abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 september 2016 @ 14:01:32 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_165079394
quote:
Het is gevaarlijk als PVV-kiezers niet normaal kunnen functioneren

De reden dat de nieuwe partijen ter rechterzijde van het politieke spectrum moeilijk aan capabele mensen komen, heeft te maken met maatschappelijke uitsluiting. Dit is niet alleen onrechtvaardig en in strijd met artikel 1 van de Grondwet, maar het is ook onwenselijk en zelfs gevaarlijk.

Het politieke klimaat is gepolariseerd. De verkiezingen zijn in aantocht. Het partijprogramma van de PVV bestaat slechts uit een A4tje. Een explosief A4tje: de bouwstop voor moskeeën gaat over in het sluiten van alle moskeeën. Ook D66 kwam met zijn partijprogramma. Ze hadden tweehonderd pagina’s nodig om hun programma uit te werken. Hopelijk komen andere politieke partijen met meer dan de PVV maar zeker minder dan D66. Ik heb altijd bepleit dat de politieke polarisatie binnen de grenzen van onze Grondwet een normale en zelfs noodzakelijke politieke toestand is.

Harde debatten moeten nog komen

De politieke polarisatie is dus op zich niet gevaarlijk of schadelijk. Hierdoor zijn de burgers in staat om de juiste keuzes te maken. Bovendien worden de politieke partijen door de polarisatie gedwongen om hun standpunten ondubbelzinnig naar voren te brengen. Er valt dan letterlijk iets te kiezen. De harde debatten moeten nog komen. Maar de polarisatie moet, na de verkiezingen, niet een hindernis worden voor de politieke samenwerking. Dat is eigen aan het parlementaire stelsel: er moet immers een coalitie worden gesloten, want het land moet worden geregeerd.

Zowel Mark Rutte als Alexander Pechtold profileert zich als ‘optimist’ die zich teweer stelt tegen ‘het pessimisme’, belichaamd door Geert Wilders. Zo hoeft de PVV-leider nauwelijks meer campagne te voeren, schrijft Syp Wynia. Lees zijn commentaar >
2016-07-19 13:47:51 Dutch politician Gert Wilders poses for a photograph with an unidentified man on the convention floor before the start of the second day of the Republican National Convention on July 19, 2016 at Quicken Loans Arena in Cleveland, Ohio. About 50,000 people are expected in Cleveland this week for the Republican National Convention, at which Donald Trump is expected to be formally nominated to run for the US presidency in November. / AFP PHOTO / Robyn BECK

Ook moet de polarisatie niet tot scheldpartijen of bedreigingen leiden. Waar de bedreiging begint, eindigt de politiek. De scheldpartijen vervuilen het klimaat. Ze kunnen nooit de standpunten verhelderen. Elkaar uitschelden leidt juist tot verduistering van de politieke standpunten. Bovendien is het ook nog eens buitengewoon onbeschaafd. Geestig en scherp spreken en schrijven zijn van een andere orde dan elkaar voor rotte vis uitmaken. Maar de politieke polarisatie mag nooit uitmonden in de uitsluiting van de deelnemers aan het politieke debat. Dat is helaas wat er op dit moment aan de hand is.

PVV’er moet in Nederland kunnen functioneren

De Volkskrant had een mooi interview met een oud-schoolhoofd. Jan Gouw is 72 jaar oud en stemde altijd op linkse partijen, te weten de PSP en daarna GroenLinks. Er was geen vuiltje aan de lucht, hij kon moeiteloos als schoolhoofd functioneren. Maar er kwam een kentering: ‘Ja, ik ben vastgelopen in mijn streven naar een rechtvaardiger wereld. Veel linkse mensen lopen net als ik in een doolhof. Zij suggereren echter dat ze zich op de snelweg naar de beste toekomst bevinden.’ Gouw stemt nu op de PVV, de partij van Geert Wilders.

De grote verandering in het leven van Gouw vat de Volkskrant als volgt samen: ‘In zijn arbeidzame leven was hij schoolhoofd. Met zijn huidige stemgedrag zou dat niet meer kunnen, denkt hij: ‘Iemand die er openlijk voor uitkomt PVV te stemmen, kan in Nederland geen schoolhoofd meer worden.’ Geregeld begeleidt Gouw op de piano een kinderboekenschrijver. Stel dat die tegen zijn publiek zou zeggen: ‘Mijn pianist stemt PVV, daar zou zo’n zaal van schrikken.’ Als iemand dus openlijk voor GroenLinks, de SP, de PvdA, SGP of andere partijen uitkomt, zal hij of zij in Nederland probleemloos kunnen functioneren. Dat geldt dus niet voor de stemmers van de PVV. Dit is triest en ook onwenselijk.

Net als onder Erdogan

In het professionele leven worden mensen beoordeeld op grond van hun kwaliteit en handelingen. Maar niemand mag hier negatief worden beoordeeld op grond van zijn politieke overtuiging, religie, seksuele geaardheid of afkomst. Zo is dat geregeld conform artikel 1 van de Grondwet. Wanneer een substantieel gedeelte van de kiezers zich verborgen moet houden, is dat geen goed teken. Dat geldt voor alle politieke partijen en hun aanhang. Eigenlijk zouden we kunnen zeggen dat voor de PVV-stemmers een soort mechanisme geldt als onder de Turkse president Recep Tayyip Erdogan: ze zijn tweederangsburgers.

Hier gaat het mij niet om de juistheid of de onjuistheid van de politieke keuzes. Ik ben erg kritisch op de SP, en ik vind dat de ideologische grondslag van de SP van een misdadige ideologie is afgeleid: van het marxisme, leninisme, maoïsme enzovoort. Ondanks mijn felle kritiek zou ik het ondragelijk vinden wanneer een SP-aanhanger, lid of kiezer geen functie mag bekleden aan de universiteit of bij een andere organisaties.

Verbittering en woede

De reden dat de nieuwe partijen aan de rechterzijde van het politieke spectrum moeilijk aan capabele mensen komen, heeft te maken met maatschappelijke uitsluiting. Dit is niet alleen onrechtvaardig en in strijd met artikel 1 van de Grondwet, maar het is ook onwenselijk en zelfs gevaarlijk. Deze mensen hebben immers geen misdaad gepleegd en ze zijn ook niet van plan om het te gaan doen. Het maken van een legale politieke keuze is geen misdaad. Als dit zo doorgaat, brengt het verbittering en woede met zich mee. En dat is het recept voor de onnodige radicalisering. Het moet dus stoppen.

De politieke meningsverschillen in een democratie moeten niet tot uitsluiting en isolatie leiden van mensen. Evenmin mag de politieke retorische uitsluiting tot de fysieke uitsluiting van aanhangers van een of meerdere partijen leiden. Wie volgens de regels meedoet aan de democratie, mag niet maatschappelijk worden uitgesloten.
http://www.elsevier.nl/op(...)functioneren-350593/

Helemaal mee eens. We lijken zelf wel een soort Turkije te worden qua vrijheid van meningsuiting en politieke vrijheid.

Via GeenStijl:

AlainVerheij twitterde op zondag 04-09-2016 om 12:04:39 PVV-stemmers zijn namelijk fascisten. Een menstype dat zich allesbehalve comfortabel zal voelen als Jezus in de buurt is. reageer retweet
Wat iemand ook vindt grondwet artikel 1 blijft van kracht.

En het is zelfs in het dagelijks leven te merken. Bij een zakelijke afspraak met een belangrijk resultaat een paar maanden terug werd toch echt onze politieke voorkeur gepeild. En dan vooral wat we van de PVV vonden.

Kwalijke ontwikkeling.
pi_165079560
pvv kiezers kunnen zowie zo niet functioneren _O-
  zondag 4 september 2016 @ 14:09:14 #3
440653 BarryOSeven
pi_165079603
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:07 schreef Halter het volgende:
Wat een achterlijk gezwets :')
pi_165079633
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat een achterlijk gezwets :')
jij bent zelf achterlijk

stemt ook pvv zeker??
pi_165079640
Als je op de PVV stemt heb je sowieso al het IQ van een stoeptegel dus dit is een open deur van heb me jou daar. :')
pi_165079652
De slachtofferrol is inderdaad voor iedereen.
Conscience do cost.
  zondag 4 september 2016 @ 14:11:54 #7
440653 BarryOSeven
pi_165079675
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:10 schreef Halter het volgende:

[..]

jij bent zelf achterlijk

stemt ook pvv zeker??
Nee, ik ben voor een gelijkwaardige maatschappij en een gelijkwaardige behandeling van iedereen. Zelfs voor moslims als ze zich eens zouden inzetten voor de goede zaak.
pi_165079688
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:11 schreef ems. het volgende:
De slachtofferrol is inderdaad voor iedereen.
Klopt, als linkse word je ook weer uitgescholden. Ik maak het nu ook mee op FOK! inmiddels.
I´m back.
  zondag 4 september 2016 @ 14:12:48 #9
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_165079699
PVV OLÉ OLÉ OLÉ!!!!!!!!! REGERING KRIJG DE TERING. PVV OLÉ OLÉ OLÉÉÉÉÉ!!!!!

"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zondag 4 september 2016 @ 14:14:44 #10
440653 BarryOSeven
pi_165079764
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, als linkse word je ook weer uitgescholden. Ik maak het nu ook mee op FOK! inmiddels.
Het debat gaat hard op alle fronten, alleen vind ik het wat anders als het daadwerkelijke consequenties heeft op zaken die je existentie aan gaan.

De vraag tijdens het maken van de deal schokte me. Een politieke voorkeur dient te allen tijde uit het zakelijke leven te blijven imho.
pi_165079801
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het debat gaat hard op alle fronten, alleen vind ik het wat anders als het daadwerkelijke consequenties heeft op zaken die je existentie aan gaan.

De vraag tijdens het maken van de deal schokte me. Een politieke voorkeur dient te allen tijde uit het zakelijke leven te blijven imho.
Eerlijk gezegd moet je ook niet rondlopen met je politieke voorkeur op je jasje gespeld.
I´m back.
pi_165079806
Ah, die arme Pvv'erts met hun slachtofferrol weer :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_165079856
Wat voor regime geldt er voor moslims onder PVV-heerschappij?

En asielzoekers?

Boehoe huil huil. ;(
pi_165079859
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:16 schreef Ryan3 het volgende:
Eerlijk gezegd moet je ook niet rondlopen met je politieke voorkeur op je jasje gespeld.
Pretty much dit :).
  zondag 4 september 2016 @ 14:18:20 #15
440653 BarryOSeven
pi_165079860
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ook dat niet uit hoeven maken maar goed je roept het zo wat meer af. Anders vind ik dat wanneer er daadwerkelijk naar gevraagd wordt.

Je moet in het zakenleven iemand afrekenen op zijn kunde niet op zijn politieke voorkeur.
  zondag 4 september 2016 @ 14:19:44 #16
440653 BarryOSeven
pi_165079904
De schrijver van het Elsevier artikel is trouwens ook geen PVV'er voor de oogkleppen/plank-users.
pi_165079931
Dit is toch gewoon democratie? De meerderheid wil zo'n persoon niet als schoolhoofd. Dat vindt iedere PVV-stemmer toch mooi? Democratie.
pi_165079938
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:19 schreef BarryOSeven het volgende:
De schrijver van het Elsevier artikel is trouwens ook geen PVV'er voor de oogkleppen/plank-users.
Dan is het goed.

:?

:')
pi_165079955
Hoe worden kinderen van asielzoekers of moslims behandeld op zo'n school?

Terechte zorgen.
  zondag 4 september 2016 @ 14:21:36 #20
440653 BarryOSeven
pi_165079965
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:20 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Dan is het goed.

:?

:')
Het maakt wel degelijk een verschil natuurlijk.
  zondag 4 september 2016 @ 14:22:13 #21
440653 BarryOSeven
pi_165079976
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:20 schreef Tja..1986 het volgende:
Dit is toch gewoon democratie? De meerderheid wil zo'n persoon niet als schoolhoofd. Dat vindt iedere PVV-stemmer toch mooi? Democratie.
Waar baseer je dat op? Er is niet over gestemd en zo'n afwijzing kom van enkele lieden. Domme post.
  zondag 4 september 2016 @ 14:23:04 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_165080000
Hielden PVVers zich maar verborgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165080014
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Er is niet over gestemd en zo'n afwijzing kom van enkele lieden. Domme post.
Niemand maakt er een punt van, behalve een Elsevier journalist en PVV-stemmers. De meerderheid vindt het duidelijk prima.
pi_165080039
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:14 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dit niet prettig vindt, maar dat is natuurlijk iets waar veel allochtonen ook aldoor mee te maken hebben. Juist ook vanuit mensen die met de PVV dwepen.
pi_165080077
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het maakt wel degelijk een verschil natuurlijk.
Nee.

Bovendien zijn de meeste Elsevier redacteuren/columnisten van het type "Ik ben geen PVV-stemmer, maarrrr <insert verliefd verhaaltje over de PVV>".

Bij velen is het niet eens geloofwaardig en lijkt het om het verhaaltje kracht bij te zetten.
  zondag 4 september 2016 @ 14:26:08 #26
440653 BarryOSeven
pi_165080079
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:23 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Niemand maakt er een punt van, behalve een Elsevier journalist en PVV-stemmers. De meerderheid vindt het duidelijk prima.
En ik. Je het zou eens tijd worden dat er wat meer aandacht voor komt voor dit soort klassen ongelijkheid. Dit prima vinden is echt schandalig. Hameren op gelijkheid betreffende vluchtelingen en verdragen maar zelf gewoon een complete groep weg zetten als onwaardig.

Ernstige zaak.
pi_165080089
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:20 schreef Tja..1986 het volgende:
De man is 72. Stemde jarenlang linkse partijen, wat wrs okee was. En nu stelt hij ik kan wrs geen schoolhoofd meer worden als bekend zou worden dat ik PVV stem. Ik waag het nog te betwijfelen, maar hoezo moet je als schoolhoofd bekend maken wat je stemt?
I´m back.
pi_165080101
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:23 schreef speknek het volgende:
Hielden PVVers zich maar verborgen.
Zodat de jacht op en het afknallen van PVVers wat uitdagender is voor je?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 4 september 2016 @ 14:27:18 #29
440653 BarryOSeven
pi_165080104
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dit niet prettig vindt, maar dat is natuurlijk iets waar veel allochtonen ook aldoor mee te maken hebben. Juist ook vanuit mensen die met de PVV dwepen.
Dat zou kunnen wat natuurlijk net zo kwalijk is.
  zondag 4 september 2016 @ 14:27:22 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_165080107
ach jeetje, kunnen Henk en Berry geen stageplaats krijgen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 4 september 2016 @ 14:27:37 #31
440653 BarryOSeven
pi_165080116
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:26 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee.

Bovendien zijn de meeste Elsevier redacteuren/columnisten van het type "Ik ben geen PVV-stemmer, maarrrr <insert verliefd verhaaltje over de PVV>".

Bij velen is het niet eens geloofwaardig en lijkt het om het verhaaltje kracht bij te zetten.
Ze zijn niet negatief genoeg over de PVV bedoel je?
pi_165080122
De gemiddelde pvv-er staat vooraan om discriminatie op de arbeidsmarkt te verdedigen. Dat "ze" dat te danken hebben aan gedrag van anderen van dezelfde soort afkomst en allerlei andere onzin. En dan nu gaan huilen als datzelfde bij hun wordt gedaan? Ze willen enorm veel mensen buiten sluiten, eruit zetten zelfs en zijn zelf ook niet vies van een stevig potje schelden en wegzetten van anderen.

Ik weet dat het ijdele hoop is, maar hoop toch dat ze door dit inzien waar ze zelf voor staan. Hoe fout dat is.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zo zeggen.

Voor de duidelijkheid, ik ben er dus geen voorstander van dat iemand op zijn/haar werk in de problemen komt door zijn/haar politieke voorkeur, die niets met zijn/haar werk van doen heeft.
Wel kan ik begrijpen dat iemands gedrag op bv het internet onder de eigen naam wel kan meespelen. Of als je je politieke voorkeur op je werk gaat uitdragen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165080124
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:24 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Allochtonen krijgen te maken met uitsluiting omdat ze PvdA stemmen?
pi_165080144
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:28 schreef erodome het volgende:
De gemiddelde pvv-er staat vooraan om discriminatie op de arbeidsmarkt te verdedigen. Dat "ze" dat te danken hebben aan gedrag van anderen van dezelfde soort afkomst en allerlei andere onzin. En dan nu gaan huilen als datzelfde bij hun wordt gedaan? Ze willen enorm veel mensen buiten sluiten, eruit zetten zelfs en zijn zelf ook niet vies van een stevig potje schelden en wegzetten van anderen.

Ik weet dat het ijdele hoop is, maar hoop toch dat ze door dit inzien waar ze zelf voor staan. Hoe fout dat is.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf zou ik zo zeggen.

Voor de duidelijkheid, ik ben er dus geen voorstander van dat iemand op zijn/haar werk in de problemen komt door zijn/haar politieke voorkeur, die niets met zijn/haar werk van doen heeft.
Wel kan ik begrijpen dat iemands gedrag op bv het internet onder de eigen naam wel kan meespelen.
Je hebt het artikel gelezen en weet dat dit geen standpunt is van 'duh pvvurs' maar van een journalist ?
  zondag 4 september 2016 @ 14:29:41 #35
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_165080152
Maar goed, een groep wordt gediscrimineerd op de arbeidsmarkt wat kan leiden tot criminaliteit en radicalisering, waar kennen we dat van?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_165080154
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En ik. Je het zou eens tijd worden dat er wat meer aandacht voor komt voor dit soort klassen ongelijkheid. Dit prima vinden is echt schandalig. Hameren op gelijkheid betreffende vluchtelingen en verdragen maar zelf gewoon een complete groep weg zetten als onwaardig.

Ernstige zaak.
Hoezo? Mag ik geen mensen uitsluiten om hun ideeën? Moet ik ook vrienden worden met PVV-stemmers? Ik vind het heel logisch om mensen uit te sluiten als je hun ideeën verwerpelijk vindt. Dat gaat niet in tegen de vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid betekent namelijk niet dat ik verplicht ben er naar te luisteren.
  zondag 4 september 2016 @ 14:30:11 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080158
quote:
13s.gif Op zondag 4 september 2016 14:10 schreef Timeschanger het volgende:
Als je op de PVV stemt heb je sowieso al het IQ van een stoeptegel dus dit is een open deur van heb me jou daar. :')
Theo Hiddema heeft inderdaad een erg laag IQ :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_165080170
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je hebt het artikel gelezen en weet dat dit geen standpunt is van 'duh pvvurs' maar van een journalist ?
Een Elsevier-journalist. ;)
pi_165080173
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Mag ik geen mensen uitsluiten om hun ideeën? Moet ik ook vrienden worden met PVV-stemmers? Ik vind het heel logisch om mensen uit te sluiten als je hun ideeën verwerpelijk vindt. Dat gaat niet in tegen de vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid betekent namelijk niet dat ik verplicht ben er naar te luisteren.
Je hebt zelfs de vrijheid om hoe hypocriet ook, in een ander topic te ageren tegen uitsluiting van allochtonen op de arbeidsmarkt. Mooi land leven we in!
pi_165080176
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ze zijn niet negatief genoeg over de PVV bedoel je?
Nee, dat bedoel ik niet. ;)
pi_165080180
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hij beschrijft het standpunt van een pvv-er, dat schoolhoofd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165080181
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De man is 72. Stemde jarenlang linkse partijen, wat wrs okee was. En nu stelt hij ik kan wrs geen schoolhoofd meer worden als bekend zou worden dat ik PVV stem. Ik waag het nog te betwijfelen, maar hoezo moet je als schoolhoofd bekend maken wat je stemt?
Wie zegt dat dat moet? Maar blijkbaar vindt TS, en de schrijver van dat stukje, dat je iemand niet mag weigeren om zijn ideeën. Dat lijkt mij juist een prima reden om iemand te weigeren.
pi_165080183
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Correct.
  zondag 4 september 2016 @ 14:31:25 #44
440653 BarryOSeven
pi_165080184
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je bent vrij om te doen wat je wilt doen in je prive leven. Als je dit zakelijk toepast dan ben je geen haar beter als mensen die iemand wie een moslim is niet aannemen omdat hij moslim is, en dus om in je eigen woorden te spreken: Je gedraagt je hetzelfde als de, volgens jou, PVV'ers waartegen je afzet.
pi_165080197
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat moet? Maar blijkbaar vindt TS, en de schrijver van dat stukje, dat je iemand niet mag weigeren om zijn ideeën. Dat lijkt mij juist een prima reden om iemand te weigeren.
Zolang iemand dat niet meeneemt naar zijn werk, of openbaar (evt internet) grensoverschrijdend gedrag vertoond ben ik het daar niet mee eens.
  zondag 4 september 2016 @ 14:32:55 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_165080213
Vluchteling zijn is geen opvatting. In beginsel is iedereen gelijk. Als een enkeling dan wil dwepen met fascisme is diegene minderwaardig. Elsevier schrijvers zijn PVVers die in de kast zitten en dit stuk leest ook gewoon als een wens om uit te kast te komen. Alsjeblieft mensen, accepteer mijn fascistische neigingen. Nee doe ik niet. Opbokken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165080217
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je hebt zelfs de vrijheid om hoe hypocriet ook, in een ander topic te ageren tegen uitsluiting van allochtonen op de arbeidsmarkt. Mooi land leven we in!
Dat is op basis van afkomst en niet van ideeën. Laat dat nou wel tegen de Grondwet in gaan.
  zondag 4 september 2016 @ 14:34:14 #48
440653 BarryOSeven
pi_165080230
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:32 schreef speknek het volgende:
Vluchteling zijn is geen opvatting. In beginsel is iedereen gelijk. Als een enkeling dan wil dwepen met fascisme is diegene minderwaardig. Elsevier schrijvers zijn PVVers die in de kast zitten en dit stuk leest ook gewoon als een wens om uit te kast te komen. Alsjeblieft mensen, accepteer mijn fascistische neigingen. Nee doe ik niet. Opbokken.
Nou weet ik niet goed wie Afshin Ellian is, maar de naam komt nou niet over al een typische PVV stem naam.
pi_165080235
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:32 schreef speknek het volgende:
_O_
pi_165080237
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je bent vrij om te doen wat je wilt doen in je prive leven. Als je dit zakelijk toepast dan ben je geen haar beter als mensen die iemand wie een moslim is niet aannemen omdat hij moslim is, en dus om in je eigen woorden te spreken: Je gedraagt je hetzelfde als de, volgens jou, PVV'ers waartegen je afzet.
Ik zou ook geen fundamentalistische gelovigen aannemen. Hun ideeën gaan met de mijne botsen. Dat werkt niet.
  zondag 4 september 2016 @ 14:35:25 #51
440653 BarryOSeven
pi_165080253
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:34 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik zou ook geen fundamentalistische gelovigen aannemen. Hun ideeën gaan met de mijne botsen. Dat werkt niet.
En dat, mijn jongen, is discriminatie in zijn puurste vorm. Chapeau.
pi_165080264
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Zolang iemand dat niet meeneemt naar zijn werk, of openbaar (evt internet) grensoverschrijdend gedrag vertoond ben ik het daar niet mee eens.
Als iemand PVV stemt is hij tegen de Grondwet (oa vrijheid van geloof, vereniging en onderwijs). Dus lijkt mij vrij logisch dat je zo'n persoon geen schoolhoofd maakt.
  zondag 4 september 2016 @ 14:36:24 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_165080269
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zodat de jacht op en het afknallen van PVVers wat uitdagender is voor je?
Neuh met mijn jacht op iedereen die lelijk is heb ik noodzakelijkerwijs ook al alle PVVers te pakken.
  zondag 4 september 2016 @ 14:37:24 #54
440653 BarryOSeven
pi_165080284
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als iemand PVV stemt is hij tegen de Grondwet (oa vrijheid van geloof, vereniging en onderwijs). Dus lijkt mij vrij logisch dat je zo'n persoon geen schoolhoofd maakt.
Het lijkt me beter dat de rechter daar over beslist.
pi_165080292
quote:
5s.gif Op zondag 4 september 2016 14:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Neuh met mijn jacht op iedereen die lelijk is heb ik noodzakelijkerwijs ook al alle PVVers te pakken.
Hebben we het Fok!-account van Hans Spekman gevonden? Wat een gelater.
  zondag 4 september 2016 @ 14:38:15 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080295
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:31 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Correct.
Tuurlijk man. :')
pi_165080300
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Hij beschrijft het standpunt van een pvv-er, dat schoolhoofd.
1 nog wel, toe maar.
pi_165080301
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee, op geen enkele manier. Dat is mensen uitsluiten op basis van hun ideeën. Dat heeft niets met discriminatie te maken. Discriminatie is een groep uitsluiten op basis van dat ze onderdeel van die groep zijn. Dat doe ik niet, ik sluit individuën uit op basis van hun ideeën.
  zondag 4 september 2016 @ 14:39:09 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_165080315
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou weet ik niet goed wie Afshin Ellian is, maar de naam komt nou niet over al een typische PVV stem naam.
Ah Afshin Ellian heeft het geschreven. Okay die kan ik nog wel waarderen, maar dat is wel een beroepstrol.
pi_165080325
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het lijkt me beter dat de rechter daar over beslist.
Hoezo? Het is niet strafbaar om tegen de Grondwet te zijn. Ik vind het wel onwenselijk. Dus ik sluit mensen die dat soort dingen denken uit.
pi_165080353
quote:
14s.gif Op zondag 4 september 2016 14:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

1 nog wel, toe maar.
Klopt, 1 maar. Je kan je ook afvragen hoe waar het is dat pvv-ers niet aan banen kunnen komen door hun pvv-er zijn. Dat 1 iemand zegt dat hij denkt dat hij nu als pvv-er geen schoolhoofd meer zou kunnen worden is veel, maar niet perse de waarheid.

Ken jij gevallen van pvv-ers die door hun pvv-er zijn hun baan zijn verloren of niet meer aan werk komen?
  zondag 4 september 2016 @ 14:41:27 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_165080360
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Hebben we het Fok!-account van Hans Spekman gevonden? Wat een gelater.
Nou vind ik Hans Spekman best een typische zelfhatende linkse, maar zelfs hij zou dat niet voorstellen denk ik.
pi_165080365
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uhm, los van de vraag of de PVV tegen de Grondwet is, het is toch niet ongrondwettelijk om de Grondwet te willen wijzigen?
pi_165080370
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Klopt.
pi_165080382
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:41 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Uhm, los van de vraag of de PVV tegen de Grondwet is, het is toch niet ongrondwettelijk om de Grondwet te willen wijzigen?
Dat zeg ik ook nergens. Het is ook niet verboden om mensen een functie te weigeren om hun mening die gewoon relevant is voor zo'n functie.
  zondag 4 september 2016 @ 14:42:45 #66
440653 BarryOSeven
pi_165080385
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Hoezo? Het is niet strafbaar om tegen de Grondwet te zijn. Ik vind het wel onwenselijk. Dus ik sluit mensen die dat soort dingen denken uit.
Handelen tegen de grondwet in is wel strafbaar, mensen aanzetten om tegen de grondwet te handelen ook. (ben geen jurist maar dat neem ik dan maar even aan, correct me if i'm wrong)

Mensen uitsluiten om hun ideeën kan wellicht. Wat jij doet is gelovigen en PVV'ers uitsluiten om hun ideeën. Daarmee laat je doorsijpelen dat niet de ideeën an sich direct van belang zijn maar wel de groepen.

Wellicht grijs gebied maar niet minder zorgwekkend.
pi_165080436
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:42 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens. Het is ook niet verboden om mensen een functie te weigeren om hun mening die gewoon relevant is voor zo'n functie.
Het is wel degelijk verboden om als overheidsinstelling iemand vanwege zijn politieke voorkeur een baan te weigeren.
pi_165080466
Mensen moeten altijd de vrijheid hebben om te stemmen op wie ze willen. Persoonlijk zou ik mijzelf als kiezer wel een beetje achter de oren krabben als ik kijk naar hoe Nederland de afgelopen 8 jaar heeft gepresteerd in vergelijking met onze buurlanden en ik moet dan toch concluderen dat er vooral op populistische partijtjes is gestemd die goed zijn in roepen maar weinig voor elkaar krijgen.

Ik vind PVV stemmers niet dom, ik vind ze wel overdreven xenophobisch en te veel denken in korte termijn oplossingen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_165080481
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Allochtonen krijgen te maken met uitsluiting omdat ze PvdA stemmen?
Dat misschien niet direct. Dat was echter ook niet de stelling waar ik op reageerde. Die stelling was het volgende >>Een politieke voorkeur dient te allen tijde uit het zakelijke leven te blijven imho<<
pi_165080482
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:44 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het is wel degelijk verboden om als overheidsinstelling iemand vanwege zijn politieke voorkeur een baan te weigeren.
Wel vanwege politieke voorkeur, maar wie zegt dat dat gebeurt? Los van dat het al de vraag is of PVV'ers worden uitgesloten, gaat het om de ideeën van zo'n persoon en niet om het stemgedrag. Iemand weigeren om ideeën die relevant zijn voor de functie mag en is logisch.
pi_165080491
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:10 schreef Halter het volgende:

[..]

jij bent zelf achterlijk
Zegt iemand die denkt dat je 'sowieso' schrijft als 'zowie zo'. :')
pi_165080505
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:42 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Handelen tegen de grondwet in is wel strafbaar, mensen aanzetten om tegen de grondwet te handelen ook. (ben geen jurist maar dat neem ik dan maar even aan, correct me if i'm wrong)

Mensen uitsluiten om hun ideeën kan wellicht. Wat jij doet is gelovigen en PVV'ers uitsluiten om hun ideeën. Daarmee laat je doorsijpelen dat niet de ideeën an sich direct van belang zijn maar wel de groepen.

Wellicht grijs gebied maar niet minder zorgwekkend.
Ik sluit niemand uit omdat ze bij een groep horen, ik sluit ze uit om hun ideeën waar ik niets mee te maken wil hebben.
pi_165080511
Een opiniestuk als NWS presenteren :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 4 september 2016 @ 14:48:08 #74
440653 BarryOSeven
pi_165080520
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik sluit niemand uit omdat ze bij een groep horen, ik sluit ze uit om hun ideeën waar ik niets mee te maken wil hebben.
Die ideeën weet je nog helemaal niet als je vraagt naar politieke voorkeur.
pi_165080521
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Wel vanwege politieke voorkeur
Inderdaad, iemand mag dus niet geweigerd worden omdat hij PVV stemt.
pi_165080524
Maar er is dus eigenlijk helemaal niemand waar dan ook van uitgesloten, alleen PVV'ers denken weer eens dat iedereen ze moet hebben?

Dat is het beste waar ze mee kunnen komen ja? Een oud schoolhoofd dat denkt dat hij geen schoolhoofd zou kunnen zijn, want PVV'er? Dat hier nog geen kamervragen over zijn.
pi_165080525
Ik denk trouwens dat de PVV door dat A4'tje een hoop potentiele stemmers verliest. De meeste 'nieuwkomers' zijn volgens mij helemaal niet zo extreem in hun standpunten.
pi_165080533
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:38 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, op geen enkele manier. Dat is mensen uitsluiten op basis van hun ideeën. Dat heeft niets met discriminatie te maken. Discriminatie is een groep uitsluiten op basis van dat ze onderdeel van die groep zijn. Dat doe ik niet, ik sluit individuën uit op basis van hun ideeën.
Dus je discrimineert een groep PVVers niet, maar een groep allochtonen wel? Interessant.
pi_165080544
quote:
3s.gif Op zondag 4 september 2016 14:47 schreef Godshand het volgende:
Een opiniestuk als NWS presenteren :')
Nieuws én achtergronden. Als het aanzet tot discussie, wat is dan het probleem?
  zondag 4 september 2016 @ 14:49:33 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080550
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:48 schreef Physsic het volgende:
Ik denk trouwens dat de PVV door dat A4'tje een hoop potentiele stemmers verliest. De meeste 'nieuwkomers' zijn volgens mij helemaal niet zo extreem in hun standpunten.
Ja dat A4'tje was wel de druppel voor mij.
Ik stem gewoon SP volgend jaar.
pi_165080553
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt, 1 maar. Je kan je ook afvragen hoe waar het is dat pvv-ers niet aan banen kunnen komen door hun pvv-er zijn. Dat 1 iemand zegt dat hij denkt dat hij nu als pvv-er geen schoolhoofd meer zou kunnen worden is veel, maar niet perse de waarheid.

Ken jij gevallen van pvv-ers die door hun pvv-er zijn hun baan zijn verloren of niet meer aan werk komen?
Politiek actief zijn, voor welke partij dan ook, maakt het lastig om aan werk te komen. Ex- ministers lukt het nog wel, maar Kamerleden zijn vaak lang werkloos. Moet je nagaan hoe het voor raadsleden is, die gewoon naast hun politieke activiteiten moeten werken.
pi_165080578
De polarisatie hoort bij dit politieke schouwspel. Wie had er nog anders of meer verwacht van dan. Democratie?
pi_165080594
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dus je discrimineert een groep PVVers niet, maar een groep allochtonen wel? Interessant.
Nee, ik sluit een PVV'er uit omdat hij tegen de Grondwet is. Als een allochtoon dat is, sluit ik hem ook uit. Ik sluit een PVV'er niet uit omdat hij blank is en geboren in Nederland.
pi_165080605
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:48 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Inderdaad, iemand mag dus niet geweigerd worden omdat hij PVV stemt.
Dat gebeurt dan ook niet. Geef mij 1 voorbeeld daarvan anders.
pi_165080613
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja dat A4'tje was wel de druppel voor mij.
Ik stem gewoon SP volgend jaar.
Haha, zie je wel!

Ik bedoel dus dat een groot deel van mensen die nu volgens de peilingen PVV zouden stemmen, dat niet allemaal doen omdat ze het zo ontzettend eens zijn met Wilders, maar meer omdat ze klaar zijn met de andere opties.
Dingen die op dat A4'tje staan zijn voor een groot deel te extreem en bovendien praktisch onhaalbaar.
Is de PVV trouwens niet inmiddels ook weer zo'n 3 zetels gezakt in de peilingen?
  zondag 4 september 2016 @ 14:52:34 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165080624
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

een Iraniër. Oftewel een verrader die dood moet.
pi_165080630
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:49 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Politiek actief zijn, voor welke partij dan ook, maakt het lastig om aan werk te komen. Ex- ministers lukt het nog wel, maar Kamerleden zijn vaak lang werkloos. Moet je nagaan hoe het voor raadsleden is, die gewoon naast hun politieke activiteiten moeten werken.
Maar het ging hier over stemmers, niet over kamerleden. Waarbij het idd zo is dat dat niet zo hangt op welke partij.
pi_165080651
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die ideeën weet je nog helemaal niet als je vraagt naar politieke voorkeur.
Je stemt vast PVV als je het met alle punten op dat A4tje van hem oneens bent.
  zondag 4 september 2016 @ 14:54:29 #89
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_165080687
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:35 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

ontslagen of niet aangenomen worden omdat je niet bij de filosofie van het bedrijf past dan ook
  zondag 4 september 2016 @ 14:55:55 #90
440653 BarryOSeven
pi_165080737
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:54 schreef Manke het volgende:

[..]

ontslagen of niet aangenomen worden omdat je niet bij de filosofie van het bedrijf past dan ook
Het gaat in deze om het vragen naar een politieke voorkeur en het daarop afwijzen. Naar ideeën vraagt Tja niet, die gaat uit van ideeën die bij een politieke voorkeur passen. En in dit licht sluit je toch echt een groep uit.
pi_165080754
De grote vraag hier is of het waar is dat pvv-ers niet normaal kunnen functioneren door hun stemgedrag, of dat pvv-ers gewoon achter elke boom een beer zien.

Om tot een conclusie te komen zou het interessant zijn als iemand gevallen kende van mensen die ontslagen zijn/niet aangenomen zijn om hun stemgedrag alleen.
  zondag 4 september 2016 @ 14:56:54 #92
440653 BarryOSeven
pi_165080778
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef erodome het volgende:
De grote vraag hier is of het waar is dat pvv-ers niet normaal kunnen functioneren door hun stemgedrag, of dat pvv-ers gewoon achter elke boom een beer zien.

Om tot een conclusie te komen zou het interessant zijn als iemand gevallen kende van mensen die ontslagen zijn/niet aangenomen zijn om hun stemgedrag alleen.
Nou in de OP staat een voorbeeld die ik niet verder ga specificeren omdat ik graag nog eet over een paar maandjes.
pi_165080780
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar het ging hier over stemmers, niet over kamerleden. Waarbij het idd zo is dat dat niet zo hangt op welke partij.
Stemmers die hun mening actief ventileren. Dat is gewoon een soort van politiek actief zijn. Als ik bij de ABN wil werken maar vervolgens op Facebook roep dat ik tegen staatssteun aan banken ben gaan ze mij denk ik zomaar ook niet aannemen.
  zondag 4 september 2016 @ 14:57:29 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080796
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:52 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, zie je wel!

Ik bedoel dus dat een groot deel van mensen die nu volgens de peilingen PVV zouden stemmen, dat niet allemaal doen omdat ze het zo ontzettend eens zijn met Wilders, maar meer omdat ze klaar zijn met de andere opties.
Dit ja.
Ik zag gewoon geen alternatief.
Maar wat me is opgevallen de laatste tijd is, dat de SP lang niet zo extreem tolerant meer is tegen asielzoekers. Als de SP nu ook eens zou gaan pleiten voor een veel strengere immigratie en wat meer op komt voor de NL cultuur, dan zouden ze de PVV wel eens flink pijn kunnen doen.
Ook wordt het eens tijd dat Roemer vertrekt, die man heeft het charisma van een pannenkoek.
  zondag 4 september 2016 @ 14:57:49 #95
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165080803
geef meteen aan hoe "tolerant" links is. Links is tolerant, zolang je het met ze eens bent hahaha. Linkse rakkers wat een volk.
pi_165080828
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:07 schreef Halter het volgende:
sowieso*
pi_165080838
quote:
Het punt van het opiniestuk is meer dat mensen zich niet zo snel publiekelijk zullen aansluiten bij de PVV, juist vanwege het stigma, en dat er daardoor minder capabele mensen op de PVV-lijst zullen staan. Anderen zullen zeggen dat het meer ligt aan het gedachtegoed van de PVV, maar dat lijkt mij te simpel gedacht.
pi_165080873
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit ja.
Maar wat me is opgevallen de laatste tijd is, dat de SP lang niet zo extreem tolerant meer is tegen asielzoekers. Als de SP nu ook eens zou gaan pleiten voor een veel strengere immigratie en wat meer op komt voor de NL cultuur, dan zouden ze de PVV wel eens flink pijn kunnen doen.
Ook wordt het eens tijd dat Roemer vertrekt, die man heeft het charisma van een pannenkoek.
Ik dacht dat je een grapje maakte.
pi_165080874
Moet het niet zijn:
"Het is gevaarlijk dat PVV-kiezers niet normaal kunnen functioneren."
  zondag 4 september 2016 @ 14:59:59 #100
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165080881
Whehe, een Elsevier columnist die pleit voor een brede en horizontale lezing van artikel 1 Gw. Zou de eindredacteur begrijpen wat ze hebben binnengehaald? Als mensen PVV"ers niet mogen uitsluiten, mogen PVV"ers ook geen moslims maatschappelijk uitsluiten volgens dezelfde lezing.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 september 2016 @ 15:00:08 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080888
quote:

Wat mij vooral opvalt is dat veel PVV stemmers (in mijn omgeving) totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek, maar ze horen wel het geschreeuw van Wilders. En dat vinden ze wel leuk. Verder weten ze bijvoorbeeld ook totaal niet hoe een land bestuurd wordt.
  zondag 4 september 2016 @ 15:00:10 #102
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165080889
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit ja.
SP zit vaak op te scheppen dat zij de eerste waren die de problemen met niet-geïntegreerde vreemdelingen constateerden. Misschien is dit ook wel zo maar het verschil zit em in de oplossingen.

De SP wil flink de portemonnee trekken om ze te vertroetelen. Ook zeker geen gedwongen vertrek bij de SP.
pi_165080924
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het punt van het opiniestuk is meer dat mensen zich niet zo snel publiekelijk zullen aansluiten bij de PVV, juist vanwege het stigma, en dat er daardoor minder capabele mensen op de PVV-lijst zullen staan. Anderen zullen zeggen dat het meer ligt aan het gedachtegoed van de PVV, maar dat lijkt mij te simpel gedacht.
Mensen zijn dus bang dat als ze rare dingen gaan roepen, mensen ze raar gaan vinden. Lijkt mij redelijk gezond allemaal.
  zondag 4 september 2016 @ 15:01:21 #104
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_165080929
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat mij vooral opvalt is dat veel PVV stemmers (in mijn omgeving) totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek, maar ze horen wel het geschreeuw van Wilders. En dat vinden ze wel leuk. Verder weten ze bijvoorbeeld ook totaal niet hoe een land bestuurd wordt.
Bij PvdA, Groen Links en SP stemmers zie je dit bijna niet. Die kunnen ook allemaal lezen :')
pi_165080931
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou in de OP staat een voorbeeld die ik niet verder ga specificeren omdat ik graag nog eet over een paar maandjes.
Maar was er ook een gevolg? Kan je proberen er wat meer over te zeggen zonder dat het herkenbaar wordt? Is het daar dus gebeurd dat er consequentie's waren voor die politieke voorkeur?
pi_165080947
Wie is trouwens wel eens gevraagd naar zijn stemgedrag tijdens een sollicitatiegesprek?
  zondag 4 september 2016 @ 15:02:08 #107
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_165080951
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 14:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een grapje maakte.
Nee geen grap.
Dat lachwekkende A4'tje, en het meer verdiepen in de standpunten van de SP, heeft mijn stem veranderd.
pi_165080966
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De mensen die aangaven PVV te stemmen zijn eruit gewerkt? Of is dat ook weer een hele hoop denken, misschienen en verwachten?
pi_165080994
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen zijn dus bang dat als ze rare dingen gaan roepen, mensen ze raar gaan vinden. Lijkt mij redelijk gezond allemaal.
Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.
  zondag 4 september 2016 @ 15:04:14 #110
440653 BarryOSeven
pi_165081005
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar was er ook een gevolg? Kan je proberen er wat meer over te zeggen zonder dat het herkenbaar wordt? Is het daar dus gebeurd dat er consequentie's waren voor die politieke voorkeur?
Niet direct, er werd meer gewoon als logisch gezien dat je geen PVV gedachtegoed aanhangt als je op dat niveau in het zakenleven bezig bent. Uiteraard werden daar geen consequenties bij vermeld. Het was gewoon enorm vreemd om de vraag überhaupt te ontvangen, als ik zaken doe ben ik bezig met mijn vak niet met politiek.
pi_165081029
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.
Nee, laten we vooral slechte vergelijkingen niet meer wegwuiven..
pi_165081030
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De vraag is dus of dat echt zo is, of een gevoel is.

Voor mij persoonlijk geld dat ik zwaarder reageer op dat eromheen schaatsen dan op mensen die gewoon ervoor uitkomen dat ze daarop stemmen.
Heb gemerkt dat mensen vinden dat ze er niet voor uit kunnen komen omdat anderen het niet met ze eens zijn, niet zozeer omdat ze werkelijk uitgesloten worden. Ze vinden tegengas krijgen uitgesloten worden/monddood gemaakt worden.
pi_165081038
Als moslim heb ik geen fucking medelijden voor de PVV en de PVVers en kan je me het kwalijk nemen? Nee natuurlijk niet...

Als het aan de PVV ligt moet ik:

1. Afstand doen van m'n religie.
2. Koran wordt verboden gemaakt.
3. Moskee wordt gesloten.
4. M'n moeder moet haar hoofddoek afdoen.
5. Op geen enkele manier mijn geloof belijden zoals ikzelf in alle vrijheid dat zou willen.
6. Aangespoord om Nederland te verlaten.
7. Mijn religie verboden maken.

Oftewel, ik zou wel gek zijn als ik nog een graantje medelijden voor de PVV(ers) zou bezitten.
pi_165081121
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als moslim heb ik geen fucking medelijden voor de PVV en de PVVers en kan je me het kwalijk nemen? Nee natuurlijk niet...

5. Op geen enkele manier mijn geloof belijden zoals ikzelf in alle vrijheid dat zou willen.

Oftewel, ik zou wel gek zijn als ik nog een graantje medelijden voor de PVV(ers) zou bezitten.
Ja, je moet je wel een beetje aanpassen hè. :P.
I´m back.
pi_165081122
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, laten we vooral slechte vergelijkingen niet meer wegwuiven..
Een situatie hoeft niet 100% op te gaan, om in ieder geval gedeeltelijk overeen te komen.
pi_165081137
quote:

[..]

Verschil is dat de PVV'ers het stigma zelf voeden. De enigen die ervoor uitkomen zijn de idioten, de rest durft het niet te zeggen. Niet omdat uit de praktijk blijkt dat je dat beter niet kan doen, enkel omdat ze dat zelf aannemen, omdat PVV-ideeën geridiculiseerd worden. Nou kom uit de kast dan en verdedig de ideeën op hoger niveau. Of is het stigma stiekem gewoon waar en zijn de mensen die dit kunnen er helemaal niet?
pi_165081141
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Niet direct, er werd meer gewoon als logisch gezien dat je geen PVV gedachtegoed aanhangt als je op dat niveau in het zakenleven bezig bent. Uiteraard werden daar geen consequenties bij vermeld. Het was gewoon enorm vreemd om de vraag überhaupt te ontvangen, als ik zaken doe ben ik bezig met mijn vak niet met politiek.
Ben het ermee eens dat de vraag raar is, behalve dan als het een gewoon gesprek was op de werkvloer ipv dat het "in het grote boek" ging en je daar dus zakelijk op aangekeken wordt.

Dat anderen het logisch vinden geen pvv aan te hangen op dat niveau is hun mening, kan je het mee eens zijn of oneens, maar gaat niet over uitsluiting als er geen consequentie's aanzitten en men dus niet uitgesloten wordt.
pi_165081155
quote:
12s.gif Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, je moet je wel een beetje aanpassen hè. :P.
Dat is het probleem, wanneer ben je aangepast? Wat is de grens? Wat is de juiste definitie van 'aanpassen' in de Hollandse context?
  zondag 4 september 2016 @ 15:10:25 #119
440653 BarryOSeven
pi_165081158
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.

Dan kunnen we gaan schermen met de een die het de ander gunt. Je houdt zo het probleem in stand. We kunnen ook het feit an sich veroordelen. Zowel moslims als PVV'ers maken imho een zelfde kans op een baan naar gelang de geschiktheid van de functie op basis van kennis en niet op politieke voorkeur of geloofsovertuiging.
pi_165081163
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Een situatie hoeft niet 100% op te gaan, om in ieder geval gedeeltelijk overeen te komen.
Maar niet alles wat gedeeltelijk overeenkomt is ook een goede vergelijking. Maar blijkbaar vind jij dat in dit geval wel. Vertel mij dan eens waarom seksuele geaardheid het zelfde is als een mening?
  zondag 4 september 2016 @ 15:11:24 #121
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165081184
quote:

[..]

Homoseksualiteit werd niet 'als raar" gezien maar als tegennatuurlijk. Een homoseksueel was een freak of nature, een gedrocht, iemand die fysiek en geestelijk niet in orde is. Niet iemand die voor een "afwijkende mening" koos en daar de verantwoordelijkheid voor kan dragen, maar iemand die in zijn hele zijn "fout" is. Met de tijd is die visie bijgesteld.

De PVV heeft als voornaamste (en je kan zelfs zeggen: enige echte) standpunt dat moslims een gevaar vormen. Dat is een omstreden gedachte waar een zeer groot deel van Nederland het fundamenteel mee oneens is. Dat 30% (veelal laagopgeleid) het er wel mee eens is, biedt verder weinig legitimiteit. Als je dergelijke extreme gedachtes deelt en uit zul je daar maatschappelijke verantwoording voor moeten durven afleggen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 4 september 2016 @ 15:11:50 #122
440653 BarryOSeven
pi_165081196
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat de vraag raar is, behalve dan als het een gewoon gesprek was op de werkvloer ipv dat het "in het grote boek" ging en je daar dus zakelijk op aangekeken wordt.

Dat anderen het logisch vinden geen pvv aan te hangen op dat niveau is hun mening, kan je het mee eens zijn of oneens, maar gaat niet over uitsluiting als er geen consequentie's aanzitten en men dus niet uitgesloten wordt.
Er staat niet zwart op wit dat er consequenties aan verbonden zijn dat geef ik je gelijk. Het zelfde geldt voor de schooldirecteur.

Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor een gelovige die wordt afgewezen omdat hij gelooft. Daar staat ook niet zwart op wit dat iemand niet mag geloven.

Toch gebeurt het en ik heb niet de illusie daar iets aan te kunnen doen behalve het bespreekbaar maken.
pi_165081228
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.

Dan kunnen we gaan schermen met de een die het de ander gunt. Je houdt zo het probleem in stand. We kunnen ook het feit an sich veroordelen. Zowel moslims als PVV'ers maken imho een zelfde kans op een baan naar gelang de geschiktheid van de functie op basis van kennis en niet op politieke voorkeur of geloofsovertuiging.
Ik weet dat het moeilijker is om aan een baan te komen als moslim (ik heb dat namelijk zelf ervaren), maar ik maak daar geen issue van. Ik kan het begrijpen als een werkgever wat moeilijker doet met het aannemen van een moslim of in mijn geval een Marokkaan. De huidige situatie zit nou eenmaal zo in elkaar dat zoiets gebeurt, eerlijk is eelijk: Marokkanen in Nederland maken er een zooitje van. Als ik een werkgever was had ik alleen Polen aangenomen, niet eens Nederlanders...
pi_165081229
quote:

[..]

Behalve dat het bij moslims bewezen is dat dat gebeurd, of beter gezegd bij een naam die doet vermoeden dat iemand moslim is of roots heeft in een land met een islamitsche insteek.
En dat bij pvv-ers op nog geen enkele manier bewezen is. Ik alleen maar hoor over een gevoel, maar niets over werkelijke consequentie's.
pi_165081237
quote:

[..]

Doe eens een voorbeeld dat een moslim werd afgewezen om het zijn van moslim? Ik ken enkel voorbeelden dat mensen werden afgewezen omdat ze een naam hadden die uit het buitenland afkomstig is. Dat is iets heel anders.
  zondag 4 september 2016 @ 15:13:22 #126
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_165081246
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Er staat niet zwart op wit dat er consequenties aan verbonden zijn dat geef ik je gelijk. Het zelfde geldt voor de schooldirecteur.

Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor een gelovige die wordt afgewezen omdat hij gelooft. Daar staat ook niet zwart op wit dat iemand niet mag geloven.

Toch gebeurt het en ik heb niet de illusie daar iets aan te kunnen doen behalve het bespreekbaar maken.
Oké.. Dus jij steunt het werk van bijvoorbeeld Sylvana Simons die dit gevoelige en pijnlijke onderwerp ook maatschappelijk bespreekbaar wil maken?
--
pi_165081295
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Maar niet alles wat gedeeltelijk overeenkomt is ook een goede vergelijking. Maar blijkbaar vind jij dat in dit geval wel. Vertel mij dan eens waarom seksuele geaardheid het zelfde is als een mening?
Daar gaat de vergelijking dus mank. Maar als je bij een mening wel mag worden gestigmatiseerd, wat is dan je probleem met PVV'ers die moslims stigmatiseren?
  zondag 4 september 2016 @ 15:17:28 #128
440653 BarryOSeven
pi_165081344
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oké.. Dus jij steunt het werk van bijvoorbeeld Sylvana Simons die dit gevoelige en pijnlijke onderwerp ook maatschappelijk bespreekbaar wil maken?
Ja hoor, Sylvana Simons heeft soms best goede punten waarbij ik soms twijfel of dit het juiste moment is om het aan te kaarten. Maar ik ben helemaal niet anti Simons. Vind het wel dubieus dat ze zich bij DENK heeft aangesloten, maar dat is een andere discussie.
  zondag 4 september 2016 @ 15:18:23 #129
440653 BarryOSeven
pi_165081374
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:12 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik weet dat het moeilijker is om aan een baan te komen als moslim (ik heb dat namelijk zelf ervaren), maar ik maak daar geen issue van. Ik kan het begrijpen als een werkgever wat moeilijker doet met het aannemen van een moslim of in mijn geval een Marokkaan. De huidige situatie zit nou eenmaal zo in elkaar dat zoiets gebeurt, eerlijk is eelijk: Marokkanen in Nederland maken er een zooitje van. Als ik een werkgever was had ik alleen Polen aangenomen, niet eens Nederlanders...
Daar heb je gelijk in en ik vind dat je het goed oppakt. Alleen vind ik niet dat het zo hoort te zijn.
  zondag 4 september 2016 @ 15:18:24 #130
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081375
Lekker in de slachtofferrol kruipen, niks mis mee
Laffe huichelaar
pi_165081381
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:15 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Daar gaat de vergelijking dus mank. Maar als je bij een mening wel mag worden gestigmatiseerd, wat is dan je probleem met PVV'ers die moslims stigmatiseren?
Wie heeft het over stigmatiseren? Ik heb het enkel over individueel uitsluiten. Van mij hoeft een PVV-er echt niet iemand aan te nemen die een mening heeft die relevant is voor die functie en niet past volgens die PVV'er. Dat is iets anders dan de vrijheid van geloof, vereniging en onderwijs willen afschaffen.
  zondag 4 september 2016 @ 15:19:08 #132
440653 BarryOSeven
pi_165081397
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Behalve dat het bij moslims bewezen is dat dat gebeurd, of beter gezegd bij een naam die doet vermoeden dat iemand moslim is of roots heeft in een land met een islamitsche insteek.
En dat bij pvv-ers op nog geen enkele manier bewezen is. Ik alleen maar hoor over een gevoel, maar niets over werkelijke consequentie's.
Door stukken als deze komt het debat op gang. Dat het bij moslims met zekerheid gebeurt en bij PVV'ers waarschijnlijk is wel een verschil dat een onderzoek waard is imho.
  zondag 4 september 2016 @ 15:19:51 #133
440653 BarryOSeven
pi_165081423
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld dat een moslim werd afgewezen om het zijn van moslim? Ik ken enkel voorbeelden dat mensen werden afgewezen omdat ze een naam hadden die uit het buitenland afkomstig is. Dat is iets heel anders.
Die heb ik niet, maar het is wel algemeen bekend dat allochtonen meer moeite hebben met het vinden van een baan dan autochtonen.
pi_165081458
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Die heb ik niet, maar het is wel algemeen bekend dat allochtonen meer moeite hebben met het vinden van een baan dan autochtonen.
Ja, maar dat heeft geen (bewezen) verband met een geloof/mening.
pi_165081473
Hoe hypocriet dit. :{w
  zondag 4 september 2016 @ 15:22:05 #136
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081494
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:22 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Geef me eens een voorbeeld van die afwijzing dan? Behalve een bejaarde, gepensioneerde man die dénkt dat je geen schoolhoofd kan zijn als je pvv stemt?
Laffe huichelaar
pi_165081503
quote:
In het professionele leven worden mensen beoordeeld op grond van hun kwaliteit en handelingen.
Precies en daarom heb ik ook vrij weinig vertrouwen in iemand die PVV stemt. Als je achter aantoonbaar niet te realiseren standpunten en kretologie aanloopt dan geeft dat gewoon geen vertrouwen in de kwaliteit van die mensen.
pi_165081507
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Wie heeft het over stigmatiseren? Ik heb het enkel over individueel uitsluiten.
Oh, wereld van verschil inderdaad.
pi_165081520
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Door stukken als deze komt het debat op gang. Dat het bij moslims met zekerheid gebeurt en bij PVV'ers waarschijnlijk is wel een verschil dat een onderzoek waard is imho.
Het rare is dat het debat als het om allochtonen ging op gang kwam door concrete voorbeelden. Nu door iemand die denkt dat hij niet meer aangenomen zou worden maar ondertussen 72 is.. Tja.. Waarom zou je daar een debat over willen voeren?

Laat het maar eens gebeuren, dan kunnen we het individuele geval beoordelen.
pi_165081541
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 14:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ernstige zaak.
Helaas valt er met de zeloten uit de socialistische kerk niet te praten. Zij hebben, net als andere religieuze extremisten de waarheid in pacht. Overigens zijn deze er zeker ook aan rechterzijde. Maar het adagium: omdat je minder hebt dan de rest ben je een slachtoffer gaat gewoon niet altijd op.

Blijkbaar erg menselijk, om de absolute waarheid te kennen. Kijk ook maar in het libertarisme topic, of welk topic over politiek dan ook..
Whatever...
pi_165081565
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Oh, wereld van verschil inderdaad.
Ja. Ik wil helemaal niemand een stempel geven namelijk. Ik heb alleen geen behoefte aan mensen met bepaalde ideeën. Dat is dan weer mijn vrijheid. Maar als een PVV'er een school wil stichten en daar hoofd van wil worden kan dat gewoon hoor.
  zondag 4 september 2016 @ 15:25:46 #142
440653 BarryOSeven
pi_165081596
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geef me eens een voorbeeld van die afwijzing dan? Behalve een bejaarde, gepensioneerde man die dénkt dat je geen schoolhoofd kan zijn als je pvv stemt?
Het persoonlijk voorbeeld heb ik gegeven en is niet direct een afwijzing. Daar gaat het artikel over.
pi_165081620
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies en daarom heb ik ook vrij weinig vertrouwen in iemand die PVV stemt. Als je achter aantoonbaar niet te realiseren standpunten en kretologie aanloopt dan geeft dat gewoon geen vertrouwen in de kwaliteit van die mensen.
Wat vind je van de kwaliteit van mensen die in een god geloven dan?

Wat je ook van Wilders vindt, geloven in een god is sowieso debieler.
pi_165081630
Wat een slap smoesjesverhaal. Zelfs falen van die partij is de schuld van de anderen. Wat een blaartrekkende huilebalk.
pi_165081646
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:26 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Wat vind je van de kwaliteit van mensen die in een god geloven dan?

Wat je ook van Wilders vindt, geloven in een god is sowieso debieler.
Zolang ik niet kan bewijzen dat god niet bestaat vind ik de standpunten van Wilders idioter.
pi_165081689
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het persoonlijk voorbeeld heb ik gegeven en is niet direct een afwijzing. Daar gaat het artikel over.
Over dat voorbeeld gesproken. Waarom is het kwalijk als ik geen zakelijke transacties wil doen met PVV-stemmers? Is dat niet mijn vrijheid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165081714
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zolang ik niet kan bewijzen dat god niet bestaat vind ik de standpunten van Wilders idioter.
Hoeveel bewijzen heb je nodig?
  zondag 4 september 2016 @ 15:30:40 #148
440653 BarryOSeven
pi_165081720
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:29 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Over dat voorbeeld gesproken. Waarom is het kwalijk als ik geen zakelijke transacties wil doen met PVV-stemmers? Is dat niet mijn vrijheid?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarmee scheer je alle PVV'ers over een kam. Vind niet dat je er vanuit mag gaan dat elke PVV'er direct gedachten heeft die volledig incompatibel zijn met je bedrijf.

Daarvoor zou je toch echt wat dieper in de materie moeten duiken.
pi_165081769
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:30 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Daarmee scheer je alle PVV'ers over een kam. Vind niet dat je er vanuit mag gaan dat elke PVV'er direct gedachten heeft die volledig incompatibel zijn met je bedrijf.

Daarvoor zou je toch echt wat dieper in de materie moeten duiken.
Wat heeft het compatibel zijn met mijn bedrijf er mee te maken? Ik ben gewoon vrij om geen zaken te doen met mensen met wie ik dat niet wil.
  zondag 4 september 2016 @ 15:34:15 #150
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_165081801
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou als het geen afwijzing is, lijkt me de slachtofferrol en het gecalimero me hier niet bepaald op zijn plaats om een 'artikel' wat van aannames aan elkaar hangt.

Aan de andere kant heb jij het er zelf over dat dit zelfs niet voor moslims zou moeten gelden, als die eens wat bij zouden gaan dragen. maw, moslims drsgen in jouw boekje niks bij dus nu zou logisch zijn dat iemand liever een roomblanke blonde god aanneemt dan een Fatma. Bij PVV'ers blijft het bij speculatie en voor allochtonen is het een feit dat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Het een ben je hier nu keihard over aan het janken en het ander verdedig je zelf impliciet.

Boter op je hoofd
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')