Ja dat is een hele grote stad. Toch niet alles is lelijk.....quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:52 schreef Fushia2 het volgende:
Dat is 020 en lekker de fipo gepakt wat nu
Heel veel mooie tetten lopen daar ront hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:52 schreef Fushia2 het volgende:
Dat is 020 en lekker de fipo gepakt wat nu
Den Helder is wel echt extreem treurig. Beverwijk kan daar ook wel bij in het rijtje. En Almelo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:51 schreef DennisR24 het volgende:
Laatst was ik weer eens in Den Helder en iedere keer als ik daar ben valt het me op hoe godsgruwelijk lelijk bijv. het centrum is. Ik kan me niet voorstellen dat er nog lelijkere plekken zijn in Nederland, maar ik kom natuurlijk niet overal.
Dus: welke plekken in Nederland zijn nog meer zo lelijk dat je er niet dood gevonden wilt worden?
[Overigens: in 2012 is in het tv-programma 'De Slag om Nederland' een ranglijst opgesteld met lelijkste plekken van Nederland, maar sommige daarvan zijn alweer opgeknapt.]
Calimero uit 010 gespot.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Xetran het volgende:
amsterdam zonder twijfel. smerige teringzooi.
Vind het maar een lelijke stad. Zodra je de brug overgaat zie je al die gele en groene torenquote:
Dat neem ik maar voor lief, want afgezien van dat is er te veel moois om Arnhem te mijdenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:44 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Vind het maar een lelijke stad. Zodra je de brug overgaat zie je al die gele en groene toren
Wie heeft die lelijkerds bedacht?
Centraal ligt al jaren midden in een bouwput. 1 chaos, afgesloten wegen, veel 1richtingsverkeer...
Nee, ik heb er niks mee
Je bedoelt waar die winkels zijn? Hoe ziet het er nu uit?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:02 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Ewa dorpsplein is net opgeknapt
Ja. Wel beter maar het blijft een beetje somber.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je bedoelt waar die winkels zijn? Hoe ziet het er nu uit?
Weet ie gewoonquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heel veel mooie tetten lopen daar ront hoor.
Geilquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb er ook al genoeg mogen betasten daar.
Lekker mee kneden enzo.
Kan je daar nog wel voorstellen aan een paar negervriendinnetjes van me, die lusten er wel pap van.quote:
DM me de nummertjes maarquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Kan je daar nog wel voorstellen aan een paar negervriendinnetjes van me, die lusten er wel pap van.
Alleen een nummer gaat niet werken vriend, je hebt een wingman nodig.quote:
Dat vind ik nou weer jammer. Vet gruwelijk mooi stadsplein achter de brandweer. Om maar te zwijgen over alle mooie kunst op de rijksstraatweg.quote:
Die kunst kan ik me niet meer herinneren maar dat winkelcentrum is zo troosteloos... beton, overal beton.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:17 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Dat vind ik nou weer jammer. Vet gruwelijk mooi stadsplein achter de brandweer. Om maar te zwijgen over alle mooie kunst op de rijksstraatweg.
Tilburg vind ik ergens nog wel ok.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:13 schreef DennisR24 het volgende:
Almelo en Tilburg worden opvallend vaak genoemd. Ik ben er volgens mij nog nooit geweest, maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig. Misschien maar eens een kijkje nemen (via Google Maps dan).
Enschede valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:21 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Enschede en Rijswijk...man man man. Wibautstraat in Amsterdam is ook zo'n gedrocht. Net als de Efteling, wat een nepperij...
Ik heb ook liever een winkelcentrum van stront lemen hutjes met rieten daken en high end fashion stores van golfplaten. Maar nee...wij moeten weer alles van beton maken...tsss. ;-)quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die kunst kan ik me niet meer herinneren maar dat winkelcentrum is zo troosteloos... beton, overal beton.
Ik heb vroeger heel wat dagtrips gedaan naar zo'n beetje alle grote steden. Bij enschede zat ik nog voor het avondeten weer in de trein. Imho was daar bar weinig te beleven. Misschien moet ik weer een keer terug.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:23 schreef Roland_Deschain het volgende:
[..]
Enschede valt wel mee toch?
Terneuzen is wel ziekelijk tragisch jaquote:
Wind. Zand. Zeehonden. Dorpen die aandoen als toeristische schreeuwerige plekken. De laatste boot die vet vroeg alweer teruggaat. Ecomare droevenis. Paal 17 ellende. En de lokale wijn is niet te hakken zo slecht. Enige pluspunt is Restaurant Vogelhuis-Oranjerie.quote:
Als je op een zomerdag komt wanneer er markt is is het nog wel een gezellige aangelegenheid als je de vele duitsers buiten beschouwing laat. Verder inderdaad een saaie nietszeggende vertoning.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:26 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger heel wat dagtrips gedaan naar zo'n beetje alle grote steden. Bij enschede zat ik nog voor het avondeten weer in de trein. Imho was daar bar weinig te beleven. Misschien moet ik weer een keer terug.
Heel simpel dit altijd. Maak een lijstje van de groeikernen van de grote steden en je hebt ze. De top 3 wordt in dit topic ook al vaker genoemd: Almere, Zoetermeer en Spijkenisse. Stiff competition aangezien die steden nog erger zijn dan de godsvergeten tyfuszooi die Eindhoven als groeikern heeft: Helmond.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:51 schreef DennisR24 het volgende:
Dus: welke plekken in Nederland zijn nog meer zo lelijk dat je er niet dood gevonden wilt worden?
Prachtig he. Dat dat tegenwoordig gewoon kan. Die (*^@()#*zooi dat Tilburg heet bekijken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:13 schreef DennisR24 het volgende:
Almelo en Tilburg worden opvallend vaak genoemd. Ik ben er volgens mij nog nooit geweest, maar ik wordt nu toch wel nieuwsgierig. Misschien maar eens een kijkje nemen (via Google Maps dan).
Klopt, maar die steden hebben vaak nog wel wat moderns en dat is dan weer iets wat veel mensen niet mooi vinden. Er zijn ook genoeg echt heel lelijke plekken in andere steden. Zo heb ik in een studentenkamer in Amsterdam Osdorp gezeten vlakbij deze buurt:quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Heel simpel dit altijd. Maak een lijstje van de groeikernen van de grote steden en je hebt ze. De top 3 wordt in dit topic ook al vaker genoemd: Almere, Zoetermeer en Spijkenisse. Stiff competition aangezien die steden nog erger zijn dan de godsvergeten tyfuszooi die Eindhoven als groeikern heeft: Helmond.
geweldigquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 23:31 schreef DennisR24 het volgende:
[..]
Klopt, maar die steden hebben vaak nog wel wat moderns en dat is dan weer iets wat veel mensen niet mooi vinden. Er zijn ook genoeg echt heel lelijke plekken in andere steden. Zo heb ik in een studentenkamer in Amsterdam Osdorp gezeten vlakbij deze buurt
Turkenhoofdstad van oost-Nederland.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:16 schreef Toto69 het volgende:
Wauw, wat enorm veel haat op Almelo.
Ben er opgegroeid, toch 20 jaar gewoond, ben er nu al een ruim jaar weg (7 maanden Tilburg, 6 maanden Belfast en over twee weken Praag), maar vind het niet erg om hier nu even een paar weekjes te zijn. Heb er niet veel mee verder, maar ach, it's home. Wel veel te veel tuig.
Dit.. Het is het net helemaal niet.. Helaas ben ik er geboren.. Doe mij Surhuisterveen maarquote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:10 schreef 24Fan het volgende:
Drachten![]()
![]()
Wat een lelijk gedrocht, serieus het Rotterdam van het noorden. Alleen maar nieuwbouw, vol met rotondes en drempels. Hebben ze eindelijk een mediamarkt, is het maar ter grootte van een postzegel.
Ik ben er twee keer geweest en ik vind het een hele deprimerende plek. Het is grauw en de indeling is vreemd. Het voelt niet goed.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:16 schreef Toto69 het volgende:
Ben er opgegroeid, toch 20 jaar gewoond, ben er nu al een ruim jaar weg (7 maanden Tilburg, 6 maanden Belfast en over twee weken Praag), maar vind het niet erg om hier nu even een paar weekjes te zijn. Heb er niet veel mee verder, maar ach, it's home. Wel veel te veel tuig.
Die rolluiken zie je overal in Zuid Limburg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 22:32 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Ik lees veel Heerlen. Heb daar randje stad in een kasteel "geslapen" op een landgoed. Dat was dan wel weer leuk. Wat mij opviel was de aluminium rolluiken voor de ramen. Mijn museum (?) is wel ok.
Dit idd. Als je nu in een land woont waar het de hele zomer >25 graden is snap ik het nog.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:28 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Die rolluiken zie je overal in Zuid Limburg.
Ik heb een tijdje in Zuid-Limburg gewoond, en die luiken was wat me het meest opviel. Ik begrijp niet waarom ze daar zo populair zijn. Makker van me had een huis gekocht in een dorp daar, en ja hoor, ook daar moesten rolluiken op.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:36 schreef Barrah het volgende:
[..]
Dit idd. Als je nu in een land woont waar het de hele zomer >25 graden is snap ik het nog.
Omgeving van Geleen (industrie) is ook buitengewoon lelijk. Moet altijd een beetje huilen als ik daar over de snelwegen rijdt.
Kom je toevallig uit Amsterdam? Dat is volgens mij de enige stad die je niet opgenoemd hebtquote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:06 schreef Swlabr het volgende:
Eindhoven
Tilburg
Etten-Leur
Bergen op Zoom
Roosendaal
Arnhem
Almere
Lelystad
Nieuwegein![]()
Rotterdam
Schiedam
Barendrecht
Beverwijk
wow, daarna tilburg en belfast. jij bent niet veeleisend.....quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:16 schreef Toto69 het volgende:
Ik vond zowel Tilburg als Belfast dan ook totaal niet mooi.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wow, daarna tilburg en belfast. jij bent niet veeleisend.....
wacht maar tot na praag. dan weet je pas wat mooi is.
is ook iets belgisch. daar zitten ook hele dorpen volledig dicht met rolluiken, als de dag voorbij is. werkelijk verschrikkelijk, wat een kutsfeer.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:46 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje in Zuid-Limburg gewoond, en die luiken was wat me het meest opviel. Ik begrijp niet waarom ze daar zo populair zijn. Makker van me had een huis gekocht in een dorp daar, en ja hoor, ook daar moesten rolluiken op.
the only way is up! en dan gelijk naar een van de mooiste steden ter wereld,. alhoewel de buitenwijken waarschijnlijk ook verpauperd en door de communisten gebouwd zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:42 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik vond zowel Tilburg als Belfast dan ook totaal niet mooi.
Praag wordt wel wat.
Ja ach, dat hoort erbijquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
the only way is up! en dan gelijk naar een van de mooiste steden ter wereld,. alhoewel de buitenwijken waarschijnlijk ook verpauperd en door de communisten gebouwd zijn.
Kan 't me wel voorstellen ja.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben er twee keer geweest en ik vind het een hele deprimerende plek. Het is grauw en de indeling is vreemd. Het voelt niet goed.
ja ook mooi.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ja ach, dat hoort erbij
Heb ook nog in Lissabon gewoond trouwens, ook een prachtige stad.
Dat lelystad snap ik niet, ja het centrum is treurig, maar de stad verder is vrij ruim opgezet, met veel groen. Dat ziet er echt niet zo heel verkeerd uit voor een stadje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:15 schreef HPLC het volgende:
Den Helder ja, wat een kutstad
Rotterdam is ook qua architectuur verschrikkelijk, krijg je de kans om het te herbouwen en dat zet je dit neer.Enige voordeel is dat het daar wat meer leeft itt Den Helder
Verder nog steden als Beverwijk, Lelystad en Almere.
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:15 schreef Djeez het volgende:
Dat niemand mijn woonplaats Assen nog heeft opgenoemd verbaast me. Een lelijke, verpauperde stad dorp vol leegstand
Hmf ok, er zijn ook mooie plekken. Dat park bijvoorbeeld is wel mooiquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 20:47 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dat neem ik maar voor lief, want afgezien van dat is er te veel moois om Arnhem te mijden
Voor zover ik Almelo ken (ik kom er wel eens), valt het me mee. Maar Almelo scoort vaak laag in lijstjes van de beste gemeenten om in te wonen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:16 schreef Toto69 het volgende:
Zie: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=246531quote:Op de lijst van de vijftig grootste gemeenten van Nederland stonden Enschede en Almelo in 2006 ver in de achterhoede, respectievelijk plaats 47 en 46. In 2016 deden Almelo en Enschede een klein stapje naar voren; Enschede van 47 naar 43 en Almelo van 46 naar 44.
Dat ja, is daar recent een oorlog geweest ofzo? Wtf moet er gebeuren om iets zo te verneuken.quote:[b]Op ...
Zwijndrecht![]()
Haha, zeker nietquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:37 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Kom je toevallig uit Amsterdam? Dat is volgens mij de enige stad die je niet opgenoemd hebt
Maastricht is alleen mooi in het centrum en de dure wijken, de rest is te lelijk om aan te pakken. (wel mooie omgeving.)quote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:19 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Haha, zeker nietEr zijn gewoon veel lelijke steden. Steden moeten mooi en oud zijn
Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Middelburg, Nijmegen, Goes, Groningen, Maastricht, Soest... Dát zijn mooie plekken!
Ja heb je wel gelijk in hoor, en de mensen zijn er allemaal mentaal gehandicaptquote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:22 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Maastricht is alleen mooi in het centrum en de dure wijken, de rest is te lelijk om aan te pakken. (wel mooie omgeving.)
quote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:23 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Ja heb je wel gelijk in hoor, en de mensen zijn er allemaal mentaal gehandicapt
Alleen de villawijken zijn nog wel mooi. Verder wil ik Leeuwarden ook nog wel even noemenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 21:12 schreef airportmadness het volgende:
Hilversum met die kut ring weg! Als je een afslag mist kan je meteen de hele stad weer rond!
Hadden ze de andere plaatsen die je noemt niet per ongeluk kunnen bombarderen? Of beter: laat ze het alsnog doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:31 schreef caspert79 het volgende:
Doetinchem, Papendrecht, Hoofddorp, Zoetermeer, Hengelo, Zandvoort.
Den Helder is in WO2 per ongeluk gebombardeerd door de geallieerden dus die kunnen er niet veel aan doen.
Ach, die enigste verwarde persoon in dit topic overleven we wel. Leeuwarden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:01 schreef Djeez het volgende:
[..]
Verder wil ik Leeuwarden ook nog wel even noemen
Deze man weet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:32 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ach, die enigste verwarde persoon in dit topic overleven we wel. Leeuwarden.Oude grachten, herenhuizen, pakhuizen, steegjes, hofjes, achterafpleintjes, valt zoveel te ontdekken.
1 van de genoemde 'lelijke' steden (ik zeg niet welke) bevat ook een hoop oude mooie dingen hoor. Ik woon er zelf dus kan het weten .quote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:19 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Haha, zeker nietEr zijn gewoon veel lelijke steden. Steden moeten mooi en oud zijn
Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Middelburg, Nijmegen, Goes, Groningen, Maastricht, Soest... Dát zijn mooie plekken!
Mooi, en dan begin je met Amsterdam en Haarlemquote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:19 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Ga maar eens een rondje lopen in Almere Muziekwijk noord, omgeving contrabasweg. Dan zijn gedachten over inderdaad mooie woonwijken spoorslags verdwenen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind Almere helemaal niet zo lelijk. Daar staan erg mooie woonwijken. Het centrum ken ik alleen niet.
Je vindt Dordrecht, een vd oudste Hollandse steden met een vrijwel ongeschonden binnenstad, serieus lelijk? Kom je er weleens?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:52 schreef Deshain het volgende:
Heerlen
Venlo
Sittard
Helmond
Almelo
Almere
Lelystad
Dordrecht
Vlaardingen
Pernis
IJmuiden
Den Helder
Purmerend
Gouda
Man man man, wat een ellende...
Daar was ik laatst toevallig. Direct na de snelweg een woonwijk. Beetje kille sfeer inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 09:36 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Ga maar eens een rondje lopen in Almere Muziekwijk noord, omgeving contrabasweg. Dan zijn gedachten over inderdaad mooie woonwijken spoorslags verdwenen.![]()
God, wat een naargeestige omgeving is dat. En daar zetten ze dan ook nog een peil vol basisscholen neer. Je zal er maar opgroeien
Daar waar er twee parkeerplaatsen zijn gesloten wegens instortgevaar, er geen vervanging komt (geen geld), maar de gemeente wel doodleuk een kabelbaan over de maas wil bouwenquote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:52 schreef Deshain het volgende:
Heerlen
Venlo
Sittard
Helmond
Almelo
Almere
Lelystad
Dordrecht
Vlaardingen
Pernis
IJmuiden
Den Helder
Purmerend
Gouda
Een stad reken je dan ook meestal af op het centrum, dus zo gek is dat niet.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:04 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat men Rotterdam lelijk vindt, snap ik ook niet. Ja, het is anders, maar de architectuur en de echte Rotterdammer zijn geweldig. Naast het moderne centrum heb je nog veel mooie wijken (ja, met soms lelijke stukken) in Noord, Hillegersberg, Kralingen, Oude Westen, Delfshaven etcetera.
Heb altijd het idee dat users die op Rotterdam afgeven er echt nooit komen, of alleen het station en de koopgoot kennen...
Zo waar, dit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Xetran het volgende:
Leuk die moderne architectuur. Maar het is van alles door elkaar. Er zit geen eenheid in en dat oogt rommelig.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:04 schreef Hi_flyer het volgende:
Dat men Rotterdam lelijk vindt, snap ik ook niet. Ja, het is anders, maar de architectuur en de echte Rotterdammer zijn geweldig. Naast het moderne centrum heb je nog veel mooie wijken (ja, met soms lelijke stukken) in Noord, Hillegersberg, Kralingen, Oude Westen, Delfshaven etcetera.
Heb altijd het idee dat users die op Rotterdam afgeven er echt nooit komen, of alleen het station en de koopgoot kennen...
Wel stoer jijquote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mooi, en dan begin je met Amsterdam en Haarlem
Het is er gewoon lelijk, de oudere wijken vervallen en ik vind Rotterdammers asociaal. Ik kom/kwam er helaas zeer regelmatig, onvrijwilligquote:Op donderdag 6 oktober 2016 21:04 schreef Hi_flyer het volgende:
heey. iemand uit julianadorp hier.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:51 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik was vergeten Julianadorp te noemen
Julianadorp
Nee, zo erg is het gelukkig nog net niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:55 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
heey. iemand uit julianadorp hier.
ik ben eigenlijk nog nooit in julianadorp geweest en dat terwijl ik er niet eens zo ver vandaan woon.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:58 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Nee, zo erg is het gelukkig nog net niet.
Houden zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:00 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ik ben eigenlijk nog nooit in julianadorp geweest en dat terwijl ik er niet eens zo ver vandaan woon.
maar vertel mij eens beste lurkie....waarom is het daar zo erg? teveel buitenlanders ofzo?quote:
Het is dus erg lelijk, ik dacht dat het topic daar over gingquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:10 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
maar vertel mij eens beste lurkie....waarom is het daar zo erg? teveel buitenlanders ofzo?
ooh jaa, tuurlijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:21 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
maar die hebben verder natuurlijk niets te maken met het uiterlijk van een stad.
Wat een fucking bullshit. "Het is er gewoon lelijk", manmanman. Er staan gebouwen die qua architectuur internationaal toonaangevend zijn. Door Rotterdam is elke andere stad in Nederland een groot dorp. Het importtuig is vervelend ja, maar die zitten in elke stad met meer dan 20k inwoners. Rotterdammers zijn vaak fijne mensen. Grote muil, maar klein hartje. Zijn het je vrienden, dan blijven het vrienden voor het leven.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:47 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Het is er gewoon lelijk, de oudere wijken vervallen en ik vind Rotterdammers asociaal. Ik kom/kwam er helaas zeer regelmatig, onvrijwillig. Zowel de echte Rotterdammers als al het importtuig zijn vreselijk arrogant en asociaal, letterlijk álle gebouwen (zogenaamde moderne architectuur) zijn afgrijselijk. Rotterdam heeft nul charme, nul romantiek, het is gewoon een verschrikkelijke afvoerput.
Ik weet het niet hoor, dat vrienden voor het leven gedoe vind ik zelf ook een belangrijk aspect van een rijk, betekenisvol bestaan, wat dus zeker voor Rotterdam spreekt. Het is alleen dat constante benoemen ervan, wat het weer een beetje die aso-vibe geeft. Dat maakt Rotterdam toch een beetje een kutstad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Wat een fucking bullshit. "Het is er gewoon lelijk", manmanman. Er staan gebouwen die qua architectuur internationaal toonaangevend zijn. Door Rotterdam is elke andere stad in Nederland een groot dorp. Het importtuig is vervelend ja, maar die zitten in elke stad met meer dan 20k inwoners. Rotterdammers zijn vaak fijne mensen. Grote muil, maar klein hartje. Zijn het je vrienden, dan blijven het vrienden voor het leven.
