abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:52:26 #226
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164220948
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:50 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat is dat?
Dat Jezus voor zijn kerk komt en deze tot zich neemt, en dat dan de verdrukking van 7 jaar van Openbaringen begint.
pi_164221128
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ken het verschil tussen geschiedenis en bijbel. Die twee zijn niet hetzelfde, zeg je zelf. Bij het bespreken van christelijke interpretaties van bijbelteksten is geschiedenis niet op zijn plaats.
Dit is zeker op zijn plaats ! Gemis aan deze kennis laat hier de meest belachelijke interpretaties zien.
quote:
Geef dan geen halve info. Dat is zo nutteloos.
Ik geef steeds de volledige informatie in die mate dat jij dat zelfs zou moeten begrijpen. Dit is een discussieforum en geen online cursus godsdienstgeschiedenis. Hiervoor verwijs ik je naar literatuur wat ik je ook al heb aangereikt. Je ziet maar.
pi_164221746
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:52 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat Jezus voor zijn kerk komt en deze tot zich neemt, en dat dan de verdrukking van 7 jaar van Openbaringen begint.
Dat ik vroeg wat het is, is op zich al antwoord :)
Fysieke dingen kunnen niet naar de hemel, wel?

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:03 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit is zeker op zijn plaats ! Gemis aan deze kennis laat hier de meest belachelijke interpretaties zien.
Okay, dus je kent het verschil niet. Geen probleem, niemand is perfect.

quote:
[..]

Ik geef steeds de volledige informatie in die mate dat jij dat zelfs zou moeten begrijpen.
Nee, hoor. Als ik vraag: hoe bedoel je? Dan stuur je me een link van bol.com.

quote:
Dit is een discussieforum en geen online cursus godsdienstgeschiedenis. Hiervoor verwijs ik je naar literatuur wat ik je ook al heb aangereikt. Je ziet maar.
Precies, een discussie forum. Kom dan discussiëren en geef geen huiswerk.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 13:42:37 #229
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164221822
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:38 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat ik vroeg wat het is, is op zich al antwoord :)
Fysieke dingen kunnen niet naar de hemel
ah zo :)
Hoe interpreteren jullie de verzen die daarop (lijken te) wijzen?

[ Bericht % gewijzigd door laforest op 05-08-2016 09:15:19 ]
  donderdag 4 augustus 2016 @ 15:18:28 #230
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164223741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:57 schreef bianconeri het volgende:

Kijk maar eens goed naar die posts van uitgeslotenen. Gewoon hilarisch wat die soms posten.
Vol van haat en sneren naar JG.
Zou het misschien andersom zijn? Ik zie hier voornamelijk haat en sneer jegens andersgelovigen van jouw kant, ongeacht wat ze geloven.

Enne...men is natuurlijk niet voor niets uit de JG beweging gestapt. Meestal gaat dat in volle overtuiging. Alleen de moedigen kunnen dat, er zijn er waarsch. velen die zouden willen maar gewoon niet durven uit angst voor de gevolgen, die nogal ingrijpend kunnen zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door hoatzin op 04-08-2016 15:28:06 ]
  donderdag 4 augustus 2016 @ 15:22:27 #231
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164223812
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:41 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ken het verschil tussen geschiedenis en bijbel. Die twee zijn niet hetzelfde, zeg je zelf. Bij het bespreken van christelijke interpretaties van bijbelteksten is geschiedenis niet op zijn plaats.

Je bent er ook achter dat de inhoud van de bijbel niet op historie is gebaseerd, ja grotendeels fictie is? OK, dat praat in het vervolg een stuk makkelijker. :)
pi_164224642
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:42 schreef Manke het volgende:

[..]

ah zo :)
Hoe interpreteren jullie de verzen die daarop (lijken te) wijzen?
Over welke verzen heb je het specifiek ?

[ Bericht % gewijzigd door laforest op 05-08-2016 09:15:12 ]
pi_164224918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:53 schreef C_elf het volgende:

[..]

Hoi!

Ik lees hier in ieder geval nog altijd mee en wil je alvast zeggen dat ik je kijk op de adviezen etc erg fijn vind om te lezen. Ik ben vooral ook daar nu over aan het praten tijdens mijn bijbelstudie.

[..]
Ik heb op dit moment vertrouwen in Jehovah en de bijbel, maar niet in de organisatie. En dat is toch wel wat een tweestrijd. Ik ben nu in mijn persoonlijke studie vooral bezig met het opzoeken wat de bijbel zegt over 'ware religie' en 'ware christenen' zodat ik dit wat kan linken aan de organisatie. Ik moet zeggen dat dit wel versterkend werkt.
En nog even wat JG misvattingen rechtzetten:
- Alle gelovigen mogen brood eten en wijn drinken tijdens het avondmaal
- Bloedtransfusie is geen bloed nuttigen maar een levensreddende medische ingreep
- De 144000 uitverkorenen zijn joden
- Je bent als gelovige niet verplicht om langs de deuren te gaan
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164226401
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:42 schreef Manke het volgende:

[..]

ah zo :)
Hoe interpreteren jullie de verzen die daarop (lijken te) wijzen?
Welke teksten bedoel je?


quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Je bent er ook achter dat de inhoud van de bijbel niet op historie is gebaseerd, ja grotendeels fictie is? OK, dat praat in het vervolg een stuk makkelijker. :)
Dat zeg ik niet.


quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

En nog even wat JG misvattingen rechtzetten:
- Alle gelovigen mogen brood eten en wijn drinken tijdens het avondmaal
- Bloedtransfusie is geen bloed nuttigen maar een levensreddende medische ingreep
- De 144000 uitverkorenen zijn joden
- Je bent als gelovige niet verplicht om langs de deuren te gaan
De tevreden atheïst heeft gesproken!! En wat hij zegt is waarachtig! _O_

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 17:40:55 ]
  donderdag 4 augustus 2016 @ 17:49:08 #235
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164226516
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:39 schreef Hexxenbiest het volgende:
Dat zeg ik niet.
Je weet dat het zo is. En mits je daar achter bent valt heel veel op zijn plaats. En het WTG van zijn voetstuk.
pi_164226758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:49 schreef hoatzin het volgende:

Je weet dat het zo is. En mits je daar achter bent valt heel veel op zijn plaats. En het WTG van zijn voetstuk.
En geen van de JG's hebben een reactie gegeven op mijn post dat de inleiding van hun bijbel op een leugen berust.
https://ia902707.us.archi(...)_Scriptures_1969.pdf
Op het eind van de 1e eeuw bestond nog niet zoiets als een bijbel. Het evangelie volgens Johannes is pas in het begin van de 2e eeuw voltooid. Laten ze deze codex maar eens zien.
pi_164227576
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:39 schreef Hexxenbiest het volgende:]

De tevreden atheïst heeft gesproken!! En wat hij zegt is waarachtig! _O_
Bedankt dat je het beaamt. :)
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164228733
@ bianconeri

quote:
Op het feest ter ere van Herodes zijn verjaardag toen Johannes werdt onthoofd,
werdt ook gedanst.
Dansen mag dan ook niet ?
quote:
Het gaat naast die 2 slechte gevallen ook om de gedachte achter verjaardagen.
Had ik begrepen :)

quote:
Dat is heel anders dan dansen, dat wordt op heel andere gevallen gedaan (bv bij het huwelijk, of gewoon dansfeest). En heeft geen heidense oorsprong of wat dan ook.
Dus geen onthoofdingen :) is nochtans actueel tegenwoordig
Ik vroeg dit omdat bepaalde stromingen in de pinkstergemeenschap precies dezelfde tekst aanhalen om dansen te verbieden.

quote:
Maar zoals bekend is denken christenen nooit na over heidense gebruiken en dergelijke.
Denk maar aan valse gebruiken als kerst en oud&nieuw.
Spijtig dat je zo veralgemeend, maar kan je hierin volgen.
Verjaardagen zouden hun oorsprong hebben in Egypte.
Alleen de farao,s (goden) vierden hun verjaardag. Later de volkeren.

http://www.isgeschiedenis(...)et-verjaardagsfeest/

quote:
14 Nissan is nog altijd bekend wanneer dit is volgens de nog altijd bestaande joodse kalender.
En data zijn in de Bijbel vaak gewoon af te leiden aan wanneer Jezus geboren is, na hoeveel jaar hij dit deed en hoeveel jaar dat.
Over data van de geboorte bestaan verschillende uitleggingen alsook van sterfdag en dag van opstanding.
pi_164238244
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 18:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

[quote] zijn jullie anders goed bezig met aversie kweken tegen christenen in
Een vorm van waarheid. Anderen met de vinger wijzen en van zichzelf beweren dat ze onvolmaakt zijn en daardoor fouten maken.
Voor alle duidelijkheid heb ik het over de organisatie, niet de individuele JG's.
pi_164238273
Schoonmaakslotje.
pi_164238317
ATON, distazo, Manke, etc.
De Bijbel zoals jullie die bespreken dat kun je hier doen:
F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #25

Hier graag OT over JG.
pi_164238368
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef laforest het volgende:
ATON, distazo, Manke, etc.
De Bijbel zoals jullie die bespreken dat kun je hier doen:
F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #25

Hier graag OT over JG.
Is het mogelijk om de verwijderde posts ook in dat topic te plaatsen ?
pi_164238370
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:12 schreef laforest het volgende:
ATON, distazo, Manke, etc.
De Bijbel zoals jullie die bespreken dat kun je hier doen:
F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #25

Hier graag OT over JG.
Is dit een grondige reden om een hele rits waardevolle post en opzoekingswerk in de prullemand te gooien ? Erg dat de vorm hier belangrijker is dan de inhoud.
pi_164238400
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:16 schreef ATON het volgende:

[..]

Is dit een grondige reden om een hele rits waardevolle post en opzoekingswerk in de prullemand te gooien ? Erg dat de vorm hier belangrijker is dan de inhoud.
Ja.
Ik heb je al vaker gevraagd om op te houden met topickapen.
pi_164238489
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:18 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja.
Ik heb je al vaker gevraagd om op te houden met topickapen.
Had u mij verwittigd, had ik mijn posts gecopieerd, ben nieuw hier op FOK.
Geen mogelijkheid om ze in het andere topic te plaatsen ?
pi_164239127
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:18 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja.
Ik heb je al vaker gevraagd om op te houden met topickapen.
O sorry forumlid, ik kan je vraag hier niet beantwoorden gezien dit off topic zou kunnen zijn. :?
pi_164239133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:22 schreef hoatzin het volgende:

[quote]En verder.
Alles over
Ok

quote:
/met Jehovah's Getuigen.
Jammer dat ze soms inhoudelijk zo vlug afhaken.
Het gevolg hiervan is dat discussies worden voortgezet zonder hen en daardoor posts
worden verwijderd.

quote:
Game on!
Vreemd spel op deze wijze :)
pi_164239892
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:08 schreef laforest het volgende:
Schoonmaakslotje.
^O^
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164240699
Als het goed is ziet Bianco vanmiddag met eigen ogen de video op het congres waarin een uitgesloten kind uit huis wordt gezet.. en dat de ouders zelfs de telefoon niet meer opnemen als het kind naar huis probeert te bellen.

Ben benieuwd wat voor draai hij eraan gaat geven om toch te kunnen ontkennen dat dit waar is / of dat het eigenlijk een liefdevolle regeling en helemaal niet extreem :+
Alpha kenny one
pi_164241744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:19 schreef falling_away het volgende:
Als het goed is ziet Bianco vanmiddag met eigen ogen de video op het congres waarin een uitgesloten kind uit huis wordt gezet.. en dat de ouders zelfs de telefoon niet meer opnemen als het kind naar huis probeert te bellen.

Ben benieuwd wat voor draai hij eraan gaat geven om toch te kunnen ontkennen dat dit waar is / of dat het eigenlijk een liefdevolle regeling en helemaal niet extreem :+
Ik ben toch zo ontzettend benieuwd wat jóuw ouders daarover te zeggen hebben. Of heb je het er met hen niet over gehad? Gezien je bezorgdheid in dit forum over potentiële JG denk ik niet dat jij werkeloos zou toezien hoe jouw ouders zich verder in de sekte laat zinken.
Stel dat je je in het hindoeïsme bekeert, zou je dan opeens ouderloos zijn?
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:20:14 #251
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164241960
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 17:39 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Welke teksten bedoel je?

[..]

had je het nog meegekregen? De posts zijn weg. Ben benieuwd wat JG van deze verzen maken.
pi_164242221
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:20 schreef Manke het volgende:

[..]

had je het nog meegekregen? De posts zijn weg. Ben benieuwd wat JG van deze verzen maken.
Kun je het nog een keer posten? Ik ga er vanavond naar kijken.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:38:30 #253
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164242332
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:32 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Kun je het nog een keer posten? Ik ga er vanavond naar kijken.
Uitleg met alle versen:
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Opname-MV.pdf

En meer info: http://www.verhoevenmarc.be/opname.htm
pi_164242714
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:10 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik ben toch zo ontzettend benieuwd wat jóuw ouders daarover te zeggen hebben. Of heb je het er met hen niet over gehad? Gezien je bezorgdheid in dit forum over potentiële JG denk ik niet dat jij werkeloos zou toezien hoe jouw ouders zich verder in de sekte laat zinken.
Stel dat je je in het hindoeïsme bekeert, zou je dan opeens ouderloos zijn?
Mijn ouders hebben aangegeven dat als ik dingen zou doen waar normaal gezien uitsluiting op zou volgen ze inderdaad alleen nog maar heel oppervlakkig contact met me zouden hebben. Er is ook een lezing over het helpen van inactieven dus ik vermoed dat ze zich meer daar aan zullen optrekken.
Alpha kenny one
pi_164242815
quote:
Ik zie al waar het over gaat. Vanavond met de bijbel erbij..

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 12:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben aangegeven dat als ik dingen zou doen waar normaal gezien uitsluiting op zou volgen ze inderdaad alleen nog maar heel oppervlakkig contact met me zouden hebben. Er is ook een lezing over het helpen van inactieven dus ik vermoed dat ze zich meer daar aan zullen optrekken.
Maar wat vinden ze van het onderwerp dat op het congres besproken gaat worden?
pi_164243060
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:03 schreef Hexxenbiest het volgende:


Maar wat vinden ze van het onderwerp dat op het congres besproken gaat worden?
Mijn ouders zijn al heeel lang getuige. Om de vrede en goede sfeer te bewaren heb ik het zo min mogelijk over geloof met hen. Maar ik ben ook benieuwd wat ze te zeggen hebben na het congres. De lezingen lijken wat "dringender" te zijn dan andere jaren.
Alpha kenny one
pi_164248800
quote:
Ik heb een deel gelezen.

Eerlijk gezegd heb ik niet over opname gehoord zoals jij bedoelde. Daarom weet ik ook niet precies welke teksten je bedoelt. En verwacht je eigenlijk dan dat ik al die teksten uitleg (is behoorlijk veel :P)?

Maar in elk geval geloven JG niet dat hun gemeente-gebouw naar de hemel gaat. De hemel is geestelijk. Zij geloven dat Jezus komt wanneer de verdrukking er is. Hij Koning wordt, dus de oorlog tussen hem en Satan. En wanneer dan de vrede komt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:14 schreef falling_away het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn al heeel lang getuige. Om de vrede en goede sfeer te bewaren heb ik het zo min mogelijk over geloof met hen. Maar ik ben ook benieuwd wat ze te zeggen hebben na het congres. De lezingen lijken wat "dringender" te zijn dan andere jaren.
Logisch. De tijd gaat voorbij dus de dag dichterbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2016 18:32:11 ]
pi_164249331
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Logisch. De tijd gaat voorbij dus de dag dichterbij.
Tsja was alles maar zo logisch.. dan zou het aantal mensen dat van de symbolen gebruikt maakt op de gedachtenisviering ook moeten dalen ipv stijgen ieder jaar :)
Alpha kenny one
pi_164249737
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

Zij geloven dat Jezus komt wanneer de verdrukking er is.
En op welke verzen baseren ze dit ?
pi_164263620
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 18:31 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[quote]Maar in elk geval geloven JG niet dat hun gemeente-gebouw naar de hemel gaat.
Met de opname van de gemeente wordt bedoeld opname van de gelovigen, niet een gebouw.

quote:
Zij geloven dat Jezus komt wanneer de verdrukking er is. Hij Koning wordt,
Koning wordt ? In eerdere discussies met JG had ik begrepen dat Jezus koning zou zijn sinds 1914,
klopt dit ? leren jullie dit zo ?

[ Bericht 0% gewijzigd door distazo op 06-08-2016 10:11:28 ]
pi_164264280
quote:
Hoi Manke,

ik raad je aan niet op sites van die Verhoeve te komen. Ooit ben ik eens zo stom geweest hierop te komen en artikelen te lezen. Je wordt er enkel dogmatisch van als de pest. Hij is tegen alles wat niet van hem is, en noemt ze allemaal de duivel etc...

Er zullen heus wel neutralere artikelen zijn over opname en dergelijke?
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_164265370
https://www.rtvutrecht.nl(...)en-naar-utrecht.html
quote:
UTRECHT/UTRECHT - Jehova's Getuigen organiseren dit weekend een congres in de Jaarbeurs. Er worden iedere dag zo'n 30.000 gelovigen verwacht en daarom is de Jaarbeurs volledig afgehuurd.

Het hele weekend praten de gelovigen over het thema loyaliteit. Dat is volgens een woordvoerder niet zo maar gekozen. "Loyaliteit is essentieel voor elke goede relatie. Dit jaar zal ons congres mensen helpen sterkere vriendschappen en familiebanden te vormen en vooral een sterke band met God op te bouwen", aldus Paul de Roos, woordvoerder van het congres.

Behalve in Utrecht zijn tegelijkertijd bijeenkomsten in Zwolle en Den Bosch. Er zijn op alle bijeenkomsten ook zo'n 1700 Jehova's uit het buitenland aanwezig, onder meer uit IJsland en de Verenigde Staten.

Tijdens het congres worden 49 presentaties gehouden. Ook zijn 35 korte video's en twee films te zien. Verder is er veel ruimte voor muziek.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_164284166
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:10 schreef ATON het volgende:

[quote]Gods naam staat nergens in het nt in de griekse grondtekst hè daar staat kyrios (Heer), en uitgerekend waar jezus ook kyrios word genoemd door paulus zetten jullie de godsnaam er niet neer omdat de triniteit niet in de JG leerstelling past. :Y
quote:
Dan hebben de JG's duidelijk een probleem met dit vers, indien dit er zoals ik van mening ben, er later is bijgeschreven :

quote:
Verklaar me eens hoe het mogelijk is dat Mattheus het heeft over " in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes " ( Matt.28 : 19 ),
Er bestaat inderdaad twijfel over de echtheid van dit vers, maar het zou kunnen dat Jezus deze woorden heeft gezegd.
Vader, Zoon en HG werken immers altijd samen.
pi_164285897
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Gods naam staat nergens in het nt in de griekse grondtekst hè daar staat kyrios (Heer), en uitgerekend waar jezus ook kyrios word genoemd door paulus zetten jullie de godsnaam er niet neer omdat de triniteit niet in de JG leerstelling past. :Y
De JG's zeggen hierover:

quote:
De goddelijke naam komt in verkorte vorm in de Griekse Geschriften voor.
In Openbaring 19:1, 3, 4, 6 maakt de goddelijke naam deel uit van de uitdrukking „Alleluja” of „Hallelujah”. De letterlijke betekenis van die uitdrukking is „Looft Jah!” Jah is een verkorte vorm van de naam Jehovah.

Uit vroeg-Joodse geschriften blijkt dat Joodse christenen de goddelijke naam in hun geschriften gebruikten.

De Tosefta, een op schrift gestelde verzameling mondelinge wetten die omstreeks het jaar 300 van onze jaartelling voltooid was, zegt over christelijke geschriften die op de sabbat verbrand werden: „De boeken van de Evangelisten en de boeken van de minim [waarschijnlijk Joodse christenen] redden ze niet uit een vuur. Maar ze mogen verbranden waar ze zijn, . . . samen met de verwijzingen naar de Goddelijke Naam die erin staan.” Dezelfde bron citeert de woorden van rabbi José de Galileeër, die in het begin van de tweede eeuw van onze jaartelling leefde, dat men op andere dagen van de week „de verwijzingen naar de Goddelijke Naam die erin staan [in de christelijke geschriften] eruit snijdt en ze wegbergt, en de rest verbrandt”. Er zijn dus krachtige bewijzen dat de Joden die in de tweede eeuw leefden, geloofden dat christenen Jehovah’s naam in hun geschriften gebruikten.
Ik had nog nooit van de Tosefta gehoord trouwens
Alpha kenny one
pi_164286239
edit: niet zo op de man graag

[ Bericht 95% gewijzigd door Perrin op 08-08-2016 09:59:52 ]
pi_164291345
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 00:37 schreef ATON het volgende:

[..]

edited
Aton probeer eens wat constructiever te reageren op de gelovige medeforummers alsjeblieft. :N

[ Bericht 13% gewijzigd door Perrin op 08-08-2016 09:59:59 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:01:48 #267
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164291840
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 09:53 schreef distazo het volgende:
Koning wordt ? In eerdere discussies met JG had ik begrepen dat Jezus koning zou zijn sinds 1914,
klopt dit ? leren jullie dit zo ?
Hm. Jezus is al rond 30 gezalfd tot koning. Messias betekent dan ook gezalfde koning. Waarom hij dan nog een keer koning moet worden is mij een raadsel.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoatzin op 07-08-2016 11:13:01 ]
pi_164296741
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:01 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hm. Jezus is al rond 30 gezalfd tot koning. Messias betekent dan ook gezalfde koning. Waarom hij dan nog een keer koning moet worden is mij een raadsel.
Jezus ontving bij zijn doop de HG, het woord zalven in lukas zou een betrekking hebben op een ander soort zalvng dan letterlijk zalven tot koning.

Jezus is natuurlijk onze Hogepriester en Koning.
Ik denk dat dit gebeurde toen het gordijn/voorhangsel scheurde op het ogenblik dat hij stierf.
De weg werdt gebaand om bij zijn terugkeer in de hemel verhoogd te worden tot Heer en Koning en
hogepriester naar de wijze van Melchizedek. Hebreeen 10:vanaf vers 19

http://www.willibrordbijbel.nl/index.php?p=page&i=70986,71024

Fillipenzen 2 vanaf vers 6

http://www.willibrordbijbel.nl/index.php?p=page&i=70233,70262

Hebreeen 5:5

http://www.willibrordbijb(...)70883%2C70896&wbv=on

[ Bericht 0% gewijzigd door distazo op 07-08-2016 18:20:57 ]
pi_164305477
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:38 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Aton probeer eens wat constructiever te reageren op de gelovige medeforummers alsjeblieft. :N
Tja, ik doe m'n best, maar kon niks constructievers bedenken op zo'n domme post.
pi_164305702
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:35 schreef distazo het volgende:
Jezus ontving bij zijn doop de HG, het woord zalven in lukas zou een betrekking hebben op een ander soort zalvng dan letterlijk zalven tot koning./quote]
Die doop had daar niks mee te maken.
[quote]Ik denk dat dit gebeurde toen het gordijn/voorhangsel scheurde op het ogenblik dat hij stierf.
Is niet zo. Het voorhangsel was nog steeds intact bij de triomftocht van Titus in 71 n.C.
pi_164306255
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 19:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Tja, ik doe m'n best, maar kon niks constructievers bedenken op zo'n domme post.
En weer verteld dit heel veel over jou als persoon.
  zondag 7 augustus 2016 @ 20:00:39 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164306495
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 14:35 schreef distazo het volgende:
Jezus ontving bij zijn doop de HG, het woord zalven in lukas zou een betrekking hebben op een ander soort zalvng dan letterlijk zalven tot koning.
Dat kan wel zijn maar het joodse "messias" betekent gezalfde koning. Dàt was het doel ook van Jezus. Een herstel van het Koninkrijk Gods. En hij is met olie te Betanië gezalfd alvorens hij triomfantelijk Jeruzalem binnentrok. Als (beoogde) messias.
quote:
Ik denk dat dit gebeurde toen het gordijn/voorhangsel scheurde op het ogenblik dat hij stierf.
Als het gescheurd was is dat gebeurd tijdens de verwoesting van de tempel in 70. Het is, zoals Aton zegt, meegevoerd naar Rome om te showen. Dat het rond het jaar 30 scheurde is een verzinsel. Niemand zou zoiets kunnen zien, want op die plek mocht helemaal niemand komen. En dat een Romeinse centurion dat vanaf Golgotha gezien zou hebben, zoals in Marcus staat, is helemaal onmogelijk.
pi_164313185
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

[quote]Dat kan wel zijn maar het joodse "messias" betekent gezalfde koning. Dàt was het doel ook van Jezus. Een herstel van het Koninkrijk Gods. En hij is met olie te Betanië gezalfd alvorens hij triomfantelijk Jeruzalem binnentrok. Als (beoogde) messias.
Zowel messias als christus betekent gezalfde. Niet alleen een koning werdt gezalfd, maar ook de hogepriester en zelfs de profeet Elisa werdt gezalfd. zie 1 koningen
19:16.
Jezus was 1) profeet als mens op aarde. En is nu 2) koning en 3) hogepriester.

Zalven met betrekking tot een speciale gebeurtenis zoals bij koningen of hogepriester en in uitzonderlijk geval bij een profeet, gebeurde dit altijd op direct bevel van J-H-W-H.
Jezus zalving in Bethanie was na de triomftoch in Jeruzalem en gebeurde niet op bevel van
J-H-W-H.

In sommige gevallen zalfde J-H-W-H met HG zonder dat er zalfolie aan te pas kwam, dit was ook het geval met Jezus.
Verder ben ik het met je eens dat Jezus moest gezalfd worden tot koning met als doel het Koninkrijk G-ds te herstellen.

quote:
Als het gescheurd was is dat gebeurd tijdens de verwoesting van de tempel in 70. Het is, zoals Aton zegt, meegevoerd naar Rome om te showen. Dat het rond het jaar 30 scheurde is een verzinsel. Niemand zou zoiets kunnen zien, want op die plek mocht helemaal niemand komen. En dat een Romeinse centurion dat vanaf Golgotha gezien zou hebben, zoals in Marcus staat, is helemaal onmogelijk.
Jezus stelde net voor zijn dood het nieuwe verbond in, dit verbond hield in dat het oude verbond in vervulling zou gaan bij zijn dood. Jezus zei, "het is volbracht"

Jezus was het pachalam, Jezus boodt zich vrijwillig aan als offer en vervulde daarmee de Mozaische Wet. Het geschreven document telde vanaf toen niet meer in zijn oorspronkelijke betekenis.

Jezus herrees enkele dagen later en keerde terug naar de hemel als hogepriester.
Dierlijke offers zijn niet meer nodig.
Het gordijn scheurde daardoor. Of dit nu letterlijk was of symbolisch, is een onbelangrijk detail.

Vanaf toen is Jezus het belangrijkste wezen tussen G-d en de mens.

[ Bericht 0% gewijzigd door distazo op 07-08-2016 23:07:24 ]
pi_164315200
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:37 schreef distazo het volgende:
Zowel messias als christus betekent gezalfde. Niet alleen een koning werdt gezalfd, maar ook de hogepriester en zelfs de profeet Elisa werdt gezalfd. zie 1 koningen
19:16.
Juist, maar je vergeet gemakshalve iets over het hoofd. Geen enkele hogepriester of profeet deed zijn intrede op een ezel zoals KONING David dit gedaan heeft.

Zie je, en dàt bedoel ik nu met onzin :

quote:
Zalven met betrekking tot een speciale gebeurtenis zoals bij koningen of hogepriester en in uitzonderlijk geval bij een profeet, gebeurde dit altijd op direct bevel van J-H-W-H.
Jezus zalving in Bethanie was na de triomftoch in Jeruzalem en gebeurde niet op bevel van
J-H-W-H.

In sommige gevallen zalfde J-H-W-H met HG zonder dat er zalfolie aan te pas kwam, dit was ook het geval met Jezus.
Terwijl ik het met volgende quote eens ben:
quote:
Verder ben ik het met je eens dat Jezus moest gezalfd worden tot koning met als doel het Koninkrijk G-ds te herstellen.
En zoals ik hier al meermaals duidelijk gemaakt heb, verstaan de vrome joden met ' Koninkrijk Gods ' het land wat God aan Mozes had toegewezen in bruikleen. O ja... Wat men toen verstond onder Palestina.
quote:
Jezus stelde net voor zijn dood het nieuwe verbond in, dit verbond hield in dat het oude verbond in vervulling zou gaan bij zijn dood.
Lees dan nog maar eens Matth. 5 : 17 - 19. De rest is proza wat 40 tot 100 jaar na zijn dood geschreven is door Helleense joden.
quote:
Het gordijn scheurde daardoor. Of dit nu letterlijk was of symbolisch, is een onbelangrijk detail.
Het voorhangsel was dus niet letterlijk gescheurd zoals Marcus ons laat geloven, maar in figuurlijke zin. Textiel scheuren, of het nu gaat om een kleed of een gordijn is voor elke vrome jood duidelijk en wil zeggen : Hier neem ik afstand van - hier wil ik geen deel meer van uitmaken. De joden hadden in 70 hun strijd verloren. JHWH had de Tempel verlaten. JHWH had zijn volk verlaten. Dit zijn ook de zo gezegde laatste woorden van Jezus : Abba, waarom heb je mijn verlaten. Jezus stond hier voor de strijdvaardige vrome jood. JHWH had kamp gekozen voor de overwinnaar. Het ' Nieuw verbond ' was er een met de Hellenen, de schrijvers van het N.T. en geen Nieuw verbond door Jezus uitgesproken.

quote:
Vanaf toe was Jezus het belangrijkste wezen tussen G-d en de mens.
Althans dan toch de mythische Jezus van de Helleense mens.
pi_164317659
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:17 schreef ATON het volgende:

[..]

Juist, maar je vergeet gemakshalve iets over het hoofd. Geen enkele hogepriester of profeet deed zijn intrede op een ezel zoals KONING David dit gedaan heeft.

Zie je, en dàt bedoel ik nu met onzin :

[..]

Terwijl ik het met volgende quote eens ben:

[..]

En zoals ik hier al meermaals duidelijk gemaakt heb, verstaan de vrome joden met ' Koninkrijk Gods ' het land wat God aan Mozes had toegewezen in bruikleen. O ja... Wat men toen verstond onder Palestina.

[..]

Lees dan nog maar eens Matth. 5 : 17 - 19. De rest is proza wat 40 tot 100 jaar na zijn dood geschreven is door Helleense joden.

[..]

Het voorhangsel was dus niet letterlijk gescheurd zoals Marcus ons laat geloven, maar in figuurlijke zin. Textiel scheuren, of het nu gaat om een kleed of een gordijn is voor elke vrome jood duidelijk en wil zeggen : Hier neem ik afstand van - hier wil ik geen deel meer van uitmaken. De joden hadden in 70 hun strijd verloren. JHWH had de Tempel verlaten. JHWH had zijn volk verlaten. Dit zijn ook de zo gezegde laatste woorden van Jezus : Abba, waarom heb je mijn verlaten. Jezus stond hier voor de strijdvaardige vrome jood. JHWH had kamp gekozen voor de overwinnaar. Het ' Nieuw verbond ' was er een met de Hellenen, de schrijvers van het N.T. en geen Nieuw verbond door Jezus uitgesproken.

[..]

Althans dan toch de mythische Jezus van de Helleense mens.
Beste ATON,

Als u mijn postings " DOM " vindt, hoef ik hierop niet te reageren tenzij jij uw excuses aanbied

Groet distazo.

[ Bericht 0% gewijzigd door distazo op 08-08-2016 00:31:41 ]
pi_164322091
edit: niet zo op de man

[ Bericht 93% gewijzigd door Perrin op 08-08-2016 09:58:26 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:34:39 #277
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164323067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:19 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Maar wat is nou je probleem met dat uit Matth?
Waarom zou hij dat niet in de naam van de 3 kunnen doen? Ik zie op geen enkele manier een probleem.

Nee en dat is nu juist HET probleem. Jij ziet geen problemen door een volkomen gebrek aan inzicht in het ontstaan van deze geschriften. Dat komt ervan als je klakkeloos alles aanneemt van de WTG. :P
  maandag 8 augustus 2016 @ 11:21:02 #278
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164324878
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je hebt hier helemaal gelijk hoor.
Schijnbaar is de prediking over de gehele aarde nog niet ten einde.
Schijnbaar? Blijkbaar! En die prediking lijkt nooit voldoende te zijn want het einde komt niet. Ondanks dat het bijbelse evangelie al honderden jaren overal ter wereld gepredikt wordt. Met een goede ontvanger kun je het zelfs op de maan beluisteren. Dus voorbij de uithoeken der gehele wereld.

Een loze kreet dus, zoals zovele loze kreten.
quote:
Laat je niet rare on-Bijbelse zaken aanpraten
_O-

(bloedtransfusies, verjaardagen niet vieren, ik zeg u heden, en zo nog tig vreemde onbijbelse zaken...)
pi_164327410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:37 schreef hoatzin het volgende:

Wie de schoen past.... (Jehovah ziet alles hoor)
Jehovah ziet absoluut alles. Maar sinds wanneer mag je niet een bepaalde voorkeur hebben?
Jij maakt er verafgoden van.

quote:
Hier lieg je zelf keihard. Nee niet één keer maar verschillende keren! 1914 en 1975 zijn de bekendste. En er is alweer een nieuwe datum: 2034. Dat is namelijk 1914 en de 120 jaar van Noach daar bij opgeteld. Tegenwoordig is zo’n voorspelling direct bekend en gedeeld via internet. Toch laat men zo af en toe wat hints los over wanneer Armageddon zou moeten komen. Dat moet ook wel, anders is het niets anders dan het vele tientallen jaren herhaalde “de tijd dringt; het komt steeds dichter bij” en dat is niet voor iedereen een bevredigende boodschap.

Volgens het artikel “Beweren Jehovah’s Getuigen dat Armageddon in 2034 komt?” wijst het WTG voorzichtig naar de “120 jaar van Noach”. Vanaf 1914 (dat niet klopt overigens…) kom je dan in 2034 uit. Dat komt het WTG wel aardig uit. Het is niet té ver weg, maar ook niet te dichtbij. Ze kunnen nog een tijdje voort als dit zou kloppen. Nogmaals: het wordt niet openlijk geleerd, maar het idee is wel degelijk onder aandacht van de Jehovah’s Getuigen gebracht.

Game on met Armageddon!
Jij bent degene die keihard liegt met al je data.
En dan ook nog aankomen met een leugenachtige 2034 wat helemaal niet binnen JG speelt.
Dat is weer eens iets wat verzonnen wordt door tegenstanders.

En waarom zou niets passen binnen '''de tijd dringt''?
Wij zeggen nooit dat tijd dringt binnen 5 jaar moet passen. Voor God is 1000 jaar maar 1 dag. Dus tja.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:48 schreef hoatzin het volgende:

En wederom een (inhouds)loze reactie.....
Een typische: Pot verwijt de ketel dat het zwart ziet wat jij hier tegen Hexxenbiest doet.
pi_164327605
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:52 schreef Manke het volgende:
Dat Jezus voor zijn kerk komt en deze tot zich neemt, en dat dan de verdrukking van 7 jaar van Openbaringen begint.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 13:42 schreef Manke het volgende:

ah zo :)
Hoe interpreteren jullie de verzen die daarop (lijken te) wijzen?
Jezus zal wel terug komen om te strijden tegen Satan. Dat is wat Openbaring leert.
En waar precies haal jij 7 jaar van verdrukking vandaan?
Wij kennen wel de grote verdrukking, dat wordt duidelijk genoemd in Openbaring. Maar 7 jaar is geen Bijbels genoemde duur.

Welke verzen doel jij op?

quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 16:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

En nog even wat JG misvattingen rechtzetten:
- Alle gelovigen mogen brood eten en wijn drinken tijdens het avondmaal
- Bloedtransfusie is geen bloed nuttigen maar een levensreddende medische ingreep
- De 144000 uitverkorenen zijn joden
- Je bent als gelovige niet verplicht om langs de deuren te gaan
1. Nergens staat dat alle gelovigen brood eten en wijn drinken bij avondmaal. Dat je geen Bijbeltekst noemt zegt genoeg.

2. Bloedtransfusie past ook niet bij verbod op eten bloed maar bij niet tot je nemen van bloed.

3. 144.000 zijn geen joden, dat staat nergens in de Bijbel (hint: Die 12 stammen kloppen niet want er zijn er 13 he)

4. Verplichten ook niemand iets hoor. Maar de prediking hoort wel bij het ware geloof.
pi_164327734
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:46 schreef distazo het volgende:
@ bianconeri

Dus geen onthoofdingen :) is nochtans actueel tegenwoordig
Ik vroeg dit omdat bepaalde stromingen in de pinkstergemeenschap precies dezelfde tekst aanhalen om dansen te verbieden.
Nergens wordt er over dansen gesproken. Noch heeft dansen een niet zuivere koffie oorsprong.
Dus geen enkele reden om dat te gaan verbieden. In tegenstelling tot de pinkstergemeenschap baseren wij zaken op de Bijbel. (en nee is niet om ons op de schouder te kloppen maar dat is gewoon zo en dat is te onderbouwen)

quote:
Spijtig dat je zo veralgemeend, maar kan je hierin volgen.
Verjaardagen zouden hun oorsprong hebben in Egypte.
Alleen de farao,s (goden) vierden hun verjaardag. Later de volkeren.
Maar de oorsprong en hoe het in de Bijbel genoemd wordt blijven verkeerde dingen voor christenen. Ongeacht hoe het zich ontwikkelde tot in deze tijd.

quote:
Over data van de geboorte bestaan verschillende uitleggingen alsook van sterfdag en dag van opstanding.
Kerst bestaat alleen maar omdat de Romeinse keizer vriendjes wou maken met de christenen en daarom een heidens feest (zie de gebruiken bij kerst, zoals kerstboom en de piek) een andere naam gaf en zei dat Jezus toen werd geboren terwijl dat gewoon onmogelijk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 09:03 schreef distazo het volgende:

Een vorm van waarheid. Anderen met de vinger wijzen en van zichzelf beweren dat ze onvolmaakt zijn en daardoor fouten maken.
Voor alle duidelijkheid heb ik het over de organisatie, niet de individuele JG's.
Er is een verschil tussen onvolmaakt zijn en heel bewust valse leringen hebben zoals de andere kerken hebben. Die doen bewust dingen die de Bijbel verboden hebben.
Of denk aan woorden van de paus, die zo vaak melding maakt over verboden van homo-huwelijk, of niet samenwonen voor het huwelijk. Maar wordt allemaal gewoon toegelaten binnen de RKK.

En het gaat helemaal niet om vingertje wijzen. Wij benoemen gewoon Bijbelse leerstellingen. En daar kun je gewoon simpelweg de conclusie uit gaan halen dat wat andere kerken leren niet met de Bijbel overeenstemmen. Je kunt binnen 10 minuten al alle grote christelijke religies wegstrepen.
pi_164327816
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:19 schreef falling_away het volgende:
Als het goed is ziet Bianco vanmiddag met eigen ogen de video op het congres waarin een uitgesloten kind uit huis wordt gezet.. en dat de ouders zelfs de telefoon niet meer opnemen als het kind naar huis probeert te bellen.

Ben benieuwd wat voor draai hij eraan gaat geven om toch te kunnen ontkennen dat dit waar is / of dat het eigenlijk een liefdevolle regeling en helemaal niet extreem :+
Haha wat een prachtig congres was het toch!!

En wat het allermooiste was? GEEN van de dingen die jij hier hebt genoemd is er in teruggekomen.

Iets over kleding? Geen enkel woord.

Iets over scholing? Geen enkel woord.

Iets over een verbod van uitgesloten kinderen die thuis wonen? Geen enkel woord.

Wat ben jij een vuile leugenaar _O- _O-
Voor dit congres kon ik daar niets van zeggen want wist natuurlijk nog niet wat ging komen. Maar nou mag ik dat zeggen want er is geen woord gesproken of getoond van wat jij hier allemaal zei.
Echt te hilarisch voor woorden.

En die video wat jij in de quote noemt?
Dat ging gewoon over een al volwassen kind wat nog thuis woonde wat allemaal hele slechte dingen deed en slechte invloeden had op de nog jonge kinderen die ook nog thuis woonden.
De ouders zeiden alleen: Het is beter als je op jezelf gaat wonen.

Nou boeeeehoeeeee. Hahahahahaha is dat nou waar jij al je leugens op baseerde? _O- _O-
Geweldig hoe die haters, die felle tegenstanders van een mug een olifant maken.
Gewoon een praktijk filmpje, ook helemaal niets van een leerstelling er over ofzo. Verder is daar ook geen woord over gerept.
pi_164328097
Ik wist het! Ik wist dat het niet zo erg was!! :D
pi_164328129
quote:
En nou jij zelf svp.
Uit welke verzen moet nou blijken dat de gemeente opgenomen moet worden?
Ik heb dat pdf bestand wat bekeken en de teksten gezien daar. Maar waar moet nou uit blijken dat ineens de gehele gemeente opgenomen moet worden?

Of die 7 jaar? Iets met antichrist 3,5 jaar? Waar komt dat allemaal vandaan?
Dat schema is trouwens sws wat vaag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 19:00 schreef falling_away het volgende:

Tsja was alles maar zo logisch.. dan zou het aantal mensen dat van de symbolen gebruikt maakt op de gedachtenisviering ook moeten dalen ipv stijgen ieder jaar :)
Nee hoor. Dat hoeft niet per se.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 09:53 schreef distazo het volgende:

Met de opname van de gemeente wordt bedoeld opname van de gelovigen, niet een gebouw.
Logisch. Maar waar zou dit uit blijken, in 1x allemaal naar de hemel?

quote:
Koning wordt ? In eerdere discussies met JG had ik begrepen dat Jezus koning zou zijn sinds 1914,
klopt dit ? leren jullie dit zo ?
Ja klopt. Dit blijkt uit Bijbelse gedachte. Maar hoewel Jezus al heerst in de hemel (Openb 12 zie je dat Jezus Satan uit de hemel gooide). zie je duidelijk dat zijn heerschappij over de aarde nog niet in werking getreden is. Dat moment moet nog komen.
pi_164328198
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:34 schreef hoatzin het volgende:

Nee en dat is nu juist HET probleem. Jij ziet geen problemen door een volkomen gebrek aan inzicht in het ontstaan van deze geschriften. Dat komt ervan als je klakkeloos alles aanneemt van de WTG. :P
Ik neem geen enkel woord klakkeloos aan.
Jij neemt alles klakkeloos aan als het maar anti-JG is en als het maar anti-God is.

Er staat alleen maar in naam van alle 3. In geen enkele zin levert dat een probleem op voor wat dan ook.

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Schijnbaar? Blijkbaar! En die prediking lijkt nooit voldoende te zijn want het einde komt niet. Ondanks dat het bijbelse evangelie al honderden jaren overal ter wereld gepredikt wordt. Met een goede ontvanger kun je het zelfs op de maan beluisteren. Dus voorbij de uithoeken der gehele wereld.

Een loze kreet dus, zoals zovele loze kreten.
Sinds wanneer wordt er echt overal gepredikt dan?
En er komen nog genoeg mensen in de waarheid.
Met je er was toen al gepredikt tot elke uithoek, met je alleen in de joodse wereld _O-

quote:
(bloedtransfusies, verjaardagen niet vieren, ik zeg u heden, en zo nog tig vreemde onbijbelse zaken...)

Ken de Bijbel ^O^
En die ken jij niet.

quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:43 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik wist het! Ik wist dat het niet zo erg was!! :D
Uhm je doelt op mijn reactie van het filmpje?

Ennuh waarom heb je dat zelf niet gezien als dat zo is :@
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:58:57 #286
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164328506
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:13 schreef bianconeri het volgende:

Jij bent degene die keihard liegt met al je data.
_O-
quote:
En dan ook nog aankomen met een leugenachtige 2034 wat helemaal niet binnen JG speelt.
Dat is weer eens iets wat verzonnen wordt door tegenstanders.
Niet waar. Het speelt wel. Aantoonbaar. En nee, men schreeuwt het niet (meer) van de daken. Door de wol geverfd door o.a het debalcle 1975, toen duizenden JG de sekte verlieten, diep ontgoocheld.

quote:
Voor God is 1000 jaar maar 1 dag. Dus tja.
Dat staat nergens, zelfs niet in jullie aangepaste bijbel. Er staat het woordje "als" tussen en dat maakt een heel groot verschil.
Beeldspraak, begrijp je wel? Nee dat begrijp je niet, daar ben je te dom voor want dat heb ik al vaker gezegd en weer begin je erover.

quote:
Sinds wanneer wordt er echt overal gepredikt dan?
En er komen nog genoeg mensen in de waarheid.
Niet wordt maar is. Niet letterlijk want op de Noordpool prediken heeft weinig nut.
quote:
Met je er was toen al gepredikt tot elke uithoek, met je alleen in de joodse wereld _O-
Als je ook maar een beetje op de hoogte bent weet je zulke dingen. Domme roeptoeters weten dat niet, die denken ook niet, die bauwen alleen het WTG na. :)

Want jij hebt niet 1 gedachte over deze materie die niet 100% uitgedragen wordt door het WTG. :P

[ Bericht 26% gewijzigd door hoatzin op 08-08-2016 15:06:34 ]
pi_164328567
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:58 schreef hoatzin het volgende:

_O-

Niet waar. Het speelt wel. Aantoonbaar. En nee, men schreeuwt het niet (meer) van de daken. Door de wol geverfd door o.a het debalcle 1975, toen duizenden JG de sekte verlieten, diep ontgoocheld.

Dat staat nergens, zelfs niet in jullie aangepaste bijbel. Er staat het woordje "als" tussen en dat maakt een heel groot verschil.
Beeldspraak, begrijp je wel? Nee dat begrijp je niet, daar ben je te dom voor want dat heb ik al vaker gezegd en weer begin je erover.
Wauw, gewoon vol leugens en dat in 1 post.

Nee dat speelt niet. Nee je data's kloppen niet. Nee wij hebben geen aangepaste Bijbel.
En wat doet dat als er nou toe.
Voor God is 1000 jaar als 1 dag. Wat gewoon op hetzelfde neer komt. Qua tijdsperiode is het voor Hem als zijnde een korte periode waar we het over hebben.
Dat jij dit soort beeldspraak niet kunt begrijpen zegt meer over jouw domheid dan die van mij.
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:02:35 #288
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164328591
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:28 schreef bianconeri het volgende:

Kerst bestaat alleen maar omdat de Romeinse keizer vriendjes wou maken met de christenen en daarom een heidens feest
Precies. En het hele NT is anti-joods en pro-Romeins om de Romeinen (en andere bekeerde heidenen) niet voor de kop te stoten. De Paulus gedachte dus. Heeft niets meer te maken met de opvattingen van Jezus.
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:06:50 #289
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164328702
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wauw, gewoon vol leugens en dat in 1 post.

Nee dat speelt niet. Nee je data's kloppen niet. Nee wij hebben geen aangepaste Bijbel.
En wat doet dat als er nou toe.
Voor God is 1000 jaar als 1 dag. Wat gewoon op hetzelfde neer komt. Qua tijdsperiode is het voor Hem als zijnde een korte periode waar we het over hebben.
Dat jij dit soort beeldspraak niet kunt begrijpen zegt meer over jouw domheid dan die van mij.
En dat noemt zich christen...? :')

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 08-08-2016 14:59:52 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:19:31 #290
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164329058
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]


[..]

Jezus zal wel terug komen om te strijden tegen Satan. Dat is wat Openbaring leert.
En waar precies haal jij 7 jaar van verdrukking vandaan?
Wij kennen wel de grote verdrukking, dat wordt duidelijk genoemd in Openbaring. Maar 7 jaar is geen Bijbels genoemde duur.

Welke verzen doel jij op?

[..]

1. Nergens staat dat alle gelovigen brood eten en wijn drinken bij avondmaal. Dat je geen Bijbeltekst noemt zegt genoeg.

2. Bloedtransfusie past ook niet bij verbod op eten bloed maar bij niet tot je nemen van bloed.

3. 144.000 zijn geen joden, dat staat nergens in de Bijbel (hint: Die 12 stammen kloppen niet want er zijn er 13 he)

4. Verplichten ook niemand iets hoor. Maar de prediking hoort wel bij het ware geloof.
Jezus gaat niet tegen satan strijden als Hij terugkomt, maar gewoon alles in 1x fixen, onheilige drie-eenheid in het vuur werpen voor eeuwige pijniging, en satan in de afgrond opsluiten voor 1000 jaar. Dat Jezus tegen satan gaat strijden is een JG visie, maar ook islamitisch, dit is ws de valse christus.

De 7 jaar staan in Daniel en in openbaringen (in dagen), welke na 3,5 jaar wordt afgekapt wanneer de ac z'n ware aard zal laten zien. De kerk zou dan al weg zijn gehaald, vlak voor deze 7 jaren beginnen.
Aldus de bijbel.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:07:42 #291
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164330588
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Jezus gaat niet tegen satan strijden als Hij terugkomt, maar gewoon alles in 1x fixen, onheilige drie-eenheid in het vuur werpen voor eeuwige pijniging, en satan in de afgrond opsluiten voor 1000 jaar. Dat Jezus tegen satan gaat strijden is een JG visie, maar ook islamitisch, dit is ws de valse christus.

De 7 jaar staan in Daniel en in openbaringen (in dagen), welke na 3,5 jaar wordt afgekapt wanneer de ac z'n ware aard zal laten zien. De kerk zou dan al weg zijn gehaald, vlak voor deze 7 jaren beginnen.
Aldus de bijbel.
psst.. Jezus komt niet terug. Hij is al bijna 20 eeuwen dood en begraven.
pi_164330634
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:19 schreef Manke het volgende:

[..]

Jezus gaat niet tegen satan strijden als Hij terugkomt, maar gewoon alles in 1x fixen, onheilige drie-eenheid in het vuur werpen voor eeuwige pijniging, en satan in de afgrond opsluiten voor 1000 jaar. Dat Jezus tegen satan gaat strijden is een JG visie, maar ook islamitisch, dit is ws de valse christus.

De 7 jaar staan in Daniel en in openbaringen (in dagen), welke na 3,5 jaar wordt afgekapt wanneer de ac z'n ware aard zal laten zien. De kerk zou dan al weg zijn gehaald, vlak voor deze 7 jaren beginnen.
Aldus de bijbel.
die strijd heeft Jezus al gestreden en ook overwonnen bij zijn sterven aan het kruis en daarna dus zijn opstanding.
pas ergens na het 1000 jarig vredesrijk zal God het eindoordeel over alles vellen, en wordt al het kwaad echt voorgoed vernietigd.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_164330695
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:07 schreef hoatzin het volgende:

[..]

psst.. Jezus komt niet terug. Hij is al bijna 20 eeuwen dood en begraven.
o ja heb jij hier tastbaar bewijs voor?
dna etc en ander onomstotelijk bewijs?
want alleen een graf met een aantal namen heb je niks aan zonder dna van Jezus en dna uit een eventueel graf. ;)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:37:06 #294
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164331442
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:11 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

o ja heb jij hier tastbaar bewijs voor?
dna etc en ander onomstotelijk bewijs?
want alleen een graf met een aantal namen heb je niks aan zonder dna van Jezus en dna uit een eventueel graf. ;)
Nee hoor. Heb jij bewijs voor het tegenovergestelde? Ook niet.

Ok, gelijk spel zou je zeggen. Je mag geloven wat je wil maar volgens mij is er nog nooit een mens uit de dood opgestaan. Dood is dood. Verder zou je ook het DNA van Jozef moeten gebruiken om aan te tonen dat hij de vader is, zoals het geslachtsregister van Mattheus beweert. Maar die Jozef wordt angstvallig uit de boeken gehouden, op een enkel spoortje na.
pi_164331593
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:37 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Nee hoor. Heb jij bewijs voor het tegenovergestelde? Ook niet.

Ok, gelijk spel zou je zeggen. Je mag geloven wat je wil maar volgens mij is er nog nooit een mens uit de dood opgestaan. Dood is dood. Verder zou je ook het DNA van Jozef moeten gebruiken om aan te tonen dat hij de vader is, zoals het geslachtsregister van Mattheus beweert. Maar die Jozef wordt angstvallig uit de boeken gehouden, op een enkel spoortje na.
Omdat Jozef ook niet de werkelijk vader is zoals je in de bijbel kunt lezen.
Maar God, je kunt lezen dat Jozef er ook eigenlijk vandoor wou gaan toen hij wist dat maria zwanger was, maar God verhoede dat, door de engel Gabriël ook naar hem te sturen.
Je kunt het allemaal lezen in de bijbel hoe het zit. :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:48:37 #296
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164331834
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Omdat Jozef ook niet de werkelijk vader is zoals je in de bijbel kunt lezen.
Matth 1:16 En Jakob gewon Jozef, den man van Maria, uit welke geboren is JEZUS, gezegd Christus.

Het staat er wel. Dit geslachtsregister moet aantonen dat Jezus van David afstamt via Jozef. Jozef is dus gewoon de vader. :)
quote:
Maar God, je kunt lezen dat Jozef er ook eigenlijk vandoor wou gaan toen hij wist dat maria zwanger was, maar God verhoede dat, door de engel Gabriël ook naar hem te sturen.
Je kunt het allemaal lezen in de bijbel hoe het zit. :)
Je er werden te pas en te onpas engelen ingezet toentertijd. Maar goed, duidelijk is wel dat het hele verhaal rammelt he? Enerzijds wordt beweerd dat Jozef niet de vader is maar dan staat er wel een register dat via Jozef moet aantonen dat Jezus afstamt van David... :7

Over DNA gesproken± Zou Jezus dan een Y-chromosoom van de HG hebben? Heeft die überhaupt haploide spermacellen? >:)
pi_164332138
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Haha wat een prachtig congres was het toch!!

En wat het allermooiste was? GEEN van de dingen die jij hier hebt genoemd is er in teruggekomen.

Iets over kleding? Geen enkel woord.

Iets over scholing? Geen enkel woord.

Iets over een verbod van uitgesloten kinderen die thuis wonen? Geen enkel woord.

Wat ben jij een vuile leugenaar _O- _O-
Voor dit congres kon ik daar niets van zeggen want wist natuurlijk nog niet wat ging komen. Maar nou mag ik dat zeggen want er is geen woord gesproken of getoond van wat jij hier allemaal zei.
Echt te hilarisch voor woorden.

En die video wat jij in de quote noemt?
Dat ging gewoon over een al volwassen kind wat nog thuis woonde wat allemaal hele slechte dingen deed en slechte invloeden had op de nog jonge kinderen die ook nog thuis woonden.
De ouders zeiden alleen: Het is beter als je op jezelf gaat wonen.

Nou boeeeehoeeeee. Hahahahahaha is dat nou waar jij al je leugens op baseerde? _O- _O-
Geweldig hoe die haters, die felle tegenstanders van een mug een olifant maken.
Gewoon een praktijk filmpje, ook helemaal niets van een leerstelling er over ofzo. Verder is daar ook geen woord over gerept.
Ten eerste: Ik heb nergens gezegd dat er iets over kleding, scholing etc op het congres gezegd wordt, daarvoor heb ik andere voorbeelden en videos aangehaald waar dit werd aangehaald.

ten tweede: Of het kind volwassen was of niet kun je niet echt uit de video opmerken, ze lijkt eerder 16/17. Maar jij hebt altijd gezegd dat JG's hun kinderen het huis niet uitgooien en dat is zeker WEL waar.


Hier is de video nogmaals.. jij liegt dus als je aangeeft dat de vader heeft gezegd "Het is beter als je op jezelf gaat wonen"

De letterlijke quote is (vanaf 3:47 in de video) "My father explained to me I couldn't remain in the home" .. m.a.w. ze MOEST vertrekken.
En later vana 5:20 in de video als ze naar huis probeert te bellen nemen de ouders niet eens op. Als hun eigen kind in nood zou zitten zouden ze haar dus nog niet eens willen helpen. hoe weten ze nou waarover ze belt?

Nee, zoals de video laat zien, zelfs een hele kleine doses omgang, om even te kijken of het nog goed ging zou te veel van het goede zijn.

Wat een liefdevolle regeling is dat toch, dat jij je zelfs geroepen voelt om erover te liegen om het minder erg te maken
Alpha kenny one
pi_164332171
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:22 schreef bianconeri het volgende:
144.000 zijn geen joden, dat staat nergens in de Bijbel
Wel in de originele bijbel.
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:00:16 #299
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164332212
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En nou jij zelf svp.
Uit welke verzen moet nou blijken dat de gemeente opgenomen moet worden?
Ik heb dat pdf bestand wat bekeken en de teksten gezien daar. Maar waar moet nou uit blijken dat ineens de gehele gemeente opgenomen moet worden?

Of die 7 jaar? Iets met antichrist 3,5 jaar? Waar komt dat allemaal vandaan?
Dat schema is trouwens sws wat vaag.

[..]

Nee hoor. Dat hoeft niet per se.

[..]

Logisch. Maar waar zou dit uit blijken, in 1x allemaal naar de hemel?

[..]

Ja klopt. Dit blijkt uit Bijbelse gedachte. Maar hoewel Jezus al heerst in de hemel (Openb 12 zie je dat Jezus Satan uit de hemel gooide). zie je duidelijk dat zijn heerschappij over de aarde nog niet in werking getreden is. Dat moment moet nog komen.
als je het wil begrijpen, moet je het lezen, niet skimmen, alle versen aangaande dat, worden behandeld. Het is geen verzinsel, maar gebaseerd op de bijbel.

1 thess 4:16-17
1 kor 15:51-52

Bij de laatste bazuin, trumpet, Trump? :)
pi_164332213
God is uiteindelijk Jezus echte vader en Jozef zijn aardse vader.
en aangezien hij afstamt van David is Jezus dat dus ook.
Er staat dat jozef een zoon was ene jacob en dat die jozef getrouwd zou zijn met maria waaruit Jezus dus geboren is, er wordt niet specifiek gezegt dat Jozef ook gemeenschap had met maria waardoor hij dus ook echt dna technisch gezien de vader is. ;) maar omdat jozef de man van maria was ten tijde van het leven van Jezus was, was hij dus zijn "vader".

Ik heb geen idee hoe het met de chromosomen van Jezus zit, staat nergens beschreven dus kan er niet echt een kloppend antwoord op geven :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')