Idd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een duidelijke correlatie in Europese landen tussen percentage 'niet-Westerse allochtonen' en omvang van het populisme.
Daar zijn de Europese landen ook te divers voor. Polen is qua cultuur en mentaliteit moeilijk te vergelijken met Nederland. Of Italië met Noorwegen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet echt een duidelijke correlatie in Europese landen tussen percentage 'niet-Westerse allochtonen' en omvang van het populisme.
Dat is het unique selling point van haar generatie, toch?quote:
Jaquote:Op zondag 14 augustus 2016 21:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is het unique selling point van haar generatie, toch?
In die LSD-droom werd de kiem gelegd voor het neoliberale dogma.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit is een beetje het idee: als je maar hard genoeg probeert, en graag genoeg wilt, kun je alles bereiken. Zo werkt t natuurlijk niet.
Jij begrijpt de Zestiger Jaren niet.quote:
Dat was voor mijn tijd, dus inderdaad geen idee. Daarentegen is zij er wel vandaag bij en lijkt niet door te hebben wat er om haar heen gebeurd.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jij begrijpt de Zestiger Jaren niet.
Zij wel.
Dat lijkt me redelijk wensdenken, maar dat was de stelling ook niet. De stelling was dat de populariteit van het populisme afhangt van migratie van kansarmen. Het soort in- / outgroup denken dat eraan ten grondslag ligt is een vrij menselijke tendens die zich niet zozeer laat beïnvloeden door dergelijke zaken, maar feitelijk is het ook wel aanwezig als het gaat om mensen met een haakneus, een andere vorm van christendom, een ander kleurtje, een ander accentje, enzovoort.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar zijn de Europese landen ook te divers voor. Polen is qua cultuur en mentaliteit moeilijk te vergelijken met Nederland. Of Italië met Noorwegen.
Als er niet continu nieuwe stromen kansarmen naar hier waren gekomen, hadden de mensen langzaam op kunnen gaan in Nederland. Nu heb je naast de derde generatie Marokkanen ook nog de nieuwe Somaliërs en Polen erbij. Mensen zijn zich echt meer ontheemd gaan voelen. De Schilderswijk werd genoemd als slechte wijk, maar nu is de meerderheid in de grote steden van allochtone afkomst.
Ze leeft nog in haar oude idealen. Ergens wel interessant, een stem van een vergane tijdsgeest.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:34 schreef Nadinarama het volgende:
[..]
Dat was voor mijn tijd, dus inderdaad geen idee. Daarentegen is zij er wel vandaag bij en lijkt niet door te hebben wat er om haar heen gebeurd.
Superlinks natuurlijk die Merkel.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef luxerobots het volgende:
En dat terwijl Merkel als conservatief gezien werd, deze toespraak lijkt wel van Die Grünen te komen.
Tja, nodig je een kunstenaar uit, dan zal er veel kunst voorbij komen, nodig je een wetenschapper uit dan zal het zwaartepunt op wetenschap liggen en nodig je een politicus uit, dan zal dat de fragmentkeuze ook beïnvloeden.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:33 schreef PlutoxMoon het volgende:
Dit is toch echt een klassieke avondje Zomergasten met een politicus. Propaganda. Rutte zal van dezelfde strekking zijn, met af en toe iets "persoonlijks" zoals zijn voorliefde voor Indonesisch eten.
De werkgeverslobby heeft ook zijn inbreng in die toespraak gehad.quote:Op zondag 14 augustus 2016 21:36 schreef luxerobots het volgende:
En dat terwijl Merkel als conservatief gezien werd, deze toespraak lijkt wel van Die Grünen te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |