De logica van FOK! ditquote:Op vrijdag 22 april 2016 11:28 schreef dimmak het volgende:
Die mensen van het testpanel moeten wel moddervet zijn.

Uit de bron. Sry maar het is gewoon friet.quote:De Ermelosche Frietzaak is verkozen tot beste frietwinkel van Nederland, volgens de AD Friettest.
De snackbar van Wouter, Larissa en Koen van der Haar opende in juni 2015. Hun frietzaak kreeg in de eindbeoordeling een cijfer 10, meldt het AD.
In Zwolle en Veghel staan de tweede en derde beste frietzaak van 2016, met een kwart punt verschil op de Ermelosche frietwinkel.
"We wisten dat we goed bezig waren, maar als nummer één eindigen, dat voelt wel heel onwerkelijk", vertelt Koen van der Haar.
Drie panels van vier personen, door het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) samengesteld, bezochten in een maand tijd de frietzaken. In totaal zijn 153 verkooppunten getest op de frietkwaliteit. Vanwege kritiek op de manier van testen eerdere jaren, is besloten om dit jaar bij frietwinkels twee en soms drie keer langs te gaan om toevallige fouten te voorkomen. Vorig jaar kregen zestig frietzaken een onvoldoende. De Utrechtse Frietwinkel won in 2015 de Friettest.
Uit de friettest blijkt dat verse friet in Nederland aan populariteit wint. Het afgelopen jaar zijn volgens het AD veel nieuwe winkels geopend. De volledige ranglijst wordt morgen bekend.

quote:De Ermelosche Patatzaak is verkozen tot beste patatwinkel van Nederland, volgens de AD Patattest.
De snackbar van Wouter, Larissa en Koen van der Haar opende in juni 2015. Hun patatzaak kreeg in de eindbeoordeling een cijfer 10, meldt het AD.
In Zwolle en Veghel staan de tweede en derde beste patatzaak van 2016, met een kwart punt verschil op de Ermelosche patatwinkel.
"We wisten dat we goed bezig waren, maar als nummer één eindigen, dat voelt wel heel onwerkelijk", vertelt Koen van der Haar.
Drie panels van vier personen, door het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) samengesteld, bezochten in een maand tijd de patatzaken. In totaal zijn 153 verkooppunten getest op de patatkwaliteit. Vanwege kritiek op de manier van testen eerdere jaren, is besloten om dit jaar bij patatwinkels twee en soms drie keer langs te gaan om toevallige fouten te voorkomen. Vorig jaar kregen zestig patatzaken een onvoldoende. De Utrechtse Patatwinkel won in 2015 de Patattest.
Uit de patattest blijkt dat verse patat in Nederland aan populariteit wint. Het afgelopen jaar zijn volgens het AD veel nieuwe winkels geopend. De volledige ranglijst wordt morgen bekend.

Kom eens wat vaker buiten zou ik zeggenquote:Op vrijdag 22 april 2016 12:27 schreef Karina het volgende:
Sinds wanneer wordt een snackbar (of patatzaak of frietzaak) een frietwinkel genoemd? daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dat is hip.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:27 schreef Karina het volgende:
Sinds wanneer wordt een snackbar (of patatzaak of frietzaak) een frietwinkel genoemd? daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik kom wel vaker bij de snackbar, zo heet het hier namelijkquote:Op vrijdag 22 april 2016 12:34 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Kom eens wat vaker buiten zou ik zeggen

Als ik 'frietwinkel' zou zien staan zou ik denken dat je friet kunt kopen die je nog zelf thuis moet bakken.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:35 schreef tralalala het volgende:
[..]
Dat is hip.
Je ziet tegenwoordig ook weinig snackbars meer met zo'n ouderwetse vitrine waar de snacks in liggen, ziet er wat moderne uit en dan kunnen ze gelijk 1,5 x zoveel voor hetzelfde vragen.

FEBO een snackbar? Oh arme jijquote:Op vrijdag 22 april 2016 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kom wel vaker bij de snackbar, zo heet het hier namelijkOf de FEBO.

Het nieuws op nu.nl is dan ook een weerspiegeling van de samenleving.quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:57 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zoveel fouten in zo'n klein stukje tekst

Heb er ook nog nooit van gehoord hoor.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]

Terug naar België danquote:Op vrijdag 22 april 2016 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Patat is het afschuwelijkste woord van Nederland.
Het is friet.

Noord-Brabant is in feite België, dus daar ben ik al.quote:

Hier in de provincie heet het ook friet, maar ik denk dat ze boven de rivieren nog een ander woord hebben voor kak.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is friet.

Friet klinkt nogal nichterig. Het is gewoon patat.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is friet.

Friet klinkt bazig... mening verworpen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Friet klinkt nogal nichterig. Het is gewoon patat.

Friet klinkt nichterig... mening verworpen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Friet klinkt bazig... mening verworpen.

Oh vandaar je voorliefde voor het woord 'Friet' je hebt het helemaal niet over Nederland.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noord-Brabant is in feite België, dus daar ben ik al.

Jammer, ik was eerder. Het is dus officieel thans friet.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:36 schreef Infection het volgende:
[..]
Friet klinkt nichterig... mening verworpen.

Jij ook niet.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh vandaar je voorliefde voor het woord 'Friet' je hebt het helemaal niet over Nederland.

Zo werkt dat niet.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jammer, ik was eerder. Het is dus officieel thans friet.

Welles.quote:

quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welles.
United Nations Resolution 45.C on naming Fried Foods > Category: Potato dishes.
Paragaph 56.f.D: "He who shall utter the words "opinion invalid" first shall have the right to officially name the fried potato dish in question. Failure to comply to this resolution shall unleash the apocalypse."

Oeps...quote:

Mooi.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oeps...
Disclaimer paragraph56.f.D: This resolution is void when the countering opinion is offered by someone posing as a sloth wearing a four-star general's helmet.
Die slag is u.

Nu nog even een vertaling van deze post.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hier in de provincie heet het ook friet, maar ik denk dat ze boven de rivieren nog een ander woord hebben voor kak.
Klinkt iets duurder patat maar is niet minder, 3 patat besteld boven de rivieren, daar piste ik nog niet tegen als ze me die hier leverden!
Was dus eentje in vergelijking tot hier!

Dat het hogerop in Nederland porties zijn voor een holle kies!quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:48 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Nu nog even een vertaling van deze post.

Valse kotelet, ik wil wel maar ik kan niet?quote:Op vrijdag 22 april 2016 18:37 schreef bijdehand het volgende:
In een frietwinkel verkoopt met friet.
In een patatwinkel verkoopt men valse dromen.

In een patatwinkel hebben de verkopers patatquote:Op vrijdag 22 april 2016 18:37 schreef bijdehand het volgende:
In een frietwinkel verkoopt met friet.
In een patatwinkel verkoopt men valse dromen.

Ik begrijp dit nietquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Valse kotelet, ik wil wel maar ik kan niet?

Hehe jij bent in de war volgens mijquote:Op vrijdag 22 april 2016 21:56 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
In een patatwinkel hebben de verkopers patat
In een frietwinkel hebben de verkopers een spraakgebrek.

ik kan hier niets meequote:Op vrijdag 22 april 2016 21:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
https://www.google.nl/sea(...)IaV5byIYmjsAGQ65L4Bw

Ik hoorde het de eerste keer 30 jr of langer geleden, de buurvrouw noemde zo haar speklappen of lapjes!quote:

ik dacht gewoon aan stukken vlees voor in de panquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik hoorde het de eerste keer 30 jr of langer geleden, de buurvrouw noemde zo haar speklappen of lapjes!
Gebakken dan he, niet die anderen waar jij waarschijnlijk aan denkt?
We schoten in de lag, kortelet kan je wel?

Is karbonade.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ik dacht gewoon aan stukken vlees voor in de pan
kortelet ken ik niet

je bedoelt kotelet? is niet gelijk aan karbonadequote:

quote:
Kotelet is een karbonade met of zonder knook, hals of steel?quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
je bedoelt kotelet? is niet gelijk aan karbonade

nu snap ik je valse kotelet pasquote:Op vrijdag 22 april 2016 22:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
Kotelet is een karbonade met of zonder knook, hals of steel?
Een valse kotelet, is een, tenminste volgens onze buurvrouw toen, een speklap, dan noem het ook zo denk ik dan!

Geen punt, zoeken we gewoon nog even verder naar de beste patat.quote:Op vrijdag 22 april 2016 22:43 schreef frietenstamp het volgende:
Kijk dan ook even op de menukaart van de winnaar, sukkeltjes:
[ afbeelding ]
FRIET dus. FRIET, FRIET, FRIET
Verboden voor patat
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
http://www.ermeloschefrietzaak.nl/ambachtelijk-friet/
FRIET HEEFT GEWONNEN

Klinkt chiquer en dan kun je dus meer geld voor je patat vragen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:27 schreef Karina het volgende:
Desondanks toch een goed lichaam. Nice.quote:Op vrijdag 22 april 2016 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]

quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:59 schreef emetstreepje het volgende:
[..]
Klinkt chiquer en dan kun je dus meer geld voor je patat vragen.
[..]
Desondanks toch een goed lichaam. Nice.

Ditquote:Op vrijdag 22 april 2016 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het is friet.

Je moet iig niet opvallen...quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:32 schreef maryen65 het volgende:
Waar kan ik mij aanmelden als patattester?

Van een friettopic zin in patat krijgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:33 schreef maryen65 het volgende:
Waarom open ik dit topic nu heb ik zin in patat

Hoezo? Patat rijmt toch op ad?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 17:51 schreef watisernouweer het volgende:
Morgen is er bij het AD een werknemer minder: de koppenzetter die patat schreef boven het frietenartikel.

Jij frituurt nooit bitterballen of zo? Frituren is de bereidingswijze. De patatjes zijn wat je frituurt.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 18:01 schreef watisernouweer het volgende:
Je zegt toch ook niet patatuurpan, maar frituurpan?

Jij vreet, dus jij bevestigd wat ik denk?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
Ben er laatst geweest. Goed te vreten.

Behoef je daar lekker friet voor de smaak van de friet is dan minimaal vind ik, oorlog proef je alleen sate kapsalon is toch met shoarma of niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:17 schreef Vallon het volgende:
Van de week maar's een zakje gaan doen, wel lekker een oorlogje of een kapsalonnetje met een berestaaf in avondrood.

daar staat de uitleg in: het is patat, want de meeste mensen zeggen patat. alle andere landen om ons heen zeggen iets anders, wat bewijst dat het juist voor ons juist patat is. want wij zijn anders.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Mooi.![]()
Dan heb ik hier nog een mooie uitleg: http://www.patatoffriet.nl/

Vertel mij het verschil eens tussen mayo en saus.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:24 schreef Adames het volgende:
[..]
daar staat de uitleg in: het is patat, want de meeste mensen zeggen patat. alle andere landen om ons heen zeggen iets anders, wat bewijst dat het juist voor ons juist patat is. want wij zijn anders.
verder weet de 'schrijver' niet eens het verschil tussen mayonaise en frietsaus, dus die hoef je eigenlijk al helemaal niet serieus te nemen.

mayonaise is op basis van olie, frietsaus op basis van water en zoetstof.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Vertel mij het verschil eens tussen mayo en saus.
Patat zeggen hier de kakers, die denken dat ze iets eten en noemen het dan patat, terwijl het gewoon een frrietje met is.

Hier wordt het zelfs niet snackbar genoemd maar friet tent meer in de vitrine als dat ik boven het r.... ooit gezien heb!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:57 schreef watisernouweer het volgende:
Bij ons betekent "iemand een patat verkopen" dat je hem een flinke oplawaai uitdeelt. Een zichzelf resoecterende snackbar hier zal dus nooit beweren dat ze patat verkopen

Aardappel winkel?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:02 schreef polderturk het volgende:
Ze hebben het verkeerd.
Het moet zijn 'Patatwinkel verkoopt beste friet'.

dikzakquote:Op vrijdag 22 april 2016 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]

Dat er nog mensen bestaan met fotocameras met een rolletje?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je moet iig niet opvallen...![]()
[ afbeelding ]

Ok Hans.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Is tekenend voor fokkertjes dat ze de patat versus friet discussie belangrijker vinden dan goede krokante patat friet, smaakvol gebakken in ossewit met rinse mayonaise.

quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Is tekenend voor fokkertjes dat ze de patat versus friet discussie belangrijker vinden dan goede krokante patat friet, smaakvol gebakken in ossewit met rinse mayonaise.

Lijkt mij sterk dat men in Ermelo het daarin bakt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Het zal me jeuken, ik bak er in en iedereen die hier de patatfriet eet is lyrisch.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:33 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat men in Ermelo het daarin bakt.

Zolang je het maar niet bakt in olijfolie/zonnenbloemolie. Want dat is 'ongezond' en in mijn optiek nog ranzig ook.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zal me jeuken, ik bak er in en iedereen die hier de patatfriet eet is lyrisch.

Jep, meervoudig onverzadigde vetten moet je zeker niet gebruiken om in te frituren.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:40 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Zolang je het maar niet bakt in olijfolie/zonnenbloemolie. Want dat is 'ongezond' en in mijn optiek nog ranzig ook.

Niets mis met aardappelkroketten, maar het is geen patatfrietquote:

Maar in Zwolle douwen ze er ordinaire patat in ipv de beste friet van Nederland.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:39 schreef kawotski het volgende:
Zo'n afgemeten nep-puntzak, met idem afgemeten suasbakje, hebben ze in Zwolle ook overigens. Ergo, geef mijn portie maar aan fikkie.
[ afbeelding ]

Je bedoelt patatfrites.. Nee idd.. het is patat he..? Ras patat..quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niets mis met aardappelkroketten, maar het is geen patatfriet

quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:50 schreef Basp1 het volgende:
in Eindhoven is de frietboer het niet eens met de uitslag van deze test en klaagt het ad aan.![]()
http://www.omroepbrabant.(...)il+eerlijkheid+.aspx

Erger nog, in Zwolle krijg je alleen de schillen te eten.. Hoe ze die ooit op plaats 3 hebben kunnen zetten is mij een raadsel. Notabene voor Jack Snackquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:50 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maar in Zwolle douwen ze er ordinaire patat in ipv de beste friet van Nederland.

Ja want de aardappels waren op...!quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:50 schreef Basp1 het volgende:
in Eindhoven is de frietboer het niet eens met de uitslag van deze test en klaagt het ad aan.![]()
http://www.omroepbrabant.(...)il+eerlijkheid+.aspx

Ziet er idd lang niet zo lekker uit als de nr 1.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:54 schreef kawotski het volgende:
[..]
Erger nog, in Zwolle krijg je alleen de schillen te eten.. Hoe ze die ooit op plaats 3 hebben kunnen zetten is mij een raadsel. Notabene voor Jack Snack

Deze mensen tellen mee. Dat is namelijk een systeemcamera, zonder spiegel. Dat ze de camera's tegenwoordig. Ik heb een spiegelreflex, die doet tegenwoordig niet meer mee. Lawaaierig en tijdrovend.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat er nog mensen bestaan met fotocameras met een rolletje?

Precies, het is een en al schil dat je eet. Goed, er zijn mensen die dat lekker vinden maar volgens mij hebben die nog nooit bij bijv. Jack Snack gegeten. En wat ik me ook herinner van t Swolsch Schilhuys is dat het ook veel kleine stukjes zijn, dus je wordt nog eens extra geconfronteerd met de schil.. Nee, nooit meerquote:Op woensdag 13 juli 2016 18:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Ziet er idd lang niet zo lekker uit als de nr 1.
[ afbeelding ]

Wat ziet dat er smerig uit.quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Met remia, das toch godsgeklaagd.quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:08 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
[ afbeelding ]

Absoluut. Ziet er beter uit dan die rauwe troeprotzooi uit Zwolle.quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:17 schreef frietenstamp het volgende:
Deze eist een plek in de top 5 op?
[ afbeelding ]
http://www.outofhome-shop(...)-breder-verkrijgbaar

Manmanman wat een Hollandse porties ookquote:Op woensdag 13 juli 2016 17:39 schreef kawotski het volgende:
Zo'n afgemeten nep-puntzak, met idem afgemeten suasbakje, hebben ze in Zwolle ook overigens. Ergo, geef mijn portie maar aan fikkie.
[ afbeelding ]

Die aan elkaar klittende patatten.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:39 schreef kawotski het volgende:
[ afbeelding ]

Ras patat is frites op basis van aardappelpoeder. Ras patat wordt gemaakt door...quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niets mis met aardappelkroketten, maar het is geen patatfriet

Waarom niet eigenlijk?quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, meervoudig onverzadigde vetten moet je zeker niet gebruiken om in te frituren.

Ontstaan vrije radicalen en dat is erg ongezond.quote:

Waarom heb ik toch het gevoel dat je mij zit te trollen? lolquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ontstaan vrije radicalen en dat is erg ongezond.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |