abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166085307
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden. Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
pi_166085494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden. Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
De samenleving is heel hard en conservatief geworden. Dat zie je terug in de culturele uitingsvormen zoals reclame, muziek, het voetbal, de film en zelfs architectuur. Of hoe Nederland vele EU-minimumnormen aan hun laars lapt, met alle gevolgen voor zgn. onrendabelen van dien. Van progressief tot achterblijver.

Waar denk ik Fortuyn het meest direct invloed op heeft gehad is de media. Dat is amerikaanser geworden, en niet op een goede manier.

Hij heeft aan de andere kant wel de acceptatie van homos flink bevordert. Aan de rechterkant was dat ten tijde van Bolkestein helemaal niet vanzelfsprekend.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166085672
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden.
Dat voorspelt juist veel goeds imo.
quote:
Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?
Conscience do cost.
pi_166085876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?
Als ik alleen al naar de tweede kamer kijk zie je dat het daar al heel anders toegaat, er zijn voorbeelden genoeg.
http://www.volkskrant.nl/(...)fel-bedenkt~a841321/
Daarna nog de islamitische aap, doe normaal man, pleur op en dan vergeet ik vast nog een heleboel andere voorbeelden. Ook op sociale media zie je de meest idiote teksten.

Belediging en bedreigingen van burgemeesters en politici komen tegenwoordig ook veel meer voor.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-om-met-bedreigingen
pi_166087949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Spot er maar mee. Het lot van Nederland was met zijn dood gezegeld.
:? meen je dit nu serieus?
pi_166088151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat is je punt.

Artikelen uit 2007 zijn niet echt actueel en ik wil Wilders en moslims graag buiten dit topic houden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166088264
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef ems. het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is je punt.

Artikelen uit 2007 zijn niet echt actueel en ik wil Wilders en moslims graag buiten dit topic houden.
Google eens op 'solidariteit Nederland Paul de Beer' en je ziet een aantal publicaties van hem die laten zien dat Nederland echt harder, meer geindividualiseerd en minder solidair is geworden.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_166088350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:29 schreef keste010 het volgende:

[..]

[..]

Google eens op 'solidariteit Nederland Paul de Beer' en je ziet een aantal publicaties van hem die laten zien dat Nederland echt harder, meer geindividualiseerd en minder solidair is geworden.
Dat geloof ik direct, maar er zijn al tig topics over moslims en Wilders. Bespreek hier gewoon zijn verkiezingsprogramma, leden van zijn partij, het maakt mij niet uit.

Maar niet weer dat gezeik over moslims pls. :P
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_166088409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct, maar er zijn al tig topics over moslims en Wilders. Bespreek hier gewoon zijn verkiezingsprogramma, leden van zijn partij, het maakt mij niet uit.

Maar niet weer dat gezeik over moslims pls. :P
Oh, maar het gaat niet alleen over moslims en Wilders hoor. Het gaat ook om thema's als internationale handel, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid. Rechts heeft flink gas gegeven de afgelopen 15 jaar.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_166088626
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:32 schreef keste010 het volgende:

[..]

Oh, maar het gaat niet alleen over moslims en Wilders hoor. Het gaat ook om thema's als internationale handel, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid. Rechts heeft flink gas gegeven de afgelopen 15 jaar.
Laten we het vooral over het laatste hebben.

Ik ben niet zo'n fan van 'rechts' geef mij maar gewoon het midden. Rechts komt zelden met oplossingen. Dan zou ik nog eerder D66 gaan stemmen.
pi_166088631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is je punt.

Lijkt mij vrij lastig gezien de agenda die Fortuyn had en aangezien hij de islam een achterlijke cultuur heeft genoemd. Als je het daar niet over wilt hebben kun je beter het topic sluiten.
pi_166088745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij lastig gezien de agenda die Fortuyn had en aangezien hij de islam een achterlijke cultuur heeft genoemd. Als je het daar niet over wilt hebben kun je beter het topic sluiten.
Er zijn al genoeg topics over Wilders.

Bespreek hier zijn visie wat betreft Rotterdam, het gebrek aan respect voor de politie, de bezuinigingen, het maakt mij niet uit.

En die laatste opmerking van je is natuurlijk wat mal, jij bent absoluut niet in de positie om mij te vertellen dat ik een topic moet sluiten, Wespensteek.
pi_166088876
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg topics over Wilders.

Bespreek hier zijn visie wat betreft Rotterdam, het gebrek aan respect voor de politie, de bezuinigingen, het maakt mij niet uit.

En die laatste opmerking van je is natuurlijk wat mal, jij bent absoluut niet in de positie om mij te vertellen dat ik een topic moet sluiten, Wespensteek.
En je bent ook niet in de positie om te bepalen waar anderen het over mogen hebben, zeker niet als het on-topic is.
pi_166089020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En je bent ook niet in de positie om te bepalen waar anderen het over mogen hebben, zeker niet als het on-topic is.
Ja, leuk weer.

Geef eerst maar eens antwoord op mijn vraag, wat is je hele punt met je artikeltje uit 2007.

De maatschappij verhard ja, maar Pim is al meer dan 12 jaar dood. En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.

http://www.parlement.com/id/vg9fgoprv9x0/w_s_p_pim_fortuijn
pi_166089124
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, leuk weer.

Geef eerst maar eens antwoord op mijn vraag, wat is je hele punt met je artikeltje uit 2007.

De maatschappij verhard ja, maar Pim is al meer dan 12 jaar dood. En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.

Als jij niet op een normale manier om uitleg kunt vragen dan vergaat mij de behoefte te antwoorden.
pi_166089125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:

En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.

Dat zag men 50 jaar geleden ook. En 100 jaar terug. En uiteraard 150 eerder dan nu...
Niks bijzonders an aan die visie .
ps.... ik zie het nog steeds...
pi_166089179
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als jij niet op een normale manier om uitleg kunt vragen dan vergaat mij de behoefte te antwoorden.
Ik vraag je toch gewoon normaal wat je punt is?

''Waar Pim kwam, was het ruzie'', is nou niet echt een argument.
pi_166089224
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat zag men 50 jaar geleden ook. En 100 jaar terug. En uiteraard 150 eerder dan nu...
Niks bijzonders an aan die visie .
ps.... ik zie het nog steeds...
Wie zag dat precies 100 tot 150 jaar geleden en benoemde het?

Namen en rugnummers.
pi_166089278
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:57 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik vraag je toch gewoon normaal wat je punt is?

''Waar Pim kwam, was het ruzie'', is nou niet echt een argument.
Jawel dat is wel een argument als het gaat om de vraag wat er was gebeurd als hij bijvoorbeeld premier van Nederland was geworden, zeker als je dus ziet wat er is gebeurd met niet politiek correct zijn en zeggen wat je denkt. Blijkbaar kunnen veel andere mensen er niet zo goed tegen als mensen gewoon zeggen wat ze denken. De opvattingen van Fortuyn blijken wat nadelen te hebben.
pi_166089423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel dat is wel een argument als het gaat om de vraag wat er was gebeurd als hij bijvoorbeeld premier van Nederland was geworden, zeker als je dus ziet wat er is gebeurd met niet politiek correct zijn en zeggen wat je denkt. Blijkbaar kunnen veel andere mensen er niet zo goed tegen als mensen gewoon zeggen wat ze denken. De opvattingen van Fortuyn blijken wat nadelen te hebben.
Hij was zo goed als zeker tot premier gekozen en had 30 zetels. De man is 9 dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen vermoord met 5 kogels in het hoofd.

Fortuyn had zeker nadelen, dat heeft elke politicus. Hoe hij oordeelde over defensie en immigratie vind ik ronduit dom.

Gekkies heb je overal, dat zijn opvattingen nadelen hebben geloof ik direct
pi_166089663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wie zag dat precies 100 tot 150 jaar geleden en benoemde het?

Namen en rugnummers.
Mensen.... zeiden dat ....schreven dat .... riepen dat ... en 150 jaar geleden was de ellendige woonsituatie in de grote steden een factor voor het ontstaan van de arbeidersbeweging en marxisme.
Ik had het al tientallen jaren voor Pim daarover.
En sindsdien is er echt wel wat verbeterd in de oude wijken. Maar natuurlijk nooit genoeg.
Den Heiligen Pim zei echt niks bijzonders nieuws.
pi_166089707
Het grote wat als topic. Ik denk niet dat hij het lang zou hebben volgehouden. Uiteindelijk was het toch een loner en in de politiek moet je een compromis kunnen sluiten. Wilders is ook een loner maar wil niet echt iets constructiefs bereiken. Denk dat Fortuyn wel wat realistischer was maar dat uiteindelijk zijn ego teveel zou gaan opspelen en hij de politiek zou hebben verlaten op een dramatische wijze om iets redelijks onbenulligs.

Maar goed, blijft koffiedik kijken.
pi_166089724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mensen.... zeiden dat ....schreven dat .... riepen dat ... en 150 jaar geleden was de ellendige woonsituatie in de grote steden een factor voor het ontstaan van de arbeidersbeweging en marxisme.
Ik had het al tientallen jaren voor Pim daarover.
En sindsdien is er echt wel wat verbeterd in de oude wijken. Maar natuurlijk nooit genoeg.
Den Heiligen Pim zei echt niks bijzonders nieuws.
Al tientallen jaren ja? Hoe oud ben jij wel niet? :D :D

Het is alleen maar kutter geworden gap, meer achterstandwijken, het totale gebrek aan respect voor de politie.
pi_166089824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hij was zo goed als zeker tot premier gekozen en had 30 zetels.
Het CDA haalde 43 zetels in 2002 en de VVD 24.
Misschien dat de LPF zonder de moord minder dan 26 had en minder dan de VVD nog.
De nieuwe premier was ook met Pim alive dus een CDA-er geweest.
En als het toch Pim was.... wat dan nog ? Hij had echt geen uitzonderlijke plannen voor Nederland, niet veel beter dan andere partijen. En zijn club was een tijdbom van strebers, statuszoekers en dilettanten.
pi_166089838
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:17 schreef Tem het volgende:
Het grote wat als topic. Ik denk niet dat hij het lang zou hebben volgehouden. Uiteindelijk was het toch een loner en in de politiek moet je een compromis kunnen sluiten. Wilders is ook een loner maar wil niet echt iets constructiefs bereiken. Denk dat Fortuyn wel wat realistischer was maar dat uiteindelijk zijn ego teveel zou gaan opspelen en hij de politiek zou hebben verlaten op een dramatische wijze om iets redelijks onbenulligs.

Maar goed, blijft koffiedik kijken.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, de LPF was een zooitje. Pim heeft ook wel eens afstand genomen van een deel van zijn achterban las ik ergens.

Hij ambieerde wel de functie van MP, maar ik denk niet dat hij het lang had volgehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')