Dit.quote:Op zondag 18 september 2016 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Eens per 2 of 3 maanden, als ik te moe of lui ben om zelf iets te maken.
Kost dat duur in dat gare achtergestelde derdewereldland waar jij zit?quote:
Is een beetje afhankelijk van waar je bestelt. Maar in vergelijking met Nederland zal het uiteraard altijd voordelig zijn.quote:Op zondag 18 september 2016 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kost dat duur in dat gare achtergestelde derdewereldland waar jij zit?
Truffelsoepquote:
Maak anders op zondag een grote pan van iets dat je een paar dagen kunt eten.quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Moet me soms ook écht inhouden om niet te gaan bestellen. Wat moet je dan als je geen zin hebt om te koken?
Elke keer weer ¤10 15 armer
Hebben ze eigenlijk supermarkten waar jij woont? Of kan je voeding alleen kopen op van die markten (met van die kraampjes)?quote:
Met mijn figuur is niks mis, al mag ik best 5 kilo nog erbij hebbenquote:Op zondag 18 september 2016 10:59 schreef Dven het volgende:
Anders had ik nu bijna jouw figuur gehad.
Meer kapsalon klappen dan.quote:Op zondag 18 september 2016 11:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met mijn figuur is niks mis, al mag ik best 5 kilo nog erbij hebben
Hoeveel ben je dan kwijt? Uit eten is gauw een stuk duurder dan iets bestellen geloof ik.quote:Op zondag 18 september 2016 11:02 schreef -AMG- het volgende:
Ik ga gewoon uit eten. Keer of 4 per maand. De ene keer kost het iets meer dan de andere keer.
Meen je dat nou?quote:Op zondag 18 september 2016 11:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoeveel ben je dan kwijt? Uit eten is gauw een stuk duurder dan iets bestellen geloof ik.
ik woon in een studentenstad. Voor een 10tje heb ik in de stad wat gegeten en gedronkenquote:Op zondag 18 september 2016 11:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoeveel ben je dan kwijt? Uit eten is gauw een stuk duurder dan iets bestellen geloof ik.
Behoorlijk stom als je al een klein inkomen hebt.quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Moet me soms ook écht inhouden om niet te gaan bestellen. Wat moet je dan als je geen zin hebt om te koken?
ik vind het vooral nogal duur. Hoeveel pizza's zijn dat wel niet?quote:Op zondag 18 september 2016 11:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Behoorlijk stom als je al een klein inkomen hebt.
New York pizza zit je daar al snel aan.quote:Op zondag 18 september 2016 11:33 schreef Allures het volgende:
[..]
ik vind het vooral nogal duur. Hoeveel pizza's zijn dat wel niet?
ik haal 15 euro alleen als ik met 2 ben
Waarom?quote:Op zondag 18 september 2016 11:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar het minimumloon verhogenquote:Op zondag 18 september 2016 11:44 schreef Allures het volgende:
[..]
omdat je het altijd hebt over geld te kort voor reizen en op jezelf gaan etc
Het is patat.quote:Op zondag 18 september 2016 10:54 schreef Geralt het volgende:
2x in de maand op het werk friet als avondeten. En misschien 1x in de 2 maanden Chinees ofzo.
ga je zelfs hierin de schuld buiten jezelf leggen? Knapquote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar het minimumloon verhogenIk ga mezelf niet laten verhongeren.
Nee, supermarkten zijn uitsluitend een westers iets.quote:Op zondag 18 september 2016 10:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hebben ze eigenlijk supermarkten waar jij woont? Of kan je voeding alleen kopen op van die markten (met van die kraampjes)?
Je kunt ook eten zonder een paar keer per week 15 euro stuk te slaan op eten dat je laat bezorgen.quote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Op zich wel goed om grote spelers buiten spel te zetten, en je geld aan de lokale middenstand te geven.quote:Op zondag 18 september 2016 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, supermarkten zijn uitsluitend een westers iets.
Niet gewoon je ouders met een mes bedreigen en alle macht opeisen.quote:Op zondag 18 september 2016 12:00 schreef Fatoeman het volgende:
Wekelijks![]()
Das niet veel. Zou dat eigenlijk ook wel willen, maar ik woon nog thuis en ga daar derhalve niet over
Volgens mij klopt er iets niet in die zin.quote:Op zondag 18 september 2016 10:52 schreef 0906 het volgende:
Hoe vaak per maand bestellen jullie eten? Zoja, wat bestellen jullie dan?
quote:Op zondag 18 september 2016 11:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bijna nooit. Misschien hooguit 1x per jaar ofzo.
quote:Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Niet gewoon je ouders met een mes bedreigen en alle macht opeisen.
Niet de schoonouder van je ouders worden en daardoor zonder geweld de familie overnemenquote:Op zondag 18 september 2016 13:00 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Niet gewoon je ouders met een mes bedreigen en alle macht opeisen.
Geen geweld gebruikenquote:Op zondag 18 september 2016 13:23 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Niet de schoonouder van je ouders worden en daardoor zonder geweld de familie overnemen
Kan genieten van de Griek tot toprestaurant.quote:Op zondag 18 september 2016 11:03 schreef 0906 het volgende:
[..]
Jij bent getrouwd met je oma?quote:Op zondag 18 september 2016 13:23 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Niet de schoonouder van je ouders worden en daardoor zonder geweld de familie overnemen
Toch gaan koken misschien?quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Never say never.quote:
That brings back memories. In mijn vriendenkring zit een jongen uit een gezin waar ze drie jongens hebben. Die moeder kan niet lekker koken, dus als ma kookt dan bestellen die drie gasten na het eten nog eens shoarma, of slaan eten van ma over. Daar komt zes-acht keer per week de shoarma boer bezorgen. Die gasten zijn overigens erg slank, geen vetzakken.quote:Op zondag 18 september 2016 12:00 schreef Fatoeman het volgende:
Wekelijks![]()
Das niet veel. Zou dat eigenlijk ook wel willen, maar ik woon nog thuis en ga daar derhalve niet over
Zullen wel een vet hart hebbenquote:Op zondag 18 september 2016 19:04 schreef eRKa het volgende:
[..]
That brings back memories. In mijn vriendenkring zit een jongen uit een gezin waar ze drie jongens hebben. Die moeder kan niet lekker koken, dus als ma kookt dan bestellen die drie gasten na het eten nog eens shoarma, of slaan eten van ma over. Daar komt zes-acht keer per week de shoarma boer bezorgen. Die gasten zijn overigens erg slank, geen vetzakken.
Je kan beter minimaal voor 2 dagen gaan koken. Is op zich nog goedkoper ook.quote:Op zondag 18 september 2016 10:52 schreef 0906 het volgende:
Ik moet hier echt een keer mee stoppen, ik heb een minimumloon maar bestel wekelijks wel een pizza.
Hij denkt dat je in Burundi woont in plaats van Bulgarijequote:Op zondag 18 september 2016 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, supermarkten zijn uitsluitend een westers iets.
Alsof je een goeie pizza kunt maken in een standaardoventje op een bakplaatquote:Op dinsdag 20 september 2016 00:40 schreef Aiciu het volgende:
Nooit, ik hoef die inferieure pizza niet die ze hier maken, maak liever zelf en dan extra groot gewoon de hele bakplaat vullen met deeg
Gastquote:Op zondag 18 september 2016 10:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hebben ze eigenlijk supermarkten waar jij woont? Of kan je voeding alleen kopen op van die markten (met van die kraampjes)?
quote:Op zondag 18 september 2016 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Eens per 2 of 3 maanden, als ik te moe of lui ben om zelf iets te maken.
Omdat alleen Napolitanen een goede pizza kunnen bakken. Daarom heb je in Nederland altijd die slappe zooi of te dik waardoor het nog naar deeg smaakt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:58 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Alsof je een goeie pizza kunt maken in een standaardoventje op een bakplaatFlikker toch op, man.
Aja, logisch dan. Dan daalt hij eens in de maand op zijn geit af uit de Karpaten om te kijken of er nog iets te koop is op de markt in Boekarest. Als de poort niet gesloten is omdat er roofridders gespot zijn in de omgeving natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hij woont in Roemenië zegt hij, niet in Nederland.
In Roemenië heb je wel gewoon auto's hoor.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:32 schreef Nobu het volgende:
aand op zijn geit af uit de Karpaten om te kijken of er nog iets te koop is op de markt in Boekarest. Als de poort niet gesloten is omdat er roofridders gespot zijn in de omgeving natuurlijk.
Geen steenoven hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2016 00:40 schreef Aiciu het volgende:
Nooit, ik hoef die inferieure pizza niet die ze hier maken, maak liever zelf en dan extra groot gewoon de hele bakplaat vullen met deeg
Laatst gelezen dat die bodem maar 1 mm dik is bij de napolitanenquote:Op dinsdag 20 september 2016 18:05 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Omdat alleen Napolitanen een goede pizza kunnen bakken. Daarom heb je in Nederland altijd die slappe zooi of te dik waardoor het nog naar deeg smaakt.
En nu in ABN.quote:Op zondag 18 september 2016 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kost dat duur in dat gare achtergestelde derdewereldland waar jij zit?
Klapsalon dan dus.quote:Op zondag 18 september 2016 11:02 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Meer kapsalon klappen dan.
OT: Ongeveer twee tot drie keer per week.
Dan máák je maar zin.quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Wat moet je dan als je geen zin hebt om te koken?
Welvaartstruggles.quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Ja hoor. Beter voor je portemonnee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 20:46 schreef 0906 het volgende:
Ik heb besloten om hier voorlopig maar mee te kappen. Max 1 keer per maand een pizza bestellen, dat is toch wel redelijk?
Wat redelijk is, is wat bij je inkomen past, realistisch.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 20:46 schreef 0906 het volgende:
Ik heb besloten om hier voorlopig maar mee te kappen. Max 1 keer per maand een pizza bestellen, dat is toch wel redelijk?
Mag je dan niks bestellen? Het is echt niet zo dat ik dagelijks eten bestel. 1 keer per week is toch niet zo raar?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat redelijk is, is wat bij je inkomen past, realistisch.
Dus niet van minimumloon dingen willen doen die bij een hoger loon horen en vervolgens miepen dat je met minimumloon niet kunt rondkomen.
Dat je er niet van rond kunt komen lijkt me wel logisch als je het over de balk smijt.
Het is raar als je vervolgens loopt te zeiken dat je te weinig verdient. In mn studententijd liet ik ook geen pizza's van 15 euro bezorgen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Mag je dan niks bestellen? Het is echt niet zo dat ik dagelijks eten bestel. 1 keer per week is toch niet zo raar?
Dat vind ik echt heel veel. Eten bestellen is pure luxe. Zeker als je het je eigenlijk niet kunt veroorloven.quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Mag je dan niks bestellen? Het is echt niet zo dat ik dagelijks eten bestel. 1 keer per week is toch niet zo raar?
En dit. Maar ook kunnen hier krieltjes, aardappelpartjes, gamba's, calamari, etc in worden klaargemaakt. Ding kun je zovaak toepassen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 02:24 schreef 24Fan het volgende:
Nu een airfryer, dus gezond en snel zelf snacks maken.
Je moet eens met je luie hol van je stoel afkomen en stappen proberen te maken door jezelf op te werken en inzet te tonen. Als je je niet onderscheid, blijf je hangen en kan je je dus ook niet veel veroorloven wat betreft het bestellen van eten i.p.v. zelf maken. Trouwens.. waarom haal je ze dan niet voor 3-5 euro in de supermarkt? Steenoven of die verse van Albert Heijn vind ik goed te doen.quote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Als je het kunt veroorloven is het niet raar.quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat idd, die basic pizza's van AH (ook de echte basic bodem, waar ook geen kaas op zit), zijn prima om zelf te beleggen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wij bestellen 1x per 2 maanden ofzo iets..
Als je echt lui wil zijn voor pizza's, koop dan van die AH basic Margherita's en gooi er zelf wat mozzarella/champignons/paprika/mais/vlees op.. Goed gevulde pizza's voor weinig geld, en je kan nog sneller eten dan dat zij het komen brengen
Hier ook niet.. Het is allemaal al zoveel, dus zelf een pizza beleggen is goed te doen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken trouwens, wekelijks (of meer dan eens per week) voor ¤ 15 pp bestellen...
Dat zou bij ons al ongeveer 1/3 van het maandelijkse boodschappenbudget zijn (bij eens per week voor ¤ 15 pp), en ons boodschappenbudget is verre van krap.
quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
quote:Op zondag 18 september 2016 11:32 schreef mootie het volgende:
[..]
quote:
Door dit soort uitspraken raak je dus elke kleine beetje sympathie die er voor je is kwijt.quote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de doner die een shoarmatent heeft? Heb je thuis ook zo'n schaap aan het spit?quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hier ook niet.. Het is allemaal al zoveel, dus zelf een pizza beleggen is goed te doen.
Hetzelfde met kapsalons en dergelijke. Prima zelf goedkoop, snel en erg lekker te maken..
Als je het niet kan missen, is het wel raar...quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, niet slim van me. Alleen had ik op dat moment geen eten in huis en had best veel trek (in een pizza). Een diepvriespizza had ook gekund maar ik heb zelf geen oven in huis.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Door dit soort uitspraken raak je dus elke kleine beetje sympathie die er voor je is kwijt.
Waarom koop je geen diepvriesmaaltijden voor de keren dat je geen zin hebt om te koken maar wel gemakkelijk wil eten? Een diepvriespizza is geloof ik 2,50 euro (huismerkpizza nog veel goedkoper). Of ander diepvriesvoer dat goedkoper is wanneer je het zelf maakt dan wanneer je het bestelt...
Koop desnoods stoommaaltijden in, die uiteindelijk ook goedkoper zijn dan bestelmaaltijden... Zo'n stoommaaltijd kost bij de AH 5 euro, makkelijke besparing...
Makkelijker (en goedkoper) is om dubbel zoveel te maken om het de volgende dag te eten, maar ik heb geen idee wat jij maakt en hoe jij eet.
Zat er nog aan te denken dit weekend weg te gaan maar toch niet gedaan, achteraf wel spijt van dat ik die pizza besteld heb. Ik had gewoon zo'n enorme trek dat ik het toch maar weer gedaan heb.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou je dat geld niet liever aan andere zaken willen besteden?
Slager/supermarkt. Die hebben dit gewoon liggenquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:41 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de doner die een shoarmatent heeft? Heb je thuis ook zo'n schaap aan het spit?
Zo'n oven kun je dus kopen van het geld dat je bespaart. En als je die oven eenmaal hebt, bespaar je nog meer...quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:49 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, niet slim van me. Alleen had ik op dat moment geen eten in huis en had best veel trek (in een pizza). Een diepvriespizza had ook gekund maar ik heb zelf geen oven in huis.
Nog nooit gezien. Ja, van die ranzige diepvriestroepquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Slager/supermarkt. Die hebben dit gewoon liggen
Pizza doen we wel zelf, want ik eet geen kaas en de AH had jaren geleden een fantastische verse Pizza Shoarmaquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hier ook niet.. Het is allemaal al zoveel, dus zelf een pizza beleggen is goed te doen.
Hetzelfde met kapsalons en dergelijke. Prima zelf goedkoop, snel en erg lekker te maken..
Dan warm je hem op in een pan. Laten ontdooien, beetje olie in de pan, deksel op een kiertje, 15/20 minuten op een laag vuurtje, en eet smakelijk.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:49 schreef 0906 het volgende:
[..]
Een diepvriespizza had ook gekund maar ik heb zelf geen oven in huis.
Snacken vind ik iets anders. Dit gaat om wekelijkse bestellingen van minstens 15 euro. Een frietje haal je voor 3 euro.quote:Op maandag 10 oktober 2016 02:24 schreef 24Fan het volgende:
1 keer per week snacken moet opzich wel kunnen vind ik.
Deed het eerst vaak via thuisbezorgd, liep uiteindelijk op naar boven de 40 euro per maand omdat veel zaken een minimumbedrag van 10 euro hanteren en ik maar alleen ben.
Nu een airfryer, dus gezond en snel zelf snacks maken.
Dan heb je al minimaal oorlog, dat kun je ook al goedkoper doen door alleen satésaus te nemen en gewoon je eigen mayo te gebruiken.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:34 schreef mootie het volgende:
[..]
Snacken vind ik iets anders. Dit gaat om wekelijkse bestellingen van minstens 15 euro. Een frietje haal je voor 3 euro.
Of een maaltijdsalade van de AH. Ook vaak in de Bonus. Dat is hier de standaard weekenmaaltijd.quote:Op maandag 10 oktober 2016 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je al minimaal oorlog, dat kun je ook al goedkoper doen door alleen satésaus te nemen en gewoon je eigen mayo te gebruiken.
Frikandel en een kroket erbij en je bent voor ¤ 6,50 wel klaar.
Dan is een stoommaaltijd van AH toch wel veel gezonder eigenlijk![]()
En goedkoper.
Ja, hier in de zomer veel gegeten, en gezien ik bij 3 supermarkten boodschappen doe kon ik ze altijd wel ergens in de aanbieding meenemenquote:Op maandag 10 oktober 2016 11:39 schreef mootie het volgende:
[..]
Of een maaltijdsalade van de AH. Ook vaak in de Bonus. Dat is hier de standaard weekenmaaltijd.
http://www.sarban.nl ?quote:Op maandag 10 oktober 2016 12:14 schreef PierreTT het volgende:
Bestellen is van ongeveer een keer per week naar een keer in het half jaar gegaan, mede omdat ik nu een vriezer hebDus die ligt vol met bakken eten en pizza's voor als ik geen zin heb om te koken, wat meestal uook niet vaker dan eens per week is. Die ene keer dat we iets bestellen is het Afghaans, van een briljante tent.
Zelfde kwaliteit ook?quote:Op maandag 10 oktober 2016 15:25 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Och nee, bij Sarban niet, bij Lezat welIs hetzelfde
Zeker, echt prima. Maar dit is meer iets voor STA of CULquote:Op maandag 10 oktober 2016 15:26 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Zelfde kwaliteit ook?
Sarban is namelijk echt geweldig ❤
quote:Op woensdag 9 november 2016 13:00 schreef Karina het volgende:
bestellen heeel zelden, misschien 2x per jaar of zo. Wel om de week naar de snackbar, dan ben je voor 2 personen nog niet eens een tientje kwijt en je zit goed vol
Wat is het nou?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:05 schreef Karina het volgende:
[..]Danku. En met vaker bedoel ik hooguit 1x per maand hoor
Enschede?quote:Op zondag 18 september 2016 11:38 schreef Allures het volgende:
Oh hier heb je happy Italy en vapiano. Euro of 6/7 voor een pizza
En van die pizza shoarma tenten die zijn net zo goedkoop
Vechten?quote:Op donderdag 10 november 2016 19:38 schreef BoonDockSaint het volgende:
Het meeste van dat spul is te ranzig voor woorden![]()
![]()
![]()
We wisten al lang dat je een lui varken bent met de ruggengraat van een worm.quote:Op zondag 13 november 2016 01:51 schreef 0906 het volgende:
Vanavond nog besteld, heerlijk gegeten.Moet nu écht leren om te stoppen. Bestel nu max. 1 keer per maand maar dit is nu alweer de tweede keer.
Madquote:Op zondag 13 november 2016 11:52 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
We wisten al lang dat je een lui varken bent met de ruggengraat van een worm.
Als ik het zo hoor kan je uitkering nog wel wat omlaag.
Als iemand loopt te janken dat ie te weinig geld heeft, maar wel regelmatig eten besteld word ik daar eerder droevig van.quote:
1 a 2 keer per maand is ook echt regelmatigquote:Op zondag 13 november 2016 12:07 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Als iemand loopt te janken dat ie te weinig geld heeft, maar wel regelmatig eten besteld word ik daar eerder droevig van.
Ja, zeker als je dan ook nog over de bezorgkosten loopt te miepenquote:Op zondag 13 november 2016 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
1 a 2 keer per maand is ook echt regelmatig
En dat zegt iemand die 5 keer per week besteld.quote:Op zondag 13 november 2016 12:38 schreef Dven het volgende:
[..]
1 a 2 keer per maand is ook echt regelmatig
0xquote:Op zondag 18 september 2016 10:52 schreef 0906 het volgende:
Ik moet hier echt een keer mee stoppen, ik heb een minimumloon maar bestel wekelijks wel een pizza.
Zelf een pizza in de oven gooien heb je toch ook geen omkijken naar?quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Leventje hoor. Kwark met rozijnen en een appeltjequote:Op maandag 14 november 2016 21:45 schreef Yiwei het volgende:
[..]
0x
volkoren bolletje met ei
of kwark met rozijnen, appel, etc.
quote:Op zondag 13 november 2016 12:07 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Als iemand loopt te janken dat ie te weinig geld heeft, maar wel regelmatig eten besteld word ik daar eerder droevig van.
Jawel hoor, maar ik geef het geld op andere plekken uit, in de supermarkt en bij lokale boeren.quote:Op woensdag 16 november 2016 23:38 schreef mergbot het volgende:
Aan jullie heeft onze economie ook niks. Wat bestellen jullie weinig.
Door minder te bestellen leef je gezonder en zijn er minder zorgkosten. = goed voor de economie.quote:Op woensdag 16 november 2016 23:38 schreef mergbot het volgende:
Aan jullie heeft onze economie ook niks. Wat bestellen jullie weinig.
En niiet eens te beginnen over het feit dat vaak eten bestellen op een gegeven moment een gewoonte wordt en het dan niet eens meer zo lekker/bijzonder is.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:48 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Door minder te bestellen leef je gezonder en zijn er minder zorgkosten. = goed voor de economie.
Mensen die gezond leven, leven langer en kosten dus uiteindelijk meer geld.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:48 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Door minder te bestellen leef je gezonder en zijn er minder zorgkosten. = goed voor de economie.
Daar zijn ook andere methoden voor.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mensen die gezond leven, leven langer en kosten dus uiteindelijk meer geld.
Nederland gaat al kapot door de vergrijzing; we hebben mensen nodig die zo snel mogelijk kapot gaan.
Minder zorgkosten? dat potje gaat gewoon leeg daar maak ik me geen zorgen om, dus liever verspreiden onder meer mensen.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:48 schreef 24Fan het volgende:
[..]
I.v.m. magere kwark eet ik ook een advocado erbij als ik nog een honger gevoel heb. Geweldige keuze vind ik dat. Eiwitten, vetten, koolhydraten en relatief lage energiewaarden als je vergelijkt met bijv. patat met maiyonaise.quote:Op dinsdag 15 november 2016 06:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Leventje hoor. Kwark met rozijnen en een appeltje
Een diepvriespizza is niet vergelijkbaar met een pizza van een snackbar/pizzeria.quote:Op woensdag 7 december 2016 12:26 schreef wiskundenoob het volgende:
Nooit. Ik woon in de stad. Dus als ik een pizza wil loop ik wel naar buiten. En de dingen die ik wel graag wil eten worden niet bezorgd of is te duur. Ik snap ook nooit waarom mensen een pizza/kebab/friet bestellen in de stad. Soms ben ik bij iemand thuis en degene wil niet koken en bestelt pizza voor onz ofzo dan denk ik waarom doe je gewoon niet de diepvriespizza die je al hebt in je oven. Is sneller, gemakkelijker en goedkoper.
De structuur is wat anders, maar doorgaans zijn ze beiden even ranzig. Met uitzondering van echt Italiaanse pizzerias die schaars zijnquote:Op woensdag 7 december 2016 13:23 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Een diepvriespizza is niet vergelijkbaar met een pizza van een snackbar/pizzeria.
Totaal oneens. Het is vers deeg uit een hele hete oven vergelijken met voorgebakken brood op 180 graden. Ik heb vaak genoeg wat goordere pizza's gegeten van pizzeria's, maar vaker lekkere.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:24 schreef Bugno het volgende:
[..]
De structuur is wat anders, maar doorgaans zijn ze beiden even ranzig. Met uitzondering van echt Italiaanse pizzerias die schaars zijn
Dat mag. Ik heb nog nooit een lekkere pizza gegeten van een snackbar. Een grote plak vettig deeg, een kilopak zout en niet voorgebakken groenten uit blik. Jij liever dan ikquote:Op woensdag 7 december 2016 13:36 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Totaal oneens. Het is vers deeg uit een hele hete oven vergelijken met voorgebakken brood op 180 graden. Ik heb vaak genoeg wat goordere pizza's gegeten van pizzeria's, maar vaker lekkere.
Het deeg is niet vet, de kaas is vet.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:39 schreef Bugno het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb nog nooit een lekkere pizza gegeten van een snackbar. Een grote plak vettig deeg, een kilopak zout en niet voorgebakken groenten uit blik. Jij liever dan ik
mequote:Op woensdag 7 december 2016 15:52 schreef dolfijnenbreker het volgende:
Ging eerst ~4 keer per maand uit eten omdat ik dan geen zin heb om te koken en het is gezellig alleen nu is het uit met me vriendin dus ga niet in me eentje uit eten dan maar 4x per maand bestellen bij een restaurant.
Pizza moet je niet bij de snackbar bestellen, maar bij een Italiaans restaurant dat ook bezorgd. Kun je ook andere dingen bestellen, zoals pasta's, salades, en meer gezonde dingen als vleesschotels met groenten. Niet alles wat bezorgd wordt is junkfood.quote:Op woensdag 7 december 2016 13:39 schreef Bugno het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb nog nooit een lekkere pizza gegeten van een snackbar. Een grote plak vettig deeg, een kilopak zout en niet voorgebakken groenten uit blik. Jij liever dan ik
My point exactlyquote:Op maandag 12 december 2016 06:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Pizza moet je niet bij de snackbar bestellen, maar bij een Italiaans restaurant dat ook bezorgd. Kun je ook andere dingen bestellen, zoals pasta's, salades, en meer gezonde dingen als vleesschotels met groenten. Niet alles wat bezorgd wordt is junkfood.
Geldt ook voor goede Chinese restaurants met bezorgservice.
Als je ziet hoeveel suikers, vetten, calorieën etc. er in een Chinese maaltijd of pizza ( ook van de pizzeria ) zit, kan ik dat niet echt gezond noemen...quote:Op maandag 12 december 2016 06:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Pizza moet je niet bij de snackbar bestellen, maar bij een Italiaans restaurant dat ook bezorgd. Kun je ook andere dingen bestellen, zoals pasta's, salades, en meer gezonde dingen als vleesschotels met groenten. Niet alles wat bezorgd wordt is junkfood.
Geldt ook voor goede Chinese restaurants met bezorgservice.
Ligt eraan wat je bestelt natuurlijk. En of je als je zelf kookt wèl gezonder bezig bent, want de gemiddelde diepvriespizza is ook niet best en in groentenconserven zit eveneens te veel suiker, van vet en suiker in allerlei sauzen zwijg je maar beter.quote:Op maandag 12 december 2016 09:15 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel suikers, vetten, calorieën etc. er in een Chinese maaltijd of pizza ( ook van de pizzeria ) zit, kan ik dat niet echt gezond noemen...
quote:Op zondag 18 september 2016 19:04 schreef eRKa het volgende:
[..]
That brings back memories. In mijn vriendenkring zit een jongen uit een gezin waar ze drie jongens hebben. Die moeder kan niet lekker koken, dus als ma kookt dan bestellen die drie gasten na het eten nog eens shoarma, of slaan eten van ma over. Daar komt zes-acht keer per week de shoarma boer bezorgen. Die gasten zijn overigens erg slank, geen vetzakken.
... meer dan eens per dag dus.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:15 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Er zitten maar 7 dagen in een week hoor.
Ja die minimumbedragen zijn wel irritant ja, zeker als je alleen iets voor jezelf wil halen. Moet je er alsnog iets bij nemen en zit je jezelf misselijk te vreten omdat het eigenlijk teveel is voor 1 persoonquote:Op donderdag 22 december 2016 02:41 schreef Geerd het volgende:
Paar jaar terug meer dan nu, kwaliteit is gewoon minder. En veel duurder.
Minimum bedrag vaak 9 euro ofzo en dan ook nog 1,50 bezorgkosten en ideal rekent ook nog wat
Dan fiets ik liever naar de chinees, of hou der al rekening mee als ik paar dagen eerder naar de super ga, ohwja over 2 dagen weekend ff wat ovenkroketten meenemen of extra vlees.
Of gewoon een vieze vette pizza hele karton vol gezogen met vet.quote:Op donderdag 22 december 2016 03:43 schreef Henno het volgende:
[..]
Ja die minimumbedragen zijn wel irritant ja, zeker als je alleen iets voor jezelf wil halen. Moet je er alsnog iets bij nemen en zit je jezelf misselijk te vreten omdat het eigenlijk teveel is voor 1 persoon
Dan is de Chinees inderdaad wel een goede optie, bij die bij m'n ouders in het dorp krijg je voor de prijs van een standaard thuisbezorgd bestelling dan zoveel vreten dat je er een halve week van kan eten(Aziaten schijnen grotere magen te hebben)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |