Zullen wel een vet hart hebbenquote:Op zondag 18 september 2016 19:04 schreef eRKa het volgende:
[..]
That brings back memories. In mijn vriendenkring zit een jongen uit een gezin waar ze drie jongens hebben. Die moeder kan niet lekker koken, dus als ma kookt dan bestellen die drie gasten na het eten nog eens shoarma, of slaan eten van ma over. Daar komt zes-acht keer per week de shoarma boer bezorgen. Die gasten zijn overigens erg slank, geen vetzakken.
Je kan beter minimaal voor 2 dagen gaan koken. Is op zich nog goedkoper ook.quote:Op zondag 18 september 2016 10:52 schreef 0906 het volgende:
Hoe vaak per maand bestellen jullie eten? Zoja, wat bestellen jullie dan?
Ik moet hier echt een keer mee stoppen, ik heb een minimumloon maar bestel wekelijks wel een pizza.
Hij denkt dat je in Burundi woont in plaats van Bulgarijequote:Op zondag 18 september 2016 11:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, supermarkten zijn uitsluitend een westers iets.
Alsof je een goeie pizza kunt maken in een standaardoventje op een bakplaatquote:Op dinsdag 20 september 2016 00:40 schreef Aiciu het volgende:
Nooit, ik hoef die inferieure pizza niet die ze hier maken, maak liever zelf en dan extra groot gewoon de hele bakplaat vullen met deeg
Gastquote:Op zondag 18 september 2016 10:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hebben ze eigenlijk supermarkten waar jij woont? Of kan je voeding alleen kopen op van die markten (met van die kraampjes)?
quote:Op zondag 18 september 2016 10:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Eens per 2 of 3 maanden, als ik te moe of lui ben om zelf iets te maken.
Omdat alleen Napolitanen een goede pizza kunnen bakken. Daarom heb je in Nederland altijd die slappe zooi of te dik waardoor het nog naar deeg smaakt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:58 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Alsof je een goeie pizza kunt maken in een standaardoventje op een bakplaatFlikker toch op, man.
Aja, logisch dan. Dan daalt hij eens in de maand op zijn geit af uit de Karpaten om te kijken of er nog iets te koop is op de markt in Boekarest. Als de poort niet gesloten is omdat er roofridders gespot zijn in de omgeving natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hij woont in Roemenië zegt hij, niet in Nederland.
In Roemenië heb je wel gewoon auto's hoor.quote:Op dinsdag 20 september 2016 18:32 schreef Nobu het volgende:
aand op zijn geit af uit de Karpaten om te kijken of er nog iets te koop is op de markt in Boekarest. Als de poort niet gesloten is omdat er roofridders gespot zijn in de omgeving natuurlijk.
Geen steenoven hebbenquote:Op dinsdag 20 september 2016 00:40 schreef Aiciu het volgende:
Nooit, ik hoef die inferieure pizza niet die ze hier maken, maak liever zelf en dan extra groot gewoon de hele bakplaat vullen met deeg
Laatst gelezen dat die bodem maar 1 mm dik is bij de napolitanenquote:Op dinsdag 20 september 2016 18:05 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Omdat alleen Napolitanen een goede pizza kunnen bakken. Daarom heb je in Nederland altijd die slappe zooi of te dik waardoor het nog naar deeg smaakt.
En nu in ABN.quote:Op zondag 18 september 2016 10:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Kost dat duur in dat gare achtergestelde derdewereldland waar jij zit?
Klapsalon dan dus.quote:Op zondag 18 september 2016 11:02 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Meer kapsalon klappen dan.
OT: Ongeveer twee tot drie keer per week.
Dan máák je maar zin.quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Wat moet je dan als je geen zin hebt om te koken?
Welvaartstruggles.quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Moet me soms ook écht inhouden om niet te gaan bestellen. Wat moet je dan als je geen zin hebt om te koken?
Elke keer weer ¤10 15 armer
Ja hoor. Beter voor je portemonnee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 20:46 schreef 0906 het volgende:
Ik heb besloten om hier voorlopig maar mee te kappen. Max 1 keer per maand een pizza bestellen, dat is toch wel redelijk?
Wat redelijk is, is wat bij je inkomen past, realistisch.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 20:46 schreef 0906 het volgende:
Ik heb besloten om hier voorlopig maar mee te kappen. Max 1 keer per maand een pizza bestellen, dat is toch wel redelijk?
Mag je dan niks bestellen? Het is echt niet zo dat ik dagelijks eten bestel. 1 keer per week is toch niet zo raar?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 21:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat redelijk is, is wat bij je inkomen past, realistisch.
Dus niet van minimumloon dingen willen doen die bij een hoger loon horen en vervolgens miepen dat je met minimumloon niet kunt rondkomen.
Dat je er niet van rond kunt komen lijkt me wel logisch als je het over de balk smijt.
Het is raar als je vervolgens loopt te zeiken dat je te weinig verdient. In mn studententijd liet ik ook geen pizza's van 15 euro bezorgen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Mag je dan niks bestellen? Het is echt niet zo dat ik dagelijks eten bestel. 1 keer per week is toch niet zo raar?
Dat vind ik echt heel veel. Eten bestellen is pure luxe. Zeker als je het je eigenlijk niet kunt veroorloven.quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Mag je dan niks bestellen? Het is echt niet zo dat ik dagelijks eten bestel. 1 keer per week is toch niet zo raar?
En dit. Maar ook kunnen hier krieltjes, aardappelpartjes, gamba's, calamari, etc in worden klaargemaakt. Ding kun je zovaak toepassen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 02:24 schreef 24Fan het volgende:
Nu een airfryer, dus gezond en snel zelf snacks maken.
Je moet eens met je luie hol van je stoel afkomen en stappen proberen te maken door jezelf op te werken en inzet te tonen. Als je je niet onderscheid, blijf je hangen en kan je je dus ook niet veel veroorloven wat betreft het bestellen van eten i.p.v. zelf maken. Trouwens.. waarom haal je ze dan niet voor 3-5 euro in de supermarkt? Steenoven of die verse van Albert Heijn vind ik goed te doen.quote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar het minimumloon verhogenIk ga mezelf niet laten verhongeren.
Als je het kunt veroorloven is het niet raar.quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dat idd, die basic pizza's van AH (ook de echte basic bodem, waar ook geen kaas op zit), zijn prima om zelf te beleggen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Wij bestellen 1x per 2 maanden ofzo iets..
Als je echt lui wil zijn voor pizza's, koop dan van die AH basic Margherita's en gooi er zelf wat mozzarella/champignons/paprika/mais/vlees op.. Goed gevulde pizza's voor weinig geld, en je kan nog sneller eten dan dat zij het komen brengen
Hier ook niet.. Het is allemaal al zoveel, dus zelf een pizza beleggen is goed te doen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken trouwens, wekelijks (of meer dan eens per week) voor ¤ 15 pp bestellen...
Dat zou bij ons al ongeveer 1/3 van het maandelijkse boodschappenbudget zijn (bij eens per week voor ¤ 15 pp), en ons boodschappenbudget is verre van krap.
quote:Op zondag 18 september 2016 10:58 schreef 0906 het volgende:
Moet me soms ook écht inhouden om niet te gaan bestellen. Wat moet je dan als je geen zin hebt om te koken?
Elke keer weer ¤10 15 armer
quote:Op zondag 18 september 2016 11:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Behoorlijk stom als je al een klein inkomen hebt.
quote:
Door dit soort uitspraken raak je dus elke kleine beetje sympathie die er voor je is kwijt.quote:Op zondag 18 september 2016 11:45 schreef 0906 het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar het minimumloon verhogenIk ga mezelf niet laten verhongeren.
Hoe kom je aan de doner die een shoarmatent heeft? Heb je thuis ook zo'n schaap aan het spit?quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hier ook niet.. Het is allemaal al zoveel, dus zelf een pizza beleggen is goed te doen.
Hetzelfde met kapsalons en dergelijke. Prima zelf goedkoop, snel en erg lekker te maken..
Als je het niet kan missen, is het wel raar...quote:Op zondag 9 oktober 2016 01:40 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, niet slim van me. Alleen had ik op dat moment geen eten in huis en had best veel trek (in een pizza). Een diepvriespizza had ook gekund maar ik heb zelf geen oven in huis.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Door dit soort uitspraken raak je dus elke kleine beetje sympathie die er voor je is kwijt.
Waarom koop je geen diepvriesmaaltijden voor de keren dat je geen zin hebt om te koken maar wel gemakkelijk wil eten? Een diepvriespizza is geloof ik 2,50 euro (huismerkpizza nog veel goedkoper). Of ander diepvriesvoer dat goedkoper is wanneer je het zelf maakt dan wanneer je het bestelt...
Koop desnoods stoommaaltijden in, die uiteindelijk ook goedkoper zijn dan bestelmaaltijden... Zo'n stoommaaltijd kost bij de AH 5 euro, makkelijke besparing...
Makkelijker (en goedkoper) is om dubbel zoveel te maken om het de volgende dag te eten, maar ik heb geen idee wat jij maakt en hoe jij eet.
Zat er nog aan te denken dit weekend weg te gaan maar toch niet gedaan, achteraf wel spijt van dat ik die pizza besteld heb. Ik had gewoon zo'n enorme trek dat ik het toch maar weer gedaan heb.quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou je dat geld niet liever aan andere zaken willen besteden?
Slager/supermarkt. Die hebben dit gewoon liggenquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:41 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de doner die een shoarmatent heeft? Heb je thuis ook zo'n schaap aan het spit?
Zo'n oven kun je dus kopen van het geld dat je bespaart. En als je die oven eenmaal hebt, bespaar je nog meer...quote:Op maandag 10 oktober 2016 10:49 schreef 0906 het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, niet slim van me. Alleen had ik op dat moment geen eten in huis en had best veel trek (in een pizza). Een diepvriespizza had ook gekund maar ik heb zelf geen oven in huis.
Nog nooit gezien. Ja, van die ranzige diepvriestroepquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Slager/supermarkt. Die hebben dit gewoon liggen
Pizza doen we wel zelf, want ik eet geen kaas en de AH had jaren geleden een fantastische verse Pizza Shoarmaquote:Op maandag 10 oktober 2016 10:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Hier ook niet.. Het is allemaal al zoveel, dus zelf een pizza beleggen is goed te doen.
Hetzelfde met kapsalons en dergelijke. Prima zelf goedkoop, snel en erg lekker te maken..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |