Bewijs is bewijs maar aangezien ik geen definitie van god ken zal het vrij lastig zijn te bewijzen dat het niet bestaat.quote:Op zondag 4 september 2016 15:30 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Hoeveel bewijzen heb je nodig?
de rode lijn is juist dat de islam een gevaar vormt. iedereen met een beetje realiteitszin begrijpt dat daar wel wat in zit, alleen stemt die groep niet allemaal pvv. links stemmen en kritisch zijn naar religies is zelfs mogelijk, hoewel dat tegenwoordig moeilijk voor te stellen is omdat veel theocraten en religieuze fanatici nu een tintje hebben.quote:Op zondag 4 september 2016 15:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Homoseksualiteit werd niet 'als raar" gezien maar als tegennatuurlijk. Een homoseksueel was een freak of nature, een gedrocht, iemand die fysiek en geestelijk niet in orde is. Niet iemand die voor een "afwijkende mening" koos en daar de verantwoordelijkheid voor kan dragen, maar iemand die in zijn hele zijn "fout" is. Met de tijd is die visie bijgesteld.
De PVV heeft als voornaamste (en je kan zelfs zeggen: enige echte) standpunt dat moslims een gevaar vormen. Dat is een omstreden gedachte waar een zeer groot deel van Nederland het fundamenteel mee oneens is. Dat 30% (veelal laagopgeleid) het er wel mee eens is, biedt verder weinig legitimiteit. Als je dergelijke extreme gedachtes deelt en uit zul je daar maatschappelijke verantwoording voor moeten durven afleggen.
Ja en als je dat alleen doet op basis van politieke voorkeur ben je dus aan het discrimineren.quote:Op zondag 4 september 2016 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat heeft het compatibel zijn met mijn bedrijf er mee te maken? Ik ben gewoon vrij om geen zaken te doen met mensen met wie ik dat niet wil.
Onjuist. Het staat jou niet vrij om geen zaken te doe met mensen om hun religie, afkomst, seksuele of politieke voorkeur.quote:Op zondag 4 september 2016 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat heeft het compatibel zijn met mijn bedrijf er mee te maken? Ik ben gewoon vrij om geen zaken te doen met mensen met wie ik dat niet wil.
Later leg ik uit dat het gewoon voor moslims ook zou gelden.quote:Op zondag 4 september 2016 15:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou als het geen afwijzing is, lijkt me de slachtofferrol en het gecalimero me hier niet bepaald op zijn plaats om een 'artikel' wat van aannames aan elkaar hangt.
Aan de andere kant heb jij het er zelf over dat dit zelfs niet voor moslims zou moeten gelden, als die eens wat bij zouden gaan dragen. maw, moslims drsgen in jouw boekje niks bij dus nu zou logisch zijn dat iemand liever een roomblanke blonde god aanneemt dan een Fatma. Bij PVV'ers blijft het bij speculatie en voor allochtonen is het een feit dat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Het een ben je hier nu keihard over aan het janken en het ander verdedig je zelf impliciet.
Boter op je hoofd
Dat zou ik dan ook nooit doen op basis daarvan, maar op de ideeën die er achter hangen.quote:Op zondag 4 september 2016 15:37 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en als je dat alleen doet op basis van politieke voorkeur ben je dus aan het discrimineren.
Er is ook nog zoiets als dat twee groepen beide gediscrimineerd worden. Willen we het nu echt gaan hebben dat de een het verdiend en de ander niet? Want daarmee lossen we het feit dat er gediscrimineerd wordt natuurlijk niet op. (Nee ik heb niet de illusie dat we het vandaag gaan oplossenquote:Op zondag 4 september 2016 15:39 schreef Yasmin23 het volgende:
De PVV zet zelf een groep mensen constant weg als minderwaardig. Nu gebeurt dat met hen en dan dan ineens worden ze gediscrimineerd.
Nope, zo werkt de wet niet. Ik mag prima besluiten om geen huis van een PVV'er te kopen.quote:Op zondag 4 september 2016 15:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onjuist. Het staat jou niet vrij om geen zaken te doe met mensen om hun religie, afkomst, seksuele of politieke voorkeur.
Dat is in strijd met de wet
Niet elke PVV stemmer hoeft achter alle ideeën van de PVV te staan. Je zult dus echt even het a4'tje moeten doornemen met de sollicitantquote:Op zondag 4 september 2016 15:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat zou ik dan ook nooit doen op basis daarvan, maar op de ideeën die er achter hangen.
Nee natuurlijk verdienen beide het niet maar de PVV of de PVV-stemmer moet niet zo verschrikkelijk hypocriet doen.quote:Op zondag 4 september 2016 15:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Er is ook nog zoiets als dat twee groepen beide gediscrimineerd worden. Willen we het nu echt gaan hebben dat de een het verdiend en de ander niet? Want daarmee lossen we het feit dat er gediscrimineerd wordt natuurlijk niet op. (Nee ik heb niet de illusie dat we het vandaag gaan oplossen)
Want zo gaan we natuurlijk dieper het dal in. De PVV'ers gaan straks weer roepen dat de gelovige het ook verdienen omdat het hen ook overkomt enz enz.
Hier zdg je toch duidelijk dat het nu niet voor (alle) moslims zou moeten gelden.quote:Op zondag 4 september 2016 14:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee, ik ben voor een gelijkwaardige maatschappij en een gelijkwaardige behandeling van iedereen. Zelfs voor moslims als ze zich eens zouden inzetten voor de goede zaak.
Ja dit is ook maar wat raaskallen vanuit de onderbuik natuurlijk.quote:Op zondag 4 september 2016 15:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk verdienen beide het niet maar de PVV of de PVV-stemmer moet niet zo verschrikkelijk hypocriet doen.
Het is echt te walgelijk
Wat jij wil.quote:Op zondag 4 september 2016 15:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hier zdg je toch duidelijk dat het nu niet voor (alle) moslims zou moeten gelden.
Misschien ben je later wel teruggekrabbeld van deze discriminerende uitspraak, maar dat maakt je niet minder hypocriet.
Voor PVV'ers schreeuw je moord en brand, bij moslims zit je jet hier hoed te praten.
Niet serieus te nemen
Hoezo?quote:Op zondag 4 september 2016 15:43 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja dit is ook maar wat raaskallen vanuit de onderbuik natuurlijk.
Dat besluit mag jij best maken. Maar als je dat kenbaar maakt, ik doe geen zaken met jou door je politieke voorkeur, ben je strafbaar.quote:Op zondag 4 september 2016 15:41 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nope, zo werkt de wet niet. Ik mag prima besluiten om geen huis van een PVV'er te kopen.
Nouja dat de PVV'er niet zo hypocriet moet doen en dus walgelijk is vind ik nou niet echt nodig voor de discussie.quote:Op zondag 4 september 2016 15:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo?
Wil je zeggen dat de PVV dat niet doet?
Ja ik zeg je toch hoe het zit. Dat jij geen genoegen neemt met mijn uitleg moet je zelf weten maar daar heb ik geen boodschap aan.quote:
Ik vind het dan niet minder hypocriet. Bewust kiezen voor een partij die als speerpunt heeft om een groep mensen weg te zetten en zodra je daar dan op wordt aangesproken of denkt iets niet te kunnen doen zou je dus gewoon op de blaren moeten zitten.quote:Op zondag 4 september 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja dat de PVV'er niet zo hypocriet moet doen en dus walgelijk is vind ik nou niet echt nodig voor de discussie.
De schrijver van het artikel is alles behalve een artikel. Waar we het hier over hebben is de vrijheid van overtuiging die in het geding is.
Als we het nu over daden van PVV'ers en moslims en weet ik wat allemaal gaan hebben wordt het weer een topic als elk ander de laatste tijd. Een met vuur en haat en zonder gezonde dialoog.
Niet iedereen heeft die motivatie om op de PVV te stemmen. Als je op de PVV stemt omdat je het niet eens bent met de visie van de overige partijen ben je wel een PVV stemmer maar hoef je het niet eens te zijn met alle standpunten.quote:Op zondag 4 september 2016 15:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het dan niet minder hypocriet. Bewust kiezen voor een partij die als speerpunt heeft om een groep mensen weg te zetten en zodra je daar dan op wordt aangesproken of denkt iets niet te kunnen doen zou je dus gewoon op de blaren moeten zitten.
Dit!quote:Op zondag 4 september 2016 14:07 schreef Halter het volgende:
pvv kiezers kunnen zowie zo niet functioneren
Nou de anti islam standpunten zijn niet maar een paar procent van het hele programmaquote:Op zondag 4 september 2016 15:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die motivatie om op de PVV te stemmen. Als je op de PVV stemt omdat je het niet eens bent met de visie van de overige partijen ben je wel een PVV stemmer maar hoef je het niet eens te zijn met alle standpunten.
zowie zoquote:Op zondag 4 september 2016 14:07 schreef Halter het volgende:
pvv kiezers kunnen zowie zo niet functioneren
Nee, iemand maakt wat aannames. En begint vervolgens te janken over de eigen aannames. Slap geneuzel.quote:Op zondag 4 september 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja dat de PVV'er niet zo hypocriet moet doen en dus walgelijk is vind ik nou niet echt nodig voor de discussie.
De schrijver van het artikel is alles behalve een PVV'er. Waar we het hier over hebben is de vrijheid van overtuiging die in het geding is.
Als we het nu over daden van PVV'ers en moslims en weet ik wat allemaal gaan hebben wordt het weer een topic als elk ander de laatste tijd. Een met vuur en haat en zonder gezonde dialoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |