abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163952307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Anders Breivik
Onderzoekers denken dat de schietpartij te maken heeft met het bloedbad dat de Noor Anders Breivik in 2011 aanrichtte. Dat was vrijdag precies vijf jaar geleden.

''Dat verband ligt voor de hand'', aldus het hoofd van de politie Hubertus Andrä. Uit eerste onderzoek blijkt dat de schutter onder meer belangstelling had voor schietpartijen zoals die op het eilandje Utøya.
ik zie het verband niet....
pi_163952309
quote:
Anders Breivik
Onderzoekers denken dat de schietpartij te maken heeft met het bloedbad dat de Noor Anders Breivik in 2011 aanrichtte. Dat was vrijdag precies vijf jaar geleden.

''Dat verband ligt voor de hand'', aldus het hoofd van de politie Hubertus Andrä. Uit eerste onderzoek blijkt dat de schutter onder meer belangstelling had voor schietpartijen zoals die op het eilandje Utøya.
Probleem is dan wel dat hij volgens een getuige die een moslima is op CNN gisteren tijdens het vuren 'Allah Akbar' riep. Hoe ik dat dan weer moet zien ivm. zijn vermoedelijk Breivik adoratie zie ik ook niet helemaal.
pi_163952325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Probleem is dan wel dat hij volgens een moslima op CNN gisteren tijdens het vuren 'Allah Akbar' riep. Hoe ik dat dan weer moet zien ivm. zijn vermoedelijk Breivik adoratie zie ik ook niet helemaal.
Goede bron.
pi_163952335
Werd Breivik ook gepest?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:35:00 #180
28033 Pek
je moet wat
pi_163952345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Probleem is dan wel dat hij volgens een getuige die een moslima is op CNN gisteren tijdens het vuren 'Allah Akbar' riep. Hoe ik dat dan weer moet zien ivm. zijn vermoedelijk Breivik adoratie zie ik ook niet helemaal.
Zou ik ook roepen, gewoon om te trollen :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163952346
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Goede bron.
Haar relaas kwam op mij oprecht over (was te horen in de uitzending) maar goed, laten ze het maar verder uitzoeken.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:35:35 #182
117098 Hathor
Effe niet
pi_163952364
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef FANN het volgende:
Werd Breivik ook gepest?
Op WoW was ie nogal eens het mikpunt van spot, het was dan ook een arrogante eikel eerste klas.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_163952374
quote:
Anders Breivik

Maar betekent dit dat deze knaap het gedachtegoed van Breivik neergelegd in dat manuscript van hem ook onderschrijft?
En dus heeft-ie SPD-jongeren willen doodschieten in die MacDonalds?
I´m back.
pi_163952399
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef FANN het volgende:
Werd Breivik ook gepest?
Volgens mij wel, althans hij werd wel gezien als een vreemde snuiter.
I´m back.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:37:07 #185
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_163952406
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen allochtonen, maar moslims bedoelt. En kritiek op de islam wordt langzamerhand steeds meer geaccepteerd en die kritiek gaat langzamerhand zorgen voor een niet te keren golf van secularisatie onder moslims.

Althans, dat is wat ik zie gebeuren.
Wie weet... Ben benieuwd waar het allemaal naar toegaat. Als het op deze manier doorgaat met al die aanslagen etc. voorspel ik niet veel goeds...
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_163952416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

dat was hij ook (understatement) _O-
pi_163952426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ah jah.. bleek ook wel te kloppen ....
pi_163952446
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat was hij ook (understatement) _O-
Uiteindelijk heeft hij zich idd behoorlijk apart ontwikkeld. Idd understatement.
I´m back.
pi_163952452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:38 schreef FANN het volgende:

[..]

ah jah.. bleek ook wel te kloppen ....
Nog steeds wel.
I´m back.
pi_163952463
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nog steeds wel.
ja...
pi_163952470
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar betekent dit dat deze knaap het gedachtegoed van Breivik neergelegd in dat manuscript van hem ook onderschrijft?
En dus heeft-ie SPD-jongeren willen doodschieten in die MacDonalds?
hij was ook geïnteresseerd in schietpartijen op scholen, daar zit meestal geen ideologie achter maar alleen haat tegen de rest van de wereld
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:40:19 #192
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_163952483
Zolang de westerse wereld geen goedwerkende anti-psychotica op de markt brengt blijf je dit soort dingen houden. Wat je helemaal woedend maakt is dat ze zoiets als op de plank hebben liggen. Maar eerst zoveel mogelijk geld willen verdienen aan de huidige anti-psychotica. Dus naast de wapenindustrie heeft ook de farmaceutische industrie bloed aan haar handen. Noem me sober, maar dit is een juiste constatering. Zoals ik ze wel vaker heb. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_163952501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:17 schreef brojo het volgende:
Right, een Iraniër die opkeek naar Breivik :') Er is blijkbaar te weinig positief nieuws over moslims in het algemeen dus nu proberen ze het met een dekmantel.
Deze schrijver schreef er een interessant stukje over in het NRC

""Gelukkig was IS niet de opdrachtgever, hoor je steeds. Dat maakt het juist erger, betoogt Christiaan Weijts. Het was maar een eenling.’ ‘Hij was niet eens moslim, laat staan jihadist.’ ‘Hij was zelf homo.’ ‘Hij had een oorlogstrauma.’ ‘Hij was psychisch gestoord.’

Het ligt in onze natuur om in de grootste verschrikkingen nog verzachtende troost te willen lezen. Na Orlando, Nice en Würzburg klonken er steevast variaties op dit geruststellende refrein: ‘In elk geval handelde hij niet in ópdracht van Islamitische Staat.’

Zelf denk ik: was het maar een opdracht! Dan bestonden er namelijk een commandocentrum, een communicatiestructuur en een netwerk dat je kon isoleren, ontmantelen en platgooien.

Ik begrijp de redenering wel: zolang het gestoorde eenlingen zijn, is het leger van zwarte doodssoldaten in elk geval nog niet opgerukt tot een Europese frontlijn. Het zijn geen verschanste terroristen die wachten op een sms’je uit Raqqa. In feite is het veel erger. Het klassieke concept van een leger, met een commandostructuur, rekrutering en training, heeft IS getransformeerd tot een ongrijpbaardere, geglobaliseerde entiteit. Eenzame gekken schilderen zelf IS-vlaggen in Beierse schuurtjes, downloaden zelf de terreurinstructieboekjes en bereiden hun daden voor in stilte, zonder overleg, zonder communicatie, zonder sporen – ondoorgrondelijk als een reguliere suïcide.

Maar zonder IS zouden ze het toch ook doen? De mass shootings, onze Tristans, Karstens en Volkerts? Ik vrees van niet. Zoals potentiële zelfdoders de sprong kunnen nemen na de suïcide van een publieke figuur, of na het lezen van Die Leiden des jungen Werthers, zo kan deze lichaamloze entiteit die IS geworden is de potentiële zelf- en massamoordenaars over de streep lokken.

Zoals iedereen zich kunstenaar kan noemen, zo kan iedereen zich ridderen tot soldaat van Islamitische Staat, die heroïek geeft aan de mislukking, die gefaalde levens een geslaagde dood belooft. Wie onder mislukkelingen rekruteert krijgt geheid een imposant leger op de been. De kracht van een leger eenzame wolven is dat het volledig onder de radar van de veiligheidsdiensten kan blijven.

Het nieuwe IS werkt als een auto-immuunziekte en vereist dan ook andere bestrijdingstechnieken dan Al-Qaeda, dat eerder een infectie van buitenaf was. Osama bin Laden zag aanslagen nog als een manier om ‘redevoeringen te verspreiden’: de slachtoffers waren de aandachtstrekkers voor waar het hem werkelijk om ging, de videoboodschappen tegen de westerse levensstijl, goddeloosheid, bemoeienis in het Midden-Oosten, enzovoorts. De aanslag op Charlie Hebdo is door Al-Qaeda opgeëist en droeg ook nog de signatuur van zo’n gewapend pamflet: tegen het krenken van de profeet.

Op Twitter gaat een grapje rond van het type: ‘Heeft IS de hittegolf / het Trumpplagiaat / de kpn-storing al opgeëist?’ Allemaal bezwering, en relativerende humor is nodig. Maar wie opgelucht is omdat IS geen directe opdracht gaf, denkt dat hij een auto-immuunziekte kan bestrijden met antibiotica. ""
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:41:55 #194
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_163952514
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Zolang de westerse wereld geen goedwerkende anti-psychotica op de markt brengt blijf je dit soort dingen houden. Wat je helemaal woedend maakt is dat ze zoiets als op de plank hebben liggen. Maar eerst zoveel mogelijk geld willen verdienen aan de huidige anti-psychotica. Dus naast de wapenindustrie heeft ook de farmaceutische industrie bloed aan haar handen. Noem me sober, maar dit is een juiste constatering. Zoals ik ze wel vaker heb. :{

Pleur toch eens op man met je verbale diarree. :W
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:42:10 #195
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_163952519
Er is al verschillende keren vermeld dat de dader aan depressiviteit leed, maar de veronderstelling dat hij onder invloed van paroxetine tot zijn daad is gekomen heb ik nog niet voorbij zien komen .

Bij deze dus van mij. Big Pharma aan de schandpaal oO/
Non possumus non loqui
pi_163952522
quote:

Welke medicijnen heb jij?
pi_163952546
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:41 schreef Klummie het volgende:

[..]

Pleur toch eens op man met je verbale diarree. :W
Neem het hem niet kwalijk: besnederlanders met grootheidswaanzin. Heeft niets te maken met cultuur en afkomst.
pi_163952554

[ Bericht 100% gewijzigd door zakjapannertje op 23-07-2016 13:52:00 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:43:34 #199
28033 Pek
je moet wat
pi_163952562
quote:
goedwerkende anti-psychotica
Die zijn er wel, hoor :)

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:44:16 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_163952578
quote:
Die zal nu wel een wit voetje hebben gehaald bij onze rechtse medemensen _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')