De samenleving is heel hard en conservatief geworden. Dat zie je terug in de culturele uitingsvormen zoals reclame, muziek, het voetbal, de film en zelfs architectuur. Of hoe Nederland vele EU-minimumnormen aan hun laars lapt, met alle gevolgen voor zgn. onrendabelen van dien. Van progressief tot achterblijver.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden. Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
Dat voorspelt juist veel goeds imo.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
Waar Pim komt komt ruzie, dat voorspelde weinig goeds als hij premier was geworden.
Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?quote:Overigens denk ik dat het nu ook wel klopt, door hem is de sfeer toch enorm verhard. Allemaal mensen die maar zijn gaan schreeuwen wat ze denken en eerlijk gezegd denken vrij veel van die mensen hele slechte dingen.
Als ik alleen al naar de tweede kamer kijk zie je dat het daar al heel anders toegaat, er zijn voorbeelden genoeg.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat voorspelt juist veel goeds imo.
[..]
Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Spot er maar mee. Het lot van Nederland was met zijn dood gezegeld.
Wat is je punt.quote:
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 17:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat voorspelt juist veel goeds imo.
[..]
Nooit zo ervaren. Kan het zijn dat dat alleen van toepassing is in jouw directe omgeving?
Google eens op 'solidariteit Nederland Paul de Beer' en je ziet een aantal publicaties van hem die laten zien dat Nederland echt harder, meer geindividualiseerd en minder solidair is geworden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat is je punt.
Artikelen uit 2007 zijn niet echt actueel en ik wil Wilders en moslims graag buiten dit topic houden.
Dat geloof ik direct, maar er zijn al tig topics over moslims en Wilders. Bespreek hier gewoon zijn verkiezingsprogramma, leden van zijn partij, het maakt mij niet uit.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:29 schreef keste010 het volgende:
[..]
[..]
Google eens op 'solidariteit Nederland Paul de Beer' en je ziet een aantal publicaties van hem die laten zien dat Nederland echt harder, meer geindividualiseerd en minder solidair is geworden.
Oh, maar het gaat niet alleen over moslims en Wilders hoor. Het gaat ook om thema's als internationale handel, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid. Rechts heeft flink gas gegeven de afgelopen 15 jaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:31 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, maar er zijn al tig topics over moslims en Wilders. Bespreek hier gewoon zijn verkiezingsprogramma, leden van zijn partij, het maakt mij niet uit.
Maar niet weer dat gezeik over moslims pls.
Laten we het vooral over het laatste hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:32 schreef keste010 het volgende:
[..]
Oh, maar het gaat niet alleen over moslims en Wilders hoor. Het gaat ook om thema's als internationale handel, ontwikkelingssamenwerking en sociale zekerheid. Rechts heeft flink gas gegeven de afgelopen 15 jaar.
Lijkt mij vrij lastig gezien de agenda die Fortuyn had en aangezien hij de islam een achterlijke cultuur heeft genoemd. Als je het daar niet over wilt hebben kun je beter het topic sluiten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:25 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat is je punt.
Artikelen uit 2007 zijn niet echt actueel en ik wil Wilders en moslims graag buiten dit topic houden.
Er zijn al genoeg topics over Wilders.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij lastig gezien de agenda die Fortuyn had en aangezien hij de islam een achterlijke cultuur heeft genoemd. Als je het daar niet over wilt hebben kun je beter het topic sluiten.
En je bent ook niet in de positie om te bepalen waar anderen het over mogen hebben, zeker niet als het on-topic is.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Er zijn al genoeg topics over Wilders.
Bespreek hier zijn visie wat betreft Rotterdam, het gebrek aan respect voor de politie, de bezuinigingen, het maakt mij niet uit.
En die laatste opmerking van je is natuurlijk wat mal, jij bent absoluut niet in de positie om mij te vertellen dat ik een topic moet sluiten, Wespensteek.
Ja, leuk weer.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En je bent ook niet in de positie om te bepalen waar anderen het over mogen hebben, zeker niet als het on-topic is.
Als jij niet op een normale manier om uitleg kunt vragen dan vergaat mij de behoefte te antwoorden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, leuk weer.
Geef eerst maar eens antwoord op mijn vraag, wat is je hele punt met je artikeltje uit 2007.
De maatschappij verhard ja, maar Pim is al meer dan 12 jaar dood. En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.
http://www.parlement.com/id/vg9fgoprv9x0/w_s_p_pim_fortuijn
Dat zag men 50 jaar geleden ook. En 100 jaar terug. En uiteraard 150 eerder dan nu...quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
En de man had wel een visie, hij zag toen al de verloedering van steden, het algemene gebrek aan respect voor elkaar.
http://www.parlement.com/id/vg9fgoprv9x0/w_s_p_pim_fortuijn
Ik vraag je toch gewoon normaal wat je punt is?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij niet op een normale manier om uitleg kunt vragen dan vergaat mij de behoefte te antwoorden.
Wie zag dat precies 100 tot 150 jaar geleden en benoemde het?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat zag men 50 jaar geleden ook. En 100 jaar terug. En uiteraard 150 eerder dan nu...
Niks bijzonders an aan die visie .
ps.... ik zie het nog steeds...
Jawel dat is wel een argument als het gaat om de vraag wat er was gebeurd als hij bijvoorbeeld premier van Nederland was geworden, zeker als je dus ziet wat er is gebeurd met niet politiek correct zijn en zeggen wat je denkt. Blijkbaar kunnen veel andere mensen er niet zo goed tegen als mensen gewoon zeggen wat ze denken. De opvattingen van Fortuyn blijken wat nadelen te hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik vraag je toch gewoon normaal wat je punt is?
''Waar Pim kwam, was het ruzie'', is nou niet echt een argument.
Hij was zo goed als zeker tot premier gekozen en had 30 zetels. De man is 9 dagen voor de Tweede Kamerverkiezingen vermoord met 5 kogels in het hoofd.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel dat is wel een argument als het gaat om de vraag wat er was gebeurd als hij bijvoorbeeld premier van Nederland was geworden, zeker als je dus ziet wat er is gebeurd met niet politiek correct zijn en zeggen wat je denkt. Blijkbaar kunnen veel andere mensen er niet zo goed tegen als mensen gewoon zeggen wat ze denken. De opvattingen van Fortuyn blijken wat nadelen te hebben.
Mensen.... zeiden dat ....schreven dat .... riepen dat ... en 150 jaar geleden was de ellendige woonsituatie in de grote steden een factor voor het ontstaan van de arbeidersbeweging en marxisme.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 19:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wie zag dat precies 100 tot 150 jaar geleden en benoemde het?
Namen en rugnummers.
Al tientallen jaren ja? Hoe oud ben jij wel niet?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen.... zeiden dat ....schreven dat .... riepen dat ... en 150 jaar geleden was de ellendige woonsituatie in de grote steden een factor voor het ontstaan van de arbeidersbeweging en marxisme.
Ik had het al tientallen jaren voor Pim daarover.
En sindsdien is er echt wel wat verbeterd in de oude wijken. Maar natuurlijk nooit genoeg.
Den Heiligen Pim zei echt niks bijzonders nieuws.
Het CDA haalde 43 zetels in 2002 en de VVD 24.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hij was zo goed als zeker tot premier gekozen en had 30 zetels.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, de LPF was een zooitje. Pim heeft ook wel eens afstand genomen van een deel van zijn achterban las ik ergens.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 20:17 schreef Tem het volgende:
Het grote wat als topic. Ik denk niet dat hij het lang zou hebben volgehouden. Uiteindelijk was het toch een loner en in de politiek moet je een compromis kunnen sluiten. Wilders is ook een loner maar wil niet echt iets constructiefs bereiken. Denk dat Fortuyn wel wat realistischer was maar dat uiteindelijk zijn ego teveel zou gaan opspelen en hij de politiek zou hebben verlaten op een dramatische wijze om iets redelijks onbenulligs.
Maar goed, blijft koffiedik kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |