Roetfilter zijn nou eenmaal duur en het hoort bij de kmstand. Na reiniging kun je er normaal gesproken wel weer 150k tegenaan (bij slecht reinigen 100k). Dat de cleaner weinig zou helpen zat er dik in. Vol is vol.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
10.000 kilometer terug een nieuw motorblok in mijn BMW 118D (e87) moeten laten plaatsen (motor was in de soep gelopen, kettingproblematiek bij 180.000 kilometer) en morgen aan de andere kant van het land mijn roetfilter laten reinigen. Lampje brandt en hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (o.a. speciale cleaner via de BMW specialist in de tank gooien en 300+ kilometer rijden) heeft niet geholpen. Nu hopen dat dit morgen wel de oplossing is, geen zin om weer bakken met geld uit te geven...
Hoeveel kilometer had dat nieuwe motorblok? en welke prijs moest je ervoor neerleggen?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:22 schreef Adrenaline0182 het volgende:
10.000 kilometer terug een nieuw motorblok in mijn BMW 118D (e87) moeten laten plaatsen (motor was in de soep gelopen, kettingproblematiek bij 180.000 kilometer) en morgen aan de andere kant van het land mijn roetfilter laten reinigen. Lampje brandt en hetgeen ik tot nu toe heb geprobeerd (o.a. speciale cleaner via de BMW specialist in de tank gooien en 300+ kilometer rijden) heeft niet geholpen. Nu hopen dat dit morgen wel de oplossing is, geen zin om weer bakken met geld uit te geven...
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 18:49 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer had dat nieuwe motorblok? en welke prijs moest je ervoor neerleggen?
Maar je bent niet bij de BMW dealer zelf geweest?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.
En wat was voor jou de indicatie dat er een probleem was ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 20:48 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Alles bij elkaar 6000 euro kwijt geweest. Vreselijk drama. Eerste 2 garages konden het echte probleem niet vinden, maar heb ik wel kosten gemaakt. Uiteindelijk bij Stern in Wateringen kwam men erachter dat de ketting was opgerekt (is tegenwoordig gewoon een soort fietsketting, werkelijk belachelijk). Daar ben ik inclusief inbouw met een nieuwe ketting en nog wat werkzaamheden 4000 euro kwijtgeweest. Staat 80.000 op de teller maar met de modificatie waardoor deze typische bekende 118D kwaal is verdwenen.
Mooi gedaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Dank je, een nieuwe kopen was geen optie omdat die ook gaan peelen en zo'n alcantara vond ik niet bij de rest passen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mooi gedaan.
Heb ik mij bij mijn ex-e46 bijna 10 jaar aan zitten ergeren.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Wat gaaf en goed gedaan!! Ik erger mij ook kapot aan de peeling bij mijn stuur. Waar heb je die folie vandaan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:21 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag die irritante peeling van mijn stuur eens aangepakt
[ afbeelding ]
3 schroefjes en hij is los.
[ afbeelding ]
Rubberlaagje eraf schuren.
[ afbeelding ]
Wrappen met een redelijk dikke folie met structuur, die normaal op b-stijlen zit.
[ afbeelding ]
Logootje terug.
[ afbeelding ]
En na een uurtje is het klaar!
Uit mijn magazijnquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:48 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Wat gaaf en goed gedaan!! Ik erger mij ook kapot aan de peeling bij mijn stuur. Waar heb je die folie vandaan?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Uit mijn magazijn
Ik heb een bedrijf in o.a. carwrapping, ik zal volgende week eens kijken wat deze folie van 25 x 35 cm (past in envelop) kost om via de webshop te verkopen voor een leuke prijs.
De folie is gegoten en daardoor goed vervormbaar met een föhn, maar is ook dik genoeg om een kleine oneffenheid onzichtbaar te maken.
Met een wrapfolie zou ik nooit op ongespoten kunststof plakken, maar deze folie heeft zo'n sterkte lijmlaag dat het geen probleem is.
Heuj da's handig! KORTINGGG!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Uit mijn magazijn
Ik heb een bedrijf in o.a. carwrapping, ik zal volgende week eens kijken wat deze folie van 25 x 35 cm (past in envelop) kost om via de webshop te verkopen voor een leuke prijs.
De folie is gegoten en daardoor goed vervormbaar met een föhn, maar is ook dik genoeg om een kleine oneffenheid onzichtbaar te maken.
Met een wrapfolie zou ik nooit op ongespoten kunststof plakken, maar deze folie heeft zo'n sterkte lijmlaag dat het geen probleem is.
Dit kan je beter spuiten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 18:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
[..]
Heuj da's handig! KORTINGGG!
Is dit ook te wrappen? Ik heb originele daklijsten waar dakdragers ingezet kunnen worden. Maar de zwarte lak begint een beetje af te bladderen en op sommige plekken zitten er een soort bellen zelfs. Kun jij dit netjes wrappen zonder dat het gedemonteerd moet worden? Daarvoor moet namelijk de hemel er uit etc. Mag ook via pb (incl. prijs en locatie), betreft matzwart.
Voorbeeld pic van internet:
[ afbeelding ]
Ooh nee de dakdragers komen er niet op! Die zitten op een rails die onder dat rubbertje zit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dit kan je beter spuiten.
Op een folie zal bij zwaar belasten een afdruk te zien zijn, en zal bij warm weer wanneer je erop gaat schuiven kunnen opstropen.
Dan moet het wel lukken.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ooh nee de dakdragers komen er niet op! Die zitten op een rails die onder dat rubbertje zit.
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Heeft geen haast hoor. Waar in het land zit je?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:18 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dan moet het wel lukken.
Ik zal je volgende week een prijsje pb'en.
Nice! Welke folie is dit ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 16:44 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dank je, een nieuwe kopen was geen optie omdat die ook gaan peelen en zo'n alcantara vond ik niet bij de rest passen.
Ik had een tijd geleden van een leverancier een rol gekregen om eens te testen, ik zal volgende week uitzoeken wat het was en hoeveel het kost want het ging wel erg makkelijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 19:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Nice! Welke folie is dit ?
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 11:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
En wat was voor jou de indicatie dat er een probleem was ?
Een ratel ?
dalijk motormanagement lampje aan. Succes met de apkquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:08 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:16 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
dalijk motormanagement lampje aan. Succes met de apk
gelukkig heb jij er zoveel verstand van. Bij APK is een roetmeting verplicht. Succesquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:17 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!
Oh sorry, ik wist niet dat je boos werd. Collega heeft vorig jaar hetzelfde laten uitvoeren en kwam gewoon door de APK.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:19 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
gelukkig heb jij er zoveel verstand van. Bij APK is een roetmeting verplicht. Succes
En daar hadden de garages moeite mee om te vinden..quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:08 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Een ratel inderdaad. Ik hoop zoiets nooit meer mee te maken. Probleempje met roetfilter is inmiddels verholpen. De buitenkant zit er nog, maar het gaas (zo noem ik het even) is weggehaald. Ik heb dus eigenlijk geen roetfilter mee en dit probleem komt dus ook niet meer terug. Auto rijdt een stuk vlotter!
Als je dan iemand probeert in de zeik te zetten en de betweter wil zijn, zorg dan ook dat je het goed doet. Bij auto's vanaf 2006 moet OBD uitgelezen worden. Komt er geen foutmelding uit, hoeft er ook geen roetmeting plaats te vinden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:19 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
gelukkig heb jij er zoveel verstand van. Bij APK is een roetmeting verplicht. Succes
Lijkt mij een goede zaak.quote:Op zondag 21 augustus 2016 10:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
...
Ben wel benieuwd, want ze willen het in de APK terug gaan brengen, echt de check of het ding er nog zit op auto's waarbij dat bij de fabrieksspecificatie hoort. Hopelijk duurt dat nog even...
Voor dit antwoord wil ik, minstens, 2 foto's.quote:Op zondag 21 augustus 2016 14:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Inmiddels terug van een fantastische road trip met de E34 540i! Foto's volgen wel (heb veel te veel pics gemaakt dus dat is weer veel te veel werk om uit te zoeken en te bewerken ).
Maar op de bergpassen was het vrij warm en moest de V8 uiteraard hard werken. Geen probleem, maar vind het nu toch wel storend dat de viscofan in de hogere toeren zo hard gaat meedraaien. Als het wat frisser is en hij hoeft niet zo hard te werken klinkt de V8 echt heerlijk, maar zodra de viscofan flink gaat werken klinkt het meer als een stofzuiger.. Viscokoppeling is ongeveer zo een 15.000km oud.
Dus zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervangen van de visco door een elektrische koelvin? Voor- en nadelen? Overigens moet ik het laten doen, ben niet zo technisch en wil dat het goed gebeurd. Mocht iemand ideeën hebben wat betreft kosten hoor ik dat ook graag.
Ja en nee. Ergens natuurlijk gek dat je straffeloos zoiets kan doen, maar het is ook wel gek dat al die gesubsidieerde hybrides ook zonder aan de stekker te hangen plankgas kunnen rijden. Uitstoot van milieuvernietigende shit is daar ook vele malen hoger. Om nog maar niet te spreken over scheepvaart en luchtvaart.quote:Op zondag 21 augustus 2016 12:02 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij een goede zaak.
Gesubsidieerde stinkhokken.
Haha volgende week ga ik er een paar door Lightroom halen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor dit antwoord wil ik, minstens, 2 foto's.
Zeker weten dat huidige Visco goed is? Elektrische fan maakt ook dikke herrie als ie bij dezelfde temperatuur aanslaat als nu de Visco.
Ik had je topic gevonden inderdaad. En ik heb er ook 1 geopend en kreeg ook van Easy weer dat je BMW het niet voor niets zo heeft gedaan. Maar dat vind ik een beetje te kortzichtig, aangezien er wel vaker dingen verbeterd kunnen worden. Wat als ander voordeel ten opzichte van de visco wordt genoemd is dat de viscofan het gelijkmatiger koelt en altijd goede toeren draait (je hebt zacht draaien en keihard, maar ook alles er tussenin). Terwijl een elektrische vaak aan of gewoon uit is (eventueel met 1 extra stand). Ik vraag me af of dat gelijkmatiger koelen echt nodig is.quote:Op zondag 21 augustus 2016 16:30 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn E34 had een elektrische fan. Werkte perfect. Werd aangestuurd door een temperatuursensor in de radiateur.
Zat er netjes in weggewerkt en maakt een stuk minder herrie van een gemiddelde visco.
wat bedoel je precies met 'het desbetreffende lampje is uitgeschakeld'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:17 schreef Adrenaline0182 het volgende:
[..]
Nope, het desbetreffende lampje is uitgeschakeld. De rest werkt gewoon nog ;-). Met de APK heeft men niets door. Overigens is men bezig met een wet die een roetfilter van 2011 verplicht, maar die van mij komt uit eind 2007. Niks aan het handje dus!
Nog even een video gemaakt zodat je de viscofan kunt horen. Moet wel zeggen dat je in de video de V8 roffel wat beter hoort dan in het echt, dan heeft de viscofan toch wat meer de overhand. Maar je hoort de viscofan wel goed, net voor de 3000tpm begint 'ie aardig te gieren.quote:Op zondag 21 augustus 2016 22:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha volgende week ga ik er een paar door Lightroom halen.
Nou voor vervanging maakte hij al die herrie en zo een 15.000km terug heb ik in ieder geval betaald voor een nieuwe. Motor wordt verder ook niet heet.
[..]
Ik had je topic gevonden inderdaad. En ik heb er ook 1 geopend en kreeg ook van Easy weer dat je BMW het niet voor niets zo heeft gedaan. Maar dat vind ik een beetje te kortzichtig, aangezien er wel vaker dingen verbeterd kunnen worden. Wat als ander voordeel ten opzichte van de visco wordt genoemd is dat de viscofan het gelijkmatiger koelt en altijd goede toeren draait (je hebt zacht draaien en keihard, maar ook alles er tussenin). Terwijl een elektrische vaak aan of gewoon uit is (eventueel met 1 extra stand). Ik vraag me af of dat gelijkmatiger koelen echt nodig is.
Ik denk dat ik maar even een tuner in de buurt mail, die kunnen daar vast meer over vertellen en eventueel inbouwen.
Ik heb / had inderdaad een maand garantie. Die is al overschreden, maar de dealer (Pol Occasions) biedt toch aan om het probleem te verhelpen omdat het al vanaf de eerste weken duidelijk werk. Hij verbruikt ongeveer een liter olie per 500 km nu, veel te veel dus. Carterventilatie is al vervangen en nu gaan ze de kleppenseals nog vervangen. Hij zegt 90% kans dat dat het is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:15 schreef Catch22- het volgende:
Uit je eerste opmerking lijkt het alsof je nog garantie hebt. Met chippen ben je die vast kwijt.
En dan nog vind ik het stevige beweringen. Dat blok heeft geen Turbo toch?
Inderdaad, een collega van mij had zijn VW Golf laten chiptunen, die was iets van 1300 euro kwijt.. Was er 50 pk op vooruit gegaan oid...quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ze het garanderen: rollenbank test voor en na de chiptuning, dan weet je het zeker. 275 euro vind ik overigens goedkoop.
Is het niet handig om eerst het olieverbruik naar acceptabel te brengen en vervolgens pas te kijken of je hem laat chiptunen? Vraag ook rond bij vertrouwde mensen uit de omgeving/ garages die je vertrouwd wie zijn aanraden. Deze prijs is zo laag dat ik mij afvraag of het geen hele dure gebakken lucht is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:35 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb / had inderdaad een maand garantie. Die is al overschreden, maar de dealer (Pol Occasions) biedt toch aan om het probleem te verhelpen omdat het al vanaf de eerste weken duidelijk werk. Hij verbruikt ongeveer een liter olie per 500 km nu, veel te veel dus. Carterventilatie is al vervangen en nu gaan ze de kleppenseals nog vervangen. Hij zegt 90% kans dat dat het is.
Mocht het nou allemaal niet baten en hij blijft zoveel olie verbruiken, dan neemt hij hem terug.
Goed, ik ben nu hoopvol want op iedereen lees je vrijwel overal dat de kleppenseals vaak verharden en dat dit een gigantisch olieverbruik tot gevolg kan hebben. Vooral in deze motoren (N52).
Dit is inderdaad een blok zonder turbo. Vandaar ook maar 'marginale' winst bij het chippen. Maar toch, 25 Nm en 21 PK erbij zou hem zo'n 10% vlotter moeten maken. Als het echt waar is tenminste.
Ja uiteraard ga ik eerst het olieprobleem oplossen, had ik in een vorige post ook al vermeld.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 07:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou voordat je gaat chippen echt eerst het olieprobleem oplossen. Doe je dat niet, dan gaat de garage het wijten aan chippen en ben je alles kwijt.
Overigens zou ik chippen bij een non-turbo sowieso niet doen. Ik geloof weinig van die 21pk en 25Nm. Ik zou eerder in de helft denken, en daar ga je in de dagelijkse praktijk niets van merken.
Chiptuning merken en 21pk extra is wel een verschil. Als het koppel wat lager in de toeren komt (zonder dat het stijgt) merk je het al. Hun site ziet er trouwens uit als een chiptuner die in geen merk is gespecialiseerd. Misschien dat dat filiaal toevallig wel veel BMW's heeft gedaan. Maar ik zou op zoek gaan naar een gerenomeerde tuner die gespecialiseerd is in BMW's.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:42 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja uiteraard ga ik eerst het olieprobleem oplossen, had ik in een vorige post ook al vermeld.
Sterker nog, als het olieprobleem niet kan worden opgelost, dan gaat deze auto terug naar de dealer en koop ik iets anders.
Dan over het chippen, die vent zegt de PK winst 'te garanderen' omdat hij uit ervaring weet wat bij deze auto's / motoren mogelijk is. Hij zei ook dat als ik het niet merk tijdens het rijden, hij gratis de originele software weer terug zet en ik mijn geld terug krijg.
Verkooppraatjes, ik weet het, maar wel vrij harde beweringen allemaal.
De prijs van 275 is helaas wel zonder rollerbanktest. Dat zou namelijk nog even 175 euro meer zijn. Of 100 euro voor alleen achteraf.
Wat in ieder geval al fijn zou zijn, is als de 'acceleratiedip' bij 3000 toeren zou verdwijnen of minder wordt. Dat is het geld eigenlijk al waard.
Even over nadenken.
Ja het voelt ook niet helemaal 'normaal', al heb ik wel meerdere mensen hier over gehoord op fora.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 11:46 schreef Andyy het volgende:
Toen ik een weekje een 325i had merkte ik geen dip bij 3000..
Ik zou voor de grap eigenlijk eens in een andere 325i moeten rijden om het direct te kunnen vergelijken nu.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:34 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij is dat blok gewoon niet helemaal lekker. Als je er nog af kan zou ik dat doen.
Uiteraard kan het zijn dat die kleppen wat lekken, maar dan verwacht ik overall slechter gedrag, niet alleen rond 3k rpm.
FTFYquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:06 schreef fathank het volgende:
gewoon terugbrengen, dit is echt het recept voor een rampenbak. Of je moet persé bmw willen rijden maar geen geld bij aankoop willen uitgeven voor een goede.
Mijn linker lamp is net stuk gegaanquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik had vroeger een webshop in xenon lampen. Wegens tijdgebrek mee gestopt maar heb nog een hele voorraad liggen. Zijn geen originele. Voor 15 ex porto per set kan ik ze weg doen.
Verstel een factor op de bank en je hebt er 50pk bij.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ze het garanderen: rollenbank test voor en na de chiptuning, dan weet je het zeker. 275 euro vind ik overigens goedkoop.
Zou het ook bij een onafhankelijke partij doen. Maar zou sowieso eerst de motor goed lopend maken. Chiptunen zou ik pas doen als er meer aanpassingen gedaan wordt waardoor het de investering waard is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verstel een factor op de bank en je hebt er 50pk bij.
Zonder chip.
Maar 2x op de bank is weer te duur.quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zou het ook bij een onafhankelijke partij doen. Maar zou sowieso eerst de motor goed lopend maken. Chiptunen zou ik pas doen als er meer aanpassingen gedaan wordt waardoor het de investering waard is.
Klopt, daarom ook gewoon niet doen en lekker geld overhouden voor onderhoudquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar 2x op de bank is weer te duur.
Dus geloven ze liever dat de chip prima werkt en betalen 200,- voor een kastje met lucht erin.
Ding om hemel/kap op te spannen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij m'n cabrio dak steekt dit uit, wat is dat?
[ afbeelding ]
gave foto's! Maarre, wat is er met dat paneeltje naast je linker mistlamp voor? Waarom is die anders dan rechts? Hoort dat?quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:27 schreef t-star het volgende:
[..]
gave foto's! Maarre, wat is er met dat paneeltje naast je linker mistlamp voor? Waarom is die anders dan rechts? Hoort dat?
Hele mooie foto's, los van de mooie auto komt de omgeving ook goed tot zijn recht. Volgende week ga ik het zelf beleven tijdens een weekje in de alpen van Oostenrijk ....quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks en veel plezier alvast!quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hele mooie foto's, los van de mooie auto komt de omgeving ook goed tot zijn recht. Volgende week ga ik het zelf beleven tijdens een weekje in de alpen van Oostenrijk ....
Gaafquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |