abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163952346
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Goede bron.
Haar relaas kwam op mij oprecht over (was te horen in de uitzending) maar goed, laten ze het maar verder uitzoeken.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:35:35 #182
117098 Hathor
Effe niet
pi_163952364
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef FANN het volgende:
Werd Breivik ook gepest?
Op WoW was ie nogal eens het mikpunt van spot, het was dan ook een arrogante eikel eerste klas.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163952374
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Anders Breivik
Onderzoekers denken dat de schietpartij te maken heeft met het bloedbad dat de Noor Anders Breivik in 2011 aanrichtte. Dat was vrijdag precies vijf jaar geleden.

''Dat verband ligt voor de hand'', aldus het hoofd van de politie Hubertus Andrä. Uit eerste onderzoek blijkt dat de schutter onder meer belangstelling had voor schietpartijen zoals die op het eilandje Utøya.
Maar betekent dit dat deze knaap het gedachtegoed van Breivik neergelegd in dat manuscript van hem ook onderschrijft?
En dus heeft-ie SPD-jongeren willen doodschieten in die MacDonalds?
I´m back.
pi_163952399
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef FANN het volgende:
Werd Breivik ook gepest?
Volgens mij wel, althans hij werd wel gezien als een vreemde snuiter.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:37:07 #185
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_163952406
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen allochtonen, maar moslims bedoelt. En kritiek op de islam wordt langzamerhand steeds meer geaccepteerd en die kritiek gaat langzamerhand zorgen voor een niet te keren golf van secularisatie onder moslims.

Althans, dat is wat ik zie gebeuren.
Wie weet... Ben benieuwd waar het allemaal naar toegaat. Als het op deze manier doorgaat met al die aanslagen etc. voorspel ik niet veel goeds...
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_163952416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

dat was hij ook (understatement) _O-
pi_163952426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ah jah.. bleek ook wel te kloppen ....
pi_163952446
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat was hij ook (understatement) _O-
Uiteindelijk heeft hij zich idd behoorlijk apart ontwikkeld. Idd understatement.
I´m back.
pi_163952452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:38 schreef FANN het volgende:

[..]

ah jah.. bleek ook wel te kloppen ....
Nog steeds wel.
I´m back.
pi_163952463
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nog steeds wel.
ja...
pi_163952470
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar betekent dit dat deze knaap het gedachtegoed van Breivik neergelegd in dat manuscript van hem ook onderschrijft?
En dus heeft-ie SPD-jongeren willen doodschieten in die MacDonalds?
hij was ook geïnteresseerd in schietpartijen op scholen, daar zit meestal geen ideologie achter maar alleen haat tegen de rest van de wereld
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:40:19 #192
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163952483
Zolang de westerse wereld geen goedwerkende anti-psychotica op de markt brengt blijf je dit soort dingen houden. Wat je helemaal woedend maakt is dat ze zoiets als op de plank hebben liggen. Maar eerst zoveel mogelijk geld willen verdienen aan de huidige anti-psychotica. Dus naast de wapenindustrie heeft ook de farmaceutische industrie bloed aan haar handen. Noem me sober, maar dit is een juiste constatering. Zoals ik ze wel vaker heb. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163952501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:17 schreef brojo het volgende:
Right, een Iraniër die opkeek naar Breivik :') Er is blijkbaar te weinig positief nieuws over moslims in het algemeen dus nu proberen ze het met een dekmantel.
Deze schrijver schreef er een interessant stukje over in het NRC

""Gelukkig was IS niet de opdrachtgever, hoor je steeds. Dat maakt het juist erger, betoogt Christiaan Weijts. Het was maar een eenling.’ ‘Hij was niet eens moslim, laat staan jihadist.’ ‘Hij was zelf homo.’ ‘Hij had een oorlogstrauma.’ ‘Hij was psychisch gestoord.’

Het ligt in onze natuur om in de grootste verschrikkingen nog verzachtende troost te willen lezen. Na Orlando, Nice en Würzburg klonken er steevast variaties op dit geruststellende refrein: ‘In elk geval handelde hij niet in ópdracht van Islamitische Staat.’

Zelf denk ik: was het maar een opdracht! Dan bestonden er namelijk een commandocentrum, een communicatiestructuur en een netwerk dat je kon isoleren, ontmantelen en platgooien.

Ik begrijp de redenering wel: zolang het gestoorde eenlingen zijn, is het leger van zwarte doodssoldaten in elk geval nog niet opgerukt tot een Europese frontlijn. Het zijn geen verschanste terroristen die wachten op een sms’je uit Raqqa. In feite is het veel erger. Het klassieke concept van een leger, met een commandostructuur, rekrutering en training, heeft IS getransformeerd tot een ongrijpbaardere, geglobaliseerde entiteit. Eenzame gekken schilderen zelf IS-vlaggen in Beierse schuurtjes, downloaden zelf de terreurinstructieboekjes en bereiden hun daden voor in stilte, zonder overleg, zonder communicatie, zonder sporen – ondoorgrondelijk als een reguliere suïcide.

Maar zonder IS zouden ze het toch ook doen? De mass shootings, onze Tristans, Karstens en Volkerts? Ik vrees van niet. Zoals potentiële zelfdoders de sprong kunnen nemen na de suïcide van een publieke figuur, of na het lezen van Die Leiden des jungen Werthers, zo kan deze lichaamloze entiteit die IS geworden is de potentiële zelf- en massamoordenaars over de streep lokken.

Zoals iedereen zich kunstenaar kan noemen, zo kan iedereen zich ridderen tot soldaat van Islamitische Staat, die heroïek geeft aan de mislukking, die gefaalde levens een geslaagde dood belooft. Wie onder mislukkelingen rekruteert krijgt geheid een imposant leger op de been. De kracht van een leger eenzame wolven is dat het volledig onder de radar van de veiligheidsdiensten kan blijven.

Het nieuwe IS werkt als een auto-immuunziekte en vereist dan ook andere bestrijdingstechnieken dan Al-Qaeda, dat eerder een infectie van buitenaf was. Osama bin Laden zag aanslagen nog als een manier om ‘redevoeringen te verspreiden’: de slachtoffers waren de aandachtstrekkers voor waar het hem werkelijk om ging, de videoboodschappen tegen de westerse levensstijl, goddeloosheid, bemoeienis in het Midden-Oosten, enzovoorts. De aanslag op Charlie Hebdo is door Al-Qaeda opgeëist en droeg ook nog de signatuur van zo’n gewapend pamflet: tegen het krenken van de profeet.

Op Twitter gaat een grapje rond van het type: ‘Heeft IS de hittegolf / het Trumpplagiaat / de kpn-storing al opgeëist?’ Allemaal bezwering, en relativerende humor is nodig. Maar wie opgelucht is omdat IS geen directe opdracht gaf, denkt dat hij een auto-immuunziekte kan bestrijden met antibiotica. ""
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:41:55 #194
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163952514
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Zolang de westerse wereld geen goedwerkende anti-psychotica op de markt brengt blijf je dit soort dingen houden. Wat je helemaal woedend maakt is dat ze zoiets als op de plank hebben liggen. Maar eerst zoveel mogelijk geld willen verdienen aan de huidige anti-psychotica. Dus naast de wapenindustrie heeft ook de farmaceutische industrie bloed aan haar handen. Noem me sober, maar dit is een juiste constatering. Zoals ik ze wel vaker heb. :{

Pleur toch eens op man met je verbale diarree. :W
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:42:10 #195
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_163952519
Er is al verschillende keren vermeld dat de dader aan depressiviteit leed, maar de veronderstelling dat hij onder invloed van paroxetine tot zijn daad is gekomen heb ik nog niet voorbij zien komen .

Bij deze dus van mij. Big Pharma aan de schandpaal oO/
Non possumus non loqui
pi_163952522
quote:

Welke medicijnen heb jij?
pi_163952546
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:41 schreef Klummie het volgende:

[..]

Pleur toch eens op man met je verbale diarree. :W
Neem het hem niet kwalijk: besnederlanders met grootheidswaanzin. Heeft niets te maken met cultuur en afkomst.
pi_163952554

[ Bericht 100% gewijzigd door zakjapannertje op 23-07-2016 13:52:00 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:43:34 #199
28033 Pek
je moet wat
pi_163952562
quote:
goedwerkende anti-psychotica
Die zijn er wel, hoor :)

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:44:16 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163952578
quote:
Die zal nu wel een wit voetje hebben gehaald bij onze rechtse medemensen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:44:48 #201
13462 BansheeBoy
pi_163952592
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:42 schreef FANN het volgende:

[..]

Welke medicijnen heb jij?
Ik neem zelf geen medicatie gelukkig. Ik zit lekker in mijn vel en raas met wederzijdse overtuiging door het leven. Maar ik ben bekend met (de bijwerkingen van) haldol en zyprexa. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_163952634
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:41 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

""Gelukkig was IS niet de opdrachtgever, hoor je steeds. Dat maakt het juist erger, betoogt Christiaan Weijts. Het was maar een eenling.’ ‘Hij was niet eens moslim, laat staan jihadist.’ ‘Hij was zelf homo.’ ‘Hij had een oorlogstrauma.’ ‘Hij was psychisch gestoord.’

Het ligt in onze natuur om in de grootste verschrikkingen nog verzachtende troost te willen lezen. Na Orlando, Nice en Würzburg klonken er steevast variaties op dit geruststellende refrein: ‘In elk geval handelde hij niet in ópdracht van Islamitische Staat.’

Zelf denk ik: was het maar een opdracht! Dan bestonden er namelijk een commandocentrum, een communicatiestructuur en een netwerk dat je kon isoleren, ontmantelen en platgooien.

Ik begrijp de redenering wel: zolang het gestoorde eenlingen zijn, is het leger van zwarte doodssoldaten in elk geval nog niet opgerukt tot een Europese frontlijn. Het zijn geen verschanste terroristen die wachten op een sms’je uit Raqqa. In feite is het veel erger. Het klassieke concept van een leger, met een commandostructuur, rekrutering en training, heeft IS getransformeerd tot een ongrijpbaardere, geglobaliseerde entiteit. Eenzame gekken schilderen zelf IS-vlaggen in Beierse schuurtjes, downloaden zelf de terreurinstructieboekjes en bereiden hun daden voor in stilte, zonder overleg, zonder communicatie, zonder sporen – ondoorgrondelijk als een reguliere suïcide.

Maar zonder IS zouden ze het toch ook doen? De mass shootings, onze Tristans, Karstens en Volkerts? Ik vrees van niet. Zoals potentiële zelfdoders de sprong kunnen nemen na de suïcide van een publieke figuur, of na het lezen van Die Leiden des jungen Werthers, zo kan deze lichaamloze entiteit die IS geworden is de potentiële zelf- en massamoordenaars over de streep lokken.

Zoals iedereen zich kunstenaar kan noemen, zo kan iedereen zich ridderen tot soldaat van Islamitische Staat, die heroïek geeft aan de mislukking, die gefaalde levens een geslaagde dood belooft. Wie onder mislukkelingen rekruteert krijgt geheid een imposant leger op de been. De kracht van een leger eenzame wolven is dat het volledig onder de radar van de veiligheidsdiensten kan blijven.

Het nieuwe IS werkt als een auto-immuunziekte en vereist dan ook andere bestrijdingstechnieken dan Al-Qaeda, dat eerder een infectie van buitenaf was. Osama bin Laden zag aanslagen nog als een manier om ‘redevoeringen te verspreiden’: de slachtoffers waren de aandachtstrekkers voor waar het hem werkelijk om ging, de videoboodschappen tegen de westerse levensstijl, goddeloosheid, bemoeienis in het Midden-Oosten, enzovoorts. De aanslag op Charlie Hebdo is door Al-Qaeda opgeëist en droeg ook nog de signatuur van zo’n gewapend pamflet: tegen het krenken van de profeet.

Op Twitter gaat een grapje rond van het type: ‘Heeft IS de hittegolf / het Trumpplagiaat / de kpn-storing al opgeëist?’ Allemaal bezwering, en relativerende humor is nodig. Maar wie opgelucht is omdat IS geen directe opdracht gaf, denkt dat hij een auto-immuunziekte kan bestrijden met antibiotica. ""
Klopt idd wel, het wordt een amorfe massa potentiële moordenaars in dit tijdsgewricht. Wat dat betreft kun je extreemrechtse en IS-terrorisme ook onder één noemer brengen, vind ik. En dan heb je dus een soort synthese gecreëerd.
I´m back.
pi_163952666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Protesteren is niet beschaafd?

Oke gekkie.
Je had het over rieken.
pi_163952695
quote:

[..]

Matig stuk. Alsof IS de bron van alle kwaad is. En de schrijver is kennelijk nog serieus ook met de stelling dat zonder IS-achtige praktijken mass-shootings en dergelijke veel minder voor zouden komen. :')
pi_163952705
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd wel, het wordt een amorfe massa potentiële moordenaars in dit tijdsgewricht. Wat dat betreft kun je extreemrechtse en IS-terrorisme ook onder één noemer brengen, vind ik. En dan heb je dus een soort synthese gecreëerd.
Internet is een grote boosdoener. Daar maken organisaties als IS gretig gebruik van om onstabiele persoonlijkheden te indoctrineren. Het bommetje loopt al rond. Nu nog iemand die het lontje wil aansteken.
pi_163952706
quote:
Die Turken zijn ook Duitsers hè.
I´m back.
pi_163952714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je had het over rieken.
Dat ten eerste, en ten tweede; ALS je tegen islamterreur zou protesteren, krijg je zo een politieknuppel in je bakkes en word je opgepakt voor rechtsextremisme.
pi_163952740
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Internet is een grote boosdoener. Daar maken organisaties als IS gretig gebruik van om onstabiele persoonlijkheden te indoctrineren. Het bommetje loopt al rond. Nu nog iemand die het lontje wil aansteken.
Ja, dat klopt sws, met name natuurlijk het complotdenken. Dat is zich aan het ontwikkelen gelijk religies tegenwoordig. Leraren worden er moedeloos van. Zowel op de extreemrechtse flank als op de islamitische flank.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:51:04 #209
13462 BansheeBoy
pi_163952753
Met gekken zul je altijd wel problemen hebben. Maar als de westerse wereld rust wil zal het de handen uit het midden-oosten moeten halen. Want dit is wraak op wraak op wraak. En het meest vervelende zijn nog wel de onschuldige doden in beide kampen. :{

zaterdag 23 juli 2016 @ 13:51:04 #210
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_163952754
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:33 schreef FANN het volgende:

[..]

ik zie het verband niet....
Ik zie een hint in het manifest van Breivik. Dat is wel een nieuw topic waard:
NWS / Verband Breivik manifesto - schietpartij München ?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_163952793
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:44 schreef Dven het volgende:

[..]

hmm, staat nu niet meer in het nieuwsbericht zelf
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:52:35 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_163952795
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:17 schreef brojo het volgende:
Right, een Iraniër die opkeek naar Breivik :') Er is blijkbaar te weinig positief nieuws over moslims in het algemeen dus nu proberen ze het met een dekmantel.
Da's niet zo gek. De meeste Iraniërs zijn juist indertijd naar het westen gevlucht voor de ayatollahs omdat ze ongelovig waren en daarom met de dood bedreigd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:53:53 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_163952825
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat ten eerste, en ten tweede; ALS je tegen islamterreur zou protesteren, krijg je zo een politieknuppel in je bakkes en word je opgepakt voor rechtsextremisme.
Welnee, als je een rechtsextremist bent krijg je een politieknuppel in je nek. En terecht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:56:38 #214
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_163952889
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's niet zo gek. De meeste Iraniërs zijn juist indertijd naar het westen gevlucht voor de ayatollahs omdat ze ongelovig waren en daarom met de dood bedreigd.
De meeste mensen denken dat er 1 type Iranier is, net als er 1 type moslim is. Ik laat ze vaak in die waan. :o
wooblabalurg
pi_163952941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's niet zo gek. De meeste Iraniërs zijn juist indertijd naar Nederland gevlucht voor de ayatollahs omdat ze ongelovig waren en daarom met de dood bedreigd.
Misschien, maar dan zou hij toch niet Akbarren tijdens het laden van zijn wapen op het toilet? Of is dat verhaal ondertussen ook al weer achterhaald?
pi_163953053
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat klopt sws, met name natuurlijk het complotdenken. Dat is zich aan het ontwikkelen gelijk religies tegenwoordig. Leraren worden er moedeloos van. Zowel op de extreemrechtse flank als op de islamitische flank.
Zoals men vroeger propagandafilms vertoonde voor een grote groep mensen zo benaderd men nu de individuele onstabiele persoonlijkheid via het Net. Daarmee hebben aanzetters een machtig instrument in handen gekregen wat ze vervolgens onder relatieve anonimiteit kunnen gebruiken.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:03:56 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_163953080
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:58 schreef brojo het volgende:

[..]

Misschien, maar dan zou hij toch niet Akbarren tijdens het laden van zijn wapen op het toilet? Of is dat verhaal ondertussen ook al weer achterhaald?
Zou me niet verbazen als dat van hetzelfde niveau als drie schutters waarvan eentje verkleed als de Kerstman was. Maar goed, als het echt een Breivik sympathisant was, kan het ook uitlokken van rechtse denkbeelden zijn. Of, als je gestoord bent en mensen aan het doodschieten, waarom niet ook even allahuakbar roepen, yolo.
pi_163953105
quote:
[..]
Violence is contagious.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163953109
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:03 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zoals men vroeger propagandafilms vertoonde voor een grote groep mensen zo benaderd men nu de individuele onstabiele persoonlijkheid via het Net. Daarmee hebben aanzetters een machtig instrument in handen gekregen wat ze vervolgens onder relatieve anonimiteit kunnen gebruiken.
Waarbij het vooral gaat om het feit dat hun verhaal aantrekkelijk en geloofwaardig is.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:05:10 #220
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163953114
quote:

[..]

""Gelukkig was IS niet de opdrachtgever, hoor je steeds. Dat maakt het juist erger, betoogt Christiaan Weijts.......
Werkelijk? Hoor je dat steeds? Dat IS de opdrachtgever niet was heb ik al gelezen, maar "gelukkig dat IS de opdrachtgever niet was", nee, kan me niet herinneren dat ik dat al tegengekomen ben. Vraag me af in wat voor kringen hij zich ophoudt als ie dat steeds hoort, ik lees/hoor steeds dat lone wolves moeilijk of onmogelijk op te sporen zijn...
are we infinite or am I alone
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:08:33 #221
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163953211
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:22 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Darknet. Hele marktplaatsen waar je drugs en wapens kunt aanschaffen. Ik heb alleen nog niet uitgedokterd hoe het werkt met betalen en het leveringsproces.
Contant geen optie ?
pi_163953213
Wel cynisch als het een Brevik copycat is hij door zijn iraanse achtergrond als moslim wordt gezien door extreem-rechts.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:11:51 #223
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163953279
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Werkelijk? Hoor je dat steeds? Dat IS de opdrachtgever niet was heb ik al gelezen, maar "gelukkig dat IS de opdrachtgever niet was", nee, kan me niet herinneren dat ik dat al tegengekomen ben. Vraag me af in wat voor kringen hij zich ophoudt als ie dat steeds hoort, ik lees/hoor steeds dat lone wolves moeilijk of onmogelijk op te sporen zijn...
Dezelfde trend als in de VS. Eerst zijn Moslims de boeman. Daarna de autochtone bevolking. Toeval of opzet.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:13:58 #224
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163953346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:08 schreef truthortruth het volgende:
Wel cynisch als het een Brevik copycat is hij door zijn iraanse achtergrond als moslim wordt gezien door extreem-rechts.
Ja of inichtingen hebben hem een vuurwapen toegestopt en groen licht gegeven. Net zoals met volkert of de moordenaar van die irritante schrijver. Dit is social engineering. Verwar en heers.
pi_163953387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:44 schreef Dven het volgende:

[..]

centre-right does not approve :N
quote:
In diezelfde video vervloekt de man Turken. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken zegt dat van de negen slachtoffers van de schietpartij drie mensen de Turkse nationaliteit hebben. Ook zijn er drie Kosovaren omgekomen, meldt persbureau AFP.
http://nos.nl/artikel/211(...)r-winkelcentrum.html

quote:
Intussen is ook meer bekend over de nationaliteiten van de slachtoffers. Drie van hen zijn afkomstig uit Kosovo, drie uit Turkije en een iemand uit Griekenland. De nationaliteit van de andere slachtoffers is nog onbekend.
http://deredactie.be/cm/v(...).45800?eid=1.2720655

deze slachtoffers zouden dus uit gebieden komen die ooit deel uitmaakten van het Ottomaanse rijk
pi_163953404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, als dit waar is dan eh is het toch een Breivikje dan. Alleen van Iraanse afkomst.
Eerder een Columbine-geval.. Breivik had nog een soort van politiek motief
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:16:31 #227
13462 BansheeBoy
pi_163953421
Ik voorzie een periode van verderf. Er zullen groepen zijn die voortdurend de zoete smaak van wraak nastreven. Dan heb je nog te maken met de copycats uit groepen bipolairen en mensen met auto-immuunziekten. Kun je je leven hierop inrichten is de vraag? Ik denk van niet. :{

zaterdag 23 juli 2016 @ 14:16:36 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163953426
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De meeste mensen denken dat er 1 type Iranier is, net als er 1 type moslim is. Ik laat ze vaak in die waan. :o
Het heeft er ook te maken dat die personen nauwelijks in contact komen met andere nationaliteiten/geloven. Er zijn zoveel verschillen qua uiterlijk, cultuur en opvattingen op te merken als je eenmaal met hen te maken hebt. Ik kan zelf vrij goed Turken, Marokkanen, Assyriërs en Iraniërs uit elkaar halen wat dat betreft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:18:32 #229
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_163953474
neverm
are we infinite or am I alone
pi_163953519
We hebben gisteren wel weer kunnen zien hoe waardeloos Twitter is als nieuwsmedium.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163953601
quote:

[..]

Wat dat betreft kun je extreemrechtse en IS-terrorisme ook onder één noemer brengen, vind ik. En dan heb je dus een soort synthese gecreëerd.
Huh??? Dat is toch een wereld van verschil.
De rechtse terreurdaden zijn op één hand te tellen. De twee neo's uit Duitsland, de schutter van Oslo, de moord op Jo Cox en Breivik. En dan heb je het wel een heel eind gehad. Buiten dat zijn deze daden meer gevolg dan oorzaak. Ook vallen rechtse terroristen niet lukraak burgers aan zoals islamitische terroristen continu doen. Als je dan toch graag de islamitische slachtpartijen wil vergelijken dan is het misschien realistische om te beginnen bij de Socialistische terreurgroepen. Die komen ook qua slachtofferaantallen meer in de buurt van hun islamitische freunden. Alleen de ETA heeft al meer als 800 mensen vermoord. Maar zelfs die socialistische terreur valt niet te vergelijken met de geïmporteerde bloeddorstigheid uit het midden-Oosten
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_163953678
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
We hebben gisteren wel weer kunnen zien hoe waardeloos Twitter is als nieuwsmedium.
Vooral dat ooggetuigen nogal eens wat dingen erbij verzinnen.
pi_163953837
quote:
Oneens. Het is een aanvulling op de huidige nieuwsmedia. Niet een vervanger, een aanvulling.
pi_163953853
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:23 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

De rechtse terreurdaden zijn op één hand te tellen. De twee neo's uit Duitsland, de schutter van Oslo, de moord op Jo Cox en Breivik. En dan heb je het wel een heel eind gehad. Buiten dat zijn deze daden meer gevolg dan oorzaak. Ook vallen rechtse terroristen niet lukraak burgers aan zoals islamitische terroristen continu doen. Als je dan toch graag de islamitische slachtpartijen wil vergelijken dan is het misschien realistische om te beginnen bij de Socialistische terreurgroepen. Die komen ook qua slachtofferaantallen meer in de buurt van hun islamitische freunden. Alleen de ETA heeft al meer als 800 mensen vermoord. Maar zelfs die socialistische terreur valt niet te vergelijken met de geïmporteerde bloeddorstigheid uit het midden-Oosten
Gaat meer om het huidig tijdsgewricht,
om hun daden en
om hoe zij kennelijk getriggerd kunnen worden om tot die daden te komen.

Dat laatste gaat toch steeds meer via complottheorieën.
Hun daden zijn extreem gewelddadig en onvoorspelbaar.
En ja, ik vind islam sws een ultra-rechtse, conservatieve bedoening.
En in het huidig tijdsgewricht steken ze elkaar aan c.q. reageren ze op elkaar in een soort escalerende spiraal van geweld.

Maar goed, voor zover het zich laat aanzien zitten er wel manco's in deze theorie voor wat betreft deze knaap, ik denk toch eerder dat dit een gevalletje paaz-afdeling is.
En idd behalve Breivik 5 jaar geleden zet de trend van extreemrechtse terroristen niet echt direct door, op uitzonderingen na.
I´m back.
pi_163953868
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:33 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Oneens. Het is een aanvulling op de huidige nieuwsmedia. Niet een vervanger, een aanvulling.
Op Twitter is zo'n beetje elk denkbaar scenario voorbijgekomen, behalve het juiste.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163954053
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op Twitter is zo'n beetje elk denkbaar scenario voorbijgekomen, behalve het juiste.
Je moet Twitter ook niet gaan zien als een vorm van traditionele media. Dat is de fout die je maakt. Dat maakt het niet meteen waardeloos. Het heet social media voor een reden. Iedereen kan zijn scheet achterlaten.
pi_163954392
quote:
Vreselijk ja. Werden ook allemaal quotes van Duitse pliesie verkeerd vertaald en volledig uit hun context gehaald. :')
Feyenoord Rotterdam
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 23 juli 2016 @ 15:01:45 #238
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163954432
quote:

[..]

Ook vallen rechtse terroristen niet lukraak burgers aan zoals islamitische terroristen continu doen.
Ik dacht gelezen te hebben dat die terrorist van gisteren lukraak Turken en "Turks uitziende mensen" neerschoot?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_163954471
quote:

[..]

:')14.gif
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 23 juli 2016 @ 15:06:26 #240
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_163954525
Voor iedereen die enorm blij is dat het geen IS-gekkie is, de volgende aanslag kan nooit lang duren.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')