abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:32:05 #201
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164216826
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:27 schreef distazo het volgende:

[..]

Op het feest ter ere van Herodes zijn verjaardag toen Johannes werdt onthoofd,
werdt ook gedanst.
Dansen mag dan ook niet ?
Er zijn maar 2 plekken waar het vieren van een verjaardag wordt genoemd in de bijbel. In Genesis 20 viert de Farao zijn verjaardag en in Mattheus 14 gaat het over de verjaardag van Herodes. In beide gevallen wordt er iemand gedood. De redeneertrant van JG is dan dat dit blijkbaar gebruikelijk is bij verjaardagen en dat God het daarom afkeurt. De logica hierachter is compleet zoek.

Tot ruim 30 jaar geleden werden verjaardagen wèl gevierd door JG. Op een bepaald moment kwam er "nieuw licht" en werd het vieren van verjaardagen geleidelijk afgeschaft. Eerst werd het aan het geweten van het individu overgelaten maar later werden er sancties aan gekoppeld. Verjaardagen vieren werden van iets onschuldigs tot iets strafbaars en voor God afkeurenswaardig gemaakt. Zoals gewoonlijk ging dat eerst dus weer via de subtiele weg van hersenspoelen. Steeds maar weer herhalen van flinterdunne "bewijzen" dat iets slecht is, leidt uiteindelijk tot de mening dat het zo is als het gesteld is. Vervolgens wordt de strop strakker aangehaald door de plotseling opduikende sancties (tot aan ex-communicatie toe) en de bijbehorende sociale controle. Uiteindelijk is het weer zo gegaan als met de meeste thema's: Een mening wordt een regel, die op haar beurt een wet wordt. Het individu beslist dan niet zelf meer of hij of zij iets doet of laat maar de leiding van de groep bepaalt welke kant men op gaat. Het groepsbelang gaat voor het individuele belang, overigens onder het motto dat dit uiteindelijk in het belang van het individu is.

(Wdegoeij)
pi_164216931
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 21:40 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Mijn punt is dat je absoluut geen kaas hebt gegeten van scholastieke filosofie.
Bianco = wit ; neri = zwarten.
En nee, niet bevooroordeeld maar door zelfstudie wijs geworden, zet die oogkleppen maar eens af, dan zie je ook al die tinten grijs.
Denk je nou echt dat ik niet weet wat de letterlijke vertaling van mijn naam is? Ik spreek Italiaans. Alleen is mijn naam niet daarop gekozen.

Jij bevoordeeld? Ja dat is dat duidelijk te merken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:26 schreef ATON het volgende:

Leg uit, wat is er zo stom aan. Je vraagt me inhoudelijk te reageren, maar je doet enkel maar roepen en beledigen. Zo schieten we niet op hoor.
Je beschrijft jezelf hier.
Beledigen is wat jij doet, niet ik. Alles wat over de Bijbel en geloof gaat is bij jou achterlijke en weet ik het wat.

quote:
6s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 23:40 schreef laforest het volgende:
OT:
Dus wanneer vergaat de wereld? Is er al een nieuwe datum?
Kan er niet komen want niemand behalve God weet dat. Jezus niet, wij niet, niemand verder.

quote:
12s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:19 schreef hoatzin het volgende:

Welnee, alleen maar een paar forumleden he? De rest van de mensheid is het roerend met je eens... :+
Dat zeg ik niet.
Maar ik heb wel de feiten aan mijn kant over dat wij geen sekte zijn.
En er zijn genoeg mensen die ik ook in die mensheid van je spreek die dat helemaal niet denken.
Je ziet eigenlijk nooit mensen die dat denken, de meeste mensen weten inmiddels wel wat meer over JG en weten dus dat we geen sekte zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 11:48 schreef falling_away het volgende:

Nee.. maar ze zijn zich wel echt aan het voorbereiden getuige de bunker video.

En deze quote uit de Wachttoren laat zien dat je vooral niet te veel zelf moet nadenken nu het einde nadert, maar gewoon naar het genootschap moet luisteren:

Goed zo, vul jij je maar nog meer met gekken die alles de negatieve manier bezien. Heel goed hoor. Alleen op die manier kun je jouw belachelijke gedachten nog omhoog houden.

Wat mij ook opvalt is dat het echt altijd gestoorden zijn die eruit stappen en niet terug komen. Uitzonderingen daargelaten. Als je overal ook reacties ziet. Wat een stel gekken bij elkaar ook die uitgeslotenen _O- En maar vol belachelijke haat _O-
Net doen alsof elke JG vol met van alles en nog wat zit. Een slecht persoon is.
Nou ik ken geen enkele JG die gewoon ongelukkig is hoor, we genieten er met volle teugen van om lekker mee te doen.
pi_164217003
quote:

werdt ook gedanst.
Het gaat naast die 2 slechte gevallen ook om de gedachte achter verjaardagen.
Dat is heel anders dan dansen, dat wordt op heel andere gevallen gedaan (bv bij het huwelijk, of gewoon dansfeest). En heeft geen heidense oorsprong of wat dan ook.

Maar zoals bekend is denken christenen nooit na over heidense gebruiken en dergelijke.
Denk maar aan valse gebruiken als kerst en oud&nieuw.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:32 schreef hoatzin het volgende:

Er zijn maar 2 plekken waar het vieren van een verjaardag wordt genoemd in de bijbel. In Genesis 20 viert de Farao zijn verjaardag en in Mattheus 14 gaat het over de verjaardag van Herodes. In beide gevallen wordt er iemand gedood. De redeneertrant van JG is dan dat dit blijkbaar gebruikelijk is bij verjaardagen en dat God het daarom afkeurt. De logica hierachter is compleet zoek.

De logica achter jouw logica is compleet zoek.
Het gaat ook om het hele idee achter de verjaardagen.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:26 schreef distazo het volgende:

Dat was mijn vraag niet . :)

Mijn vraag was of iemand weet op welke dag volgens onze kalender,
14 nissan viel in het jaar 26 GT en hoe men dit kan berekenen.
14 Nissan is nog altijd bekend wanneer dit is volgens de nog altijd bestaande joodse kalender.
En data zijn in de Bijbel vaak gewoon af te leiden aan wanneer Jezus geboren is, na hoeveel jaar hij dit deed en hoeveel jaar dat.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:49:30 #204
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164217044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik niet weet wat de letterlijke vertaling van mijn naam is? Ik spreek Italiaans. Alleen is mijn naam niet daarop gekozen.
Ja je verafgoodt een wereldse voetbalclub: Juventus.
quote:
Kan er niet komen want niemand behalve God weet dat. Jezus niet, wij niet, niemand verder.
Kijk en dus zijn jullie allemaal een paar keer keihard voorgelogen door de roergangers van jullie organisatie. Dat hadden jullie toen niet door blijkbaar. En nu ook niet, want nog steeds worden jullie voortdurend besodemieterd door je sekteleiders. En maar braaf slikken.....
quote:
De logica achter jouw logica is compleet zoek.
Het gaat ook om het hele idee achter de verjaardagen.
Nee daar gaat het niet om! 8)7

Het gaat er om dat iets "ineens" een regel wordt bij jullie club. Vanaf het oprichten tot pakweg 35 jaar geleden werden de verjaardagen gewoon gevierd.

Afgezien van het feit dat verjaardag vieren volstrekt onschuldig is. De motieven van de WT zijn bespottelijk.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 08:55:00 #205
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164217114
quote:

Wat een stel gekken bij elkaar ook die uitgeslotenen _O- En maar vol belachelijke haat _O-
Yeah right... :D
pi_164217142
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 12:34 schreef falling_away het volgende:

Ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk info te geven aan mensen die misschien twijfelen om JG te worden.. Met name om de sektarische trekjes duidelijk weer te geven.

Voor de rest kan ik ook eerlijk zijn dat als je dit allemaal OK vindt en lekker mee gaat in de JG flow het niet allemaal slecht is. Over het algemeen is de sfeer binnen de groep mooi en heeft het wel wat dat je overal ter wereld direct contact kunt leggen met medegelovigen bijvoorbeeld.

Het is allemaal mooi totdat bijv. jij of je kind misbruikt wordt door een andere JG en je in de kou staat (2-getuigen regel), of zoals ik al eerder zei later toch wil vertrekken nadat je vriendengroep voor het grootste gedeelte bestaat uit JG's en je beseft dat je carrierekansen beperkt zijn vanwege je keuzes omtrent scholing etc.
Wauw falling_away dat ik deze post toevallig nog moet zijn.
Wat kan jij proberen jezelf goed voor te doen zeg.

Met je ''ik probeer zo veel mogelijk info te geven''. (zogenaamde sektarische trekjes terwijl we feitelijk gewoon geen sekte zijn wat al 1000x aangetoond is).
Oftewel je probeert twijfelaars gewoon met vuile leugens te beïnvloeden.

En je ''ik vind het wel ok als je die keus maakt''.
En dat uit de mond van een felle tegenstander, iemand die zo'n valse haat tegen ons heeft?
En dat hier op het forum probeert te spuwen met allemaal leugens en het verdraaien van dingen?

:')

quote:
4s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:55 schreef hoatzin het volgende:
Yeah right... :D
Kijk maar eens goed naar die posts van uitgeslotenen. Gewoon hilarisch wat die soms posten.
Vol van haat en sneren naar JG.
pi_164217152
quote:
Je beschrijft jezelf hier.
Beledigen is wat jij doet, niet ik. Alles wat over de Bijbel en geloof gaat is bij jou achterlijke en weet ik het wat.
Maar hiermee heb je me nog niet duidelijk gemaakt wat er zo dom is aan mijn post. Kan je dat wat meer gedetailleerd omschrijven ?
pi_164217157
quote:

[..]

werdt ook gedanst.
Ja, we dansen ook. We drinken en we feesten.

Oh, Bian is me voor

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:35 schreef ATON het volgende:

[..]

Succes ermee.
Wat?!
Je weet het niet?!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 19:56 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het om de redeneertrant. Je ziet hoe bespottelijk die van mij is en dat is exact die van de WT broeders. En dus van jou. En dat is het trieste van het verhaal. Dat je niet meer normaal kunt redeneren komt hier pijnlijk aan het licht.

Het is wel erg bot om te zeggen dat ik niet normaal kan redeneren omdat jij mijn redenatie niet kan volgen.

quote:
[..]

Dit bedoel ik dus. Waar in de bijbel staat dat God daar zo over denkt?

Zoveel staat niet in de bijbel.
Waar staat dat hij daar niet zo over denkt?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:53 schreef C_elf het volgende:

[..]

Hoi!

Ik lees hier in ieder geval nog altijd mee en wil je alvast zeggen dat ik je kijk op de adviezen etc erg fijn vind om te lezen. Ik ben vooral ook daar nu over aan het praten tijdens mijn bijbelstudie.
Ik zou hier wel meer willen weten, als je het niet erg vindt..

quote:
We zijn al enkele weken volledig afgeweken van het 'wat leert de bijbel echt'-boekje, na wat vragen die ik had na het bezoeken van de vergaderingen. En dan voornamelijk over de organisatie, de getrouwe en beleidvolle slaaf en het nieuwe licht (waaronder de valse voorspelling van 1975). Ik ben erg dankbaar dat mijn leraar me hier bij wil helpen en telkens wat dingen voorbereidt met bijbelteksten. Hij is ook gewoon erg eerlijk over dingen die er in het verleden gezegd zijn geweest etc.
Ja, dingen worden steeds duidelijker. Heel goed dat je leraar daar ook eerlijk over is. Op die manier begrijp je het beter.

quote:
Ik heb op dit moment vertrouwen in Jehovah en de bijbel, maar niet in de organisatie. En dat is toch wel wat een tweestrijd. Ik ben nu in mijn persoonlijke studie vooral bezig met het opzoeken wat de bijbel zegt over 'ware religie' en 'ware christenen' zodat ik dit wat kan linken aan de organisatie. Ik moet zeggen dat dit wel versterkend werkt.
Ik ken die tweestrijd. Ik heb uiteindelijk zelf een middenweg gevonden. Dat maakt mij misschien in sommige 's ledens ogen een slechte JG (zoals falling vindt), maar is dat het ook in Zijn ogen? Ik zou me nog slechter voelen als ik mijn (minderjarige) kind op straat moet gooien omdat hij/zij een regel overtreedt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 09:01:47 ]
pi_164217196
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat?!
Je wedt het niet?!
Totaal irrelevant.
pi_164217202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:49 schreef hoatzin het volgende:

Ja je verafgoodt een wereldse voetbalclub: Juventus.
Wat je verafgoden noemt zeg.

quote:
Kijk en dus zijn jullie allemaal een paar keer keihard voorgelogen door de roergangers van jullie organisatie. Dat hadden jullie toen niet door blijkbaar. En nu ook niet, want nog steeds worden jullie voortdurend besodemieterd door je sekteleiders. En maar braaf slikken.....
1. Feitelijk zijn wij geen sekte. Dus hou je eigen leugentjes lekker bij je. Anderen beschuldigen van leugens en paar woorden later zelf zitten liegen. Geloofwaardig.

2. Keihard voorgelogen? Nee hoor. Ja er is een keer een verwachting geweest. Geen profetie of whatever wat jij er van maakt.

quote:
Nee daar gaat het niet om! 8)7

Het gaat er om dat iets "ineens" een regel wordt bij jullie club. Vanaf het oprichten tot pakweg 35 jaar geleden werden de verjaardagen gewoon gevierd.

Afgezien van het feit dat verjaardag vieren volstrekt onschuldig is. De motieven van de WT zijn bespottelijk.
Omdat dingen kunnen veranderen. Waarom maken sommige vreemde personen daar toch altijd een punt van, zo hilarisch
Alsof jij, of een bedrijf, niet soms als je iets nieuws leert dingen aanpast.

De motieven van JG? Nee hoor, gewoon God dienen in alle liefde.

Is misschien wel onschuldig. Kerst ook. Maar de dingen er achter zijn gewoon belachelijk.
pi_164217235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Totaal irrelevant.
Die geschiedenis lessen dan die jij ons constant geeft, terwijl wij over religieuze interpretaties praten van teksten die in de bijbel staan? Zijn die dan relevant?

En als ik dan voor een keer meer wil weten moet ik een boek kopen :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 09:09:23 ]
pi_164217246
quote:

Wat?!
Je weet het niet?!
Je weet inmiddels toch wel dat ATON niets over de Bijbel en geloof weet ;)
En daar niet serieus over kan en wil praten.

quote:
Ik ken die tweestrijd. Ik heb uiteindelijk zelf een middenweg gevonden. Dat maakt mij misschien in sommige 's ledens ogen een slechte JG (zoals falling vindt), maar is dat het ook in Zijn ogen? Ik zou me nog slechter voelen als ik mijn (minderjarige) kind op straat moet gooien omdat hij/zij een regel overtreedt :)
Maar wel een 2-strijd die belangrijk is om op te lossen. Over na te denken.
En dat over (minderjarige) kind is niet iets wat de organisatie zegt ofzo he ;) Die zeggen daar niets over.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:53 schreef C_elf het volgende:

pi_164217262
-*Mezelf per ongeluk gequote :@

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 09:07:38 ]
pi_164217306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je weet inmiddels toch wel dat ATON niets over de Bijbel en geloof weet ;)
En daar niet serieus over kan en wil praten.

[..]

Maar wel een 2-strijd die belangrijk is om op te lossen. Over na te denken.
En dat over (minderjarige) kind is niet iets wat de organisatie zegt ofzo he ;) Die zeggen daar niets over.

Daarom :)
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:25:16 #215
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164217555
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 08:57 schreef bianconeri het volgende:

Kijk maar eens goed naar die posts van uitgeslotenen. Gewoon hilarisch wat die soms posten.
Vol van haat en sneren naar JG.
Hoe zou dat toch komen, die haat?
http://jwsurvey.org/news/(...)ies-with-court-order
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:29:52 #216
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164217618
quote:

Het is wel erg bot om te zeggen dat ik niet normaal kan redeneren omdat jij mijn redenatie niet kan volgen.
Ik kan je feilloos volgen hoor.
quote:
[..]

Zoveel staat niet in de bijbel.
Waar staat dat hij daar niet zo over denkt?
Alsjeblieft zeg....ik ga hier maar niet op in. Je komt met steeds vreemdere argumenten. Ik had eerst nog wel een aardig hoge pet van je op maar dit is inmiddels te triest voor woorden

Zo zou je ook kunnen stellen dat God een hekel heeft aan mensen met rood haar omdat nergens in de bijbel staat dat het niet zo is.

[ Bericht 7% gewijzigd door hoatzin op 04-08-2016 09:40:49 ]
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:37:09 #217
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164217716
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat je verafgoden noemt zeg.
Wie de schoen past.... (Jehovah ziet alles hoor)
quote:
[..]

Keihard voorgelogen? Nee hoor. Ja er is een keer een verwachting geweest. Geen profetie of whatever wat jij er van maakt.
Hier lieg je zelf keihard. Nee niet één keer maar verschillende keren! 1914 en 1975 zijn de bekendste. En er is alweer een nieuwe datum: 2034. Dat is namelijk 1914 en de 120 jaar van Noach daar bij opgeteld. Tegenwoordig is zo’n voorspelling direct bekend en gedeeld via internet. Toch laat men zo af en toe wat hints los over wanneer Armageddon zou moeten komen. Dat moet ook wel, anders is het niets anders dan het vele tientallen jaren herhaalde “de tijd dringt; het komt steeds dichter bij” en dat is niet voor iedereen een bevredigende boodschap.

Volgens het artikel “Beweren Jehovah’s Getuigen dat Armageddon in 2034 komt?” wijst het WTG voorzichtig naar de “120 jaar van Noach”. Vanaf 1914 (dat niet klopt overigens…) kom je dan in 2034 uit. Dat komt het WTG wel aardig uit. Het is niet té ver weg, maar ook niet te dichtbij. Ze kunnen nog een tijdje voort als dit zou kloppen. Nogmaals: het wordt niet openlijk geleerd, maar het idee is wel degelijk onder aandacht van de Jehovah’s Getuigen gebracht.

Game on met Armageddon!
pi_164217830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:29 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik kan je feilloos volgen hoor.

[..]

Alsjeblieft zeg....ik ga hier maar niet op in. Je komt met steeds vreemdere argumenten. Ik had eerst nog wel een aardig hoge pet van je op maar dit is inmiddels te triest voor woorden

Zo zou je ook kunnen stellen dat God een hekel heeft aan mensen met rood haar omdat nergens in de bijbel staat dat het niet zo is.
Haha! Heb jij rood haar? Dat zou dan verklaren waarom je boos bent op God :P
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:48:45 #219
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164217911
quote:
12s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Haha! Heb jij rood haar? Dat zou dan verklaren waarom je boos bent op God :P
En wederom een (inhouds)loze reactie.....

Ik geloof niet in de door mensen bedachte God en kan daarom niet boos op hem zijn, evenmin als ik boos ben op de (door mensen bedachte) reus van kleinduimpje.

Edit: Grootduimpje bestaat wel. Daar worden heel wat verhalen uitgezogen... :{w
pi_164218043
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En wederom een (inhouds)loze reactie.....

Ik geloof niet in de door mensen bedachte God en kan daarom niet boos op hem zijn, evenmin als ik boos ben op de (door mensen bedachte) reus van kleinduimpje.

Edit: Grootduimpje bestaat wel. Daar worden heel wat verhalen uitgezogen... :{w
Grapje, toch schatje. :P
Je hoeft toch niet altijd serieus te zijn? Dan word je snel oud....

Maar dat we God niet kunnen bewijzen zegt ook niet dat het bedacht is, he?
pi_164218123
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 09:03 schreef Hexxenbiest het volgende:
Die geschiedenis lessen dan die jij ons constant geeft, terwijl wij over religieuze interpretaties praten van teksten die in de bijbel staan? Zijn die dan relevant?
Zeker. Jullie interpretaties hebben geen enkele grond. Geschiedenis plaatst de bijbel in zijn context.

quote:
En als ik dan voor een keer meer wil weten moet ik een boek kopen :P
Tja, enkel met de bijbel kom je er niet.
pi_164219199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 17:54 schreef distazo het volgende:
Volgens Lukas 3 was Jezus 30 jaar toen hij zich liet dopen.
Dopen tot wat ? Tot het christendom ? Moest nog worden uitgevonden. Dopen is zich tot iets verbinden. In geval deze doop, tot wat verbond Jezus zich ?
pi_164220777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 10:02 schreef ATON het volgende:

[..]

Zeker. Jullie interpretaties hebben geen enkele grond. Geschiedenis plaatst de bijbel in zijn context.

Ken het verschil tussen geschiedenis en bijbel. Die twee zijn niet hetzelfde, zeg je zelf. Bij het bespreken van christelijke interpretaties van bijbelteksten is geschiedenis niet op zijn plaats.

quote:
[..]

Tja, enkel met de bijbel kom je er niet.
Geef dan geen halve info. Dat is zo nutteloos.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 12:48:45 #224
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164220894
Geloven JG in de opname (rapturehurrdurr), en waarom niet?
pi_164220917
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:48 schreef Manke het volgende:
Geloven JG in de opname (rapturehurrdurr), en waarom niet?
Wat is dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')