SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week ging gelukkig beterquote:Op dinsdag 13 september 2016 15:00 schreef Sarabi het volgende:
Peer pressure werkt bij mij boven de 30 graden kennelijk nietzielig onderaan in de challenge
quote:Op dinsdag 13 september 2016 17:13 schreef MutedFaith het volgende:
Opdracht gescoord. De match was zo duidelijk dat ze er tijdens t gesprek al wel uit waren. Dus vanaf donderdag eindelijk fulltime weer nuttige dingen doen.
Minderen van snelle koolhydraten heeft mij daar heel erg in geholpen, geen dips meer door de dag heen.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:01 schreef K44S het volgende:
Ik kom hier ook maar eens lurken.
Ik wil namelijk ivm constante vermoeidheid, eens wat aan mijn eet patroon doen.
Eigenlijk weet ik niet of ik hier goed zit. Maar dat zal moeten blijken.
Ik eet regelmatig brood en wil daar vanaf vandaag een stap terug in doen, meer vitamines nemen en m'n alcoholgebruik ook verminderen. Niet dat ik nog net zo veel naar achteren giet als 2 jaar terug. Maar in het weekend houd ik wel van een paarbier met vrienden
Ff zoekenquote:Op dinsdag 13 september 2016 19:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Minderen van snelle koolhydraten heeft mij daar heel erg in geholpen, geen dips meer door de dag heen.
Ik ga z.s.m beginnen met o.a. Quinoa.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Geen witbrood/pasta/rijst maar volkoren kiezen bijvoorbeeld.
Volkorenbrood en zilvervliesrijst is goedkoperquote:Op dinsdag 13 september 2016 19:43 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik ga z.s.m beginnen met o.a. Quinoa.
Ik ben al 2 meter lang en weeg al jaren 80 kg schoon (ik ben 25 jaar).
Dus ik ben benieuwd hoe en wat.
Bij zilvervliesrijst heb ik bij een groot bord na een halfuur alweer trek.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volkorenbrood en zilvervliesrijst is goedkoper
En lekkerder.quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Volkorenbrood en zilvervliesrijst is goedkoper
http://www.undisputed.com/quote:Op dinsdag 13 september 2016 23:13 schreef Negentiendertig het volgende:
Ben wel benieuwd welke sportschool dat dan was!
Ja in mijn geval lekker naar de sportschool. Maar dit idd!quote:Op woensdag 14 september 2016 08:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Vocht.. dat moet het zijn![]()
geen beweging in te krijgen hier.. ja, schommelend vanochtend weer omhoog
![]()
Het wordt tijd dat de warmte weg trekt en ik het hardlopen weer kan oppakken
Dat ga ik nú doen. Daar hebben ze airco dus dat is wel te doen.. gelukkig.quote:Op woensdag 14 september 2016 08:35 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja in mijn geval lekker naar de sportschool. Maar dit idd!
Ik heb met zulk warm weer helemaal geen fut om erheen te gaan. Laat staan ook nog sportenquote:Op woensdag 14 september 2016 08:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat ga ik nú doen. Daar hebben ze airco dus dat is wel te doen.. gelukkig.
Ja, ik heb t gisterenavond geprobeerd. Maar niet te doen.quote:Op woensdag 14 september 2016 08:35 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja in mijn geval lekker naar de sportschool. Maar dit idd!
Ik normaal ook. Althans, ik schommel normaal tussen de 71,8 en 73,0. En dat vond ik wel prima.quote:Op woensdag 14 september 2016 08:40 schreef Negentiendertig het volgende:
voor alle ATL's! Niet gewogen vanochtend, maar weeg al weken hetzelfde.
Ik heb een ijzergebrek. En ijzertabletten helpen niet want het was nog verder gedaald. Heb ik vooral als ik lager in gewicht ben.quote:
Heb/krijg je veel last van het infuus?quote:Op woensdag 14 september 2016 09:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik heb een ijzergebrek. En ijzertabletten helpen niet want het was nog verder gedaald. Heb ik vooral als ik lager in gewicht ben.
Morgen kan ik me wat minder voelen, een beetje grieperig.quote:Op woensdag 14 september 2016 10:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb/krijg je veel last van het infuus?
Ow vervelendquote:Op woensdag 14 september 2016 10:14 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Morgen kan ik me wat minder voelen, een beetje grieperig.
Bijna elke post die je de afgelopen dagen post bevat een klacht over het weer. Kolere zeg. Heb je het warm door het weer of door het opwinden over het feit dat het 30 graden is?quote:Op woensdag 14 september 2016 11:14 schreef Sarabi het volgende:
Quiche staat in de ovenhoef ik lekker 2 dagen niet meer te koken.
Ik ga pas weer koken als het 22 graden isyeah baby
Dat eerstequote:Op woensdag 14 september 2016 11:42 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Bijna elke post die je de afgelopen dagen post bevat een klacht over het weer. Kolere zeg. Heb je het warm door het weer of door het opwinden over het feit dat het 30 graden is?
+1quote:Op woensdag 14 september 2016 11:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat eerstemensen janken ook als het een week lang regent dan hoor je mij niet.
Er zijn mensen die zich met dit weer gewoon serieus fysiek niet lekker voelen. Sorry als mijn posts je irriteren.
En zo opgewonden ben ik er helemaal niet over, vind het gewoon klote idd. Ik hoor alleen niet bij de mensen die superblij zijn met dit weer en meteen naar het strand rennen of uren gaan liggen bakken.quote:Op woensdag 14 september 2016 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
+1Kloteweer is het gewoon! Ha!
Wie wind zich nu op?quote:Op woensdag 14 september 2016 11:51 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik ben niet blij met als het een week lang elke dag regent/hagelt of als ik 2,5 uur doe om van m'n huis naar m'n werk te komen ivm file door blaadjes op de weg ofzo, maar dat post ik niet in een fucking dieettopic.
Gevalletje deal with it, klagen verandert het weer niet.
quote:Op woensdag 14 september 2016 11:53 schreef Sunnythesun het volgende:
blijkbaar toch ook een beetje prikkelbaar door de warmte?
Ik vind Sarabi anders vrij verhit overkomen met dit weerquote:Op woensdag 14 september 2016 11:55 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik opgewonden? Omdat ik "fucking" gebruik?
Ik irriteer me niet aan je post, en ga er al helemaal geen mod voor aan zijn/haar shirt trekken, kom op zeg. Vind je verder een chille user (heet dat zo op een forum?), niks aan de hand. Het viel me op, meer niet.
I'm hotquote:Op woensdag 14 september 2016 11:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind Sarabi anders vrij verhit overkomen met dit weer![]()
#duikt weg
quote:Op woensdag 14 september 2016 11:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind Sarabi anders vrij verhit overkomen met dit weer![]()
#duikt weg
Gaaf he?quote:Op woensdag 14 september 2016 15:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Whaha sorry![]()
Ik probeerde vanmiddag een spijkerbroek maat 38 en hij paste ook nog
Huh, dat loopt toch gewoon gelijk verder? Ik snap geloof ik niet helemaal hoe je minder tijd of aandacht aan andere challenges kan besteden. Je hoeft er toch niks voor te doen? Alleen stappen zettenquote:Op woensdag 14 september 2016 11:58 schreef Sarabi het volgende:
Maar goed on topic
Ik ben uit de challenge gestapt omdat ik merkte dat ik minder tijd/aandacht had voor mijn challenges met vrienden en familie. Aangezien zij toch iets belangrijker zijn voor mij vond ik dat jammer.
Wanneer die minder actief worden wil ik me wel weer aansluiten.
Dat moment is echt ultiem ja! Ik droeg in mijn hoogtijdagen wel eens een 48 of 50 (van de H&M of iets anders dat klein valt) en pas nu in 38 van Steps, WE, Mustang enz. Heel fijnquote:
quote:Op woensdag 14 september 2016 15:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Whaha sorry![]()
Ik probeerde vanmiddag een spijkerbroek maat 38 en hij paste ook nog
Ik keek niet meer naar de andere challengesquote:Op woensdag 14 september 2016 15:52 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Huh, dat loopt toch gewoon gelijk verder? Ik snap geloof ik niet helemaal hoe je minder tijd of aandacht aan andere challenges kan besteden. Je hoeft er toch niks voor te doen? Alleen stappen zetten
Ah. Erg jammer, maar snap het.quote:Op woensdag 14 september 2016 16:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik keek niet meer naar de andere challengeswas alleen nog met die van Fok bezig. Merkte ik vorige week al maar dacht dat veranderd nog wel maar, helaas. Mijn autistisch brein is niet zo flexibel
quote:Op woensdag 14 september 2016 15:32 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb momenteel ook een mt 38 aan... kom van 46
Haha. Je staat weer lonely on top!quote:Op donderdag 15 september 2016 09:46 schreef MutedFaith het volgende:
Vanochtend 10k gelopen in een rustig tempo. Voor de mensen die denken: "Mijn challenge, wat doe je!".
Volgende keer vast extra veel er af!quote:Op donderdag 15 september 2016 09:49 schreef DonnaRush het volgende:
Ik was gisterenavond bij de coach voor het eerst een beetje zwaarder, maar m`n vochtpercentage was abnormaal hoog. Had ook niet anders verwacht want sinds enkele dagen zit m`n horloge `s ochtends al strak i.p.v. dat het bijna af valt.
Dus hopelijk in het weekend weer een ATL.
Dansjes voor Sarabi, lekker bezig!
Bij mij helpt het weer ook echt niet.quote:Op donderdag 15 september 2016 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb net alles ingevoerd en volgens mij valt het heel erg mee wat ik mijn mond in stop, de laatste 2 weken al, maar toch blijf ik enorm zwaar. Vandaag ook nog buikpijn en verstopt dus nouja.
Daar ga je meer van eten of daar krijg je mysterieuze kilos van cadeau?quote:Op donderdag 15 september 2016 20:31 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Bij mij helpt het weer ook echt niet.
Als je van de bolletjes uitgaat nog steeds slechts 4,5 maar hej, wel in een maand!quote:Op donderdag 15 september 2016 22:01 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoeveel kilo is dat, kwak?
Bij mij zit er zeker een litertje in mijn enkels...quote:Op donderdag 15 september 2016 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar ga je meer van eten of daar krijg je mysterieuze kilos van cadeau?
OMG dat ben jijquote:Op donderdag 15 september 2016 22:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
@sunny: jaja, zag je me niet op MFP 'jufh heeft 37 dagen achter elkaar ingelogd'?
Ik dacht al, wat wordt die ineens actief! Was glad vergeten wie het wasquote:Op donderdag 15 september 2016 22:24 schreef kwakz0r het volgende:
Hahahhaha geeftniet, en ja... Ik wilde niet te herkenbaardus no offence taken.
Ik ga het merken morgen of het vet of vocht is.. heb dan een intake van mijn bedrijfsfitness met ook hele healthcheck erbij, ook vetpercentage. Al kan ik dat natuurlijk ook niet direct ergens mee vergelijken.quote:Op donderdag 15 september 2016 22:06 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij mij zit er zeker een litertje in mijn enkels...
Dat had ik gisterenavond. Denk dat ik oververmoeid en oververhit was. Vannacht heerlijk geslapen en nu aan de bak. Vanavond eerste les van de cursus wildwaterkanoën. Spannnend!quote:Op vrijdag 16 september 2016 08:29 schreef -Bubseltje- het volgende:
Kwak goed bezig![]()
8 ons er af hier!
Ik heb hoofdpijn en ben een beetje duizelig. Hopelijk is dat vanmiddag weg. Ik zou graag nog een rondje sportschool doen.
Cool, in welk wild water?quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat had ik gisterenavond. Denk dat ik oververmoeid en oververhit was. Vannacht heerlijk geslapen en nu aan de bak. Vanavond eerste les van de cursus wildwaterkanoën. Spannnend!
Vanavond en de komende twee vrijdagavonden op plat of licht stromend water hier in Nederland (twee techniektrainingen, één tocht) en dan op 2 oktober naar de Erft. Lekker warm waterquote:Op vrijdag 16 september 2016 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Cool, in welk wild water?
Heerlijk geslapen, ik wou dat ik dat ook weer een keer kon zeggen. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst doorgeslapen heb tot mijn wekker, vannacht ook weer wakker om 01.30, 04.00 en uiteindelijk om 06.15 maar niet meer de moeite genomen om nog te proberen wat te slapen
Gaaf!!quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat had ik gisterenavond. Denk dat ik oververmoeid en oververhit was. Vannacht heerlijk geslapen en nu aan de bak. Vanavond eerste les van de cursus wildwaterkanoën. Spannnend!
Heel veel vocht. Makkelijk 2kg.quote:Op donderdag 15 september 2016 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Daar ga je meer van eten of daar krijg je mysterieuze kilos van cadeau?
LT zocht een verklaring, ik draag er een aan. Wat jij ermee doet moet je zelf weten, waarschijnlijk snap ik de psyche niet en moet ik mij niet bezig houden met dingen als voeding,sporten en dingen die invloed op gewicht hebben.quote:Op zaterdag 17 september 2016 08:22 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tja het werkt natuurlijk bij iedereen hetzelfde.
Ik las het verkeerd sorry.quote:Op zaterdag 17 september 2016 08:25 schreef Rauw. het volgende:
[..]
LT zocht een verklaring, ik draag er een aan. Wat jij ermee doet moet je zelf weten, waarschijnlijk snap ik de psyche niet en moet ik mij niet bezig houden met dingen als voeding,sporten en dingen die invloed op gewicht hebben.
quote:Op zaterdag 17 september 2016 17:47 schreef Negentiendertig het volgende:
Ik woog me nooit, maar de laatste keer dat ik 73 kg woog zal op m'n 15e zijn geweest ofzo![]()
Laisje:
O, T, L, D: vlaai
Ben zo ontiegelijk misselijk nuquote:
Je ATL is natuurlijk 0 gram, dus die fiets ging sowieso al nooit op.quote:Op zaterdag 17 september 2016 13:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
All Time Low, al wordt All time de laatste tijd wel erg creatief ingevuld :'D
Count me inquote:Op zaterdag 17 september 2016 21:53 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ben zo ontiegelijk misselijk nu4 soorten vlaai op, ben iig geen vlaaivirgin meer.
Wel >15k stappen gelopen, dat wel.
Maastricht is leuk en iedereen is er zo supervriendelijkik zeg Dieetmeet in Limburg om daar pp een vlaai te eten.
Zoervleisjquote:Op zondag 18 september 2016 08:18 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben niet zo'n vlaaien fan.. maar soervleesch (schrijf je het zo?) Gast er wel in hoor..
Vanmorgen onder de 90 kilo..*O* helemaal blij en zelfs onder de 90 kilo toen ik mijn tel. Gebruikte om een foto te maken.. woei! Nu werken dat het doorzet...
Vanmiddag weer eens lekker een stuk zwemmen
Limburgsquote:
Nee. Dat is de inhoud van wat ik normaal in wrap zou doen maar dan als salade, zeg maar.quote:Op maandag 19 september 2016 08:15 schreef Barreltje het volgende:
Wat zijn wraps zonder wraps? Maak je dan bv een omelet als wrap?
Ik maak smoothies altijd met bevroren fruit. Maar een ijsblokje kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 19 september 2016 08:15 schreef Barreltje het volgende:
Wat zijn wraps zonder wraps? Maak je dan bv een omelet als wrap?
Hier nog steeds onder de 90.. ben super blij.. 85 is het volgende doel voir de komende 4 a 5 weken..
Dan komt m'nweer thyis en gaan we fijn een la g weekend naar parijs en dan zal het dieet me wat (al let ik dan heus ook wel op de kcal's... )
Hier is een nieuwe fase van het dieet aangebroken.. dus weer nieuwe lijstjes..![]()
Lijstje voor vandaag:
O: smoothie van 1/2 banaan, 30 g havermout, 20 g whey en een klein beetje kaneel.. aangemaakt met water.. erg lekker .. volgende keer ee een ijsblokje bij dien dan is het net een milkshake (zonder melk)
T: 2 rijstwafels, 4 plakjes kipfilet, 1/4 avocado
L: wrap met gerookte kipfilet reepjes ( 50 g) sla, tomaat wn een gekookt eitje..
T: de favoriete appel met kaneel
D: pasta met zelfgemaakte pasta saus.. ala fayah,maar geloof dat ie ook ala moblo had kunen heten..
T: protein shake
Ik twijfwl nog om vanavond naar body balance te gaan.. heb vanaf half 4 niet zo goed meer geslapen.. dus even naar mezelf luisteren om te kijken of sporten er nog in zit.. anders rustdag
Aangepast.quote:Op maandag 19 september 2016 07:47 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag iig:
O: smoothie van avocado, spinazie, kokoswater en kokos
S: Intervaltraining, buikspierkwartier
T: Chocoshake.
L: Restje van gisteren (bloemkoolrijst, courgette, kip, champignons)
D: Wraps zonder wraps.
Dan nog 370 kcal over voor T's
het duurde een jaar of watquote:
ik hou niet zo van bevroren banaan..quote:Op maandag 19 september 2016 09:27 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Ik maak smoothies altijd met bevroren fruit. Maar een ijsblokje kan ook natuurlijk.
Wordt aan gewerkt.quote:Op maandag 19 september 2016 12:07 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het duurde een jaar of wat![]()
![]()
en nu jij weer een schopje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja stomquote:Op maandag 19 september 2016 19:16 schreef DonnaRush het volgende:
Voor degenen bij wie MPF ook niet synct met Fitbit; er is een bug. MPF werkt eraan.
Hebben er ook meer mensen last van dat streepjescodes niet meer te scannen zijn?quote:Op maandag 19 september 2016 19:16 schreef DonnaRush het volgende:
Voor degenen bij wie MPF ook niet synct met Fitbit; er is een bug. MPF werkt eraan.
quote:Op maandag 19 september 2016 18:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
Even trots zijn.Nais!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar niet zo kwaad kijken volgende keer..[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Had ik vanmiddag geen problemen mee.quote:Op maandag 19 september 2016 19:59 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Hebben er ook meer mensen last van dat streepjescodes niet meer te scannen zijn?
ahh! ik had juist vandaag ineens een mail van fitbit over resultaten in MFP.. fitbit gebruik ik momenteel niet meer..quote:Op maandag 19 september 2016 19:16 schreef DonnaRush het volgende:
Vreselijke meiden idd. Van het weekend stond er een gigantisch interview van ze in het NRCquote:Op maandag 19 september 2016 23:58 schreef Shandaly het volgende:
Die green happiness dames waren net bij RTL Late night btw. Niet te serieus nemen allemaal denk ik, zelfde categorie als die "gezonde eierkoeken" van SB
iets met dat je eieren niet zou moeten eten omdat het de menstruatie van een kip zou zijn. En verder een overload aan koolhydraten... Ow en de mooiste 'wij eten niet alleen maar groente en fruit, wij eten ook zoete aardappel en bruine rijst'.quote:
Ach ze raden iig niet a la Rens Kroes aan om klei te eten..quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:54 schreef MutedFaith het volgende:
Echt he. Je zou bijna gaan denken dat die twee wijven gewoon lopen te trollen en willen zien hoe lang t duurt voor iedereen ze uitkotst.
Ik moet wel lachen. Ik had in m`n omgeving allemaal brave schaapjes die het volgden en ineens is iemand kritisch, komt het op het nieuws en is het voorbij haha.quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:54 schreef MutedFaith het volgende:
Echt he. Je zou bijna gaan denken dat die twee wijven gewoon lopen te trollen en willen zien hoe lang t duurt voor iedereen ze uitkotst.
Het ergste is, ik ken echt mensen die dat doen....quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:54 schreef MutedFaith het volgende:
Elke ochtend 20 minuten je mond spoelen met kokosolie, om de gifstoffen te verwijderen, en daar a je tanden poetsen met een mengsel van zeezout, bakingsoda en pepermuntolie. Wie doet het niet?!
Ik zag net deze in de CUL SCquote:Op dinsdag 20 september 2016 09:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ach ze raden iig niet a la Rens Kroes aan om klei te eten..
Op een gegeven moment gaf mijn weegschaal iets van 73,1-75,2 aan binnen een kwartier (niks gegeten/gedronken/uitgescheten), en dat was over nadat de batterijen vervangen waren.quote:Op dinsdag 20 september 2016 07:51 schreef Rauw. het volgende:
En hoezo batterijen vervangen? Mijn weegschaal maakt het niet uit of er oude of nieuwe batterijen in zitten?
CUL-lurker gespot.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:29 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Ik zag net deze in de CUL SC
[ afbeelding ]
Behalve als je er tussen zit.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:39 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
De relletjes tussen RobinOok, Pietverdriet en Duderinnetje zijn hoogst vermakelijk
Ja, begrijpelijk. Ik post ook weinig nog.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:41 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik er niet post?
Ze hebben voeding en diëtetiek gestudeerd, dat is een HBO studiequote:Op dinsdag 20 september 2016 08:54 schreef MutedFaith het volgende:
quote:Op dinsdag 20 september 2016 08:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
iets met dat je eieren niet zou moeten eten omdat het de menstruatie van een kip zou zijn. En verder een overload aan koolhydraten... Ow en de mooiste 'wij eten niet alleen maar groente en fruit, wij eten ook zoete aardappel en bruine rijst'.
erg vermoeiend zal je bedoelenquote:Op dinsdag 20 september 2016 09:39 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
De relletjes tussen RobinOok, Pietverdriet en Duderinnetje zijn hoogst vermakelijk
Ach zo zijn er ook mensen die die HBO studie gedaan hebben die Liga milkbreak of een pakje Sultana een prima tussendoortje vinden. Ik heb daar persoonlijk een andere gedachte bij, maargoed.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben voeding en diëtetiek gestudeerd, dat is een HBO studieIk weet dat daar waarschijnlijk niet bijzonder veel wetenschappelijk onderzoek bij zit, maar toch...
Ik zou zeggen dat ze hun diploma moeten inleveren, die beroepsgroep heeft toch wel een beetje eer?![]()
Ontbijt werd groene smoothie ipv kwark.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:21 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het ergste is, ik ken echt mensen die dat doen....
Lijstjestijd:
S: uur wandelen
O: kwark
L: hard broodje met kipfilet
S: Jillian + 20 min danstraining
D: zalmpakketje
S: uur wandelen
T: bites
Ik lees op de internet in elk geval dat er al klachten liggen bij de NVD.quote:Op dinsdag 20 september 2016 09:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben voeding en diëtetiek gestudeerd, dat is een HBO studieIk weet dat daar waarschijnlijk niet bijzonder veel wetenschappelijk onderzoek bij zit, maar toch...
Ik zou zeggen dat ze hun diploma moeten inleveren, die beroepsgroep heeft toch wel een beetje eer?![]()
Dat vat t wel zoeen beetje samen.quote:Hier las ik het volgende:
Als diëtist ben je als het goed is in staat door te rekenen of je adviezen volwaardig zijn. Maar als je dat kunt, moet je dat ook wel doen.
Dat vind ik serieus minder kwalijk dan de onzin die TGH verkoopt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:29 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ach zo zijn er ook mensen die die HBO studie gedaan hebben die Liga milkbreak of een pakje Sultana een prima tussendoortje vinden. Ik heb daar persoonlijk een andere gedachte bij, maargoed.
Sultana of Liga is toch een stuk onschuldiger dan mensen aan een achterlijk dieet helpen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:29 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ach zo zijn er ook mensen die die HBO studie gedaan hebben die Liga milkbreak of een pakje Sultana een prima tussendoortje vinden. Ik heb daar persoonlijk een andere gedachte bij, maargoed.
Dat zie ik helaas bij mijn moeder ook gebeuren. Maar goed ze valt op dit moment er wel mee af dus het is een begin.quote:Op dinsdag 20 september 2016 10:46 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zeg ook niet dat het net zo kwalijk is, maar ik trek daar ook wel m`n wenkbrauwen bij op. Een vriendin van me deed ook een tijdje een dieet, maar als ik die eetlijst zag dan schrok ik daar echt van. Zo enorm veel suikers en bewerkte rommel.
Ik vind het over het algemeen kwalijk dat mensen die zichzelf diëtist mogen noemen heel achterhaalde adviezen geven of nog erger; onzin verkopen.
Klopt, gebruik idd je 'common sense' , maar feit is dat veel mensen die een dieet doen dat niet hebben. Ze verdiepen zich er niet in, hebben geen idee wat ze eigenlijk doet en wat voor effect het heeft. `s ochtends 2 stuks fruit en dan nog 2x een Liga/Sultana als tussendoortje (en dan niet 1, nee gewoon 1 pakje) was het advies.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:04 schreef Negentiendertig het volgende:
Als een dietist naast Sultana's en Liga's voorstelt als bijv. een tussendoortje vind ik dat ook vreemd, ja. Maar zoals wij hier met z'n allen posten (gevarieerd, gezond eten, gebruik je "common sense") vind ik het lang zo erg niet.
Eens met al het bovenstaande. Probleem is dus dat mensen klakkeloos iets aannemen van een dietist, en verder niet nadenken over of het dieet wel spoort.quote:Op dinsdag 20 september 2016 11:13 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Klopt, gebruik idd je 'common sense' , maar feit is dat veel mensen die een dieet doen dat niet hebben. Ze verdiepen zich er niet in, hebben geen idee wat ze eigenlijk doet en wat voor effect het heeft. `s ochtends 2 stuks fruit en dan nog 2x een Liga/Sultana als tussendoortje (en dan niet 1, nee gewoon 1 pakje) was het advies.
Volgens mij is bijna iedereen in dit topic wel heel bewust bezig met voeding en 'wat het doet'. Daarom vind ik het ook zo`n leuk topic.
Mja laten we wel wezen, die mensen komen natuurlijk ook niet bij een dietist omdat ze zoveel van eten weten, dus dat is waarschijnlijk het puntquote:Op dinsdag 20 september 2016 11:28 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Eens met al het bovenstaande. Probleem is dus dat mensen klakkeloos iets aannemen van een dietist, en verder niet nadenken over of het dieet wel spoort.
En idd dit topic
Lukt het al wat beter om op gewicht te blijven of val je nog steeds af?quote:Op dinsdag 20 september 2016 12:55 schreef Rauw. het volgende:
O: Yoghurt met banaan en pindakaas
T: banaan, goedbezig ding
L: nasi+2 ei van gisteravond en stuk slagroomgebak
T: peer
D: varkenshaas + salade
T:?
Tot nu toe rond de 2300 gehad+geplanned.
Moet nog 500 bij dus toetje gaat er sws bij in.
Nu ik weer aan het werk ben toch wel lastig om weer aan de kcal te komen (alhoewel ik iedere dag hier wel taart kan nemen). Gisteren 2400ish en daar kreeg ik bij het trainen last van, goede reminder om weer wat beter op te letten wat ik neem.
Sterk zijnquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:33 schreef Pizzapuntje het volgende:
Bah, ruzie met het vrouwtje is niet goed voor me.
Heb echt trek in comfort food nu, maar ik hou me sterk.
Zometeen maar even boodschappen doen voor oma, zelf niks kopen.
Doe m'n best.quote:
Vriendin is niet zo weg van mijn zus, omdat ze het type is waardoor vriendin vroeger gepest werd, dus die band is sowieso al niet geweldig. Maar nu zegt vriendin dus dat ze mijn zus niet meer wil zien, omdat die het contact niet meteen verbreekt. Beetje overdreven reactie als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:53 schreef Negentiendertig het volgende:
Huh, alsof je zus en jouw vriendin in een relatie zitten?
Sterkte anyway.
Meke, welkom!
Haha ja dat dacht ik al.quote:
Precies dat is het belangrijkstequote:Op dinsdag 20 september 2016 14:00 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Maargoed, ik ga nu niet slecht eten, voor mezelf!!
Ja vriendin gedraagt zich soms echt heel onvolwassen, laat mijn zus zelf bepalen met wie ze om gaat. En dat precies vandaag, op de dag dat mijn zus 4 jaar clean is, vriendin heeft er nog niks over gezegd, terwijl ze het al wel op FB heeft zien staan en weet hoe belangrijk het voor me is.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:00 schreef Barreltje het volgende:
sjonge P.P... jouw leven is wel een mooie soap zeg.. het is ook wat in een leeftijd waarin je eigenlijk nog helemaal niet volwassen bent, maar wel geacht wordt je volwassen te gedragen..
en zoals je " vriendin " ( vrouwtje) zich gedraagd.. zoo niet volwassen.. jammer dat ze jou er in mee sleept
ik wil ook heel graag chocolade vanavond vanwege demeisjes buikpijn. heb mezelf beloofd dat als ik dat vanavond als ik in bad ga nog steeds denk, dat ik dan best een stukje mag van de chocolade die al 2 maanden onaangeroerd in de kast ligt![]()
![]()
sterk zijn is soms ook lief zijn voor jezelf![]()
maar ik kan dan ook 30 g chocolade afmeten en het daar bij houden.. geen problem
Dus dan moet er 2,6 kg af in een week?? Succes daarmeequote:Op dinsdag 20 september 2016 11:35 schreef Pizzapuntje het volgende:
99,6 op de weegschaal bij de PT.
Met kleren en al enzo, vanochtend op eigen weegschaal 98,5.
Afgesproken dat ik volgende week op zijn weegschaal 97 weeg.
Morgen hardlopen met een vriendin en in de avond een intensief groepslesje doen.
Merk wel dat ik zonder m'n sportmaatje wat minder hard en lang train.
Ja dankje, vandaag is de missie al mislukt, want net chocoladebol op om te vieren dat zus 4 jaar clean is. Maargoed, morgen gewoon weer proberen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:11 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Dus dan moet er 2,6 kg af in een week?? Succes daarmee
Proberen?quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:12 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Ja dankje, vandaag is de missie al mislukt, want net chocoladebol op om te vieren dat zus 4 jaar clean is. Maargoed, morgen gewoon weer proberen.
Jammer van de lunch , misschien de kip vanavond kiezen? Lijkt me slanker dan Chili con Carne.quote:Op dinsdag 20 september 2016 14:39 schreef Aspergermeisje het volgende:
Je kunt het Pizzapuntje! Goed om je op deze manier te uiten ipv te eten. Hoop dat het helpt.
O: Smoothie met fruit, spinazie, paar lepels kwark, chiazaad en water
B: 7000 stappen door de stad geslenterd, waardoor ik het tussendoortje oversloeg en daar de volgende lunch uit voortkwam.![]()
L: Twee kaasbroodjes
T: Appel met kaneel en walnoot
D: Chili con carne of kip met wokgroenten (afhankelijk van of ik zin heb om te koken of om de rest van gisteren in de magnetron te mieteren)
T: Kwark met fruit en zonnebloempitten
Ja, dank je voor de tip. Denk dat ik dat inderdaad ga doen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 15:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Jammer van de lunch , misschien de kip vanavond kiezen? Lijkt me slanker dan Chili con Carne.
Lukt an sich prima, tot nu toe zo'n beetje binnen de 98 en 102 gebleven, afgelopen zaterdag wel een ATL dus zou toch wat moeten blijven eten.quote:Op dinsdag 20 september 2016 13:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Lukt het al wat beter om op gewicht te blijven of val je nog steeds af?
Hoe kwam het? Verder te weinig gegeten, ongesteld, depri, moe, koud?quote:Op dinsdag 20 september 2016 20:30 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag ga ik maar vergeten verder... Ben gewoon misselijk nu en dat zou best kunnen liggen aan de 2/3 reep mintchocolade, 5 koekjes en 2 lepels pindakaas. Maar dat is gelukkig peanuts bij wat ik vroeger genuttigd zou hebben...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Super goed van je. Ik neem Smint als ik zin heb in eten. Smint was ook m'n redding toen ik stopte met roken.quote:Op dinsdag 20 september 2016 22:32 schreef junkiexp het volgende:
![]()
Hier heel druk geweest en een buikgriepje tussendoor, in totaal 5 kg kwijt.
Sinds zondag gestopt met roken (30 peuken per dag) en het gaat goed, maar met eten opletten is wel echt lastig, krijg er honger van.
Ga gelijk even goede hardloopschoenen bestellen en met Evy beginnen, als ik gelijk kan blijven qua gewicht dan ben ik al blij.
Na een week ben je ook van die snaaibuien af, ik geef er ook aan toe, één oorlog tegelijk
quote:Op woensdag 21 september 2016 07:18 schreef MutedFaith het volgende:
Rauw, wat eet jij zoal aan Ts om een beetje verantwoord aan meer kcal te komen? Bij gebrek aan inspiratie vul ik t nu op met dingen als rijstevlaai en roze koeken, maar das niet echt de bedoeling. En als ik dat niet doe blijf ik te laag hangen en val ik weer af.Fruit, proteïnbars, havermoutrepen (sinds kort), noten (nuts&fruit van de LIDLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.), zwoerdjes(knabbelspek), kwark/yoghurt, kipstukjes, blik tonijn (evt aanmaken met bbqsaus ofzo)
Maar ik zit wel met hetzelfde, als ik gemiddelde dag in plan zit ik op 2500kcal en daar moet altijd nog 300 bij, als ik meer in plan dan moet ik teveel meenemen. Neem ook 1/2x p/w gebak op 't werk of neem eens een blikje frisdrank, feit is dat je zelf moet weten wanneer te nemen en wanneer niet denk ik, zo zie ik het in ieder in ieder geval. Om jouw woorden maar eens vrij te vertalen; in een stuk slagroomtaart zitten dezelfde suikers.
Als je weet dat je 80/90% van je caloriën uit kwalitatieve voeding haalt dan hoef je je over die overige 10/20% niet zo'n zorgen te maken (imo)."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Bewegen, veel spieren hebben.. maakt het overigens niet per se makkelijker om af te vallen want je lichaam vraagt ook om meer energiequote:Op woensdag 21 september 2016 08:12 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoe kunnen jullie zoveel kcal eten en nog afvallen?wil ik ook!
Dan eet je toch een pakje beleg? (Kipfilet etc?)quote:Op woensdag 21 september 2016 08:17 schreef MutedFaith het volgende:
Brood at ik sowieso al zelden. Ik hou wel van beleg, niet echt van brood zelf.Maar daar wil ik wel weer meer naartoe als ontbijt ipv yoghurt/kwark. Die schuif ik dan door naar de eerste T. Dat scheelt ook al een stapel.
Ik weet ook niet hoe ik t doe 1930. Best frustrerend. Vooral omdat ik toen ik wel nog af wilde vallen t idee had dat ik elke keer als mijn mfp dagtotaal met een 2 begon minstens anderhalve kilo erbij kreeg.
Veel bewegen denk ik. 4/5x in de week sport.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:12 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoe kunnen jullie zoveel kcal eten en nog afvallen?wil ik ook!
Met zittend beroep haal ik dat zelfs. Als ik op de bouw gewerkt had dan mocht ik wel richting de 3500-4000 denk ik.quote:Op woensdag 21 september 2016 08:15 schreef La_Tramposa het volgende:
En de gemiddelde man heeft 2500-3000 kcal nodig om op gewicht te blijven, dus echt gek is het niet toch.. Kan je niet gewoon wat extra boterhammen eten mf?
Ik heb lolly's herontdekt, ook lekker en goed tegen de rook drangquote:Op woensdag 21 september 2016 07:26 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Super goed van je. Ik neem Smint als ik zin heb in eten. Smint was ook m'n redding toen ik stopte met roken.
Minder goed als je wilt afvallen alleen.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb lolly's herontdekt, ook lekker en goed tegen de rook drang
Van die koffieroerstaafjes.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:28 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb lolly's herontdekt, ook lekker en goed tegen de rook drang
Spannendquote:Op woensdag 21 september 2016 09:25 schreef DonnaRush het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik heb weer nieuwe broeken besteld. Ik weet nog niet of ik erin pas, maar ze waren in de aanbieding. Ik kijk er zo naar uit om een jeans te passen als ik straks 'klaar' ben. Ben zo benieuwd welke jeansmaat ik nu heb.
Interessante uitkomt. Ze geven zelf in t onderzoek wel al aan dat het vraagt om meer onderzoek. Een aantal opmerkingen die ze zelf al plaatsen zijn:quote:Op woensdag 21 september 2016 09:15 schreef Rauw. het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)gewichtsverlies.html
People going mental in 3.2.1.
Is nog steeds een min, per saldo.quote:Op woensdag 21 september 2016 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Godsamme. gisteren 1,8 kg minder dan eergisteren. Vandaag + 1,7
En als je beiden doet??quote:Op woensdag 21 september 2016 09:15 schreef Rauw. het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)gewichtsverlies.html
People going mental in 3.2.1.
Kijkend naar de responses aan t eind van de studie zie je trouwens dat maar 48% (56% als je nietreageerders uitsluit) van de mensen met een device het 3 of meer dagen per week droeg. En nog geen 30% (39% zonder nietreageerders) hield meer dan 3 dagen per week hun eetgedrag bij.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:17 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Interessante uitkomt. Ze geven zelf in t onderzoek wel al aan dat het vraagt om meer onderzoek. Een aantal opmerkingen die ze zelf al plaatsen zijn:
- Het gaat om een device dat om de bovenarm gedragen wordt. En data doorzendt naar een website. Het is niet bekend wat de effecten van polsgedragen stappentellers zijn, die realtime feedback geven.
- Het device werd pas na een paar weken geïntroduceerd in het patroon, niet vanaf het begin. Dat kan de manier waarop het gebruikt werd door de proefpersonen beïnvloedt hebben.
- De technology-enhanced groep deed alles via de website van de commerciële aanbieder van het device. Op de inhoud en informatie hieruit was geen controle of invloed uit te oefenen door de onderzoekers (ze konden wel de gegevens inzien).
En wat me zelf opviel: er was geen 'combinatiegroep'. Het was zelfmonitoring OF technology-enhanced.
Maar ik ben wel benieuwd naar verder onderzoek. Dat het geen 'wondermiddel' is in plaats van zelf bijhouden wat je eet en hoe je beweegt is logisch, maar dat het bij juist gebruik als hulpmiddel niet kan bijdragen geloof ik niet.
De onderzoekers ook niet trouwens. Hun conclusie is veel minder zwart-wit dan het nu.nl artikel. Ze zeggen letterlijk: 'Devices that monitor and provide feedback on physical activity MAY not offer an advantage over standard behavioral weight loss approaches'.
Maakt voor ons in elk geval allemaal niks uit. Want ik geloof niet dat hier iemand zit die blind vaart op de data van zn stappenteller en voor de rest de boel maar een beetje de boel laat.
Nouja. Ze geven zelf aan dat het eigenlijk alleen zegt dat het zo zou kunnen zijn dat op lange termijn het dragen van zoeen device minder bijdraagt aan afvallen dan de 'normale' manier, maar dat verder onderzoek noodzakelijk is.quote:Op woensdag 21 september 2016 10:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Kortom: het is nogal een prutsonderzoek
Ik nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |