Dus zowel je eigen auto als je leenauto heten Kees? En doen ze daar niet moeilijk over, als je met een leenauto opeens zo veel kilometers gaat rijden in een weekend?quote:Op maandag 8 augustus 2016 17:09 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Dat krijg je als je al 12 jaar op fok rondhangt
Ik zal hem thuis even uploaden!
Helaas al veel pech gehad met Kees (mijn auto) hij staat nu bij de garage omdat ie een nieuwe motor krijgt.
Heb nu Kees 218i coupé mee als leenauto. Wist niet eens dat er een 2 serie bestond. Hij rijdt (ook) geweldig trouwens, net een weekendje mee naar Polen op en neer gereden. Wat ik nu jammer vind is dat er bij de mijne geen rijstanden beschikbaar zijn.
Serieus Kun je wel eens spijt van krijgen..zie je al snel de nieuwe rijden en dan moet jij nog zo lang..quote:Op maandag 8 augustus 2016 16:54 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Dat maakt me niet uit, dus ik ga voor 5 jaar.
Krijg net bericht dat mijn aanvraag goedgekeurd is
Waarom neem jij aan dat ze de kapotte motor ingecalculeerd had? Lijkt mij niet logisch, wie calculeert dat nu in?quote:Op maandag 8 augustus 2016 18:33 schreef daNpy het volgende:
Een auto een naam geven
De kapotte motor had je ingecalculeerd neem ik aan? Of is het garantie (dan heb je best wel geluk).
Zou mij echt niets kunnen schelen. Vorig model is nu toch ook niet ouderwets?quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Serieus Kun je wel eens spijt van krijgen..zie je al snel de nieuwe rijden en dan moet jij nog zo lang..
Maar gefeliciteerd in ieder geval!
Zegt genoeg.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:35 schreef LethalNinja het volgende:
Vorige week nog een gesprek gehad met de overbuurman over de i3 hij zei dat hij hem een keer een dag mocht rijden en dat het toch wel lekker reed.. Tja hmmz was 't er wel over eens dat 't niet de mooiste BMW is. Hij rijdt nu trouwens een BMW 2 serie.
Dat kan, ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk!quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:38 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou mij echt niets kunnen schelen. Vorig model is nu toch ook niet ouderwets?
Een i3 rijdt ook serieus goed, en is van binnen erg mooi. Alleen dat exterieur hequote:Op maandag 8 augustus 2016 20:35 schreef LethalNinja het volgende:
Vorige week nog een gesprek gehad met de overbuurman over de i3 hij zei dat hij hem een keer een dag mocht rijden en dat het toch wel lekker reed.. Tja hmmz was 't er wel over eens dat 't niet de mooiste BMW is. Hij rijdt nu trouwens een BMW 2 serie.
Daar is menig recensent het toch niet mee eens! Beiden zijn de best sturende auto's in hun klasse (zoals BMW betaamd).quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Mogen beiden de naam BMW niet dragen.
'Spijt' kun je al snel hebben, zelfs binnen een jaar. Zo krijgt de mijne idrive 5.0, dezelfde auto uit hetzelfde bouwjaar maar een paar maanden ouder heeft dit nietquote:Op maandag 8 augustus 2016 20:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Serieus Kun je wel eens spijt van krijgen..zie je al snel de nieuwe rijden en dan moet jij nog zo lang..
Maar gefeliciteerd in ieder geval!
Dat van die X6 heb ik net zo. En die i3 kan ik ook nog wel in komen, al rijdt die inderdaad wel prima hoor! Maar ik zou er ook niet in gaan rijden...quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef LethalNinja het volgende:
tja wat is mooi, wat is lelijk? Vanmiddag een tijdje achter een BMW x6 gereden, zo'n bak geeft altijd gemengde gevoelens. Ergens vind ik 'm stoer, imposant. Ergens vind ik hem ook lelijk en alles behalve sportief :x
De i3 vind ik in elk geval dusdanig lelijk qua looks dat hij imo de naam BMW niet mag hebben. Anderzijds heb ik geen idee hoe snel die is, hoe de wegligging is etc etc..... Wellicht zit er achter de looks een heerlijk rijdende de auto die ook nog goed is voor het milieu?
Het is een tamelijk bekend 1 serie kwaaltje, dus als je zo'n ding kooptquote:Op maandag 8 augustus 2016 20:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom neem jij aan dat ze de kapotte motor ingecalculeerd had? Lijkt mij niet logisch, wie calculeert dat nu in?
Echt...quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een i3 rijdt ook serieus goed, en is van binnen erg mooi. Alleen dat exterieur he
Hangt er nogal vanaf over welke 2-serie het gaat. Een M2 is best leuk...quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:42 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Mogen beiden de naam BMW niet dragen.
Dat dan weer welquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Hangt er nogal vanaf over welke 2-serie het gaat. Een M2 is best leuk...
[ afbeelding ]
Zou ook goed kunnen dat een koper dat niet weet van die motor. Niet iedere autokoper is zo goed op de hoogte. Zo heeft mijn zwager ook een BMW 3-serie met het kettingprobleem gekocht zonder dit te weten.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is een tamelijk bekend 1 serie kwaaltje, dus als je zo'n ding koopt
1) is het blok al gerepareerd
2) weet je dat je grote uitgaven kan krijgen.
Dat het onder coulance valt wist ik overigens niet, ik ken wel mensen die er zelf aardig wat voor bij mochten leggen (misschien was dat alsnog coulance).
Geen idee, maar ik vind het echt een mooi interieur. En dat lees je ook in menig review, al blijft 'mooi' subjectief natuurlijk.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Echt...
[ afbeelding ]
O kut uhhh... 2 displays.. Uhhh die plempen we daar neer!
En wtf is dat ding op t stuur
Ga je nu 24 uur wachten, tot het niet meer kan?quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Crap... Verantwoordelijkheden enzo.. Nieuw topic openen.
Zal het zo ff aanpassen
Jaaaa een i3 rijdt echt goed hoor! En inderdaad, ook een mooi interieur (en persoonlijk vind ik 'm van buiten ook wel leuk). Maar goed, niet iedereen kan tegen verandering Stiekem nog wat reclame 😄.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar is menig recensent het toch niet mee eens! Beiden zijn de best sturende auto's in hun klasse (zoals BMW betaamd).
De i3 kan ik zelf wel wat bij bedenken, maar wat is er mis met een 2-serie coupe of cabrio volgens jou?
Tesla heeft wel componenten van een Benz (raamknopjes bijv.). Maar vind het ook wat kaal in zo een dure bak.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ok ok, ja maar goed ook haha.
Zou een saaie wereld zijn anders..
Vanmiddag in een tesla gezeten... Verschrikkelijk ook zeg
Ik hou echt van Merc interieurs heb ik gemerkt
Jong, ik geef alles een naam. Leenauto is voor de gein omgedoopt tot Kees 2.0. Jullie noemen je auto ook bij hun nummer, ik lees genoeg "mijn 3-serie" of wat dan ook. Ik noem de mijne Kees. Get over it.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus zowel je eigen auto als je leenauto heten Kees? En doen ze daar niet moeilijk over, als je met een leenauto opeens zo veel kilometers gaat rijden in een weekend?
Wat achterlijk trouwens, je auto een naam geven
Ik niet nee, ik heb mezelf ingelezen over de 1-serie voordat ik hem kocht en heb hem daarom ook laten keuren voor aankoop. Ik weet dat nu het gezeik gaat komen over aankoopkeuringen, maar volgens mij kan ik het toch nooit goed doen in jullie ogen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom neem jij aan dat ze de kapotte motor ingecalculeerd had? Lijkt mij niet logisch, wie calculeert dat nu in?
Die kwaaltjes zijn inderdaad bekend met name bij modellen tot bouwjaar 2007, die van mij is een 2008. Hij is altijd dealer onderhouden dus zijn historie is bekend. Was niks mis met het blok. Dit is gewoon domme pech voor mij.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is een tamelijk bekend 1 serie kwaaltje, dus als je zo'n ding koopt
1) is het blok al gerepareerd
2) weet je dat je grote uitgaven kan krijgen.
Dat het onder coulance valt wist ik overigens niet, ik ken wel mensen die er zelf aardig wat voor bij mochten leggen (misschien was dat alsnog coulance).
Ik had inderdaad geen idee van de motor of de terugroepactie, dat is ook pas uitgelezen toen de dealer hem aan de computer zette.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou ook goed kunnen dat een koper dat niet weet van die motor. Niet iedere autokoper is zo goed op de hoogte. Zo heeft mijn zwager ook een BMW 3-serie met het kettingprobleem gekocht zonder dit te weten.
Klepsteel rubbers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Dat blijft me verbazen. Voor een tv of koelkast van 500 euro zitten ze drie dagen het net af te speuren voor reviews, maar een auto van 10 of 15k wordt op zaterdagmiddag even gauw gekocht...quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:45 schreef leolinedance het volgende:
Zou ook goed kunnen dat een koper dat niet weet van die motor. Niet iedere autokoper is zo goed op de hoogte. Zo heeft mijn zwager ook een BMW 3-serie met het kettingprobleem gekocht zonder dit te weten.
Ik snap dat ook niet zo goed.... Daarnaast, dit ketting probleem dat hoor je zo goed! Dat ding tik/ratelt als een gek. Of denken mensen nog steeds 'oh het is een diesel, die tikken altijd...'quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat blijft me verbazen. Voor een tv of koelkast van 500 euro zitten ze drie dagen het net af te speuren voor reviews, maar een auto van 10 of 15k wordt op zaterdagmiddag even gauw gekocht...
Vergeet je de OP niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 04:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Klepsteel rubbers.
Bij de meeste auto's kan dit zonder de kop eraf te halen... Niet altijd echter. Weet niet hoe het bij dit type zit.
Dit is geen eenvoudige reparatie, een universele garage zal dit doen voor zo'n 1400 euro.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Kun he nog wat met de aankoopkeuring? Misschien geld terugkrijgen? Scheelt toch weer iets. Helaas is het maar een moment opname. Mijn pa's auto werd ook goed bevonden maar had constant problemen. Gelukkig kocht de garage 'm weer terug.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Jong, ik geef alles een naam. Leenauto is voor de gein omgedoopt tot Kees 2.0. Jullie noemen je auto ook bij hun nummer, ik lees genoeg "mijn 3-serie" of wat dan ook. Ik noem de mijne Kees. Get over it.
En nee, als het een probleem was had ik het niet gedaan. Er zijn goede afspraken gemaakt met de dealer en ik heb gewoon toestemming om met dat ding heel Europa af te reizen.
[..]
Ik niet nee, ik heb mezelf ingelezen over de 1-serie voordat ik hem kocht en heb hem daarom ook laten keuren voor aankoop. Ik weet dat nu het gezeik gaat komen over aankoopkeuringen, maar volgens mij kan ik het toch nooit goed doen in jullie ogen.
2-3 weken na de aankoop ben ik naar de dealer gereden om de (relatief kleine) aanmerkingen op het keuringsrapport aan te laten passen. Toen kwam er ook uit dat er een terugroepactie was. Update van het systeem zou voldoende moeten zijn. Dat is ook gebeurd.
Helaas kwamen toen allerlei problemen tevoorschijn waardoor hij inmiddels al 2 weken bij de dealer staat.
Afgelopen donderdag ben ik gebeld dat er dus een nieuwe motor in moet omdat de kosten te hoog begonnen te worden en dat dat mede door de terugroepactie onder coulance gaat vallen.
Ik heb de auto van een particulier gekocht, dus geen garantie. Gelukkig dus wel een erg goeie dealer die er alles aan doet om de kosten zo laag mogelijk te houden.
[..]
Die kwaaltjes zijn inderdaad bekend met name bij modellen tot bouwjaar 2007, die van mij is een 2008. Hij is altijd dealer onderhouden dus zijn historie is bekend. Was niks mis met het blok. Dit is gewoon domme pech voor mij.
[..]
Ik had inderdaad geen idee van de motor of de terugroepactie, dat is ook pas uitgelezen toen de dealer hem aan de computer zette.
Ik heb ook geen idee of een remvloeistof injector bestaat. Dat is wat mij bijstaat dat het mij verteld is.
Ik ben geen automonteur (zoals driekwart van de users in dit topic hier blijkbaar) en ik heb mij zo veel mogelijk laten adviseren en ingelezen over de auto.
BMW staat over het algemeen omschreven als een erg goede auto met ditto service. Dat was ook mijn reden om voor een BMW te gaan.
De auto heb ik blijkbaar even pech mee, over de service niets dan goeds.
En over de 1-serie dat de naam BMW niet mag dragen: prima, noemen we hem gewoon Kees.
maak je niet zo druk johquote:
Proficiat met je nieuwe bolide alvastquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
'Spijt' kun je al snel hebben, zelfs binnen een jaar. Zo krijgt de mijne idrive 5.0, dezelfde auto uit hetzelfde bouwjaar maar een paar maanden ouder heeft dit niet
Kortere lease is een stuk duurder en dit is nu al veel duurder dan ik ooit gereden heb. Je moet ergens de grens trekken.
Maar ik heb het grote voordeel van eigen baas zijn: ik zit niet vast aan (bedrijfs)regels dus ik kan altijd de looptijd alsnog laten verkorten als ik dat wil: dan wordt de leaseprijs herberekend en moet ik het verschil bijbetalen
Het ziet eruit als mijn werkbureau met een stuurwiel. Dit is toch geen auto.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Echt...
[ afbeelding ]
O kut uhhh... 2 displays.. Uhhh die plempen we daar neer!
En wtf is dat ding op t stuur
kleur = Imperialblau Brillanteffektquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:07 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Proficiat met je nieuwe bolide alvast
Welke kleur en opties heb je genomen?
Ze rijden iig heerlijk...vraag wel om de dubbele uitlaat pijp bij de 2.0D...volgens mij niet standaard. De ene heeft ene enkel pijpje de andere de dubbele (welke er zoveel beter uitziet)
Of is dat weer een speciale optie in een pakket???
Doe ik niet. No worries.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
maak je niet zo druk joh
Een aankoopkeuring zegt ook weinig. Daar kunnen ze ook niet alles vast stellen.
Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik koop altijd hele goedkope auto's en vertrouw mijn eigen kunde wel. Maar een proefrit met aankoopkeuring (liefst van een specialist) kan een hoop afvangenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Doe ik niet. No worries.
En inderdaad dat weet ik ook. Toch laat ik mijn auto's keuren voor aankoop.
Denk eerder dat het je zuigerveren zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Dat "nummer" is de modelserie die door de fabrikant is bedacht. Dat zegt dus wat meer als "Kees"quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Jong, ik geef alles een naam. Leenauto is voor de gein omgedoopt tot Kees 2.0. Jullie noemen je auto ook bij hun nummer, ik lees genoeg "mijn 3-serie" of wat dan ook. Ik noem de mijne Kees. Get over it.
Bedankt hè? Kneus.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Crap... Verantwoordelijkheden enzo.. Nieuw topic openen.
Zal het zo ff aanpassen
Zeker niet bekend met het eerdere gedrag van TS? Als dit nou de eerste keer was...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 23:23 schreef Catch22- het volgende:
Het lijkt hier wel een mercedestokkietopic. Zullen we even normaal doen?
Ik heb zelf 17", maar de F30 heeft hogere banden dan de E90 waardoor het optisch meer 16" lijkt. Het kan net, maar 18" staat beter in verhouding. Maar alles is beter dan de EDE versie met 15" dat is echt geen gezicht.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ziet er netjes uit inderdaad. Al vind ik de 16" wel erg iel ogen onder deze auto, ik zou er minimaal 17" onder knopen. En eens met fathank over de trekhaak.
EDE staat standaard op 16" (namelijk de velgen zoals op mijn plaatjes)quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Maar alles is beter dan de EDE versie met 15" dat is echt geen gezicht.
Oh wacht foutje, 16" is kleinste maat natuurlijk, bedoel de 195 dunne velgen voor de EDE versie. Momenteel heb ik de 225/16 als winterband oogt iets beter, maar is nog steeds erg klein. Overigens hoef ik met de 17" ook geen zorgen te maken voor stoepranden.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
EDE staat standaard op 16" (namelijk de velgen zoals op mijn plaatjes)
gelukkig verschillen smaken: ik vind de grote velgen juist weer niet super mooi (als in: niet het geld waard)
en ik hoef minder bang te zijn voor stoeprandjes
standaard 205 breedquote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:39 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Oh wacht foutje, 16" is kleinste maat natuurlijk, bedoel de 195 dunne velgen voor de EDE versie.
Erg mooi!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 08:35 schreef Leipo666 het volgende:
plaatjes uit de configurator van de door mij bestelde auto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah oké. Een maatje groter staat in elk geval beterquote:Op woensdag 10 augustus 2016 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik heb zelf 17", maar de F30 heeft hogere banden dan de E90 waardoor het optisch meer 16" lijkt. Het kan net, maar 18" staat beter in verhouding. Maar alles is beter dan de EDE versie met 15" dat is echt geen gezicht.
Je komt wat gepikeerd over in deze post. Rustig maarquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef fraubitch het volgende:
En over de 1-serie dat de naam BMW niet mag dragen: prima, noemen we hem gewoon Kees.
Xenon blijft mooi maar LED is een stuk duurzamer weer en wordt steeds beter. Al zit Laser nu ook al in de pijplijn. Xenon kan echt mooi staan, bouwde het weleens in in m'n brikken (ook voor beter licht). Vond het bij m'n Audi altijd vet dat 'ie eerst omhoog en omlaag ging 😎 (nerd). Twijfel nog om het te doen bij de E34. De E32 (zelfde koplampen) heeft affabriek xenon gehad (OEM is stik duur, dus liever een goed after market setje). En dan 4300k. Ook omdat de verlichting van een E34 vrij zwak is en aan 1 kant bijna onmogelijk is om te vervangen (damn V8 neemt zoveel ruimte in 😉). Of anders een setje LED, als dat tegenwolrdig ook goed licht geeft en nog wel qua kleur (4300k) past.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah oké. Een maatje groter staat in elk geval beter
LED heb ik geen ervaring mee, wel bijzonder dat xenon al zo snel verdwenen is dan. Xenon was op m'n huidige auto echt een must, als ik zie hoeveel er nog met halogeen rondrijdt. Dat vind ik er steeds sneuer uitzien. Terwijl het ook licht geeft natuurlijk, maar toch.
Dan sorry. Ik schrok een beetje van de sfeer hier. Had het gevoel alsof ik mezelf constant moest verdedigen. Zal wel een vrouw iets zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je komt wat gepikeerd over in deze post. Rustig maar
Wie zegt dat de 1-serie de naam BWM niet mag dragen? Volgens mij ging dat over de i3?
Is LED goedkoper dan Xenon? Uiteindelijk wel lijkt me?quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Xenon blijft mooi maar LED is een stuk duurzamer weer en wordt steeds beter. Al zit Laser nu ook al in de pijplijn. Xenon kan echt mooi staan, bouwde het weleens in in m'n brikken (ook voor beter licht). Vond het bij m'n Audi altijd vet dat 'ie eerst omhoog en omlaag ging 😎 (nerd). Twijfel nog om het te doen bij de E34. De E32 (zelfde koplampen) heeft affabriek xenon gehad (OEM is stik duur, dus liever een goed after market setje). En dan 4300k. Ook omdat de verlichting van een E34 vrij zwak is en aan 1 kant bijna onmogelijk is om te vervangen (damn V8 neemt zoveel ruimte in 😉). Of anders een setje LED, als dat tegenwolrdig ook goed licht geeft en nog wel qua kleur (4300k) past.
Heb me er al een tijd niet mee bezig gehouden, maar geloof dat GOEDE LED bulbs nog wel prijzig zijn. Xenon setjes heb je voor weinig, maar een goed setje is nog steeds duur. Overigens zelf wel goede ervaring met goedkope xenon. Zal na de vakantie weer eens op onderzoek gaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:14 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Is LED goedkoper dan Xenon? Uiteindelijk wel lijkt me?
Die nieuwe LEDs zijn echt super...komt me toch een bak verlichting uit.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 09:24 schreef Leipo666 het volgende:
tegenwoordig is het allemaal LED en Xenon is niet eens een optie meer.
Dit is ook het enige wat ik niet echt goed in het echt gezien heb. ik ben Xenon gewend en ben benieuwd of LED gelijkwaardig is
Haha nee hoor hoeft niet. En ik herken het inderdaad wel van hier thuisquote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:12 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Dan sorry. Ik schrok een beetje van de sfeer hier. Had het gevoel alsof ik mezelf constant moest verdedigen. Zal wel een vrouw iets zijn.
Ik ben zeer blij met LED verlichting. Is dan wel op een Benz, maar zal bij BMW ongetwijfeld net zo goed zijn. Wat een wereld van verschil met mijn F30 met H7 lampen!quote:Op woensdag 10 augustus 2016 13:54 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Die nieuwe LEDs zijn echt super...komt me toch een bak verlichting uit.
Dagrij verlichting vind ik er ook erg mooi uitzien (schrikt je voorgangers iig goed af )
Hey Matigeuser, dit verhaal raakte mij want ik heb ook olie problemen gekregen binnen korte tijd na de aanschaf. Nu lijkt het opgelost gelukkig (Pakkingen vervangen en ik gebruik ik nu een veel dikkere substantie)quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Thanks! Heb je verhaal gevolgd, erg kut.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 18:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hey Matigeuser, dit verhaal raakte mij want ik heb ook olie problemen gekregen binnen korte tijd na de aanschaf. Nu lijkt het opgelost gelukkig (Pakkingen vervangen en ik gebruik ik nu een veel dikkere substantie)
Jouw E90 ziet er nog gloedje nieuw uit. Hoe kan dit? Heb je hem van een particulier gekocht of van een garage? Al een idee wat dit gaat kosten? Vraag in elk geval verschillende offertes heb en duim ervoor dat het iets "goedkoops" is dat moet worden vervangen.
Tja echt klote dit natuurlijk. Een half uurtje Googl'n laat helaas zien dat ook merkdealers wel auto's met garantie verkopen en dat dan blijkt dat wat kapot gaat niet onder de garantie valt.. Iets wat BMW bijvoorbeeld ook laat zien bij de private lease waarbij je al meerdere soorten garantie pakketten erbij kan nemen.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:42 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Thanks! Heb je verhaal gevolgd, erg kut.
De auto is pas al 'gerepareerd' onder garantie maar het olieprobleem is niet verholpen. Hij lekt niet, maar 'verbruikt' gewoon veel te veel. Te zien aan een natzwarte uitlaat en een enorm olieverbruik van minstens 1 liter per 800 km.
De eigenaar van het bedrijf waar ik hem heb gekocht is nu op vakantie en komt over 10 dagen terug. Dan neemt hij contact met me op. Ze hebben de carterventilatie vorige keer vervangen, maar dit heeft het helaas nog niet opgelost.
Dit zijn altijd erg lastige problemen omdat het heel veel oorzaken kan hebben, waarvan er bij een aantal de hele motor open of eruit moet. Soms wordt dan ook een gehele nieuwe motor of revisie geadviseerd. In dat geval is het einde auto en hoop ik dat ik mijn geld nog terug krijg. Heb hem immers 2 maanden geleden pas gekocht en het probleem was er al vanaf het begin.
Als iemand nog ideeën heeft over waar het waarschijnlijk in kan zitten, dan hoor ik ze graag.
En 24 bij een 6 cilinderquote:Op donderdag 11 augustus 2016 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
valve seals, of valve stem seals zijn de afdichtingen tussen de klep en cylinderkop.
valve seals of klepafdichting, Klepsteelrubbers voorkomen olie-lekkage naar de verbrandingskamer. ze zitten bij elke klep. 8 stuks bij een achtkleppenmotor, het dubbele bij een 16 kleppenmotor.
1:1000 is echt niet acceptabel. VAG hanteert dat als ondergrens en dat is al belachelijk. Dat ie wat olie verbruikt kan, maar 1:800 is idioot en duidt op een probleem. Ik zou het laten fixen, want het wordt alleen maar erger als je er niets aan doet.quote:
Ik zou er geen cent meer in steken tot dat olieverbruik 'normaal' is.quote:
Dat zou wel mooi zijn, ja.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 14:29 schreef LethalNinja het volgende:
...
Hopelijk is dit een goede specialist, liefst heb ik één vast adres voor alles.. Nu heb ik dus in twee dagen contact gehad met 4 verschillende garages.. Das mij teveel gedoe
Het is natuurlijk te veel, maar rij je ook vaak korte stukjes?quote:Er is geen olielek maar over een afstand van ongeveer 3.200 kilometer heeft hij ongeveer 4 liter motorolie verbruikt.
Wat is je definitie van een kort stuk? Ik gebruik 'm voor woon-werk verkeer. Enkele rit is ongeveer 25 kilometer.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 19:44 schreef Mr.Ping het volgende:
quote:
Er is geen olielek maar over een afstand van ongeveer 3.200 kilometer heeft hij ongeveer 4 liter motorolie verbruikt.
Het is natuurlijk te veel, maar rij je ook vaak korte stukjes?
Dat is niet echt kort, dan komt de motor redelijk op temperatuur. Korte stukjes zijn in mijn ogen alle stukjes onder 10km. Ik zou even niks doen voor je van de specialist wat terug hebt gehoord, zoals eerder ook al werd gezegd. Want voor alles is een oplossing, maar een motor die veel olie zuipt kan een heel duur probleem zijn. 1:1.800 is nog steeds veel. Té veel, voor zo'n auto. Dat een turbomotor wat olie kan lusten is bekend, maar non-turbo hoort niet zoveel te zuipen. Sterker nog, bij mijn 320d was er sprake van nul olieverbruik, zelfs na drie ton op de teller.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 21:57 schreef LethalNinja het volgende:
Wat is je definitie van een kort stuk? Ik gebruik 'm voor woon-werk verkeer. Enkele rit is ongeveer 25 kilometer.
Maar eens bij de garage horen wat het is.. Hopelijk is het olie probleem opgelost met een garagebeurt van rond de 500 euro en anders dan moet ik maar eens rustig nadenken over mijn vervolgstappen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2016 22:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is niet echt kort, dan komt de motor redelijk op temperatuur. Korte stukjes zijn in mijn ogen alle stukjes onder 10km. Ik zou even niks doen voor je van de specialist wat terug hebt gehoord, zoals eerder ook al werd gezegd. Want voor alles is een oplossing, maar een motor die veel olie zuipt kan een heel duur probleem zijn. 1:1.800 is nog steeds veel. Té veel, voor zo'n auto. Dat een turbomotor wat olie kan lusten is bekend, maar non-turbo hoort niet zoveel te zuipen. Sterker nog, bij mijn 320d was er sprake van nul olieverbruik, zelfs na drie ton op de teller.
Een goede garage waar je vertrouwen in hebt is erg belangrijk. Die mag ook best wat verdienen, maar daar kun je dan ook naartoe terwijl je weet dat je niet besodemieterd wordt. Da's ook erg belangrijk.
Ik hoop het ook voor je!quote:Op zondag 14 augustus 2016 10:32 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Maar eens bij de garage horen wat het is.. Hopelijk is het olie probleem opgelost met een garagebeurt van rond de 500 euro en anders dan moet ik maar eens rustig nadenken over mijn vervolgstappen.
Mij is geleerd dat 98 net wat schoner is en het geen probleem is om deze af en toe in een 95 te tanken.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:54 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft u volgens jullie zin om Super (plus) 98 te tanken, i.p.v. Euro 95?
Ik doe dit na mijn motorflush, en heb dit ook gedaan tijdens mijn trip in Frankrijk omdat ik hun E10 niet vertrouw.
Zorgt dit ervoor dat de motor een betere/schonere verbranding heeft, of is dit onzin bij een motor die ook voor Euro 95 geschikt is?
Niks met schoner te maken, hoger octaangehalte.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:33 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Mij is geleerd dat 98 net wat schoner is en het geen probleem is om deze af en toe in een 95 te tanken.
Ik vermoed dat ik zwaardere rechterschoenen heb dan je tante.quote:Op zondag 14 augustus 2016 19:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij stond er bij de E30 van m'n tante ook op dat ie 98 moest, maar vond ze te duur dus altijd 95 gedaan.
Heb je het maandvoorschot van de NUON al verhoogd?quote:Op zondag 14 augustus 2016 20:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben nu al 1.5 maand niet meer bij een tankstation geweest voelt goed.
Het valt op meerdere manieren te controleren.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:27 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is het nooit natuurlijk
Alles valt te verneuken
Naast de Nap kun je ook bij een bovag garage terecht zij kunnen het nakijken dmv apk ingevoerde standen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
teruggedraaide stand is vandaag de dag eenvoudiger te achterhalen.
rdw geeft een advies af of de kilometerstand logisch is bij het invoeren van je kenteken.
als je het apk rapport van afgelopen tig jaar hebt zou je het aantal kilometers kunnen vergelijken.
bij een teruggedraaide kilometerstand zou er een puntje zichtbaar moeten zijn in de kilometerteller
is weinig geldquote:Op maandag 15 augustus 2016 00:15 schreef xaban06 het volgende:
E60 520dA, 185dkm. Lederen interieur, m-pakket (bumpers, velgen en stuur). Pre-facelift. Xenon. 2007.
Krijg m mee voor 9k. Ik overweeg om de auto over te nemen. Wat vinden jullie van de prijs, goede deal?
Bumper heeft wel 'schaafschade'.
quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:56 schreef fraubitch het volgende:
Naast de Nap kun je ook bij een bovag garage terecht zij kunnen het nakijken dmv apk ingevoerde standen.
Bmw hoort ook een onderhoudsboekje te hebben waar de standen per onderhoud genoteerd zijn.
Ja, die kan ik allemaal welquote:Op maandag 15 augustus 2016 15:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
teruggedraaide stand is vandaag de dag eenvoudiger te achterhalen.
rdw geeft een advies af of de kilometerstand logisch is bij het invoeren van je kenteken.
als je het apk rapport van afgelopen tig jaar hebt zou je het aantal kilometers kunnen vergelijken.
bij een teruggedraaide kilometerstand zou er een puntje zichtbaar moeten zijn in de kilometerteller
heb je toevallig een voorbeeldfoto van zo'n puntje?quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een BMW is de kmstand op meerdere plaatsen opgeslagen, als er dan een afwijking tussen een van die computers is dan brand er inderdaad en puntje in het dashboard
Die ze je ook al elke keer als je de sleutel in het contact doet, met alle andere waarschuwingslampjes in het dashboard.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:40 schreef fraubitch het volgende:
heb je toevallig een voorbeeldfoto van zo'n puntje?
vaak heb je hem dan al netjes betaald en op naam staan, mja hij was niet echt duurquote:Op maandag 15 augustus 2016 16:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
gerotzooi met electronica komt bijna altijd uit. even iets weg programmeren is geen optie.
wel kan er iets met opzet defect zijn. een fout-lampje kan met opzet stuk zijn. de klok niet kunnen instellen en de dagteller niet kunnen resetten is een hint.
als je het contact inschakelt moeten alle lampjes even branden ter controle.
Voor zover ik weet wel. Bij de 5 viel die wisseling tegelijk met de LCI. Bij de E9x 3-serie is de N47 tussendoor ingevoerd en heeft ie nog een jaar in de pre-LCI gelegen. Hoeft overigens geen probleem te zijn, je hoort het aankomen en moet er dan snel bij zijn. Ik heb al adressen gehoord waar het voor duizend euro allemaal vervangen wordt. Enkel als je te laat bent en de ketting knapt *zomaar*, dan ben je de zak. En als ie al een keer vervangen is, is er ook weinig aan de hand en kun je een hele tijd zorgeloos vooruit.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Heeft het pre-facelift model trouwens altijd de M47? Want als er een N47 in ligt dan zou ik voorzichtig zijn.
Dat zijn de eerste die bijna allemaal op een gegeven moment de ketting problemen gaat krijgen.
Voor als je ¤¤ op zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah oké. Een maatje groter staat in elk geval beter
...
quote:Op woensdag 10 augustus 2016 12:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ah oké. Een maatje groter staat in elk geval beter
Was jij dat van die optische sensor? Of was dat iemand op Tweakers?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:56 schreef BeamofLight het volgende:
Idrive knop werkte niet meer. Nieuwe kost 210¤ ex
Opgelost met tien minuten en 10 cent kosten
ik weet niet waar je het over hebtquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Was jij dat van die optische sensor? Of was dat iemand op Tweakers?
Dat was -Richard- met die 130i, dacht ik.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Was jij dat van die optische sensor? Of was dat iemand op Tweakers?
'Wendt u bij een defect tot de servicedienst.'quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:31 schreef daNpy het volgende:
Even een parkeerlichtje vervangen. Niet heel moeilijk, wel matig dat het harde plastic afbreekt. Lampje zit wel, echter ligt er nu ook een klein stukje zwart palstic in de lamp :|
Zodat ze het lampje voor 110 euro per uur kunnen vervangenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
'Wendt u bij een defect tot de servicedienst.'
Staat bij mij bij vrijwel ieder lampje in het boekje.
In het boekje staat "verwijder het lampje". Dat helpt niet veel; ik wist nl niet of het een draaisluiting was ja of nee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
'Wendt u bij een defect tot de servicedienst.'
Staat bij mij bij vrijwel ieder lampje in het boekje.
Lullig die wrakke plastic meuk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
In het boekje staat "verwijder het lampje". Dat helpt niet veel; ik wist nl niet of het een draaisluiting was ja of nee.
Bleek gewoon een kliksysteem te zijn, waarbij je dmv aan de stekker te trekken het lampje kon verwijderen. Maar dan zegt het broze palstic wel krak
welke omgeving?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:02 schreef fraubitch het volgende:
Verdorie, mijn xenon kleurt rood. Iemand een idee of het een beetje makkelijk zelf te vervangen is? En waar ik het kan krijgen? Bij de dealer kost het me ¤215 per lamp.
Zwolle/Kampen/Dronten/Emmeloord. Wil er best een stukje voor rijdenquote:
je mag het kenteken dm-en dan zal ik doorgeven wat t inkoop kost maar dan heb je t nog niet ( en moet je nog iemand vinden om t te monteren)quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:04 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Zwolle/Kampen/Dronten/Emmeloord. Wil er best een stukje voor rijden
Toevallig net vanavond Xenon van mijn Z4 vervangen, 1 koplamp deed het niet meer (al zo`n beetje de hele vakantie dwars door Europa ).quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:02 schreef fraubitch het volgende:
Verdorie, mijn xenon kleurt rood. Iemand een idee of het een beetje makkelijk zelf te vervangen is? En waar ik het kan krijgen? Bij de dealer kost het me ¤215 per lamp.
Roetfilter zijn nou eenmaal duur en het hoort bij de kmstand. Na reiniging kun je er normaal gesproken wel weer 150k tegenaan (bij slecht reinigen 100k). Dat de cleaner weinig zou helpen zat er dik in. Vol is vol.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
10.000 kilometer terug een nieuw motorblok in mijn BMW 118D (e87) moeten laten plaatsen (motor was in de soep gelopen, kettingproblematiek bij 180.000 kilometer) en morgen aan de andere kant van het land mijn roetfilter laten reinigen. Lampje brandt en hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (o.a. speciale cleaner via de BMW specialist in de tank gooien en 300+ kilometer rijden) heeft niet geholpen. Nu hopen dat dit morgen wel de oplossing is, geen zin om weer bakken met geld uit te geven...
Hoeveel kilometer had dat nieuwe motorblok? en welke prijs moest je ervoor neerleggen?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
10.000 kilometer terug een nieuw motorblok in mijn BMW 118D (e87) moeten laten plaatsen (motor was in de soep gelopen, kettingproblematiek bij 180.000 kilometer) en morgen aan de andere kant van het land mijn roetfilter laten reinigen. Lampje brandt en hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (o.a. speciale cleaner via de BMW specialist in de tank gooien en 300+ kilometer rijden) heeft niet geholpen. Nu hopen dat dit morgen wel de oplossing is, geen zin om weer bakken met geld uit te geven...
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:49 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer had dat nieuwe motorblok? en welke prijs moest je ervoor neerleggen?
Maar je bent niet bij de BMW dealer zelf geweest?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.
En wat was voor jou de indicatie dat er een probleem was ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.
Mooi gedaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Dank je, een nieuwe kopen was geen optie omdat die ook gaan peelen en zo'n alcantara vond ik niet bij de rest passen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooi gedaan.
Heb ik mij bij mijn ex-e46 bijna 10 jaar aan zitten ergeren.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Wat gaaf en goed gedaan!! Ik erger mij ook kapot aan de peeling bij mijn stuur. Waar heb je die folie vandaan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Uit mijn magazijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:48 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Wat gaaf en goed gedaan!! Ik erger mij ook kapot aan de peeling bij mijn stuur. Waar heb je die folie vandaan?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Uit mijn magazijn
Ik heb een bedrijf in o.a. carwrapping, ik zal volgende week eens kijken wat deze folie van 25 x 35 cm (past in envelop) kost om via de webshop te verkopen voor een leuke prijs.
De folie is gegoten en daardoor goed vervormbaar met een föhn, maar is ook dik genoeg om een kleine oneffenheid onzichtbaar te maken.
Met een wrapfolie zou ik nooit op ongespoten kunststof plakken, maar deze folie heeft zo'n sterkte lijmlaag dat het geen probleem is.
Heuj da's handig! KORTINGGG!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Uit mijn magazijn
Ik heb een bedrijf in o.a. carwrapping, ik zal volgende week eens kijken wat deze folie van 25 x 35 cm (past in envelop) kost om via de webshop te verkopen voor een leuke prijs.
De folie is gegoten en daardoor goed vervormbaar met een föhn, maar is ook dik genoeg om een kleine oneffenheid onzichtbaar te maken.
Met een wrapfolie zou ik nooit op ongespoten kunststof plakken, maar deze folie heeft zo'n sterkte lijmlaag dat het geen probleem is.
Dit kan je beter spuiten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
[..]
Heuj da's handig! KORTINGGG!
Is dit ook te wrappen? Ik heb originele daklijsten waar dakdragers ingezet kunnen worden. Maar de zwarte lak begint een beetje af te bladderen en op sommige plekken zitten er een soort bellen zelfs. Kun jij dit netjes wrappen zonder dat het gedemonteerd moet worden? Daarvoor moet namelijk de hemel er uit etc. Mag ook via pb (incl. prijs en locatie), betreft matzwart.
Voorbeeld pic van internet:
[ afbeelding ]
Ooh nee de dakdragers komen er niet op! Die zitten op een rails die onder dat rubbertje zit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dit kan je beter spuiten.
Op een folie zal bij zwaar belasten een afdruk te zien zijn, en zal bij warm weer wanneer je erop gaat schuiven kunnen opstropen.
Dan moet het wel lukken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooh nee de dakdragers komen er niet op! Die zitten op een rails die onder dat rubbertje zit.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Heeft geen haast hoor. Waar in het land zit je?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dan moet het wel lukken.
Ik zal je volgende week een prijsje pb'en.
Nice! Welke folie is dit ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:44 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dank je, een nieuwe kopen was geen optie omdat die ook gaan peelen en zo'n alcantara vond ik niet bij de rest passen.
Ik had een tijd geleden van een leverancier een rol gekregen om eens te testen, ik zal volgende week uitzoeken wat het was en hoeveel het kost want het ging wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice! Welke folie is dit ?
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
En wat was voor jou de indicatie dat er een probleem was ?
Een ratel ?
dalijk motormanagement lampje aan. Succes met de apkquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:08 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:16 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
dalijk motormanagement lampje aan. Succes met de apk
gelukkig heb jij er zoveel verstand van. Bij APK is een roetmeting verplicht. Succesquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:17 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!
Oh sorry, ik wist niet dat je boos werd. Collega heeft vorig jaar hetzelfde laten uitvoeren en kwam gewoon door de APK.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:19 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
gelukkig heb jij er zoveel verstand van. Bij APK is een roetmeting verplicht. Succes
En daar hadden de garages moeite mee om te vinden..quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:08 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!
Als je dan iemand probeert in de zeik te zetten en de betweter wil zijn, zorg dan ook dat je het goed doet. Bij auto's vanaf 2006 moet OBD uitgelezen worden. Komt er geen foutmelding uit, hoeft er ook geen roetmeting plaats te vinden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:19 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
gelukkig heb jij er zoveel verstand van. Bij APK is een roetmeting verplicht. Succes
Lijkt mij een goede zaak.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Ben wel benieuwd, want ze willen het in de APK terug gaan brengen, echt de check of het ding er nog zit op auto's waarbij dat bij de fabrieksspecificatie hoort. Hopelijk duurt dat nog even...
Voor dit antwoord wil ik, minstens, 2 foto's.quote:Op zondag 21 augustus 2016 14:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels terug van een fantastische road trip met de E34 540i! Foto's volgen wel (heb veel te veel pics gemaakt dus dat is weer veel te veel werk om uit te zoeken en te bewerken ).
Maar op de bergpassen was het vrij warm en moest de V8 uiteraard hard werken. Geen probleem, maar vind het nu toch wel storend dat de viscofan in de hogere toeren zo hard gaat meedraaien. Als het wat frisser is en hij hoeft niet zo hard te werken klinkt de V8 echt heerlijk, maar zodra de viscofan flink gaat werken klinkt het meer als een stofzuiger.. Viscokoppeling is ongeveer zo een 15.000km oud.
Dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen van de visco door een elektrische koelvin? Voor- en nadelen? Overigens moet ik het laten doen, ben niet zo technisch en wil dat het goed gebeurd. Mocht iemand ideeën hebben wat betreft kosten hoor ik dat ook graag.
Ja en nee. Ergens natuurlijk gek dat je straffeloos zoiets kan doen, maar het is ook wel gek dat al die gesubsidieerde hybrides ook zonder aan de stekker te hangen plankgas kunnen rijden. Uitstoot van milieuvernietigende shit is daar ook vele malen hoger. Om nog maar niet te spreken over scheepvaart en luchtvaart.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:02 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij een goede zaak.
Gesubsidieerde stinkhokken.
Haha volgende week ga ik er een paar door Lightroom halen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor dit antwoord wil ik, minstens, 2 foto's.
Zeker weten dat huidige Visco goed is? Elektrische fan maakt ook dikke herrie als ie bij dezelfde temperatuur aanslaat als nu de Visco.
Ik had je topic gevonden inderdaad. En ik heb er ook 1 geopend en kreeg ook van Easy weer dat je BMW het niet voor niets zo heeft gedaan. Maar dat vind ik een beetje te kortzichtig, aangezien er wel vaker dingen verbeterd kunnen worden. Wat als ander voordeel ten opzichte van de visco wordt genoemd is dat de viscofan het gelijkmatiger koelt en altijd goede toeren draait (je hebt zacht draaien en keihard, maar ook alles er tussenin). Terwijl een elektrische vaak aan of gewoon uit is (eventueel met 1 extra stand). Ik vraag me af of dat gelijkmatiger koelen echt nodig is.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn E34 had een elektrische fan. Werkte perfect. Werd aangestuurd door een temperatuursensor in de radiateur.
Zat er netjes in weggewerkt en maakt een stuk minder herrie van een gemiddelde visco.
wat bedoel je precies met 'het desbetreffende lampje is uitgeschakeld'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:17 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!
Nog even een video gemaakt zodat je de viscofan kunt horen. Moet wel zeggen dat je in de video de V8 roffel wat beter hoort dan in het echt, dan heeft de viscofan toch wat meer de overhand. Maar je hoort de viscofan wel goed, net voor de 3000tpm begint 'ie aardig te gieren.quote:Op zondag 21 augustus 2016 22:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha volgende week ga ik er een paar door Lightroom halen.
Nou voor vervanging maakte hij al die herrie en zo een 15.000km terug heb ik in ieder geval betaald voor een nieuwe. Motor wordt verder ook niet heet.
[..]
Ik had je topic gevonden inderdaad. En ik heb er ook 1 geopend en kreeg ook van Easy weer dat je BMW het niet voor niets zo heeft gedaan. Maar dat vind ik een beetje te kortzichtig, aangezien er wel vaker dingen verbeterd kunnen worden. Wat als ander voordeel ten opzichte van de visco wordt genoemd is dat de viscofan het gelijkmatiger koelt en altijd goede toeren draait (je hebt zacht draaien en keihard, maar ook alles er tussenin). Terwijl een elektrische vaak aan of gewoon uit is (eventueel met 1 extra stand). Ik vraag me af of dat gelijkmatiger koelen echt nodig is.
Ik denk dat ik maar even een tuner in de buurt mail, die kunnen daar vast meer over vertellen en eventueel inbouwen.
Ik heb / had inderdaad een maand garantie. Die is al overschreden, maar de dealer (Pol Occasions) biedt toch aan om het probleem te verhelpen omdat het al vanaf de eerste weken duidelijk werk. Hij verbruikt ongeveer een liter olie per 500 km nu, veel te veel dus. Carterventilatie is al vervangen en nu gaan ze de kleppenseals nog vervangen. Hij zegt 90% kans dat dat het is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:15 schreef Catch22- het volgende:
Uit je eerste opmerking lijkt het alsof je nog garantie hebt. Met chippen ben je die vast kwijt.
En dan nog vind ik het stevige beweringen. Dat blok heeft geen Turbo toch?
Inderdaad, een collega van mij had zijn VW Golf laten chiptunen, die was iets van 1300 euro kwijt.. Was er 50 pk op vooruit gegaan oid...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ze het garanderen: rollenbank test voor en na de chiptuning, dan weet je het zeker. 275 euro vind ik overigens goedkoop.
Is het niet handig om eerst het olieverbruik naar acceptabel te brengen en vervolgens pas te kijken of je hem laat chiptunen? Vraag ook rond bij vertrouwde mensen uit de omgeving/ garages die je vertrouwd wie zijn aanraden. Deze prijs is zo laag dat ik mij afvraag of het geen hele dure gebakken lucht is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:35 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb / had inderdaad een maand garantie. Die is al overschreden, maar de dealer (Pol Occasions) biedt toch aan om het probleem te verhelpen omdat het al vanaf de eerste weken duidelijk werk. Hij verbruikt ongeveer een liter olie per 500 km nu, veel te veel dus. Carterventilatie is al vervangen en nu gaan ze de kleppenseals nog vervangen. Hij zegt 90% kans dat dat het is.
Mocht het nou allemaal niet baten en hij blijft zoveel olie verbruiken, dan neemt hij hem terug.
Goed, ik ben nu hoopvol want op iedereen lees je vrijwel overal dat de kleppenseals vaak verharden en dat dit een gigantisch olieverbruik tot gevolg kan hebben. Vooral in deze motoren (N52).
Dit is inderdaad een blok zonder turbo. Vandaar ook maar 'marginale' winst bij het chippen. Maar toch, 25 Nm en 21 PK erbij zou hem zo'n 10% vlotter moeten maken. Als het echt waar is tenminste.
Ja uiteraard ga ik eerst het olieprobleem oplossen, had ik in een vorige post ook al vermeld.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou voordat je gaat chippen echt eerst het olieprobleem oplossen. Doe je dat niet, dan gaat de garage het wijten aan chippen en ben je alles kwijt.
Overigens zou ik chippen bij een non-turbo sowieso niet doen. Ik geloof weinig van die 21pk en 25Nm. Ik zou eerder in de helft denken, en daar ga je in de dagelijkse praktijk niets van merken.
Chiptuning merken en 21pk extra is wel een verschil. Als het koppel wat lager in de toeren komt (zonder dat het stijgt) merk je het al. Hun site ziet er trouwens uit als een chiptuner die in geen merk is gespecialiseerd. Misschien dat dat filiaal toevallig wel veel BMW's heeft gedaan. Maar ik zou op zoek gaan naar een gerenomeerde tuner die gespecialiseerd is in BMW's.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:42 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja uiteraard ga ik eerst het olieprobleem oplossen, had ik in een vorige post ook al vermeld.
Sterker nog, als het olieprobleem niet kan worden opgelost, dan gaat deze auto terug naar de dealer en koop ik iets anders.
Dan over het chippen, die vent zegt de PK winst 'te garanderen' omdat hij uit ervaring weet wat bij deze auto's / motoren mogelijk is. Hij zei ook dat als ik het niet merk tijdens het rijden, hij gratis de originele software weer terug zet en ik mijn geld terug krijg.
Verkooppraatjes, ik weet het, maar wel vrij harde beweringen allemaal.
De prijs van 275 is helaas wel zonder rollerbanktest. Dat zou namelijk nog even 175 euro meer zijn. Of 100 euro voor alleen achteraf.
Wat in ieder geval al fijn zou zijn, is als de 'acceleratiedip' bij 3000 toeren zou verdwijnen of minder wordt. Dat is het geld eigenlijk al waard.
Even over nadenken.
Ja het voelt ook niet helemaal 'normaal', al heb ik wel meerdere mensen hier over gehoord op fora.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:46 schreef Andyy het volgende:
Toen ik een weekje een 325i had merkte ik geen dip bij 3000..
Ik zou voor de grap eigenlijk eens in een andere 325i moeten rijden om het direct te kunnen vergelijken nu.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:34 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij is dat blok gewoon niet helemaal lekker. Als je er nog af kan zou ik dat doen.
Uiteraard kan het zijn dat die kleppen wat lekken, maar dan verwacht ik overall slechter gedrag, niet alleen rond 3k rpm.
FTFYquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:06 schreef fathank het volgende:
gewoon terugbrengen, dit is echt het recept voor een rampenbak. Of je moet persé bmw willen rijden maar geen geld bij aankoop willen uitgeven voor een goede.
Mijn linker lamp is net stuk gegaanquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik had vroeger een webshop in xenon lampen. Wegens tijdgebrek mee gestopt maar heb nog een hele voorraad liggen. Zijn geen originele. Voor 15 ex porto per set kan ik ze weg doen.
Verstel een factor op de bank en je hebt er 50pk bij.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ze het garanderen: rollenbank test voor en na de chiptuning, dan weet je het zeker. 275 euro vind ik overigens goedkoop.
Zou het ook bij een onafhankelijke partij doen. Maar zou sowieso eerst de motor goed lopend maken. Chiptunen zou ik pas doen als er meer aanpassingen gedaan wordt waardoor het de investering waard is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verstel een factor op de bank en je hebt er 50pk bij.
Zonder chip.
Maar 2x op de bank is weer te duur.quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zou het ook bij een onafhankelijke partij doen. Maar zou sowieso eerst de motor goed lopend maken. Chiptunen zou ik pas doen als er meer aanpassingen gedaan wordt waardoor het de investering waard is.
Klopt, daarom ook gewoon niet doen en lekker geld overhouden voor onderhoudquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar 2x op de bank is weer te duur.
Dus geloven ze liever dat de chip prima werkt en betalen 200,- voor een kastje met lucht erin.
Ding om hemel/kap op te spannen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij m'n cabrio dak steekt dit uit, wat is dat?
[ afbeelding ]
gave foto's! Maarre, wat is er met dat paneeltje naast je linker mistlamp voor? Waarom is die anders dan rechts? Hoort dat?quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:27 schreef t-star het volgende:
[..]
gave foto's! Maarre, wat is er met dat paneeltje naast je linker mistlamp voor? Waarom is die anders dan rechts? Hoort dat?
Hele mooie foto's, los van de mooie auto komt de omgeving ook goed tot zijn recht. Volgende week ga ik het zelf beleven tijdens een weekje in de alpen van Oostenrijk ....quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks en veel plezier alvast!quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hele mooie foto's, los van de mooie auto komt de omgeving ook goed tot zijn recht. Volgende week ga ik het zelf beleven tijdens een weekje in de alpen van Oostenrijk ....
Gaafquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet meegekregen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:06 schreef daNpy het volgende:
En hoe zien de oude bougies eruit die je van de dealer mee hebt gekregen?
Dus nu moeten wij ook maar raden wat de oorzaak is?quote:
Niet om het een of ander, maar een tuner die een auto tuned met "kapoote" bougies noem ik een beunhaas.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:07 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ook niet gevraagd, ik dacht namelijk dat ze "op" waren naar aanleiding van dat verhaal van de tuner
Geen idee, kun je dat aan de bougies zien dan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:08 schreef daNpy het volgende:
Dus nu moeten wij ook maar raden wat de oorzaak is?
Oei, klinkt niet goed. Ik was de vorige keer wel super tevreden!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef daNpy het volgende:
Niet om het een of ander, maar een tuner die een auto tuned met "kapoote" bougies noem ik een beunhaas.
Veel auto onderdelen vertellen een verhaal over hoe en waarom, als je ze kan lezen - en als je ze in je handen hebt.
Dat weet je niet, WANT je weet niet hoe je oude bougies eruit zagen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de bougies wat er niet meer in zitten? Het gaat om de huidige situaties met nieuwe bougies (waar het dus waarschijnlijk NIET meer aan zal liggen )
Tja, lastig verhaal dus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef daNpy het volgende:
Dat weet je niet, WANT je weet niet hoe je oude bougies eruit zagen.
Wat voor BMW heb je, want bij een E9X moet (volgens de dealer) bij elke beurt (groot en klein) alle bougies vervangen worden i.v.m. problemen met de verstuivers.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:07 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
[edit]
Ook niet gevraagd, ik dacht namelijk dat ze "op" waren naar aanleiding van dat verhaal van de tuner
E92 uit 2011quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:13 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat voor BMW heb je, want bij een E9X moet (volgens de dealer) bij elke beurt (groot en klein) alle bougies vervangen worden i.v.m. problemen met de verstuivers.
Hmm, ik heb een E91, maar daar heb ik nog niet van gehoord.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:13 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Wat voor BMW heb je, want bij een E9X moet (volgens de dealer) bij elke beurt (groot en klein) alle bougies vervangen worden i.v.m. problemen met de verstuivers.
Kan de koppeling zijn ja zoals jij het omschrijftquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:22 schreef Atmoz het volgende:
[..]
E92 uit 2011
Ik heb 'm nu een jaar en 3 maanden, en nog nooit een grote beurt laten doen. Alleen gewoon de dingen die "nodig" waren volgens de boordcomputer zoals olie verversen enzo. Dus die bougies kunnen er best al "lang" (enkele jaren) in zitten.
Het gaat ook even over de huidige situatie. Ik heb de oude bougies helaas niet meer, dus kan iemand iets zeggen over die koppeling? Kan die op een bepaalde manier kapot zijn dat hij soms wel goed, en soms niet goed werkt? Als ik vol gas geef, dan bouwt hij eerst flink toeren op, en schiet dan pas weg. Precies alsof je zelf de koppeling in duwt, dan gas geeft, en dan koppeling laat opkomen... Heel vreemd gevoel in ieder geval, om dat van een handbak te voelen!
Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen. Hopelijk ligt het 100% aan het chippen, dan kunnen ze er tenminste wat aan doen.
Dus die kan zich zo "vaag" gedragen als hij kapot is?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:
Kan de koppeling zijn ja zoals jij het omschrijft
Dat is niet vaag, dat is logischquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:38 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dus die kan zich zo "vaag" gedragen als hij kapot is?
Das dan niet zo fraai mocht dat écht zo zou zijn...
Hij heeft wel 10 km volle bak op een proefstand staan blazen (dus hij is ook niet warm geweest bij het rollen...).quote:Er was voorheen niets mis met de koppeling, ik vind het dan ook weer sterk dat hij na één testritje (KM-stand stond +/- 10km verder toen ik hem weer ging ophalen)
Hij heeft wel een rollerbank. Maar wat bedoel je met proefstand?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is niet vaag, dat is logisch
[..]
Hij heeft wel 10 km volle bak op een proefstand staan blazen (dus hij is ook niet warm geweest bij het rollen...).
Tenzij deze "tuner" geen rollenbank heeft natuurlijk.
Dat is beter voor de omzet, zie boven.
Tevens zijn er nogal wat verschillende motortypes geleverd in de E9x serie, lijkt mij stug dat ze daar dan allemaal last van zouden hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:
Hmm, ik heb een E91, maar daar heb ik nog niet van gehoord.
Bovendien heeft een E9x helemaal geen "grote beurt" of "kleine beurt", hij geeft zelf aan wat er moet gebeuren (dus ook de bougies).
Ah ok! was me nooit eerder opgevallen.quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Thanks!
Dat hoort zo, zit een sleepoog aan de bestuurderskant. Allebei de kanten zijn zwart plastic, maar de ene kant dus met een gat 😄
Haha, goed onthoudenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar gelijk inruilen voor een 5 serie touring ?
Om het hout in te vervoeren ?
Hoeveel vermogen is er bij gechipped?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Haha, goed onthouden
Maareh, nee die tijd is nog niet aangebroken.
Iets met sparen enzo
Koppeling kan je snel slopen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:11 schreef Atmoz het volgende:
daNpy, je had gelijk... De koppeling ram naar de klote! Eventueel nog het vliegwiel, maar dat laten ze me nog weten zodra ze 'm open hebben liggen. Dus of ¤ 1000,- of ¤ 2000,- verder Tja, hoort erbij zullen we maar zeggen. Wel balen natuurlijk
Zoveel mogelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:03 schreef Catch22- het volgende:
Hoeveel vermogen is er bij gechipped?
Haha, juist op 't goede moment kapot gegaan dusquote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:35 schreef Hyperdude het volgende:
Koppeling kan je snel slopen.
Kocht een keer een oude auto met een, achteraf, wat zware koppeling bij de proefrit.
Had 'de poetser' 'm daarna ff gesloopt. Deed de koppeling niks meer.
Kreeg ik een nieuwe koppeling er bij van de verkoper.
En de poetser was een klantje kwijt.
Huh?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:19 schreef daNpy het volgende:
O mijn god wat een hoop onzin weer in 1 post
Hoeft ook niet toch? Zo technisch ben ik niet met auto's.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:40 schreef daNpy het volgende:
Dude, je hebt geen flauw benul wat er met je auto gebeurd is.
Dat kon ik me herinneren van de vorige keer... Niet goed dus? 40 dan?!quote:60 pk erbij Hoe verzin je het.
Laat maar zien die grafieken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:48 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hoeft ook niet toch? Zo technisch ben ik niet met auto's.
[..]
Dat kon ik me herinneren van de vorige keer... Niet goed dus? 40 dan?!
Zal ook zelf wel effe naar die tabellen op die sites gaan kijken nu Toch wel benieuwd hoe ver ik er dan af zit...
[edit]
Hmzz, zoveel zat ik er dus niet naast... 58pk i.p.v. de 60 die ik noemde. Ik snap niet helemaal waarom je dit zo vreemd vind?
http://www.ziptuning.nl/C(...)pk-E90-car-1918.htmlquote:
Ja en waar is de uitdraai van die van jou?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:02 schreef Atmoz het volgende:
[..]
http://www.ziptuning.nl/C(...)pk-E90-car-1918.html
http://www.chiptuningexpe(...)erie-e92-335i-306pk/
Etc... (Ben er nog enkele tegen gekomen zojuist, maar zit op iPad, dus copy/paste is niet heel makkelijk )
Omgquote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:03 schreef daNpy het volgende:
Ja en waar is de uitdraai van die van jou?
Plaatjes van internet kan iedereen downloaden, of een tabelletje in elkaar zetten.
Nouja, je geeft een stel links van 2 chip boeren die niet heel goed bekend staan...quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:08 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Omg
Denk je dat ik die heb of graag wilde hebben? Denk je dat ik geil op print-outs? (die vervolgens ook gemanipuleerd kunnen zijn). Ik wil gewoon vet kunnen scheuren en lol hebben Ik ga gewoon uit van de eerlijkheid van die websites... Sorry dat ik geen rekening ermee hou dan dit wel eens hoog ingeschat kan zijn (wel vreemd dan dat ze allemaal rond die getallen zitten)
Ik ben ben geen van beide geweest, maar deze kwamen het eerst naar voren via Google zojuist. Die andere wat ik tegen kwam gaven ook dat soort waardes. Heb je een site waar de "echte" waardes op staan dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
Nouja, je geeft een stel links van 2 chip boeren die niet heel goed bekend staan...
Een slechte chipboer kan aardig wat slopen, denk aan motorblokken die te arm lopen. Versnellingsbak en koppelingen die gesloopt worden door een te hoog koppel enzovoorts..
Oh, dat zal best, en geloof ik graag!quote:In de autowereld is meten weten(zoals zoveel dingen)
Ok. Dan heb ik een ander vermogen erbij gekregen Het boeit mij niet hoeveel dat is. Als het (voor die prijs) maar zoveel mogelijk is, en uiteraard wel nog binnen bepaalde/veilige/verstandige normen. Er werd me gevraagd hoeveel vermogen erbij gekomen is, dus ik probeer me te herinneren hoeveel dat de vorige keer was (op basis van wat men me verteld/wat ik lees op allemaal die websites), en dat zeg ik gewoon. Meer kan ik er niet van makenquote:Heb je geen uitdraai van je Motorvermogen op een geijkte rollerbank, dan heb je dat vermogen simpelwet niet.
Komt een vermogensuitdraai niet uit een rollerbank? Die konden ze bij mijn auto dus niet maken... En bovendien moet je daar toch extra voor betalen dan? Daar heb ik geen zin in, ik raak toch al die papieren weer kwijt. En die getallen zeggen me toch niets. Hoe de auto rijd zegt mij (veel) meerquote:Daarom zal een goede chipper je altijd een vermogensuitdraai erbij geven.
Dat zal ook wel verstandig zijn inderdaad. Maar ik heb verder 0,0 aan mijn auto gedaan, dus zo'n groot verschil met al die andere zelfde auto's zal er niet zijn...quote:Ook houd ie rekening met de componenten die aanwezig zijn in de auto.
Geen idee wat dat is, maar ik vind dat dus ook niet belangrijk. Ik heb betere/andere dingen te doen dan me daar mee bezig te houden. Ik ga er vanuit dat die chipper dat wel weet en rekening mee houd. Nogmaals: ik ben (wat auto's betreft) niet technisch genoeg hiervoor, en vertrouw de experts hierin!quote:Als het goed is staan op de vermogensuitdraai ook andere dingen op zoals bijvoorbeeld AFR e.d.
Zonder passende rollenbank kan je niet chippen imo. Je moet toch zien wat voor effect je aanpassingen hebben.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:01 schreef Atmoz het volgende:. Nogmaals: ik ben (wat auto's betreft) niet technisch genoeg hiervoor, en vertrouw de experts hierin!
Het gaat over het aanpassen van de software van de auto waardoor hij sneller wordt en meer kracht krijgt. Dit wordt door velen aangeboden, maar weinigen doen het echt goed. Als je het niet goed doet kunnen je koppeling en versnellingsbak kapot gaan omdat die het extra vermogen niet aankunnenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:01 schreef fraubitch het volgende:
ik probeer het hier te volgen maar ik begrijp er weinig van
Je hebt brommeropvoerders en brommerkiekers.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:01 schreef fraubitch het volgende:
ik probeer het hier te volgen maar ik begrijp er weinig van
Is dat zo, of mag je er vanuit gaan dat iedere zelfde type/jaartal auto (ongeveer) hetzelfde is, en je het dus ook gewoon de chiptuning mag overzetten zonder dat er gemeten wordt?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:04 schreef Catch22- het volgende:
Zonder passende rollenbank kan je niet chippen imo. Je moet toch zien wat voor effect je aanpassingen hebben.
Dat het me een hoop geld kost probeer ik natuurlijk ten alle tijden te vermijden. Daarom is alle hulp/input van hier ook welkom Maar waarom wordt hier over het maximale koppel van een automaat (is ZF toch? Net effe snel opgezocht) gesproken terwijl ik een handgeschakelde heb?quote:Je onwetendheid/naieviteit kost je zo een hoop geld waarschijnlijk. Als de onderdelen al op hun max zitten zoals geopperd, is chippen op topvermogen een slecht idee. Je zou dan hoogstens het verloop kunnen tweaken
Zou je denken. Ik vraag me wel af hoe hij uitlegt dat hij chipt zonder testbank. Ook handbakken en koppelingen hebben een limietquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:14 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Is dat zo, of mag je er vanuit gaan dat iedere zelfde type/jaartal auto (ongeveer) hetzelfde is, en je het dus ook gewoon de chiptuning mag overzetten zonder dat er gemeten wordt?
[..]
Dat het me een hoop geld kost probeer ik natuurlijk ten alle tijden te vermijden. Daarom is alle hulp/input van hier ook welkom Maar waarom wordt hier over het maximale koppel van een automaat (is ZF toch? Net effe snel opgezocht) gesproken terwijl ik een handgeschakelde heb?
Ik denk dat die chipper heus wel weet wat hij doet, en dus niet alles op max en buiten de limieten gaat zetten? Hoeveel slechte reviews zouden ze dan wel niet krijgen?!
Je kunt het ook zo bekijken: ze doen het extra goed, want: nóg meer vermogenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:04 schreef Catch22- het volgende:
Het gaat over het aanpassen van de software van de auto waardoor hij sneller wordt en meer kracht krijgt. Dit wordt door velen aangeboden, maar weinigen doen het echt goed. Als je het niet goed doet kunnen je koppeling en versnellingsbak kapot gaan omdat die het extra vermogen niet aankunnen
Ze hebben dus wel een testbank, alleen (toen) geen 4x4.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:17 schreef Catch22- het volgende:
Ik vraag me wel af hoe hij uitlegt dat hij chipt zonder testbank. Ook handbakken en koppelingen hebben een limiet
Oké.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:19 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo bekijken: ze doen het extra goed, want: nóg meer vermogen
Als de auto het dan vervolgens niet aan kan, maar daar toch 30.000km mee kan rijden, dan teken ik daar meteen voor! Zoveel KM's zal ik de komende jaren echt niet maken... Tegen die tijd koop ik wel weer een nieuwe koppeling, versnellingsbak of auto
[edit]
[..]
Ze hebben dus wel een testbank, alleen (toen) geen 4x4.
Ik kreeg (toen ik voor het eerst daar was) aangeboden om bij het andere filiaal gratis op een 4x4 testbank een uitdraai te laten maken, maar omdat ik daar geen interesse/zin in had heb ik dat niet gedaan.
Hier moest ik wel om lachen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:01 schreef Atmoz het volgende:
Geen idee wat dat is, maar ik vind dat dus ook niet belangrijk. I
Fout... ZF maakte vroeger alleen automaten, maar al lang ook de handbakken. Waar vroeger de 'tragere' bmw's nog een getrach bak hadden heeft de 335i een zf s6 bak. Als je geluk hebt heb je een s6-45 (335 na 2009) anders kan je een s6-37 hebben en dan leeft die niet lang met 500nm. Maar zelfs de 45 is eigenlijk max 450nm, sommige sites zeggen 470, maar zf zelf geeft aan 450.quote:Maar waarom wordt hier over het maximale koppel van een automaat (is ZF toch? Net effe snel opgezocht) gesproken terwijl ik een handgeschakelde heb?
Ik snap niet zo goed waar je het over hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:38 schreef daNpy het volgende:
't Is jouw geld.
Naievere klanten zullen ze niet veel hebben.
Waarom moet je daar om lachen? Ik moet om jou lachen als je zo wazig doetquote:
Pfeww, geen idee waar je het over hebt, maar ZF zal wel een merk zijn... De mijne komt uit 2011, dus das (gelukkig dan) na 2009 De rest van de termen zegt me helaas allemaal niets. Maar ik denk dat ik niet de enigste ben die hier niet alles van af weet... Volgens jou/jullie moet iedereen die zijn wagen laat chippen dit dus allemaal weten? Anders ben je naïef? Kom op, je kunt toch heus wel bedenken dat niet iedereen dezelfde interesse's heeft?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 22:42 schreef boegschroef het volgende:
Fout... ZF maakte vroeger alleen automaten, maar al lang ook de handbakken. Waar vroeger de 'tragere' bmw's nog een getrach bak hadden heeft de 335i een zf s6 bak. Als je geluk hebt heb je een s6-45 (335 na 2009) anders kan je een s6-37 hebben en dan leeft die niet lang met 500nm. Maar zelfs de 45 is eigenlijk max 450nm, sommige sites zeggen 470, maar zf zelf geeft aan 450.
Hmm als ik de tweede link mag geloven merk je het vooral bij 80 k/m en hoger. Dat vind ik dan toch wel jammer om te lezen.. Is het niet veel leuker om sneller te kunnen accelereren bij 0 t/m 50?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:02 schreef Atmoz het volgende:
[..]
http://www.ziptuning.nl/C(...)pk-E90-car-1918.html
http://www.chiptuningexpe(...)erie-e92-335i-306pk/
Etc... (Ben er nog enkele tegen gekomen zojuist, maar zit op iPad, dus copy/paste is niet heel makkelijk )
Jawel. Absoluut. Dat zou ik het liefste willen. 75% van het extra vermogen naar die < 50 KM/h, en maar 25% voor de rest. Dat denk ik zelf ook altijd dat pas écht vet zou zijnquote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:23 schreef LethalNinja het volgende:
Hmm als ik de tweede link mag geloven merk je het vooral bij 80 k/m en hoger. Dat vind ik dan toch wel jammer om te lezen.. Is het niet veel leuker om sneller te kunnen accelereren bij 0 t/m 50?
Achja aan de andere kant hoe leuk is dat extra vermogen als je onderdelen veel sneller slijten. Ik ben geen kenner dus ik noem maar even wat. Is 20% extra vermogen leuk als je koppeling 50% sneller kapot gaat? Bij computers heb je dat je de videokaart en cpu flink kan overclocken, maar doe je dat echt stevig dan zijn de videokaart en cpu ook eerder kapot... Keuzes keuzesquote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:28 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Jawel. Absoluut. Dat zou ik het liefste willen. 75% van het extra vermogen naar die < 50 KM/h, en maar 25% voor de rest. Dat denk ik zelf ook altijd dat pas écht vet zou zijn
Kleinere velgen/banden nemen dus
Bij de BMW dealer zeiden ze dat een koppeling eigenlijk nog niet kapot moest gaan na 80.000km. Dat zou betekenen dat als hij 50% sneller kapot gaat door chippen, dat ik nog altijd 40.000km ermee kan rijden, dat zijn meer dan 4 jaar voor mij. Dat vind ik prima! Als ik daardoor meer driving-fun heb, betaal ik daar heel graag voorquote:Op woensdag 31 augustus 2016 23:33 schreef LethalNinja het volgende:
Achja aan de andere kant hoe leuk is dat extra vermogen als je onderdelen veel sneller slijten. Ik ben geen kenner dus ik noem maar even wat. Is 20% extra vermogen leuk als je koppeling 50% sneller kapot gaat?
Goed punt! Maar, daar hetzelfde. Ook overclocken zie ik als "hobby" (vroeger ook veel gedaan). En hobby's kosten geld... Tja, niets aan te doenquote:Bij computers heb je dat je de videokaart en cpu flink kan overclocken, maar doe je dat echt stevig dan zijn de videokaart en cpu ook eerder kapot... Keuzes keuzes
Begrijp me niet verkeerd en ik noem je zeker niet naïef. Ik heb zelf zoveel stomme dingen gedaan uit onwetendheid dat ik de laatste ben die daar iets van mag zeggen. (Niet dat ik je chippen en stomme actie vind, ik wil je alleen bewust maken van de mogelijke problemen)quote:Pfeww, geen idee waar je het over hebt, maar ZF zal wel een merk zijn... De mijne komt uit 2011, dus das (gelukkig dan) na 2009 De rest van de termen zegt me helaas allemaal niets. Maar ik denk dat ik niet de enigste ben die hier niet alles van af weet... Volgens jou/jullie moet iedereen die zijn wagen laat chippen dit dus allemaal weten? Anders ben je naïef?
Komt zeker door nieuwe bougies, tribal stickers en een mooie spoilert?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:03 schreef daNpy het volgende:
Ik heb mijn E90 zelf gechipt, van 218 pk (fabriek) tot wel 418 pk!!!!
Helaas geen uitdraai, maar genoeg voorbeelden op internet.
Met deze reacties kan ik het alleen maar eens zijn. En in die 4 jaar rustig sparen voor een "nieuwe" occassion of wellicht een stevige garagebeurt... Moet zeggen dat ik de verschillen qua overclocken bij pc gaming wat vond tegenvallen. Viel mij vooral op dat je vaker crashes had etc en artifacting. Maar hier zal ik niet tever op ingaan omdat dit natuurlijk een BMW topic reeks is..quote:Op donderdag 1 september 2016 06:19 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Bij de BMW dealer zeiden ze dat een koppeling eigenlijk nog niet kapot moest gaan na 80.000km. Dat zou betekenen dat als hij 50% sneller kapot gaat door chippen, dat ik nog altijd 40.000km ermee kan rijden, dat zijn meer dan 4 jaar voor mij. Dat vind ik prima! Als ik daardoor meer driving-fun heb, betaal ik daar heel graag voor
[..]
Goed punt! Maar, daar hetzelfde. Ook overclocken zie ik als "hobby" (vroeger ook veel gedaan). En hobby's kosten geld... Tja, niets aan te doen
Klopt. Ik snap daarom ook niet de felle reacties van sommige users hier.quote:Op donderdag 1 september 2016 09:13 schreef Andyy het volgende:
60 pk klinkt wel aannemelijk met een 335i, ding heeft natuurlijk twee turbo's die allebei hogere druk kunnen draaien.
Die 60 PK extra was niet bij een 335, maar bij een 315i of 111i ofzo.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:36 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Klopt. Ik snap daarom ook niet de felle reacties van sommige users hier.
Nee, hij heeft een 335ci uit mijn hoofd. Daar ging het ook over. Dus 't is allemaal niet zo spannend.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die 60 PK extra was niet bij een 335, maar bij een 315i of 111i ofzo.
Geloof ik.
dafuq :S dus je zag de weg ofzo ... wat kost die reparatie?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:22 schreef Andyy het volgende:
Ik reed vorige week 230 toen de bodemplaat het nodig vond om te scheuren
Daarna 90 gereden op de Autobahn tot die net voor Nederland er af viel
totaalprijs?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:20 schreef Tarado het volgende:
ik had een dure deze week, een veer achter doorgerot, dus beiden vervangen, bleken de schokbrekers ook redelijk rot, dus die ook vervangen maar deze zijn vanwege niveauregeling alleen origineel verkrijgbaar, dus prijzig en alleen vanuit München leverbaar, dus die zijn er nog niet.
Nou, ik kan mij nog een schuur herinneren van Atmoz , betonnen fundering gestort, maar zonder wapening.quote:Op vrijdag 2 september 2016 16:35 schreef fathank het volgende:
Als je Atmozz een beetje volgt in K&W denk ik niet dattie naar de eerste de beste beun de haas is geweest
Thnx, was de draad ff kwijt.quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:49 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Nee, hij heeft een 335ci uit mijn hoofd. Daar ging het ook over. Dus 't is allemaal niet zo spannend.
ze hebben ook wat andere dingen gedaan maar dit is aan materiaal al 1200 en arbeid 250 ex.quote:
De schokbrekers met nivoregeling op mijn e39 waren al 440ex btw ex montagequote:Op vrijdag 2 september 2016 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben ook wat andere dingen gedaan maar dit is aan materiaal al 1200 en arbeid 250 ex.
Das een flink bedrag maarja neem aan dat je wel premium producten als materiaal heb gekozen. Kan je auto op basis van die onderdelen in elk geval weer lekker lang mee!quote:Op vrijdag 2 september 2016 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben ook wat andere dingen gedaan maar dit is aan materiaal al 1200 en arbeid 250 ex.
Waarom rij je daar dan mee door?quote:Op vrijdag 2 september 2016 13:22 schreef Andyy het volgende:
Ik reed vorige week 230 toen de bodemplaat het nodig vond om te scheuren
Daarna 90 gereden op de Autobahn tot die net voor Nederland er af viel
Dacht altijd dat die platen er alleen bij Golfjes4 half onderuit hingen?quote:Op vrijdag 2 september 2016 18:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik was gestopt en de plaat eraf gerukt ja
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik vind het gewoon een raar verhaal.quote:Op vrijdag 2 september 2016 12:36 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Klopt. Ik snap daarom ook niet de felle reacties van sommige users hier.
quote:Zo technisch ben ik niet met auto's.
quote:Denk je dat ik die heb of graag wilde hebben? Denk je dat ik geil op print-outs?
quote:Het boeit mij niet hoeveel dat is. Als het (voor die prijs) maar zoveel mogelijk is,
quote:Komt een vermogensuitdraai niet uit een rollerbank? Die konden ze bij mijn auto dus niet maken... En bovendien moet je daar toch extra voor betalen dan? Daar heb ik geen zin in, ik raak toch al die papieren weer kwijt. En die getallen zeggen me toch niets.
quote:Geen idee wat dat [AFR] is, maar ik vind dat dus ook niet belangrijk.
quote:Nogmaals: ik ben (wat auto's betreft) niet technisch genoeg hiervoor, en vertrouw de experts hierin!
quote:Je kunt het ook zo bekijken: ze doen het extra goed, want: nóg meer vermogen
quote:Wat kan ik meer doen dan een goede chiptuner uitzoeken, netjes betalen voor wat ik wil (vermogensuitdraaien boeien me niet), beetje interesse tonen, niet te gek rijden etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |