quote:Op zondag 4 september 2016 13:00 schreef Injetta het volgende:
[..]
Ruim, ruim.... Ik vind 15.000 niet echt ruim om van een complete bouwval iets bewoonbaars te maken. Die andere 7.000 was om van te leven.
oh verstond ik het toch goedquote:Op zondag 4 september 2016 13:17 schreef Schuimpjes het volgende:
Eens even terugkijken
"Koreatische grens"
Oh, ik dacht in het topic gelezen te hebben dat ze een ruimer budget hadden. Als ze zo weinig budget hebben vind ik het nog knapper dat ze het bewoonbaar gemaakt hadden. Eenvoudig maar functioneel. Ik zou er zo kunnen wonen.quote:Op zondag 4 september 2016 13:00 schreef Injetta het volgende:
Ruim, ruim.... Ik vind 15.000 niet echt ruim om van een complete bouwval iets bewoonbaars te maken. Die andere 7.000 was om van te leven.
quote:'Louche' makelaar Kees uit Ik Vertrek maakt tongen los
De eerste uitzending van de nieuwe reeks Ik Vertrek op NPO1 heeft flink wat stof doen opwaaien op sociale media. Gisteravond was te zien hoe Sjaak en Irma uit Drenthe alles achterlieten om een camping te beginnen in Hongarije. De twee waren echter nog nooit in het land geweest, kochten de grond zonder die gezien te hebben én tekenden bij makelaar Kees een contract dat ze niet konden lezen.
Mark den Blanken 04-09-16, 14:17 Laatste update: 17:36
Kees en Irma hadden de wens een camping te beginnen voor mindervaliden, zo zagen ruim 1,2 kijkers hen gisteren vertellen. Na slechts een uurtje zoeken op internet besloot het stel om makelaar Kees te bellen over een stuk grond in Hongarije, bij het plaatsje Drávafok.
,,Hij heeft er wat over verteld en binnen een half uur hebben we gezegd: we kopen het'', aldus het stel. De twee kregen van de makelaar nog wel een foto van de gekochte grond. ,,De zijkant, denken we.''
Samen met hun twee teckels en een stuk of zeventig papegaaien ging het paar het avontuur aan. Eenmaal in Hongarije ontmoetten ze de makelaar, die al een contract had klaarliggen. Niet geschreven in het Nederlands, maar in het Hongaars. ,,Het gaat erom dat we elkaar moeten vertrouwen'', zei het stel. Sjaak en Irma tekenden.
Veel kijkers vertrouwden de gang van zaken met makelaar Kees van geen kant. Zeker niet toen bleek dat hij Irma had beloofd dat ze bij de grond een aantal schuurtjes zou krijgen, die in werkelijkheid privébezit waren van een andere bewoner. ,,Heeft er al iemand aangifte gedaan tegen de makelaar?'', twitterde iemand.
Alles staat op camera toch? Is de stem van Kees niet opgenomen tijdens het gesprek via de telefoon waar hij aangeeft dat alle grond tot aan het kasteel van hen is? Kunnen ze dat dan niet aanvechten?quote:
wat moet de burgermeester dan doen?quote:Op zondag 4 september 2016 18:34 schreef Gruj0 het volgende:
Ik vond het zielig om die vrouw zo droevig te moeten zien toen bleek dat die Kees ze een poot had uitgedraaid. Die scenes met de beste vriendin van Irma waren ook al om te huilen.![]()
Gelukkig hebben ze er uiteindelijk het beste uit weten te halen want deze mensen verdienen het absoluut. Sjaak is een rasechte optimist en een grootse klusser gebleken. Kan ik alleen maar respect voor hebben!![]()
Dat gedoe met die burgermeester was ook triest om te zien. "We kunnen weinig voor ze doen maar laten we ze niet ontmoedigen". En dat land hoort bij de EU.![]()
Dat Roma gezin in dat huis, man man man. Zielig om te zien. Mensen verdienen beter dan dat.
[..]
Alles staat op camera toch? Is de stem van Kees niet opgenomen tijdens het gesprek via de telefoon waar hij aangeeft dat alle grond tot aan het kasteel van hen is? Kunnen ze dat dan niet aanvechten?
Kees wist kennelijk wel heel wat meer dan hij deed blijken. Tijdens de rondleiding na de koop was het van "we hebben dit gedaan" "en we hebben dat gedaan" (in het badkamer gedeelte). Allemaal in de "we" stijl. Werd de koop niet gesloten in het kasteeltje dat naast hun grond zou liggen? Zou mij niets verbazen als die advocate de eigenaar was van dat alles.
Wel triest dat de personen die het dak bekeken alle kranten en alu panelen die onder de dakpannen zaten maar hebben weggejorist.
Zoiets zeg je niet op TV wetende dat dat achteraf alsnog vertaald kan worden.quote:Op zondag 4 september 2016 18:53 schreef Allures het volgende:
[..]
wat moet de burgermeester dan doen?
Dat idd, ik moest eigenlijk nog het meest lachen om dat bureaublad op de pc.quote:Op zondag 4 september 2016 19:07 schreef Rockefellow het volgende:
Schitterende aflevering.
Het succes is ze gegund.
nee dat was minder slim maar om dan meteen te roepen 'hoort dat bij de EUquote:Op zondag 4 september 2016 18:56 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Zoiets zeg je niet op TV wetende dat dat achteraf alsnog vertaald kan worden.
"Maar laten we ze niet ontmoedigen" was niet voor Sjaak en Irma bedoeld.
Ik had het meer over de algehele situatie. De armoede, enzovoorts.quote:Op zondag 4 september 2016 19:13 schreef Allures het volgende:
[..]
nee dat was minder slim maar om dan meteen te roepen 'hoort dat bij de EU
Nog niet een beetjequote:Op zondag 4 september 2016 19:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Ik had het meer over de algehele situatie. De armoede, enzovoorts.
Zeker Hongaars?
Ergens in die hoek idd, kan ook Tsjechie zijn geweest.quote:Op zondag 4 september 2016 19:26 schreef Elvi het volgende:
Dat stel met Kliko het Varken zaten toch ook in Hongarije? Of was dat een ander treurig land?
Hongarijequote:Op zondag 4 september 2016 19:26 schreef Elvi het volgende:
Dat stel met Kliko het Varken zaten toch ook in Hongarije? Of was dat een ander treurig land?
Ja toch Hongarije! Dat stel leefde helemaal in armoe en was ook zo snel oud geworden. Sjaak en Irma hadden nog redelijke nette en schone huizen uiteindelijk. Het Kliko-stel adopteerde echt de way of life van Hongarije qua levensstandaard.quote:Op zondag 4 september 2016 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hongarije
http://hobbelenweb.com/afscheid-van-kliko-ons-varken/
En ik maar denken dat wildkamperen iets geheel anders is?quote:Wildkamperen is 12.50 per nacht voor 2 personen, ook hier een derde en meerdere personen 5 euro per nacht extra ( zonder stroomgebruik)
Ja zo gaat dat hier. En terechtquote:Op zondag 4 september 2016 23:29 schreef MCH het volgende:
Gisteravond was iedereen lekker aan het afzeiken en nu doen ze het weer goed, is ze het gegund etc. blabla![]()
Ik denk dat je even moet kijken op hun website. De camping en verhuur van het huis draaien prima, ze zijn nu bezig met een B&B erbij te bouwen.quote:Op zondag 4 september 2016 22:41 schreef Bucketlist het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of het nu echt een succes is, al denk ik dat het wel goed komt. Die man zal eind 50, begin 60 zijn en krijgt over een paar jaar AOW. Van dat geld kan je daar prima leven. Ik blijf het jammer vinden, met deze inzet kan je met een goede voorbereiding veel meer gedaan krijgen.
tijdens het kijken naar programma zijn veel meningen bijgesteld idd, wat is daar mis mee?quote:Op zondag 4 september 2016 23:29 schreef MCH het volgende:
Gisteravond was iedereen lekker aan het afzeiken en nu doen ze het weer goed, is ze het gegund etc. blabla![]()
quote:Op zaterdag 3 september 2016 22:53 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Deze mensen zouden toch tegen zichzelf beschermt moeten worden?
Als cameraman zou ik dat tekenen niet toelaten.
Eerst dacht ik dit gaat niks worden maar Irma kan inmiddels (redelijk) Hongaars en Sjaak is goed in klussen en hun huis enz is ook mooi geworden.quote:Op zondag 4 september 2016 23:29 schreef MCH het volgende:
Zo raar is dat toch niet. Ze komen gigantisch naïef over, en vertrouwen volledig op de aannemer wat niet terecht blijk. Vervolgens zitten ze ook echt met een bouwval, en kan je niet meer voorstellen dat het nog goed komt.quote:Op zondag 4 september 2016 23:29 schreef MCH het volgende:
Eigenlijk zijn dat ook de beste afleveringen: het begint volkomen kut en daarna maken ze er toch nog wat moois van.quote:Op maandag 5 september 2016 08:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
tijdens het kijken naar programma zijn veel meningen bijgesteld idd, wat is daar mis mee?
quote:Op maandag 5 september 2016 18:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn dat ook de beste afleveringen: het begint volkomen kut en daarna maken ze er toch nog wat moois van.
Gekeken. Ze gaan geen aangifte doen. De doelgroep van de camping is niet meer gay omdat dat niet geaccepteerd wordt in de gemeenschap. Sjaak is van plan een positiviteitsgoeroehandboek te schrijven om ook inkomsten tijdens de wintermaanden te vergaren. Denk aan Ratelband. En o ja, ze geven volledig toe dat ze nooit op deze manier een huis hadden moeten kopen.quote:
Dat jaquote:Op dinsdag 6 september 2016 06:10 schreef Mip1988 het volgende:
Eigenlijk het allermooiste vond ik de hele transformatie van Sjaak naar een rasechte Hongaar.![]()
![]()
![]()
![]()
Kan iemand daar mooie timelapse van maken?
Morgen?quote:Op woensdag 7 september 2016 23:43 schreef Adrie072 het volgende:
Die van morgen wordt zo te zien ook redelijk geniaal...Semafoor - briljant!
Goed dat je het zegt, vanavond weer!quote:
Zouden ze die gipsplaten nog hebben gebruikt?quote:Op donderdag 8 september 2016 10:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
http://www.npo.nl/ik-vertrek/08-09-2016/AT_2051550
Wat een bouwval weer zeg![]()
Ja, laster. Dierenarts, ook in de aflevering te zien, weerspreekt het gerucht.quote:Op donderdag 8 september 2016 18:38 schreef Razor21 het volgende:
Nu een item bij RTL Boulevard. Gaat over beschuldigingen dat ze Nederland zijn ontvlucht ivm het mishandelen van hun vogels.
quote:Sjaak en Irma, het positieve stel uit Ik Vertrek zit er helemaal doorheen. Valse beschuldigingen over de vermeende mishandeling van hun papegaaien raken de twee zo hard dat ze overwegen te stoppen met hun Hongaarse vakantieparadijs.
Er zijn altijd mensen die andere iets misgunnenquote:Op donderdag 8 september 2016 18:38 schreef Razor21 het volgende:
Nu een item bij RTL Boulevard. Gaat over beschuldigingen dat ze Nederland zijn ontvlucht ivm het mishandelen van hun vogels.
Groot gelijk hebben ze. Bij de meeste afscheidsfeestjes kun je duidelijk zien dat er wat geforceerd allerlei vage 'vrienden' zijn opgetrommeld. De sfeer is meestal dan ook mattig, alleen al omdat ze elkaar soms amper kennen.quote:Op donderdag 8 september 2016 16:39 schreef Coos het volgende:
Het viel mij op dat Sjaak en Irma helemaal geen afscheidsreceptie hadden of in ieder geval goodbye met vrienden.
quote:Op donderdag 8 september 2016 21:29 schreef Tagliano het volgende:
Broekje uit, borrelnootjes klaar
Laat de show maar beginnen
Er zijn veel definities te vinden voor het begrip chambre d’h√¥te. Maar volgens het woordenboek : chambre = kamer en hôte= gastheer, gast of logé. Vrij vertaald is het dus een kamer van de gastheer, een gastenkamer of een logeerkamer. Overigens kom je op internet het woord hote meestal tegen zonder het dakje op de o. De juiste schrijfwijze is: chambre d’hôte.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:32 schreef Cynix ® het volgende:
Weer een Chambre dood! Wat is dat toch?
Dan koop je gewoon een kant en klaar huis en ga je er een paar weekjes per jaar heenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik zou alleen aan dit soort projecten beginnen als ik een paar miljoen had.
Nja mooi landgoed en lekker laten opknappen.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:35 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dan koop je gewoon een kant en klaar huis en ga je er een paar weekjes per jaar heen
Ok, dat wel.quote:
Die auto is nog groter dan de woonruimte johquote:Op donderdag 8 september 2016 21:36 schreef Elvi het volgende:
Waarom is hun klushok groter dan hun woonruimte
Dat verbaast mij niets bij dit programmaquote:Op donderdag 8 september 2016 21:37 schreef Cynix ® het volgende:
Alles staat of valt met de verkoop van een 32 jaar oud bakje?
Dat snap ik idd ook niet. Schat dat zoiets amper 8k oplevert.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:37 schreef Cynix ® het volgende:
Alles staat of valt met de verkoop van een 32 jaar oud bakje?
Precies. Ik zag het na 1 minuut, keffende kenau.quote:
Nou dat dus.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:39 schreef tralalala het volgende:
Huh wat is deze, was het vorige week ook op donderdag?
Rokenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:39 schreef luckass het volgende:
Die vrouw kan een sigaretje roken onder de douche
nee zaterdagquote:Op donderdag 8 september 2016 21:39 schreef tralalala het volgende:
Huh wat is deze, was het vorige week ook op donderdag?
Best bazig die dame.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:37 schreef luckass het volgende:
Hij moet zn auto verkopen van die kenau
Ach voor sommige mensen is pijltjes gooien hun passie.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:40 schreef Tagliano het volgende:
Ik snap niet zo goed hoe schaatsen je passie kan zijn
Althans, op een baan dan
Dat snap ik beter dan schaatsenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ach voor sommige mensen is pijltjes gooien hun passie.
Die zijn er zelfs mee opgegroeid.
Schaatsen lijkt me opzich best leuk als je het kan.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:41 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat snap ik beter dan schaatsen
Echter, een post van 26 kantjes eraan wijden is wat veel van het goede
In een open gebied lijkt me dat ook erg tof jaquote:Op donderdag 8 september 2016 21:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Schaatsen lijkt me opzich best leuk als je het kan.
Nee hoor. Ik slik de tranen wegquote:Op donderdag 8 september 2016 21:41 schreef luckass het volgende:
Lavenderr huilt nu zelf ook waarschijnlijk
Zo moeilijk is het niet.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Schaatsen lijkt me opzich best leuk als je het kan.
Dan schaats je tenminste niet een wak in.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:43 schreef Tagliano het volgende:
[..]
In een open gebied lijkt me dat ook erg tof ja
Van een schaatshal word ik niet bijzonder vrolijk denk ik
Hont 1 en Hont 2quote:Op donderdag 8 september 2016 21:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoe heten die honden nou?
Pio en Roer ofzo?
Ik versta Fido?quote:Op donderdag 8 september 2016 21:43 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoe heten die honden nou?
Pio en Roer ofzo?
quote:
Da's een puntje jaquote:Op donderdag 8 september 2016 21:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan schaats je tenminste niet een wak in.
Ik vind het wel leuk hoor, beetje rondjes maken. Niet op de binnenbaan daar rijden ze keihard.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:43 schreef Tagliano het volgende:
[..]
In een open gebied lijkt me dat ook erg tof ja
Van een schaatshal word ik niet bijzonder vrolijk denk ik
Hmm, ik snap het op zich wel hoorquote:Op donderdag 8 september 2016 21:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk hoor, beetje rondjes maken. Niet op de binnenbaan daar rijden ze keihard.
Je hond naar een walgelijke Portugese voetballer noemenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:46 schreef Anoonumos het volgende:
Na 5 minuten googlen heb ik het gevonden
Figo en Roux
niet je hont cr7 noemenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je hond naar een walgelijke Portugese voetballer noemen
Als je een paraplu meeneemt, heb je ze nooit nodig. Dus als ik mijn krukken meeneem, heb ik ze ook niet nodigquote:
Serieus via Google?quote:Op donderdag 8 september 2016 21:46 schreef Anoonumos het volgende:
Na 5 minuten googlen heb ik het gevonden
Figo en Roux
Daar valt geen speld tussen te krijgen.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:47 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Als je een paraplu meeneemt, heb je ze nooit nodig. Dus als ik mijn krukken meeneem, heb ik ze ook niet nodig
Dit was ooit in. In 1973.quote:
that escalated quicklyquote:Op donderdag 8 september 2016 21:48 schreef luckass het volgende:
ik wil dat wijf met mijn vuist in haar maag stompen
Volgens die logica moet ik voortaan de condooms thuis laten.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:47 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Als je een paraplu meeneemt, heb je ze nooit nodig. Dus als ik mijn krukken meeneem, heb ik ze ook niet nodig
Hmm, ik ga iets met deze gedachtegang doenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Volgens die logica moet ik voortaan de condooms thuis laten.
DM gestuurdquote:Op donderdag 8 september 2016 21:49 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Hmm, ik ga iets met deze gedachtegang doen
JR, lees je mee?
Mijn borrelnootjes zijn opquote:
Daten?quote:Op donderdag 8 september 2016 21:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee grapje, na het zien van deze aflevering wil ik helemaal geen vrouw.
Ik ben over het algemeen een zeer gezonde jongenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:51 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Mijn borrelnootjes zijn op
Wat goed dat je een gezonde kiwi eet
Beetje viesdik op zijn tijd moet kunnenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:52 schreef luckass het volgende:
[..]
Ik ben over het algemeen een zeer gezonde jongen
Even gestructureerd graagquote:Op donderdag 8 september 2016 21:52 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Ik vind het nog steeds sneu dat hij niet even in die koopjesbak bij de Lidl mocht kijken
Komt goedquote:Op donderdag 8 september 2016 21:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit soort gekkigheid doe je maar bij Paxcon.
Precies. Dan verdien je elkaar ook welquote:Op donderdag 8 september 2016 21:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je je zo laat behandelen als kerel doe je ook iets fout.
quote:Op donderdag 8 september 2016 21:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En zij heeft een 25 citroenen op.
Jaquote:Op donderdag 8 september 2016 21:54 schreef luckass het volgende:
jaja je vader is dood we weten het wel
Snap verder niet waar zij zin in heeft.quote:Op donderdag 8 september 2016 21:53 schreef alors het volgende:
[..]
Precies. Dan verdien je elkaar ook wel
Dat zou die vent ineens moeten zeggenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:54 schreef luckass het volgende:
Jaquote:Op donderdag 8 september 2016 21:54 schreef luckass het volgende:
let it go let it gooooquote:Op donderdag 8 september 2016 21:54 schreef luckass het volgende:
quote:Op donderdag 8 september 2016 21:56 schreef Lavenderr het volgende:
Ze hebben helemaal geen koelkast nodig. Zij volstaat.
quote:Op donderdag 8 september 2016 21:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De dag dat hij dat wijf tegenkwam was dat.
En ook deze mannen laten zich braaf commanderenquote:Op donderdag 8 september 2016 21:57 schreef Szura het volgende:
ze gaat de hulpjes ook maar commanderen
Zou hij er vaak op mogen?quote:Op donderdag 8 september 2016 21:59 schreef Tagliano het volgende:
Zou die man zelf doorhebben dat hij zich compleet voor schut laat zetten door dat wijf
Ligt aan het libido van dat wijfquote:
Mag niet, dan is hij te uitgeput om klusjes te maken voor mevrouw prinses.quote:Op donderdag 8 september 2016 22:00 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Ligt aan het libido van dat wijf
Je dacht toch niet dat hij een eigen wil had, of wat
En hij valt er teveel van afquote:Op donderdag 8 september 2016 22:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Mag niet, dan is hij te uitgeput om klusjes te maken voor mevrouw prinses.
Hij mag alleen beffen denk ikquote:Op donderdag 8 september 2016 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mondjesmaat. Zuinigmondjesmaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |