SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Ga je hier nog op in, Bram, of ga je het weer negeren zoals je altijd doet als iemand je wijst op je kletskoek?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:40 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Jezus je snapt er echt geen reet van. Als Johnson en Stein samen 10% van de stemmen halen hoeft Clinton helemaal geen 25% meer stemmen dan Trump te halen, je hebt geen meerderheid nodig in een staat om dier staat electoral votes te winnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Je kan 30% van de stemmen halen en nog winnen. Ik heb dit gisteren allemaal al uitgelegd.
Ik ben progressief liberaal ingesteld, maar tegen de EU in de huidige staat. The veil of ignorance vind ik een mooie filosofische instelling.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Merkwaardig. Op papier is het gat tussen de groene partij in de USA en de groene partijen hier niet zo heel erg groot. De groene partij daar staat veel dichter bij onze groene partij dan bij de VVD en de D66.
De kans is erg klein dat je met deze seat de senaat kan terugveroveren. Republikeinen hoeven maar 8 seats te verdedigen, waarvan 7 in dieprode staten. Terwijl Democraten er maar liefst 25 moeten, waarvan een redelijk aantal in (diep) rode staten als West Virginia, Missouri en North Dakota. Ik zou het al enorm knap vinden, als ze geen seats verliezen in 2018.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:54 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ehm als je het over de midterms hebt, de kans is groter dat democraten dat verliezen dan de republikeinen. Geloof dat Monolith dat wel duidelijk heeft gemaakt, er zijn maar een paar Republikeinen die dan moeten verdedigen en het meerendeel Democraten zijn die moeten verdedigen.
Niet op de d66 stemmen dus ghehequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:58 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik ben progressief liberaal ingesteld, maar tegen de EU in de huidige staat. The veil of ignorance vind ik een mooie filosofische instelling.
Dat is dus mijn probleem, D66 is prima maar veel te veel eurofiel. VVD laat zich gijzelen door conservatieve partijen als SGP, CU en PVV. Wat ze beide geen optie maakt, maar er is geen levensvatbaar alternatief.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niet op de d66 stemmen dus ghehe
Precies dus Clinton heeft twee jaar om wat te doen, Trump als die wint krijgt hij de steun weer, kan alles doen wat hij wil in 4 jaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:58 schreef L3gend het volgende:
[..]
De kans is erg klein dat je met deze seat de senaat kan terugveroveren. Republikeinen hoeven maar 8 seats te verdedigen, waarvan 7 in dieprode staten. Terwijl Democraten er maar liefst 25 moeten, waarvan een redelijk aantal in (diep) rode staten als West Virginia, Missouri en North Dakota. Ik zou het al enorm knap vinden, als ze geen seats verliezen in 2018.
https://en.wikipedia.org/(...)nate_elections,_2018
Zo sta ik er over het algemeen precies ook in ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:00 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is dus mijn probleem, D66 is prima maar veel te veel eurofiel. VVD laat zich gijzelen door conservatieve partijen als SGP, CU en PVV. Wat ze beide geen optie maakt, maar er is geen levensvatbaar alternatief.
Het probleem van de Democraten is dat veel kiezers thuisblijven. Hoe kan je die kiezers beter motiveren om naar de stembus te gaan dan wanneer Trump de president is en dan door de progressieve kiezers tegenmoet te komen? Als je als Democratische partij de AA's, de Hispanics en de progressieve jongeren motiveert om naar de stembus te gaan door daadwerkelijk beleid te voeren wat beide groepen graag willen dan win je die verkiezingen. Als je het progressieve deel van de kiezers negeert dan is er de kans dat ze thuisblijven, de Americanen spreken in dat verband over disenfranchised geraken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:54 schreef Tweek het volgende:
Ehm als je het over de midterms hebt, de kans is groter dat democraten dat verliezen dan de republikeinen.
NOStwitter:NOS twitterde op maandag 10-10-2016 om 11:44:07De strik op Melania's blouse heet een 'pussy-bow' in de modewereld. Trok ze die bewust aan na Trump's gelekte video? https://t.co/HgwkWlH6Ij reageer retweet
Ik weet niet of dat de stroming progressief liberalisme in Nederland bestaat. Op papier pretendeert de D66 dat te zijn maar het hangt ervan af wat je tot progressief rekent, hierover verschillende de meningen sterk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:58 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ik ben progressief liberaal ingesteld, maar tegen de EU in de huidige staat. The veil of ignorance vind ik een mooie filosofische instelling.
Alcohlics Anonymous?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als je als Democratische partij de AA's... motiveert om naar de stembus te gaan door daadwerkelijk beleid te voeren wat beide groepen graag willen dan win je die verkiezingen.
Je vergeet ff dat senaatsverkiezingen anders zijn dan presidents verkiezingen. Er staan maar 33 seats maar op het spel. Republikeinen hoeven maar 8 seats te verdedigen, waarvan 7 in dieprode staten. Terwijl Democraten er maar liefst 25 moeten, waarvan een redelijk aantal in (diep) rode staten als West Virginia, Missouri en North Dakota. Je moet eigenlijk hopen dat de conservatieve democraten (ja veel conservatiever dan Clinton) hun seat behouden of veroveren, maar zelf dat is wensdenken. Er zijn simpel te weinig progressieven in staten als Texas, Wyoming of West Virginiaquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem van de Democraten is dat veel kiezers thuisblijven. Hoe kan je die kiezers beter motiveren om naar de stembus te gaan dan wanneer Trump de president is en dan door de progressieve kiezers tegenmoet te komen? Als je als Democratische partij de AA's, de Hispanics en de progressieve jongeren motiveert om naar de stembus te gaan door daadwerkelijk beleid te voeren wat beide groepen graag willen dan win je die verkiezingen. Als je het progressieve deel van de kiezers negeert dan is er de kans dat ze thuisblijven, de Americanen spreken in dat verband over disenfranchised geraken.
Denk ik niet, de progressieve zijn de jongeren en die komen in lachwekkend lage opkomst percentages opdagen. 2 jaar is niet genoeg omdat te veranderen. Ze verliezen altijd in de midterms, dat is een groter probleem dan alleen progressives aantrekken. Voor een land dat prat gaat op democratie heeft Amerika al een lachwekkend lage opkomst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem van de Democraten is dat veel kiezers thuisblijven. Hoe kan je die kiezers beter motiveren om naar de stembus te gaan dan wanneer Trump de president is en dan door de progressieve kiezers tegenmoet te komen? Als je als Democratische partij de AA's, de Hispanics en de progressieve jongeren motiveert om naar de stembus te gaan door daadwerkelijk beleid te voeren wat beide groepen graag willen dan win je die verkiezingen. Als je het progressieve deel van de kiezers negeert dan is er de kans dat ze thuisblijven, de Americanen spreken in dat verband over disenfranchised geraken.
Ik heb jou niet genegeerd, ik had het nog niet gelezen. Mede omdat ik minder snel berichten van jou lees omwille van jouw agressieve manier van 'discussiëren' zoals jij hier laat zien. Reageer op een normale manier en ik ben bereid om er wel op in te gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 00:57 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ga je hier nog op in, Bram, of ga je het weer negeren zoals je altijd doet als iemand je wijst op je kletskoek?
De VVD zou het moeten zijn, het manifest van Rutte toen hij lijsttrekker werd, D66 is het, maar die willen alles aan Europa geven, waar conservatieve landen als Italie, Griekenland, Polen etc. een stevige stem hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de stroming progressief liberalisme in Nederland bestaat. Op papier pretendeert de D66 dat te zijn maar het hangt ervan af wat je tot progressief rekent, hierover verschillende de meningen sterk.
The veil of ignorance is een mooi streven maar is het haalbaar voor de doorsnee politicus? Desalniettemin is het een goede oefening en kan het zeker geen kwaad om het te proberen.
Afro-Americanen, de donkerbruingekleurde mensen.quote:
Heb jij misschien een linkje naar dat debat van gisteren?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Afro-Americanen, de donkerbruingekleurde mensen.
Begint rond de 32ste minuut.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb jij misschien een linkje naar dat debat van gisteren?
Als de onvrede groot genoeg wordt raken jongeren wel geëngageerd. Ja, de USA heeft een belachelijk lage opkomst, het is dan ook helemaal niet zo democratisch. Juist al die mannetjesverkiezingen maken het minder democratisch, ze zoren ervoor dat je heel erg veel geld en dus sponsors nodig hebt om de verkiezingen te winnen, wie betaalt bepaalt. Verder is heel dat stelsel dat 1 partij 1 man verkiesbaar mag stellen, dat per staat alle kiesmannen naar 1 kandidaat toegaan etc. niet erg democratisch. Dat maar twee kandidaten mee mogen doen aan de debatten is niet erg democratisch. De 1 man besluit om een kernbom te droppen is niet democratisch. Het is helemaal niet zo'n democratisch land.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:08 schreef Tweek het volgende:
[..]
Denk ik niet, de progressieve zijn de jongeren en die komen in lachwekkend lage opkomst percentages opdagen. 2 jaar is niet genoeg omdat te veranderen. Ze verliezen altijd in de midterms, dat is een groter probleem dan alleen progressives aantrekken. Voor een land dat prat gaat op democratie heeft Amerika al een lachwekkend lage opkomst.
Ik denk dat de Democraten en de progressieven nadat ze de presidentsverkiezingen aan Trump verloren hebben ook moeten inzetten op een verlies in de midterms. Dan zijn de progressieven bij de verkiezingen in 2020 pas écht gemotiveerd om te gaan stemmen, en kiezen ze heel misschien wel een radicaal progressief iemand.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De onvrede kan nooit zo groot worden dat jongeren het verschil maken, zelfs met Sanders waren ze niet van invloed en kwamen ze met te weinig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als de onvrede groot genoeg wordt raken jongeren wel geëngageerd. Ja, de USA heeft een belachelijk lage opkomst, het is dan ook helemaal niet zo democratisch. Juist al die mannetjesverkiezingen maken het minder democratisch, ze zoren ervoor dat je heel erg veel geld en dus sponsors nodig hebt om de verkiezingen te winnen, wie betaalt bepaalt. Verder is heel dat stelsel dat 1 partij 1 man verkiesbaar mag stellen, dat per staat alle kiesmannen naar 1 kandidaat toegaan etc. niet erg democratisch. Dat maar twee kandidaten mee mogen doen aan de debatten is niet erg democratisch. De 1 man besluit om een kernbom te droppen is niet democratisch. Het is helemaal niet zo'n democratisch land.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat de Democraten en de progressieven nadat ze de presidentsverkiezingen aan Trump verloren hebben ook moeten inzetten op een verlies in de midterms. Dan zijn de progressieven bij de verkiezingen in 2020 pas écht gemotiveerd om te gaan stemmen, en kiezen ze heel misschien wel een radicaal progressief iemand.
Het kost je vier jaar Trump aan de macht met een Republikeins huis en senaat, maar dan heb je ook wat. Namelijk een iets grotere motivatie onder een bevolkingsgroep die tijdens de verkiezingen een vrij laag opkomstpercentage heeft.
Waarom zouden we Trump eigenlijk geen tweede termijn gunnen? Denk aan de opkomst onder minderheden en progressieven dat dat op zal leveren in 2022 als ze hem nog een keer verkiezen..
Je kunt wel proberen van onderwerp te veranderen maar daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik heb je al te vaak uitgelegd hoe iets in elkaar steekt om twee dagen later te moeten zien dat je je hele verhaaltje weer van voor af aan gaat afsteken. Dit is een mooi voorbeeld. Ik heb gisteren de moeite genomen om een heel verhaal te schrijven waarin ik uitlegde waarom jouw beweringen kant noch wal raken. Vervolgens ga je het vandaag weer gewoon herhalen. Snap je inmiddels dat wat je blijft posten simpelweg niet klopt? Snap je dat je hele punt daarom nergens op slaat? Kan je dan nu ophouden dat te blijven herhalen? Wel zo netjes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb jou niet genegeerd, ik had het nog niet gelezen. Mede omdat ik minder snel berichten van jou lees omwille van jouw agressieve manier van 'discussiëren' zoals jij hier laat zien. Reageer op een normale manier en ik ben bereid om er wel op in te gaan.
Ik heb net enkel de eerste zin van jouw reactie gelezen, daar haakte ik direct af, waarschijnlijk had ik in eerste instantie heel de reactie genegeerd aangezien er nogal veel uitroepstekens in stonden. Ik zie wel of dat jij het nog op een normale manier gaat proberen.
Ja, je krijgt per staat alle kiesmannen of niets. Helaas. Dat is een van de manieren waarop de twee partijen de andere partijen buitensluiten.
Oh ok. Alcoholics Anonymous zal inderdaad wel Trump stemmen. Ik kan me niet goed voorstellen waarom je dat zou doen, tenzij je lekker dronken bent, of zoiets. En zijn stemmen moeten toch ergens vandaan komen!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Afro-Americanen, de donkerbruingekleurde mensen.
Mag ik eigenlijk vragen waarom jij op Trump stemt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:26 schreef Broomer het volgende:
[..]
Oh ok. Alcoholics Anonymous zal inderdaad wel Trump stemmen. Ik kan me niet goed voorstellen waarom je dat zou doen, tenzij je lekker dronken bent, of zoiets. En zijn stemmen moeten toch ergens vandaan komen!
PS Ik denk trouwens dat alle coke snuivers ook op hem stemmen.
AA is een christelijke beweging dus die kans is groot, 1 van de stappen is het erkennen van een macht groter dan je zelf, God/Jezus Christus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:26 schreef Broomer het volgende:
[..]
Oh ok. Alcoholics Anonymous zal inderdaad wel Trump stemmen. Ik kan me niet goed voorstellen waarom je dat zou doen, tenzij je lekker dronken bent, of zoiets. En zijn stemmen moeten toch ergens vandaan komen!
PS Ik denk trouwens dat alle coke snuivers ook op hem stemmen.
Ik kan uit die post nou niet afleiden dat hij een Trumpsupporter is. Die kan je ook meestal beter herkennen aan de afwezigheid van interpunctie en een voorliefde voor het gebruiken van meme's om een punt kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mag ik eigenlijk vragen waarom jij op Trump stemt?
Argumentum ad ridilicum. Wat jij denkt door te trekken is een heel ander argument dan wat ik maak. Mijn argument: als de progressieve mensen nu op Hillary stemmen dan komt er over 4 jaar een kandidaat die minstens zo conservatief en neoliberaal is. Als ze dat niet doen dan gaat de top van de partij (het DWS/Clinton-kliekje) misschien ervan leren, zich nederiger opstellen, meer luisteren naar wat de progressieve kiezers willen omdat blijkt dat een establishment-kandidaat van de oude politiek niet meer werkt, er onstaat ruimte voor meer progressief beleid en kiezers die disenfranchised geraakten gaan weer stemmen terwijl minder jonge kiezers disenfranchised geraken. Dat is iets heel anders dan jouw argumentum ad ridilicum dat het beter wordt naarmate je het erger maakt. Soms moet het erger worden voordat het beter kan worden, ik heb niet gesteld dat het automatisch beter wordt wanneer het erger wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik denk dat de Democraten en de progressieven nadat ze de presidentsverkiezingen aan Trump verloren hebben ook moeten inzetten op een verlies in de midterms. Dan zijn de progressieven bij de verkiezingen in 2020 pas écht gemotiveerd om te gaan stemmen, en kiezen ze heel misschien wel een radicaal progressief iemand.
Het kost je vier jaar Trump aan de macht met een Republikeins huis en senaat, maar dan heb je ook wat. Namelijk een iets grotere motivatie onder een bevolkingsgroep die tijdens de verkiezingen een vrij laag opkomstpercentage heeft.
Waarom zouden we Trump eigenlijk geen tweede termijn gunnen? Denk aan de opkomst onder minderheden en progressieven dat dat op zal leveren in 2022 als ze hem nog een keer verkiezen..
En Clinton supporter herkennen aan teveel interpunctie?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:29 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ik kan uit die post nou niet afleiden dat hij een Trumpsupporter is. Die kan je ook meestal beter herkennen aan de afwezigheid van interpunctie en een voorliefde voor het gebruiken van meme's om een punt kracht bij te zetten.
DWS is gestopt. Een revolutie binnen een partij heeft meer tijd nodig, Sanders populariteit moet zich nu vertalen in down ballot veranderingen. Want een kandidaat als Sanders heeft steun binnen de partij nodig. Het is beter om van onder af de verandering te kweken, dan van boven af.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Argumentum ad ridilicum. Wat jij denkt door te trekken is een heel ander argument dan wat ik maak. Mijn argument: als de progressieve mensen nu op Hillary stemmen dan komt er over 4 jaar een kandidaat die minstens zo conservatief en neoliberaal is. Als ze dat niet doen dan gaat de top van de partij (het DWS/Clinton-kliekje) misschien ervan leren, zich nederiger opstellen, meer luisteren naar wat de progressieve kiezers willen omdat blijkt dat een establishment-kandidaat van de oude politiek niet meer werkt, er onstaat ruimte voor meer progressief beleid en kiezers die disenfranchised geraakten gaan weer stemmen terwijl minder jonge kiezers disenfranchised geraken. Dat is iets heel anders dan jouw argumentum ad ridilicum dat het beter wordt naarmate je het erger maakt. Soms moet het erger worden voordat het beter kan worden, ik heb niet gesteld dat het automatisch beter wordt wanneer het erger wordt.
Maga, Mad Man, 4d chess, dat zijn de dingen waarop je een idioot kan herkennen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En Clinton supporter herkennen aan teveel interpunctie?
Ligt eraan hoe je Maga gebruikt, soms lastig om de officiele slogan van 1 van de kandidaten te vermijden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:35 schreef Tweek het volgende:
[..]
Maga, Mad Man, 4d chess, dat zijn de dingen waarop je een idioot kan herkennen.
Daarvoor zijn er nog te weinig jongeren maar hun aandeel is wel flink gegroeid en voldoende groot dat politici rekening met hen wensen zal moeten leren houden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:24 schreef Tweek het volgende:
[..]
De onvrede kan nooit zo groot worden dat jongeren het verschil maken, zelfs met Sanders waren ze niet van invloed en kwamen ze met te weinig.
Ik hoop het. Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als de millitaire leiders op dat moment vertragingstechnieken zouden gebruiken: zogenaamde technische problemen en zo. Maar ja,wil je het risico nemen met een van beide kandidaten? Ik ben met mevrouw Clinton minstens zo bang voor een nucleaire oorlog als met Trump. Trump mag dan een dorpsmongool zijn, mevrouw Clinton is een oorlogszuchtige havik, haar CV spreekt voor zich. Met beide kandidaten mag je plannen opstellen wat je doet als er een oorlog ontstaat tussen de USA en Rusland.quote:Ik ga er van uit dat de leiding van de militairen eerder een coup plegen dan dat ze Trump een pre_emptive strike met een kernwapen laten uitvoeren.
Clinton zou nooit als eerste kern wapens gebruiken, Trump vraagt zich openlijk af waarom niet, naast dat andere Republikeinse kandidaten hebben aan gegeven dat ze het midden oosten in een glas plaat willen veranderen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daarvoor zijn er nog te weinig jongeren maar hun aandeel is wel flink gegroeid en voldoende groot dat politici rekening met hen wensen zal moeten leren houden.
[..]
Ik hoop het. Eerlijk gezegd zou het me niet verbazen als de millitaire leiders op dat moment vertragingstechnieken zouden gebruiken: zogenaamde technische problemen en zo. Maar ja,wil je het risico nemen met een van beide kandidaten? Ik ben met mevrouw Clinton minstens zo bang voor een nucleaire oorlog als met Trump. Trump mag dan een dorpsmongool zijn, mevrouw Clinton is een oorlogszuchtige havik, haar CV spreekt voor zich. Met beide kandidaten mag je plannen opstellen wat je doet als er een oorlog ontstaat tussen de USA en Rusland.
Satirisch of wat? Of gewoon noemen? Weet niet precies wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je Maga gebruikt, soms lastig om de officiele slogan van 1 van de kandidaten te vermijden.
Jij steunt Trump?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:40 schreef vigen98 het volgende:
Ik zit hier te kijken naar de rally van HC, en haar fanbase zijn echt zowat 17 jarige kinderenDan hoor ik allemaal dingen van HC waarvan ik weet dat die fans niet eens weten wat het allemaal betekent. Echte hersenloze mensen
Laat bovendien maar, deze hele discussie is uberhaubt een beetje onzinnig in dit topic.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:39 schreef Tweek het volgende:
[..]
Satirisch of wat? Of gewoon noemen? Weet niet precies wat je bedoelt.
terwijl er een Trump rally bezig isquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:40 schreef vigen98 het volgende:
Ik zit hier te kijken naar de rally van HC, en haar fanbase zijn echt zowat 17 jarige kinderenDan hoor ik allemaal dingen van HC waarvan ik weet dat die fans niet eens weten wat het allemaal betekent. Echte hersenloze mensen
Ah op die manier, ik bedoelde dat je Trump supporters herkend aan het te pas en onpas MAGA roepen in een reactie. Dat is alles.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Laat bovendien maar, deze hele discussie is uberhaubt een beetje onzinnig in dit topic.
Bedoelde alleen dat Maga, afkorting is van Trumps campagneslogan, dus waarom zou je die moeten vermijden.
Dus een presidentschap van Trump zal minder erg zijn dan een presidentschap van Clinton? Anders stel je namelijk wel degelijk dat het eerst slechter moet gaan voordat het beter gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders dan jouw argumentum ad ridilicum dat het beter wordt naarmate je het erger maakt. Soms moet het erger worden voordat het beter kan worden, ik heb niet gesteld dat het automatisch beter wordt wanneer het erger wordt.
Nee is al geweest een paar uur geleden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik googelde Trump live. Moet dit nog beginnen?
Iddquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:43 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee is al geweest een paar uur geleden.
Daddy Trump doet nu z'n tweede PA rally. Hij is net opgekomen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik googelde Trump live. Moet dit nog beginnen?
1-6 zie ik, pre #pussygate. Niet heel interessant wat dat betreft.twitter:pollreport twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 01:05:31NORTH CAROLINAPresident:Clinton (D) 43%Trump (R) 42%Johnson (L) 8%(High Point U. Poll, LV, 10/1-6) reageer retweet
Trump krabbelt weer terug? Bij het 3e debat moet hij echt knallen en dan zie ik hem wel winnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:45 schreef skysherrif het volgende:
twitter:pollreport twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 01:05:31NORTH CAROLINAPresident:Clinton (D) 43%Trump (R) 42%Johnson (L) 8%(High Point U. Poll, LV, 10/1-6) reageer retweet
Het laatste onderzoek dat ik heb gezien had als resultaat dat elke geinversteerde dollar zichzelf verdubbeld als het gaat om educatie. Probleem is alleen dat daar natuurlijk tijd tussen zit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:44 schreef vigen98 het volgende:
Ik hoor echt al die dingen van HC allemaal leuk en aardig over studiegeld, zou ik als student zelf ook mooi vinden maar denk aan het grotere plaatje. Wie moet hier voor dan gaan betalen? Juist ja de belastingbetaler.
Niet echt. Ze is herverkozen voor een politieke functie van de staat (een van de twee huizen). Haar tegenstander was Cannova, een van de meest progressieve Democraten die de steun van Sanders kreeg maar Sanders heeft uiteindelijk niets mogen doen voor hem en het contact verbroken omdat hij dat moest beloven aan HC als een van de tegenprestaties voor bepaald progressiever beleid wat ze zegt te gaan voeren (hoger minimumsalaris, lager collegegeld publieke universiteiten en nog 1 of 2 dingen).quote:
Ik vrees dat jij hier gelijk in hebt. Turner gaf dit ook aan in het interview met TYT Politics.quote:Een revolutie binnen een partij heeft meer tijd nodig, Sanders populariteit moet zich nu vertalen in down ballot veranderingen. Want een kandidaat als Sanders heeft steun binnen de partij nodig.
Ja maar dat wil niet zeggen dat je niet direct op alle niveaus hoeft in te zetten.quote:Het is beter om van onder af de verandering te kweken, dan van boven af.
Eens.quote:Sanders heeft een start schot gegeven. Dit is het laatste jaar dat een kandidaat als Clinton kan winnen.
Dat weet ik niet, dit is een heel erg groot dilemma, waarschijnlijk ook voor Sanders zelf. We weten wat Sanders zijn keuze is (proberen intern het een en ander te veranderen door in die partij te blijven) maar stel dat Sanders was ingegaan op het aanbod van de groene partij om namens die partij de kandidaat te worden, zouden we dan wel debatten met meer dan twee kandidaten hebben gehad en zou dan in elke poll Sanders zijn naam zijn opgenomen? Had hij voldoende stemmen kunnen trekken dat hij in voldoende staten meer stemmen zou krijgen dan HC? Ik weet het niet. Het is een duivels dilemma. laten we het erop houden dat de progressieve mensen het Sanders niet kwalijk hoeven te nemen dat hij voor dit heeft gekozen. Ik vind wel dat hij te ver ging door ermee akkoord te gaan om niet langer Cannova openlijk te steunen. Dit had alles met trotst en de vriendschap tussen HC en DWS te maken, niet met politiek.quote:Maar dan moet je wel binnen de partij blijven.
Oh nou dat is makkelijk, gewoon de belastingen verhogen want zo werkt socialisme. Niets is echt gratis, je pakt gewoon geld van iemand anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoe wil Clinton het betalen om universiteiten gratis te krijgen?
Net zoals met belastingverlagingen voor de top en het uitbreiden van het leger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oh nou dat is makkelijk, gewoon de belastingen verhogen want zo werkt socialisme. Niets is echt gratis, je pakt gewoon geld van iemand anders.
Aha, het is toch live. Jammer dat hij gisteren niet zo vol vertrouwen sprak zoals hij nu doet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:44 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Daddy Trump doet nu z'n tweede PA rally. Hij is net opgekomen.
https://www.hillaryclinton.com/issues/college/quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik zie het echt niet gebeurenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:48 schreef monkyyy het volgende:
[..]
https://www.hillaryclinton.com/issues/college/
Dan heb je geen studieschuld, maar moet je later veel meer belasting betalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oh nou dat is makkelijk, gewoon de belastingen verhogen want zo werkt socialisme. Niets is echt gratis, je pakt gewoon geld van iemand anders.
Dat ben ik met je eens maar HC zou wel een oorlog starten met Rusland of het op zijn minst zo de-escaleren dat Rusland die oorlog start. Hoe je het wendt of keert, HC heeft een politieke geschiedenis van conflicten de-escaleren en ze is behoorlijk radicaal met het buitenlands beleid. De legerbedrijven hebben niets te klagen, win/win voor hen. Het is voor mij nog een vraagteken hoe het zit met de private gevangenissen. Ik verwacht dat HC er geen haast mee maakt om die te sluiten en er is dan natuurlijk altijd nog de loophole dat het op staatsniveau is toegestaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:38 schreef Tweek het volgende:
[..]
Clinton zou nooit als eerste kern wapens gebruiken, Trump vraagt zich openlijk af waarom niet, naast dat andere Republikeinse kandidaten hebben aan gegeven dat ze het midden oosten in een glas plaat willen veranderen.
Mijn werkgever zou zo failliet gaan als alle public education gratis zou moeten worden voor in state.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:48 schreef monkyyy het volgende:
[..]
https://www.hillaryclinton.com/issues/college/
Wat is die studieschuld nou eigenlijk? 15.000? 20.000? En dan kan je in 30 jaar betalen met zo'n 1% rente of 0,1% rente. Je betaalt waarschijnlijk veel meer belastingquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan heb je geen studieschuld, maar moet je later veel meer belasting betalen.
Ik weet niet hoe zij dat zou gaan doen, Stein haar antwoord: bezuinigen op het leger. Zelfs al zou je 1/3de bezuinigen op het leger dan nog heb je een veelvoud bespaard van wat je nodig hebt en dat terwijl je nog steed het grootste leger van de wereld hebt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:45 schreef Houtenbeen het volgende:
Stuk meer, de tuition hier is 40k per jaar al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat is die studieschuld nou eigenlijk? 15.000? 20.000? En dan kan je in 30 jaar betalen met zo'n 1% rente of 0,1% rente. Je betaalt waarschijnlijk veel meer belasting
Nee, collegegeld gaat wel richting de 50.000$ per jaar, maar dan nog.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat is die studieschuld nou eigenlijk? 15.000? 20.000? En dan kan je in 30 jaar betalen met zo'n 1% rente of 0,1% rente. Je betaalt waarschijnlijk veel meer belasting
echt heel ander persoon nuquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aha, het is toch live. Jammer dat hij gisteren niet zo vol vertrouwen sprak zoals hij nu doet.
Wat is dat voor oplichterij danquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Stuk meer, de tuition hier is 40k per jaar al.
Mijn studenten betalen 61k (60k voor in-state lol)quote:
Uit mijn hoofd (TYT) gemiddeld ongeveer 40000. Typisch is daar dat je 4 jaar studeert en met een bachelordiploma stopt, de meeste studenten lenen een flink deel en werken veel uren om het restant te overbruggen. Het is daar dan ook niet abnormaal dat je als student 20 uur per week werkt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n vreemd standpunt als politici zeggen dat het leger van de USA zwak is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zij dat zou gaan doen, Stein haar antwoord: bezuinigen op het leger. Zelfs al zou je 1/3de bezuinigen op het leger dan nog heb je een veelvoud bespaard van wat je nodig hebt en dat terwijl je nog steed het grootste leger van de wereld hebt.
Het punt is dat het niet zozeer een kwestie van geld is, dat geld is er wel, het is maar waar je het aan besteedt. En inderdaad, uiteindelijk moet het toch worden betaald, linksom of rechtsom. Het zorgt niet voor extra lasten, het zorgt voor het verschuiven van lasten in de tijd: uitstellen (lening) of direct betalen (belastingen).
Jezus Christus die bedragenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn studenten betalen 61k (60k voor in-state lol)
Krijg ik hier nog antwoord op, Bram? Dat zou fijn zijn, dan hoef ik het morgen niet weer te herhalenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:25 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Je kunt wel proberen van onderwerp te veranderen maar daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik heb je al te vaak uitgelegd hoe iets in elkaar steekt om twee dagen later te moeten zien dat je je hele verhaaltje weer van voor af aan gaat afsteken. Dit is een mooi voorbeeld. Ik heb gisteren de moeite genomen om een heel verhaal te schrijven waarin ik uitlegde waarom jouw beweringen kant noch wal raken. Vervolgens ga je het vandaag weer gewoon herhalen. Snap je inmiddels dat wat je blijft posten simpelweg niet klopt? Snap je dat je hele punt daarom nergens op slaat? Kan je dan nu ophouden dat te blijven herhalen? Wel zo netjes.
Studieschuld is in de Verenigde Staten een van de belangrijkste onderwerpen omdat het gigantisch uit de hand gelopen is en de rentelast zwaar drukt op een heleboel Amerikaanse huishoudens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oké Hillary, bedankt voor je aardige reactie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Studieschuld is in de Verenigde Staten een van de belangrijkste onderwerpen omdat het gigantisch uit de hand gelopen is en de rentelast zwaar drukt op een heleboel Amerikaanse huishoudens.
Dat jij hier zo luchtig mee omgaat toont aan dat je zelf ook absoluut geen idee hebt waar je nu over aan het discussiëren bent.
Ja daarom moet het ook niet voor "iedereen" mogelijk zijn. Het bedrag (zeker als het alleen voor lage inkomens geldt, is niet zo'n groot probleem).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:54 schreef skysherrif het volgende:
Zou het ook geen probleem worden, dat wanneer universiteiten gratis worden in amerika, iedereen zich daarvoor in gaat schrijven, ook mensen die dat wss never nooit gaan halen?
Het systeem is een grote bubbel hier. Als je geinteresseerd bent om er meer over te weten te komen kan ik met klem de docu "ivory tower" aanraden. Mijn uni komt er ook in langsquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:54 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Jezus Christus die bedragenWaarom is dat zo duur? Hun schoolsystemen in de VS zijn trouwens ook niet zo goed dus snap die bedragen echt niet
En ook nog per jaar! Daar kan je in 4 jaar een compleet huis hier komen in NL.
Daarom vond ik het gisteren zo tegenvallen. Als hij zich gisteren zo gedragen had als hij tijdens zijn rallies doet en dat hele gedoe van presidentieel overkomen vergeet dan maakt hij een veel grotere kans.quote:
Het officiële bedrag. Hoeveel procent van hen moet dat ook daadwerkelijk betalen? Is er niet een regeling dat een lager collegegeld wordt besloten wanneer je ouders een laag inkomen hebben en zo?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn studenten betalen 61k (60k voor in-state lol)
Oh je bent Amerikaansequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja daarom moet het ook niet voor "iedereen" mogelijk zijn. Het bedrag (zeker als het alleen voor lage inkomens geldt, is niet zo'n groot probleem).
[..]
Het systeem is een grote bubbel hier. Als je geinteresseerd bent om er meer over te weten te komen kan ik met klem de docu "ivory tower" aanraden. Mijn uni komt er ook in langs
Bijna allemaal, maar ik geef les aan verwende rijkeluis kindjes / mensen waar de werkgever het voor betaalt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het officiële bedrag. Hoeveel procent van hen moet dat ook daadwerkelijk betalen? Is er niet een regeling dat een lager collegegeld wordt besloten wanneer je ouders een laag inkomen hebben en zo?
Nee ik ben NL, maar zit nu in California (en nu weet je genoeg van me om me te doxxen, dus graag niet doenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Oh je bent Amerikaanse? Welke staat als ik mag vragen?
Ik wijs je alleen maar op je eigen hypocriete gedrag. Net zat je Clinton-supporters nog onwetendheid te verwijten. Terwijl je zelf dus ook absoluut geen idee hebt hoe de zaken ervoor staan. Een beetje nederigheid is dan wel gewenst.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oké Hillary, bedankt voor je aardige reactie.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:40 schreef vigen98 het volgende:
In welke staat woon jij dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja daarom moet het ook niet voor "iedereen" mogelijk zijn. Het bedrag (zeker als het alleen voor lage inkomens geldt, is niet zo'n groot probleem).
[..]
Het systeem is een grote bubbel hier. Als je geinteresseerd bent om er meer over te weten te komen kan ik met klem de docu "ivory tower" aanraden. Mijn uni komt er ook in langs
Haha nee maar als je in een swing state woont is het wel interessant om wat vragen te stellen. Cali is natuurlijk allesbehalve dat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bijna allemaal, maar ik geef les aan verwende rijkeluis kindjes / mensen waar de werkgever het voor betaalt.
[..]
Nee ik ben NL, maar zit nu in California (en nu weet je genoeg van me om me te doxxen, dus graag niet doen)
Ik wist wel dat schuld een probleem was alleen ik wist de bedragen niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik wijs je alleen maar op je eigen hypocriete gedrag. Net zat je Clinton-supporters nog onwetendheid te verwijten. Terwijl je zelf dus ook absoluut geen idee hebt hoe de zaken ervoor staan. Een beetje nederigheid is dan wel gewenst.
[..]
Ik heb een jaar in Philadelphia gewoond als dat helpt?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Haha nee maar als je in een swing state woont is het wel interessant om wat vragen te stellen. Cali is natuurlijk allesbehalve dat.
Woon je al lang in de VS?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb een jaar in Philadelphia gewoond als dat helpt?
Je weet dus ongeveer evenveel van als de gemiddelde zeventienjarige Clinton-aanhanger. Geeft verder niet, maar doe dan niet zo neerbuigend. Komt niet sympathiek over en het helpt de discussie in dit topic niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik wist wel dat schuld een probleem was alleen ik wist de bedragen niet.
Dat is natuurlijk wel de meest interessante staat in principe deze verkiezingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n vreemd standpunt als politici zeggen dat het leger van de USA zwak is.
Bijna alleen maar bondgenoten in de top-12.quote:Het sterkste leger dat de mensheid ooit heeft gezien, 800+ basissen over de hele wereld en er gaat meer geld heen dan de volgende 12 landen gecombineerd. Waarvan een deel ook nog allies zijn. Zwak, echt waar?
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je weet dus ongeveer evenveel van als de gemiddelde zeventienjarige Clinton-aanhanger. Geeft verder niet, maar doe dan niet zo neerbuigend. Komt niet sympathiek over en het helpt de discussie in dit topic niet.
Jij bent ook Amerikaans? Welke staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:04 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ga Trump stemmen.Mijn zus heeft geen idee op wie ze moet stemmen, ze vindt het beide niks. Nog even op haar inpraten, dan krijg ik haar misschien wel zover.
Nee mijn zus. Woont in Washington.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij bent ook Amerikaans? Welke staat.
Dat is natuurlijk wat de tegenstanders nu erbij halen. Van alles kan maar je kan natuurlijk wel bepaalde eisen stellen onder de voorwaarde dat die eisen haalbaar zijn: highschooldiploma, AP (dan wel ervoor zorgen dat iedereen die testen kan afleggen), een minimale SAT-score etc.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:54 schreef skysherrif het volgende:
Zou het ook geen probleem worden, dat wanneer universiteiten gratis worden in amerika, iedereen zich daarvoor in gaat schrijven, ook mensen die dat wss never nooit gaan halen?
Amerikaans staatsburger die nu in NL woont dan ofzo, of hoe ga je dan op Trump stemmenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee mijn zus. Woont in Washington.
Ik meen dat l3gend en OMG ook Amerikaans zijn en nog wel wat meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:06 schreef vigen98 het volgende:
Wat veel Amerikaanse Nederlanders hier
Philadelphia zelf is een grote stad dus daar was het meer democratisch. Ik was er een paar maanden geleden en had toen wel een interessant gesprek met mijn uber driver.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de meest interessante staat in principe deze verkiezingen.
Wanneer woonde je daar, onlangs nog, merk je dat mensen het vertrouwen een beetje kwijt zijn in de democratische partij en wellicht wel republikeins waren gegaan bij een normale gematigde kandidaat?
Ze heeft een Amerikaans paspoort, is met een Amerikaan getrouwd. Het is ook niet echt mijn stem maar ik kan haar misschien wel overhalen op Trump te stemmen. Nu weet ze het nog niet wat te stemmen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Amerikaans staatsburger die nu in NL woont dan ofzo, of hoe ga je dan op Trump stemmen
Correct. Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom de meeste landen ervoor kiezen om het publieke onderwijs volledig of vrijwel volledig te vergoeden. Het is een teken aan de wand dat Nederland een van de landen (na de bekende Engelstalige landen en een klein deel van Frankrijk (een wat ingewikkelder verhaal)) met het hoogste collegegeld is in de wereld. Blijkbaar werkt het goed om publiek onderwijs te hebben en dit uit de algemene middelen te betalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:55 schreef Euribob het volgende:
[..]
Studieschuld is in de Verenigde Staten een van de belangrijkste onderwerpen omdat het gigantisch uit de hand gelopen is en de rentelast zwaar drukt op een heleboel Amerikaanse huishoudens.
Nee, maar je hebt er wel een discussie over. Dat je in Nederland woont ontslaat je nog niet van de verantwoordelijkheid om in een discussie een beetje beslagen ten ijs te komen en te weten wat je zegt voordat je anderen onwetendheid gaat verwijten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:03 schreef vigen98 het volgende:
[..]Woon ik in de VS dan? Die mensen wonen in de VS en zitten maar te juichen of dingen waar ze totaal geen verstand hebben. Zoals wanneer HC praat over hoe ze WallStreet wilt aanpakken terwijl ze gewoon geld ontvangt van de grote banken
Uhuquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt er wel een discussie over. Dat je in Nederland woont ontslaat je nog niet van de verantwoordelijkheid om in een discussie een beetje beslagen ten ijs te komen en te weten wat je zegt voordat je anderen onwetendheid gaat verwijten.
Je hoeft geen allesweter te zijn, maar je arrogantie is in deze echt stuitend. Zorg er dan in ieder geval voor dat je goed, echt goed, geïnformeerd bent voordat je iets zegt over andere mensen.
Interessant wel ja en Trump probeerde ook deze man te bereiken. Deed het alleen verkeerd door heel plompverloren te zeggen "You have nothing to lose" is dus in weze ook wel zo, maar had wel iets subtieler gemogen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Philadelphia zelf is een grote stad dus daar was het meer democratisch. Ik was er een paar maanden geleden en had toen wel een interessant gesprek met mijn uber driver.
Hij was een zwarte Amerikaan, denk ergens mid 30. Zijn uber-baan was zijn tweede baan wat hij nodig had om gewoon rond te kunnen komen en schoolspullen voor zijn zoon aan te kunnen schaffen. (Philadelphia heeft een grote populatie arme African Americans).
Hij was toen van plan Bernie te stemmen (dit was net voordat het hopeloos werd voor Bernie maar eigenlijk al wel duidelijk dat Bernie het niet meer kon halen).
Ik vroeg hem toen wat hij zou doen als Hillary de primaries zou winnen. Hij wist het nog niet, misschien wel Trump.
Dat vond ik heel opvallend want hier had je een hardwerkende, slimme, minority, echt alles behalve de stereotype Trump fan. Ondanks dat ik het niet met zijn redenatie eens was, viel er geen speld tussen te krijgen:
Met Hillary gaan we door op de koers waar we nu op zitten, wat betekent dat het voor mij hopeloos is. Met Trump hebben we 99% kans dat alles ontploft, maar heel misschien is er dan een kans dat het beter voor me wordt.
Ga je mijn vraag nog beantwoorden, of hoe zit het? Dit is een beetje onbeleefd. Ik heb het nu al drie keer gevraagd. Is het zo lastig om toe te geven dat je redeneringen over de invloed van third parties niet kloppen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Correct. Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom de meeste landen ervoor kiezen om het publieke onderwijs volledig of vrijwel volledig te vergoeden. Het is een teken aan de wand dat Nederland een van de landen (na de bekende Engelstalige landen en een klein deel van Frankrijk (een wat ingewikkelder verhaal)) met het hoogste collegegeld is in de wereld.
Vertel. Merkte je daar veel van de werkeloosheid, armoede, dakloosheid etc door het wegvallen van veel bedrijven? De verhalen die ik heb gehoord van een jongen uit Philadelphia waren niet best: ook met een papiertje van een goede universiteit was het moeilijk om een baan te vinden waarmee je je studieschuld zou kunnen afbetalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hangt denk ik heel erg van de locatie af. Ik zit in een locatie die bekend staat als het linkse bolwerk van Amerika dus hier zou je dat echt niet kunnen maken (niet recyclen is hier al een doodszonde). Ook in mijn klas afgelopen lente was het anti-Trump sentiment groot.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Interessant wel ja en Trump probeerde ook deze man te bereiken. Deed het alleen verkeerd door heel plompverloren te zeggen "You have nothing to lose" is dus in weze ook wel zo, maar had wel iets subtieler gemogen.
Laatste vraag. Hier in Nederlander is het vrijwel not done om te zeggen dat je Trump support, dat is ook terecht gewezen de laaste weken en je ziet zijn support zelfs hier als sneeuw voor de zon verdwijnen. Hoe zit dat in Amerika, is het daar normaal om te zeggen dat je Trump support, is die groep ook vocaler daar, is dat denk je anders na het laatste schandaal?
Philadelphia is de laatste jaren enorm op aan het klimmen (vergelijk het een beetje met Rotterdam). Het probleem is dat met de groeiende hoger opgeleiden in de binnenstad de arme populatie steeds verder naar buiten gedrukt wordt. Gemiddeld is de stad dus juist veel beter geworden en is werkgelegenheid omhoog gegaan, maar de slechte wijken zijn ook echt slechter geworden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel. Merkte je daar veel van de werkeloosheid, armoede, dakloosheid etc door het wegvallen van veel bedrijven? De verhalen die ik heb gehoord van een jongen uit Philadelphia waren niet best: ook met een papiertje van een goede universiteit was het moeilijk om een baan te vinden waarmee je je studieschuld zou kunnen afbetalen.
Op de huidige manier draag je in ieder geval nauwelijks bij aan het topic. Veel geschreeuw en weinig inhoud. Maar goed, zelf weten.quote:
Vertel jouw zus dat ze beter op Stein of Johnson stemt dan dat ze helemaal niet stemt en dat er meer op het spel staat dan enkel wie de president wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:04 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik ga Trump stemmen.Mijn zus heeft geen idee op wie ze moet stemmen, ze vindt het beide niks. Nog even op haar inpraten, dan krijg ik haar misschien wel zover.
Laten we eerlijk zijn Bram, stein is een gekkiequote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel jouw zus dat ze beter op Stein of Johnson stemt dan dat ze helemaal niet stemt en dat er meer op het spel staat dan enkel wie de president wordt.
Bij TYT hadden ze exact hetzelfde verteld over Philadelphia, ook op basis van persoonlijke gesprekjes en wat ze mensen hoorden vertellen in een buitenwijk van een stad. Cenk Uygur nam spontaan met een mobiele telefoon de boodschap op dat hij daar het gevoel kreeg dat Trump gaat winnen. De mensen daar zijn pissed op het establishment en niemand is meer establishment dan HC. Dat in combinatie met wat ik allemaal van iemand (IRL) die daar vandaan komt hoorde is de reden dat ik verwacht dat Ph. naar Trump gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Philadelphia zelf is een grote stad dus daar was het meer democratisch. Ik was er een paar maanden geleden en had toen wel een interessant gesprek met mijn uber driver.
Hij was een zwarte Amerikaan, denk ergens mid 30. Zijn uber-baan was zijn tweede baan wat hij nodig had om gewoon rond te kunnen komen en schoolspullen voor zijn zoon aan te kunnen schaffen. (Philadelphia heeft een grote populatie arme African Americans).
Hij was toen van plan Bernie te stemmen (dit was net voordat het hopeloos werd voor Bernie maar eigenlijk al wel duidelijk dat Bernie het niet meer kon halen).
Ik vroeg hem toen wat hij zou doen als Hillary de primaries zou winnen. Hij wist het nog niet, misschien wel Trump.
Dat vond ik heel opvallend want hier had je een hardwerkende, slimme, minority, echt alles behalve de stereotype Trump fan. Ondanks dat ik het niet met zijn redenatie eens was, viel er geen speld tussen te krijgen:
Met Hillary gaan we door op de koers waar we nu op zitten, wat betekent dat het voor mij hopeloos is. Met Trump hebben we 99% kans dat alles ontploft, maar heel misschien is er dan een kans dat het beter voor me wordt.
Maar dat is een verloren stem. Het is winner takes all.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vertel jouw zus dat ze beter op Stein of Johnson stemt dan dat ze helemaal niet stemt en dat er meer op het spel staat dan enkel wie de president wordt.
Philly is veel te democratisch en heeft te veel grote universiteiten om naar Trump te gaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij TYT hadden ze exact hetzelfde verteld over Philadelphia, ook op basis van persoonlijke gesprekjes en wat ze mensen hoorden vertellen in een buitenwijk van een stad. Cenk Uygur nam spontaan met een mobiele telefoon de boodschap op dat hij daar het gevoel kreeg dat Trump gaat winnen. De mensen daar zijn pissed op het establishment en niemand is meer establishment dan HC. Dat in combinatie met wat ik allemaal van iemand (IRL) die daar vandaan komt hoorde is de reden dat ik verwacht dat Ph. naar Trump gaat.
Aha. Volgens de laatste NBC/WSJ poll ligt Clinton 53 procentpunt voor op Trump in de stad Philadelphia en 36 procentpunt in de buitenwijken van Philadelphia, maar we mogen de cijfers niet in de weg laten komen van een leuk verhaal. Ga je nog in op de vraag die ik eerder stelde?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij TYT hadden ze exact hetzelfde verteld over Philadelphia, ook op basis van persoonlijke gesprekjes en wat ze mensen hoorden vertellen in een buitenwijk van een stad. Cenk Uygur nam spontaan met een mobiele telefoon de boodschap op dat hij daar het gevoel kreeg dat Trump gaat winnen. De mensen daar zijn pissed op het establishment en niemand is meer establishment dan HC. Dat in combinatie met wat ik allemaal van iemand (IRL) die daar vandaan komt hoorde is de reden dat ik verwacht dat Ph. naar Trump gaat.
Of Trump?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
AA is een christelijke beweging dus die kans is groot, 1 van de stappen is het erkennen van een macht groter dan je zelf, God/Jezus Christus.
Nee, het helpt de partij financieel, het vergroot de kans dat de partij de volgende keer wel mee mag doen aan de debatten, het vergroot de kans dat de de partij de volgende keer op de polls staat, het moedigt andere mensen aan om op die partij te stemmen, dat soort dingen. Het is nooit weggegooid.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar dat is een verloren stem. Het is winner takes all.
Ik ook. En ik stem Clinton.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik meen dat l3gend en OMG ook Amerikaans zijn en nog wel wat meer.
Datzelfde interview maakte haar gebrek aan kennis van zaken mooi duidelijk (bij TYT)quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het helpt de partij financieel, het vergroot de kans dat de partij de volgende keer wel mee mag doen aan de debatten, het vergroot de kans dat de de partij de volgende keer op de polls staat, het moedigt andere mensen aan om op die partij te stemmen, dat soort dingen. Het is nooit weggegooid.
Nogmaals, er zijn meer verkiezingen die dag dan enkel de presidentsverkiezing, ook voor die functies is het belangrijk dat niet iemand van de twee grote partijen die functie krijgt of dat een fatsoenlijk iemand van een van die partijen (zoals Turner) die functie krijgt. Wijs haar op het interview met Turner voor TYT politics van de laatste weken (3 fragmenten op Youtube), zij legt het daar prima uit.
Aan Harvard University opgeleid: magna cum laude voor psychologie en geneeskunde, enkele decennia als interne arts gewerkt en aan diezelfde universiteit studenten getraind...quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn Bram, stein is een gekkie
Doet hij bijna elke keerquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:22 schreef vigen98 het volgende:
Trump![]()
Trump zit een verhaaltje te vertellen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aan Harvard University opgeleid: magna cum laude voor psychologie en geneeskunde, enkele decennia als interne arts gewerkt en aan diezelfde universiteit studenten getraind...
Dat is niet echt het CV van een gekkie.
Noem haar rustig een activist maar gek is ze zeker niet.
quote:Some of the ideas, like a $15 minimum wage and free college tuition, are mainstream these days, thanks to the work of progressive activists and Sanders himself. Others, like moving to 100 percent renewable energy by 2030 (while ditching nuclear), are deeply unrealistic, if admirable in spirit. And more than a few sound like they were hatched in an old Bay Area commune. Cut defense spending in half and close more than 700 foreign military bases? Sure, maybe after we get done levitating the Pentagon.
Tucked into this long, starry-eyed list of progressive causes are a few lines that remind you of the far left's fraught relationship with biological science. There's a call not just to label genetically modified foods but to “put a moratorium on GMOs and pesticides until they are proven safe.” Never mind that scientists have studied GMOs extensively and found no signs of danger to human health—Stein would like medical researchers to prove a negative. She would also “Ban neonicotinoids and other pesticides that threaten the survival of bees, butterflies, and other pollinators.” This is a nod to the discredited theory that some pesticides are driving the collapse of honeybee populations (which, by the way, are not actually collapsing). Again, this is somewhat standard stuff on the far left these days, but coming from a physician, it's discouraging. It is also in keeping with the last official Green Party platform, from 2014, which supports the “teaching, funding, and practice” of “alternative therapies” such as naturopathy and homeopathy, i.e. funneling money into quack medicine.
Stein staat echt achter elke gekke linkse "conspiracy" en is een gevaar voor wetenschappelijk en op feiten beleid maken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Aan Harvard University opgeleid: magna cum laude voor psychologie en geneeskunde, enkele decennia als interne arts gewerkt en aan diezelfde universiteit studenten getraind...
Dat is niet echt het CV van een gekkie.
Noem haar rustig een activist maar gek is ze zeker niet.
Of bedoel je dat ze een beetje gek is omdat ze zichzelf dit aandoet: strijden voor iets wat je niet kan winnen. Agree to disagree in dat geval.
Wat vonden ze van Sanders? Veel studenten zijn erg pro-sanders maar jij werkt daar meer met rijkeluiskindjes en oudere studenten, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hangt denk ik heel erg van de locatie af. Ik zit in een locatie die bekend staat als het linkse bolwerk van Amerika dus hier zou je dat echt niet kunnen maken (niet recyclen is hier al een doodszonde). Ook in mijn klas afgelopen lente was het anti-Trump sentiment groot.
Zie net dat Stein zelfs voor de Brexit was, opvallend.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Stein staat echt achter elke gekke linkse "conspiracy" en is een gevaar voor wetenschappelijk en op feiten beleid maken.
Kijk, daar woon ik dusquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:24 schreef skysherrif het volgende:
And more than a few sound like they were hatched in an old Bay Area commune.
Ik neem aan dat je wil weten of het vanwege alcohol of cocaine is? Maar dat is voor mij niet genoeg om toch nog Trump te stemmen. Alhoewel, coke heb ik nog nooit gedaan, maar ik denk dat dat tussen nu en november 8 ook niet gaat veranderen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 01:27 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mag ik eigenlijk vragen waarom jij op Trump stemt?
Heeft geen pussy, dus dat jongetje is waarschijnlijk wel veilig. Alhoewel het wel lijkt alsof Trump hem probeert te kussen.quote:
Ik denk dat Stein nogal verkeerd is geframed en dat veel uit de context is gerukt. Ik heb natuurlijk lang niet elk interview met haar gehoord maar in die interviews die ik met haar heb gehoord vond ik het meevallen, ze was wat voorzichtig met al die radiogolven van telefoons en WiFi en zo maar is het zo fout dat ze vindt dat dit goed onderzocht moet worden? Het is niet helemaal op drijfzand gebaseerd (kwestie van intensiteit, duur en afstand). Verder natuurlijk het verhaal over mutagene werking van allerlei stofjes waarbij het discutabel is waar je precies de grens wil leggen (welke grootte van het risico, hoeveel van dat soort risico's).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Stein staat echt achter elke gekke linkse "conspiracy" en is een gevaar voor wetenschappelijk en op feiten beleid maken.
Je weet het nooit zeker maar volgens mij heeft hij een hele goede band met zijn kinderen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is het langste dat hij ooit een kind heeft vast gehouden inc zijn eigen kinderen.
Klopt, die meid van 13 was vastgebonden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is het langste dat hij ooit een kind heeft vast gehouden inc zijn eigen kinderen.
Licht toe. We hebben hetzelfde stukje gezien (ik weet niet of dat jij heel het interview hebt gezien en welke van de interviews jij hebt gezien, er zijn er een paar) dus ik weet als het goed is direct waar jij het over hebt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Datzelfde interview maakte haar gebrek aan kennis van zaken mooi duidelijk (bij TYT)
Ja daarom zat ze dochter niet in de family box het afgelopen debate.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je weet het nooit zeker maar volgens mij heeft hij een hele goede band met zijn kinderen.
Beter voor Clinton. Trump-crony krijgt deksel op de neus.quote:TALLAHASSEE — Dismissing Gov. Rick Scott’s claims as "poppycock," a federal judge Monday extended Florida's voter-registration deadline by at least 24 hours so as not to disenfranchise Hurricane Matthew survivors who wanted to sign up to vote in the nation’s largest swing state.
Florida Democrats sued Scott — the chairman of Donald Trump’s super PAC — and his top elections official on Sunday because they had refused to extend the deadline.
Een prachtige universiteit met veel historie.quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Licht toe. We hebben hetzelfde stukje gezien (ik weet niet of dat jij heel het interview hebt gezien en welke van de interviews jij hebt gezien, er zijn er een paar) dus ik weet als het goed is direct waar jij het over hebt.
quote:Instead, focus on the specifics of Stein's plan, which are based on a shockingly poor understanding of recent economic history. “My campaign is the only one that will do for young people what our misleaders saw fit to do for Wall Street not that long ago,” she told Uygur, echoing one of Elizabeth Warren's more misleading arguments. Then, she got into the utterly misguided details. Student loans, Stein explained, “should be canceled in the same way that the debt of Wall Street was canceled, essentially writing it off as a digital 'hat trick,' which is done in the form of quantitative easing.”
Wait, write off student loans through quantitative easing? What? Is that really what she's saying? Yes, that is what she's saying. Here is Stein describing her understanding of the Wall Street bailout and explaining how it relates to her student loan plan:
[The bailout involved] about $17 trillion if you include the free loans. And the free loans largely got paid back. ... Forget about the free loans and just consider the debt that was canceled. That was $4 trillion in the form of quantitative easing. So that’s not money that was transferred to them. It’s simply a debt that was bought up by the U.S. government, and then essentially zeroed out, canceled. So it didn’t put money in their pockets so to speak. But it rid them of all that debt that they would otherwise have to pay. So that’s exactly what we are calling for here, a quantitative easing which is not money in their pocket. It’s essentially that the government has bought up that loan and it tears up the contract. It’s over.
This is wrong. Flat wrong. Quantitative easing was an unconventional monetary policy tool the Federal Reserve used to try and revive the economy after the financial crisis once it had emptied its normal bag of tricks. There have been vigorous debates about whether it was wise, or whether it worked. But it did not involve buying and canceling debt owed by the banks. Quite the opposite—it involved buying and holding onto debts owned by the banks (or other investors, for that matter), such as Treasury bonds and mortgage-backed securities.
This might sound like a small distinction if you're not a monetary policy obsessive. But it's absolutely essential to understanding what the Fed was doing, and the rationale behind it. (Among other things, holding onto the debts, rather than canceling them, was a key part of how the Fed planned to contain inflation down the line.) Stein's description is so far off, it's as if someone asked Stein how to play basketball, and she answered that teams scored points by kicking the ball off the backboard.
Hij betrekt zijn kinderen overal bij. Niet alleen nu maar al meer dan tien jaar. In zijn bedrijven, in zijn tv-programma's.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:31 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ja daarom zat ze dochter niet in de family box het afgelopen debate.
Niet echt, in Nederland zijn de PvdD en de SP EU-sceptisch en zien ze graag minder neoliberalisme en globalisering. Zo geweldig is dat EU-clubje niet voor veel groene en anderszins linkse partijen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zie net dat Stein zelfs voor de Brexit was, opvallend.
Nvm, interpreteerde het verkeerd. Heb je idd gelijk in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet echt, in Nederland zijn de PvdD en de SP EU-sceptisch en zien ze graag minder neoliberalisme en globalisering.
Maar waarom was Tiffany Trump niet uit genodigd voor de family box tijdens het debate?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:34 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hij betrekt zijn kinderen overal bij. Niet alleen nu maar al meer dan tien jaar. In zijn bedrijven, in zijn tv-programma's.
Ze schurkt nogal tegen de antivaccine beweging aan (alhoewel ze niet tegen vaccinatie is), en wat GMOs betreft gaat ze regelrecht tegen de wetenscahppelijke consensus in. Dat zijn allebei nogal stokpaardjes in bepaalde linkse kringen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat Stein nogal verkeerd is geframed en dat veel uit de context is gerukt. Ik heb natuurlijk lang niet elk interview met haar gehoord maar in die interviews die ik met haar heb gehoord vond ik het meevallen, ze was wat voorzichtig met al die radiogolven van telefoons en WiFi en zo maar is het zo fout dat ze vindt dat dit goed onderzocht moet worden? Het is niet helemaal op drijfzand gebaseerd (kwestie van intensiteit, duur en afstand). Verder natuurlijk het verhaal over mutagene werking van allerlei stofjes waarbij het discutabel is waar je precies de grens wil leggen (welke grootte van het risico, hoeveel van dat soort risico's).
Wat danquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:36 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zit nu CNN te kijken.
Dat land is ziek. Echt ongeneeslijk ziek.
Voor sommige kandidaten kan het geweldig werken, sommige kandidaten beginnen er beter niet aan. Trump en kindervriend, dat is niet geloofwaardig ondanks dat hij zelf een kind is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, die meid van 13 was vastgebonden.
Wie weet wil Tiffany niet met the Don worden geassocieerdquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Maar waarom was Tiffany Trump niet uit genodigd voor de family box tijdens het debate?
Ze was wel aanwezig tijdens het debat. En sprak tijdens de conventie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wie weet wil Tiffany niet met the Don worden geassocieerd
Wat dan?quote:
Ze was ook spreekster op de conventie en is geregistreerd als republikein lees ik net.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:38 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ze was wel aanwezig tijdens het debat.
Je kan overal wel ergens iets achter zoeken. Geloof de media niet. Die leggen alles wat Trump doet negatief uit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Maar waarom was Tiffany Trump niet uit genodigd voor de family box tijdens het debate?
Weet ik veel wat ze nu op CNN uitzenden en dat het over het debat ging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat dan?
Waar gaat het allemaal over?
Hebben ze al het eens over de inhoud gehad?
Hij deed dit boehhoeeee en zij deed dat boehhooeeeee
Dat moet onze wereld leiden.
Hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je kan overal wel ergens iets achter zoeken. Geloof de media niet. Die leggen alles wat Trump doet negatief uit.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wie weet wil Tiffany niet met the Don worden geassocieerd
Dus je kan mij uitleggen waarom Trupm liever Bill Clinton accussers in ze family box had dan zijn bloed eigen dochter.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je kan overal wel ergens iets achter zoeken. Geloof de media niet. Die leggen alles wat Trump doet negatief uit.
In dat interview met TYT gaf ze niet de indruk tegen vaccins te zijn, de vraag of dat je vaccins moet/mag verplichten aan iedereen staat los van of dat je de werking van vaccins onderschrijft. Los daarvan zijn er ook wel wat problemen met vaccins maar die problemen wegen enkel zwaar genoeg als het gaat om vaccins voor niet al te ernstige ziektes, wanneer het gaat om vaccins voor ernstig disabiliterende ziektes dan is de afweging gemakkelijk. Dat wil niet zeggen dat je het niet goed moet onderzoeken, vooral de andere stofjes die in vaccins worden gebruikt buiten het organisme of het epitoop waarop je immuunsysteem reageert.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:36 schreef Broomer het volgende:
[..]
Ze schurkt nogal tegen de antivaccine beweging aan (alhoewel ze niet tegen vaccinatie is), en wat GMOs betreft gaat ze regelrecht tegen de wetenscahppelijke consensus in. Dat zijn allebei nogal stokpaardjes in bepaalde linkse kringen.
Ik las dat ze uitsluitend door zijn vrouw Marla is grootgebrachtquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:40 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dus je kan mij uitleggen waarom Trum liever Bill Clinton accussers in ze family box had dan zijn bloed eigen dochter.
45 jaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe oud ben je eigenlijk, als ik vragen mag.
Hoeveel tijd breng je door op 4chan
Net als Trump, is oud nieuws dus ik ga er vanuit dat ie hier al langsgekomen is, maar veel wharton studenten en faculty hebben expliciet afstand genomen van Trump.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ze was ook spreekster op de conventie en is geregistreerd als republikein lees ik net.
Studeert overigens in philly
Wharton College staat toch redelijk goed aangeschreven. Laten we eerlijk zijn Trump komt in de debatten als een debiel over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Net als Trump, is oud nieuws dus ik ga er vanuit dat ie hier al langsgekomen is, maar veel wharton studenten en faculty hebben expliciet afstand genomen van Trump.
https://medium.com/@whart(...)f73ce11d8#.9xu6rwywa
Klopt, Trump geeft niets om haar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik las dat ze uitsluitend door zijn vrouw Marla is grootgebracht
Ik heb geen behoefte om je te overtuigen. Als jij denkt dat hij zijn kinderen negeert dan moet je dat zelf weten. Ik ben geen Trump-kenner maar datgene wat ik van hem gezien heb komt over alsof hij een goede band met zijn kinderen heeft.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:40 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dus je kan mij uitleggen waarom Trupm liever Bill Clinton accussers in ze family box had dan zijn bloed eigen dochter.
Klopt, die zou die zelf ook doen, maar hij vindt vrouwen die naakt poseren slecht, zoals zijn eigen vrouw.quote:
Ik denk niet dat ik nog antwoord ga krijgen op mijn vragen, jammer. Andere vraag dan maar, waarom denk je dat Trump Philadelphia gaat winnen terwijl hij ~40 procentpunten achter ligt in de peilingen? Ik vrees met grote vreze dat dat ook weer zo'n uitspraak wordt die nog weken voorbij gaat komen zonder ook maar enige vorm van onderbouwing.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In dat interview met TYT gaf ze niet de indruk tegen vaccins te zijn, de vraag of dat je vaccins moet/mag verplichten aan iedereen staat los van of dat je de werking van vaccins onderschrijft. Los daarvan zijn er ook wel wat problemen met vaccins maar die problemen wegen enkel zwaar genoeg als het gaat om vaccins voor niet al te ernstige ziektes, wanneer het gaat om vaccins voor ernstig disabiliterende ziektes dan is de afweging gemakkelijker. Dat wil niet zeggen dat je het goed moet onderzoeken, vooral de andere stofjes die in vaccins worden gebruikt buiten het organisme of het epitoop waarop je immuunsysteem reageert.
Wat betreft GMO's, er zijn goede redenen voor milieubewegingen om tegen GMO's te zijn (ecologische motieven, niet of dat je het wel of niet veilig kan eten). Het hangt van de motieven af of dat het een conspiracy-geval is of niet.
Huh heeft tiffany dan naakt geposeerdquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Klopt, die zou die zelf ook doen, maar hij vindt vrouwen die naakt poseren slecht, zoals zijn eigen vrouw.
Ja, daar kan je wat kanttekeningen bij plaatsen (dat doet Cenk ook) maar bedenk dat die partij weinig middelen heeft. Je zal iets moeten doen met die studieschulden want het volledig zo houden als het is werkt ook slecht (consumentenbestedingen, ondernemen...). Het belangrijkste is dat je het systeem hervormt voor alle nieuwe studenten en dat je voor oud-studenten regelt dat ze financieel lucht krijgen.quote:
Daar werkte ik hiervoor, het is top-3 met Harvard en Stanford (ze wisselen vaak van plaatsen in de rankings).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wharton College staat toch redelijk goed aangeschreven. Laten we eerlijk zijn Trump komt in de debatten als een debiel over.
Toch best knap dat hij daar een diploma heeft gehaald
Hij haat haar moeder en daarom zit ze niet bij de rest van de familie. Ze kinderen komen van drie moeders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om je te overtuigen. Als jij denkt dat hij zijn kinderen negeert dan moet je dat zelf weten. Ik ben geen Trump-kenner maar datgene wat ik van hem gezien heb komt over alsof hij een goede band met zijn kinderen heeft.
Is goed. Hij haat zijn kinderen. Nou tevreden?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:46 schreef Tweek het volgende:
[..]
Hij haat haar moeder en daarom zit ze niet bij de rest van de familie. Ze kinderen komen van drie moeders.
Het systeem is doodziek, de mensen die de macht hebben hebben er belang bij dat dat zo blijft. Dat gaat dus niet gemakkelijk worden veranderd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:36 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zit nu CNN te kijken.
Dat land is ziek. Echt ongeneeslijk ziek.
Melanie Trump heeft de eer om de eerste first lady te worden die naakt heeft geposeerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Huh heeft tiffany dan naakt geposeerd
Ik vraag me altijd af wat de media wel niet zouden schrijven als Obama vijf kinderen bij drie vrouwen had gehad. Iets meer, vermoed ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:46 schreef Tweek het volgende:
[..]
Hij haat haar moeder en daarom zit ze niet bij de rest van de familie. Ze kinderen komen van drie moeders.
Dan alsnog moet er diep van binnen blijkbaar iets van intellect verstopt zitten blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar werkte ik hiervoor, het is top-3 met Harvard en Stanford (ze wisselen vaak van plaatsen in de rankings).
Dat gezegd hebbende is het erg moeilijk een MBA te falen, binnenkomen is het moeilijkste en hij was een van de slechtste studenten uit zijn jaar
Laten we niet doen of Trump een vrijgeleide heeft bij de mediaquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:47 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat de media wel niet zouden schrijven als Obama vijf kinderen bij drie vrouwen had gehad. Iets meer, vermoed ik.
Slechts eentje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Is goed. Hij haat zijn kinderen. Nou tevreden?
Cenk Uygur is er een van.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Net als Trump, is oud nieuws dus ik ga er vanuit dat ie hier al langsgekomen is, maar veel wharton studenten en faculty hebben expliciet afstand genomen van Trump.
https://medium.com/@whart(...)f73ce11d8#.9xu6rwywa
Iedere halve zool kan daar studeren als hij rijke ouders heeft. Het is niet dat hij wiskunde of zo studeerde. Met de nodige private tutoring, donaties die docenten wat vriendelijker doen graden en zo...quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:43 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wharton College staat toch redelijk goed aangeschreven. Laten we eerlijk zijn Trump komt in de debatten als een debiel over.
Toch best knap dat hij daar een diploma heeft gehaald
CNN is echt triest. Gisteren ook weer. Hadden ze een groepje "zwevende kiezers" die vertelden wat ze van het debat vonden. Uit de antwoorden kon je opmaken dat 90% al van tevoren een tering hekel aan Trump hadden. Zwevende kiezers.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:48 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Laten we niet doen of Trump een vrijgeleide heeft bij de media
Dit bracht stiekem wel een glimlach op mn gezicht.twitter:ABC twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 02:46:11Trump invites toddler impersonator on stage at Pa. rally: "He’s supposed to look like Donald Trump, but he's actual… https://t.co/XbysqSD9MU reageer retweet
Er zijn geen goede ecologische redenen om tegen alle GMOs te zijn. Dat heeft ideologische of financiële motieven. Maar goed dat gaat misschien wat off topic.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In dat interview met TYT gaf ze niet de indruk tegen vaccins te zijn, de vraag of dat je vaccins moet/mag verplichten aan iedereen staat los van of dat je de werking van vaccins onderschrijft. Los daarvan zijn er ook wel wat problemen met vaccins maar die problemen wegen enkel zwaar genoeg als het gaat om vaccins voor niet al te ernstige ziektes, wanneer het gaat om vaccins voor ernstig disabiliterende ziektes dan is de afweging gemakkelijk. Dat wil niet zeggen dat je het niet goed moet onderzoeken, vooral de andere stofjes die in vaccins worden gebruikt buiten het organisme of het epitoop waarop je immuunsysteem reageert.
Wat betreft GMO's, er zijn goede redenen voor milieubewegingen om tegen GMO's te zijn (ecologische motieven, niet of dat je het wel of niet veilig kan eten). Het hangt van de motieven af of dat het een conspiracy-geval is of niet.
Voor wie ben jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:53 schreef skysherrif het volgende:
Dit bracht stiekem wel een glimlach op mn gezicht.twitter:ABC twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 02:46:11Trump invites toddler impersonator on stage at Pa. rally: "He’s supposed to look like Donald Trump, but he's actual… https://t.co/XbysqSD9MU reageer retweet
Als hillary nou eens meer van dit soort SPONTANE dingen doet
Ik ga me niet elke keer verantwoorden dat ik Trump een idoot vindtquote:
Oke sorry, maar je bent een van de weinige waarbij ik geen kleur kon ontdekken. En die wel onpartijdig sprak over de verkiezing.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik ga me niet elke keer verantwoorden dat ik Trump een idoot vindt![]()
Dit vond ik wel een spontane leuke actie van Trump
Daar zou je een script voor moeten maken die dat automatisch doet. Anders blijf je bezig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik ga me niet elke keer verantwoorden dat ik Trump een idoot vindt![]()
Dat klopt. Hij werkte voor een Republikeinse senator als bijbaantje als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In zn studententijd nog een trouwe republikein net als HRC
Ja, CNN is al jarenlang niet meer serieus te nemen. Cooper trouwens ook niet, hij is een waardeloze moderator en een waardeloze politieke verslaggever.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
CNN is echt triest. Gisteren ook weer. Hadden ze een groepje "zwevende kiezers" die vertelden wat ze van het debat vonden. Uit de antwoorden kon je opmaken dat 90% al van tevoren een tering hekel aan Trump hadden. Zwevende kiezers.
Als HC überhaupt meer emoties (echt, niet gespeeld) zou laten zien, dan had ze al lang met dubbele cijfers voorgestaan (solide, niet piekjes).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:53 schreef skysherrif het volgende:
Als hillary nou eens meer van dit soort SPONTANE dingen doet
Een beetje zoals je de NOS niet meer serieus kan nemen sinds Hans Laroes toe gaf links te zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, CNN is al jarenlang niet meer serieus te nemen. Cooper trouwens ook niet, hij is een waardeloze moderator en een waardeloze politieke verslaggever.
Ik was een aantal maanden voor Trump hier. Vooral uit protest tegen Clinton. Op dat moment had ik ook nog een beetje de gedachte dat hij zwakte rook in het republikeinse deelnemersveld en door toenemende polarisatie gemakkelijk de nominee kon worden en als die eenmaal binnen was zijn toon ging matigen. Bijvoorbeeld op het gebied van deportation en immigration ban. Ik dacht ook wel dat hij als voormalig democraat op gebieden als homohuwelijk wellicht wat meer zou toegeven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:59 schreef Tweek het volgende:
[..]
Oke sorry, maar je bent een van de weinige waarbij ik geen kleur kon ontdekken. En die wel onpartijdig sprak over de verkiezing.
Vergeet dat links/rechts verhaal (ik ben links en ik heb niets met Laroes). Het probleem is dat ze hun werk niet doen: kritische vragen stellen, messcherpe analyses, politici beoordelen op hun functioneren, nuances duiden, van alle kanten mensen aan het woord laten, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:04 schreef Tweek het volgende:
[..]
Een beetje zoals je de NOS niet meer serieus kan nemen sinds Hans Laroes toe gaf links te zijn.
En een waardeloze homo. Ik zag zijn uitzending na die terroristische aanslag in Florida. Een heel uur lang acteerde hij heel betrokken maar in heel zijn uitzending kwam het woord "islam" niet voor. Wat een lafaard ben je dan. Wel constant over islamofobie praten maar de (homofobe) islam niet vernoemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, CNN is al jarenlang niet meer serieus te nemen. Cooper trouwens ook niet, hij is een waardeloze moderator en een waardeloze politieke verslaggever.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En een waardeloze homo. Ik zag zijn uitzending na die terroristische aanslag in Florida. Een heel uur lang acteerde hij heel betrokken maar in heel zijn uitzending kwam het woord "islam" niet voor. Wat een lafaard ben je dan. Wel constant over islamofobie praten maar de (homofobe) islam niet vernoemen.
Top Ik schaalde je dus niet voor niets in als iemand die op de hoogte is van de verkiezing.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik was een aantal maanden voor Trump hier. Vooral uit protest tegen Clinton. Op dat moment had ik ook nog een beetje de gedachte dat hij zwakte rook in het republikeinse deelnemersveld en door toenemende polarisatie gemakkelijk de nominee kon worden en als die eenmaal binnen was zijn toon ging matigen. Bijvoorbeeld op het gebied van deportation en immigration ban. Ik dacht ook wel dat hij als voormalig democraat op gebieden als homohuwelijk wellicht wat meer zou toegeven.
Ook moet ik zeggen dat zijn rallies in het begin wel grappig waren en ik het allemaal niet zo serieus nam.
Ondertussen zijn we een maand of 8 verder alweer en blijkt dat het gewoon een idioot is die nog geen minuut een samenhangend verhaal kan vertellen. Blijft ook gewoon stug enge conservatieve ideen voeren en lijkt ook van economie, belastingen en zorg geen kaas te hebben gegeten. Waar Clinton bovendien zich versterkt met een team van experts en deskundigen lijkt trump zich amper te omringen met mensen die kennis hebben van zaken.
Nee, als het dan iemand moet worden... Clinton. Laten we ook neit vergeten dat Trump internationaal bijvoorbeeld ook een ramp is als het komt op klimaat. Schaam me dood dat ik tegen sommige mensen heb gezegd dat Trump een redelijke optie kan zijn.
Nu probeer ik idd vooral objectief naar de verkiezingen te kijken, wie de meeste kans maakt, wat de polls zeggen en wat de kandidaten voor strategieën gebruiken. Ook sowieso interessant om nu een beetje te zien hoe die verkiezingen werken in Amerika en welke staten republikein zijn of democraat en waarom.
Dat gaat inderdaad te ver offtopic. In het kort: het verspreiden van zaden van niet goed afgeschermde stukken grond waardoor het ecologisch evenwicht wordt verstoord. Tussen 1000 mensen zitten gegarandeerd een paar koekenbakkers, hoe zorgvuldig je ook probeert te handelen. Daarnaast gedoe met gepatenteerde zaden, lobby's om niet-gepatenteerde zaden te verbieden (het was bijna gebeurd in de EU, hierover werd gestemd maar de media waren er op tijd bij), dat soort kwesties. Mijn punt was dat het wat genuanceerder ligt dan complottheorietjes. Aanvankelijk was ik ook 100% voor het toestaan van GMO, ik ben hier veel conservatiever in geworden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:54 schreef Broomer het volgende:
[..]
Er zijn geen goede ecologische redenen om tegen alle GMOs te zijn. Dat heeft ideologische of financiële motieven. Maar goed dat gaat misschien wat off topic.
Oh jee, SJW's gedetecteerd. Ik zal het maar even uitleggen. Niet alle homo's zijn waardeloos maar hij is waardeloos omdat hij geen enkele keer de islam en de homofobie in de islam ter sprake bracht.quote:
Beter laat dan nooit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:56 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik kijk al zo lang CNN. Vroeger was het de enige zender die 's nachts uitzond. Maar eerst al die walgelijke reacties over de Brexit en nu dit met Trump. Die zender heeft voor mij nu echt afgedaan.
Kom naar de Monsanto thread in BNW, dan krijgen we daar eindelijk misschien een keer een inhoudelijke discussie ipv een circlejerk tussen mij en Broomer met wat gekkie-geschreeuw zo nu en dan er tussendoorquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad te ver offtopic. In het kort: het verspreiden van zaden van niet goed afgeschermde stukken grond waardoor het ecologisch evenwicht wordt verstoord. Tussen 1000 mensen zitten gegarandeerd een paar koekenbakkers, hoe zorgvuldig je ook probeert te handelen. Daarnaast gedoe met gepatenteerde zaden, lobby's om niet-gepatenteerde zaden te verbieden (het was bijna gebeurd in de EU, hierover werd gestemd maar de media waren er op tijd bij), dat soort kwesties. Mijn punt was dat het wat genuanceerder ligt dan complottheorietjes. Aanvankelijk was ik ook 100% voor het toestaan van GMO, ik ben hier veel conservatiever in geworden.
SJWsquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oh jee, SJW's gedetecteerd. Ik zal het maar even uitleggen. Niet alle homo's zijn waardeloos maar hij is waardeloos omdat geen enkele keer de islam en de homofobie in de islam ter sprake bracht.
Oke, ik begreep je verkeerd en/of jij begreep mij verkeerd. No hard feelings.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
SJWs, zie mijn edit overigens.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En een waardeloze homo. Ik zag zijn uitzending na die terroristische aanslag in Florida. Een heel uur lang acteerde hij heel betrokken maar in heel zijn uitzending kwam het woord "islam" niet voor. Wat een lafaard ben je dan. Wel constant over islamofobie praten maar de (homofobe) islam niet vernoemen.
Heb je de klandidaat gevonden die er tegen is?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wel jammer dat ik nou zo'n negatief gevoel over CNN heeft. Vroeger heel wat uurtjes doorgebracht op die zender. Toen met de OJ Simpson-case zat ik dagelijks aan de buis gekluisterd.quote:
Ik ben het grotendeels eens met wat je hier zegt. Een paar kanttekeningen. Ik krijg de kriebels van HC's VP-kandidaat, hij is best een enge man (pro-TPP, pro-deregulering...). Wel heeft ze ook een aantal mensen binnenboord gehaald, waarschijnlijk als resultaat van onderhandelingen (o.a. Sanders zijn toezegging om niet Cannova te steunen en om op bijeenkomsten steun voor HC uit te spreken), die je als progressief mag zien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:06 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik was een aantal maanden voor Trump hier. Vooral uit protest tegen Clinton. Op dat moment had ik ook nog een beetje de gedachte dat hij zwakte rook in het republikeinse deelnemersveld en door toenemende polarisatie gemakkelijk de nominee kon worden en als die eenmaal binnen was zijn toon ging matigen. Bijvoorbeeld op het gebied van deportation en immigration ban. Ik dacht ook wel dat hij als voormalig democraat op gebieden als homohuwelijk wellicht wat meer zou toegeven.
Ook moet ik zeggen dat zijn rallies in het begin wel grappig waren en ik het allemaal niet zo serieus nam.
Ondertussen zijn we een maand of 8 verder alweer en blijkt dat het gewoon een idioot is die nog geen minuut een samenhangend verhaal kan vertellen. Blijft ook gewoon stug enge conservatieve ideen voeren en lijkt ook van economie, belastingen en zorg geen kaas te hebben gegeten. Waar Clinton bovendien zich versterkt met een team van experts en deskundigen lijkt trump zich amper te omringen met mensen die kennis hebben van zaken.
Nee, als het dan iemand moet worden... Clinton. Laten we ook neit vergeten dat Trump internationaal bijvoorbeeld ook een ramp is als het komt op klimaat. Schaam me dood dat ik tegen sommige mensen heb gezegd dat Trump een redelijke optie kan zijn.
Nu probeer ik idd vooral objectief naar de verkiezingen te kijken, wie de meeste kans maakt, wat de polls zeggen en wat de kandidaten voor strategieën gebruiken. Ook sowieso interessant om nu een beetje te zien hoe die verkiezingen werken in Amerika en welke staten republikein zijn of democraat en waarom.
Welke kandidaat? Waar tegen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:16 schreef Tweek het volgende:
[..]
[..]
Heb je de klandidaat gevonden die er tegen is?
Ik zal er eens een keer naar kijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:13 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Kom naar de Monsanto thread in BNW, dan krijgen we daar eindelijk misschien een keer een inhoudelijke discussie ipv een circlejerk tussen mij en Broomer met wat gekkie-geschreeuw zo nu en dan er tussendoor
Over dat laatste heb ik weing verstand, maarja Clinton is dan ook een ideale kandidaat en zal niet zo snel belangen van grote bedrijven in de weg zitten, kastrepublikein die ze is ghehe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het grotendeels eens met wat je hier zegt. Een paar kanttekeningen. Ik krijg de kriebels van HC's VP-kandidaat, hij is best een enge man (pro-TPP, pro-deregulering...). Wel heeft ze ook een aantal mensen binnenboord gehaald, waarschijnlijk als resultaat van onderhandelingen (o.a. Sanders zijn toezegging om niet Cannova te steunen en om op bijeenkomsten steun voor HC uit te spreken), die je als progressief mag zien.
Beide kandidaten zijn als mens een ramp en Trump is inderdaad nog slechter voor het milieu. Dat gezegd hebbende, vergeet niet dat HC ook flink wat geld van de olie-industrie vangt (nu ja, haar campagneteam) en dat ze probeert om in andere landen toestemming te krijgen voor controversiele gas/oliewinningstechnieken die enorm veel drinkwater verspillen, waarmee er veel troep in het drinkwater terecht komt en die het risico op aardbevingen doen toenemen. Dit schaadt de belangen van de inwoners van die regio's terwijl de winsten naar wat multinationals gaan.
Precies wat ik zou verwachten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:19 schreef skysherrif het volgende:
Ook wel opmerkelijk eigenlijk nu ik er aan denk. In amerika stemmen mensen uit de stad vooral op democraten/clinton en platteland andersom.
Als ik kijk naar waar ik vandaan kom (zeeland, platteland dus) waren (en zijn een paar nog) best veel mensen voor trump. Als ik kijk naar de vrienden die ik heb in Utrecht zijn ze zo ongeveer unaniem voor Clinton.
Voetnoot dat dit allemaal mensen zijn die hetzelfde academische niveau hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies wat ik zou verwachten.
om eerlijk te zijn, dat zou ook onzin zijn, tenzij het je hypocrisie aantoont (zoals bij Newt Gingrich).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 02:47 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat de media wel niet zouden schrijven als Obama vijf kinderen bij drie vrouwen had gehad. Iets meer, vermoed ik.
Educatie gelijkhoudend lijkt het me dat mensen in grote steden veel meer positieve ervaringen hebben met globalisatie en buitenlanders dan mensen op het platteland, die alleen de negatieve kanten ervan ervaren en op het nieuws zien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Voetnoot dat dit allemaal mensen zijn die hetzelfde academische niveau hebben.
Denk ook zoiets ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Educatie gelijkhoudend lijkt het me dat mensen in grote steden veel meer positieve ervaringen hebben met globalisatie en buitenlanders dan mensen op het platteland, die alleen de negatieve kanten ervan ervaren en op het nieuws zien.
Dat is nogal deprimerend. Maar ja, dat was het ook dat Balkenende en Rutte vrolijk kolencentrales lieten bijbouwen omdat het zo goedkoop is, in het bijzonder voor Nederland (zee, lekker gemakkelijk voor het transport).quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Over dat laatste heb ik weing verstand, maarja Clinton is dan ook een ideale kandidaat en zal niet zo snel belangen van grote bedrijven in de weg zitten, kastrepublikein die ze is ghehe.
Las wel dat ze voor Amerikaanse begrippen het meest progressieve beleid ooit wil voeren als het op klimaat aankomt.
De progressieve mensen zijn het erover eens (consensus) dat ze TPP gaat doordrukken.quote:Ben ook wel benieuwd of Clinton straks niet haar belofte breekt en alsnog TPP door gaat drukken
Zoiets inderdaad.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Educatie gelijkhoudend lijkt het me dat mensen in grote steden veel meer positieve ervaringen hebben met globalisatie en buitenlanders dan mensen op het platteland, die alleen de negatieve kanten ervan ervaren en op het nieuws zien.
Voor mij toen ik de eerste keer een donkergekleurd iemand zag in de regio of over het fenomeen homosexueel (ik kom uit een conservatief dorpje waarin je daar niet snel openlijk voor uitkomt) hoorde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk ook zoiets ja.
Kan me de cultuurshock nog wel herinneren toen ik voor het eerst de rotterdamse metro pakte van zuidplein naar centraal![]()
![]()
Beetje hetzelfde als in Zeeland inderdaad, wordt over het algemeen miss iets moeilijker gedaan over homoseksualiteit. Ik kan me ook echt niemand herinneren die op mijn middelbare school die uit de kast gekomen was, misschien 1 meisje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Voor mij toen ik de eerste keer een donkergekleurd iemand zag of over het fenomeen homosexueel (ik kom uit een conservatief dorpje) hoorde.
Dat valt vies tegen. Niet voor niks is er al jaren een totale leegloop van blanken aan de gang in de meest multiculture stad van Nederland. Je hebt daar als blanke simpelweg niks meer te zoeken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet je. Zolang je niet 0% voor GMOs bent, valt er altijd te praten. De posities 100% en 0% zijn de ideologische posities, dan valt er niet te discussieren. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van GMO, maar zelfs ik ben niet 100% pro (dat zullen sommigen in BNW niet geloven), en zeker niet onvoorwaardelijk. Het hangt gewoon van de precieze modificatie af. Elke technologie heeft voor- en nadelen, en die moet je wegen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad te ver offtopic. In het kort: het verspreiden van zaden van niet goed afgeschermde stukken grond waardoor het ecologisch evenwicht wordt verstoord. Tussen 1000 mensen zitten gegarandeerd een paar koekenbakkers, hoe zorgvuldig je ook probeert te handelen. Daarnaast gedoe met gepatenteerde zaden, lobby's om niet-gepatenteerde zaden te verbieden (het was bijna gebeurd in de EU, hierover werd gestemd maar de media waren er op tijd bij), dat soort kwesties. Mijn punt was dat het wat genuanceerder ligt dan complottheorietjes. Aanvankelijk was ik ook 100% voor het toestaan van GMO, ik ben hier veel conservatiever in geworden.
trustentwitter:williamjordann twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 03:47:53Clinton +4 in four-way Oct 4-9; same pollster had Clinton +10 (47-37) in two-way at the beginning of August.… https://t.co/1NlbuDZjUS reageer retweet
Amsterdam of Rotterdam?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen. Niet voor niks is er al jaren een totale leegloop van blanken aan de gang in de meest multiculture stad van Nederland. Je hebt daar als blanke simpelweg niks meer te zoeken.
Lijkt me logisch dat in een multiculturele stad de verhouding blanken lager wordt. Maar goed, je hebt ongelijk als het om Amsterdam gaat. Het veryuppificeert als de neten en leuke buurten als Oost en De Baarsjes beginnen nu ook dood te gaan aan de koffiebarretjes en jammerende nimbies die zo hip boven een bakker willen gaan wonen en dan klagen over de geur van gluten in de ochtend.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen. Niet voor niks is er al jaren een totale leegloop van blanken aan de gang in de meest multiculture stad van Nederland. Je hebt daar als blanke simpelweg niks meer te zoeken.
Ik mag hopen dat men in Europa dan zo verstandig is, de stekker uit dit gedrocht te trekken. TTIP is funest voor onze banen, arbeidsvoorwaarden, milieu en voedselveiligheid. Hillary is in alle opzichen een gevaarlijke vrouw, ze heeft grote belangen in Oekraine en zal daarom de verhouding met de Russen nog verder op scherp zetten en zelfs een oorlog beginnen als dat haar uitkomt. Ze zal iedereen ophitsen en landen tegen elkaar opzetten, wat misschien wel een wereldoorlog tot gevolg zal hebben. . Ironisch genoeg is Trump de misschien wel de enige die de wereld nog kan redden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 03:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nogal deprimerend. Maar ja, dat was het ook dat Balkenende en Rutte vrolijk kolencentrales lieten bijbouwen omdat het zo goedkoop is, in het bijzonder voor Nederland (zee, lekker gemakkelijk voor het transport).
[..]
De progressieve mensen zijn het erover eens (consensus) dat ze TPP gaat doordrukken.
1. Haar VP-kandidaat
2. Wikileaks (teveel lekken die hier duidelijk op wijzen, met name de laatste week)
Hoe gaat ze dat doen? Een paar regeltjes wijzigen en dan een poppenkast ervan maken dat het verdrag nu niet meer zo is als dat het was toen ze ertegen was.
Aldus de progressieve mensen die ik erover heb horen spreken op een aantal Youtubekanalen.
Ze doet aan hekserij. Dat vertelde iemand bij een trumprally namelijk, dus het moet wel waar zijn. Ze schijnt echt in het bloed van babies te baden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat men in Europa dan zo verstandig is, de stekker uit dit gedrocht te trekken. TTIP is funest voor onze banen, arbeidsvoorwaarden, milieu en voedselveiligheid. Hillary is in alle opzichen een gevaarlijke vrouw, ze heeft grote belangen in Oekraine en zal daarom de verhouding met de Russen nog verder op scherp zetten en zelfs een oorlog beginnen als dat haar uitkomt. Ze zal iedereen ophitsen en landen tegen elkaar opzetten, wat misschien wel een wereldoorlog tot gevolg zal hebben. . Ironisch genoeg is Trump de misschien wel de enige die de wereld nog kan redden.
Volgens Alex Jones is ze bezeten door demonen en ruiken zij en Obama naar zwavel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze doet aan hekserij. Dat vertelde iemand bij een trumprally namelijk, dus het moet wel waar zijn. Ze schijnt echt in het bloed van babies te baden.
Het schijnt echt waar te zijn. Trump zegt dat ook, en Trump is nog nooit op een leugen betrapt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:21 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens Alex Jones is ze bezeten door demonen en ruiken zij en Obama naar zwavel.
Je bedoelt bloed van haar naaste medewerkers.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze doet aan hekserij. Dat vertelde iemand bij een trumprally namelijk, dus het moet wel waar zijn. Ze schijnt echt in het bloed van babies te baden.
Nee, in het bloed van kinderen. Ze doet aan hekserij!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je bedoelt bloed van haar naaste medewerkers.
http://www.thepoliticalin(...)ody-count-increases/
Ja gezien het spoor van vernietiging zij achter laat zou je haast zeggen van wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, in het bloed van kinderen. Ze doet aan hekserij!
De media zijn allemaal partijdig. Dat zegt Trump zelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:38 schreef DUTCHKO het volgende:
Nu live op Fox, de vrouwen die gemolesteerd zijn door de Clintons.
Tja natuuuuuuurlijk. En die vrouwen verzinnen natuurlijk ALLES en die boekschrijver ook.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
De media zijn allemaal partijdig. Dat zegt Trump zelf.
quote:Predators in Arms
[...]
And even if you consider sexual predation somehow uniquely unacceptable, you have to ask where all these pearl-clutching Republicans were back in August, when Roger Ailes — freshly fired from Fox News over horrifying evidence that he used his position to force women into sexual relationships — joined the Trump campaign as a senior adviser. Were there any protests at all from senior G.O.P. figures?
Of course, we know the answer: The latest scandal upset Republicans, when previous scandals didn’t, because the candidate’s campaign was already in free fall. You can even see it in the numbers: The probability of a House Republican jumping off the Trump train is strongly related to the Obama share of a district’s vote in 2012. That is, Republicans in competitive districts are outraged by Mr. Trump’s behavior; those in safe seats seem oddly indifferent.
[...]
Take, for example, what we now know about what was happening politically in 2006, a year that Nate Cohn, The Times’s polling expert, suggests offers some lessons for this year. As Mr. Cohn points out, as late as September of that year it looked as if Republicans might retain control of Congress despite public revulsion at the Bush administration. But then came the Foley scandal: A member of Congress, Representative Mark Foley, had been sending sexually explicit messages to pages, and his party had failed to take any action despite warnings. As Mr. Cohn points out, the scandal seems to have broken the dam, and led to a Democratic wave.
But think about how much bigger that wave might have been if voters had known what we know now: that Dennis Hastert, who had been speaker of the House since 1999, himself had a long history of molesting teenage boys.
Why do all these stories involve Republicans? One answer may be structural. The G.O.P. is, or was until this election, a monolithic, hierarchical institution, in which powerful men could cover up their sins much better than they could in the far looser Democratic coalition.
[...]
Nee dat zeggen gewone mensen op de TV.quote:
Zou men bij Fox überhaupt proberen om bij die 50% in de buurt te komen? Voor hen zijn de Clintons immers al decennia staatsvijand nummer 1.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee dat zeggen gewone mensen op de TV.
En als er ook maar 50% waar van zou zijn dan is het al goor genoeg hoe die Clintons zich gedragen.
Ik volg Fox en CNN en Fox heeft meer kritiek op Trump dan je denkt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou men bij Fox überhaupt proberen om bij die 50% in de buurt te komen? Voor hen zijn de Clintons immers al decennia staatsvijand nummer 1.
Waarom begin je nu over Trump? Het ging om de haat van Fox richting de Clintons. Die is niet bepaald nieuw.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik volg Fox en CNN en Fox heeft meer kritiek op Trump dan je denkt.
Je kunt ook in je Clinton adoratie wereldje blijven en oogjes sluiten voor de waarheid maar op een dag ga je dan hard wakker worden.
Bill verkrachte vrouwen en Hillary dekte hem (oa. door vrouwen te bedreigen) om haar eigen carriere pad te beschermen.
Vrouw vriendelijk? Dacht het niet.
Die vrouwen zijn alleen in de jaren 90 al uitgebreid behandeld. En die boekschrijver is allang weerlegt door andere veteranen van de secret service; met zijn rang zou hij nooit in situaties zijn geweest waar hij de rommel van Clinton zou moeten opruimen. Wat hij verteld lijken gewoon verzonnen verhaaltjes te zijn om een boek te kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:41 schreef DUTCHKO het volgende:
Niet zo best wat er nu gezegd wordt over de Clintons.
Nu een boekschrijver die persoonlijk in het Witte Huis deze dingen heeft gezien en zelfs
de "rommel" moest opruimen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:12 schreef DUTCHKO het volgende:
oogjes sluiten voor de waarheid maar op een dag ga je dan hard wakker worden.
Omdat Trump een wegens seksueel wangedrag ontslagen Fox reporter aannam in zijn team.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Fox heeft meer kritiek op Trump dan je denkt.
Ik heb al gezegd: al zou slechts 50% op waarheid berusten dan is het nog een walgelijk gevaarlijke zooi, die Clintons.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:38 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die vrouwen zijn alleen in de jaren 90 al uitgebreid behandeld. En die boekschrijver is allang weerlegt door andere veteranen van de secret service; met zijn rang zou hij nooit in situaties zijn geweest waar hij de rommel van Clinton zou moeten opruimen. Wat hij verteld lijken gewoon verzonnen verhaaltjes te zijn om een boek te kunnen verkopen.
Alleen blijkt ook nog geen eens 50% waar dus waar sta je dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd: al zou slechts 50% op waarheid berusten dan is het nog een walgelijk gevaarlijke zooi, die Clintons.
Precies, de jaren negentig waren een en al oorlog en ellende.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb al gezegd: al zou slechts 50% op waarheid berusten dan is het nog een walgelijk gevaarlijke zooi, die Clintons.
Voor de rest zie ik Trump geen President meer worden omdat te veel krachten er baat bij hebben dat hij faalt.
Dus zitten we met een debiele president/familie opgescheept, voor de eerst volgende 4 jaar, die een land gaan regeren wat het krachtigste aanvalsleger ter wereld heeft.
Fijn vooruitzicht!
Trump liegt nooit!quote:
Je lijkt wel een van de Trump-surrogates. Er staat zoveel onzin in dit stukje dat ik aanneem dat het alleen bedoelt is om te trollen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Trump liegt nooit!![]()
Degene die het meest smerige spel speelt en daar miljoenen voor in haar reclamespotjes stopt is niet Donald Trump maar Hillary Clinton. Dat zag je ook bij het eerste debat. Het was Hillary Clinton die de inhoudelijke discussie vermeed maar zich verlaagde door bepaalde uitspraken van Trump aan te halen die feitelijk nergens over gingen. Zoals die Miss verkiezing. Dat was de valkuil van Donald Trump in het eerste debat.
Gelukkig speelde Trump in het tweede debat het spelletje mee en kon Hillary Clinton haar verlies ruimschoots erkennen. Ze stond er als een verdwaasde lappenpop bij.
Dan moet ik je toch teleurstellen. Ik vond Trump in het tweede debat een stuk sterker dan Clinton. Hillary wil het spel smerig spelen en was zelfs zo onfatsoenlijk Donald Trump geen hand te willen geven voorafgaand aan dit debat. Waar Trump in het eerste debat zich inhield maakte Trump in het tweede debat veel goed. Vandaar mijn conclusie 1-1.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Je lijkt wel een van de Trump-surrogates. Er staat zoveel onzin in dit stukje dat ik aanneem dat het alleen bedoelt is om te trollen.
Dat is inderdaad wel verfrissend ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:36 schreef antiderivative het volgende:
[...]
De enige die zijn werk deed en fatsoenlijk, neutraal de kijker informeerde was Twan Huys bij de wereld draait door. De man doet zijn journalistieke plicht en praat over wat er aan de hand is, praat over beide kandidaten en hun goede/slechte kanten. Hij sprak over de tape, over de wikileaks. De man geeft geen waarde-oordeel, maar de feiten.
Clinton wil het smerig spelen? Ik neem aan dat je de persconferentie van Trump hebt gezien voor het debat? En ik heb Trump ook geen poging zien doen om een hand aan Clinton te geven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan moet ik je toch teleurstellen. Ik vond Trump in het tweede debat een stuk sterker dan Clinton. Hillary wil het spel smerig spelen en was zelfs zo onfatsoenlijk Donald Trump geen hand te willen geven voorafgaand aan dit debat. Waar Trump in het eerste debat zich inhield maakte Trump in het tweede debat veel goed. Vandaar mijn conclusie 1-1.
Volgens de democratisch gezinde CNN. Tja dat is hetzelfde wanneer je een uitslag verwacht van een rood getinte VARA. (met als triest dieptepunt het verwerpelijke programma DWDD)quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Clinton wil het smerig spelen? Ik neem aan dat je de persconferentie van Trump hebt gezien voor het debat? En ik heb Trump ook geen poging zien doen om een hand aan Clinton te geven.
In de nabeschouwingen zie je dat Trump niet compleet geïmplodeerd is zoals vooraf verwacht, maar dat is natuurlijk een hele lage lat. Clinton was minder overtuigd de winnaar dan in debat 1 maar won alsnog op punten.
Enkel de liberalen lijken zich te hebben onttrokken aan de hedendaagse slachtoffercultuur. Minderheden janken te pas en te onpas over discriminatie en klootjesvolkrechts jammert te pas en te onpas over demonisering. Beide groepen kunnen gewoon niet zo goed met kritiek omgaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:31 schreef Sloggi het volgende:
Vroeger waren het de linksen die zuur waren. Nu vervult populistisch rechts die rol met verve.
Arrogantie is een alternatieve manier om met kritiek om te gaan, en even wezenloos. Slachtoffergedrag is een begrip dat liberalen hebben gemunt om critici de mond te snoeren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Enkel de liberalen lijken zich te hebben onttrokken aan de hedendaagse slachtoffercultuur. Minderheden janken te pas en te onpas over discriminatie en klootjesvolkrechts jammert te pas en te onpas over demonisering. Beide groepen kunnen gewoon niet zo goed met kritiek omgaan.
Waar het in mijn ogen vooral om gaat is dat waar dergelijk klachten in sommige gevallen best terecht zijn, het ook veelal volkomen doorslaat tot in het absurde en daarbij ook nog eens volkomen assymetrisch wordt gehanteerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Arrogantie is een alternatieve manier om met kritiek om te gaan, en even wezenloos. Slachtoffergedrag is een begrip dat liberalen hebben gemunt om critici de mond te snoeren.
Maar de liberalen helpen daar toch erg aan mee, met bijvoorbeeld de 'safe spaces' op universiteiten, de aandacht voor aparte wc's voor transgenders, alles te pas en te onpas als discriminatie en racisme aanmerken, de aandacht voor de LBGT-gemeenschap? Ze bevestigen mensen volgens mij in hun slachtoffergedrag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Enkel de liberalen lijken zich te hebben onttrokken aan de hedendaagse slachtoffercultuur. Minderheden janken te pas en te onpas over discriminatie en klootjesvolkrechts jammert te pas en te onpas over demonisering. [...]
Dat zijn de 'liberals', niet de liberalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar de liberalen helpen daar toch erg aan mee, met bijvoorbeeld de 'safe spaces' op universiteiten, de aandacht voor aparte wc's voor transgenders, alles te pas en te onpas als discriminatie en racisme aanmerken, de aandacht voor de LBGT-gemeenschap? Ze bevestigen mensen volgens mij in hun slachtoffergedrag.
Het is toch vaak een machtsverschil. Als gevolg daarvanquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar het in mijn ogen vooral om gaat is dat waar dergelijk klachten in sommige gevallen best terecht zijn, het ook veelal volkomen doorslaat tot in het absurde en daarbij ook nog eens volkomen assymetrisch wordt gehanteerd.
Maar goed, dat heeft verder niet zo heel veel relevantie met betrekking tot dit topic.
ehm, er is in amerika inderdaad een 'rel' over transgenders en WCs...quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:01 schreef Federer-fan het volgende:
de aandacht voor aparte wc's voor transgenders
Liberalen doen niet aan slachtoffergedrag? Wat een grap. Het is het standaardrefrein van Pechtold. Loopt nog steeds te raaskallen over hervormingen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:48 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Arrogantie is een alternatieve manier om met kritiek om te gaan, en even wezenloos. Slachtoffergedrag is een begrip dat liberalen hebben gemunt om critici de mond te snoeren.
Nee, maar het is wel waar en het is bijzonder storend dat in topics altijd maar weer door dezelfde mensen hetzelfde Calimero-mantra wordt herhaald en de schijn wordt gewekt dat er sprake is van demonisering. Dat terwijl ze zelf, om maar on-topic te blijven, zelf geen mogelijkheid onbenut laten om Clinton als niet integer en de grote Satan te bestempelen. Wat hypocrisie ten top is gezien de barrage aan schandalen en onwaarheden waarmee Trump zich omringt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar het in mijn ogen vooral om gaat is dat waar dergelijk klachten in sommige gevallen best terecht zijn, het ook veelal volkomen doorslaat tot in het absurde en daarbij ook nog eens volkomen assymetrisch wordt gehanteerd.
Maar goed, dat heeft verder niet zo heel veel relevantie met betrekking tot dit topic.
Ja de balkan bijvoorbeeld en de genocide in Rwanda vond toen ook plaatsquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Precies, de jaren negentig waren een en al oorlog en ellende.
Het lijkt me dat de uitspraak van die man serieus genomen moet worden, maar het lijkt me ook dat dit te controleren moet zijn. En ik vraag me af waarom er niet eerder een klokkenluider zou zijn geweest want dit lijkt me toch lastig onder de pet te houden.quote:
Volgens mij is er al veel vaker over voter fraud gerept, zeker door berniebros, maar dit lijkt van een hoge official te komenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:19 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de uitspraak van die man serieus genomen moet worden, maar het lijkt me ook dat dit te controleren moet zijn. En ik vraag me af waarom er niet eerder een klokkenluider zou zijn geweest want dit lijkt me toch lastig onder de pet te houden.
Verder is dit natuurlijk geen zuivere journalistiek. Zij legt hem woorden in de mond. Met name over het gebruik van boerka's waarmee zij aan hem suggereert dat die gebruikt zouden worden om voter fraud mee te plegen.
quote:Sixty-three percent of voters said Clinton is overly secretive, 55 percent said she was corrupt and 52 percent said she was "extremely liberal."
De uitspraak in de eerste minuut lijkt me dan ook iets wat gecheckt moet worden, maar wat een onderzoeksjournalist ook zelf kan gaan controleren. Daar zijn nu genoeg aanknopingspunten voor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Volgens mij is er al veel vaker over voter fraud gerept, zeker door berniebros, maar dit lijkt van een hoge official te komen
quote:Even more remarkably, Trump's support has collapsed among white women without college degrees. Until recently, they formed Trump's largest bloc of support. In 2004, they voted for George W. Bush by 19 points; in 2008, they backed John McCain by 17 points; and in 2012, they went with Mitt Romney by 20 points. This poll finds them evenly split between Clinton and Trump, with each drawing 40 percent support.
Dus de domme huisvrouwen gaan de doorslag geven in de USA elections? Inderdaad, WW3 komt eraan..quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:30 schreef Gambetta het volgende:
Clinton heeft een voorsprong van 11 procentpunt onder likely voters in de nieuwste PRRI/The Atlantic poll. Ongeveer de helft van de respondents werd na publicatie van de tape gecontacteerd. Opvallend: Clinton verliest in deze poll mannen met 11 procentpunt maar wint onder vrouwen met 33(!) procentpunt. Zo'n grote gender gap heb ik denk ik nog niet eerder gezien. Dezelfde poll gaf overigens +6 voor Clinton na het eerste debat en toonde een gelijke stand de week daarvoor. Geen mooie trendlijn voor Trump.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |