FTFYquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:06 schreef fathank het volgende:
gewoon terugbrengen, dit is echt het recept voor een rampenbak. Of je moet persé bmw willen rijden maar geen geld bij aankoop willen uitgeven voor een goede.
Mijn linker lamp is net stuk gegaanquote:Op donderdag 18 augustus 2016 23:44 schreef xaban06 het volgende:
Ik had vroeger een webshop in xenon lampen. Wegens tijdgebrek mee gestopt maar heb nog een hele voorraad liggen. Zijn geen originele. Voor 15 ex porto per set kan ik ze weg doen.
Verstel een factor op de bank en je hebt er 50pk bij.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 15:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Als ze het garanderen: rollenbank test voor en na de chiptuning, dan weet je het zeker. 275 euro vind ik overigens goedkoop.
Zou het ook bij een onafhankelijke partij doen. Maar zou sowieso eerst de motor goed lopend maken. Chiptunen zou ik pas doen als er meer aanpassingen gedaan wordt waardoor het de investering waard is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2016 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verstel een factor op de bank en je hebt er 50pk bij.
Zonder chip.
Maar 2x op de bank is weer te duur.quote:Op zondag 28 augustus 2016 01:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zou het ook bij een onafhankelijke partij doen. Maar zou sowieso eerst de motor goed lopend maken. Chiptunen zou ik pas doen als er meer aanpassingen gedaan wordt waardoor het de investering waard is.
Klopt, daarom ook gewoon niet doen en lekker geld overhouden voor onderhoudquote:Op zondag 28 augustus 2016 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar 2x op de bank is weer te duur.
Dus geloven ze liever dat de chip prima werkt en betalen 200,- voor een kastje met lucht erin.
Ding om hemel/kap op te spannen?quote:Op zondag 28 augustus 2016 14:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij m'n cabrio dak steekt dit uit, wat is dat?
[ afbeelding ]
gave foto's! Maarre, wat is er met dat paneeltje naast je linker mistlamp voor? Waarom is die anders dan rechts? Hoort dat?quote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zondag 28 augustus 2016 23:27 schreef t-star het volgende:
[..]
gave foto's! Maarre, wat is er met dat paneeltje naast je linker mistlamp voor? Waarom is die anders dan rechts? Hoort dat?
Hele mooie foto's, los van de mooie auto komt de omgeving ook goed tot zijn recht. Volgende week ga ik het zelf beleven tijdens een weekje in de alpen van Oostenrijkquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Paar pics van de vakantie met de 540i! Voor de trip zelf verwijs ik je door naar het Road Trip tip topic waar nog meer pics te vinden zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks en veel plezier alvast!quote:Op maandag 29 augustus 2016 10:20 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hele mooie foto's, los van de mooie auto komt de omgeving ook goed tot zijn recht. Volgende week ga ik het zelf beleven tijdens een weekje in de alpen van Oostenrijk....
Gaafquote:Op zondag 28 augustus 2016 21:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet meegekregen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:06 schreef daNpy het volgende:
En hoe zien de oude bougies eruit die je van de dealer mee hebt gekregen?
Dus nu moeten wij ook maar raden wat de oorzaak is?quote:
Niet om het een of ander, maar een tuner die een auto tuned met "kapoote" bougies noem ik een beunhaas.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:07 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ook niet gevraagd, ik dacht namelijk dat ze "op" waren naar aanleiding van dat verhaal van de tuner
Geen idee, kun je dat aan de bougies zien dan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:08 schreef daNpy het volgende:
Dus nu moeten wij ook maar raden wat de oorzaak is?
Oei, klinkt niet goed. Ik was de vorige keer wel super tevreden!quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef daNpy het volgende:
Niet om het een of ander, maar een tuner die een auto tuned met "kapoote" bougies noem ik een beunhaas.
Veel auto onderdelen vertellen een verhaal over hoe en waarom, als je ze kan lezen - en als je ze in je handen hebt.
Dat weet je niet, WANT je weet niet hoe je oude bougies eruit zagen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Het gaat toch niet om de bougies wat er niet meer in zitten? Het gaat om de huidige situaties met nieuwe bougies (waar het dus waarschijnlijk NIET meer aan zal liggen)
Tja, lastig verhaal dus.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:09 schreef daNpy het volgende:
Dat weet je niet, WANT je weet niet hoe je oude bougies eruit zagen.
Wat voor BMW heb je, want bij een E9X moet (volgens de dealer) bij elke beurt (groot en klein) alle bougies vervangen worden i.v.m. problemen met de verstuivers.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:07 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
[edit]
Ook niet gevraagd, ik dacht namelijk dat ze "op" waren naar aanleiding van dat verhaal van de tuner
E92 uit 2011quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:13 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat voor BMW heb je, want bij een E9X moet (volgens de dealer) bij elke beurt (groot en klein) alle bougies vervangen worden i.v.m. problemen met de verstuivers.
Hmm, ik heb een E91, maar daar heb ik nog niet van gehoord.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:13 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Wat voor BMW heb je, want bij een E9X moet (volgens de dealer) bij elke beurt (groot en klein) alle bougies vervangen worden i.v.m. problemen met de verstuivers.
Kan de koppeling zijn ja zoals jij het omschrijftquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:22 schreef Atmoz het volgende:
[..]
E92 uit 2011
Ik heb 'm nu een jaar en 3 maanden, en nog nooit een grote beurt laten doen. Alleen gewoon de dingen die "nodig" waren volgens de boordcomputer zoals olie verversen enzo. Dus die bougies kunnen er best al "lang" (enkele jaren) in zitten.
Het gaat ook even over de huidige situatie. Ik heb de oude bougies helaas niet meer, dus kan iemand iets zeggen over die koppeling? Kan die op een bepaalde manier kapot zijn dat hij soms wel goed, en soms niet goed werkt? Als ik vol gas geef, dan bouwt hij eerst flink toeren op, en schiet dan pas weg. Precies alsof je zelf de koppeling in duwt, dan gas geeft, en dan koppeling laat opkomen... Heel vreemd gevoel in ieder geval, om dat van een handbak te voelen!
Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen. Hopelijk ligt het 100% aan het chippen, dan kunnen ze er tenminste wat aan doen.
Dus die kan zich zo "vaag" gedragen als hij kapot is?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:
Kan de koppeling zijn ja zoals jij het omschrijft
Dat is niet vaag, dat is logischquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:38 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Dus die kan zich zo "vaag" gedragen als hij kapot is?
Das dan niet zo fraai mocht dat écht zo zou zijn...
Hij heeft wel 10 km volle bak op een proefstand staan blazen (dus hij is ook niet warm geweest bij het rollen...).quote:Er was voorheen niets mis met de koppeling, ik vind het dan ook weer sterk dat hij na één testritje (KM-stand stond +/- 10km verder toen ik hem weer ging ophalen)
Hij heeft wel een rollerbank. Maar wat bedoel je met proefstand?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is niet vaag, dat is logisch
[..]
Hij heeft wel 10 km volle bak op een proefstand staan blazen (dus hij is ook niet warm geweest bij het rollen...).
Tenzij deze "tuner" geen rollenbank heeft natuurlijk.
Dat is beter voor de omzet, zie boven.
Tevens zijn er nogal wat verschillende motortypes geleverd in de E9x serie, lijkt mij stug dat ze daar dan allemaal last van zouden hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:25 schreef daNpy het volgende:
Hmm, ik heb een E91, maar daar heb ik nog niet van gehoord.
Bovendien heeft een E9x helemaal geen "grote beurt" of "kleine beurt", hij geeft zelf aan wat er moet gebeuren (dus ook de bougies).
Ah ok!quote:Op maandag 29 augustus 2016 00:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Thanks!
Dat hoort zo, zit een sleepoog aan de bestuurderskant. Allebei de kanten zijn zwart plastic, maar de ene kant dus met een gat 😄
Haha, goed onthoudenquote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Maar gelijk inruilen voor een 5 serie touring ?
Om het hout in te vervoeren ?
Hoeveel vermogen is er bij gechipped?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 16:35 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Haha, goed onthouden![]()
Maareh, nee die tijd is nog niet aangebroken.
Iets met sparen enzo
Koppeling kan je snel slopen.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 15:11 schreef Atmoz het volgende:
daNpy, je had gelijk... De koppeling ram naar de klote! Eventueel nog het vliegwiel, maar dat laten ze me nog weten zodra ze 'm open hebben liggen. Dus of ¤ 1000,- of ¤ 2000,- verderTja, hoort erbij zullen we maar zeggen. Wel balen natuurlijk
Zoveel mogelijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:03 schreef Catch22- het volgende:
Hoeveel vermogen is er bij gechipped?
Haha, juist op 't goede moment kapot gegaan dusquote:Op woensdag 31 augustus 2016 17:35 schreef Hyperdude het volgende:
Koppeling kan je snel slopen.
Kocht een keer een oude auto met een, achteraf, wat zware koppeling bij de proefrit.
Had 'de poetser' 'm daarna ff gesloopt. Deed de koppeling niks meer.
Kreeg ik een nieuwe koppeling er bij van de verkoper.
En de poetser was een klantje kwijt.
Huh?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:19 schreef daNpy het volgende:
O mijn god wat een hoop onzin weer in 1 post
Hoeft ook niet toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:40 schreef daNpy het volgende:
Dude, je hebt geen flauw benul wat er met je auto gebeurd is.
Dat kon ik me herinneren van de vorige keer... Niet goed dus? 40 dan?!quote:60 pk erbijHoe verzin je het.
Laat maar zien die grafieken.quote:Op woensdag 31 augustus 2016 20:48 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hoeft ook niet toch?Zo technisch ben ik niet met auto's.
[..]
Dat kon ik me herinneren van de vorige keer... Niet goed dus? 40 dan?!![]()
Zal ook zelf wel effe naar die tabellen op die sites gaan kijken nuToch wel benieuwd hoe ver ik er dan af zit...
[edit]
Hmzz, zoveel zat ik er dus niet naast... 58pk i.p.v. de 60 die ik noemde. Ik snap niet helemaal waarom je dit zo vreemd vind?
http://www.ziptuning.nl/C(...)pk-E90-car-1918.htmlquote:
Ja en waar is de uitdraai van die van jou?quote:Op woensdag 31 augustus 2016 21:02 schreef Atmoz het volgende:
[..]
http://www.ziptuning.nl/C(...)pk-E90-car-1918.html
http://www.chiptuningexpe(...)erie-e92-335i-306pk/
Etc... (Ben er nog enkele tegen gekomen zojuist, maar zit op iPad, dus copy/paste is niet heel makkelijk)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |