abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164357806
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:25 schreef skrn het volgende:
[..]
Zou PowNews ook positieve verhalen over moslims willen tonen?

Denk het niet.
Daar heb je Joop en mainstream nieuws voor. We zijn nu al zo geconditioneerd dat dit niet eens meer bijzonder is. 15 jaar geleden hadden de uitspraken van zo'n jochie een enorm maatschappelijk debat opgeleverd over of het een individueel geval is of gemeengoed, nu niks nada. Dit is de glijdende schaal waar we opzitten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164358187
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Daar heb je Joop en mainstream nieuws voor. We zijn nu al zo geconditioneerd dat dit niet eens meer bijzonder is. 15 jaar geleden hadden de uitspraken van zo'n jochie een enorm maatschappelijk debat opgeleverd over of het een individueel geval is of gemeengoed, nu niks nada. Dit is de glijdende schaal waar we opzitten.
Absoluut. In het Nederlandse medialandschap is er een bias ontstaan richting groepsdenken en het vermelden van etnische minderheden in nieuwsberichten. De vaak gehoorde kritiek is: "ja dat is goed, want dat werd jaren verzwegen, politiek correct, blablabla..". Nee, het versterkt de verleiding van schuld door associatië en geeft te weinig ruimte aan diversiteit binnen groepen.

https://www.researchgate.(...)ulturele_diversiteit

Wilders doet hier vrolijk aan mee. En dat is waarom hij zelfs in zijn huidige rol al medeverantwoordelijk is voor het vergroten van het probleem.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_164361566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:14 schreef keste010 het volgende:
[..]

Nou, meer dat we van dit soort culturele/religieuze absurditeit niet eens meer opkijken of gevaarlijk vinden. Dat is wat ik de glijdende schaal vind.
pi_164361912
quote:
2s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:08 schreef Falco het volgende:
Inmiddels pakt het immigratiebeleid erg goed uit gezien de sterke daling van het asielzoekers (check www.coa.nl maar). Wat dat betreft hoeven partijen als D66, GL etc. de PVV niet meer te bestrijden op het uitkramen van gezwets, maar gewoon wijzen op de feiten en dat de vermeende tsunami van asielzoekers dus niet gearriveerd is.
En op welke planeet heb jij de afgelopen jaren gezeten?? Er is alleen een kleine daling ten opzicht van vorig jaar voor de rest komen nog steeds recordaantallen binnen. Er zijn vorig jaar 204.615 definitieve verblijfsvergunningen uitgedeeld (dat cijfer wordt de komende jaren nog hoger door gezinshereniging) en dat brengt het aantal niet-Nederlanders op 3,9 miljoen. Hoezo geen tsunami? We zijn in rap tempo aan het vervreemden. Ik snap dat als je in de veilige en welvarende roomblanke wijken woont en je informatiebron het COA of de NOS/NPO is je er weinig van mee krijgt maar pak voor de grap eens de cijfers erbij (CBS)
Definitieve verblijfsvergunningen in aantallen:
2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164361931

[ Bericht 100% gewijzigd door Alektorophobia. op 09-08-2016 13:46:45 ]
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164362323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:45 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

En op welke planeet heb jij de afgelopen jaren gezeten?? Er is alleen een kleine daling ten opzicht van vorig jaar voor de rest komen nog steeds recordaantallen binnen. Er zijn vorig jaar 204.615 definitieve verblijfsvergunningen uitgedeeld (dat cijfer wordt de komende jaren nog hoger door gezinshereniging) en dat brengt het aantal niet-Nederlanders op 3,9 miljoen. Hoezo geen tsunami? We zijn in rap tempo aan het vervreemden. Ik snap dat als je in de veilige en welvarende roomblanke wijken woont en je informatiebron het COA of de NOS/NPO is je er weinig van mee krijgt maar pak voor de grap eens de cijfers erbij (CBS)
2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Misschien moet je je bronnen nog eens goed checken.
pi_164362381
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien moet je je bronnen nog eens goed checken.
Nee hoor.
pi_164362484
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:31 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, meer dat we van dit soort culturele/religieuze absurditeit niet eens meer opkijken of gevaarlijk vinden. Dat is wat ik de glijdende schaal vind.
Ik zou ook niet weten waarom de uitspraak van een nietszeggende individu iets zou zijn waar we wakker van zouden moeten liggen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_164362626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:03 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Nee hoor.
Dus er zijn in 2015 204.615 verblijfsvergunningen omgezet van tijdelijk naar permanent?
pi_164362655
quote:

[..]

2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Dit is dus wat ik bedoel met dat het debat zo gemanipuleerd wordt als je maar lukraak cijfers en termen door elkaar heen haalt. Je hebt het over migranten maar haalt vervolgens verblijfsvergunningen aan. Het aantal immigranten in 2015 was ongeveer 80.000. Het migratiesaldo ongeveer 15.000. Nog geen tiende procent van onze totale bevolking erbij dus. Nu wil ik niet ontkennen dat het getal 80.000 veel is, maar aangezien er in de wereld ook nog nooit zoveel vluchtelingen zijn geweest is het helemaal geen gek getal.

Verder ging het in de post waar jij op reageerde op de situatie sinds de deal tussen de EU en Turkije. En sindsdien is het aantal vluchtelingen dat naar Nederland komt wel degelijk gedaald. Neemt niet weg dat het een walgelijke deal is, maar jij kletst in ieder geval maar wat.
pi_164365355
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom de uitspraak van een nietszeggende individu iets zou zijn waar we wakker van zouden moeten liggen.
Dat bedoel ik dus, het feit deze uitlatingen gebagatelliseerd worden, niet meer kijken of er een groter probleem achter zit. Het is niet alsof deze uitspraak op zichzelf staat. Het komt voort uit een conservatieve religieuze/culturele achtergrond. De volgende stap is dat ze vrouwen gaan slaan, ik wil dat graag voorkomen.
pi_164365730
quote:

[..]

2012 - 158.374
3013 - 164.772
2014 - 182.949
2015 - 204.615
Je begrijpt er duidelijk geen bal van, mensen die net asiel aanvragen krijgen geen verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd.
pi_164365828
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, het feit deze uitlatingen gebagatelliseerd worden, niet meer kijken of er een groter probleem achter zit. Het is niet alsof deze uitspraak op zichzelf staat. Het komt voort uit een conservatieve religieuze/culturele achtergrond. De volgende stap is dat ze vrouwen gaan slaan, ik wil dat graag voorkomen.
Gedachtenpolitie dus, lekkere samenleving wordt dat..

Dat 'voorkomen' van jou kan je op een aantal manieren doen. Preventief opsluiten, hetgeen tegen de onschuldspresumptie in gaat. Preventief weigeren uit je land, hetgeen pure discriminatie is en een hoop mensen onterecht geen kans geeft. Blijft de laatste preventieve factor over, en dat is via het klaslokaal en de wijkagent dit gedrag tijdig signaleren en aanpakken. Juist die optie wordt dan weer als te soft bestempeld. En dat terwijl links aantoonbaar de beste oplossingen heeft.
pi_164365911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 08:54 schreef keste010 het volgende:
De PVV zaait angst en verdeeldheid, mee eens?
Nee, niet mee eens.
pi_164366016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, niet mee eens.
Dan begrijp ik je reactie niet. Ik stel dit:
quote:
Ik haal misschien wat belachelijke voorbeelden aan, maar snap je nu wat ik bedoel als ik zeg dat je met Wilders een gigantisch paranoďde samenleving krijgt? Je kan continu in verband worden gebracht met mensen die bepaalde gelijkenissen met je hebben. Schuld door associatië noemen ze dat. En het plant alleen maar wantrouwen en angst in een samenleving.
Waarom jij antwoordt door te stellen dat mensen dit nu ook hebben door wat er in Europa gebeurt.. :? Vind je dat wat hier boven staat niet klopt?
pi_164366086
Er kan wel angst en verdeeldheid zijn, maar die is er niet door de PVV.
Die is er inderdaad door moslimgeweld, en dat is de laatste tijd alleen maar toegenomen.

Daar kunnen we nog wel 10 topics over doorgaan, met dat heeft weinig zin aangezien jij en ik daar gewoon van verschillen in mening.
pi_164366119
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:06 schreef bluemoon23 het volgende:
Die is er inderdaad door moslimgeweld, en dat is de laatste tijd alleen maar toegenomen.
Waar?
pi_164366120
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In hoofdlijnen wel, alleen staat men andere oplossingen of een andere aanpak voor.
Nee, er zijn nog tal partijen die veel (islamitische) vluchtelingen willen opnemen, islam niet als probleem zien, niet-westerse culturen al snel gelijk stellen aan de westerse cultuur, het Marokkanenprobleem niet erkennen en als ze al deels deze problemen erkennen er absoluut geen prioriteit van maken.

Als je doelt op de VVD: die hebben niks gedaan op deze thema's de afgelopen jaren.

quote:
Ik denk dat je onderschat hoe het voor mensen is om door een politicus als uitschot te worden benaderd.
Wie wordt als uitschot behandeld?

quote:
Ik heb geen idee, maar dat het hem om 'de problemen' te doen is is totaal ongeloofwaardig. Dan kies je een andere, meer constructieve aanpak.
Non-argument.
pi_164366254
quote:

Daar kunnen we nog wel 10 topics over doorgaan, met dat heeft weinig zin aangezien jij en ik daar gewoon van verschillen in mening.
Ja lekker makkelijk "verschil van mening". Ik stel iets, geef daar argumenten voor en jij zegt gewoon dat het niet zo is. Als het zo gaat dan kunnen we inderdaad beter niet doorgaan.
pi_164366289
quote:

Bingo.

Mensen als keste010 zijn zo overtuigd dat het kwade ''extreemrechts'' overwonnen moet worden dat ze niet meer letten op de redenen waarom dit soort groepen groot zijn, namelijk het feit dat veel mensen zien dat islamitische samenlevingen vreselijk zijn. Dat zijn samenlevingen waarin vrouwen, homo's, journalisten, intellectuelen, christenen, joden, afvalligen, enzovoort vele malen slechter behandeld worden dan moslims in het grootste nachtmerriescenario van keste010.

Iemand die écht geeft om gelijkheid stemt PVV volgende verkiezingen.
pi_164366311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee, er zijn nog tal partijen die veel (islamitische) vluchtelingen willen opnemen, islam niet als probleem zien, niet-westerse culturen al snel gelijk stellen aan de westerse cultuur, het Marokkanenprobleem niet erkennen en als ze al deels deze problemen erkennen er absoluut geen prioriteit van maken.

A: Welke partijen?
B: Mogen ze dat niet?
pi_164366437
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Ulx het volgende:

[..]

A: Welke partijen?
B: Mogen ze dat niet?
Uit mijn hoofd:

GroenLinks en PvdA zijn voorstander van veel meer vluchtelingen, vrijwel geen enkele partij ziet islam als probleem naast PVV alhoewel ik moet erkennen dat ik niet weet hoe VNL hier over denkt, politiek links in vrijwel haar geheel durft niet te stellen dat de westerse cultuur het best is, Marokkanenprobleem staat nergens anders als hoge prioriteit.

Vraag B snap ik niet.
pi_164366441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:10 schreef keste010 het volgende:
Ik stel iets, geef daar argumenten voor en jij zegt gewoon dat het niet zo is.
Ja, en bij argumenten van mij doe jij precies hetzelfde ?

Jij en ik denken nu eenmaal verschillend over PVV, islam en immigratie.
Dat hou je toch.
pi_164366670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:11 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bingo.

Mensen als keste010 zijn zo overtuigd dat het kwade ''extreemrechts'' overwonnen moet worden dat ze niet meer letten op de redenen waarom dit soort groepen groot zijn, namelijk het feit dat veel mensen zien dat islamitische samenlevingen vreselijk zijn. Dat zijn samenlevingen waarin vrouwen, homo's, journalisten, intellectuelen, christenen, joden, afvalligen, enzovoort vele malen slechter behandeld worden dan moslims in het grootste nachtmerriescenario van keste010.

Iemand die écht geeft om gelijkheid stemt PVV volgende verkiezingen.
De PVV staat juist een samenleving voor waarin minderheden ook slecht worden behandeld. :')
pi_164366695
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De PVV staat juist een samenleving voor waarin minderheden ook slecht worden behandeld. :')
Welke minderheden en hoe worden ze door Wilders slecht behandeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')