Wat mij vooral opvalt is dat veel PVV stemmers (in mijn omgeving) totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek, maar ze horen wel het geschreeuw van Wilders. En dat vinden ze wel leuk. Verder weten ze bijvoorbeeld ook totaal niet hoe een land bestuurd wordt.quote:Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef erodome het volgende:
De grote vraag hier is of het waar is dat pvv-ers niet normaal kunnen functioneren door hun stemgedrag, of dat pvv-ers gewoon achter elke boom een beer zien.
Om tot een conclusie te komen zou het interessant zijn als iemand gevallen kende van mensen die ontslagen zijn/niet aangenomen zijn om hun stemgedrag alleen.
SP zit vaak op te scheppen dat zij de eerste waren die de problemen met niet-geïntegreerde vreemdelingen constateerden. Misschien is dit ook wel zo maar het verschil zit em in de oplossingen.quote:Op zondag 4 september 2016 14:57 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit ja.
Ik zag gewoon geen alternatief.
Maar wat me is opgevallen de laatste tijd is, dat de SP lang niet zo extreem tolerant meer is tegen asielzoekers. Als de SP nu ook eens zou gaan pleiten voor een veel strengere immigratie en wat meer op komt voor de NL cultuur, dan zouden ze de PVV wel eens flink pijn kunnen doen.
Ook wordt het eens tijd dat Roemer vertrekt, die man heeft het charisma van een pannenkoek.
Mensen zijn dus bang dat als ze rare dingen gaan roepen, mensen ze raar gaan vinden. Lijkt mij redelijk gezond allemaal.quote:Op zondag 4 september 2016 14:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het punt van het opiniestuk is meer dat mensen zich niet zo snel publiekelijk zullen aansluiten bij de PVV, juist vanwege het stigma, en dat er daardoor minder capabele mensen op de PVV-lijst zullen staan. Anderen zullen zeggen dat het meer ligt aan het gedachtegoed van de PVV, maar dat lijkt mij te simpel gedacht.
Bij PvdA, Groen Links en SP stemmers zie je dit bijna niet. Die kunnen ook allemaal lezenquote:Op zondag 4 september 2016 15:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat veel PVV stemmers (in mijn omgeving) totaal niet geïnteresseerd zijn in politiek, maar ze horen wel het geschreeuw van Wilders. En dat vinden ze wel leuk. Verder weten ze bijvoorbeeld ook totaal niet hoe een land bestuurd wordt.
Maar was er ook een gevolg? Kan je proberen er wat meer over te zeggen zonder dat het herkenbaar wordt? Is het daar dus gebeurd dat er consequentie's waren voor die politieke voorkeur?quote:Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou in de OP staat een voorbeeld die ik niet verder ga specificeren omdat ik graag nog eet over een paar maandjes.
Nee geen grap.quote:Op zondag 4 september 2016 14:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een grapje maakte.
De mensen die aangaven PVV te stemmen zijn eruit gewerkt? Of is dat ook weer een hele hoop denken, misschienen en verwachten?quote:Op zondag 4 september 2016 14:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou in de OP staat een voorbeeld die ik niet verder ga specificeren omdat ik graag nog eet over een paar maandjes.
Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.quote:Op zondag 4 september 2016 15:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mensen zijn dus bang dat als ze rare dingen gaan roepen, mensen ze raar gaan vinden. Lijkt mij redelijk gezond allemaal.
Niet direct, er werd meer gewoon als logisch gezien dat je geen PVV gedachtegoed aanhangt als je op dat niveau in het zakenleven bezig bent. Uiteraard werden daar geen consequenties bij vermeld. Het was gewoon enorm vreemd om de vraag überhaupt te ontvangen, als ik zaken doe ben ik bezig met mijn vak niet met politiek.quote:Op zondag 4 september 2016 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar was er ook een gevolg? Kan je proberen er wat meer over te zeggen zonder dat het herkenbaar wordt? Is het daar dus gebeurd dat er consequentie's waren voor die politieke voorkeur?
Nee, laten we vooral slechte vergelijkingen niet meer wegwuiven..quote:Op zondag 4 september 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.
De vraag is dus of dat echt zo is, of een gevoel is.quote:Op zondag 4 september 2016 14:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het punt van het opiniestuk is meer dat mensen zich niet zo snel publiekelijk zullen aansluiten bij de PVV, juist vanwege het stigma, en dat er daardoor minder capabele mensen op de PVV-lijst zullen staan. Anderen zullen zeggen dat het meer ligt aan het gedachtegoed van de PVV, maar dat lijkt mij te simpel gedacht.
Ja, je moet je wel een beetje aanpassen hè.quote:Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als moslim heb ik geen fucking medelijden voor de PVV en de PVVers en kan je me het kwalijk nemen? Nee natuurlijk niet...
Als het aan de PVV ligt moet ik:
1. Afstand doen van m'n religie.
2. Koran wordt verboden gemaakt.
3. Moskee wordt gesloten.
4. M'n moeder moet haar hoofddoek afdoen.
5. Op geen enkele manier mijn geloof belijden zoals ikzelf in alle vrijheid dat zou willen.
6. Aangespoord om Nederland te verlaten.
7. Mijn religie verboden maken.
Oftewel, ik zou wel gek zijn als ik nog een graantje medelijden voor de PVV(ers) zou bezitten.
Een situatie hoeft niet 100% op te gaan, om in ieder geval gedeeltelijk overeen te komen.quote:Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, laten we vooral slechte vergelijkingen niet meer wegwuiven..
Verschil is dat de PVV'ers het stigma zelf voeden. De enigen die ervoor uitkomen zijn de idioten, de rest durft het niet te zeggen. Niet omdat uit de praktijk blijkt dat je dat beter niet kan doen, enkel omdat ze dat zelf aannemen, omdat PVV-ideeën geridiculiseerd worden. Nou kom uit de kast dan en verdedig de ideeën op hoger niveau. Of is het stigma stiekem gewoon waar en zijn de mensen die dit kunnen er helemaal niet?quote:Op zondag 4 september 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een groot deel van de Nederlanders vindt dat dus helemaal niet zo raar, maar durft daar niet voor uit te komen. Nu niet direct het volgende voorbeeld gaan wegwuiven, maar vergelijk het met homoseksualiteit, waar mensen (vroeger) ook niet voor uit durfden komen, omdat het als raar werd gezien. Wat dat betreft is het een soort 'coming out'. Er rust een stigma/taboe op, maar dan voornamelijk onder hoger opgeleiden.
Ben het ermee eens dat de vraag raar is, behalve dan als het een gewoon gesprek was op de werkvloer ipv dat het "in het grote boek" ging en je daar dus zakelijk op aangekeken wordt.quote:Op zondag 4 september 2016 15:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet direct, er werd meer gewoon als logisch gezien dat je geen PVV gedachtegoed aanhangt als je op dat niveau in het zakenleven bezig bent. Uiteraard werden daar geen consequenties bij vermeld. Het was gewoon enorm vreemd om de vraag überhaupt te ontvangen, als ik zaken doe ben ik bezig met mijn vak niet met politiek.
Dat is het probleem, wanneer ben je aangepast? Wat is de grens? Wat is de juiste definitie van 'aanpassen' in de Hollandse context?quote:Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je moet je wel een beetje aanpassen hè..
Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.quote:Op zondag 4 september 2016 15:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als moslim heb ik geen fucking medelijden voor de PVV en de PVVers en kan je me het kwalijk nemen? Nee natuurlijk niet...
Als het aan de PVV ligt moet ik:
1. Afstand doen van m'n religie.
2. Koran wordt verboden gemaakt.
3. Moskee wordt gesloten.
4. M'n moeder moet haar hoofddoek afdoen.
5. Op geen enkele manier mijn geloof belijden zoals ikzelf in alle vrijheid dat zou willen.
6. Aangespoord om Nederland te verlaten.
7. Mijn religie verboden maken.
Oftewel, ik zou wel gek zijn als ik nog een graantje medelijden voor de PVV(ers) zou bezitten.
Maar niet alles wat gedeeltelijk overeenkomt is ook een goede vergelijking. Maar blijkbaar vind jij dat in dit geval wel. Vertel mij dan eens waarom seksuele geaardheid het zelfde is als een mening?quote:Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een situatie hoeft niet 100% op te gaan, om in ieder geval gedeeltelijk overeen te komen.
Homoseksualiteit werd niet 'als raar" gezien maar als tegennatuurlijk. Een homoseksueel was een freak of nature, een gedrocht, iemand die fysiek en geestelijk niet in orde is. Niet iemand die voor een "afwijkende mening" koos en daar de verantwoordelijkheid voor kan dragen, maar iemand die in zijn hele zijn "fout" is. Met de tijd is die visie bijgesteld.quote:Op zondag 4 september 2016 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er staat niet zwart op wit dat er consequenties aan verbonden zijn dat geef ik je gelijk. Het zelfde geldt voor de schooldirecteur.quote:Op zondag 4 september 2016 15:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Ben het ermee eens dat de vraag raar is, behalve dan als het een gewoon gesprek was op de werkvloer ipv dat het "in het grote boek" ging en je daar dus zakelijk op aangekeken wordt.
Dat anderen het logisch vinden geen pvv aan te hangen op dat niveau is hun mening, kan je het mee eens zijn of oneens, maar gaat niet over uitsluiting als er geen consequentie's aanzitten en men dus niet uitgesloten wordt.
Ik weet dat het moeilijker is om aan een baan te komen als moslim (ik heb dat namelijk zelf ervaren), maar ik maak daar geen issue van. Ik kan het begrijpen als een werkgever wat moeilijker doet met het aannemen van een moslim of in mijn geval een Marokkaan. De huidige situatie zit nou eenmaal zo in elkaar dat zoiets gebeurt, eerlijk is eelijk: Marokkanen in Nederland maken er een zooitje van. Als ik een werkgever was had ik alleen Polen aangenomen, niet eens Nederlanders...quote:Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.
Dan kunnen we gaan schermen met de een die het de ander gunt. Je houdt zo het probleem in stand. We kunnen ook het feit an sich veroordelen. Zowel moslims als PVV'ers maken imho een zelfde kans op een baan naar gelang de geschiktheid van de functie op basis van kennis en niet op politieke voorkeur of geloofsovertuiging.
Behalve dat het bij moslims bewezen is dat dat gebeurd, of beter gezegd bij een naam die doet vermoeden dat iemand moslim is of roots heeft in een land met een islamitsche insteek.quote:Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Daar kan ik inkomen. Toch zou het jou ook bekend moeten zijn dat je als moslim soms afgewezen wordt bij banen omdat je moslims bent, de PVV'er kent dus nu ditzelfde.
Dan kunnen we gaan schermen met de een die het de ander gunt. Je houdt zo het probleem in stand. We kunnen ook het feit an sich veroordelen. Zowel moslims als PVV'ers maken imho een zelfde kans op een baan naar gelang de geschiktheid van de functie op basis van kennis en niet op politieke voorkeur of geloofsovertuiging.
Doe eens een voorbeeld dat een moslim werd afgewezen om het zijn van moslim? Ik ken enkel voorbeelden dat mensen werden afgewezen omdat ze een naam hadden die uit het buitenland afkomstig is. Dat is iets heel anders.quote:Op zondag 4 september 2016 15:10 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |