Dat moet gewoon kunnen. Daar is niets mis mee.quote:
Nou, vooruit. Helemaal naar beneden scrollen TV / Zomergasten 2016 #5 Wat is dit voor interview?!quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat moet gewoon kunnen. Daar is niets mis mee.
Kun je je grapje hier nog even herhalen opdat ik kan beoordelen of het een leuk grapje was? Bvb dank.
Hij is leuk!quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:09 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Nou, vooruit. Helemaal naar beneden scrollen TV / Zomergasten 2016 #5 Wat is dit voor interview?!
High hopes.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:14 schreef golfer het volgende:
Ik verwacht vanavond met Hedy wel wat meer inhoud dan de vorige week.
Het zal wat minder luchtig zijn, neem ik aan.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:14 schreef golfer het volgende:
Dankjequote:Op zondag 14 augustus 2016 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij is leuk!
Hedy is natuurlijk best een verdomd interessant wijf. Ik sluit niet uit dat het best een boeiende aflevering kan worden. Waar ik graag morgen over lees hier. De wekker staat op 05:15 dus kijken trek ik niet. Het duurt mij ook allemaal een ietsje te lang moet ik zeggen.
Ha ha ha. Ik moet altijd zo om je lachen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:14 schreef golfer het volgende:
Ik miste de smiley :pquote:Op zondag 14 augustus 2016 19:43 schreef Nadinarama het volgende:
Truthortruth, kan effe niet uit vorige deel citeren, dus dan maar even zo.
Ik maakte een grapje.
Hey maestro! Je bent terug. Heel goed.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ha ha ha. Ik moet altijd zo om je lachen.
Ik ga vanavond voor het eerste rechtstreeks kijken. Me heerlijk ergeren aan die onbeschaamde doos. De luis in de pels van de vrouwelijke föhn. Wees gewaarschuwd. Het is de vrouwelijke Johan Derksen. Alles stellig zonder twijfel. Ze hebben nog meer gemeen. Dat is hun haar op de tanden en snor onder de neus.
Bij dezequote:
Morgen weer plaatjes om te raden maar.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hey maestro! Je bent terug. Heel goed.
Jouw grapje was leukerquote:
Ik kan me voorstellen dat ze voor de jongere kijker niet echt bekend is.quote:
Ken je Garrincha ?quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze voor de jongere kijker niet echt bekend is.
Waarom ga je niet wat anders doen?quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:29 schreef tong80 het volgende:
Ze zegt 'Homosexueel' Een normaal mens zegt 'homo.' Hoor haar praten. Ze heeft het licht uitgevonden. Een duif als symbool. Poepen op de dam. Gert en Hermien.
I know nothing helaas. De vriendin volgt het wel. Maar ik kijk eigenlijk sinds de maanlanding geen tv meer. Je mist dan wel eens wat maar je krijgt daar weer heel veel voor terug.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Morgen weer plaatjes om te raden maar.
Nog Nederlanders op de Spelen tijdens Zomergasten ?
Dit is toch gruwelijk ? het fascisme uitleggen na een fragment van een minuut. De Duif duidend. De was nu, die ging ze ophalen. Hij hielp haar bij het ophalen van de lijn. Ha ha ha.. Maar de elegantie van de man.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:32 schreef Monolith het volgende:
Wil je misschien een citroen bij je azijn Tong?
Wat staat me tegenquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
4 Niet rondhangen in een topic over iets dat je zo tegenstaat.
Het was en niet ipv.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:34 schreef tong80 het volgende:
De sok onder de tenen, ipv van de ladder in de kous.![]()
Dat heb ik ook bij haar. Zij is daarbij ook niet erg integer. In die zin van links lullen en rechts vullen. Ik had daar liever iemand als Eric Smit gezien of een ander actueel integere persoon.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:27 schreef tong80 het volgende:
Ik gruwel nu al van dit wijf. Ik ik ik ik.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
Hedy d' Ancona lijkt me een vervelende vrouw, aan haar de komende 3 uur om het tegendeel te bewijzen.
En dat terwijl ik echt niet zo jong ben (richting 30) en behoorlijk maatschappelijk geïnteresseerd ben. Maar waarschijnlijk heb ik het toch gemist omdat ik niets heb met het feminisme (ben een vrouw).quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze voor de jongere kijker niet echt bekend is.
Dadaquote:
Je geeft aan een hekel te hebben aan de gast. Dan snap ik niet waarom je je hier gaat zitten vervelen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat staat me tegen
Ik kijk al vanaf het begin. De eerste uitzending was gelijk de beste ooit. Pierre Jansen.
Je bent toch geen Feyenoorder ?
Dan zou ik al eerder zijn afgehaakt.
Je hebt ook niks met politiek? Want ze was ook politica.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:37 schreef Postbus100 het volgende:
En dat terwijl ik echt niet zo jong ben (richting 30) en behoorlijk maatschappelijk geïnteresseerd ben. Maar waarschijnlijk heb ik het toch gemist omdat ik niets heb met het feminisme (ben een vrouw).
Ik hoor al wel dat het een behoorlijk feministische avond wordt
Geen humor, geen visie, tuinbroek type die zich liet neuken door Berend Bouwewijn en de grootste sexist van Nederland. Ellen Pietrs pesifleerde haar perfect. Daar was ze kwaad om, waar Harriy van Raaij Eric van Muiswinkel schaterend van de lach bewonderde. Rooie doos. See and look for your self.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En dat terwijl ik echt niet zo jong ben (richting 30) en behoorlijk maatschappelijk geïnteresseerd ben. Maar waarschijnlijk heb ik het toch gemist omdat ik niets heb met het feminisme (ben een vrouw).
Ik verveel me helemaal niet. Ik genietquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Je geeft aan een hekel te hebben aan de gast. Dan snap ik niet waarom je je hier gaat zitten vervelen.
Ik zou haar eerder politicus noemen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt ook niks met politiek? Want ze was ook politica.
Ze was minister van WVC onder Lubbers.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Je begrijptquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zij lijkt zo'n belerende vrouw in interviews. Eentje die alles beter weet en jou als journalist wel even college gaat geven met zo'n lachje van: ach jij onwetende, ik sta hoog boven jou.
Dat klopt helemaal.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zij lijkt zo'n belerende vrouw in interviews. Eentje die alles beter weet en jou als journalist wel even college gaat geven met zo'n lachje van: ach jij onwetende, ik sta hoog boven jou.
Dat soort vermoeiend gezever is bovendien juist ook de reden dat veel mensen dit soort topics links laten liggen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:49 schreef Bluezz het volgende:
Wat doe je vervelend Tong, kijk dan niet zeg
Heel fok is gewoon minder druk geworden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort vermoeiend gezever is bovendien juist ook de reden dat veel mensen dit soort topics links laten liggen.
Ik kijk dan ook niet meer. Handballen is veel leuker dan die zeiksnor. Verder mag je Herm zeggen Trui.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:49 schreef Bluezz het volgende:
Wat doe je vervelend Tong, kijk dan niet zeg
ha ha ha. Weer zo'n newbie. Vroeger liep het hier storm. Heerlijk zeveren en zeiken afkraken en ophemelen en op elkaar reageren. Ik ben de eerste drie Zomergasten hier niet geweest. Heb drie kwartier tegen mezelf geluld. Geef mij de schuld, onwetende niet-kenner.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort vermoeiend gezever is bovendien juist ook de reden dat veel mensen dit soort topics links laten liggen.
Fok is altijd al minder druk geweest.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heel fok is gewoon minder druk geworden.
Lijkt me een gezonde ontwikkeling: mensen hebben een leven gekregen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heel fok is gewoon minder druk geworden.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Lijkt me een gezonde ontwikkeling: mensen hebben een leven gekregen.
Jawel, maar de periode tussen Drees IV en Kok II is mij niet heel bekend. Ken alleen de belangrijkste feiten. Hedy d'Ancona hoort daar niet bijquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt ook niks met politiek? Want ze was ook politica.
Ja, sorry, net voor mijn tijd. Mijn politiek bewustzijn start bij Kok II en mijn historische kennis eindigt bij Drees IV.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze was minister van WVC onder Lubbers.
Ik vind ze wel ontzettend scherp die post's van jou en met aanstekelijke humor. Serieus.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ze zitten nu heel de dag op feesbook.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:57 schreef Nadinarama het volgende:
Ze is van 1937. Dat is een respectabele leeftijd. Het zal vanavond vooral over vroeger gaan, vermoed ik.
Ik denk inderdaad niet dat ze fragmenten uit 2025 gaat laten zien.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:57 schreef Nadinarama het volgende:
Ze is van 1937. Dat is een respectabele leeftijd. Het zal vanavond vooral over vroeger gaan, vermoed ik.
Picasso was 90 toen ie zich nog vernieuwde. Dit mens is blijven hangen in haar tuinbroek van de jaren 60.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:57 schreef Nadinarama het volgende:
Er gebeurd vandaag de dag ook heel veel.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad niet dat ze fragmenten uit 2025 gaat laten zien.
Laat de mensen nu even kijken Herman. Jij gaat de OS kijken en ik ga slapen. We lezen morgen wel hoe exciting het weer was.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vanwaar de knipoog ? Om je minder schuldig te voelen als je als een schoolmeester me terecht wijst ? Je bent helemaal niks man.
Ze was ooit altijd op TVquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook een beetje.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Picasso was 90 toen ie zich nog vernieuwde. Dit mens is blijven hangen in haar tuinbroek van de jaren 60.
Even een kloon aantrekken en weer terugquote:Op zondag 14 augustus 2016 20:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Het lukt hem om tegenwoordig bijna elk topic te verpesten, maar gelukkig is ie alweer weg.
Vandaag de dag is slechts een momentopname natuurlijk. Lubach liet ook allerhande fragmenten zien die niet direct actueel waren.quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:59 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Er gebeurd vandaag de dag ook heel veel.
Geen idee hoe je een kloon maakt. Wees blij dat ik hier post. Niemand die iets te melden heeft over het programma. Kill mequote:Op zondag 14 augustus 2016 21:01 schreef Manono het volgende:
[..]
Even een kloon aantrekken en weer terug
quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:03 schreef Mike het volgende:
De persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven, golfer en Tong...het is al vervelend genoeg met Hedy op tv.
Mooie post. Ook verklarend en duidend. To the point tot de essentie teruggebracht. Als Bordewijk het Nederlands terug brengt.quote:
Uit Zuid Holland, aldus Kim.quote:
Ik heb er slechts vaag ooit over gehoord.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat was een legendarische docu
Moet er net aan denken. Die zag er op haar 40ste al uit als hoogbejaarde.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:05 schreef Martinello het volgende:
Je zou toch niet zeggen dat Hedy al naar de 80 hobbelt.
Hoe vaag ? En van wie ?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb er slechts vaag ooit over gehoord.
Ja, echt zo'n oude haan. Ik wil deze documentaire wel eens helemaal zien.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat begin ook, dominant tot in haar dood.
Heb je nog iets vrolijks te zeggen vandaag?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet er net aan denken. Die zag er op haar 40ste al uit als hoogbejaarde.
Ik was het helemaal vergeten. Kwam wel terug door het fragment.quote:
Dat heeft geen nut. Komt later weer. We kijken nu naar Zomergasten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:07 schreef Martinello het volgende:
[..]
Heb je nog iets vrolijks te zeggen vandaag?
Donder op.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:09 schreef tong80 het volgende:
Ze is ook best wel lelijk. Zo'n grote neus.
Dat krijg je als je ouder wordt. Zal je nu ook wel hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:09 schreef tong80 het volgende:
Ze is ook best wel lelijk. Zo'n grote neus.
Vanwaar de reacties op mijquote:
De sporters in Zaltbommel springen er schans van.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:10 schreef PlutoxMoon het volgende:
[..]
Dat krijg je als je ouder wordt. Zal je nu ook wel hebben.
Heb jij niet iets met sport om naar te kijken?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:10 schreef tong80 het volgende:
Ze vindt oud worden een fijn proces. Ha ha ha ha. Het lult maar en het klept. Iedereen haat het om oud te worden.
Handbalsters door maar zware tegenstandsters in de Noren in de kwartfinale.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb jij niet iets met sport om naar te kijken?
Nu de tegenpartij. Met het opdelen van Nederland, natuurlijk wel bekend.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Handbalsters door maar zware tegenstandsters in de Noren in de kwartfinale.
Ik vind Erdbrink nu op z'n best. Waarschijnlijk omdat zij zoveel kletst. Je hoeft helemaal niks meer te vragen. Hup, snel een fragment!quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:13 schreef tong80 het volgende:
Iemand die nog geïnteresseerd luisterd ? Ze laat geen ruimte voor vragen. En hij laat haar doorkleppen.
Doe dan een uniek fragment.quote:
Ik kijk naar Feijenoord om te weten hoe goed Ajax is.quote:
Blijft leuk.quote:
Dat zeg ik. Veel te bekend. Laat dan het gat in het hek zien.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu de tegenpartij. Met het opdelen van Nederland, natuurlijk wel bekend.
Zekers. Is ook een intelligente dame.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:12 schreef Bluezz het volgende:
Ze heeft helemaal gelijk qua euthanasie.
Heb je gelijk in. Maar of ie het bewust doet ?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:14 schreef PlutoxMoon het volgende:
[..]
Ik vind Erdbrink nu op z'n best. Waarschijnlijk omdat zij zoveel kletst. Je hoeft helemaal niks meer te vragen. Hup, snel een fragment!
Jammer dat er nu 4x meer buitenlanders zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
Populisme avant la lettre..maar dit was dus nog als humor bedoelt..
Geef mij maar on-intelligente dames in de keuken.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:15 schreef Manono het volgende:
Ik vind haar ok, ze is intelligent
[..]
Zekers. Is ook een intelligente dame.
Ik mis ze echt. En Jiskefet ook.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
En dat dan elke week. Zoiets komt nooit meer terug.
Je moest het gezien hebben. Zelfs als werkloze wilde je er op maandag over meepraten op de werkvloer.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:17 schreef Disana het volgende:
[..]
En dat dan elke week. Zoiets komt nooit meer terug.
Boeiender dan Lubach.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:17 schreef speknek het volgende:
Het zijn wel prikkelende fragmenten, maar verder is het een geschiedenislesje van wat iedereen wel weet. Vrije liefde, euthanasie, Kooten en de Bie. Hedy's leven is de vaderlandse geschiedenis schijnbaar. Vind het niet zo boeiend tot nu toe.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jammer dat er nu 4x meer buitenlanders zijn.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je moest het gezien hebben. Zelfs als werkloze wilde je er op maandag over meepraten op de werkvloer.
Kijk maar eens wat oude afleveringen terug van Koot en Bie op youtube, heel veel afleveringen waren niet zo leuk. De meerderheid heeft de tand des tijds niet doorstaan.quote:
quote:
tong80 en Tongquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:18 schreef Manono het volgende:
'Hun tijd ver vooruit', dat lijken wel Tong80-teksten.
Hmnee, ik vond Lubach boeiender, maar dat kan ook voorkeur voor de persoon zijn.quote:
Ja. Maar daar was niet veel voor nodig.quote:
Ach, veel zaken worden nogal geromantiseerd waardoor het lijkt of het allemaal geweldig was. Van Kooten en de Bie zijn relatief tijdloos, wat natuurlijk knap is, maar het was inderdaad lang niet allemaal even briljant.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat oude afleveringen terug van Koot en Bie op youtube, heel veel afleveringen waren niet zo leuk. De meerderheid heeft de tand des tijds niet doorstaan.
Dat heb ik met de maatschappelijke relevantie van Peppi en Kokki.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk maar eens wat oude afleveringen terug van Koot en Bie op youtube, heel veel afleveringen waren niet zo leuk. De meerderheid heeft de tand des tijds niet doorstaan.
Het was inderdaad niet even briljant. Het was tijdloos voor eeuwig briljant. Toon me een fragment van Koot en Bie dat niet briljant was. Dan toon ik jou Meneer de Uil die met het verkeerde oog knipoogt.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, veel zaken worden nogal geromantiseerd waardoor het lijkt of het allemaal geweldig was. Van Kooten en de Bie zijn relatief tijdloos, wat natuurlijk knap is, maar het was inderdaad lang niet allemaal even briljant.
Ik zie niet echt een duidelijke correlatie in Europese landen tussen percentage 'niet-Westerse allochtonen' en omvang van het populisme.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:24 schreef luxerobots het volgende:
Ze hadden immigratie van kansarme migranten gewoon zeer sterk moeten beperken (wat zelfs momenteel niet lukt), dan was het populisme nu niet zo groot geweest.
Idd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een duidelijke correlatie in Europese landen tussen percentage 'niet-Westerse allochtonen' en omvang van het populisme.
Daar zijn de Europese landen ook te divers voor. Polen is qua cultuur en mentaliteit moeilijk te vergelijken met Nederland. Of Italië met Noorwegen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een duidelijke correlatie in Europese landen tussen percentage 'niet-Westerse allochtonen' en omvang van het populisme.
Dat is het unique selling point van haar generatie, toch?quote:
Jaquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is het unique selling point van haar generatie, toch?
In die LSD-droom werd de kiem gelegd voor het neoliberale dogma.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit is een beetje het idee: als je maar hard genoeg probeert, en graag genoeg wilt, kun je alles bereiken. Zo werkt t natuurlijk niet.
Jij begrijpt de Zestiger Jaren niet.quote:
Dat was voor mijn tijd, dus inderdaad geen idee. Daarentegen is zij er wel vandaag bij en lijkt niet door te hebben wat er om haar heen gebeurd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jij begrijpt de Zestiger Jaren niet.
Zij wel.
Dat lijkt me redelijk wensdenken, maar dat was de stelling ook niet. De stelling was dat de populariteit van het populisme afhangt van migratie van kansarmen. Het soort in- / outgroup denken dat eraan ten grondslag ligt is een vrij menselijke tendens die zich niet zozeer laat beïnvloeden door dergelijke zaken, maar feitelijk is het ook wel aanwezig als het gaat om mensen met een haakneus, een andere vorm van christendom, een ander kleurtje, een ander accentje, enzovoort.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar zijn de Europese landen ook te divers voor. Polen is qua cultuur en mentaliteit moeilijk te vergelijken met Nederland. Of Italië met Noorwegen.
Als er niet continu nieuwe stromen kansarmen naar hier waren gekomen, hadden de mensen langzaam op kunnen gaan in Nederland. Nu heb je naast de derde generatie Marokkanen ook nog de nieuwe Somaliërs en Polen erbij. Mensen zijn zich echt meer ontheemd gaan voelen. De Schilderswijk werd genoemd als slechte wijk, maar nu is de meerderheid in de grote steden van allochtone afkomst.
Ze leeft nog in haar oude idealen. Ergens wel interessant, een stem van een vergane tijdsgeest.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:34 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Dat was voor mijn tijd, dus inderdaad geen idee. Daarentegen is zij er wel vandaag bij en lijkt niet door te hebben wat er om haar heen gebeurd.
Superlinks natuurlijk die Merkel.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef luxerobots het volgende:
En dat terwijl Merkel als conservatief gezien werd, deze toespraak lijkt wel van Die Grünen te komen.
Tja, nodig je een kunstenaar uit, dan zal er veel kunst voorbij komen, nodig je een wetenschapper uit dan zal het zwaartepunt op wetenschap liggen en nodig je een politicus uit, dan zal dat de fragmentkeuze ook beïnvloeden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:33 schreef PlutoxMoon het volgende:
Dit is toch echt een klassieke avondje Zomergasten met een politicus. Propaganda. Rutte zal van dezelfde strekking zijn, met af en toe iets "persoonlijks" zoals zijn voorliefde voor Indonesisch eten.
De werkgeverslobby heeft ook zijn inbreng in die toespraak gehad.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef luxerobots het volgende:
En dat terwijl Merkel als conservatief gezien werd, deze toespraak lijkt wel van Die Grünen te komen.
Zit je al flink aan de whisky met je in- outgroup en tendens omtrent mensen met een haakneus?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me redelijk wensdenken, maar dat was de stelling ook niet. De stelling was dat de populariteit van het populisme afhangt van migratie van kansarmen. Het soort in- / outgroup denken dat eraan ten grondslag ligt is een vrij menselijke tendens die zich niet zozeer laat beïnvloeden door dergelijke zaken, maar feitelijk is het ook wel aanwezig als het gaat om mensen met een haakneus, een andere vorm van christendom, een ander kleurtje, een ander accentje, enzovoort.
Die ruimte voor vakkrachten werd ook genoemd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De werkgeverslobby heeft ook zijn inbreng in die toespraak gehad.
Inderdaad, het heeft iets wonderbaarlijks.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef PlutoxMoon het volgende:
[..]
Ze leeft nog in haar oude idealen. Ergens wel interessant, een stem van een vergane tijdsgeest.
Nee, dat heet sarcasme. De Holocaust is natuurlijk het ultieme voorbeeld van dergelijk denken. Er wordt hier gedaan alsof dergelijke sentimenten enkel gevoed kunnen worden door groepen die zich collectief zouden misdragen, maar dat is aantoonbaar niet het geval.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zit je al flink aan de whisky met je in- outgroup en tendens omtrent mensen met een haakneus?
Iemand die aan oude idealen nog vasthoudt is inderdaad vrij ongebruikelijk in dit populistische tijdperk.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef PlutoxMoon het volgende:
Ze leeft nog in haar oude idealen. Ergens wel interessant, een stem van een vergane tijdsgeest.
Is dit ook sarcasme, of probeer je een serieus punt te maken omtrent de holocaust en de nazi's?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat heet sarcasme. De Holocaust is natuurlijk het ultieme voorbeeld van dergelijk denken. Er wordt hier gedaan alsof dergelijke sentimenten enkel gevoed kunnen worden door groepen die zich collectief zouden misdragen, maar dat is aantoonbaar niet het geval.
Zo moeilijk lijkt het punt mij niet.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is dit ook sarcasme, of probeer je een serieus punt te maken omtrent de holocaust en de nazi's?
Hoezo, hij zegt het goed. Met de insteek van Tongtongquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zit je al flink aan de whisky met je in- outgroup en tendens omtrent mensen met een haakneus?
Ik vind het een domme Godwin van je.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo moeilijk lijkt het punt mij niet.
Vind het wel verfrissend om dit weer eens te horen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef PlutoxMoon het volgende:
[..]
Dan snap je het punt niet. Ik geef je aan dat het in- / outgroup denken een eeuwenlange geschiedenis kent in Europa. Van de verschillende christelijke stromingen onderling, de positie van de Joden in Europa, verschillende etnische groepen, enzovoort. Niet alleen in Europa overigens. In de moslimwereld staan verschillende groepjes elkaar naar het leven, Rwanda kent een flink bloederige strijd tussen Hutu's en Tutsi's bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het een domme Godwin van je.
Maar we hadden het over Nederland/West-Europa. Niet over de tegenstellingen tussen katholieke en protestante Ieren en de oorlog tussen Hutu's en Tutsi's.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan snap je het punt niet. Ik geef je aan dat het in- / outgroup denken een eeuwenlange geschiedenis kent in Europa. Van de verschillende christelijke stromingen onderling, de positie van de Joden in Europa, verschillende etnische groepen, enzovoort. Niet alleen in Europa overigens. In de moslimwereld staan verschillende groepjes elkaar naar het leven, Rwanda kent een flink bloederige strijd tussen Hutu's en Tutsi's bijvoorbeeld.
Het oorspronkelijke punt was dat het populisme non-existent zou zijn als er niet steeds 'kansarme migranten geïmporteerd zouden zijn'. Ik geef vrij eenvoudig middels voorbeelden aan dat dat een illusie is.
Prachtig he, moest ook ff slikken. Had m al een keer gezien, lang geleden volgens mij ook bij zomergasten?quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:54 schreef FANN het volgende:
Wauw! mooie film, wordt je wel treurig van
Ik pinkte weer een traantje weg.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:54 schreef FANN het volgende:
Wauw! mooie film, wordt je wel treurig van
Ja..hij komt jaarlijks voorbijquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Prachtig he, moest ook ff slikken. Had m al een keer gezien, lang geleden volgens mij ook bij zomergasten?
ik had hem nog nooit gezien...quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Prachtig he, moest ook ff slikken. Had m al een keer gezien, lang geleden volgens mij ook bij zomergasten?
nog nét niet, scheelde weinigquote:
Of je nog steeds van me houdt, ondanks alles.quote:
Volgens mij is Wilders populair geworden door 911 en de crisis, uitgerold via social media. Niet door de hoeveelheid allochtonen in Nederland, die waren er al in de 80er jaren. Jan Maat en de CP waren bv niet meer dan een obscuur groepje, toen het goed ging met Nederland.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar we hadden het over Nederland/West-Europa. Niet over de tegenstellingen tussen katholieke en protestante Ieren en de oorlog tussen Hutu's en Tutsi's.
Lijkt me sterk dat Geert Wilders zo populair had kunnen worden zonder grote groepen moslims in Nederland.
Maar er is inderdaad geen tweede Nederland of Frankrijk, waar de immigratie niet in een hoog tempo plaatsgevonden heeft. Dus zeker zullen we het niet weten omtrent populisme.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:03 schreef golfer het volgende:
EAJG, daar ben ik ook nog steeds lid van.
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:03 schreef golfer het volgende:
EAJG, daar ben ik ook nog steeds lid van.
Lijkt me inderdaad dat de tijdsgeest ook een rol speelt, elf september en de latere aanslagen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:02 schreef Manono het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders populair geworden door 911 en de crisis, uitgerold via social media. Niet door de hoeveelheid allochtonen in Nederland, die waren er al in de 80er jaren. Jan Maat en de CP waren bv niet meer dan een obscuur groepje, toen het goed ging met Nederland.
Tenenkrommend.quote:
Voor het eerst vandaag dat ik je iets verstandigs zie melden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind haar filmpjes een stuk interessanter dan haar gedachten.
Ja, hij doet het goed.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:14 schreef Monolith het volgende:
Ik vind de stijl van Erdbrink toch wel aardig zo. Hij past zich goed aan aan de gast.
Ik weet dat ze humor hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:15 schreef Nadinarama het volgende:
Zijn we er al uit of feministen humor hebben?
Ja bedoelde ik ook. Tenenkrommend om te kijken. Maar zo goed gemaakt door Esther Hertog.quote:
Collega vertelde idd laatst dat zijn vrouw in de jaren ´70 moest opstappen als lerares toen ze gingen trouwen..bizarquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:18 schreef golfer het volgende:
Er was nog een tijd dat je als vrouw automatisch werd ontslagen als je trouwde.
Toen de seks nog vies wasquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:18 schreef golfer het volgende:
En jij leefde toen al?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:18 schreef golfer het volgende:
Ja.quote:
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:20 schreef PlutoxMoon het volgende:
Ik mis toch iets waar ik om kan lachen.
Bijna 100 jaar al kiesrecht voor vrouwen toch? Dat dan weer wel....quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:22 schreef Monolith het volgende:
Mensen vergeten volgens mij nog wel eens hoe recent dergelijke zaken nog zijn. Het is niet alsof vrouwen al honderd jaar dezelfde mogelijkheden hebben als mannen.
Tot 1956 waren vrouwen zelfs handelingsonbekwaam en mocht een gehuwde vrouw in Nederland niet zelfstandig een overeenkomst afsluiten. Alleen met medewerking van de man/echtgenoot kon een vrouw rechtshandelingen verrichten. Als de vrouw werk had en dus ook inkomsten, moest ze na de bruiloft ontslag hebben genomen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:22 schreef Monolith het volgende:
Mensen vergeten volgens mij nog wel eens hoe recent dergelijke zaken nog zijn. Het is niet alsof vrouwen al honderd jaar dezelfde mogelijkheden hebben als mannen.
Idd, vergeten we wel eens.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:22 schreef Monolith het volgende:
Prioriteiten.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:25 schreef luxerobots het volgende:
Een vrouw met vijf kinderen heeft de tijd helemaal niet voor die goede baan.
Lachen om vrouwen:quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:20 schreef PlutoxMoon het volgende:
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:20 schreef PlutoxMoon het volgende:
Mensen vergeten ook wel eens hoe oud die ontwikkelingen zijn, het jaren 70 feminisme van mevrouw d'Ancona is niet het enige dat er ooit is geweest.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:22 schreef Monolith het volgende:
Ik heb geen idee wat hier staat.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook wel eens hoe oud die ontwikkelingen zijn, het jaren 70 feminisme van mevrouw d'Ancona is niet het enige dat er ooit is geweest.
???quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Mensen vergeten ook wel eens hoe oud die ontwikkelingen zijn, het jaren 70 feminisme van mevrouw d'Ancona is niet het enige dat er ooit is geweest.
Je kent Adele Bloemendaal ook al niet?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb zomergasten op de achtergrond aanstaan en keek net even. Ik dacht dat een man aan het zingen was
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kent Adele Bloemendaal ook al niet?
Gaat niet goed met mij, he?quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kent Adele Bloemendaal ook al niet?
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Gaat niet goed met mij, he?![]()
Van Adele heb ik laatst een documentaire/interview gezien. Wat was er toch laatst op tv van haar? Hoe dan ook, toen ben ik een beetje bijgepraat. Maar ik ken haar niet van vroeger ofzo
Adele heeft een unieke, zeer herkenbare stem. Ik dacht dat iedereen die wel zou kennenquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Gaat niet goed met mij, he?![]()
Van Adele heb ik laatst een documentaire/interview gezien. Wat was er toch laatst op tv van haar? Hoe dan ook, toen ben ik een beetje bijgepraat. Maar ik ken haar niet van vroeger ofzo
Ik merk hetquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Adele heeft een unieke, zeer herkenbare stem. Ik dacht dat iedereen die wel zou kennen
Oké!quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik merk hetVanaf nu herken ik hem ook
quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik merk hetVanaf nu herken ik hem ook
Adele is zo goed als dood.quote:
Ze schijnt het zelf alleen (nog) niet te weten.quote:
Die is wel de laatstequote:Op zondag 14 augustus 2016 22:47 schreef Postbus100 het volgende:
Deze documentaire (over Adele):
http://www.npo.nl/2doc/13-10-2014/AT_2023586
Ik heb er geen last van.quote:Op zondag 14 augustus 2016 22:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Erdbrink laat de verhalen niet de verhalen zijn, maar grijpt direct in als ze te ver afdrijven van zijn script. Jammer, t wordt storend.
Na dat eerdere fragment vermoedde hij natuurlijk dat zij een Rein wasquote:Op zondag 14 augustus 2016 22:59 schreef Moonah het volgende:
Pfff, wat zaagde hij door over Aat Veldhoen zeg. Of ze hem een pil wilde geven...
Oh, dat heb ik gemist.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Na dat eerdere fragment vermoedde hij natuurlijk dat zij een Rein was
Moonahquote:Op zondag 14 augustus 2016 23:00 schreef Moonah het volgende:
Oh, ik mis een hele pagina.traaage verbinding....
Docu uit de jaren tachtig over een koppel dat euthenasie wil plegen. Hij heeft haar daar eigenlijk in mee getrokken en helemaal gek gemaakt van het idee dat ze samen zouden gaan. Maar zij moet eerst van hem. Zij overlijdt en hij vertrekt naar Oostenrijk om te hertrouwenquote:
Wisselend. Fragmenten aardig, inhoud soms goed, een sterk half uurtje tussen half tien en tien uur, sindsdien weer wat weggezakt. Een vrouw die leeft in oude denkbeelden en de nieuwe realiteit niet wil onderkennen. Op sommige gebieden (emancipatie) is dat verhelderend en interessant, op andere vlakken (immigratie) vooral tenenkrommend.quote:
Boeiend.quote:
ah tnx. Zonde dat ik dat niet heb gezien. Ben met te veel tegelijk bezig.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Docu uit de jaren tachtig over een koppel dat euthenasie wil plegen. Hij heeft haar daar eigenlijk in mee getrokken en helemaal gek gemaakt van het idee dat ze samen zouden gaan. Maar zij moet eerst van hem. Zij overlijdt en hij vertrekt naar Oostenrijk om te hertrouwen
quote:
Ik kan het me zo goed voorstellen...quote:
Ja, het begon hier vervelend, maar desondanks vond ik dit een prima avond met een fijne zomergast.quote:Op zondag 14 augustus 2016 23:22 schreef golfer het volgende:
En ondanks een enorme trollende stoorzender in het begin (in dit topic) vond ik het een boeiende uitzending met een erudiete vrouw.
Film neem ik op, maar lijkt mij niet echt iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |