Hmm oke?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je de 'waarom' en het vraagteken weghaalt, heb je bijna een antwoord op je vraag.
Hij is een van de kandidaten voor 2020 net als Ryan, Cruz, Kasich en Rubio. Mocht Trump verliezen, wordt het weer een overvolle fieldquote:Op woensdag 5 oktober 2016 12:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik niet, maar dat Pence geschikter is dan Trump lijkt me duidelijk. Op tv hadden ze het erover dat dit debat vooral een opening was naar Pence 2020, hoe denken jullie daarover?
twitter:jonlovett twitterde op woensdag 05-10-2016 om 03:52:09Tim Kaine is running for Vice President in 2016. Mike Pence is running for president in 2020. reageer retweet
Enige wat ik me kan voorstellen is dat dit inderdaad conservatieven warm maakt voor Mike Pence en ze toch maar gaan stemmen, omdat ze weten dat Trump in ieder geval een "slimme conservatieve" VP heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:32 schreef L3gend het volgende:
Vond Pence verrassend goed tijdens het debat eigenlijk, maar dat komt voornamelijk omdat het meer op Pence 2020 leek dan dat hij Trump wilde verdedigen. Denk dat conservatief Amerika een verademing was om Pence te horen, na maandenlang het ondoordachte geschreeuw van Trump hebben gehoord.
Kaine was duidelijk geinstrueerd om als attack dog te zijn, een rol die niet bij hem past
Ik denk dat Pence een tactische overwinning heeft gehaald, maar dat Trump mogelijk strategisch heeft verloren. De verwachtingen voor Trump zijn nu hoger de komende debatten, anders krijg je het verhaal dat zijn running beter was en dat de ticket eignelijk omgedraaid moet worden. Niet dat het veel uitmaakt, omdat het een vice-president debat is, wat nooit veranderingen heeft gebracht.
http://www.vox.com/2016/10/4/13168418/mike-pence-defend-trumptwitter:jonlovett twitterde op woensdag 05-10-2016 om 03:52:09Tim Kaine is running for Vice President in 2016. Mike Pence is running for president in 2020. reageer retweet
Vond het Kaine het op zich goed doen als je kijkt naar wat zijn opdracht was. Voor hem maakt het niet uit dat hij het debat verloren heeft, daar heeft niemand het meer over in 2 dagen. Maar Pence die Trump niet verdedigd, stelt dat Trump dingen niet heeft gezegd, "that Mexican thing" etc. geeft genoeg fodder voor de pers en comedy programma's om de week mee te vullen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:32 schreef L3gend het volgende:
Vond Pence verrassend goed tijdens het debat eigenlijk, maar dat komt voornamelijk omdat het meer op Pence 2020 leek dan dat hij Trump wilde verdedigen. Denk dat conservatief Amerika een verademing was om Pence te horen, na maandenlang het ondoordachte geschreeuw van Trump hebben gehoord.
Kaine was duidelijk geinstrueerd om als attack dog te zijn, een rol die niet bij hem past
Ik denk dat Pence een tactische overwinning heeft gehaald, maar dat Trump mogelijk strategisch heeft verloren. De verwachtingen voor Trump zijn nu hoger de komende debatten, anders krijg je het verhaal dat zijn running beter was en dat de ticket eignelijk omgedraaid moet worden. Niet dat het veel uitmaakt, omdat het een vice-president debat is, wat nooit veranderingen heeft gebracht.
http://www.vox.com/2016/10/4/13168418/mike-pence-defend-trumptwitter:jonlovett twitterde op woensdag 05-10-2016 om 03:52:09Tim Kaine is running for Vice President in 2016. Mike Pence is running for president in 2020. reageer retweet
In de context van een campagne is dat ook rampzalig. Dan is je geloofwaardigheid helemaal weg.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
Hoe dodelijk zou het zijn voor Trump als hij gewoon eens terug kwam op uitspraken (afgezien of hij zijn enorme ego daarvoor opzij kan zetten) of zou hem dat nog kunnen helpen?
We zullen zien, zondagavond is het volgende debat.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de context van een campagne is dat ook rampzalig. Dan is je geloofwaardigheid helemaal weg.
Terugkomen op uitspraken kan op langere termijn als de tijdsgeest veranderd of als er nieuwe inzichten zijn. Maar flip floppen is niet echt een goede tactiek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krauthammer is een conservatief en vaak te gast bij Bill O'Reilly (en vele andere programma's van FOX). Ik ben het vaak niet eens met hem maar hij was/is wel een van de weinigen bij FOX die vanaf het begin af aan erg kritisch op Trump is geweest. Volgens mij vindt hij het ook gewoon een flapdrol.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:05 schreef skysherrif het volgende:
Even iets anders, ik keek wat items terug over hoe Fox erover dacht. Ze hebben een columnist in dienst genaamd Krauthammer, niet vaak iemand gezien die zoveel lijkt op een muppet
[ afbeelding ]
Wel mooi hoe die aangaf dat de trump campaign heeft gefaald tijdens het debate, omdat ze weer niet konden voorkomen dat Trump op zijn mobieltje kon gaan tweeten.
Zeker, Kaine heeft gedaan wat hij moest doen, het vuile werk voor Clinton doen, een echte tweede man. Trump aanvallen wanneer het moest, en Clinton verdedigen wanneer ze aangevallen wordt. Hij heeft geen controversie veroorzaakt en zijn verhaal was coherent aan die van Clinton. Wel zie je dat deze rol niet bij hem past om agressief te zijn, het is een zakelijke bestuurder. Bovendien vind ik jammer dat hij Pence niet aangevallen heeft op social issues.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Vond het Kaine het op zich goed doen als je kijkt naar wat zijn opdracht was. Voor hem maakt het niet uit dat hij het debat verloren heeft, daar heeft niemand het meer over in 2 dagen. Maar Pence die Trump niet verdedigd, stelt dat Trump dingen niet heeft gezegd, "that Mexican thing" etc. geeft genoeg fodder voor de pers en comedy programma's om de week mee te vullen.
Ach ja Pence deed hetzelfde bij de "wat als Noord Korea nukes krijgt?" vraag. Hij begon te praten over hoe de Clinton Foundation corrupt was, waarop Kaine weer de Trump Foundation onderuit schoffelde. De mod moest de heren even herinneren dat de vraag over NK ging.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 11:18 schreef vigen98 het volgende:
Die Kaine kan echt niet gericht op vragen antwoorden he?
Voorbeeld:
Vraag: Meer dan 70% van de Amerikanen vertrouwt HC niet, waarom?
Kaine antwoord met: Ja maar Trump en Rusland en tax returns blabla
Is dit serieus? Die Kaine kan echt niet normaal een debat in gaan.
In de USA is christendom vele malen belangrijker dan in de EU.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het hoort ook bij de VS. Mijn God wat een domme opmerking van jouEn de founding fathers waren allemaal christen maar ze vonden vrijheid van religie een goed recht ( dat vind ik ook )
Ik denk dat dit wel behoorlijke indruk heeft gemaakt, die Pence, want ik zie hem er best wel voor aan om Trump een beetje beter op te voeden.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:24 schreef L3gend het volgende:
[..]
Zeker, Kaine heeft gedaan wat hij moest doen, het vuile werk voor Clinton doen, een echte tweede man. Trump aanvallen wanneer het moest, en Clinton verdedigen wanneer ze aangevallen wordt. Hij heeft geen controversie veroorzaakt en zijn verhaal was coherent aan die van Clinton. Wel zie je dat deze rol niet bij hem past om agressief te zijn, het is een zakelijke bestuurder. Bovendien vind ik jammer dat hij Pence niet aangevallen heeft op social issues.
Pence aan de andere kant heeft Trump niet willen verdedigen en was meer voor Pence 2020/2024. Hij vertelde soms dingen die tegenovergesteld was vergeleken met Trump. Hiermee heeft hij controversie veroorzaakt wat de tot het 2de debat besproken wordt.
Als dit een president of senate debate was, heeft Pence inderdaad gewonnen. maar dit was een een vice-president debate en dat vergeten mensen nog
Precies, Pence ramt die vermeende isolationistische houding en lovende woorden over Poetin er wel uit en zorgt dat Trump braaf een Republikeinse havik wordt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel behoorlijke indruk heeft gemaakt, die Pence, want ik zie hem er best wel voor aan om Trump een beetje beter op te voeden.
Mijn overtuiging dat Trump/Pence een betere combinatie is als HC/Kaine is sterker geworden.
Dat zal inderdaad even slikken zijn voor zijn fanbase.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, Pence ramt die vermeende isolationistische houding en lovende woorden over Poetin er wel uit en zorgt dat Trump braaf een Republikeinse havik wordt.
Ik vraag me net zo goed af wat Trump gaat tweeten als een veto overruled wordt.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me af of Trump het kan hebben wanneer Pence hem de kaas van het brood eet
Lagere belastingen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:14 schreef Mani89 het volgende:
Hebben Pence en Trump überhaupt raakvlakken?
Bedankt voor de herhaling hansquote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel behoorlijke indruk heeft gemaakt, die Pence, want ik zie hem er best wel voor aan om Trump een beetje beter op te voeden.
Mijn overtuiging dat Trump/Pence een betere combinatie is als HC/Kaine is sterker geworden.
Of überhaupt vertelt wat te doen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me af of Trump het kan hebben wanneer Pence hem de kaas van het brood eet
En het zijn allebei haatzaaiende klootzakken.quote:
Ik heb het vermoeden dat het in het debat van zondag nog wel ter sprake gaat komen. het campagneteam van Clinton lijkt vooral als strategie gekozen te hebben om Trump zoveel mogelijk op de kast te jagen, want dan toont hij zich weer de rancuneuze kleuter die hij is. Het zou me niets verbazen als hij om de oren wordt geslagen met alles wat Pence, als spreekbuis van de GOP, wil en wat hij zelf pretendeert te willen. Waarbij Trump dan waarschijnlijk weer glashard zal ontkennen dat Pence die dingen ooit gezegd heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Vrij veel. Trump is een vrij doorsnee Republikein met een paar afwijkende standpunten. Op het gebied van buitenlandbeleid is het vooral erg warrig en inconsistent en heeft hij een wat bijzondere fascinatie met dictatoriale leiders. Daarnaast heeft hij ogenschijnlijk kritiek op vrijhandel, al is dat naar eigen zeggen meer kritiek op de inhoud van de verdragen zelf. Ook roept hij niet te willen hakken in sociale zekerheid, maar is dat simpelweg nodig om z'n plannen te bekostigen (en komt het budget van het congres). Het zal wel een beetje een PVV-aanpak worden, roepen dat je absoluut wilt dat er niets wijzigt aan de pensioenleeftijd, maar als puntje bij paaltje komt dat punt direct uit het raam flikkeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:14 schreef Mani89 het volgende:
Hebben Pence en Trump überhaupt raakvlakken? Ik werd wel een beetje droevig van die borstklopperij richting Rusland. Maar hij kwam een stuk beter over dan Kaine die inderdaad een rol aannam die hem helemaal niet past. Ik moest denken aan Jeb die in de debatten in de aanval moest.
Ik denk dat Trump en Pence uit elkaar spelen inderdaad een goede strategie zal zijn. Zeker ook omdat dat geen gherhaling van zetten is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat het in het debat van zondag nog wel ter sprake gaat komen. het campagneteam van Clinton lijkt vooral als strategie gekozen te hebben om Trump zoveel mogelijk op de kast te jagen, want dan toont hij zich weer de rancuneuze kleuter die hij is. Het zou me niets verbazen als hij om de oren wordt geslagen met alles wat Pence, als spreekbuis van de GOP, wil en wat hij zelf pretendeert te willen. Waarbij Trump dan waarschijnlijk weer glashard zal ontkennen dat Pence die dingen ooit gezegd heeft.
Ik zou niet direct willen spreken van 'uit elkaar spelen'. Alleerst is uit de effecten van de DNC en het eerste debat op de peilingen wel min of meer gebleken dat Trump op tilt laten staan electoraal voordelig is voor Clinton. Daar zal het campagneteam dan ook weer voor proberen te zorgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump en Pence uit elkaar spelen inderdaad een goede strategie zal zijn. Zeker ook omdat dat geen gherhaling van zetten is.
Na de correctie van FiveThirtyEight zitten die eerste twee ook op een kleine voorsprong voor Clinton.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:51 schreef martijnde3de het volgende:
Weer nieuwe peilingen:
Deze peilingen zijn in het algemeen wat meer Pro-Trump dan de gemiddelde peiling.
Rasmussen:
Trump 42(+1)
Clinton 41(-1)
Johnson 8(-1)
Stein 2 (-)
La Times:
Trump 46,5%(-0,1)
Clinton 42,9%(+0,2)
UPI/CVOTER
Trump 49%(+2)
Clinton 47%(-1)
Gravis:
Trump 50%(+4)
Clinton 50%(-4)
En jij dacht dat de Republikeinen dit niet wilden?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:20 schreef Syntix het volgende:
Die mongool bij de democraten die vice-president wil wordenwat een kneus. Het belangrijk vinden dat mensen belasting betalen voor het leger en veteranen
![]()
fuck op joh. Belastinggeld zou naar zorg, onderwijs, infrastructuur, sociale zekerheid etc. moeten gaan.
Met het leger en veteranen aankomen![]()
kut murica
Was is er mis met voor veteranen zorgen?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 16:20 schreef Syntix het volgende:
Die mongool bij de democraten die vice-president wil wordenwat een kneus. Het belangrijk vinden dat mensen belasting betalen voor het leger en veteranen
![]()
fuck op joh. Belastinggeld zou naar zorg, onderwijs, infrastructuur, sociale zekerheid etc. moeten gaan.
Met het leger en veteranen aankomen![]()
kut murica
Reden te meer om eens dat goud weg te halen uit de USA.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:26 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met JASTA (de wet waartegen Obama een veto afgaf dat echter overrulled werd door het congress) kan America (of zelfs gewoon familieleden van privepersonen die zich benadeeld voelen door een rechtsgang in nederland) dan bv beslag leggen op nederlandse bezitting in de VS (ook in geval van enkel een civiele schadeclaim tegen de nederlanse Staat)
Je distantiëren is nogal lastig als het dezelfde partij was en je de minister van Buitenlandse Zaken (als onderdeel van de gemaakte deal tussen HC en Obama in ruil voor de steun) was onder hem.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 09:26 schreef RM-rf het volgende:
die mensen hebben direkt gemerkt dat hun maandelijkse afdracht aan Ziektekosten-verzekering veel meer toegenomen is en in hun vaak geringe inkomen sterk inhakt, terwijl ze vaak (nog) niet de eventuele voordelen merken en ok Clinton heeft het moeilijk dat aan die kiezersgroep uit te leggen
CNN Ohio Town Hall 3/13/16: Hillary Clinton asked about ACA Premiums
CNN Ohio Town Hall 3/13/16: Hillary Clinton asked about ACA Premiums
Ik denk dat het een bewuste keuze van het Clinton kamp is juist in Ohio zich meer te distantieren van Obama en ACA
Want als minister moet je jaren later nog achter ieder plan van de regering staan? Daar kan je prima op punten afstand van nemen.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je distantiëren is nogal lastig als het dezelfde partij was en je de minister van Buitenlandse Zaken (als onderdeel van de gemaakte deal tussen HC en Obama in ruil voor de steun) was onder hem.
Nee hoor juist andersom, Kaine begon erover toen kwam Pence terug met de Clinton foundation.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:33 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ach ja Pence deed hetzelfde bij de "wat als Noord Korea nukes krijgt?" vraag. Hij begon te praten over hoe de Clinton Foundation corrupt was, waarop Kaine weer de Trump Foundation onderuit schoffelde. De mod moest de heren even herinneren dat de vraag over NK ging.
Het was een grote moddergooi wedstrijd.
Hoezo is CTR daar totaal niet actief dan? Zomaar een wilde vraag. Nog een gekke vraag: hoezo won Donald Trump nagenoeg alle extreem eenvoudig te manipuleren online polls na de debatten, terwijl Clinton alle moeilijk te manipuleren polls won (En steeg in diverse peilingen na het debat). Er is totaal geen reden om /r/politics wel te manipuleren en online polls niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 08:33 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nog meer spinsels
r/the_donald/ is een subreddit specifiek voor Trump supporters, niet gek dat het daar een echochamber is.
Beetje zoals r/hillaryclinton/ een subreddit voor clinton supporters is, en het daar ook een echochamber is.
/r/politics/ is altijd een mix van alles geweest, totdat CTR een flink infuus kreeg.
Iedereen met een halve hersencel ziet dat /r/politics/ verre van natuurlijk reageert op nieuws.
Ik vind het echt zo ontzettend bizar hoe absoluut niet kritisch er wordt gekeken naar de shit die clinton uithaalt
Nee, Pence begon erover in zijn antwoord, en Kaine volgt het op.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee hoor juist andersom, Kaine begon erover toen kwam Pence terug met de Clinton foundation.
Fout.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:31 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee hoor juist andersom, Kaine begon erover toen kwam Pence terug met de Clinton foundation.
Zoals in die James Bond film waarin een mediamagnaat het nieuws al klaar had liggen voordat de mediamagnaat iemand liet vermoorden of een oorlog startte.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 02:07 schreef OMG het volgende:
Wel knap, het RNC riep al dat Pence het debat had gewonnen, en het is nog niet eens begonnen; http://www.usatoday.com/s(...)ate-winner/91576394/
Van HC en Trump viel dat te verwachten, omwille van hun persoonlijkheden en omdat er zo verschrikkelijk veel modder klaar ligt. Van de VP-kandidaten hadden we misschien toch iets meer gehoopt, ook al is de VP-kandidaat van HC een man die uitgesproken pro-TPP en pro-deregulering banken en zo is.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 14:33 schreef monkyyy het volgende:
Het was een grote moddergooi wedstrijd.
Er worden nog steeds met enige regelmaat necrologieën gepubliceerd van mensen die nog niet dood zijn toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:46 schreef Monolith het volgende:
Het is niet zo gek om al een aantal opzetjes klaar te hebben staan. Het is alleen niet zo handig om ze ook daadwerkelijk te publiceren.
Volledig offtopic, maar grote nieuwszenders hebben ook draaiboeken klaarliggen als belangrijke personen komen te overlijden. Erg pijnlijk als die per ongeluk openbaar worden, is in het verleden ook wel gebeurd.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:46 schreef Monolith het volgende:
Het is niet zo gek om al een aantal opzetjes klaar te hebben staan. Het is alleen niet zo handig om ze ook daadwerkelijk te publiceren.
Dat gebeurt inderdaad wel vaker bij kranten en nieuwsprogramma's, verwachten dat X gebeurt en daarom al erop voorbereid zijn met wat stukjes. In Nederland hebben we hier ook verschillende voorbeelden van gehad, soms werd hier open over gesproken (bijv. bij het NOS-journaal voordat die serie bezuinigingen kwam).quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:46 schreef Monolith het volgende:
twitter:HillaryClinton twitterde op woensdag 05-10-2016 om 16:04:33In Mike Pence's defense, we wouldn't want to defend Donald Trump, either. #VPDebate https://t.co/Z2jV6FNzFl reageer retweet
Gelukkig doen Rutte en Samsom dat niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:51 schreef Tweek het volgende:
En het spotje waar iedereen op zat te wachten is daar:twitter:HillaryClinton twitterde op woensdag 05-10-2016 om 16:04:33In Mike Pence's defense, we wouldn't want to defend Donald Trump, either. #VPDebate https://t.co/Z2jV6FNzFl reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |