abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164362323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:45 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

En op welke planeet heb jij de afgelopen jaren gezeten?? Er is alleen een kleine daling ten opzicht van vorig jaar voor de rest komen nog steeds recordaantallen binnen. Er zijn vorig jaar 204.615 definitieve verblijfsvergunningen uitgedeeld (dat cijfer wordt de komende jaren nog hoger door gezinshereniging) en dat brengt het aantal niet-Nederlanders op 3,9 miljoen. Hoezo geen tsunami? We zijn in rap tempo aan het vervreemden. Ik snap dat als je in de veilige en welvarende roomblanke wijken woont en je informatiebron het COA of de NOS/NPO is je er weinig van mee krijgt maar pak voor de grap eens de cijfers erbij (CBS)
Definitieve verblijfsvergunningen in aantallen:
2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Misschien moet je je bronnen nog eens goed checken.
pi_164362381
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien moet je je bronnen nog eens goed checken.
Nee hoor.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164362484
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, meer dat we van dit soort culturele/religieuze absurditeit niet eens meer opkijken of gevaarlijk vinden. Dat is wat ik de glijdende schaal vind.
Ik zou ook niet weten waarom de uitspraak van een nietszeggende individu iets zou zijn waar we wakker van zouden moeten liggen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_164362626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Nee hoor.
Dus er zijn in 2015 204.615 verblijfsvergunningen omgezet van tijdelijk naar permanent?
pi_164362655
quote:

[..]

En op welke planeet heb jij de afgelopen jaren gezeten?? Er is alleen een kleine daling ten opzicht van vorig jaar voor de rest komen nog steeds recordaantallen binnen. Er zijn vorig jaar 204.615 definitieve verblijfsvergunningen uitgedeeld (dat cijfer wordt de komende jaren nog hoger door gezinshereniging) en dat brengt het aantal niet-Nederlanders op 3,9 miljoen. Hoezo geen tsunami? We zijn in rap tempo aan het vervreemden. Ik snap dat als je in de veilige en welvarende roomblanke wijken woont en je informatiebron het COA of de NOS/NPO is je er weinig van mee krijgt maar pak voor de grap eens de cijfers erbij (CBS)
2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Dit is dus wat ik bedoel met dat het debat zo gemanipuleerd wordt als je maar lukraak cijfers en termen door elkaar heen haalt. Je hebt het over migranten maar haalt vervolgens verblijfsvergunningen aan. Het aantal immigranten in 2015 was ongeveer 80.000. Het migratiesaldo ongeveer 15.000. Nog geen tiende procent van onze totale bevolking erbij dus. Nu wil ik niet ontkennen dat het getal 80.000 veel is, maar aangezien er in de wereld ook nog nooit zoveel vluchtelingen zijn geweest is het helemaal geen gek getal.

Verder ging het in de post waar jij op reageerde op de situatie sinds de deal tussen de EU en Turkije. En sindsdien is het aantal vluchtelingen dat naar Nederland komt wel degelijk gedaald. Neemt niet weg dat het een walgelijke deal is, maar jij kletst in ieder geval maar wat.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_164365355
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom de uitspraak van een nietszeggende individu iets zou zijn waar we wakker van zouden moeten liggen.
Dat bedoel ik dus, het feit deze uitlatingen gebagatelliseerd worden, niet meer kijken of er een groter probleem achter zit. Het is niet alsof deze uitspraak op zichzelf staat. Het komt voort uit een conservatieve religieuze/culturele achtergrond. De volgende stap is dat ze vrouwen gaan slaan, ik wil dat graag voorkomen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164365730
quote:

[..]

2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Je begrijpt er duidelijk geen bal van, mensen die net asiel aanvragen krijgen geen verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
pi_164365828
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, het feit deze uitlatingen gebagatelliseerd worden, niet meer kijken of er een groter probleem achter zit. Het is niet alsof deze uitspraak op zichzelf staat. Het komt voort uit een conservatieve religieuze/culturele achtergrond. De volgende stap is dat ze vrouwen gaan slaan, ik wil dat graag voorkomen.
Gedachtenpolitie dus, lekkere samenleving wordt dat..

Dat 'voorkomen' van jou kan je op een aantal manieren doen. Preventief opsluiten, hetgeen tegen de onschuldspresumptie in gaat. Preventief weigeren uit je land, hetgeen pure discriminatie is en een hoop mensen onterecht geen kans geeft. Blijft de laatste preventieve factor over, en dat is via het klaslokaal en de wijkagent dit gedrag tijdig signaleren en aanpakken. Juist die optie wordt dan weer als te soft bestempeld. En dat terwijl links aantoonbaar de beste oplossingen heeft.
pi_164365911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:54 schreef keste010 het volgende:
De PVV zaait angst en verdeeldheid, mee eens?
Nee, niet mee eens.
pi_164366016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, niet mee eens.
Dan begrijp ik je reactie niet. Ik stel dit:
quote:
Ik haal misschien wat belachelijke voorbeelden aan, maar snap je nu wat ik bedoel als ik zeg dat je met Wilders een gigantisch paranoïde samenleving krijgt? Je kan continu in verband worden gebracht met mensen die bepaalde gelijkenissen met je hebben. Schuld door associatië noemen ze dat. En het plant alleen maar wantrouwen en angst in een samenleving.
Waarom jij antwoordt door te stellen dat mensen dit nu ook hebben door wat er in Europa gebeurt.. :? Vind je dat wat hier boven staat niet klopt?
pi_164366086
Er kan wel angst en verdeeldheid zijn, maar die is er niet door de PVV.
Die is er inderdaad door moslimgeweld, en dat is de laatste tijd alleen maar toegenomen.

Daar kunnen we nog wel 10 topics over doorgaan, met dat heeft weinig zin aangezien jij en ik daar gewoon van verschillen in mening.
pi_164366119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Die is er inderdaad door moslimgeweld, en dat is de laatste tijd alleen maar toegenomen.
Waar?
pi_164366120
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In hoofdlijnen wel, alleen staat men andere oplossingen of een andere aanpak voor.
Nee, er zijn nog tal partijen die veel (islamitische) vluchtelingen willen opnemen, islam niet als probleem zien, niet-westerse culturen al snel gelijk stellen aan de westerse cultuur, het Marokkanenprobleem niet erkennen en als ze al deels deze problemen erkennen er absoluut geen prioriteit van maken.

Als je doelt op de VVD: die hebben niks gedaan op deze thema's de afgelopen jaren.

quote:
Ik denk dat je onderschat hoe het voor mensen is om door een politicus als uitschot te worden benaderd.
Wie wordt als uitschot behandeld?

quote:
Ik heb geen idee, maar dat het hem om 'de problemen' te doen is is totaal ongeloofwaardig. Dan kies je een andere, meer constructieve aanpak.
Non-argument.
pi_164366254
quote:

Daar kunnen we nog wel 10 topics over doorgaan, met dat heeft weinig zin aangezien jij en ik daar gewoon van verschillen in mening.
Ja lekker makkelijk "verschil van mening". Ik stel iets, geef daar argumenten voor en jij zegt gewoon dat het niet zo is. Als het zo gaat dan kunnen we inderdaad beter niet doorgaan.
pi_164366289
quote:

Bingo.

Mensen als keste010 zijn zo overtuigd dat het kwade ''extreemrechts'' overwonnen moet worden dat ze niet meer letten op de redenen waarom dit soort groepen groot zijn, namelijk het feit dat veel mensen zien dat islamitische samenlevingen vreselijk zijn. Dat zijn samenlevingen waarin vrouwen, homo's, journalisten, intellectuelen, christenen, joden, afvalligen, enzovoort vele malen slechter behandeld worden dan moslims in het grootste nachtmerriescenario van keste010.

Iemand die écht geeft om gelijkheid stemt PVV volgende verkiezingen.
pi_164366311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee, er zijn nog tal partijen die veel (islamitische) vluchtelingen willen opnemen, islam niet als probleem zien, niet-westerse culturen al snel gelijk stellen aan de westerse cultuur, het Marokkanenprobleem niet erkennen en als ze al deels deze problemen erkennen er absoluut geen prioriteit van maken.

A: Welke partijen?
B: Mogen ze dat niet?
pi_164366437
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

A: Welke partijen?
B: Mogen ze dat niet?
Uit mijn hoofd:

GroenLinks en PvdA zijn voorstander van veel meer vluchtelingen, vrijwel geen enkele partij ziet islam als probleem naast PVV alhoewel ik moet erkennen dat ik niet weet hoe VNL hier over denkt, politiek links in vrijwel haar geheel durft niet te stellen dat de westerse cultuur het best is, Marokkanenprobleem staat nergens anders als hoge prioriteit.

Vraag B snap ik niet.
pi_164366441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:10 schreef keste010 het volgende:
Ik stel iets, geef daar argumenten voor en jij zegt gewoon dat het niet zo is.
Ja, en bij argumenten van mij doe jij precies hetzelfde ?

Jij en ik denken nu eenmaal verschillend over PVV, islam en immigratie.
Dat hou je toch.
pi_164366670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bingo.

Mensen als keste010 zijn zo overtuigd dat het kwade ''extreemrechts'' overwonnen moet worden dat ze niet meer letten op de redenen waarom dit soort groepen groot zijn, namelijk het feit dat veel mensen zien dat islamitische samenlevingen vreselijk zijn. Dat zijn samenlevingen waarin vrouwen, homo's, journalisten, intellectuelen, christenen, joden, afvalligen, enzovoort vele malen slechter behandeld worden dan moslims in het grootste nachtmerriescenario van keste010.

De PVV staat juist een samenleving voor waarin minderheden ook slecht worden behandeld. :')
pi_164366695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De PVV staat juist een samenleving voor waarin minderheden ook slecht worden behandeld. :')
Welke minderheden en hoe worden ze door Wilders slecht behandeld?
pi_164366808
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:16 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd:

GroenLinks en PvdA zijn voorstander van veel meer vluchtelingen, vrijwel geen enkele partij ziet islam als probleem naast PVV alhoewel ik moet erkennen dat ik niet weet hoe VNL hier over denkt, politiek links in vrijwel haar geheel durft niet te stellen dat de westerse cultuur het best is, Marokkanenprobleem staat nergens anders als hoge prioriteit.

Vraag B snap ik niet.
Hun sites zeggen anders: daar staat gewoon dat het asielbeleid zorgvuldig en transparant moet.
Volgens mij heb jij het niet van die partijen gehoord dat ze meer vluchtelingen willen. Misschien vertelde een andere partij dat wel om zieltjes te winnen.
pi_164366997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Gedachtenpolitie dus, lekkere samenleving wordt dat..
Gedachtenpolitie !?!? Hij zegt het toch echt hardop.
pi_164367183
http://www.ad.nl/binnenla(...)ritiek-d66~adf3ecf4/

quote:
,,Een vertrek uit de EU zal ons land weer soeverein maken en baas over eigen land, geld en grenzen en dus ook economisch sterker maken. In de EU blijven, betekent nog langer open grenzen en het importeren van nog meer terreur en islam. Daar moeten we van af.''
Wilders vergeet dat we afhankelijk zijn van andere landen voor bescherming, afhankelijk van handelsverdragen voor onze economie en afhankelijk van open grenzen voor het uitwisselen en opdoen van kennis, afhankelijk van de economie bij het nemen van beslissingen en afhankelijk van internationale financiering als je geld wil lenen en een eigen munt hebt. Soevereiniteit is een leuk woord als je een groot land bent als de VS, Rusland, China en als je niet door omstandigheden al afhankelijk bent van andere landen.
pi_164367422
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gedachtenpolitie !?!? Hij zegt het toch echt hardop.
De PVV staat volgens eigen zeggen voorop als het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Als dit dus betekent dat iedereen altijd de vrijheid moet hebben om te kunnen zeggen wat diegene wilt, dan betekent het dus dat jij de gedachte wilt straffen, niet de uiting zelf. Vandaar, gedachtepolitie..
pi_164367523
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hun sites zeggen anders: daar staat gewoon dat het asielbeleid zorgvuldig en transparant moet.
Volgens mij heb jij het niet van die partijen gehoord dat ze meer vluchtelingen willen. Misschien vertelde een andere partij dat wel om zieltjes te winnen.
Dan heb je niet opgelet tijdens de vluchtelingencrisis:

Samson denkt dat Nederland 200.000 vluchtelingen kan opvangen

Klaver:
quote:
GroenLinks wil dat de 460.000 erkende vluchtelingen die in kampen in het Midden-Oosten door de VN zijn geselecteerd om elders opgevangen te worden, snel in Europa terecht kunnen. Zij krijgen hier dan direct een verblijfsvergunning en huisvesting. Voor heel 2016 zou Europa moeten rekenen op de komst van een miljoen migranten, evenveel als vorig jaar.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)terugsturen-a1409469

Ik ben geen fan van alle uitspraken van Wilders, maar hier moet ik hem toch even quoten: knettergek.
pi_164367532
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bingo.

Juist ja, dus omdat die samenlevingen zo vreselijk zijn ga je precies dezelfde methoden overnemen. Sowieso is het argument "zij doen het veel erger dus moeten we hetzelfde doen" nou niet heel erg sterk.

Dat laatste kan je niet serieus menen. Iemand die voor gelijkheid is schaft niet het verbod op discriminatie af.
pi_164367645
Waarom zou ik gelijkheid willen?
pi_164367863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat is dus een totaal aantal, niet een aantal per jaar. Dat betekent dus zeker niet dat ze de vluchtelingeninstroom willen gaan verhogen.

quote:
Klaver:

[..]

Ik ben geen fan van alle uitspraken van Wilders, maar hier moet ik hem toch even quoten: knettergek.
Dat is een Europese samenwerking, waardoor de vluchtelingen evenredig worden verdeeld en Nederland relatief minder hoeft te gaan doen. Ook hier zie ik dus niet dat het er meer moeten worden.

Wel zie ik een pleidooi om in z'n geheel in Europa meer aan opvang te doen. Maar dan is het Wilders weer die landen als Hongarije en Polen opjut om hun grenzen ook te sluiten. Paradoxaler kan niet, want hij beweert eerst nog continu dat vluchtelingen wel daar opgevangen kunnen worden ipv door te reizen naar Nederland.
pi_164367896
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, en bij argumenten van mij doe jij precies hetzelfde ?

Jij en ik denken nu eenmaal verschillend over PVV, islam en immigratie.
Dat hou je toch.
Laat mij eens een argument van jou zien waar ik op antwoord in de trant van "dat is gewoon niet zo". Lijkt me sterk als je er 1 kan vinden..
pi_164367990
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:26 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Welke minderheden en hoe worden ze door Wilders slecht behandeld?
Moslims? Kom op man. :') Je zegt notabene zelf dat we culturen niet gelijk moeten behandelen, wat Wilders nog eens hard maakt door te pleiten om fundamentele grondrechten van moslims in te perken.
pi_164367995
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:55 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Klaver:

[..]

Oh dat?

Dat heeft Brussel toen toch opgelost en is dus niet relevant meer.
pi_164368048
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad geen partijen die helemaal geen vluchtelingen meer willen opnemen. En er zijn ook geen partijen die de vrijheid van godsdienst willen opheffen. Als je dat serieus als een probleem ziet...
pi_164368867
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus er zijn in 2015 204.615 verblijfsvergunningen omgezet van tijdelijk naar permanent?
Ja

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dit is dus wat ik bedoel met dat het debat zo gemanipuleerd wordt als je maar lukraak cijfers en termen door elkaar heen haalt. Je hebt het over migranten maar haalt vervolgens verblijfsvergunningen aan. Het aantal immigranten in 2015 was ongeveer 80.000. Het migratiesaldo ongeveer 15.000. Nog geen tiende procent van onze totale bevolking erbij dus. Nu wil ik niet ontkennen dat het getal 80.000 veel is, maar aangezien er in de wereld ook nog nooit zoveel vluchtelingen zijn geweest is het helemaal geen gek getal.
Ik weet niet waar jij (lukraak) 80.000 vandaan haalt maar ik baseer mijn cijfers op het CBS en die komen toch een stuk hoger uit dan jou beweringen. Ik denk dat je in de war bent met asielaanvragen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef keste010 het volgende:
Verder ging het in de post waar jij op reageerde op de situatie sinds de deal tussen de EU en Turkije. En sindsdien is het aantal vluchtelingen dat naar Nederland komt wel degelijk gedaald. Neemt niet weg dat het een walgelijke deal is, maar jij kletst in ieder geval maar wat.
1. De grootste groep die nu NL binnen komen zijn Albanezen dus hou maar op met die benaming "vluchtelingen". Slechts een klein gedeelte is echte vluchteling die ook nog eens uit veilige landen als Turkije komen.
2. Ik heb nergens beweerd dat de instroom niet gedaald is, dat zuig je uit je duim. De instroom is licht gedaald maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Buiten 2015 is er geen enkel ander jaar waar de instroom zo hoog was als dit jaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je begrijpt er duidelijk geen bal van, mensen die net asiel aanvragen krijgen geen verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
Je snapt er duidelijk weer helemaal niets van. Die cijfers zijn van mensen die permanent mogen blijven en over 5 jaar een NL paspoort krijgen. En nee die zijn inderdaad niet gisteren aangekomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alleen als die minderheden deel uit maken van een intolerante, oorlog hitsende en extreem gewelddadige religie/ideologie. (gek he)
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164368953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:52 schreef keste010 het volgende:
[..]
De PVV staat volgens eigen zeggen voorop als het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Als dit dus betekent dat iedereen altijd de vrijheid moet hebben om te kunnen zeggen wat diegene wilt, dan betekent het dus dat jij de gedachte wilt straffen, niet de uiting zelf. Vandaar, gedachtepolitie..
De vrijheid van meningsuiting eindigt bij geweld en oproepen tot geweld.
pi_164369041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:43 schreef Alektorophobia. het volgende:
Je snapt er duidelijk weer helemaal niets van. Die cijfers zijn van mensen die permanent mogen blijven en over 5 jaar een NL paspoort krijgen. En nee die zijn inderdaad niet gisteren aangekomen.

Dat paspoort is ook weer onzin en je legde zelf het onjuiste verband tussen de recente vluchtelingen stroom en het cijfer dat je gaf.
quote:
En op welke planeet heb jij de afgelopen jaren gezeten?? Er is alleen een kleine daling ten opzicht van vorig jaar voor de rest komen nog steeds recordaantallen binnen.
Overigens ben ik benieuwd naar jouw bron van jouw cijfers, in 2011 kwamen er nog geen 3000 vergunningen voor onbepaalde tijd bij.
http://statline.cbs.nl/St(...)HDR=G1&STB=G2,T&VW=T
pi_164369417
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Eens. 2 punten:
1) moet in dat geval niet gewoon de dader bestraft worden in plaats van de hele groep? Besef je niet dat je door de hele groep daarvoor te laten opdraaien je de dader alleen maar een rug geeft om achter te schuilen?
2) waar liggen verder de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Is dat alleen geweld? Is het het oproepen tot strafbare feiten in het algemeen? En dus ook het pleiten voor discriminatie en het schuldig maken aan haatzaaien?
pi_164369536
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims? Kom op man. :') Je zegt notabene zelf dat we culturen niet gelijk moeten behandelen, wat Wilders nog eens hard maakt door te pleiten om fundamentele grondrechten van moslims in te perken.
Dit is zo'n lui argument altijd.

Racisten zijn ook een minderheid en hun fundamentele grondrechten worden ook ingeperkt. Waarom? Omdat racisme afgekeurd wordt.

Is dit ook een probleem volgens jou?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:56 schreef keste010 het volgende:

[..]

Juist ja, dus omdat die samenlevingen zo vreselijk zijn ga je precies dezelfde methoden overnemen. Sowieso is het argument "zij doen het veel erger dus moeten we hetzelfde doen" nou niet heel erg sterk.

Dat laatste kan je niet serieus menen. Iemand die voor gelijkheid is schaft niet het verbod op discriminatie af.
In sprookjesland hadden we niet door discriminatie zeer discriminatoir gedachtegoed buiten de deur hoeven te houden, want in sprookjesland bestaat er geen discriminatoir gedachtegoed.

Nogmaals, volgens jou redenatie zouden we ook racisme van harte welkom moeten heten. Volgens jou is immers discriminatie nooit geoorloofd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:05 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat is dus een totaal aantal, niet een aantal per jaar. Dat betekent dus zeker niet dat ze de vluchtelingeninstroom willen gaan verhogen.
Leuk bedacht, maar dit heb ik nergens geclaimd.

quote:
Dat is een Europese samenwerking, waardoor de vluchtelingen evenredig worden verdeeld en Nederland relatief minder hoeft te gaan doen. Ook hier zie ik dus niet dat het er meer moeten worden.
Is dit een grap? Klaver wil meer vluchtelingen naar Europa halen. Daar zullen ongetwijfeld een aantal naar Nederland komen.

quote:
Wel zie ik een pleidooi om in z'n geheel in Europa meer aan opvang te doen. Maar dan is het Wilders weer die landen als Hongarije en Polen opjut om hun grenzen ook te sluiten. Paradoxaler kan niet, want hij beweert eerst nog continu dat vluchtelingen wel daar opgevangen kunnen worden ipv door te reizen naar Nederland.
Bron?

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Oh dat?

Dat heeft Brussel toen toch opgelost en is dus niet relevant meer.
Je vroeg om standpunten waar andere partijen anders over dachten, dus die geef ik je en nu zeg je dat het niet meer relevant is. Lol.

Het is trouwens wel relevant, want het geeft aan dat politiek links een kinderlijk naïeve houding heeft jegens massa-immigratie uit islamitische landen.

quote:
9s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad geen partijen die helemaal geen vluchtelingen meer willen opnemen. En er zijn ook geen partijen die de vrijheid van godsdienst willen opheffen. Als je dat serieus als een probleem ziet...
Ik zie islamisering als probleem. Dit zijn gewoon gebeurtenissen die dat proces versnellen, dus in die zin zie ik dat wel als probleem, ja. Jij niet?
pi_164369631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:06 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Racisten zijn ook een minderheid en hun fundamentele grondrechten worden ook ingeperkt. Waarom? Omdat racisme afgekeurd wordt.

Nog even en je gaat beweren dat moordenaars in hun vrijheden worden beperkt. Het is goed met je.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:09:45 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164369634
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:52 schreef keste010 het volgende:

[..]

Een partij die schminkaanwijzingen voorschrijft aan een of ander cultureel feestje op 5 december heeft niks te maken met vrijheid. Een zeer kwalijke ontwikkeling is dit m.i.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164369672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat paspoort is ook weer onzin en je legde zelf het onjuiste verband tussen de recente vluchtelingen stroom en het cijfer dat je gaf.

[..]

Overigens ben ik benieuwd naar jouw bron van jouw cijfers, in 2011 kwamen er nog geen 3000 vergunningen voor onbepaalde tijd bij.
http://statline.cbs.nl/St(...)HDR=G1&STB=G2,T&VW=T
Jou bron geef de verblijfsvergunningen aan die bij asielaanvragen zijn verleend. Het gaat dus alleen om asielzoekers maar dat is niet het gehele plaatje.

http://statline.cbs.nl/St(...)=SLNL&PA=60032&LA=NL
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:13:43 #221
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_164369740
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:11 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Jou bron geef de verblijfsvergunningen aan die bij asielaanvragen zijn verleend. Het gaat dus alleen om asielzoekers maar dat is niet het gehele plaatje.

Verblijfsvergunningen worden in grote mate ook gegeven aan Japanners en Amerikanen. Is dit een kwalijke zaak :')?

Je snapt er duidelijk geen reet van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 09-08-2016 18:24:23 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_164369747
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nog even en je gaat beweren dat moordenaars in hun vrijheden worden beperkt. Het is goed met je.
Wat is dit voor reactie? Waarom geen normaal antwoord geven?

Natuurlijk worden moordenaars in hun vrijheden beperkt. Ze hebben een misdaad gepleegd en raken gerechtvaardigd hun vrijheid kwijt.

Wat dit met gedachtegoeden en überhaupt met deze hele discussie te maken heeft is me een compleet raadsel.
pi_164369972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:43 schreef Alektorophobia. het volgende:

Ik weet niet waar jij (lukraak) 80.000 vandaan haalt maar ik baseer mijn cijfers op het CBS en die komen toch een stuk hoger uit dan jou beweringen. Ik denk dat je in de war bent met asielaanvragen.
Excuses, ik zie dat ik zelf er verouderde cijfers bij heb gepakt. Ben even naar de CBS site gegaan en het aantal dat jij noemt klopt. Echter, je vergeet er wel bij te vertellen dat het emigratie-cijfer ook flink mee is gestegen. Neemt niet weg dat het migratiesaldo inderdaad zo'n 50.000 is, wat relatief hoog is. Maar nogmaals, dat is een ontzettend laag getal als je kijkt naar de recordhoeveelheid vluchtelingen wereldwijd.

quote:
1. De grootste groep die nu NL binnen komen zijn Albanezen dus hou maar op met die benaming "vluchtelingen". Slechts een klein gedeelte is echte vluchteling die ook nog eens uit veilige landen als Turkije komen.
2. Ik heb nergens beweerd dat de instroom niet gedaald is, dat zuig je uit je duim. De instroom is licht gedaald maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Buiten 2015 is er geen enkel ander jaar waar de instroom zo hoog was als dit jaar.
Juist, en hoe gaat een immigratiestop uit Islamitische landen dan het migratiecijfer omlaag brengen? Dat is dus precies het probleem met het lukraak door elkaar heen gebruiken van termen als terroristen, migranten en moslims. Dat er niet kloppende analyses uit voorkomen. Van een Islamitische tsunami of hoe Wilders het dan ook noemt is geen sprake: het aantal geïmmigreerde Syriërs bijv. is maar met 12000 toegenomen.

Verder begrijp ik niet waarom je dan trends aanhaalt van de afgelopen jaren om te reageren op een post die de afname van vluchtelingen sinds de EU-Turkije deal neerzet.

[ Bericht 0% gewijzigd door keste010 op 09-08-2016 18:33:37 ]
pi_164370354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:06 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Want we hebben een migratiestop voor mensen die bij de grens aangeven racistische te zijn? Een verbod op racistische scholen?

Het is verboden om op basis van ras te discrimineren. Dat is dus geen inperking voor een bepaalde groep (zoals de PVV wel doet), maar voor bepaalde uitingen van gedrag. Net zoals extremistische, gewelddadige uitingen ook gewoon bij wet verboden zijn.

quote:
In sprookjesland hadden we niet door discriminatie zeer discriminatoir gedachtegoed buiten de deur hoeven te houden, want in sprookjesland bestaat er geen discriminatoir gedachtegoed.

Nogmaals, volgens jou redenatie zouden we ook racisme van harte welkom moeten heten. Volgens jou is immers discriminatie nooit geoorloofd.
Zie de uitleg hierboven. Gedrag kan je bestraffen, dus waar je vandaan haalt dat ik racisme welkom heet is me een raadsel.

quote:
Leuk bedacht, maar dit heb ik nergens geclaimd.
Oh, je bedoelt dus niet dat er niet meer vluchtelingen mogen komen, maar dat er gewoon vanaf nu 0 vluchtelingen opgenomen mogen worden? Nee, dan heb je gelijk. Er is inderdaad geen andere partij die zo'n inhumaan en egoïstisch standpunt inneemt. En daar ben ik dan weer heel trots op.

quote:
Is dit een grap? Klaver wil meer vluchtelingen naar Europa halen. Daar zullen ongetwijfeld een aantal naar Nederland komen.
Waar komt zo'n framing nu weer vandaan, "vluchtelingen naar Europa halen"? Die vluchtelingen komen hoe dan ook. Dat houd je niet tegen. Jij begrijpt duidelijk de beweegredenen van vluchtelingen niet. Niet wat er in hun hoofd omgaat. Dat is nou juist het hypocriete met de meeste PVV-ers. Die beweren dat de 'politieke elite' niet naar 'het volk' luistert, maar ze luisteren zelf helemaal niet naar 'het volk'. Het beste voor Nederland is zorgen dat je dit Europees gaat regelen.

quote:
Bron?
Zoek eens een willekeurig vluchtelingendebat op en je ziet het standaard riedeltje van Wilders dat je een vluchteling bent als je in Oost Europa opvang zoekt en een gelukszoeker als je naar Nederland komt. Moet niet te moeilijk te vinden zijn.

quote:
Ik zie islamisering als probleem. Dit zijn gewoon gebeurtenissen die dat proces versnellen, dus in die zin zie ik dat wel als probleem, ja. Jij niet?
Zolang je dat blijft vinden en weigert de nuance te zoeken sta je politiek buitenspel. Nederland zal nooit een land worden dat stelselmatig moslims buitensluit. Daar is de bevolking gelukkig nog solidair en intelligent genoeg voor.
pi_164370750
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:32 schreef keste010 het volgende:

[..]

Want we hebben een migratiestop voor mensen die bij de grens aangeven racistische te zijn? Een verbod op racistische scholen?

Het is verboden om op basis van ras te discrimineren. Dat is dus geen inperking voor een bepaalde groep (zoals de PVV wel doet), maar voor bepaalde uitingen van gedrag. Net zoals extremistische, gewelddadige uitingen ook gewoon bij wet verboden zijn.
Even voor de duidelijkheid: als er een land was waar 100% van de bevolking extreem racistisch was zou jij deze mensen toelaten tot Nederland?

quote:
Zie de uitleg hierboven. Gedrag kan je bestraffen, dus waar je vandaan haalt dat ik racisme welkom heet is me een raadsel.
Zie hierboven. Jij zou de meest nare mensen uit de wereld hier heen halen vanwege de gedachte dat discriminatie altijd fout is.

quote:
Oh, je bedoelt dus niet dat er niet meer vluchtelingen mogen komen, maar dat er gewoon vanaf nu 0 vluchtelingen opgenomen mogen worden? Nee, dan heb je gelijk. Er is inderdaad geen andere partij die zo'n inhumaan en egoïstisch standpunt inneemt. En daar ben ik dan weer heel trots op.
Ach, als ik de vrouwen en homo's in Nederland een goed leven gun en daardoor niet meer vluchtelingen hier wil opvangen en dat maakt mij inhumaan en egoïstisch, so be it.

quote:
Waar komt zo'n framing nu weer vandaan, "vluchtelingen naar Europa halen"? Die vluchtelingen komen hoe dan ook. Dat houd je niet tegen. Jij begrijpt duidelijk de beweegredenen van vluchtelingen niet. Niet wat er in hun hoofd omgaat.
Je houdt het tegen als je de grenzen dicht doet en duidelijk maakt dat niemand er meer in komt. Ik hoop dat je je goed beseft dat het mensen als jij zijn die verantwoordelijk zijn voor de duizenden doden op zee.

Vluchtelingen die echt vluchten voor oorlog zijn welkom in een vluchtelingenkamp in de regio waar ik best wel wat voor wil betalen.

Voor het overgrote andere deel wat in Europa aankomt snap ik de beweegredenen heel goed: het leven hier is beter voor hen dan waar ze vandaan komen. Ik zou zelf de reis ook ondernemen, maar als we in Europa onze extreem liberale cultuur willen behouden kunnen we niet massaal mensen uit tegenovergestelde culturen toelaten.

quote:
Dat is nou juist het hypocriete met de meeste PVV-ers. Die beweren dat de 'politieke elite' niet naar 'het volk' luistert, maar ze luisteren zelf helemaal niet naar 'het volk'. Het beste voor Nederland is zorgen dat je dit Europees gaat regelen.
Ook weer leuk bedacht. Nergens zegt Wilders tegen een Europese oplossing te zijn.

quote:
Zoek eens een willekeurig vluchtelingendebat op en je ziet het standaard riedeltje van Wilders dat je een vluchteling bent als je in Oost Europa opvang zoekt en een gelukszoeker als je naar Nederland komt. Moet niet te moeilijk te vinden zijn.
Als het niet moeilijk is kun je vast wel een stukje tevoorschijn toveren die deze claim ondersteunt. Anders begin je nu wel een beetje veel te verzinnen.

quote:
Zolang je dat blijft vinden en weigert de nuance te zoeken sta je politiek buitenspel. Nederland zal nooit een land worden dat stelselmatig moslims buitensluit. Daar is de bevolking gelukkig nog solidair en intelligent genoeg voor.
Succes met het uitzoeken wie wel en wie niet deze verschrikkelijke meningen er op na houdt:

pi_164370798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Wat is dit voor reactie? Waarom geen normaal antwoord geven?

Natuurlijk worden moordenaars in hun vrijheden beperkt. Ze hebben een misdaad gepleegd en raken gerechtvaardigd hun vrijheid kwijt.
Precies. En wat is racisme? Ook strafbaar. En wat is er precies strafbaar aan het moslim zijn?
pi_164370815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:03 schreef keste010 het volgende:
[..]
Eens. 2 punten:
1) moet in dat geval niet gewoon de dader bestraft worden in plaats van de hele groep? Besef je niet dat je door de hele groep daarvoor te laten opdraaien je de dader alleen maar een rug geeft om achter te schuilen?
2) waar liggen verder de grenzen van vrijheid van meningsuiting? Is dat alleen geweld? Is het het oproepen tot strafbare feiten in het algemeen? En dus ook het pleiten voor discriminatie en het schuldig maken aan haatzaaien?
1) Daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat er gekeken moet worden hoe breed gedragen die gedachtegang wordt, en daar passende maatregelen op nemen. Nu wordt het genegeerd en dat vind ik risicovol. Liever geen berichten straks van mishandelde vrouwen.
2) Voor mij ligt de grens bij fysiek geweld en oproepen tot fysiek geweld. Anders kom je in subjectieve en grijze gebieden. Dat is in Nederland helaas niet zo.
pi_164370893
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. En wat is racisme? Ook strafbaar. En wat is er precies strafbaar aan het moslim zijn?
Nee, racisme is niet strafbaar. Als ik denk dat zwarte mensen onder blanke mensen staan vanwege hun huidskleur, dan ben ik niet strafbaar bezig.

Maar als op lange termijn er steeds meer mensen zijn die dit vinden dan krijgen we geen prettige samenleving. Mee eens?
pi_164370955
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:50 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee, racisme is niet strafbaar. Als ik denk dat zwarte mensen onder blanke mensen staan vanwege hun huidskleur, dan ben ik niet strafbaar bezig.
Als je racistisch handelt of uitlaat wel.
pi_164370981
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

1) Daarom gaf ik in mijn eerste reactie al aan dat er gekeken moet worden hoe breed gedragen die gedachtegang wordt, en daar passende maatregelen op nemen. Nu wordt het genegeerd en dat vind ik risicovol. Liever geen berichten straks van mishandelde vrouwen.
2) Voor mij ligt de grens bij fysiek geweld en oproepen tot fysiek geweld. Anders kom je in subjectieve en grijze gebieden. Dat is in Nederland helaas niet zo.
Maar alleen voor specifieke groepen? Of moeten we ook kijken naar het gedrag van bijvoorbeeld de brabantse kermisgangers en het relatieve geweld en de vrouwonvriendelijke opmerkingen uit die hoek?
Hoe groot moeten de groepen zijn, op welke basis en waarom mogen andere groepen andere dingen wel?
pi_164371170
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je racistisch handelt of uitlaat wel.
Jij zegt: zolang we hier wetten hebben die een prettige samenleving beogen, hebben we hier altijd een prettige samenleving, hoe extreem naar de opvattingen van grote delen van de samenleving ook zijn?
pi_164371184
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar alleen voor specifieke groepen? Of moeten we ook kijken naar het gedrag van bijvoorbeeld de brabantse kermisgangers en het relatieve geweld en de vrouwonvriendelijke opmerkingen uit die hoek?
Hoe groot moeten de groepen zijn, op welke basis en waarom mogen andere groepen andere dingen wel?
Als die oproepen tot vrouwen te gaan slaan, ja graag. Als het nu al gebeurt, flink aanpakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door truthortruth op 09-08-2016 19:06:22 ]
pi_164371253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Jij zegt: zolang we hier wetten hebben die een prettige samenleving beogen, hebben we hier altijd een prettige samenleving, hoe extreem naar de opvattingen van grote delen van de samenleving ook zijn?
Ligt aan je gevoeligheid denk ik. Sommige mensen janken niet om het minste of geringste dat ze denken te zien.
pi_164371575
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:00 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als die oproepen tot vrouwen te gaan slaan, ja graag. Als het nu al gebeurt, flink aanpakken.
Lastig oppakken op een brabantse kermis. Gewoon traangas de menigte (of groep) in?
pi_164371800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:11 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Jouw cijfers gaan nu ineens niet meer over verblijfsvergunningen van onbepaalde tijd? Weet je zelf eigenlijk wel welke cijfers je gebruikt?
pi_164371980
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:47 schreef truthortruth het volgende:
En daarom is het ook verrekte makkelijk dat imam`s hun preken in het Arabisch doen, als ze in de moskee oproepen tot geweld verstaat de buitenstaander het toch niet, als het al "buiten de muren" komt. :{w
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Ik hoop dat je je goed beseft dat het mensen als jij zijn die verantwoordelijk zijn voor de duizenden doden op zee.
Ehm nee, dat klimaat is meer geschapen door Merkel die de deuren wagenwijd open heeft gezet.
pi_164372242
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Ehm nee, dat klimaat is meer geschapen door Merkel die de deuren wagenwijd open heeft gezet.
Dat zeg ik. Mensen als keste010 en Merkel weigeren de moeilijke en harde, maar nodige beslissing te maken om de grenzen hermetisch af te sluiten, omdat ze vinden dat veel vluchtelingen hier mogen komen en nemen daarbij de veel grotere groep niet-vluchtelingen op de koop toe.

Vervolgens zijn ze geschokt als veel mensen uit derdewereldlanden deze kans grijpen en grote risico's bij hun reis maken.
pi_164372361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:00 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat het nergens op slaat om minderheden anders te gaan behandelen omdat het elders in de wereld een puinhoop is. Dan doe je namelijk precies hetzelfde als waartegen je propageert. En het is nu ook niet bepaald zo dat we het hier slecht hebben, integendeel. 'Ondanks' de vele gelukszoekers en moslims.
pi_164372422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:32 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Mensen als keste010 en Merkel weigeren de moeilijke en harde, maar nodige beslissing te maken om de grenzen hermetisch af te sluiten, omdat ze vinden dat veel vluchtelingen hier mogen komen en nemen daarbij de veel grotere groep niet-vluchtelingen op de koop toe.

Vervolgens zijn ze geschokt als veel mensen uit derdewereldlanden deze kans grijpen en grote risico's bij hun reis maken.
Of je nu wel of niet de grenzen hermetisch afsluit; vluchtelingen blijven de sprong wagen. Niet omdat de grenzen hier openstaan maar omdat zoveel mensen ontheemd zijn geraakt. Dus het levert je per saldo weinig op en het kost je aan de andere kant veel meer omdat de economie er ook hard door geraakt wordt.
pi_164372462
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En daarom is het ook verrekte makkelijk dat imam`s hun preken in het Arabisch doen, als ze in de moskee oproepen tot geweld verstaat de buitenstaander het toch niet, als het al "buiten de muren" komt. :{w
In de gemiddelde moskee gebeurt dat niet, even voor de goede orde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')