Ik moet daar altijd een beetje om gniffelen inderdaad. Er zijn mensen die 10.000 km vliegen om de architectuur in Rotterdam te komen bekijken maar als je de gemiddelde fokker moet geloven is heel Rotterdam 1 beerput van ellende. Dit terwijl rotterdam juist enorm populair aan het worden is en op steeds meer lijstjes komt te staan als stad die je moet bezoeken, juist vanwege de moderne architectuur en Rotterdamse mentaliteit van “niet lullen, maar aanpakken”. Volgens mij zijn het ook hoofdzakelijk mensen die nauwelijks in Rotterdam komen en alleen inderdaad de lijnbaan hebben bezocht. En zelfs de lijnbaan was zijn tijd ver vooruit, de eerste autovrije winkelstraat in een centrum, was nog nooit vertoond, tegenwoordig is een autovrij winkelgebied doodnormaal, but you saw it first in Rotterdam. En wat je zegt klopt, Rotterdam is de enige Nederlandse stad met een internationaal stedelijke uitstraling.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 13:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Wat een fucking bullshit. "Het is er gewoon lelijk", manmanman. Er staan gebouwen die qua architectuur internationaal toonaangevend zijn. Door Rotterdam is elke andere stad in Nederland een groot dorp. Het importtuig is vervelend ja, maar die zitten in elke stad met meer dan 20k inwoners. Rotterdammers zijn vaak fijne mensen. Grote muil, maar klein hartje. Zijn het je vrienden, dan blijven het vrienden voor het leven.
Ik ben eens 'op' Urk geweestquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 14:58 schreef TripleSec het volgende:
Een keer de fout gemaakt Volendam te bezoeken
Ook vreselijk. Niet eens zo lelijk. Maar man oh man, dat volk dat daar rond loopt scheurt op stinkende brommersquote:
Noviomagus?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:18 schreef Walter81 het volgende:
[..]
1 van de genoemde 'lelijke' steden (ik zeg niet welke) bevat ook een hoop oude mooie dingen hoor. Ik woon er zelf dus kan het weten .
jaa hoor! dat is helemaal niet waar....weetje dat die mensen daar best wel aardig zijn. en het ziet er best leuk uit voor een grote stad.....je bedoel je kut stad?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:47 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Het is er gewoon lelijk, de oudere wijken vervallen en ik vind Rotterdammers asociaal. Ik kom/kwam er helaas zeer regelmatig, onvrijwillig. Zowel de echte Rotterdammers als al het importtuig zijn vreselijk arrogant en asociaal, letterlijk álle gebouwen (zogenaamde moderne architectuur) zijn afgrijselijk. Rotterdam heeft nul charme, nul romantiek, het is gewoon een verschrikkelijke afvoerput.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben er twee keer geweest en ik vind het een hele deprimerende plek. Het is grauw en de indeling is vreemd. Het voelt niet goed.
Dit. Bijvoorbeeld Delft heeft een mooi centrum, maar wijken zoals Buitenhof, Voorhof en Poptahof zijn veel lelijker dan de gemiddelde nieuwbouwwijk in Zoetermeer, Almere of Den Helder. Het zit er ook ramvol met allochtonen met duizend en een problemen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:00 schreef adnapekkid het volgende:
Poldersteden als Almere en Lelystad. En Rotterdam.
Nou zijn veel plekken lelijk, alle achterstandswijken bij grote steden zijn lelijk, maar de bovengenoemde steden hebben geen mooi centrum om dat te compenseren.
En ook nog deze:
KLB / Tiel
Valt reuze mee. Adam is meer dan de dam en de wallen Dat verdient idd geen schoonheidsprijs.quote:
Ik kom er vandaan en het is inderdaad echt verschrikkelijk treurig. Spuuglelijk, er is geen fuck te doen, en ondanks dat je in de middle of nowhere zit zit het alsnog vol met turken. Bovendien is er veel criminaliteit (steekpartijen, drugscriminaliteit, en er was zelfs een heuse gangoorlog met antilianenquote:
The village idiot.quote:
Waarschijnlijk bedoelt hij homostad. Wat hoogstwaarschijnlijk de reden is dat jij je daar zo thuisvoelt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 17:09 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
jaa hoor! dat is helemaal niet waar....weetje dat die mensen daar best wel aardig zijn. en het ziet er best leuk uit voor een grote stad.....je bedoel je kut stad?
Haha leuk bericht weer vogeltjeszwansquote:Op zondag 9 oktober 2016 13:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij homostad. Wat hoogstwaarschijnlijk de reden is dat jij je daar zo thuisvoelt.
Precies. Als je voor het eerst aankomt twijfel je of je niet via een time warp bent aangekomen in een buitenwijk van Boekarest in 1983.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Dit is wat je ziet vanaf het station.
Blijkbaar is dit de 'achterkant' van het station, maar aan de centrumzijde is het niet heel veel beter...quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Dit is wat je ziet vanaf het station.
Er word inderdaad niet gevraagd naar de lelijkste plek van Duitsland of België.quote:
Doelde meer op dat het onderdeel van de cultuur is om overal lekker op te kankeren.quote:Op zondag 9 oktober 2016 16:40 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Er word inderdaad niet gevraagd naar de lelijkste plek van Duitsland of België.
Heel Nederland.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 17:51 schreef DennisR24 het volgende:
AMS kan nog veel mooier, maar het is en blijft een fijne stad om lekker door te dolen. Ga van de bekende plekken af en je loopt zo lekker rustig over de grachten en met verrassingen tot gevolg.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:41 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Adam is meer dan de dam en de wallen Dat verdient idd geen schoonheidsprijs.
Geboren en getogen amsterdammer maar vind den haag oprecht een mooie stad.
Dat dusquote:
Nijmegen is toch geen lelijke stad man, tja de mooiste stad van nederland is het ook niet, maar om het nou naast een zoetermeer, terneuzen of lelystad te plaatsen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:17 schreef DennisR24 het volgende:
Ok, mocht je doodgaan dan is het (tot nu toe) dus niet aan te raden om naar een van deze stedelijke gedrochten te gaan:
Almelo
Almere
Amsterdam (iig deels)
Arnhem (iig deels)
Beverwijk
Den Helder
Duivendrecht
Heerlen
Lelystad
Nijmegen?
Rotterdam (iig deels)
Terneuzen
Tilburg
Zoetermeer
ja hoor! eindhoven is helemaal niet lelijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 00:06 schreef Swlabr het volgende:
Eindhoven
Tilburg
Etten-Leur
Bergen op Zoom
Roosendaal
Arnhem
Almere
Lelystad
Nieuwegein![]()
Rotterdam
Schiedam
Barendrecht
Beverwijk
den helder is helemaal geen lelijke stad.....hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:15 schreef HPLC het volgende:
Den Helder ja, wat een kutstad
Rotterdam is ook qua architectuur verschrikkelijk, krijg je de kans om het te herbouwen en dat zet je dit neer.Enige voordeel is dat het daar wat meer leeft itt Den Helder
Verder nog steden als Beverwijk, Lelystad en Almere.
helemaal niet!quote:Op maandag 10 oktober 2016 07:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoofddorp vind ik ook bijzonder lelijk!
Nopequote:
Het enige voordeel van hoofddorp is datquote:
Ik kom er elke dag en ken het redelijk. Het woord 'lelijk' heeft niet de juiste lading om uit te drukken hoe afschuwelijk, deprimerend, zielloos en braakopwekkend deze karakterloze verzameling van verplicht aan elkaar gelijmde dorpskerntjes is. Om nog maar te zwijgen van al het lelijke volk dat er rond loopt. Ga over een paar uur maar eens kijken als de Primark open gaat. Alsof je over het terrein van een gesloten inrichting loopt...quote:Op maandag 10 oktober 2016 07:31 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja hoor! eindhoven is helemaal niet lelijk.ben jij er uberhoupt wel eens geweest?
Gvd, je gaat me toch niet vertellen dat je daar woont hè?quote:Op maandag 10 oktober 2016 07:39 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
den helder is helemaal geen lelijke stad.....hoe bedoel je?ben je er eigenlijk wel eens geweest dan?
Eens. Ik werk er en kom er dus ook elke dag. Als je Eindhoven een mooie stad vindt, dan ben je simpelweg niks gewend. Daarnaast is het volk ook vreselijk gesloten en heerst er een machocultuur.quote:Op maandag 10 oktober 2016 08:04 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag en ken het redelijk. Het woord 'lelijk' heeft niet de juiste lading om uit te drukken hoe afschuwelijk, deprimerend, zielloos en braakopwekkend deze karakterloze verzameling van verplicht aan elkaar gelijmde dorpskerntjes is. Om nog maar te zwijgen van al het lelijke volk dat er rond loopt. Ga over een paar uur maar eens kijken als de Primark open gaat. Alsof je over het terrein van een gesloten inrichting loopt...
Dordrecht? Prachtige historische binnenstad. Meest onderschatte stad van Nederland imho.quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:52 schreef Deshain het volgende:
Heerlen
Venlo
Sittard
Helmond
Almelo
Almere
Lelystad
Dordrecht
Vlaardingen
Pernis
IJmuiden
Den Helder
Purmerend
Gouda
Valt wel mee toch. De meeste wijken zijn gewoon doorsnee wijken zoals je ze overal tegenkomt. Amby, Scharn, Wolder en Heer hebben een fijne dorpse sfeer en Wijck, Campagne, Villapark, Biesland en Jekerdal zijn best mooi.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 17:22 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Maastricht is alleen mooi in het centrum en de dure wijken, de rest is te lelijk om aan te pakken. (wel mooie omgeving.)
Rustàààg, dat was slechts een lijstje met de op dat moment genoemde plaatsen... Nijmegen was zeg maar tussen neus en lippen door genoemd, vandaar het vraagteken.quote:Op maandag 10 oktober 2016 06:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nijmegen is toch geen lelijke stad man, tja de mooiste stad van nederland is het ook niet, maar om het nou naast een zoetermeer, terneuzen of lelystad te plaatsen?
Voor mij staat lelystad op nummer 1
Caberg, Pottenberg, Daalhof, Malberg.... Om te janken.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:30 schreef Coppi het volgende:
[..]
Valt wel mee toch. De meeste wijken zijn gewoon doorsnee wijken zoals je ze overal tegenkomt. Amby, Scharn, Wolder en Heer hebben een fijne dorpse sfeer en Wijck, Campagne, Villapark, Biesland en Jekerdal zijn best mooi.
neen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 07:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Hoofddorp, Almere en Lelystad, daar wonen de ziellozen!
eindhoven is helemaal niet deprimerend hoor. hoe kom je dr bij? maar goed, dan vind je bijv een stad als new york dus ook niks, en dan vind je bijv miami ook niks toch? en dan vind je rotterdam dus ook helemaal niks. .....etc etc.quote:Op maandag 10 oktober 2016 08:04 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag en ken het redelijk. Het woord 'lelijk' heeft niet de juiste lading om uit te drukken hoe afschuwelijk, deprimerend, zielloos en braakopwekkend deze karakterloze verzameling van verplicht aan elkaar gelijmde dorpskerntjes is. Om nog maar te zwijgen van al het lelijke volk dat er rond loopt. Ga over een paar uur maar eens kijken als de Primark open gaat. Alsof je over het terrein van een gesloten inrichting loopt...
nee ik woon daar niet. maar ben er wel eens geweest en ik vind het daar eigenlijk wel gezellig.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:19 schreef HPLC het volgende:
[..]
Gvd, je gaat me toch niet vertellen dat je daar woont hè?
beste meneer. ga eens een keer naar amsterdan of alkmaar. dan weet je pas echt wat een machocultuur is.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Eens. Ik werk er en kom er dus ook elke dag. Als je Eindhoven een mooie stad vindt, dan ben je simpelweg niks gewend. Daarnaast is het volk ook vreselijk gesloten en heerst er een machocultuur.
Ik vind Eindhoven ook redelijk deprimerend. Nog niet zo erg als Almelo maar ik zal er nooit heen gaan zonder goede reden.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:08 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
eindhoven is helemaal niet deprimerend hoor. hoe kom je dr bij? maar goed, dan vind je bijv new york dus ook niks, en dan vind je bijv miami ook niks toch? en dan vind je rotterdam dus ook helemaal niks. .....etc etc.
zo blijft er weinig over gast.misschien dat de wildenis in afrika nog kansen voor jouw bied gozer. lekker rustig en zeker niet deprimerend.
er is niet zo veel verschil met rotterdam en eindhoven hoor. dus waar jij het nou over heb.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik vind Eindhoven ook redelijk deprimerend. Nog niet zo erg als Almelo maar ik zal er nooit heen gaan zonder goede reden.
Rotterdam vind ik 999x prettiger. NY ook en Miami ben ik nooit geweest.
Miami vind ik persoonlijk leuker dan NY. Maar dat heeft niks met de stad te maken. Meer met sfeer en mensen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:08 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
eindhoven is helemaal niet deprimerend hoor. hoe kom je dr bij? maar goed, dan vind je bijv een stad als new york dus ook niks, en dan vind je bijv miami ook niks toch? en dan vind je rotterdam dus ook helemaal niks. .....etc etc.
zo blijft er weinig over gast.misschien dat de wildernis in afrika nog kansen voor jouw bied gozer. lekker rustig en zeker niet deprimerend.
ja klopt dat vind ik ook. het klimaat daaro is ook heerlijk.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:18 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Miami vind ik persoonlijk leuker dan NY. Maar dat heeft niks met de stad te maken. Meer met sfeer en mensen.
Het centrum en wat oudere woonwijken vallen wel mee, maar de rest inderdaad....quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 19:52 schreef Deshain het volgende:
Heerlen
Venlo
Sittard
Helmond
Almelo
Almere
Lelystad
Dordrecht
Vlaardingen
Pernis
IJmuiden
Den Helder
Purmerend
Gouda
Zegt iemand die naar de Primark moet voor z'n kleren. Tyfus wat moet jij een inteeltpauper zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2016 08:04 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Eindhoven in t zelfde rijtje als NY, Miami en Rotterdam.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:08 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
eindhoven is helemaal niet deprimerend hoor. hoe kom je dr bij? maar goed, dan vind je bijv een stad als new york dus ook niks, en dan vind je bijv miami ook niks toch? en dan vind je rotterdam dus ook helemaal niks. .....etc etc.
zo blijft er weinig over gast.misschien dat de wildernis in afrika nog kansen voor jouw bied gozer. lekker rustig en zeker niet deprimerend.
het lijkt toch op elkaar ofzo. de infrastructuur is gewoon hetzelfde hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Eindhoven in t zelfde rijtje als NY, Miami en Rotterdam.
Moet niet gekker worden.
Eindhovenaar gespotquote:Op maandag 10 oktober 2016 12:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zegt iemand die naar de Primark moet voor z'n kleren. Tyfus wat moet jij een inteeltpauper zijn.
Binnen Nederland kan het verschil bijna niet groter.... En je vergelijking met NY maakt je argumenten (huh, wat?) er niet sterker op.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:15 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
er is niet zo veel verschil met rotterdam en eindhoven hoor. dus waar jij het nou over heb.![]()
is mij compleet abrakadabra.
nee maar ik bedoel dat zijn toch dezelfde soort steden. je weet wel, eindhoven, rotterdam, amsterdam, ney york, miami, los angels.quote:Op maandag 10 oktober 2016 13:11 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Binnen Nederland kan het verschil bijna niet groter.... En je vergelijking met NY maakt je argumenten (huh, wat?) er niet sterker op.
Zal ook wel met het klimaat te maken hebben?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:18 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Miami vind ik persoonlijk leuker dan NY. Maar dat heeft niks met de stad te maken. Meer met sfeer en mensen.
quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:15 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
er is niet zo veel verschil met rotterdam en eindhoven hoor.
Flikker toch op man. Er rijdt niet eens een metro.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:53 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
het lijkt toch op elkaar ofzo. de infrastructuur is gewoon hetzelfde hoor.
quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:53 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
het lijkt toch op elkaar ofzo. de infrastructuur is gewoon hetzelfde hoor.
Haha sorry maar Rotterdam en Eindhoven zijn echt lelijk vergeleken met die twee anderequote:Op maandag 10 oktober 2016 14:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
NY:
[ afbeelding ]
Miami:
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Eindhoven:
[ afbeelding ]
[..]
Zaandam binnenstad lijkt zo uit madurodam te komen. Niet echt heel lekijk maar heel erg gemaakt. Stadhuis is dan wel weer de bom!quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:16 schreef CF87 het volgende:
Rotterdam is het meest smerige, gore, verpauperde, vernegerde, smerige stikstad waar ik ooit ben geweest.. De rapenegers staan daar op elke hoek van de straat en de kebab is er ook al niet te vreten.. maarr... Zaandam!
Wat betreft skyline wel ja.quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:30 schreef IDkaart het volgende:
[..]
Haha sorry maar Rotterdam en Eindhoven zijn echt lelijk vergeleken met die twee andere
Qua bevolking is het nog veel beroerder!quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat betreft skyline wel ja.
Dan miss toch liever miami. Dat gefuck dit fuck dat van de yanken stoor ik mij al vrij snel aan. Dan nog liever de latino-amerikaanse straattaal. Gasten zijn ook een stuk relaxter. Weer is beter en ze hebben relaxte nachtclubs en een strand.quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:37 schreef CF87 het volgende:
[..]
Qua bevolking is het nog veel beroerder!
Schijnt wel 1 van de onveiligste steden in de vs te zijn.quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:42 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Dan miss toch liever miami. Dat gefuck dit fuck dat van de yanken stoor ik mij al vrij snel aan. Dan nog liever de latino-amerikaanse straattaal. Gasten zijn ook een stuk relaxter. Weer is beter en ze hebben relaxte nachtclubs en een strand.
Het was ook niet slim om dronken wiet op straat te kopen...haha. Maar ik ben er nog! Dacht altijd dat Detroit en Philadelphia erger waren. In phillie wilde ik air max kopen op 2nd street maar mocht mooi niet alleen. Was een business trip en er ging mooi een collega mee die daarvan daan kwam. Aparte ervaring kan ik je vertellen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Schijnt wel 1 van de onveiligste steden in de vs te zijn.
Niet eens. Het viel me vooral op dat je tof probeerde te doen en vervolgens kleding gaat kopen bij de Primark, faler.quote:
ja nou....maar de foto's van jouw kloppen niet helemaal want die van NY en miami zijn mooier gemaakt dan dat ze in werkelijkheid zijn. en die van rotterdam en eindhoven zijn lelijker gemaakt.quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Flikker toch op man. Er rijdt niet eens een metro.
Jij bent echt een homo die nog te dom is om te poepen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 16:01 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
ja nou....maar de foto's van jouw kloppen niet helemaal want die van NY en miami zijn mooier gemaakt dan dat ze in werkelijkheid zijn. en die van rotterdam en eindhoven zijn lelijker gemaakt.
jij bent echt een engerd met je stomme foto's
oke engerd. bedankt voor je geweldige complimenten engerd.quote:Op maandag 10 oktober 2016 18:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij bent echt een homo die nog te dom is om te poepen.
quote:Op maandag 10 oktober 2016 14:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
NY:
[ afbeelding ]
Miami:
[ afbeelding ]
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Eindhoven:
[ afbeelding ]
[..]
Zeg het ze anthoniequote:Op maandag 10 oktober 2016 23:32 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hoezo is dit niet mooi? heb jij een bril nodig ofzo?
Twee torentjes die niet eens in de buurt komen van wat er in Rotterdam staat maakt het nog geen skyline. Jij moet een bril hebben, zie ik.quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:32 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
maar het hoeft toch niet persee een skyline te zijn. maar ik mag eindhoven toch wel mooi vinden ofzo.quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:53 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Twee torentjes die niet eens in de buurt komen van wat er in Rotterdam staat maakt het nog geen skyline. Jij moet een bril hebben, zie ik.
Eindhoven is een prachtige stad qua mensen en mentaliteit. Hier en daar zijn er ook toplocaties, zoals Strijp-S en andere omgebouwde voormalige Philips gebouwen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 06:39 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
maar het hoeft toch niet persee een skyline te zijn. maar ik mag eindhoven toch wel mooi vinden ofzo.
waarom vind iedereen eidhoven zo'n lelijke stad? hebben jullie de omgeving wel eens gezien? brabant is zoiezo erg mooi vind ik.vooral het zuiden van brabant.
maar waarom vind je new york dan wel mooi? new york is toch ook een betonblok?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:16 schreef spiritusbus het volgende:
Eindhoven is wel redelijk om te janken. En Eindhoven met New York vergelijken
Eindhoven kun je beter met Tilburg vergelijken, ook al zo'n treurige betonlook.
dus je vind eindhoven een prachtige stad maar eigenlijk ook een spuuglelijke stad?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Eindhoven is een prachtige stad qua mensen en mentaliteit. Hier en daar zijn er ook toplocaties, zoals Strijp-S en andere omgebouwde voormalige Philips gebouwen.
Maar daar houdt het wel op hoor. Gemiddeld genomen is Eindhoven gewoon een spuuglelijke stad. Ohja, ik ben er geboren en getogen, dus geen fanboy van Den Bosch ofzo.
Hier kan ik me bij aansluiten. Eindhoven is 'mijn' stad en heeft zeker een eigen identiteit en ik voel me er ook thuis, maar echt mooi is anders.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:10 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Eindhoven is een prachtige stad qua mensen en mentaliteit. Hier en daar zijn er ook toplocaties, zoals Strijp-S en andere omgebouwde voormalige Philips gebouwen.
Maar daar houdt het wel op hoor. Gemiddeld genomen is Eindhoven gewoon een spuuglelijke stad. Ohja, ik ben er geboren en getogen, dus geen fanboy van Den Bosch ofzo.
Ach. Dat zijn maar Waalse steden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:53 schreef Lothiriel het volgende:
Ik vond Zoetermeer wel het summum van treurigheid. Hoe zielloos Rn afzichtelijk een stad kan zijn wordt daar wel duidelijk.
Voorts alle nieuwbouwwijken eigenlijk. Allemaal eenheidsworst gecombineerd met inwonend kutvolk. Almere en Lelystad heb ik ook niet bepaald goede herinneringen aan. Idem voor Den Helder (toen ik naar Texel ging), wat was dat zeg![]()
Om met een positieve noot te eindigen: Dordrecht vond ik helemaal top en erg mooi. Beetje Brugge-achtig zonder de museumsfeer!
Belg zijnde moet ik uiteraard niet veel zeggen aangezien wij hier opgescheept zitten met o.a Luik, Charleroi en La Louvière, qua triestige uitstraling kan dat pas echt tellen.
Waalse steden inderdaad. Toch altijd jammer als ik daar weer heen moet. Mons (Bergen) of Namen zijn toch een stuk mooier gelukkig. Zo slecht is het in ieder geval allemaal zeker niet in Nederland.quote:
Afgezien van de gedrochten in Nederland is het eerste wat je in belgie tegenkomt na Maastricht Luik. Dat is toch wel zo triest. Het begint al met de overgang van snelweg Nl naar snelweg BE. Dat is gewoon eng. Ook ben ik een keer in Turnhout uitgekomen omdat ik na een dag Beekse Bergen dacht daar even een hapje te eten. Ik ben met gesloten ramen en piependr banden heel snel omgekeerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:53 schreef Lothiriel het volgende:
Belg zijnde moet ik uiteraard niet veel zeggen aangezien wij hier opgescheept zitten met o.a Luik, Charleroi en La Louvière, qua triestige uitstraling kan dat pas echt tellen.
Het was nog pas in het nieuws (26 september zie ik hier) dat Turnhout enorm snel aan het verpauperen is. Lees maar eens: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160925_02486003. Arme inwoners = arme stad = nog meer verloedering.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:00 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Afgezien van de gedrochten in Nederland is het eerste wat je in belgie tegenkomt na Maastricht Luik. Dat is toch wel zo triest. Het begint al met de overgang van snelweg Nl naar snelweg BE. Dat is gewoon eng. Ook ben ik een keer in Turnhout uitgekomen omdat ik na een dag Beekse Bergen dacht daar even een hapje te eten. Ik ben met gesloten ramen en piependr banden heel snel omgekeerd.
Ik voelde mij daar bekeken en niet op een positieve manier. Noem me een watje maar als ze lekker dicht langs de auto gaan fietsen en mijn vriendin dingen toeroepen ga ik niet op stadsplein lekker een hapje eten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het was nog pas in het nieuws (26 september zie ik hier) dat Turnhout enorm snel aan het verpauperen is. Lees maar eens: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160925_02486003. Arme inwoners = arme stad = nog meer verloedering.
Je mag het eigenlijk niet zeggen maar ik zie een direct verband met de nog steeds toenemende influx van niet-westerse immigranten.
Kom naar Leuven ofzo, leuke studentenstadquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:22 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ik voelde mij daar bekeken en niet op een positieve manier. Noem me een watje maar als ze lekker dicht langs de auto gaan fietsen en mijn vriendin dingen toeroepen ga ik niet op stadsplein lekker een hapje eten.![]()
Zonde want ik hou in de regel wel van die kleine Belgische dorpjes.
Hou toch op zeg. Zeker alleen maar op Leidseplein, Dam en Rokin geweest?quote:Op dinsdag 4 oktober 2016 18:19 schreef Xetran het volgende:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 08:24 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
dus je vind eindhoven een prachtige stad maar eigenlijk ook een spuuglelijke stad?oke man..... weetje wat......ga maar weer verder met je krachttraining en je fiets avondturen met je matties. dan kunnen julie weer elkaars biceps bewonderen ofzo.
![]()
je weet wat dit betekent.
Dit bedoel ik dus. Eindhoven is gewoon Eindhoven. En er zijn prima plekken te vinden, niet van grote architectonische schoonheid, maar wel plekken waar ik me heel prettig voel. Oud-Strijp, Strijp-S, het de Jongh park, de Kleine Berg, Dommelstraat, Wilhelmina plein. Super locaties, maar mooi? Nee, niet mooi qua uiterlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:04 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Hier kan ik me bij aansluiten. Eindhoven is 'mijn' stad en heeft zeker een eigen identiteit en ik voel me er ook thuis, maar echt mooi is anders.
Stratumseind?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:53 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
[..]
Dit bedoel ik dus. Eindhoven is gewoon Eindhoven. En er zijn prima plekken te vinden, niet van grote architectonische schoonheid, maar wel plekken waar ik me heel prettig voel. Oud-Strijp, Strijp-S, het de Jongh park, de Kleine Berg, Dommelstraat, Wilhelmina plein. Super locaties, maar mooi? Nee, niet mooi qua uiterlijk.
Had je me dit 20 jaar geleden gevraagd, dan had ik volmondig 'JA!!!!!!' geroepen. Maar sinds mijn 17e vind ik mezelf te oud voor die plek.quote:
Oke, ik ben er vorig jaar geweest en had al zo'n vermoeden dat het een disco/jeuguitgaansgebied was. Zag er wel gezellig uit overigens. Kom zelf uit Leeuwarden en daar kennen we de Doelesteeg, iets soortgelijks.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Had je me dit 20 jaar geleden gevraagd, dan had ik volmondig 'JA!!!!!!' geroepen. Maar sinds mijn 17e vind ik mezelf te oud voor die plek.
Mwa, gezellig wil ik het Stratumseind niet echt noemen hoor. Slechte combinatie van kampers, boeren en bepaalde groepen allochtonen die stoer willen doen. Je hoeft daar echt niet veel te doen om ruzie te krijgen, al zijn er uiteraard kroegjes waar het prima toeven is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:50 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Oke, ik ben er vorig jaar geweest en had al zo'n vermoeden dat het een disco/jeuguitgaansgebied was. Zag er wel gezellig uit overigens. Kom zelf uit Leeuwarden en daar kennen we de Doelesteeg, iets soortgelijks.
Het gaat er niet om of het mooi is, het gaat om de vergelijking. NY heeft een enorme skyline, daar stelt Rotterdam helemaal niks bij voor. En Eindhoven stelt vergeleken met de Rotterdamse skyline niks voor.quote:Op maandag 10 oktober 2016 23:32 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh ja, dat is hier ook zo. Elk weekend staan er wel weer een paar vechtpartijen in het lokale nieuws die rond het uitgaansgebied van Leeuwarden hebben plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 20:21 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Mwa, gezellig wil ik het Stratumseind niet echt noemen hoor. Slechte combinatie van kampers, boeren en bepaalde groepen allochtonen die stoer willen doen. Je hoeft daar echt niet veel te doen om ruzie te krijgen, al zijn er uiteraard kroegjes waar het prima toeven is.
Om on-topic te blijven vind ik iedere stad wel zijn of haar charme hebben, maar ik ben dan ook nooit in Heerlen, Zoetermeer of Almere geweest. Moderne steden zonder een echt oud centrum vind ik vaak wat karakterloos.
Waar had ik dan moeten wezen? Of het is een rattennest of het is een groot zielloos dorp.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hou toch op zeg. Zeker alleen maar op Leidseplein, Dam en Rokin geweest?
Eens, maar ik bedoelde dat er meer dan het centrum is, dat leefbaar is.quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:01 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Caberg, Pottenberg, Daalhof, Malberg.... Om te janken.
I'm busy, you're too ugly, too gay and too stupid to take a crap, have a nice dayquote:Op maandag 10 oktober 2016 23:23 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
oke engerd. bedankt voor je geweldige complimenten engerd.
engerd.
De architectuur van een metropool met de dynamiek van een provinciestad roept (niet alleen in Eindhoven) een unheimlich gevoel van leegte en zinloosheid op.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 06:39 schreef Anthonie24 het volgende:
waarom vind iedereen eindhoven zo'n lelijke stad?
Je bedoelt België??quote:hebben jullie de omgeving wel eens gezien? brabant is zoiezo erg mooi vind ik.vooral het zuiden van brabant.
Het kan Noord-Brabant, Vlaams-Brabant, Waals-Brabant of Antwerpen ( ook deel van het oude hertogdom Brabant ) zijn. Daarnaast was Brussel vroeger een belangrijke stad in Brabant. Dus wat is het nu inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 19:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De architectuur van een metropool met de dynamiek van een provinciestad roept (niet alleen in Eindhoven) een unheimlich gevoel van leegte en zinloosheid op.
[..]
Je bedoelt België??
oke...en? welke planeet?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
I'm busy, you're too ugly, too gay and too stupid to take a crap, have a nice day
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....maar niet heus HAAAAAAA! _O-
Doe eens normaal, idioot.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 23:19 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
belgie en brabant lijken heel erg op elkaar.
Tilburg ligt niet aan de Maas.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:54 schreef hpeopjes het volgende:
Tilburg, hands down. Mogadishu aan de Maas. Lelijk, onhandig en inefficiënt. Zelfs de mensen die er wonen en hun accent zijn opvallend lelijk.
Ja, daarom he.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tilburg ligt niet aan de Maas.
Joh!quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mogadishu ook niet en daar is het niet veel beter.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 07:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
hoezo doe ik niet normaal?quote:
En de mensen hebben t allemaal achter de ellebogen dus dat verschilt ook al niksquote:
quote:
quote:
Nou nou wat een haat, Spijkenisse is al stukken beter wonen dan bv een stad als Schiedam of Rotterdam. En je kan er tenminste nog voor een normale prijs een huis kopen.quote:
Er is weinig goeds aan spijkenisse. Heel die hoek Spijkenisse Hoogvliet is een ongekende ellende en de verkeerssituatie is een hel. Wonen ook ontzettend veel blanke tokkies en marginalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou nou wat een haat, Spijkenisse is al stukken beter wonen dan bv een stad als Schiedam of Rotterdam. En je kan er tenminste nog voor een normale prijs een huis kopen.
Maargoed, mensen die dit roepen hebben er meestal zelf nooit gewoond.
En tokkievolk heb je overal.
Enige kutte aan Spijkenisse zijn die vervloekte tiefusbruggen en verkeersellende![]()
Nominatie voor lelijkste stad gaat intussen toch wel naar Schiedam (waar intussen geen boom meer overeind staat) en vooral Rotterdam met die troosteloze spuuglelijke flats overal.
volgens mij heeft StinkHaring ook iets teveel anabolen gebruikt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:20 schreef fathank het volgende:
[..]
En de mensen hebben t allemaal achter de ellebogen dus dat verschilt ook al niks
Brabant lijkt in niets op België. Op het gebied van inrichting openbare ruimte (architectuur in het bijzonder), inrichting en uitstraling natuurgebieden, typen industrie en opbouw steden etc etc, zijn het echt totaal verschillende werelden. Zelfs als je in het bos de grens oversteekt weet je meteen wanneer je België in loopt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:14 schreef Anthonie24 het volgende:
[..]
hoezo doe ik niet normaal?ik had het niet eens tegen jou.
....maar goed man prima....weetje wat jij lekker moet gaan doen? lekker met je eigen zaken bemoeien. engerd.
Ik heb door het hele land werk en herken volksbrede hypocrisie overal in ons land.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 11:28 schreef fathank het volgende:
Gemoedelijk?
Hypocriet is het woord dat je zoekt.
Hoogvliet vergelijken met Spijkenissequote:Op donderdag 13 oktober 2016 09:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er is weinig goeds aan spijkenisse. Heel die hoek Spijkenisse Hoogvliet is een ongekende ellende en de verkeerssituatie is een hel. Wonen ook ontzettend veel blanke tokkies en marginalen.
Exact 0 dagen maar kom er vrij regelmatig.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoogvliet vergelijken met Spijkenisse![]()
Er is veel prima aan Spijkenisse, veel groen, prima centrum, meerdere winkelcentrums, eigen bioscoop en zwembad, metrostation etc, ruim opgezet en betaalbare woningen en ja er wonen blanke tokkies (maar waar niet.) En ik heb nog altijd liever blanke tokkies dan relmarokkanen en die zie je in Spijkenisse weer vrij weinig.
Het verkeer is inderdaad een drama maar als je de fiets of scooter pakt is dat probleem ook ondervangen.
Maar dit topic ging over lelijk en ik vind spijkenisse juist helemaal niet lelijk, (even afgezien van of je er wel of niet wilt wonen)
Maar hoe lang heb jij er gewoond zodat je deze mening kon vormen?
En ergens regelmatig komen zegt ook niet alles.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Exact 0 dagen maar kom er vrij regelmatig.
Ik ben er bekend.
Hoelang heb jij in schiedam en Rotterdam gewoond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |