hij de chaos binnen de partij niet had kunnen voorkomen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:59:47 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166237307
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Fortuyn in staat zou zijn geweest om zijn partij bij elkaar te houden? De jonge LPF had grote aantrekkingskracht op politieke opportunisten en Foruyn sloot ze noodgedwongen in de armen. Ik vermoed dat ook hij de chaos binnen de partij niet had kunnen voorkomen.
Hij was een autoritair persoon die ook nog eens goed kon praten en dan kom je wel een heel eind. Hij zal de meeste mensen destijds niet om hun intellect hebben gekozen maar om hun bereidheid om te luisteren.
Vrijheid
pi_166237313
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 07:25 schreef LintuxCx het volgende:

Gedaald? Op dezelfde manier zoals de politie en de rechtstaat in Nederland de Mocro maffia had aangepakt? Want er waren immers geen aanslagen meer, de politie trots verkondingen dat hun aanpak werkt om na een rustige periode weer een tiental aanslagen te krijgen? De criminaliteit op de manier waarop de politie het ziet en registreert daalt misschien, maar in andere vormen neemt de criminaliteit toe, daar hoor je geen woord over. Ook hoor je niets dat steeds meer mensen minder aangifte doen omdat ze denken dat er toch niets mee gedaan word.

En mooie symbool politiek, in een dorp/gat is de criminaliteit met 15% gedaald dit jaar, maar in Amsterdam is deze gestegen met 10% dus de algemene trend is 5% minder criminaliteit in Nederland. Dat er in dat gat 1 misdaad minder gepleegd is om tot de 15% daling te komen i.t.t. de 300 extra zaken per jaar wat de 10% stijging in Amsterdam uitmaken hoor je niemand over. Leer mij niet hoe CBS tovert met de cijfers.

Misschien moeten we het eens opdelen in autochtonen en allochtonen, bij autochtonen is de laatste 10 jaar een flinke daling zichtbaar, autochtonen zorgden in 2010 misschien voor 50% voor de overlast en allochtonen ook 50% en nu zorgen de autochtonen misschien voor 10% van de overlast en de allochtonen voor 90%.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:00:15 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166237314
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een effect wat je altijd ziet bij partijen die in korte tijd enorm succesvol worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166237323
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij was een autoritair persoon die ook nog eens goed kon praten en dan kom je wel een heel eind. Hij zal de meeste mensen destijds niet om hun intellect hebben gekozen maar om hun bereidheid om te luisteren.
Nee, hij koos mensen omdat hij snel een goed gevulde kandidatenlijst nodig had. Die selectieprocedure van hem was om te janken, zo werd na de verkiezingen al snel duidelijk.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:15:39 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166237584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, hij koos mensen omdat hij snel een goed gevulde kandidatenlijst nodig had. Die selectieprocedure van hem was om te janken, zo werd na de verkiezingen al snel duidelijk.
Ja het was een haastklus dus hij had niet heel veel mogelijkheden. Het is koffiedik kijken (helaas of gelukkig :P ) maar ik ben er wel van overtuigd dat als de Pim aan het roer was blijven staan het allemaal wel redelijk stabiel was gebleven, juist omdat zijn selectieprocedure niet bepaald gericht was op slimme mensen maar dan dus waarschijnlijk mensen die gevoelig zijn voor sterke leiding.

Laten we wel wezen, Herben was niet bepaald een sterke leider.
Vrijheid
pi_166237738
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja het was een haastklus dus hij had niet heel veel mogelijkheden. Het is koffiedik kijken (helaas of gelukkig :P ) maar ik ben er wel van overtuigd dat als de Pim aan het roer was blijven staan het allemaal wel redelijk stabiel was gebleven, juist omdat zijn selectieprocedure niet bepaald gericht was op slimme mensen maar dan dus waarschijnlijk mensen die gevoelig zijn voor sterke leiding.

Er valt inderdaad weinig zinnigs over te zeggen, omdat we het niet weten. Maar we moet de kwaliteiten van Fortuyn natuurlijk ook niet overdrijven. Het was een zeer capabele en intelligente man, maar het zou voor zelfs de meest doorgewinterde politiek leider moeilijk worden als je plots aan het hoofd staat van een fractie die uit 25 man bestaat. Vooral als die voor een groot deel bestaat uit onvoorspelbare politieke opportunisten.
pi_166237864
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 10:04 schreef Pietverdriet het volgende:
We hadden iig geen PVV en Wilders gehad
Wie zegt dat Pim niet nét zo radicaal zou zijn als Geert nú?
Er is niks mis met de Islam.
Toen was Geert nog bij de VVD.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_166237983
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik. Pim gaf een neuk.
Geert heeft nooit een neuk gehad om te geven.
wooblabalurg
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:39:39 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166237992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt inderdaad weinig zinnigs over te zeggen, omdat we het niet weten. Maar we moet de kwaliteiten van Fortuyn natuurlijk ook niet overdrijven. Het was een zeer capabele en intelligente man, maar het zou voor zelfs de meest doorgewinterde politiek leider moeilijk worden als je plots aan het hoofd staat van een fractie die uit 25 man bestaat. Vooral als die voor een groot deel bestaat uit onvoorspelbare politieke opportunisten.
Fair enough. Maar ze noemde zichzelf (volgens mij :@ )Fortuynisten hé, dat zegt ook wel iets over de bewondering die ze voor hem hadden. Ik denk dat hij gewoon een fanclub bij elkaar had verzameld destijds, de GKL kon niets fout doen.
Vrijheid
pi_166238013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Geert is gewoon een rasopportunist.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166238168
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Pim sympathiseerde ooit met de CPN. En was lid van de Harmsen-groep in Groningen.
Da's extreemlinks. Dat was in 1972. Dus Pim heeft zelf ook een vinger in de pap mbt de problemen die 25 jaar later zich openbaarden. En Pim is dus ook een opportunist.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:53:04 #96
422610 Barrah
pi_166238211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Pim sympathiseerde ooit met de CPN. En was lid van de Harmsen-groep in Groningen.
Da's extreemlinks. Dat was in 1972. Dus Pim heeft zelf ook een vinger in de pap mbt de problemen die 25 jaar later zich openbaarden. En Pim is dus ook een opportunist.
We weten allemaal dat de CPN en de Harmsen-groep verantwoordelijk zijn voor het mislukken van de multiculturele samenleving :')
pi_166238316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef Barrah het volgende:

[..]

We weten allemaal dat de CPN en de Harmsen-groep verantwoordelijk zijn voor het mislukken van de multiculturele samenleving :')
"nieuw links" draagt wel een verantwoordelijkheid. De PvdA onder leiding van Drees Sr zou waarschijnlijk niet hele stromen gastarbeiders hebben binnengelaten. Met hun gezinnen e.d.
pi_166238434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

"nieuw links" draagt wel een verantwoordelijkheid. De PvdA onder leiding van Drees Sr zou waarschijnlijk niet hele stromen gastarbeiders hebben binnengelaten. Met hun gezinnen e.d.
Het was niet een kleine groep 'nieuw links' binnen de PvdA die de gastarbeiders uitnodigde naar Nederland te gaan in de jaren 1960-1980.
En de gezinshereniging daarna was primair onder verantwoordelijkheid van rechtse partijen, in de kamer met een kamermeerderheid.
pi_166238472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:53 schreef Barrah het volgende:

[..]

Je lult .....
De CPN zat nooit in de regering . Die politieke verantwoordelijkheid kun je niet op de CPN afschuiven.
Nederland is niet mislukt en het samenleven van mensen uit diverse culturen is niet mislukt
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:12:25 #100
422610 Barrah
pi_166238510
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je lult .....
De CPN zat nooit in de regering . Die politieke verantwoordelijkheid kun je niet op de CPN afschuiven.
Nederland is niet mislukt en het samenleven van mensen uit diverse culturen is niet mislukt
Serieus dude, serieus? Komt mijn sarcasme zo oprecht over?
pi_166238519
quote:

[..]

Je lult.

En dan dit schrijven.

het samenleven van mensen uit diverse culturen is niet mislukt
pi_166238604
quote:

[..]

Je lult .....
... het is een troll.....
pi_166238663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:12 schreef Barrah het volgende:

[..]

Serieus dude, serieus? Komt mijn sarcasme zo oprecht over?
Niet oprecht....maar je moet altijd uitkijken met geschreven " doen alsof" .
Face to face is het veel makkelijker met je gezichtsuitdrukking duidelijk te maken: dit is een grap.
pi_166240010
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Als Fortuyn premier was geworden was dezelfde chaos in de fractie ontstaan als nu gebeurde. Net als bij Wilders zou ook Fortuyn niet hebben kunnen regeren en de fractie kunnen leiden, ministers leveren had natuurlijk ook dezelfde problemen gegeven. Een partij die draait om één persoon is eigenlijk geen partij.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 14:03:16 #105
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166240432
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 13:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als Fortuyn premier was geworden was dezelfde chaos in de fractie ontstaan als nu gebeurde. Net als bij Wilders zou ook Fortuyn niet hebben kunnen regeren en de fractie kunnen leiden, ministers leveren had natuurlijk ook dezelfde problemen gegeven. Een partij die draait om één persoon is eigenlijk geen partij.
Vergeet niet dat die partij een hele hoop 'sympathy votes' heeft gekregen. LPF was (waarschijnlijk!) niet zo groot geworden als Pim gewoon door was gaan leven, dan had hij 4 jaar gehad om zijn lijst in orde te krijgen en zag het er waarschijnlijk heel anders uit. Die knakker kon lullen als Brugman.
Vrijheid
pi_166240621
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die partij een hele hoop 'sympathy votes' heeft gekregen. LPF was (waarschijnlijk!) niet zo groot geworden als Pim gewoon door was gaan leven, dan had hij 4 jaar gehad om zijn lijst in orde te krijgen en zag het er waarschijnlijk heel anders uit. Die knakker kon lullen als Brugman.
En die knakker kreeg bijna overal ruzie, waarschijnlijk omdat veel mensen niet om kunnen gaan met iemand die zegt wat hij denkt en doet wat hij zegt. Nu hij een slechte lijst had moest hij het dus die periode met die kamerleden doen, je kunt die mensen niet vervangen nadat ze gekozen zijn. Volgens mij was het gedoemd te mislukken.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 14:27:47 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166240878
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En die knakker kreeg bijna overal ruzie, waarschijnlijk omdat veel mensen niet om kunnen gaan met iemand die zegt wat hij denkt en doet wat hij zegt. Nu hij een slechte lijst had moest hij het dus die periode met die kamerleden doen, je kunt die mensen niet vervangen nadat ze gekozen zijn. Volgens mij was het gedoemd te mislukken.
Hij kreeg overal ruzie omdat hij niet de enige kapitein op het schip was tot hij de LPF oprichtte, nu was het zijn creatie en eikel dat het was had hij de opvolgende verkiezingen gewoon in het geniep een hele nieuwe lijst in elkaar gelfanst en de rest eruit gedrukt. (of opgeleid tot volwaardige kamerleden)

Aaaanyway, koffiedik. Jij kan even hard gelijk hebben, in dat geval is het maar goed geweest voor Pim dat ie dood is geschoten, politiek en imagowijs gezien, nu kan hij het niet meer fout doen.
Vrijheid
pi_166240951
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij kreeg overal ruzie omdat hij niet de enige kapitein op het schip was tot hij de LPF oprichtte, nu was het zijn creatie en eikel dat het was had hij de opvolgende verkiezingen gewoon in het geniep een hele nieuwe lijst in elkaar gelfanst en de rest eruit gedrukt. (of opgeleid tot volwaardige kamerleden)

Aaaanyway, koffiedik. Jij kan even hard gelijk hebben, in dat geval is het maar goed geweest voor Pim dat ie dood is geschoten, politiek en imagowijs gezien, nu kan hij het niet meer fout doen.
Zodra je met kamerleden te maken hebt is hij ook niet meer de enige kapitein op het schip, elk kamerlid zit op eigen verantwoordelijkheid in de kamer. Wangedrag van LPF kamerleden en ministers zou vanzelfsprekend gevolgen hebben voor het succes van Fortuyn, even wat mensen vervangen bij volgende verkiezingen kan die aangerichte schade nauwelijks herstellen.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 14:33:34 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166240983
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zodra je met kamerleden te maken hebt is hij ook niet meer de enige kapitein op het schip, elk kamerlid zit op eigen verantwoordelijkheid in de kamer. Wangedrag van LPF kamerleden en ministers zou vanzelfsprekend gevolgen hebben voor het succes van Fortuyn, even wat mensen vervangen bij volgende verkiezingen kan die aangerichte schade nauwelijks herstellen.
niet(!) dat ik de LPF wil vergelijken met PVV maar qua inhoud van de kamerleden is het wel enigszins te vergelijken en je kan zeggen wat je wil maar echt heel veel narigheid heb ik er niet uit zien komen, in ieder geval niet schadelijk genoeg dat de PVV uit elkaar aan het vallen is.
Vrijheid
pi_166254865
quote:

[..]

In ieder geval niet met 'minder, minder'. Fortuyn's standpunt was 'iedereen die hier is, blijft'.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_166254997
quote:

[..]

[..]

Heb 1 publicatie gelezen van hem en dit is zijn conclusie:
"Alles tezamen roept het voorgaande het beeld op, dat de solidariteit in Nederland betrekkelijk stabiel is. Noch uit de opvattingen, noch uit het gedrag van de bevolking valt op te maken dat de solidariteit afneemt".
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
pi_166255154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 01:13 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

In ieder geval niet met 'minder, minder'. Fortuyn's standpunt was 'iedereen die hier is, blijft'.
Als er niks meer bij komt is het al minder, en jij vergeet wat de vraag was willen jullie meer of minder?
pi_166255240
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Vergeet niet dat die partij een hele hoop 'sympathy votes' heeft gekregen. LPF was (waarschijnlijk!) niet zo groot geworden als Pim gewoon door was gaan leven
Juist het omgekeerde, de LPF daalde in de peilingen na de moord op Fortuyn.

Ook logisch, de man waar het om draaide was er niet meer en het geruzie was al begonnen.
pi_166255422
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 02:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als er niks meer bij komt is het al minder....
Nee, hoor.

quote:
....en jij vergeet wat de vraag was willen jullie meer of minder?
Ik vergeet helemaal niks. Fortuyn stelde die vraag gewoon niet.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:27:16 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166256936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 02:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Juist het omgekeerde, de LPF daalde in de peilingen na de moord op Fortuyn.

Ook logisch, de man waar het om draaide was er niet meer en het geruzie was al begonnen.
Oh dat moet ik ff terugzoeken, ik had echt het idee dat er 'sympathyvotes' naar binnen stroomde :@.
Vrijheid
pi_166261030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 02:37 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, hoor.

[..]

Ik vergeet helemaal niks. Fortuyn stelde die vraag gewoon niet.
Nou goed dan niet, dat is hoe jij het hoorde of ziet, het is geweest (gehad) dus komt nooit meer!
pi_166261877
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 14:33 schreef jogy het volgende:

[..]

niet(!) dat ik de LPF wil vergelijken met PVV maar qua inhoud van de kamerleden is het wel enigszins te vergelijken en je kan zeggen wat je wil maar echt heel veel narigheid heb ik er niet uit zien komen, in ieder geval niet schadelijk genoeg dat de PVV uit elkaar aan het vallen is.
Ze hebben dan ook geleerd van LPF. Het is niet voor niets dat het geen politieke vereniging is.
pi_166266132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ze hebben dan ook geleerd van LPF. Het is niet voor niets dat het geen politieke vereniging is.
Ik mag toch hopen dat ze niet teveel van de PVV gaan overnemen?
pi_166292677
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In welk opzicht? Ik ben het niet met 'm eens, maar hij kan in binnen en buitenland de straat niet op. Dat soort offers maken dat die evt. benutte kans aan de achterzijde weer verdampt.
pi_166322316
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:24 schreef BoneThugss het volgende:

Zeer intelligent en door de linkse Kerk met name kapot gemaakt omdat hij hun doorhad omdat hijzelf jarenlang een PvdA man was, en dus de partij en waar die voorstond, van have tot gort kende.

En ik vind het veelzeggend als iemand die uit je eigen gelederen komt ineens besluit tegen je te zijn, want dan heb je iets gedaan dat zo verwerpelijk is, dat het dus 'haat' oproept.

En als hij geleefd had dan waren zaken m.b.t de Sylvana Simons en Quincy Gario nooit aan de oppervlakte gekomen en gelijk al vanaf het begin de kop ingedrukt.
pi_166324618
quote:
3s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:49 schreef Iwanius het volgende:

En als hij geleefd had dan waren zaken m.b.t de Sylvana Simons en Quincy Gario nooit aan de oppervlakte gekomen en gelijk al vanaf het begin de kop ingedrukt.
Je denkt dat Fortuyn dan nu een dictator van Nederland geweest zou zijn?
En/of ongewenste meningen onderdrukt had? Hoe had hij dat moeten onderdrukken. ?
pi_166325911
Of door de witte bestuurd of door de zwarte, welke bijt het minst hard, dan kies ik voor die!
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:29:31 #123
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166326108
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:18 schreef john2406 het volgende:
Of door de witte bestuurd of door de zwarte, welke bijt het minst hard, dan kies ik voor die!
Wat?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_166326137
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:29 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat?
Rijkt jou verstand maar zo kort, ik kan linksaf slaan of rechtsaf, welke weg is die van de minste weerstand?
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:31:35 #125
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166326152
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Rijkt jou verstand maar zo kort, ik kan linksaf slaan of rechtsaf, welke weg is die van de minste weerstand?
Ja, ja.
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_166326297
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:31 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja, ja.
Petje af hoor je kan wel met twee woorden.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:42:47 #127
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166327606
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Petje af hoor je kan wel met twee woorden.
Jij niks met veel woorden.
pi_166331678
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:42 schreef Bugno het volgende:

[..]

Jij niks met veel woorden.
Ik hoef dat ook niet, ik verdien er mijn boterham niet mee!

En voor jou doe ik het niet, of hoe wil jij het noemen, alleen dat van jou mag hier staan?
Er zijn er ook die reageren niet, nemen dus dat mee wat ze het beste aanstaat!
Of dat jou reacties zijn of die van mij dat zullen we wel nooit weten toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 19:31:05 ]
  maandag 31 oktober 2016 @ 19:48:10 #129
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166332184
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 19:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik hoef dat ook niet, ik verdien er mijn boterham niet mee!

En voor jou doe ik het niet, of hoe wil jij het noemen, alleen dat van jou mag hier staan?
Er zijn er ook die reageren niet, nemen dus dat mee wat ze het beste aanstaat!
Of dat jou reacties zijn of die van mij dat zullen we wel nooit weten toch?
Prima john. Mijn eerste wat? was gemeend, aangezien ik geen idee had wat je bedoelde. De ja, ja een manier om aan te geven dat je tweede reply niet veel duidelijker was. Dus of jouw reactie mij nou aanstaat: ik heb geen idee, want word er niet heel wijs uit...
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:57:12 #130
461437 r3k5
Eet je ook wel eens walnoten?
pi_166334637
Dan was er niets aan de hand.

Als zo iemand desondanks aan de macht zou komen, dan was deze hele discussie er niet geweest.
Het 'probleem' is niet het probleem. &lt;br /&gt;Het probleem is hoe mensen een 'probleem' opvatten
  dinsdag 1 november 2016 @ 16:33:52 #131
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_166348816
quote:

[..]

Fortuyn wilde geen allochtonen uitzetten, daar was hij juist op tegen. Dus hoe was Nederland blank geworden door zijn beleid?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_166630875
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zou je wat meer druk maken over het lot van Europa. Ipv populisten/nationalisten denkbeeldige muurtjes rond landsgrenzen te laten trekken. Even gevaarlijk, zo niet gevaarlijker, als het muurtje van Trump!
pi_166652039
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 18:09 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Ik zou je wat meer druk maken over het lot van Europa. Ipv populisten/nationalisten denkbeeldige muurtjes rond landsgrenzen te laten trekken. Even gevaarlijk, zo niet gevaarlijker, als het muurtje van Trump!
Wat heeft dat dan voor doel als men niet aan het roer staat, het komt dan toch niet uit!
pi_166660286
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 17:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat heeft dat dan voor doel als men niet aan het roer staat, het komt dan toch niet uit!
Kwestie van tijd.. helaas. Ander jasje alleen.
pi_166660366
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:32 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Kwestie van tijd.. helaas. Ander jasje alleen.
Tja wat dat betreft heb ik persoonlijk liever een voorspelbare dictator als iets waar ik nog niks van weet!

Of mijn denkwijze fout is?
Kan wel hoor, maar ik heb al wat gezien en voorbij zien komen, de ene met zijn goede en slechte kanten en de ander met zijn slechte en goede kanten.
pi_166660683
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja wat dat betreft heb ik persoonlijk liever een voorspelbare dictator als iets waar ik nog niks van weet!

Of mijn denkwijze fout is?
Kan wel hoor, maar ik heb al wat gezien en voorbij zien komen, de ene met zijn goede en slechte kanten en de ander met zijn slechte en goede kanten.
Dat is precies wat ik bedoel! US of A kan een Trump nog wel overleven (als die echt zo slecht is, als sommige beweren). Hij kan muren bouwen, en zich terug trekken uit het internationale toneel, geografisch gezien liggen ze daar wel redelijk veilig tussen Canada en Mexico. Als je van de rode knop afblijft, zal het allemaal wel loslopen...

Hier in Europa hebben we toch wel eeuwen aan referentie materiaal wat nationalisme kan aanrichten. Populisten die spelen met nationalisme en het anti-Europa sentiment spelen met vuur. Helemaal omdat er in overal in Europa precies hetzelfde gebeurt. Je kan lachen met die Nobelprijs voor de EU, maar we hebben het hier toch mooi 70 jaar goed voor elkaar gehad.
pi_166661011
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 22:45 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel! US of A kan een Trump nog wel overleven (als die echt zo slecht is, als sommige beweren). Hij kan muren bouwen, en zich terug trekken uit het internationale toneel, geografisch gezien liggen ze daar wel redelijk veilig tussen Canada en Mexico. Als je van de rode knop afblijft, zal het allemaal wel loslopen...

Als ik goed gehoord heb een muur alles terug en dan bekijken wat er weer vandaan gehaald kan worden, ik weet niet of ik goed gehoord heb trouwens.

Is dat niet wat in Israël gebeurt, om te werken mogen ze binnen voor de rest niet?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 23:02:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')