Roetfilter zijn nou eenmaal duur en het hoort bij de kmstand. Na reiniging kun je er normaal gesproken wel weer 150k tegenaan (bij slecht reinigen 100k). Dat de cleaner weinig zou helpen zat er dik in. Vol is vol.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
10.000 kilometer terug een nieuw motorblok in mijn BMW 118D (e87) moeten laten plaatsen (motor was in de soep gelopen, kettingproblematiek bij 180.000 kilometer) en morgen aan de andere kant van het land mijn roetfilter laten reinigen. Lampje brandt en hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (o.a. speciale cleaner via de BMW specialist in de tank gooien en 300+ kilometer rijden) heeft niet geholpen. Nu hopen dat dit morgen wel de oplossing is, geen zin om weer bakken met geld uit te geven...
Hoeveel kilometer had dat nieuwe motorblok? en welke prijs moest je ervoor neerleggen?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
10.000 kilometer terug een nieuw motorblok in mijn BMW 118D (e87) moeten laten plaatsen (motor was in de soep gelopen, kettingproblematiek bij 180.000 kilometer) en morgen aan de andere kant van het land mijn roetfilter laten reinigen. Lampje brandt en hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (o.a. speciale cleaner via de BMW specialist in de tank gooien en 300+ kilometer rijden) heeft niet geholpen. Nu hopen dat dit morgen wel de oplossing is, geen zin om weer bakken met geld uit te geven...
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:49 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer had dat nieuwe motorblok? en welke prijs moest je ervoor neerleggen?
Maar je bent niet bij de BMW dealer zelf geweest?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.
En wat was voor jou de indicatie dat er een probleem was ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.
Mooi gedaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Dank je, een nieuwe kopen was geen optie omdat die ook gaan peelen en zo'n alcantara vond ik niet bij de rest passen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooi gedaan.
Heb ik mij bij mijn ex-e46 bijna 10 jaar aan zitten ergeren.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Wat gaaf en goed gedaan!! Ik erger mij ook kapot aan de peeling bij mijn stuur. Waar heb je die folie vandaan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Uit mijn magazijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:48 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Wat gaaf en goed gedaan!! Ik erger mij ook kapot aan de peeling bij mijn stuur. Waar heb je die folie vandaan?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Uit mijn magazijn
Ik heb een bedrijf in o.a. carwrapping, ik zal volgende week eens kijken wat deze folie van 25 x 35 cm (past in envelop) kost om via de webshop te verkopen voor een leuke prijs.
De folie is gegoten en daardoor goed vervormbaar met een föhn, maar is ook dik genoeg om een kleine oneffenheid onzichtbaar te maken.
Met een wrapfolie zou ik nooit op ongespoten kunststof plakken, maar deze folie heeft zo'n sterkte lijmlaag dat het geen probleem is.
Heuj da's handig! KORTINGGG!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Uit mijn magazijn
Ik heb een bedrijf in o.a. carwrapping, ik zal volgende week eens kijken wat deze folie van 25 x 35 cm (past in envelop) kost om via de webshop te verkopen voor een leuke prijs.
De folie is gegoten en daardoor goed vervormbaar met een föhn, maar is ook dik genoeg om een kleine oneffenheid onzichtbaar te maken.
Met een wrapfolie zou ik nooit op ongespoten kunststof plakken, maar deze folie heeft zo'n sterkte lijmlaag dat het geen probleem is.
Dit kan je beter spuiten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
[..]
Heuj da's handig! KORTINGGG!
Is dit ook te wrappen? Ik heb originele daklijsten waar dakdragers ingezet kunnen worden. Maar de zwarte lak begint een beetje af te bladderen en op sommige plekken zitten er een soort bellen zelfs. Kun jij dit netjes wrappen zonder dat het gedemonteerd moet worden? Daarvoor moet namelijk de hemel er uit etc. Mag ook via pb (incl. prijs en locatie), betreft matzwart.
Voorbeeld pic van internet:
[ afbeelding ]
Ooh nee de dakdragers komen er niet op! Die zitten op een rails die onder dat rubbertje zit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dit kan je beter spuiten.
Op een folie zal bij zwaar belasten een afdruk te zien zijn, en zal bij warm weer wanneer je erop gaat schuiven kunnen opstropen.
Dan moet het wel lukken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooh nee de dakdragers komen er niet op! Die zitten op een rails die onder dat rubbertje zit.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Heeft geen haast hoor. Waar in het land zit je?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dan moet het wel lukken.
Ik zal je volgende week een prijsje pb'en.
Nice! Welke folie is dit ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:44 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dank je, een nieuwe kopen was geen optie omdat die ook gaan peelen en zo'n alcantara vond ik niet bij de rest passen.
Ik had een tijd geleden van een leverancier een rol gekregen om eens te testen, ik zal volgende week uitzoeken wat het was en hoeveel het kost want het ging wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice! Welke folie is dit ?
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
En wat was voor jou de indicatie dat er een probleem was ?
Een ratel ?
dalijk motormanagement lampje aan. Succes met de apkquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:08 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:16 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
dalijk motormanagement lampje aan. Succes met de apk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |