abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2016 @ 15:00:08 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080888
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef erodome het volgende:
De grote vraag hier is of het waar is dat pvv-ers niet normaal kunnen functioneren door hun stemgedrag, of dat pvv-ers gewoon achter elke boom een beer zien.

Om tot een conclusie te komen zou het interessant zijn als iemand gevallen kende van mensen die ontslagen zijn/niet aangenomen zijn om hun stemgedrag alleen.
Wat mij vooral opvalt is dat veel PVV stemmers (in mijn omgeving) totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek, maar ze horen wel het geschreeuw van Wilders. En dat vinden ze wel leuk. Verder weten ze bijvoorbeeld ook totaal niet hoe een land bestuurd wordt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 4 september 2016 @ 15:00:10 #102
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165080889
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit ja.
Ik zag gewoon geen alternatief.
Maar wat me is opgevallen de laatste tijd is, dat de SP lang niet zo extreem tolerant meer is tegen asielzoekers. Als de SP nu ook eens zou gaan pleiten voor een veel strengere immigratie en wat meer op komt voor de NL cultuur, dan zouden ze de PVV wel eens flink pijn kunnen doen.
Ook wordt het eens tijd dat Roemer vertrekt, die man heeft het charisma van een pannenkoek.
SP zit vaak op te scheppen dat zij de eerste waren die de problemen met niet-geïntegreerde vreemdelingen constateerden. Misschien is dit ook wel zo maar het verschil zit em in de oplossingen.

De SP wil flink de portemonnee trekken om ze te vertroetelen. Ook zeker geen gedwongen vertrek bij de SP.
pi_165080924
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het punt van het opiniestuk is meer dat mensen zich niet zo snel publiekelijk zullen aansluiten bij de PVV, juist vanwege het stigma, en dat er daardoor minder capabele mensen op de PVV-lijst zullen staan. Anderen zullen zeggen dat het meer ligt aan het gedachtegoed van de PVV, maar dat lijkt mij te simpel gedacht.
Mensen zijn dus bang dat als ze rare dingen gaan roepen, mensen ze raar gaan vinden. Lijkt mij redelijk gezond allemaal.
  zondag 4 september 2016 @ 15:01:21 #104
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165080929
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt is dat veel PVV stemmers (in mijn omgeving) totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek, maar ze horen wel het geschreeuw van Wilders. En dat vinden ze wel leuk. Verder weten ze bijvoorbeeld ook totaal niet hoe een land bestuurd wordt.
Bij PvdA, Groen Links en SP stemmers zie je dit bijna niet. Die kunnen ook allemaal lezen :')
pi_165080931
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou in de OP staat een voorbeeld die ik niet verder ga specificeren omdat ik graag nog eet over een paar maandjes.
Maar was er ook een gevolg? Kan je proberen er wat meer over te zeggen zonder dat het herkenbaar wordt? Is het daar dus gebeurd dat er consequentie's waren voor die politieke voorkeur?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165080947
Wie is trouwens wel eens gevraagd naar zijn stemgedrag tijdens een sollicitatiegesprek?
  zondag 4 september 2016 @ 15:02:08 #107
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080951
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een grapje maakte.
Nee geen grap.
Dat lachwekkende A4'tje, en het meer verdiepen in de standpunten van de SP, heeft mijn stem veranderd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165080966
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou in de OP staat een voorbeeld die ik niet verder ga specificeren omdat ik graag nog eet over een paar maandjes.
De mensen die aangaven PVV te stemmen zijn eruit gewerkt? Of is dat ook weer een hele hoop denken, misschienen en verwachten?
pi_165080994
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen zijn dus bang dat als ze rare dingen gaan roepen, mensen ze raar gaan vinden. Lijkt mij redelijk gezond allemaal.
Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.
  zondag 4 september 2016 @ 15:04:14 #110
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_165081005
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar was er ook een gevolg? Kan je proberen er wat meer over te zeggen zonder dat het herkenbaar wordt? Is het daar dus gebeurd dat er consequentie's waren voor die politieke voorkeur?
Niet direct, er werd meer gewoon als logisch gezien dat je geen PVV gedachtegoed aanhangt als je op dat niveau in het zakenleven bezig bent. Uiteraard werden daar geen consequenties bij vermeld. Het was gewoon enorm vreemd om de vraag überhaupt te ontvangen, als ik zaken doe ben ik bezig met mijn vak niet met politiek.
pi_165081029
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.
Nee, laten we vooral slechte vergelijkingen niet meer wegwuiven..
pi_165081030
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het punt van het opiniestuk is meer dat mensen zich niet zo snel publiekelijk zullen aansluiten bij de PVV, juist vanwege het stigma, en dat er daardoor minder capabele mensen op de PVV-lijst zullen staan. Anderen zullen zeggen dat het meer ligt aan het gedachtegoed van de PVV, maar dat lijkt mij te simpel gedacht.
De vraag is dus of dat echt zo is, of een gevoel is.

Voor mij persoonlijk geld dat ik zwaarder reageer op dat eromheen schaatsen dan op mensen die gewoon ervoor uitkomen dat ze daarop stemmen.
Heb gemerkt dat mensen vinden dat ze er niet voor uit kunnen komen omdat anderen het niet met ze eens zijn, niet zozeer omdat ze werkelijk uitgesloten worden. Ze vinden tegengas krijgen uitgesloten worden/monddood gemaakt worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165081038
Als moslim heb ik geen fucking medelijden voor de PVV en de PVVers en kan je me het kwalijk nemen? Nee natuurlijk niet...

Als het aan de PVV ligt moet ik:

1. Afstand doen van m'n religie.
2. Koran wordt verboden gemaakt.
3. Moskee wordt gesloten.
4. M'n moeder moet haar hoofddoek afdoen.
5. Op geen enkele manier mijn geloof belijden zoals ikzelf in alle vrijheid dat zou willen.
6. Aangespoord om Nederland te verlaten.
7. Mijn religie verboden maken.

Oftewel, ik zou wel gek zijn als ik nog een graantje medelijden voor de PVV(ers) zou bezitten.
pi_165081121
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als moslim heb ik geen fucking medelijden voor de PVV en de PVVers en kan je me het kwalijk nemen? Nee natuurlijk niet...

5. Op geen enkele manier mijn geloof belijden zoals ikzelf in alle vrijheid dat zou willen.

Oftewel, ik zou wel gek zijn als ik nog een graantje medelijden voor de PVV(ers) zou bezitten.
Ja, je moet je wel een beetje aanpassen hè. :P.
I´m back.
pi_165081122
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, laten we vooral slechte vergelijkingen niet meer wegwuiven..
Een situatie hoeft niet 100% op te gaan, om in ieder geval gedeeltelijk overeen te komen.
pi_165081137
quote:

[..]

Verschil is dat de PVV'ers het stigma zelf voeden. De enigen die ervoor uitkomen zijn de idioten, de rest durft het niet te zeggen. Niet omdat uit de praktijk blijkt dat je dat beter niet kan doen, enkel omdat ze dat zelf aannemen, omdat PVV-ideeën geridiculiseerd worden. Nou kom uit de kast dan en verdedig de ideeën op hoger niveau. Of is het stigma stiekem gewoon waar en zijn de mensen die dit kunnen er helemaal niet?
pi_165081141
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet direct, er werd meer gewoon als logisch gezien dat je geen PVV gedachtegoed aanhangt als je op dat niveau in het zakenleven bezig bent. Uiteraard werden daar geen consequenties bij vermeld. Het was gewoon enorm vreemd om de vraag überhaupt te ontvangen, als ik zaken doe ben ik bezig met mijn vak niet met politiek.
Ben het ermee eens dat de vraag raar is, behalve dan als het een gewoon gesprek was op de werkvloer ipv dat het "in het grote boek" ging en je daar dus zakelijk op aangekeken wordt.

Dat anderen het logisch vinden geen pvv aan te hangen op dat niveau is hun mening, kan je het mee eens zijn of oneens, maar gaat niet over uitsluiting als er geen consequentie's aanzitten en men dus niet uitgesloten wordt.
pi_165081155
quote:
12s.gif Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je moet je wel een beetje aanpassen hè. :P.
Dat is het probleem, wanneer ben je aangepast? Wat is de grens? Wat is de juiste definitie van 'aanpassen' in de Hollandse context?
  zondag 4 september 2016 @ 15:10:25 #119
440653 BarryOSeven
pi_165081158
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.

Dan kunnen we gaan schermen met de een die het de ander gunt. Je houdt zo het probleem in stand. We kunnen ook het feit an sich veroordelen. Zowel moslims als PVV'ers maken imho een zelfde kans op een baan naar gelang de geschiktheid van de functie op basis van kennis en niet op politieke voorkeur of geloofsovertuiging.
pi_165081163
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Een situatie hoeft niet 100% op te gaan, om in ieder geval gedeeltelijk overeen te komen.
Maar niet alles wat gedeeltelijk overeenkomt is ook een goede vergelijking. Maar blijkbaar vind jij dat in dit geval wel. Vertel mij dan eens waarom seksuele geaardheid het zelfde is als een mening?
  zondag 4 september 2016 @ 15:11:24 #121
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165081184
quote:

[..]

Homoseksualiteit werd niet 'als raar" gezien maar als tegennatuurlijk. Een homoseksueel was een freak of nature, een gedrocht, iemand die fysiek en geestelijk niet in orde is. Niet iemand die voor een "afwijkende mening" koos en daar de verantwoordelijkheid voor kan dragen, maar iemand die in zijn hele zijn "fout" is. Met de tijd is die visie bijgesteld.

De PVV heeft als voornaamste (en je kan zelfs zeggen: enige echte) standpunt dat moslims een gevaar vormen. Dat is een omstreden gedachte waar een zeer groot deel van Nederland het fundamenteel mee oneens is. Dat 30% (veelal laagopgeleid) het er wel mee eens is, biedt verder weinig legitimiteit. Als je dergelijke extreme gedachtes deelt en uit zul je daar maatschappelijke verantwoording voor moeten durven afleggen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 september 2016 @ 15:11:50 #122
440653 BarryOSeven
pi_165081196
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat de vraag raar is, behalve dan als het een gewoon gesprek was op de werkvloer ipv dat het "in het grote boek" ging en je daar dus zakelijk op aangekeken wordt.

Dat anderen het logisch vinden geen pvv aan te hangen op dat niveau is hun mening, kan je het mee eens zijn of oneens, maar gaat niet over uitsluiting als er geen consequentie's aanzitten en men dus niet uitgesloten wordt.
Er staat niet zwart op wit dat er consequenties aan verbonden zijn dat geef ik je gelijk. Het zelfde geldt voor de schooldirecteur.

Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor een gelovige die wordt afgewezen omdat hij gelooft. Daar staat ook niet zwart op wit dat iemand niet mag geloven.

Toch gebeurt het en ik heb niet de illusie daar iets aan te kunnen doen behalve het bespreekbaar maken.
pi_165081228
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.

Dan kunnen we gaan schermen met de een die het de ander gunt. Je houdt zo het probleem in stand. We kunnen ook het feit an sich veroordelen. Zowel moslims als PVV'ers maken imho een zelfde kans op een baan naar gelang de geschiktheid van de functie op basis van kennis en niet op politieke voorkeur of geloofsovertuiging.
Ik weet dat het moeilijker is om aan een baan te komen als moslim (ik heb dat namelijk zelf ervaren), maar ik maak daar geen issue van. Ik kan het begrijpen als een werkgever wat moeilijker doet met het aannemen van een moslim of in mijn geval een Marokkaan. De huidige situatie zit nou eenmaal zo in elkaar dat zoiets gebeurt, eerlijk is eelijk: Marokkanen in Nederland maken er een zooitje van. Als ik een werkgever was had ik alleen Polen aangenomen, niet eens Nederlanders...
pi_165081229
quote:

[..]

Behalve dat het bij moslims bewezen is dat dat gebeurd, of beter gezegd bij een naam die doet vermoeden dat iemand moslim is of roots heeft in een land met een islamitsche insteek.
En dat bij pvv-ers op nog geen enkele manier bewezen is. Ik alleen maar hoor over een gevoel, maar niets over werkelijke consequentie's.
pi_165081237
quote:

[..]

Doe eens een voorbeeld dat een moslim werd afgewezen om het zijn van moslim? Ik ken enkel voorbeelden dat mensen werden afgewezen omdat ze een naam hadden die uit het buitenland afkomstig is. Dat is iets heel anders.
  zondag 4 september 2016 @ 15:13:22 #126
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165081246
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er staat niet zwart op wit dat er consequenties aan verbonden zijn dat geef ik je gelijk. Het zelfde geldt voor de schooldirecteur.

Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor een gelovige die wordt afgewezen omdat hij gelooft. Daar staat ook niet zwart op wit dat iemand niet mag geloven.

Toch gebeurt het en ik heb niet de illusie daar iets aan te kunnen doen behalve het bespreekbaar maken.
Oké.. Dus jij steunt het werk van bijvoorbeeld Sylvana Simons die dit gevoelige en pijnlijke onderwerp ook maatschappelijk bespreekbaar wil maken?
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_165081295
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar niet alles wat gedeeltelijk overeenkomt is ook een goede vergelijking. Maar blijkbaar vind jij dat in dit geval wel. Vertel mij dan eens waarom seksuele geaardheid het zelfde is als een mening?
Daar gaat de vergelijking dus mank. Maar als je bij een mening wel mag worden gestigmatiseerd, wat is dan je probleem met PVV'ers die moslims stigmatiseren?
  zondag 4 september 2016 @ 15:17:28 #128
440653 BarryOSeven
pi_165081344
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oké.. Dus jij steunt het werk van bijvoorbeeld Sylvana Simons die dit gevoelige en pijnlijke onderwerp ook maatschappelijk bespreekbaar wil maken?
Ja hoor, Sylvana Simons heeft soms best goede punten waarbij ik soms twijfel of dit het juiste moment is om het aan te kaarten. Maar ik ben helemaal niet anti Simons. Vind het wel dubieus dat ze zich bij DENK heeft aangesloten, maar dat is een andere discussie.
  zondag 4 september 2016 @ 15:18:23 #129
440653 BarryOSeven
pi_165081374
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:12 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik weet dat het moeilijker is om aan een baan te komen als moslim (ik heb dat namelijk zelf ervaren), maar ik maak daar geen issue van. Ik kan het begrijpen als een werkgever wat moeilijker doet met het aannemen van een moslim of in mijn geval een Marokkaan. De huidige situatie zit nou eenmaal zo in elkaar dat zoiets gebeurt, eerlijk is eelijk: Marokkanen in Nederland maken er een zooitje van. Als ik een werkgever was had ik alleen Polen aangenomen, niet eens Nederlanders...
Daar heb je gelijk in en ik vind dat je het goed oppakt. Alleen vind ik niet dat het zo hoort te zijn.
  zondag 4 september 2016 @ 15:18:24 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081375
Lekker in de slachtofferrol kruipen, niks mis mee
Laffe huichelaar
pi_165081381
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:15 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daar gaat de vergelijking dus mank. Maar als je bij een mening wel mag worden gestigmatiseerd, wat is dan je probleem met PVV'ers die moslims stigmatiseren?
Wie heeft het over stigmatiseren? Ik heb het enkel over individueel uitsluiten. Van mij hoeft een PVV-er echt niet iemand aan te nemen die een mening heeft die relevant is voor die functie en niet past volgens die PVV'er. Dat is iets anders dan de vrijheid van geloof, vereniging en onderwijs willen afschaffen.
  zondag 4 september 2016 @ 15:19:08 #132
440653 BarryOSeven
pi_165081397
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Behalve dat het bij moslims bewezen is dat dat gebeurd, of beter gezegd bij een naam die doet vermoeden dat iemand moslim is of roots heeft in een land met een islamitsche insteek.
En dat bij pvv-ers op nog geen enkele manier bewezen is. Ik alleen maar hoor over een gevoel, maar niets over werkelijke consequentie's.
Door stukken als deze komt het debat op gang. Dat het bij moslims met zekerheid gebeurt en bij PVV'ers waarschijnlijk is wel een verschil dat een onderzoek waard is imho.
  zondag 4 september 2016 @ 15:19:51 #133
440653 BarryOSeven
pi_165081423
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld dat een moslim werd afgewezen om het zijn van moslim? Ik ken enkel voorbeelden dat mensen werden afgewezen omdat ze een naam hadden die uit het buitenland afkomstig is. Dat is iets heel anders.
Die heb ik niet, maar het is wel algemeen bekend dat allochtonen meer moeite hebben met het vinden van een baan dan autochtonen.
pi_165081458
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die heb ik niet, maar het is wel algemeen bekend dat allochtonen meer moeite hebben met het vinden van een baan dan autochtonen.
Ja, maar dat heeft geen (bewezen) verband met een geloof/mening.
pi_165081473
Hoe hypocriet dit. :{w
  zondag 4 september 2016 @ 15:22:05 #136
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081494
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Er is niet over gestemd en zo'n afwijzing kom van enkele lieden. Domme post.
Geef me eens een voorbeeld van die afwijzing dan? Behalve een bejaarde, gepensioneerde man die dénkt dat je geen schoolhoofd kan zijn als je pvv stemt?
Laffe huichelaar
pi_165081503
quote:
In het professionele leven worden mensen beoordeeld op grond van hun kwaliteit en handelingen.
Precies en daarom heb ik ook vrij weinig vertrouwen in iemand die PVV stemt. Als je achter aantoonbaar niet te realiseren standpunten en kretologie aanloopt dan geeft dat gewoon geen vertrouwen in de kwaliteit van die mensen.
pi_165081507
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Wie heeft het over stigmatiseren? Ik heb het enkel over individueel uitsluiten.
Oh, wereld van verschil inderdaad.
pi_165081520
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Door stukken als deze komt het debat op gang. Dat het bij moslims met zekerheid gebeurt en bij PVV'ers waarschijnlijk is wel een verschil dat een onderzoek waard is imho.
Het rare is dat het debat als het om allochtonen ging op gang kwam door concrete voorbeelden. Nu door iemand die denkt dat hij niet meer aangenomen zou worden maar ondertussen 72 is.. Tja.. Waarom zou je daar een debat over willen voeren?

Laat het maar eens gebeuren, dan kunnen we het individuele geval beoordelen.
pi_165081541
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En ik. Je het zou eens tijd worden dat er wat meer aandacht voor komt voor dit soort klassen ongelijkheid. Dit prima vinden is echt schandalig. Hameren op gelijkheid betreffende vluchtelingen en verdragen maar zelf gewoon een complete groep weg zetten als onwaardig.

Ernstige zaak.
Helaas valt er met de zeloten uit de socialistische kerk niet te praten. Zij hebben, net als andere religieuze extremisten de waarheid in pacht. Overigens zijn deze er zeker ook aan rechterzijde. Maar het adagium: omdat je minder hebt dan de rest ben je een slachtoffer gaat gewoon niet altijd op.

Blijkbaar erg menselijk, om de absolute waarheid te kennen. Kijk ook maar in het libertarisme topic, of welk topic over politiek dan ook..
Whatever...
pi_165081565
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Oh, wereld van verschil inderdaad.
Ja. Ik wil helemaal niemand een stempel geven namelijk. Ik heb alleen geen behoefte aan mensen met bepaalde ideeën. Dat is dan weer mijn vrijheid. Maar als een PVV'er een school wil stichten en daar hoofd van wil worden kan dat gewoon hoor.
  zondag 4 september 2016 @ 15:25:46 #142
440653 BarryOSeven
pi_165081596
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geef me eens een voorbeeld van die afwijzing dan? Behalve een bejaarde, gepensioneerde man die dénkt dat je geen schoolhoofd kan zijn als je pvv stemt?
Het persoonlijk voorbeeld heb ik gegeven en is niet direct een afwijzing. Daar gaat het artikel over.
pi_165081620
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies en daarom heb ik ook vrij weinig vertrouwen in iemand die PVV stemt. Als je achter aantoonbaar niet te realiseren standpunten en kretologie aanloopt dan geeft dat gewoon geen vertrouwen in de kwaliteit van die mensen.
Wat vind je van de kwaliteit van mensen die in een god geloven dan?

Wat je ook van Wilders vindt, geloven in een god is sowieso debieler.
pi_165081630
Wat een slap smoesjesverhaal. Zelfs falen van die partij is de schuld van de anderen. Wat een blaartrekkende huilebalk.
pi_165081646
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:26 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Wat vind je van de kwaliteit van mensen die in een god geloven dan?

Wat je ook van Wilders vindt, geloven in een god is sowieso debieler.
Zolang ik niet kan bewijzen dat god niet bestaat vind ik de standpunten van Wilders idioter.
pi_165081689
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het persoonlijk voorbeeld heb ik gegeven en is niet direct een afwijzing. Daar gaat het artikel over.
Over dat voorbeeld gesproken. Waarom is het kwalijk als ik geen zakelijke transacties wil doen met PVV-stemmers? Is dat niet mijn vrijheid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165081714
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zolang ik niet kan bewijzen dat god niet bestaat vind ik de standpunten van Wilders idioter.
Hoeveel bewijzen heb je nodig?
  zondag 4 september 2016 @ 15:30:40 #148
440653 BarryOSeven
pi_165081720
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Over dat voorbeeld gesproken. Waarom is het kwalijk als ik geen zakelijke transacties wil doen met PVV-stemmers? Is dat niet mijn vrijheid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee scheer je alle PVV'ers over een kam. Vind niet dat je er vanuit mag gaan dat elke PVV'er direct gedachten heeft die volledig incompatibel zijn met je bedrijf.

Daarvoor zou je toch echt wat dieper in de materie moeten duiken.
pi_165081769
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daarmee scheer je alle PVV'ers over een kam. Vind niet dat je er vanuit mag gaan dat elke PVV'er direct gedachten heeft die volledig incompatibel zijn met je bedrijf.

Daarvoor zou je toch echt wat dieper in de materie moeten duiken.
Wat heeft het compatibel zijn met mijn bedrijf er mee te maken? Ik ben gewoon vrij om geen zaken te doen met mensen met wie ik dat niet wil.
  zondag 4 september 2016 @ 15:34:15 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081801
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou als het geen afwijzing is, lijkt me de slachtofferrol en het gecalimero me hier niet bepaald op zijn plaats om een 'artikel' wat van aannames aan elkaar hangt.

Aan de andere kant heb jij het er zelf over dat dit zelfs niet voor moslims zou moeten gelden, als die eens wat bij zouden gaan dragen. maw, moslims drsgen in jouw boekje niks bij dus nu zou logisch zijn dat iemand liever een roomblanke blonde god aanneemt dan een Fatma. Bij PVV'ers blijft het bij speculatie en voor allochtonen is het een feit dat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Het een ben je hier nu keihard over aan het janken en het ander verdedig je zelf impliciet.

Boter op je hoofd
Laffe huichelaar
pi_165081819
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:30 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Hoeveel bewijzen heb je nodig?
Bewijs is bewijs maar aangezien ik geen definitie van god ken zal het vrij lastig zijn te bewijzen dat het niet bestaat.
pi_165081857
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2016 15:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Homoseksualiteit werd niet 'als raar" gezien maar als tegennatuurlijk. Een homoseksueel was een freak of nature, een gedrocht, iemand die fysiek en geestelijk niet in orde is. Niet iemand die voor een "afwijkende mening" koos en daar de verantwoordelijkheid voor kan dragen, maar iemand die in zijn hele zijn "fout" is. Met de tijd is die visie bijgesteld.

De PVV heeft als voornaamste (en je kan zelfs zeggen: enige echte) standpunt dat moslims een gevaar vormen. Dat is een omstreden gedachte waar een zeer groot deel van Nederland het fundamenteel mee oneens is. Dat 30% (veelal laagopgeleid) het er wel mee eens is, biedt verder weinig legitimiteit. Als je dergelijke extreme gedachtes deelt en uit zul je daar maatschappelijke verantwoording voor moeten durven afleggen.
de rode lijn is juist dat de islam een gevaar vormt. iedereen met een beetje realiteitszin begrijpt dat daar wel wat in zit, alleen stemt die groep niet allemaal pvv. links stemmen en kritisch zijn naar religies is zelfs mogelijk, hoewel dat tegenwoordig moeilijk voor te stellen is omdat veel theocraten en religieuze fanatici nu een tintje hebben.
..///
  zondag 4 september 2016 @ 15:37:21 #153
440653 BarryOSeven
pi_165081874
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wat heeft het compatibel zijn met mijn bedrijf er mee te maken? Ik ben gewoon vrij om geen zaken te doen met mensen met wie ik dat niet wil.
Ja en als je dat alleen doet op basis van politieke voorkeur ben je dus aan het discrimineren.
  zondag 4 september 2016 @ 15:37:50 #154
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081884
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Onjuist. Het staat jou niet vrij om geen zaken te doe met mensen om hun religie, afkomst, seksuele of politieke voorkeur.

Dat is in strijd met de wet
Laffe huichelaar
pi_165081935
De PVV zet zelf een groep mensen constant weg als minderwaardig. Nu gebeurt dat met hen en dan dan ineens worden ze gediscrimineerd.

:|W
  zondag 4 september 2016 @ 15:39:27 #156
440653 BarryOSeven
pi_165081936
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou als het geen afwijzing is, lijkt me de slachtofferrol en het gecalimero me hier niet bepaald op zijn plaats om een 'artikel' wat van aannames aan elkaar hangt.

Aan de andere kant heb jij het er zelf over dat dit zelfs niet voor moslims zou moeten gelden, als die eens wat bij zouden gaan dragen. maw, moslims drsgen in jouw boekje niks bij dus nu zou logisch zijn dat iemand liever een roomblanke blonde god aanneemt dan een Fatma. Bij PVV'ers blijft het bij speculatie en voor allochtonen is het een feit dat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Het een ben je hier nu keihard over aan het janken en het ander verdedig je zelf impliciet.

Boter op je hoofd
Later leg ik uit dat het gewoon voor moslims ook zou gelden.

Verder is het ook niet de bedoeling mijn voorbeeld naar voren te schuiven, het was als ondersteuning bedoeld. Het artikel en de tweet zijn leidend bedoeld in deze discussie.

Daarom zou het goed zijn om eens een onderzoek in te stellen naar deze aannames en gevoelens in plaats van ze weg te wuiven.
pi_165081953
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en als je dat alleen doet op basis van politieke voorkeur ben je dus aan het discrimineren.
Dat zou ik dan ook nooit doen op basis daarvan, maar op de ideeën die er achter hangen.
  zondag 4 september 2016 @ 15:41:18 #158
440653 BarryOSeven
pi_165081985
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
De PVV zet zelf een groep mensen constant weg als minderwaardig. Nu gebeurt dat met hen en dan dan ineens worden ze gediscrimineerd.

:|W
Er is ook nog zoiets als dat twee groepen beide gediscrimineerd worden. Willen we het nu echt gaan hebben dat de een het verdiend en de ander niet? Want daarmee lossen we het feit dat er gediscrimineerd wordt natuurlijk niet op. (Nee ik heb niet de illusie dat we het vandaag gaan oplossen :+ )

Want zo gaan we natuurlijk dieper het dal in. De PVV'ers gaan straks weer roepen dat de gelovige het ook verdienen omdat het hen ook overkomt enz enz.
pi_165081986
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Onjuist. Het staat jou niet vrij om geen zaken te doe met mensen om hun religie, afkomst, seksuele of politieke voorkeur.

Dat is in strijd met de wet
Nope, zo werkt de wet niet. Ik mag prima besluiten om geen huis van een PVV'er te kopen.
  zondag 4 september 2016 @ 15:41:50 #160
440653 BarryOSeven
pi_165081994
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat zou ik dan ook nooit doen op basis daarvan, maar op de ideeën die er achter hangen.
Niet elke PVV stemmer hoeft achter alle ideeën van de PVV te staan. Je zult dus echt even het a4'tje moeten doornemen met de sollicitant ;)
pi_165082023
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er is ook nog zoiets als dat twee groepen beide gediscrimineerd worden. Willen we het nu echt gaan hebben dat de een het verdiend en de ander niet? Want daarmee lossen we het feit dat er gediscrimineerd wordt natuurlijk niet op. (Nee ik heb niet de illusie dat we het vandaag gaan oplossen :+ )

Want zo gaan we natuurlijk dieper het dal in. De PVV'ers gaan straks weer roepen dat de gelovige het ook verdienen omdat het hen ook overkomt enz enz.
Nee natuurlijk verdienen beide het niet maar de PVV of de PVV-stemmer moet niet zo verschrikkelijk hypocriet doen.

Het is echt te walgelijk :r
  zondag 4 september 2016 @ 15:43:41 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165082034
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee, ik ben voor een gelijkwaardige maatschappij en een gelijkwaardige behandeling van iedereen. Zelfs voor moslims als ze zich eens zouden inzetten voor de goede zaak.
Hier zdg je toch duidelijk dat het nu niet voor (alle) moslims zou moeten gelden.

Misschien ben je later wel teruggekrabbeld van deze discriminerende uitspraak, maar dat maakt je niet minder hypocriet.

Voor PVV'ers schreeuw je moord en brand, bij moslims zit je jet hier hoed te praten.

Niet serieus te nemen
Laffe huichelaar
  zondag 4 september 2016 @ 15:43:55 #163
440653 BarryOSeven
pi_165082039
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk verdienen beide het niet maar de PVV of de PVV-stemmer moet niet zo verschrikkelijk hypocriet doen.

Het is echt te walgelijk :r
Ja dit is ook maar wat raaskallen vanuit de onderbuik natuurlijk.
  zondag 4 september 2016 @ 15:44:20 #164
440653 BarryOSeven
pi_165082048
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:43 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier zdg je toch duidelijk dat het nu niet voor (alle) moslims zou moeten gelden.

Misschien ben je later wel teruggekrabbeld van deze discriminerende uitspraak, maar dat maakt je niet minder hypocriet.

Voor PVV'ers schreeuw je moord en brand, bij moslims zit je jet hier hoed te praten.

Niet serieus te nemen
Wat jij wil.
pi_165082061
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja dit is ook maar wat raaskallen vanuit de onderbuik natuurlijk.
Hoezo?
Wil je zeggen dat de PVV dat niet doet?
  zondag 4 september 2016 @ 15:45:02 #166
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165082063
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:41 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nope, zo werkt de wet niet. Ik mag prima besluiten om geen huis van een PVV'er te kopen.
Dat besluit mag jij best maken. Maar als je dat kenbaar maakt, ik doe geen zaken met jou door je politieke voorkeur, ben je strafbaar.
Laffe huichelaar
  zondag 4 september 2016 @ 15:45:23 #167
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165082073
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat jij wil.
Goede tegenargumenten
Laffe huichelaar
  zondag 4 september 2016 @ 15:46:55 #168
440653 BarryOSeven
pi_165082093
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo?
Wil je zeggen dat de PVV dat niet doet?
Nouja dat de PVV'er niet zo hypocriet moet doen en dus walgelijk is vind ik nou niet echt nodig voor de discussie.

De schrijver van het artikel is alles behalve een PVV'er. Waar we het hier over hebben is de vrijheid van overtuiging die in het geding is.

Als we het nu over daden van PVV'ers en moslims en weet ik wat allemaal gaan hebben wordt het weer een topic als elk ander de laatste tijd. Een met vuur en haat en zonder gezonde dialoog.
  zondag 4 september 2016 @ 15:47:40 #169
440653 BarryOSeven
pi_165082108
quote:
9s.gif Op zondag 4 september 2016 15:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Goede tegenargumenten
Ja ik zeg je toch hoe het zit. Dat jij geen genoegen neemt met mijn uitleg moet je zelf weten maar daar heb ik geen boodschap aan.
pi_165082169
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja dat de PVV'er niet zo hypocriet moet doen en dus walgelijk is vind ik nou niet echt nodig voor de discussie.

De schrijver van het artikel is alles behalve een artikel. Waar we het hier over hebben is de vrijheid van overtuiging die in het geding is.

Als we het nu over daden van PVV'ers en moslims en weet ik wat allemaal gaan hebben wordt het weer een topic als elk ander de laatste tijd. Een met vuur en haat en zonder gezonde dialoog.
Ik vind het dan niet minder hypocriet. Bewust kiezen voor een partij die als speerpunt heeft om een groep mensen weg te zetten en zodra je daar dan op wordt aangesproken of denkt iets niet te kunnen doen zou je dus gewoon op de blaren moeten zitten.
  zondag 4 september 2016 @ 15:52:35 #171
440653 BarryOSeven
pi_165082219
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik vind het dan niet minder hypocriet. Bewust kiezen voor een partij die als speerpunt heeft om een groep mensen weg te zetten en zodra je daar dan op wordt aangesproken of denkt iets niet te kunnen doen zou je dus gewoon op de blaren moeten zitten.
Niet iedereen heeft die motivatie om op de PVV te stemmen. Als je op de PVV stemt omdat je het niet eens bent met de visie van de overige partijen ben je wel een PVV stemmer maar hoef je het niet eens te zijn met alle standpunten.
  zondag 4 september 2016 @ 15:53:15 #172
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_165082235
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:07 schreef Halter het volgende:
pvv kiezers kunnen zowie zo niet functioneren _O-
Dit!

Maar dan wel correct geschreven.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_165082286
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft die motivatie om op de PVV te stemmen. Als je op de PVV stemt omdat je het niet eens bent met de visie van de overige partijen ben je wel een PVV stemmer maar hoef je het niet eens te zijn met alle standpunten.
Nou de anti islam standpunten zijn niet maar een paar procent van het hele programma :P

Buiten dat denk ik dat een school directeur best op de pvv kan stemmen en die functie kan uitvoeren. Als je je werk maar goed uitvoert.
pi_165082304
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:07 schreef Halter het volgende:
pvv kiezers kunnen zowie zo niet functioneren _O-
zowie zo :')
pi_165082330
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De schrijver van het artikel is alles behalve een PVV'er. Waar we het hier over hebben is de vrijheid van overtuiging die in het geding is.

Nee, iemand maakt wat aannames. En begint vervolgens te janken over de eigen aannames. Slap geneuzel.
  zondag 4 september 2016 @ 15:57:38 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165082333
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou de anti islam standpunten zijn niet maar een paar procent van het hele programma :P

Buiten dat denk ik dat een school directeur best op de pvv kan stemmen en die functie kan uitvoeren. Als je je werk maar goed uitvoert.
Als het goed is heeft de school geen idee waar de directeur -of de leraar Nederlands, of de conciërge- op stemt. En als hij het er wel dik bovenop zou leggen, dan zou dat wellicht wel kunnen leiden tot een verzwakking van zijn positie. Dat is niet zo raar. Maar nog altijd iets totaal anders als preventief in de problemen komen omdat je PVV-stemmer bent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 4 september 2016 @ 15:58:15 #177
440653 BarryOSeven
pi_165082348
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, iemand maakt wat aannames. En begint vervolgens te janken over de eigen aannames. Slap geneuzel.
Zoals ik al aangaf is het verontrustend genoeg om het eens dieper te onderzoeken.
  zondag 4 september 2016 @ 15:58:53 #178
440653 BarryOSeven
pi_165082360
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Klopt vandaar dat je even het a4'tje moet doornemen om iemands visie op bepaalde punten te weten zonder meteen iedereen over een kam te scheren ;)

Met je tweede punt ben ik het eens.
  zondag 4 september 2016 @ 15:59:05 #179
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165082368
quote:

[..]

Als je op de PVV stemt en je bent het niet eens met hun voornaamste en meest kenmerkende standpunt (minder islam) dan heb je pas echt wat uit te leggen. Wilders heeft er nooit een geheim van gemaakt eigenlijk een one-issue partij te zijn.
--
pi_165082369
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als het goed is heeft de school geen idee waar de directeur -of de leraar Nederlands, of de conciërge- op stemt. En als hij het er wel dik bovenop zou leggen, dan zou dat wellicht wel kunnen leiden tot een verzwakking van zijn positie. Dat is niet zo raar. Maar nog altijd iets totaal anders als preventief in de problemen komen omdat je PVV-stemmer bent.
Ja kan mij daar helemaal niks bij voorstellen. En grote kans trouwens dat er meerdere werknemers van die school ook op de pvv stemmen. En ouders van de leerlingen etc.
pi_165082370
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet elke PVV stemmer hoeft achter alle ideeën van de PVV te staan. Je zult dus echt even het a4'tje moeten doornemen met de sollicitant ;)
Het punt is dat ik bijna al die ideeën verwerpelijk vind. Dus de enige optie is dat die persoon maar een heel klein deel van de ideeën steunt. En dan neem ik hem ook niet aan, want dan is hij dus zo dom om op een partij te stemmen waar hij het niet mee eens is.
  zondag 4 september 2016 @ 15:59:35 #182
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165082384
quote:

[..]

Maar dan lijkt het me toch dat je het wel eens bent met de kernpunten zoals vreemdelingenangst, een ongezonde en onredelijke haat voor de EU en een griezelige hoeveelheid nationalisme

Anders is de PVV gewoon ook een partij waar je het niet eens bent met de visie. Dan heb je je misshien wel laten foppen door het anti-establishment marketingpraatje van het langst zitttende kamerlid. Ook genant
Laffe huichelaar
pi_165082391
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf is het verontrustend genoeg om het eens dieper te onderzoeken.
Je zegt nu zelf ook dat er geen basis is voor het gejankbal?
  zondag 4 september 2016 @ 16:00:45 #184
346939 Janneke141
pi_165082416
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja kan mij daar helemaal niks bij voorstellen. En grote kans trouwens dat er meerdere werknemers van die school ook op de pvv stemmen. En ouders van de leerlingen etc.
Allicht. En dat maakt ook allemaal geen barst uit, totdat er een docent besluit om Marokkaanse kinderen lagere cijfers te geven omdat ze Marokkaans zijn. Of wat er dan ook mag voortvloeien uit de politieke overtuiging in kwestie. Dán heb je -terecht- wat uit te leggen.
pi_165082430
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het punt is dat ik bijna al die ideeën verwerpelijk vind. Dus de enige optie is dat die persoon maar een heel klein deel van de ideeën steunt. En dan neem ik hem ook niet aan, want dan is hij dus zo dom om op een partij te stemmen waar hij het niet mee eens is.
Het enige wat van belang is dat deze persoon het werk goed kan uitvoeren. Dat kan die prima ook al stemt hij/zij de pvv. Dus alleen op basis van dat iemand niet aannemen is net zo kortzichtig.
  zondag 4 september 2016 @ 16:01:58 #186
440653 BarryOSeven
pi_165082442
quote:
15s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je op de PVV stemt en je bent het niet eens met hun voornaamste en meest kenmerkende standpunt (minder islam) dan heb je pas echt wat uit te leggen. Wilders heeft er nooit een geheim van gemaakt eigenlijk een one-issue partij te zijn.
Toch is het geen garantie
pi_165082456
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het enige wat van belang is dat deze persoon het werk goed kan uitvoeren. Dat kan die prima ook al stemt hij/zij de pvv. Dus alleen op basis van dat iemand niet aannemen is net zo kortzichtig.
Iemand die tegen de vrijheid van onderwijs is zou ik toch geen schoolhoofd maken.
  zondag 4 september 2016 @ 16:02:48 #188
440653 BarryOSeven
pi_165082461
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan ben je dus wel vanuit politieke overtuiging iemand aan het afwijzen en dus weer aan het discrimineren: "PVV'ers zijn dom".
pi_165082465
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Iemand die tegen de vrijheid van onderwijs is zou ik toch geen schoolhoofd maken.
Nee maar je had het net over jezelf.
  zondag 4 september 2016 @ 16:03:14 #190
346939 Janneke141
pi_165082468
quote:

[..]

Zo lang hij zijn mening buiten zijn beleidsvorming laat maakt dat niets uit.
pi_165082473
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dan ben je dus wel vanuit politieke overtuiging iemand aan het afwijzen en dus weer aan het discrimineren: "PVV'ers zijn dom".
Nee, iemand die stemt op een partij waar hij het niet mee eens is, is dom. Dat geldt bij alle andere partijen ook.
pi_165082482
Alsof Lucassen wel functioneerde voordat hij bij de PVV ging.
pi_165082485
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2016 15:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

zowie zo :')
Tsja, hij functioneert niet helemaal optimaal.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_165082487
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar je had het net over jezelf.
Ik zou voor mijn eigen bedrijf niet iemand aannemen waar ik niet mee kan samenwerken. Lijkt mij ook logisch.
  zondag 4 september 2016 @ 16:04:50 #195
440653 BarryOSeven
pi_165082493
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar dan lijkt het me toch dat je het wel eens bent met de kernpunten zoals vreemdelingenangst, een ongezonde en onredelijke haat voor de EU en een griezelige hoeveelheid nationalisme

Anders is de PVV gewoon ook een partij waar je het niet eens bent met de visie. Dan heb je je misshien wel laten foppen door het anti-establishment marketingpraatje van het langst zitttende kamerlid. Ook genant
Sorry hoor maar hoe jij het verwoord is natuurlijk ook volledig gepolariseerd. Een ongezonde en onredelijke haat, een griezelige hoeveelheid nationalisme. :N

Er zijn andere redenen dan die jij oppert om keuzes te maken, ik zeg het maar even.
pi_165082502
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo lang hij zijn mening buiten zijn beleidsvorming laat maakt dat niets uit.
Tuurlijk wel. Hij moet samenwerken en overleggen met andere scholen. Gaat gewoon niet werken.
  zondag 4 september 2016 @ 16:05:24 #197
440653 BarryOSeven
pi_165082507
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je zegt nu zelf ook dat er geen basis is voor het gejankbal?
Er wordt ook niet gejankt, er wordt verondersteld dat het is zo is. En dat is verder onderzoek waard, net als dat ook voor allochtonen onderzocht is. Dat lijkt me geen gejankbal.
pi_165082515
quote:

[..]

Zolang dat person zijn werk naar behoren doet en op zijn/haar werk netjes de waarden van de school uitdraagt zie ik daarin geen probleem.
Het stikt van de mensen in het onderwijs die het graag anders ingericht zouden willen zien worden, dat betekend niet dat ze hun werk niet goed doen.
  zondag 4 september 2016 @ 16:06:15 #199
440653 BarryOSeven
pi_165082528
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, iemand die stemt op een partij waar hij het niet mee eens is, is dom. Dat geldt bij alle andere partijen ook.
Je zegt nu eigenlijk dat strategische stemmers dom zijn. Wat een achterlijk volk zijn we dan sinds de afgelopen verkiezingen.
pi_165082536
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 16:05 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er wordt ook niet gejankt, er wordt verondersteld dat het is zo is. En dat is verder onderzoek waard, net als dat ook voor allochtonen onderzocht is. Dat lijkt me geen gejankbal.
Je weet niet eens wie PVV gestemd hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')