abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164290544
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 03:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik ben sociaal-economisch rechts en voel mij beter thuis bij een conservatief standpunt dan een progressief standpunt als het om maatschappelijke kwesties gaat, maar voel mij geenszins aangetrokken om te pleiten voor een of meer maatregelen in deze opsomming. Ik denk dat je je definitie van rechtsconservatief moet herzien. :P
Dat klinkt leuk, maar het feit is dat de overgrote meerderheid van dd rechtsen wel zulke sympathieen heeft. Waarom ontkennen rechtsen dat niet wat duidelijker?
pi_164290953
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 09:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar het feit is dat de overgrote meerderheid van dd rechtsen wel zulke sympathieen heeft. Waarom ontkennen rechtsen dat niet wat duidelijker?
Het ene is volgens mij eerder nationaal-conservatief (heb daar laatst een topic over gemaakt) en het andere traditioneel conservatief. Dat beide als 'rechts' ingedeeld worden betekent nog niet dat ze beide één groep vormen; de traditioneel-conservatief hoeft zich niet te verantwoorden voor nationaal-conservatisme.

Nou zijn er hier op Fok! ook users die beweren traditioneel-conservatief te zijn, omdat ze dat etiket gevoelsmatig beter uitkomt, terwijl ze eigenlijk eerder nationaal-conservatief zijn. Maar daar hoort Kowloon niet bij. :)
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:03:10 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_164290987
Gezien de standpunten die Kowloon ventileert (autoritarisme > vrije markt), hoort hij daar wel bij. De vrije productie wordt alleen bepleit wanneer het binnen de hiërarchische en autoritaire agenda past. Individualisme wordt soms makkelijk terzijde geschoven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:14:49 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_164292107
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je dat dan erkent.

[..]

Sharia-ideeën kom ik minder bij westerse mensen tegen dan jij kennelijk, de gekkies in VS niet meegerekend. Wat ik wel tegenkom is dat er 1 groep vrijwel zelden moeite heeft met de Sharia-ideeën zijn de linkse en centrum gevestigde partijen. Dat je het als D66er verwerpelijk noemt, is dus al uitzonderlijk.

Alleen voor of tegen de doodstraf zijn, vind ik nog geen overeenkomst met sharia.
Noem eens een D66'er of Groenlinkser die graag sharia ideeen wil invoeren?

De doodstraf is er maar eentje van. Maar ook de hele houdig tegenover mensen die een onegevallige mening hebben.

De wijze waarop en Sylvana Simons werd benaderd laat ook weer sharia achtige taferelen zien.

quote:
Inperken van burgerrechten is ook een zeer breed begrip. Maar als je zo naar VS kijkt, dan zie je dat de universiteiten, linkse studenten, BLM, SJW's en andere snowflakes juist bezig zijn met het inperken.

[..]

Dat vraag ik mij ook af over links. Vooral omdat links zo vol van zichzelf is. Zo zijn er tal van filmpjes, om maar bij de VS te blijven, over de domheid van Hillary-stemmers.
Hier in NL zie ik het gebrek aan verlichting bij de politieke linkerzijde vooral wanneer men huilt om de vorm, de toon, de belediging, het gekwets, het niet alles hoeven zeggen, etc. Lijkt mij dat dat dichterbij sharia ligt, dan ConsRechts.
En wat dacht je van al die PVV luitjes die steeds roepen "De media is een links complot!!!" als er een keertje iets wordt uitgezonden dat hun partij niet bevalt. Dat is evenzeer het proberen de mond te snoeren van onwelgevallige media.

Hetzelfde geld voor al die rechtse lui die graag de publieke omroep weg hebben. Die geeft namelijk ook ruimte aan dingen die ze niet wensen te horen. Ook dat is het proberen de mond te snoeren van mensen.
pi_164292815
Wauw, zelfs bij een terecht getrokken parallel als deze zijn er toch nog users die aankomen met het bekende "maar links doet dat ook!" gejammer...

TS heeft gewoon gelijk. In een poging om in hun ogen het kwaad te bestrijden hebben nationaal-conservatieven niet door dat zij in dezelfde repressieve middelen dreigen te vervallen die ook de Sharia niet schuwt. Met als toppunt de niet zo lang geleden geopperde suggestie van Wilders dat we er maar eens moesten denken om de vrijheid van religie in te gaan perken. Want: het doel heiligt alle middelen *O*
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:55:21 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_164299026
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 23:02 schreef Cracka-ass het volgende:
Niets. Jouw beeld van rechtsconservatieven sluit naadloos aan.

Al zegt dat voornamelijk iets over jouw interpretatie van rechtsconservatieven.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_164303233
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die ook, Ik denk dat de sharia dichter bij hun ideaalwereld ligt dan de huidige samenleving
Klopt hoor, de overlap tussen beide bewegingen is vrij groot. Ook wel logisch eigenlijk. Lijfstraffen en kledingwetten heb ik vaak genoeg bepleit zien worden uit de rechtse hoek.
  zondag 7 augustus 2016 @ 19:28:01 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_164305083
Rechts-conservatief houd er wel van vrouwen te onderdrukken:

quote:
quote:
Florida senator Marco Rubio has said women infected with the Zika virus should not be allowed to have abortions, even if their babies have microcephaly, the severe developmental disorder than can result from infection with the disease.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_164311499
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rechts-conservatief houd er wel van vrouwen te onderdrukken:

[..]

[..]

Hij is overduidelijk links. Dat blijkt wel.
pi_164318404
Waarom zou ik iets tegen de wet van god hebben?
Voor mij geld die ook wel, alleen draai ik niet meer als ik op de rechter wang geslagen wordt ook de linker wang toe!
Alhoewel ik dat bij een simpele ziel dan weer wel doe!

Alleen is het zo dat hier in dit land de grondwet het eerste geld en past ze dat niet dan gaan ze maar terug, zijn ze het echter niet daarmee eens mogen ze wat mij betreft best wel geholpen worden!
En terroristen ja of hoe de mensen daarop reageren lijkt me niet stom toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 00:55:42 ]
pi_164318709
Oei verkeerd dus, ik ben ja niet rechts, is of zijn er nou opeens sommige ook links?

Ben ik centrum links? Binnenkort zijn er verkiezingen maar hopen dat het niet de verkeerde kant opgaat.
Als het de verkeerde kant opgaat komt het dan door het voorafgaanden faal beleid?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2016 01:30:51 ]
pi_164499568
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:14 schreef Hexagon het volgende:
Noem eens een D66'er of Groenlinkser die graag sharia ideeen wil invoeren?
Mohamed Rabbae
En noem eens een D66er of Groenlinkser die problemen met de sharia heeft?
quote:
De doodstraf is er maar eentje van. Maar ook de hele houdig tegenover mensen die een onegevallige mening hebben.
De hele houding? Heb je wel eens de houding bekeken van D66ers tegenover Janmaat, Fortuyn en Wilders?
Dat is al heel erg sharia.
quote:
En wat dacht je van al die PVV luitjes die steeds roepen "De media is een links complot!!!" als er een keertje iets wordt uitgezonden dat hun partij niet bevalt. Dat is evenzeer het proberen de mond te snoeren van onwelgevallige media.
Heb je echt troep in je ogen ofzo? De media, vooral de publieke media, is zeker niet onpartijdig te noemen. Als er een mond wordt gesnoerd, is het wel van Fortuyn, (of Janmaat en Wilders). Niet alleen politici hebben die andersdenkenden neergezet als nieuwe Hitlers, maar topluitjes van de media ook. Te walgelijk voor woorden dat je dat bestempelt als "Dat is evenzeer het proberen de mond te snoeren van onwelgevallige media".
De linkse journalistiek: Fortuyn op de camera proberen neer te zetten als racist en wanneer allochtonen zeiden hem te steunen, gingen de camera's uit! En dan durf jij je leugens te geloven en te verspreiden? Verander je toch nog in een echte D66er.

Een partijdige media moet gewoon ontmaskerd worden. Genoeg foute linkse politici te vinden, maar alleen rechtse journalisten die daar achteraan gaan. En dan de linkse journalistiek en politiek huilie huile doen dat ze gebashed worden, terwijl de linkse journalistiek en politiek niks anders doet bij rechts. :r
quote:
Hetzelfde geld voor al die rechtse lui die graag de publieke omroep weg hebben. Die geeft namelijk ook ruimte aan dingen die ze niet wensen te horen. Ook dat is het proberen de mond te snoeren van mensen.
Je hebt dus leugens nodig om in je eigen gelijk te geloven? De publieke omroepen moeten weg omdat het één en al corrupt is én een grote verspilling van belastingsgeld. Niks meer, niks minder.

Wel lachwekkend dat je rechts probeert te verbinden aan censuur, terwijl juist links de censuurder is.
pi_164499636
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 14:47 schreef Igen het volgende:
Dat is ook een fundamenteel verschil met zowel de Sharia alsook met rechtsconservatieve politici zoals Orbán, die wél de vrijheid van meningsuiting inperken met bindende regels en dwang.
?
pi_164499688
quote:
Volgens mij is die zin prima begrijpelijk Nederlands.
pi_164499689
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 09:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat 'moet' ik precies ontkennen?
pi_164499833
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 12:01 schreef keste010 het volgende:

TS heeft gewoon gelijk. In een poging om in hun ogen het kwaad te bestrijden hebben nationaal-conservatieven niet door dat zij in dezelfde repressieve middelen dreigen te vervallen die ook de Sharia niet schuwt.
Ik heb nog geen nationaal-conservatieveling iemand zien stenigen, of iemand van een gebouw zien duwen, of iemand zien onthoofden, etc vanwege het hebben van een specifiek geloof. Dus jij en TS geloven gewoon graag in sprookjes.
pi_164499974
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik heb nog geen nationaal-conservatieveling iemand zien stenigen, of iemand van een gebouw zien duwen, of iemand zien onthoofden, etc vanwege het hebben van een specifiek geloof. Dus jij en TS geloven gewoon graag in sprookjes.
Als je onthoofdingen (dwz. uitsluitend de wijze waarop een doodsvonnis wordt uitgevoerd) als het enige probleem aan de Sharia ziet :X

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2016 20:36:11 ]
pi_164501143
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je onthoofdingen (dwz. uitsluitend de wijze waarop een doodsvonnis wordt uitgevoerd) als het enige probleem aan de Sharia ziet :X
Nee, maar als ik alles moet opnoemen, ben ik het hele weekend daarmee bezig.
pi_164501376
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:38 schreef keste010 het volgende:
Ik ben er oprecht van overtuigd dat vele PVV'ers geen flauw benul hebben van de gevolgen die het steunen van discriminerend beleid kan hebben.
Wat een walgelijke arrogantie en superioriteitsgevoel maar weer. Alweer!
Volgens jouw eigen mening kon je toch geen mening hebben over een religie/ideologie als je er geen aanhanger van bent?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 20:51 schreef keste010 het volgende:
Hoe kan je zo arrogant zijn om te beweren dat jij beter of een religie kan oordelen dan de mensen die hem zelf aanhangen.
Dat zei je tegen mij, maar nu ben jij zo arrogant om te beweren dat je beter beleid kan oordelen dan de mensen die dit aanhangen.
quote:
Ja, je leeft in een ivoren toren met een walgelijk superioriteitsgevoel.
Je beschuldigt mij dus van iets waar je duidelijk zelf schuldig aan bent.
pi_164501404
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:11 schreef bert888 het volgende:
Achteraf heeft Wilders vaak gelijk! En de rest houd dan angstvallig zijn mond.
Nee, de rest gaat dan huilen over de toon van Wilders.
pi_164501428
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 20:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat Igen hieronder zegt. Je bent hopeloos naïef wat betreft de vrijheden die conservatief rechts ons probeert in te perken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_164501496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 21:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dat zei je tegen mij, maar nu ben jij zo arrogant om te beweren dat je beter beleid kan oordelen dan de mensen die dit aanhangen.
Nee hoor, ik gebruik gewoon de discussie om men proberen te overtuigen van standpunten. Jij meent te moeten oordelen over de levensovertuiging van een grote groep mensen (meer dan een 1/6 van de totale wereldbevolking maar liefst). Op zulke arrogante uitspraken kan je mij never nooit betrappen..
pi_164501546
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bingo.

Mensen als keste010 zijn zo overtuigd dat het kwade ''extreemrechts'' overwonnen moet worden dat ze niet meer letten op de redenen waarom dit soort groepen groot zijn,
Geen idee of dat het geval is. Geld is vaak ook een motief en het kan ook zijn dat mensen als keste010 zien dat het kwade ''extreemrechts'' slecht voor hun inkomsten zijn.
pi_164501594
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:45 schreef KrappeAuto het volgende:

Succes met het uitzoeken wie wel en wie niet deze verschrikkelijke meningen er op na houdt:

[ afbeelding ]
pi_164501674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 02:41 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niet terugkrabbelen nu. Je hebt zelf gezegd dat als je op de PVV stemt dan ben je mede-verantwoordelijk voor het beleid. Je moet je dan ook niet verschuilen achter partijprogramma's. Als jij voorstander bent om alle dijken af te breken dan ben je ook mede-verantwoordelijk voor alle verdrinkingsdoden ook al worden die gevolgen niet in het partijprogramma benoemd. De partij waar jij op stemt is vermoedelijk een groot voorstander voor de opvang van vluchtelingen en jijzelf ook dus ben je ook mede-verantwoordelijk voor de misdaden die ze in Nederland plegen en de levens van Nederlanders die vroegtijdig beëindigd worden en werden of ernstig beschadigd worden.
Precies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')