abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164370798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat is dit voor reactie? Waarom geen normaal antwoord geven?

Natuurlijk worden moordenaars in hun vrijheden beperkt. Ze hebben een misdaad gepleegd en raken gerechtvaardigd hun vrijheid kwijt.
Precies. En wat is racisme? Ook strafbaar. En wat is er precies strafbaar aan het moslim zijn?
pi_164370815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:03 schreef keste010 het volgende:
[..]
Eens. 2 punten:
1) moet in dat geval niet gewoon de dader bestraft worden in plaats van de hele groep? Besef je niet dat je door de hele groep daarvoor te laten opdraaien je de dader alleen maar een rug geeft om achter te schuilen?
2) waar liggen verder de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Is dat alleen geweld? Is het het oproepen tot strafbare feiten in het algemeen? En dus ook het pleiten voor discriminatie en het schuldig maken aan haatzaaien?
1) Daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat er gekeken moet worden hoe breed gedragen die gedachtegang wordt, en daar passende maatregelen op nemen. Nu wordt het genegeerd en dat vind ik risicovol. Liever geen berichten straks van mishandelde vrouwen.
2) Voor mij ligt de grens bij fysiek geweld en oproepen tot fysiek geweld. Anders kom je in subjectieve en grijze gebieden. Dat is in Nederland helaas niet zo.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164370893
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. En wat is racisme? Ook strafbaar. En wat is er precies strafbaar aan het moslim zijn?
Nee, racisme is niet strafbaar. Als ik denk dat zwarte mensen onder blanke mensen staan vanwege hun huidskleur, dan ben ik niet strafbaar bezig.

Maar als op lange termijn er steeds meer mensen zijn die dit vinden dan krijgen we geen prettige samenleving. Mee eens?
pi_164370955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee, racisme is niet strafbaar. Als ik denk dat zwarte mensen onder blanke mensen staan vanwege hun huidskleur, dan ben ik niet strafbaar bezig.
Als je racistisch handelt of uitlaat wel.
pi_164370981
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

1) Daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat er gekeken moet worden hoe breed gedragen die gedachtegang wordt, en daar passende maatregelen op nemen. Nu wordt het genegeerd en dat vind ik risicovol. Liever geen berichten straks van mishandelde vrouwen.
2) Voor mij ligt de grens bij fysiek geweld en oproepen tot fysiek geweld. Anders kom je in subjectieve en grijze gebieden. Dat is in Nederland helaas niet zo.
Maar alleen voor specifieke groepen? Of moeten we ook kijken naar het gedrag van bijvoorbeeld de brabantse kermisgangers en het relatieve geweld en de vrouwonvriendelijke opmerkingen uit die hoek?
Hoe groot moeten de groepen zijn, op welke basis en waarom mogen andere groepen andere dingen wel?
pi_164371170
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je racistisch handelt of uitlaat wel.
Jij zegt: zolang we hier wetten hebben die een prettige samenleving beogen, hebben we hier altijd een prettige samenleving, hoe extreem naar de opvattingen van grote delen van de samenleving ook zijn?
pi_164371184
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar alleen voor specifieke groepen? Of moeten we ook kijken naar het gedrag van bijvoorbeeld de brabantse kermisgangers en het relatieve geweld en de vrouwonvriendelijke opmerkingen uit die hoek?
Hoe groot moeten de groepen zijn, op welke basis en waarom mogen andere groepen andere dingen wel?
Als die oproepen tot vrouwen te gaan slaan, ja graag. Als het nu al gebeurt, flink aanpakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door truthortruth op 09-08-2016 19:06:22 ]
pi_164371253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Jij zegt: zolang we hier wetten hebben die een prettige samenleving beogen, hebben we hier altijd een prettige samenleving, hoe extreem naar de opvattingen van grote delen van de samenleving ook zijn?
Ligt aan je gevoeligheid denk ik. Sommige mensen janken niet om het minste of geringste dat ze denken te zien.
pi_164371575
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als die oproepen tot vrouwen te gaan slaan, ja graag. Als het nu al gebeurt, flink aanpakken.
Lastig oppakken op een brabantse kermis. Gewoon traangas de menigte (of groep) in?
pi_164371800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:11 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Jou bron geef de verblijfsvergunningen aan die bij asielaanvragen zijn verleend. Het gaat dus alleen om asielzoekers maar dat is niet het gehele plaatje.

http://statline.cbs.nl/St(...)=SLNL&PA=60032&LA=NL
Jouw cijfers gaan nu ineens niet meer over verblijfsvergunningen van onbepaalde tijd? Weet je zelf eigenlijk wel welke cijfers je gebruikt?
pi_164371980
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:47 schreef truthortruth het volgende:
De vrijheid van meningsuiting eindigt bij geweld en oproepen tot geweld.
En daarom is het ook verrekte makkelijk dat imam`s hun preken in het Arabisch doen, als ze in de moskee oproepen tot geweld verstaat de buitenstaander het toch niet, als het al "buiten de muren" komt. :{w
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik hoop dat je je goed beseft dat het mensen als jij zijn die verantwoordelijk zijn voor de duizenden doden op zee.
Ehm nee, dat klimaat is meer geschapen door Merkel die de deuren wagenwijd open heeft gezet.
pi_164372242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Ehm nee, dat klimaat is meer geschapen door Merkel die de deuren wagenwijd open heeft gezet.
Dat zeg ik. Mensen als keste010 en Merkel weigeren de moeilijke en harde, maar nodige beslissing te maken om de grenzen hermetisch af te sluiten, omdat ze vinden dat veel vluchtelingen hier mogen komen en nemen daarbij de veel grotere groep niet-vluchtelingen op de koop toe.

Vervolgens zijn ze geschokt als veel mensen uit derdewereldlanden deze kans grijpen en grote risico's bij hun reis maken.
pi_164372361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het nergens op slaat om minderheden anders te gaan behandelen omdat het elders in de wereld een puinhoop is. Dan doe je namelijk precies hetzelfde als waartegen je propageert. En het is nu ook niet bepaald zo dat we het hier slecht hebben, integendeel. 'Ondanks' de vele gelukszoekers en moslims.
pi_164372422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:32 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Mensen als keste010 en Merkel weigeren de moeilijke en harde, maar nodige beslissing te maken om de grenzen hermetisch af te sluiten, omdat ze vinden dat veel vluchtelingen hier mogen komen en nemen daarbij de veel grotere groep niet-vluchtelingen op de koop toe.

Vervolgens zijn ze geschokt als veel mensen uit derdewereldlanden deze kans grijpen en grote risico's bij hun reis maken.
Of je nu wel of niet de grenzen hermetisch afsluit; vluchtelingen blijven de sprong wagen. Niet omdat de grenzen hier openstaan maar omdat zoveel mensen ontheemd zijn geraakt. Dus het levert je per saldo weinig op en het kost je aan de andere kant veel meer omdat de economie er ook hard door geraakt wordt.
pi_164372462
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En daarom is het ook verrekte makkelijk dat imam`s hun preken in het Arabisch doen, als ze in de moskee oproepen tot geweld verstaat de buitenstaander het toch niet, als het al "buiten de muren" komt. :{w
In de gemiddelde moskee gebeurt dat niet, even voor de goede orde.
pi_164372552
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het nergens op slaat om minderheden anders te gaan behandelen omdat het elders in de wereld een puinhoop is. Dan doe je namelijk precies hetzelfde als waartegen je propageert. En het is nu ook niet bepaald zo dat we het hier slecht hebben, integendeel. 'Ondanks' de vele gelukszoekers en moslims.
Voor de honderdste keer, we behandelen sommige minderheden al anders. Sociaal keuren we racisme, nazisme, sexisme af, waarom kunnen we dan niet een religie/ideologie afkeuren die onder andere ook zeer sexistisch is?

quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of je nu wel of niet de grenzen hermetisch afsluit; vluchtelingen blijven de sprong wagen. Niet omdat de grenzen hier openstaan maar omdat zoveel mensen ontheemd zijn geraakt. Dus het levert je per saldo weinig op en het kost je aan de andere kant veel meer omdat de economie er ook hard door geraakt wordt.
Jij hebt het hier over vluchtelingen, maar een groot deel van die drenkelingen komt niet vanwege oorlog hier naar toe.

Vluchtelingen zullen de kans ook niet wagen als er niks te halen valt en er gewoon vluchtelingenkampen staan.

Economie wordt helemaal niet zo hard geraakt als we gewoon de Europese buitengrenzen beter gaan bewaken en iedereen terugsturen die hier niet hoort. Sterker nog, het is beter voor de economie om niet massaal economisch kansloze mensen op te nemen.
pi_164372609
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Voor de honderdste keer, we behandelen sommige minderheden al anders. Sociaal keuren we racisme, nazisme, sexisme af, waarom kunnen we dan niet een religie/ideologie afkeuren die onder andere ook zeer sexistisch is?
Welke minderheden worden anders behandeld? En hoe worden die anders behandeld?
pi_164372691
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lastig oppakken op een brabantse kermis. Gewoon traangas de menigte (of groep) in?
Als er vrouwen geslagen worden dan maar niets doen, dat is pas triest.
pi_164375281
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En hoe wil jij dan onderzoeken hoe breed die gedragen wordt? En wat zijn in jouw ogen dan passende maatregelen die ervoor zorgen dat je alleen degenen eruit filtert die daadwerkelijk dit vinden en de fout ingaan en de onschuldigen er buiten laat?

quote:
Daar alleen ligt de grens? Oproepen tot verkrachting of andere strafbare feiten is wel prima?

Ik vind overigens niet dat Wilders vervolgd moet worden hoor. Zulke uitspraken moet je politiek afstraffen, niet via het recht. Iemand die oproept tot minder Marrokanen moet gewoon terug naar 0 zetels, maar hoeft niet de bak in.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_164375764
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als er vrouwen geslagen worden dan maar niets doen, dat is pas triest.
Ja het zal, maar da's geen antwoord op mijn vraag.
pi_164376013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: als er een land was waar 100% van de bevolking extreem racistisch was zou jij deze mensen toelaten tot Nederland?
Als 100% racistisch zou zijn dan zou er iets in de aard van het beestje zitten. Dat is bij een demografische groep niet het geval. De Islam is in de basis een monotheïstisch geloof dat in bepaalde mate op de Koran gebaseerd is. Verder is alles individueel of op sub-groep niveau bepaald. Je kan dus nooit maatregelen nemen tegen de Islam in z'n gemeen omdat daarvoor de gemene deler te klein is.

quote:
Zie hierboven. Jij zou de meest nare mensen uit de wereld hier heen halen vanwege de gedachte dat discriminatie altijd fout is.
Allereerst klopt je zin al niet vanwege het "mensen hier heen halen". Ten tweede klopt je redenering niet. Natuurlijk houd je mensen die internationaal gezocht zijn gewoon tegen. Dat is geen discriminatie. Ik denk dat je eens stil moet staan bij wat discriminatie is en wat niet.

quote:
Ach, als ik de vrouwen en homo's in Nederland een goed leven gun en daardoor niet meer vluchtelingen hier wil opvangen en dat maakt mij inhumaan en egoïstisch, so be it.
Natuurlijk, want alle vrouwen en homo's zijn blij met dat moslims geweigerd worden. Je doet claims voor mensen waar je geen flauw benul van hebt, net zoals Wilders claimt 'het volk' te tegenwoordigen. Hij gaat daarin zo ver dat hij al voor de kiezers van andere partijen spreekt; wat een arrogantie... Blijf nou maar gewoon bij jezelf, dat is al inhumaan en egoïstisch genoeg.

quote:
Je houdt het tegen als je de grenzen dicht doet en duidelijk maakt dat niemand er meer in komt.
Ja, weer zo'n leuke. Wat bedoel je met de grenzen dicht doen? Toen puntje bij paaltje kwam was dat bij Wilders niets anders dan grenscontroles. Wel, daar houd je nog geen 10 procent meer immigranten of terroristen mee tegen. Of heb jij andere oplossingen? Een hek eromheen, politiehonden en niemand er meer in of eruit? En dat moet de partij voor de vrijheid heten?

quote:
Ik hoop dat je je goed beseft dat het mensen als jij zijn die verantwoordelijk zijn voor de duizenden doden op zee.
Wat een zielige, trieste opmerking is dit zeg. Het is niet alleen heel laag om zo te discussieren, het is ook nog eens alles behalve waar. Het is juist Wilders die door het willen afsluiten van grenzen vluchtelingen dwingt hun heil te zoeken bij gevaarlijke wegen en hun aan mensensmokkelaars overlevert. Je weet wat er gebeurt is in Hongarije, waar een vluchteling omkwam dankzij hun grenzenbeleid en de hele wereld over Hongarije heen viel? Vind je het heel erg als ik straks zeg dat ik jou hier verantwoordelijk voor houd als dit in Nederland gebeurt en niet mijzelf?

quote:
Vluchtelingen die echt vluchten voor oorlog zijn welkom in een vluchtelingenkamp in de regio waar ik best wel wat voor wil betalen.
Prima, dat is in ieder geval iets. Maar je hebt duidelijk geen idee van wat de omstandigheden bij de vluchtelingenkampen in de regio zijn. Enig idee waar die vluchtelingen die naar Europa komen vandaan komen? Die komen niet allemaal rechtstreeks uit Syrië hoor, die komen uit Libanon, Turkije, Jordanië. Landen waar er geen plek meer voor ze is en de voedselhulp stopgezet is.

Besides, als je bereid bent daarvoor te betalen waarom steun je dan een partij die het ontwikkelignssamenwerkingbudget naar 0 wil schroeven? En nota bene een partij die de oorlog in Irak steunt en daarmee het probleem dus erger maakt?

quote:
Voor het overgrote andere deel wat in Europa aankomt snap ik de beweegredenen heel goed: het leven hier is beter voor hen dan waar ze vandaan komen. Ik zou zelf de reis ook ondernemen, maar als we in Europa onze extreem liberale cultuur willen behouden kunnen we niet massaal mensen uit tegenovergestelde culturen toelaten.
Een extreem liberale cultuur wil behouden door de grenzen dicht te gooien en discriminerend beleid te voeren? Ik neem aan dat je zelf ook wel ziet hoe tegenstrijdig die zin is he?

quote:
Ook weer leuk bedacht. Nergens zegt Wilders tegen een Europese oplossing te zijn.
Ehhhh, Wilders wil uit de EU, uit Schengen, uit het Dublin-verdrag en alles nationaal gaan regelen. Hij maakt vijanden met alle landen en steunt landen die Europese samenwerking tegengaan. Vertel jij me eens wat daar een Europese oplossing aan is.

quote:
Als het niet moeilijk is kun je vast wel een stukje tevoorschijn toveren die deze claim ondersteunt. Anders begin je nu wel een beetje veel te verzinnen.
Eat your heart out met je verzinnen. Je weet serieus niet dat de man die je steunt alles wat naar Nederland een gelukszoeker noemt omdat ze niet in Oost-Europa gebleven zijn?

quote:
Succes met het uitzoeken wie wel en wie niet deze verschrikkelijke meningen er op na houdt:

[ afbeelding ]
Ah, nu gaat het alweer over moslims in het geheel. Ik neem aan dat je ook wel zo'n statistiekje hebt voor de moslims in Nederland? Dat uitzoeken gaat overigens prima hoor; ken genoeg moslims in Nederland die beter begrijpen wat vrijheid is dan de gemiddelde PVV-er ^O^
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_164376340
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:32 schreef KrappeAuto het volgende:

ze vinden dat veel vluchtelingen hier mogen komen en nemen daarbij de veel grotere groep niet-vluchtelingen op de koop toe.

Maak deze claim eens hard.
pi_164376453
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Je begrijpt het echt niet he? Er wordt niemand veroordeeld omdat diegene racistische gedachten heeft, alleen als die er naar handelt.

Precies de reden waarom je niemand voor zijn geloof veroordeelt, behalve als die in naam van dat geloof onwettelijk gedrag vertoont.
pi_164376931
Ik wil niet in een islamitisch land leven dus mij lijkt een immigratie stop van moslims een fijn idee.

Ben ik nu een racist?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_164377087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:43 schreef ludovico het volgende:
Ik wil niet in een islamitisch land leven dus mij lijkt een immigratie stop van moslims een fijn idee.

Ben ik nu een racist?
Nee, hooguit een domkop die niet ksn rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')