abonnement Unibet Coolblue
pi_163930404




Chronologisch:

quote:
21.30 Militairen sluiten twee bruggen over de Bosporus in Istanbul af. Auto's en bussen krijgen de opdracht om te keren.

21.50 Gevechtsvliegtuigen en militaire helikopters scheren over Ankara. Er klinken schoten.

22.02 De Turkse premier Binali Yildirim meldt dat er een militaire coup aan de gang is en dat de regering de veiligheidstroepen heeft gevraagd de orde te herstellen.

22.25 In een verklaring zegt het leger (dat wil zeggen: de coupplegers) dat het de macht heeft overgenomen om de democratie te beschermen en de mensenrechten te handhaven.

22.38 De televisiezender CNN Türk meldt dat president Erdogan veilig is. Hij was op vakantie in de badplaats Bodrum.

22.47 Opstandige militairen gijzelen de stafchef van de Turkse strijdkrachten op het militaire hoofdkwartier in Ankara.

22.58 Militairen bezetten het kantoor van de staatstelevisie TRT in Ankara. Het personeel wordt even later gedwongen een verklaring van de militairen voor te lezen: het land wordt bestuurd door een 'Vredesraad'. In het hele land geldt een uitgaansverbod.

23.16 President Erdogan roept de Turken via Facetime op de straat op te gaan om te protesteren tegen wat hij een couppoging van een klein deel van het leger noemt.

Zaterdag
Premier Erdogan spreekt via Facetime met CNN Türk.
Premier Erdogan spreekt via Facetime met CNN Türk. © GETTY
00.08 Tanks omsingelen het Turkse parlementsgebouw in Ankara.

00.37 De eerste scheuren in de strijdkrachten: de commandant van het Eerste Leger zegt dat slechts een kleine groep militairen de couppoging steunt.

00.59 Een gevechtsvliegtuig schiet een helikopter van de muitende militairen neer.

01.04 Het staatspersbureau Anadolu meldt de dood van 17 politieagenten op het hoofdkwartier van de Turkse special forces.

01.05 President Obama spreekt zijn steun uit voor de gekozen regering en roept op tot kalmte.

01.13 De Gülen-beweging van de in ballingschap levende rivaal van Erdogan, Fethullah Gülen, keurt de coup af.

01.52 Turkse premier Yildirim meldt dat situatie onder controle is.

02.20 Erdogan keert terug in Istanbul. Het vliegveld is inmiddels door zijn aanhangers bevrijd.

02.45 Muitende militairen bezetten kantoor van tv-zender CNN Türk, maar op het Taksimplein geven de eerste muiters zich al over.

03.20 Erdogan belooft het leger te zuiveren van verraders.

05.39 Erdogan moedigt zijn aanhangers aan op straat te blijven totdat de situatie is gekalmeerd.

05.42 Muitende soldaten die een van de bruggen over de Bosporus in handen hadden, komen uit hun tanks en geven zich over. Zij worden later aangevallen door aanhangers van Erdogan.

07.10 Regeringsgetrouwe militairen hebben het militaire hoofdkwartier in Ankara weer in handen, maar sommige muiters verzetten zich nog.

07.29 De stafchef van de Turkse strijdkrachten Hulusi Akar, die door de muiters was gegijzeld, wordt bevrijd.

11.20 Premier Yildirim meldt dat de coup aan 161 mensen het leven heeft gekost, onder wie 104 coupplegers. Er zijn 1440 gewonden. Veiligheidstroepen hebben ruim 2800 militairen gearresteerd.

13.35 Turkse autoriteiten hebben 2.745 rechters op non-actief gezet.

14.43 Militaire hoofdkwartier weer helemaal in handen van regeringsgetrouwe troepen.

17.15 De Griekse justitie besluit de acht militairen die waren gevlucht uit Turkije en asiel hadden aangevraagd in Griekenland, uit te leveren aan Turkije. De Turkse regering had hierom gevraagd.

17.33 De vier grootste partijen van Turkije veroordelen de couppoging in een gezamenlijke verklaring voorgelezen in het parlement
De SMS van Erdogan - Oproep aan de bevolking om de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier



CNN TURK live
NOS liveblog

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

Turks corruptieschandaal

Update 20-07-2016:
Drie maanden noodtoestand Turkije
pi_163930505
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he? De eerste coup die in Turkije is gedaan, van de 13 leger officiers waren er 12 opgeleid in de VS, Kemalistische officiers om specifiek te zijn. Amateur :')
Het is net alsof NAVO landen en andere bondgenoten officieren naar elkaars landjes sturen om daar kennis op te doen. In Nederland is zelfs iedere luchtmacht pief gedeeltelijk opgeleid in de VS en ik gok dat dat in zo'n beetje ieder ander land met Amerikaanse vliegtuigen niet veel anders is. Ook de landmacht en marine doen veel opleidingen in de VS.

Die klasjes zijn met alle nationaliteiten bij elkaar, dus de grote VS samenzwering tegen Turkije moet dan met medewerken een hele hoop Afrikaanse en Arabische regimes zijn.
pi_163930569
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is net alsof NAVO landen en andere bondgenoten officieren naar elkaars landjes sturen om daar kennis op te doen. In Nederland is zelfs iedere luchtmacht pief gedeeltelijk opgeleid in de VS en ik gok dat dat in zo'n beetje ieder ander land met Amerikaanse vliegtuigen niet veel anders is. Ook de landmacht en marine doen veel opleidingen in de VS.

Die klasjes zijn met alle nationaliteiten bij elkaar, dus de grote VS samenzwering tegen Turkije moet dan met medewerken een hele hoop Afrikaanse en Arabische regimes zijn.
Hij begrijpt niet hoe een leger werkt.
pi_163930633
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:44 schreef Odaiba het volgende:
Leuk als ik op internet en het nieuws al die meningen van mensen hoor. Die wereldvrede kunnen we wel vergeten deze eeuw... Het lijken van beide kampen wel een stelletje paranoïde mongolen. Waar zijn de mensen met enig verstand gebleven die willen samenleven in plaats van elkaar verbaal of fysiek af te willen maken?
Die worden policor genoemd en moeten volgens velen als eerste het schavot op.
pi_163930697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die worden policor genoemd en moeten volgens velen als eerste het schavot op.
Die worden islamofoob genoemd omdat ze de polarisende intolerante eigenschappen van de islam blootleggen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163930710
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die worden islamofoob genoemd omdat ze de polarisende intolerante eigenschappen van de islam blootleggen.
+1.
pi_163930741
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die worden islamofoob genoemd omdat ze de polarisende intolerante eigenschappen van de islam blootleggen.
Neuh, dat zijn niet de mensen met enig verstand die willen samenleven in plaats van elkaar verbaal of fysiek elkaar af te willen maken. Jij beschrijft gewoon de standaard Fokkert.
pi_163930815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is net alsof NAVO landen en andere bondgenoten officieren naar elkaars landjes sturen om daar kennis op te doen. In Nederland is zelfs iedere luchtmacht pief gedeeltelijk opgeleid in de VS en ik gok dat dat in zo'n beetje ieder ander land met Amerikaanse vliegtuigen niet veel anders is. Ook de landmacht en marine doen veel opleidingen in de VS.

Die klasjes zijn met alle nationaliteiten bij elkaar, dus de grote VS samenzwering tegen Turkije moet dan met medewerken een hele hoop Afrikaanse en Arabische regimes zijn.
Zowel een van de coupplegers als de Amerikaanse ambassadeur van Turkije schrijven in hun memoires dat ze betaald zijn door Amerika in de miljoenen, dus waar hebben we het hier over?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2016 16:16:25 ]
pi_163930928
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die worden islamofoob genoemd omdat ze de polarisende intolerante eigenschappen van de islam blootleggen.
Islamhaters willen gewoon met anderen in harmonie samenleven? Dat is nieuw voor mij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163930995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Islamhaters willen gewoon met anderen in harmonie samenleven? Dat is nieuw voor mij.
Islamhaters. :') De enige groep die niet met anderen kan samenleven is voorlopig nog de Islam.
pi_163931009
Nooit geweten dat de Islam een groep is.
pi_163931014
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:21 schreef Triggershot het volgende:
Nooit geweten dat de Islam een groep is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Islamhaters. :') De enige groep die niet met anderen kan samenleven is voorlopig nog de Islam.
Dat zal best. Maar ik heb niet het idee dat figuren die dag in, dag uit lopen te kankeren op moslims voorstander zijn van het harmonieuze samenlevingsmodel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163931029
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931034
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar ik heb niet het idee dat figuren die dag in, dag uit lopen te kankeren op moslims voorstander zijn van het harmonieuze samenlevingsmodel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931044
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zal best. Maar ik heb niet het idee dat figuren die dag in, dag uit lopen te kankeren op moslims voorstander zijn van het harmonieuze samenlevingsmodel.
Ik denk dat ik in die groep val. En als de islam hervormt dan vind ik een harmonieuze samenleving best :P
pi_163931059
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:21 schreef Triggershot het volgende:
Nooit geweten dat de Islam een groep is.
pi_163931099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:24 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Stick with your day job Janitor.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2016 16:26:14 ]
pi_163931118
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Stick with your day job Janitor.
Sorry dat ik Islam zei en niet moslims.
pi_163931125
BEFORE



AFTER

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931136
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:26 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Sorry dat ik Islam zei en niet moslims.
Iemand die oproept dat de tegenpartij niet harmonieus kan meeleven, dat maakt je positie niet echt positiever.
pi_163931138
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:23 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik denk dat ik in die groep val. En als de islam hervormt dan vind ik een harmonieuze samenleving best :P
Simpelweg normaal doen is niet voldoende? Pas als moslims hun religie hervormen, wil jij met deze mensen samenleven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163931143
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:27 schreef Slayage het volgende:
BEFORE

[ afbeelding ]

AFTER

[ afbeelding ]
Verkeer nog steeds geblokkeerd dus...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163931172
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Simpelweg normaal doen is niet voldoende? Pas als moslims hun religie hervormen, wil jij met deze mensen samenleven?
Nou, zal straks de benedenbuurman dit even mededelen.
pi_163931235
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Simpelweg normaal doen is niet voldoende? Pas als moslims hun religie hervormen, wil jij met deze mensen samenleven?
Grappig hoe de linkerflank van fok! graag gedachtepolitie speelt, maar niet bij islamieten. Dat is racistisch en/of onrealistisch.
pi_163931238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:29 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, zal straks de benedenbuurman dit even mededelen.
Pas je wel op? Het was fijn je gekend te hebben, mijn medeleven gaat naar de nabestaanden.
pi_163931257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Verkeer nog steeds geblokkeerd dus...
ze hadden gisteren avond een happening :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931274
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Simpelweg normaal doen is niet voldoende? Pas als moslims hun religie hervormen, wil jij met deze mensen samenleven?
dan weet ik dat ook :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931306
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Pas je wel op? Het was fijn je gekend te hebben, mijn medeleven gaat naar de nabestaanden.
Heb gisterenavond nog gezellig biertjes met hem gedronken, dus ik heb goede hoop.
pi_163931314
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Grappig hoe de linkerflank van fok! graag gedachtepolitie speelt, maar niet bij islamieten. Dat is racistisch en/of onrealistisch.
Lekker oppervlakkig samenleven. Onderhuidse intolerantie gewoon negeren.
pi_163931318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb gisterenavond nog gezellig biertjes met hem gedronken, dus ik heb goede hoop.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931330
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Lekker oppervlakkig samenleven.
welkom in de 21ste eeuw :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931368
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

welkom in de 21ste eeuw :Y)
Touché
pi_163931389
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Grappig hoe de linkerflank van fok! graag gedachtepolitie speelt, maar niet bij islamieten. Dat is racistisch en/of onrealistisch.
Hoezo gedachtenpolitie. We hebben het over de wil om met andersdenkenden samen te leven. Ik heb de conciërge niet gevraagd om de islam tof te vinden - ik vind die religie net zo goed kut - maar of hij bereid is in harmonie samen te leven met moslims. Daar plaatste hij enkele voorwaarden bij.

Verder ben ik niet bepaald links, maar goed. Al is in jouw ogen iedereen die geen PVV-taal uitkraamt natuurlijk links.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163931392
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:37 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Touché
het lijkt erop dat we intiemer zijn met onze technische snufjes dan met onze dierbaren ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931436
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

:D
Het is best een grappige kerel. Met ramadan lag hij voor pampus, en nu is het elke avond pimpelen ^O^
pi_163931439
Wat zal er nu gebeuren met de Gulen sympathisanten? Zullen ze geschaard worden onder terroristen-sympathisanten?
pi_163931522
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:35 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Lekker oppervlakkig samenleven. Onderhuidse intolerantie gewoon negeren.
Je ziet dat racisten en christenen gek genoeg wel zijn aangesproken op hun intolerante wereldbeeld door dezelfde mensen die je nu xenofoob zouden noemen. Ik heb serieus het vermoeden dat dat komt door een flinke dosis racisme. Al die zwartjes en getinte mensjes kunnen niet dezelfde kritiek als blanke gristenen in de jaren 60 handelen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo gedachtenpolitie. We hebben het over de wil om met andersdenkenden samen te leven. Ik heb de conciërge niet gevraagd om de islam tof te vinden - ik vind die religie net zo goed kut - maar of hij bereid is in harmonie samen te leven met moslims. Daar plaatste hij enkele voorwaarden bij.

Verder ben ik niet bepaald links, maar goed. Al is in jouw ogen iedereen die geen PVV-taal uitkraamt natuurlijk links.
Nou ben ik niet bepaald een PVV'er, namelijk een PvdD stemmer. Natuurlijk is niet iedereen die meegaat in je racistische progressieve wereldbeeldje automatisch een PVV tokkie. Goed van je.
pi_163931565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:40 schreef Capi het volgende:
Wat zal er nu gebeuren met de Gulen sympathisanten? Zullen ze geschaard worden onder terroristen-sympathisanten?
dat gebeurt al
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931591
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Islamhaters willen gewoon met anderen in harmonie samenleven? Dat is nieuw voor mij.
Hoe moeilijk is het te snappen dat mensen die in harmonie willen samenleven een hekel hebben aan een idealogie die polariseert.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_163931608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is best een grappige kerel. Met ramadan lag hij voor pampus, en nu is het elke avond pimpelen ^O^
de ramadan heeft iets "magisch" zelfs mensen die over het algemeen niet conservatief zijn, vinden de ramadan "heilig" en passen ze hun leven erop aan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931636
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het te snappen dat mensen die in harmonie willen samenleven een hekel hebben aan een idealogie die polariseert.
En als reactie gaan die mensen zelf ook polariseren?

Goed verhaal, wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163931637
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het te snappen dat mensen die in harmonie willen samenleven een hekel hebben aan een ideologie die polariseert.
als moslim sluit ik mij aan bij dit standpunt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931647
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het te snappen dat mensen die in harmonie willen samenleven een hekel hebben aan een idealogie die polariseert.
Ach al die primaire islamitische bronnen waarop organisaties zoals ISIS en de tolerante overheden in Iran en SA zich baseren bestaan allemaal niet aldus salon socialisten die nooit meer dan 3 Koran pagina's hebben gezien. Die weten namelijk meer over de religie, dan een stel getinte barbaren die hun hele leven hebben geweid aan de religie van de vrede.
pi_163931652
Berlijn: geen nieuw EU-hoofdstuk met Turkije

BERLIJN/MÜNCHEN - In de gesprekken met Turkije over toetreding tot de Europese Unie is het onder de huidige omstandigheden ondenkbaar dat er een nieuw hoofdstuk wordt aangesneden. De reactie van de Turkse regering op de poging tot staatsgreep van afgelopen weekeinde staat dat niet toe. Dit zei een Duitse regeringswoordvoerder vrijdag over de in 2005 begonnen onderhandelingen.

Die verlopen in fasen waarbij telkens verschillende onderwerpen in zogeheten hoofdstukken ter tafel komen. Destijds zijn er 35 hoofdstukken benoemd, waarvan er nu slechts veertien worden behandeld en één is afgerond. De woordvoerder liet zich niet uit over een eventuele breuk met Turkije. Dat is geen Duitse aangelegenheid maar een van de EU, zei hij.

Hij uitte kritiek op verdachten die met verwondingen getoond worden of voor de camera's vernederd worden. De Turkse regering moet zich in de reactie op de mislukte staatsgreep houden aan de beginselen van de rechtsstaat, aldus Berlijn. De leider van de christendemocraten in Beieren (CSU) , Horst Seehofer, heeft de EU opgeroepen de gesprekken met Ankara te schorsen. De CSU regeert in Berlijn samen met bondskanselier Angela Merkel (CDU).

http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163931659
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als reactie gaan die mensen zelf ook polariseren?

Goed verhaal, wel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Neville_Chamberlain
pi_163931693
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat gebeurt al
Lekker dan, mogelijk miljoenen (naar ik aanneem zijn dit de aantallen van Gulen sympathisanten) mensen lopen dus kans om vervolgd te worden? Ook gezien het feit dat de wet met het instellen van vervolging na het Ergenekon debacle veranderd is in die zat dat eerst toestemming is vereist hiervoor.
pi_163931697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:49 schreef StaceySinger het volgende:
Berlijn: geen nieuw EU-hoofdstuk met Turkije

BERLIJN/MÜNCHEN - In de gesprekken met Turkije over toetreding tot de Europese Unie is het onder de huidige omstandigheden ondenkbaar dat er een nieuw hoofdstuk wordt aangesneden. De reactie van de Turkse regering op de poging tot staatsgreep van afgelopen weekeinde staat dat niet toe. Dit zei een Duitse regeringswoordvoerder vrijdag over de in 2005 begonnen onderhandelingen.

Die verlopen in fasen waarbij telkens verschillende onderwerpen in zogeheten hoofdstukken ter tafel komen. Destijds zijn er 35 hoofdstukken benoemd, waarvan er nu slechts veertien worden behandeld en één is afgerond. De woordvoerder liet zich niet uit over een eventuele breuk met Turkije. Dat is geen Duitse aangelegenheid maar een van de EU, zei hij.

Hij uitte kritiek op verdachten die met verwondingen getoond worden of voor de camera's vernederd worden. De Turkse regering moet zich in de reactie op de mislukte staatsgreep houden aan de beginselen van de rechtsstaat, aldus Berlijn. De leider van de christendemocraten in Beieren (CSU) , Horst Seehofer, heeft de EU opgeroepen de gesprekken met Ankara te schorsen. De CSU regeert in Berlijn samen met bondskanselier Angela Merkel (CDU).

http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed
begrijpelijk in die zin dat de turken thuis orde op zaken moeten stellen eer ze verder kunnen.

het EU proces vd turken mag wmb op een laag pitje.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931727
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je ziet dat racisten en christenen gek genoeg wel zijn aangesproken op hun intolerante wereldbeeld door dezelfde mensen die je nu xenofoob zouden noemen. Ik heb serieus het vermoeden dat dat komt door een flinke dosis racisme. Al die zwartjes en getinte mensjes kunnen niet dezelfde kritiek als blanke gristenen in de jaren 60 handelen.

[..]

Nou ben ik niet bepaald een PVV'er, namelijk een PvdD stemmer. Natuurlijk is niet iedereen die meegaat in je racistische progressieve wereldbeeldje automatisch een PVV tokkie. Goed van je.
Ik noemde je dan ook geen PVV'er. Ik gaf alleen mijn visie op hoe jij in mijn ogen links en rechts indeelt.

Jij noemde immers links, om de een of andere reden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163931760
Er waren eens 4 politieteams vanuit de hele wereld bijeen gekomen op uitnodiging van onderzoekers, namelijk uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en Turkije om iedere afzonderlijke opsporingstechnieken te analyseren. Elk team kreeg dezelfde opdracht, namelijk het vangen van 4 apen die waren ontsnapt uit de dierentuin.

Het Duitse team vond de aap binnen 4 uur, het Britse team in 6 uur en het Franse team in 9 uur. Anderhalve dag later kwam het Turkse team met een giraf aangereden, maar de giraf zag er behoorlijk gehavend uit. De volgende dialoog volgde:

De onderzoekers: "Waar waren jullie al die tijd, waarom duurde het zo lang?"

Turks team: "De ondervraging van de aap duurde langer dan verwacht."

De onderzoekers: "Maar wat is dit? De opdracht was om een aap te vinden en jullie brengen een giraf mee?"

Turks team: "Geloof je ons niet? Vraag het maar aan hem (wijzend naar de giraf)"

Giraf: "Beste onderzoekers, ik zweer jullie dat ik een aap ben!"



Een van de coupplegers. Links: vlak na zijn arrestatie. Rechts: vlak voor zijn verklaring dat hij Gulenist is en opdracht van Gulen handelde.

-O-

[ Bericht 6% gewijzigd door KirmiziBeyaz op 22-07-2016 17:09:47 ]
pi_163931765
quote:
Onze islamitische buren zijn de nieuwe nazi's?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163931774
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

begrijpelijk in die zin dat de turken thuis orde op zaken moeten stellen eer ze verder kunnen.

het EU proces vd turken mag wmb op een laag pitje.
Liever dat ze gewoon eerlijk zijn en zeggen komende 25 jaar sowieso niet met zulke vormen van persvrijheid, illegaal wegsaneren van rechterlijke ambtenaren en weet ik veel wat nog meer. Met zulk nepotisme verweven in de staatscultuur zal Turkije er denk ik nooit bij komen. En terecht
pi_163931786
Weer een ijzersterk stuk van Peter Breedveld

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/het-anatolische-gevaar.html

Het Anatolische Gevaar

Nederlanders die de spanningen uit hun land van herkomst naar hier importeren, zoals VVD’er Han ten Broeke dat noemt, zijn geen nieuw verschijnsel. Wie ‘Het land van herkomst‘ van Nadia Bouras leest (en iedereen met een grote waffel over de multiculturele samenleving zou dat moeten doen), leert dat socialistische Nederlanders van Marokkaanse afkomst en Marokkaanse Nederlanders die achter koning Hassan II stonden, ook op de Nederlandse straten met elkaar op de vuist gingen. Molukse Nederlanders betrokken ons bij de strijd om een onafhankelijke Molukse republiek in Indonesië en in de jaren negentig ging in Den Haag menige winkelruit aan diggelen als de Koerdische Nederlanders weer eens de straat opgingen. En bij iedereen boven de veertig staat de vechtpartij door Surinaamse Nederlanders bij Karel van de Graaf op televisie in het geheugen gegrift (was dat nou live?)

Ik heb nu in de eerste alinea heel politiekcorrect steeds gesproken van ‘Turkse Nederlanders’ en ‘Nederlanders van Marokkaanse afkomst’ en zo, u ziet hoeveel ruimte dat opslokt, dus vanaf hier spreek ik gewoon weer van ‘Turken’ en ‘allochtonen’ en zo.

Zwientje tikken

Veel Nederlanders lijken bij ‘globalisering’ vooral te denken aan Nederlandse consulaten en agentschappen in Afrika en Azië, die Nederlandse agrariërs helpen hun rozenkweekbedrijven en kippenslachterijen in het buitenland op te zetten. Een soort vreedzame VOC-mentaliteit dus. Dat klopt ook wel, maar er is deze keer wederkerigheid: wij gaan niet alleen de wijde wereld in, de wijde wereld komt ook hier. U moet ophouden van Turken en Marokkanen en Somaliërs te eisen dat ze hier enthousiast komen meedoen met zwientje tikken en toiletpotten werpen. Nederland is geen natie meer met een volkslied en vaderlandse trots en allemaal hopen op een Elfstedentocht en dat wordt het ook nooit meer, al zie je af en toe nog wat een echte verbinder, zoals Koning Willem Alexander, nog voor elkaar weet te krijgen bij mensen van wie Lodewijk Asscher beweert dat ze met de rug naar de samenleving toestaan.

Nederland is een geografische plek waar mensen profiteren van de mogelijkheden om een fatsoenlijk leven op te bouwen, te werken, handel te drijven. Dát is wat ze bij elkaar houdt en daar is niks mis mee. Ze houden een band met het land van herkomst, blijven betrokken bij de ontwikkelingen daar. Ook niks mis mee.

Parallelle samenleving

Dus ja, Turken gaan in Nederland de straat op om te vieren dat in Turkije een staatsgreep is mislukt en niet, zoals Özcan Akyol nogal vals suggereert, uit blijdschap dat er soldaten gelyncht werden. Dat Nederlandse politici er schande van spreken dat Turken blij zijn dat een staatsgreep is mislukt, is te zot voor woorden. Kennelijk staat er in dat participatiecontract van Asscher ook dat allochtonen beloven blij te zijn met een staatsgreep als die het Westen niet per se verkeerd uitkomt. Als je nou wilt spreken van een parallelle samenleving, dan heb je die hier: van buiten zijn onze politici democraat, totdat militairen een greep naar de macht doen, dan ben je opeens slecht geïntegreerd als je dat geen goed idee vindt.

En wat wil je eigenlijk? Als Turken zich verbonden moeten voelen met Nederland, zou het helpen om ze niet bij elke gelegenheid, die je krijgt, af te schilderen als ISIS-aanhangers die snode dingen bekonkelen in hun parallelle samenleving. Media en politiek spreken over Turken zoals in de jaren dertig werd gesproken over het Gele Gevaar. Het is racistisch en hysterisch en zal onvermijdelijk een self-fulfilling prophecy blijken te zijn. En dan janken dat je als journalist wordt bedreigd als je even met ze wilt spreken. Mensen, als ik door een journalist word benaderd, dreig ik ook de hond op ‘m af te sturen. Journalisten zijn sokpoppen van de PVV, allemaal.

Bezorgde burgers

Als je wilt dat Turken zich verbonden voelen met Nederland, moet je als democratische politicus (ja, jij, inderdaad, Paul Ulenbelt) niet gaan dreigen Turken uit te zetten omdat ze stenen naar Gülen gooien, terwijl je witte Hollanders, die brandschattend en kinderen bedreigend door het land trekken, steeds liefkozend ‘bezorgde burgers’ noemt en beweert dat ze asielzoekerscentra bombarderen uit frustratie om de verschraling in de zorg.

Ik weet, het is zeer verontrustend, wat er nu allemaal in Turkije gebeurt, Erdogan die rechters ontslaat en journalisten opsluit en zijn volk tegen Gülen mobiliseert. Toch dringt zich, als ik het mag zeggen, een vergelijking op met de reacties van het Westen op de huidige terreurgolf. Wij hebben nog steeds Guantanamo Bay, hoor. Bij ons worden onschuldige gezinnen uit hun huis gesleept en mensen veroordeeld voor thought-crimes. We worden afgeluisterd en gemonitord, democratische politici willen salafisme verbieden. Erdogans Gülen zijn zeg maar onze salafisten. Een partij als DENK wordt door media en politiek eendrachtig door pers en politiek gecriminaliseerd.

Ik heb het, geloof ik, al eerder gezegd, maar het verschil tussen Erdogan en onze overheid is dat wij (bijna) geen journalisten hóeven op te pakken. Die lopen namelijk allemaal al keurig in het gareel
pi_163931810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:51 schreef Capi het volgende:

[..]

Lekker dan, mogelijk miljoenen (naar ik aanneem zijn dit de aantallen van Gulen sympathisanten) mensen lopen dus kans om vervolgd te worden?
het zijn iig geen miljoenen. wat de aantallen zijn is heel erg onduidelijk. wat wel was gebleken, dat toen Gulen en Erdo mot kregen en Gulen een stem advies gaf om NIET op de AKP te stemmen, dit voor de resultaten van de verkiezingen nauwelijks effect had. dus vwb absolute aantallen hebben we het over een marginale groep.

overigens

The Dude 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931860
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:54 schreef polderturk het volgende:
Weer een ijzersterk stuk van Peter Breedveld

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/het-anatolische-gevaar.html
ja die breedveld schrijft goede stukken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163931898
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

het zijn iig geen miljoenen. wat de aantallen zijn is heel erg onduidelijk. wat wel was gebleken, dat toen Gulen en Erdo mot kregen en Gulen een stem advies gaf om NIET op de AKP te stemmen, dit voor de resultaten van de verkiezingen nauwelijks effect had. dus vwb absolute aantallen hebben we het over een marginale groep.
Zelfs dan, gezien de aantallen die ze nu oppakken is het onredelijk om te stellen dat zovelen mee kunnen hebben gedaan aan de coup en al dan niet bijdrage kunnen vormen aan een terroristische groepering. En dan nog, sympathiseren met een gast en z'n ideologie is kennelijk al verboden :')
pi_163932004
RFERL twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 11:49:13 Turkish foreign minister says US has proposed setting up commission on Gulen extradition. https://t.co/x8U1XgeRse https://t.co/SeSqLt2EDH reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:01:47 #58
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163932043
het is alweer een week geleden!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163932055
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja die breedveld schrijft goede stukken
Hij schrijft helemaal geen goede stukken, maar ik snap wel waarom jij en polderturk hem goed vinden schrijven, jullie ageren namelijk precies tegen hetgeen hij in het stuk schrijft.
pi_163932213
ik denk dat de coup een complot is van vlaggen fabrikanten :+

Video: Turkse vlaggen zijn niet meer aan te slepen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163932268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:02 schreef Capi het volgende:

[..]

Hij schrijft helemaal geen goede stukken, maar ik snap wel waarom jij en polderturk hem goed vinden schrijven, jullie ageren namelijk precies tegen hetgeen hij in het stuk schrijft.
hij kan zich kennelijk goed inleven in de turkse referentie kader en kan daardoor vanuit een ander perspectief dingen benaderen, dat vind ik knap in deze tijden, hier in het westen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163932298
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:01 schreef Onnoman het volgende:
het is alweer een week geleden!
ja man een week terug dit tijdstip niks aan de hand en nu het land in deze shit :'( :'( :'(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163932350
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij kan zich kennelijk goed inleven in de turkse referentie kader en kan daardoor vanuit een ander perspectief dingen benaderen, dat vind ik knap in deze tijden, hier in het westen.
Is dat per definitie het turkse referentiekader ja? Die mening deel ik niet. En dingen benaderen uit een ander perspectief maakt de onderliggende argumenten niet ineens beter. En die laatste zin, jezus wat heb je het toch lastig hier in westen man. Wat zijn ze toch apathische knurften hier hé in het westen. :')
pi_163932458
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze islamitische buren zijn de nieuwe nazi's?
Tolerantie voor intolerantie is in de geschiedenis nadelig gebleken.
pi_163932662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:12 schreef Capi het volgende:

[..]

En die laatste zin, jezus wat heb je het toch lastig hier in westen man. Wat zijn ze toch apathische knurften hier hé in het westen. :')
daarmee maak ik duidelijk dat het lastig is om objectief te kijken naar de dingen die gaande is zon ingewikkeld land als turkije
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163932800
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

daarmee maak ik duidelijk dat het lastig is om objectief te kijken naar de dingen die gaande is zon ingewikkeld land als turkije
Een paar dagen geleden noemde jij het nog een aanname dat 12000 leraren niet bij de coup betrokken waren. Nou ga je een beetje andere mensen leren hoe ze moeten kijken naar andere landen.
pi_163932814
Engelse bron van wat ik eerder vertelde:

http://www.yenisafak.com/(...)coup-attempt-2498159

quote:
The statements of a military officer that was captured and arrested in the southern Turkish province of Hatay have revealed the horrible plan of occupying Turkey after the coup attempt of a group of FETÖ/PDY soldiers that was foiled by the strong will of the Turkish security forces and the nation.

As a part of the plan that was made during the meetings in Turkey's Incirlik Airbase, around a thousand secret agents of the Syrian Mukhabarat were to sneak into the country with help, along with the armed terrorists.

"The first target of the militias was Iskenderun, which will be followed by other Turkish provinces, particularly Istanbul and Ankara, according to the arrested FETÖ soldier.

The FETÖ/PYD terrorist organization headed by Fetullah Gülen was to control the European part of Turkey, while the occupation forces were to attempt to control the remaining parts of the country.

An Iranian representative attended the meeting in which the coup decision was made, according to the captured military officer.

On July 15, rogue military elements attempted to overthrow Turkey's democratically elected government by force, which triggered violent incidents, leaving 246 people martyred.

However, the coup attempt was foiled as the Turkish nation along with security forces fought against the coup attempt, at many points, particularly in Istanbul and Ankara.
pi_163932894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tolerantie voor intolerantie is in de geschiedenis nadelig gebleken.
Wat wil je dat we gaan doen tegen onze intolerante, islamitische buren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:30:35 #69
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163932916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:27 schreef Atak het volgende:
Engelse bron van wat ik eerder vertelde:

http://www.yenisafak.com/(...)coup-attempt-2498159

[..]

Vrij nietszeggend als het mij vraagt.
&lt;signature here&gt;.
pi_163933008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vrij nietszeggend als het mij vraagt.
Onderbouw dat even.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:34:06 #71
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933015
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja die breedveld schrijft goede stukken
Echt een droevig stukje.

Zeker kreten als dat journalisten, "allemaal", blijkbaar op de hand zijn van on GBL is natuurlijk: :')
&lt;signature here&gt;.
pi_163933033
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

daarmee maak ik duidelijk dat het lastig is om objectief te kijken naar de dingen die gaande is zon ingewikkeld land als turkije
Dus eigenlijk zijn alle stukken over de situatie nu in Turkije per definitie subjectief?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:36:54 #73
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Onderbouw dat even.
Er had net zo goed kunnen staan:

quote:
Coup plegers wilden de poorten naar de hel open zetten
Concreter:

Ook maar een gram bewijs, anders dan de echo put van de erdolf aanhangers?

Ow, en zou ook kunnen beargumenteren dat historisch het leger er een handje van had om de democratie op pauze te zetten, wat neuzelen en de marge, en de macht weer terug geven aan het volk,

Bovendien altijd met uitgangspunt islamitisch extremise tegen te gaan.

Maar deze ronde wilde ze natuurlijk IS uitnodigen.

Uh huh.
&lt;signature here&gt;.
pi_163933113
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

daarmee maak ik duidelijk dat het lastig is om objectief te kijken naar de dingen die gaande is zon ingewikkeld land als turkije
Turks exceptionalisme?
I´m back.
pi_163933295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

Er had net zo goed kunnen staan:

[..]

Concreter:

Ook maar een gram bewijs, anders dan de echo put van de erdolf aanhangers?

Ow, en zou ook kunnen beargumenteren dat historisch het leger er een handje van had om de democratie op pauze te zetten, wat neuzelen en de marge, en de macht weer terug geven aan het volk,

Bovendien altijd met uitgangspunt islamitisch extremise tegen te gaan.

Maar deze ronde wilde ze natuurlijk IS uitnodigen.

Uh huh.
Wel bizar dat je al bij voorbaat alle antwoorden hebt. Je weerlegt niks.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:43:49 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Turks exceptionalisme?
Turkije is een land als geen ander dus dat klopt an sich wel.
&lt;signature here&gt;.
pi_163933319
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat wil je dat we gaan doen tegen onze intolerante, islamitische buren?
Cartoons maken, hun religie verbaal afbranden waar nodig en er niet meer importeren. Dus in plaats van brakke bootjes voor de kust al op te pikken en naar Europa te redden lekker terug slepen. Ook alle subsidies richting het MO stopzetten. In plaats van de softe houding richting Erdo, een keertje ballen tonen en hem afpersen in plaats van een derde wereld landje ons.
pi_163933340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:27 schreef Atak het volgende:
Engelse bron van wat ik eerder vertelde:

http://www.yenisafak.com/(...)coup-attempt-2498159

[..]

Voor een kritisch persoon als jij verbaast het me dat je een pro-Erdogan krant als Yeni Safak als je bron hanteert.

Yeni Safak is onderdeel van de zogenaamde Havuz Medya (Pool Media )

quote:
Leading pro-AKP newspapers are Yeni Şafak, Akit, Sabah, Star, Takvim, Akşam, Türkiye, Milli Gazete, Güneş, and Milat, among others. Leading pro-AKP TV channels are Kanal 7, 24, Ülke TV, TRT, ATV, TGRT, Sky Turk 360, TV Net, NTV, TV8, Beyaz TV, Kanaltürk, and Kanal A. Leading pro-government internet portals are Haber 7, Habervaktim and En Son Haber. Leading pro-AKP news agencies are state owned Anadolu Agency and İhlas News
Moet ieder voor zich weten hoor, maar behalve de pro-AKP en pro-Erdogan aanhangers overtuig je hier niemand mee.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:45:46 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933372
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Wel bizar dat je al bij voorbaat alle antwoorden hebt. Je weerlegt niks.
Sorry, weer echt van die domme retoriek.

Jij bewijst niks, dus waarom zou ik iets weerleggen.

Jij denkt dat het feit dat je post alleen door moet gaan voor "bewijs" ofzo? :')

En waar ik heb ik "alle antwoorden"?
&lt;signature here&gt;.
pi_163933400
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Sorry, weer echt van die domme retoriek.

Jij bewijst niks, dus waarom zou ik iets weerleggen.

Jij denkt dat het feit dat je post alleen door moet gaan voor "bewijs" ofzo? :')

En waar ik heb ik "alle antwoorden"?
Ik geef je een link. Jij zegt dat het onzin is maar je onderbouwt je tegenargumenten niet (het zijn nog geen eens tegenargumenten. Je spuwt alleen wartaal). Onderbouw je tegenargumenten voor een keertje.
pi_163933408
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Turkije is een land als geen ander dus dat klopt an sich wel.
Ja, het eigenaardige is dat als je zegt dat je Turkije niet objectief kunt beschouwen (als westerling) dat zoiets ook geldt voor de Turken zelf natuurlijk.
I´m back.
pi_163933446
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 21-07-2016 om 22:18:58 Het handige voor al die regimes in M-Oosten is dat alle inwoners die je niet meer wilt hebben gewoon dumpt in Duitsland bij Merkel. reageer retweet
I´m back.
pi_163933467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Voor een kritisch persoon als jij verbaast het me dat je een pro-Erdogan krant als Yeni Safak als je bron hanteert.

Yeni Safak is onderdeel van de zogenaamde Havuz Medya (Pool Media )

[..]

Moet ieder voor zich weten hoor, maar behalve de pro-AKP en pro-Erdogan aanhangers overtuig je hier niemand mee.
Ik zeg toch niet dat ik het gelijk geloof? Ik zit nog te wachten wat de kritische media erover zegt.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:48:56 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933471
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik geef je een link.
Ow, dus omdat je iets van internet copy &paste is het ineens waar? :Z :Z :Z

quote:
Jij zegt dat het onzin is maar je onderbouwt je tegenargumenten niet (het zijn nog geen eens tegenargumenten. Je spuwt alleen wartaal). Onderbouw je tegenargumenten.
Ik zet er me vraagtekens bij en ik onderbouw waarom ik die bedenkingen heb.

En wartaal, dat moet een of andere droeftoeter die blijkbaar überhaupt niet snapt wat bewijs is niet tegen mij zeggen.
&lt;signature here&gt;.
pi_163933487
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iemand die oproept dat de tegenpartij niet harmonieus kan meeleven, dat maakt je positie niet echt positiever.
En toch snap ik wel wat hij bedoeld.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:49:47 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik het gelijk geloof? Ik zit nog te wachten wat de kritische media erover zegt.
Welke kritische media?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:51:39 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163933547
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik het gelijk geloof?
Nee, tenzij iemand het durft om vraagtekens te zetten hé? :')

Dan 'weerleg' je natuurlijk niks en sla je 'wartaal' uit :O

Maar je gelooft het niet nee.
&lt;signature here&gt;.
pi_163933568
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welke kritische media?
urfa tv.
pi_163933580
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welke kritische media?
_O-
pi_163933593
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:48 schreef Atak het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik het gelijk geloof? Ik zit nog te wachten wat de kritische media erover zegt.
Volgens mij heb je je mening al klaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 15:13 schreef Atak het volgende:
Maar de VS is ook bekend om "my enemy of my enemy is my friend". En een ding is zeker. De VS heeft de coupplegers geholpen. De generaal van Incirlik zit nog steeds vast.
Aangezien die krant die je nu kennelijk erg veel geloofwaardigheid geeft spreekt over:

• a thousand secret agents of the Syrian Mukhabarat

• The FETÖ/PYD terrorist organization headed by Fetullah Gülen

• An Iranian representative

• FETÖ/PDY soldiers

• rogue military elements

Lijkt het me toch wel een erg bont gezelschap. Eerder had je het ook nog over 10,000 ISIS strijders :o
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 17:54:37 #91
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163933628
Ik geloof er ook niks van Atak.

Het lijkt weer op een stukje fictie, waarbij ze zoveel op details ingaan dat het ongeloofwaardig wordt.

Iraniers in İncirlik? Dat geloof je toch niet. Hoe dan? Er zitten daar Amerikanen, Britten, Duitsers en Turken. Knap als je daar even tussen kan sneaken.

Dat de F-16's vanuit İncirlik zijn opgestegen en zelfs bevoorraad geloof ik wel. Kan haast niet anders. De Amerikanen daar hebben echter heel weinig te zeggen over welke Turkse jagers opstijgen. Die leven daar in hun eigen wereld.

Iedereen die überhaupt denkt dat Turkije zo makkelijk op te delen is is gewoon dom. Het is een erg gepolariseerd volk op dit moment, maar als je aan hun Turkse identiteit of grond komt krijg je alle Turken tegen je.

Daarnaast geloof ik niet dat een coup over zoveel schijven ten eerste geheim is gebleven en ten tweede zo amateuristisch is uitgevoerd.

..... Dus nee ik geloof er niks van.
pi_163933639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:27 schreef Atak het volgende:
Engelse bron van wat ik eerder vertelde:

http://www.yenisafak.com/(...)coup-attempt-2498159

[..]

Uit welk land komt " die Engelse bron" ???
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163933643
Wat maakt het zo zeker dat de VS betrokken is bij de coup?
pi_163933666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tolerantie voor intolerantie is in de geschiedenis nadelig gebleken.
Hoe bewijst Chamberlain dat? Waren de Britten in 1938 beter voorbereid op een oorlog met Duitsland? Ze zouden alvast minder medestanders hebben gevonden om een gebied te verdedigen waar de meerderheid van de bevolking pro-Duits was.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163933714
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:53 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Volgens mij heb je je mening al klaar.

[..]

Aangezien die krant die je nu kennelijk erg veel geloofwaardigheid geeft spreekt over:

• a thousand secret agents of the Syrian Mukhabarat

• The FETÖ/PYD terrorist organization headed by Fetullah Gülen

• An Iranian representative

• FETÖ/PDY soldiers

• rogue military elements

Lijkt het me toch wel een erg bont gezelschap. Eerder had je het ook nog over 10,000 ISIS strijders :o
Alle mogelijke vijanden van de conservatieve Islamist over een hoop gooien en dan met alle elementen in de samenleving mee afrekenen.

_O_
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 17:58:29 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163933723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:55 schreef Capi het volgende:
Wat maakt het zo zeker dat de VS betrokken is bij de coup?
Kan best zijn dat ze betrokken zijn, maar persoonlijk vind ik het te amateuristisch uitgevoerd en te kleinschalig om VS meteen te beschuldigen.
pi_163933726
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, tenzij iemand het durft om vraagtekens te zetten hé? :')

Dan 'weerleg' je natuurlijk niks en sla je 'wartaal' uit :O

Maar je gelooft het niet nee.
Er zijn ook nog andere mensen die het niet geloven maar zij onderbouwen hun tegenargumenten. Als je je tegenargumenten goed had onderbouwd dan had ik niks gezegd. Als je met wartaal (geen onderbouwing) komt en bij voorbaat al andere mogelijkheden weg streept dan kan ik je helaas niet serieus nemen.
pi_163933784
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe bewijst Chamberlain dat? Waren de Britten in 1938 beter voorbereid op een oorlog met Duitsland? Ze zouden alvast minder medestanders hebben gevonden om een gebied te verdedigen waar de meerderheid van de bevolking pro-Duits was.
Ze hadden tegenover een Duitsland gestaan dat nog niet kon Blitzkriegen.
pi_163933797
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Simpelweg normaal doen is niet voldoende? Pas als moslims hun religie hervormen, wil jij met deze mensen samenleven?
Pas als moslims zich kunnen gedragen als goede burgers heb ik er totaal geen problemen mee.
pi_163933815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:27 schreef Atak het volgende:
Engelse bron van wat ik eerder vertelde:

http://www.yenisafak.com/(...)coup-attempt-2498159
hoewel in het m-o alles mogelijk lijkt. zou ik dit toch eerdere scharen bij BNW
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163933841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Pas als moslims zich kunnen gedragen als goede burgers heb ik er totaal geen problemen mee.
Hey dat zeggen racisten, xenofoben en jawel zelfs IS lui ook.
pi_163933862
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Pas als moslims zich kunnen gedragen als goede burgers heb ik er totaal geen problemen mee.
dus het probleem is eerder gedrag dan religieuze overtuiging?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163933880
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hey dat zeggen racisten, xenofoben en jawel zelfs IS lui ook.
Hallo!? iedereen is gebaat bij goed burgerschap en dan probeer jij gelijk weer de racistenkaart te trekken...
pi_163933919
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:05 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Hallo!? iedereen is gebaat bij goed burgerschap en dan probeer jij gelijk weer de racistenkaart te trekken...
Ehm nee, het enge aan jouw reactie is de 'ik' en 'goede burgers'.
Het is objectief gezien niet minder eng dan wanneer een Turk over christenen in Turkije zegt dat als pas christenen in Turkije 'goede' burgers zijn ze daar geen moeite mee hebben.
pi_163933937
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus het probleem is eerder gedrag dan religieuze overtuiging?
Iedereen mag denken en vinden wat hij wil, maar je hoeft het niet uit in de praktijk te brengen. Je kunt ook moeilijk bepaalde denkbeelden uit mensen of groepen bannen, dat gaat gewoon niet werken. Als moslims, niet-moslims uitsluiten en daardoor slecht worden behandeld omwille van hun geloof is dat geen goed burgerschap.
pi_163933953
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm nee, het enge aan jouw reactie is de 'ik' en 'goede burgers'.
Het is objectief gezien niet minder eng dan wanneer een Turk over christenen in Turkije zegt dat als pas christenen in Turkije 'goede' burgers zijn ze daar geen moeite mee hebben.
Ik bedoelde het goed hoor, maar het wordt gelijk weer neergesabeld.
pi_163933955
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Iedereen mag denken en vinden wat hij wil, maar je hoeft het niet uit in de praktijk te brengen. Je kunt ook moeilijk bepaalde denkbeelden uit mensen of groepen bannen, dat gaat gewoon niet werken. Als moslims, niet-moslims uitsluiten en daardoor slecht worden behandeld omwille van hun geloof is dat geen goed burgerschap.
dus het probleem is eerder gedrag dan religieuze overtuiging?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163933980
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus het probleem is eerder gedrag dan religieuze overtuiging?
Ik weet niet waar je op doelt. Gedrag komt voort de geest, dus als de geest niet goed functioneert, dan komt daar slecht gedrag uit voort.
pi_163933993
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik bedoelde het goed hoor, maar het wordt gelijk weer neergesabeld.
Iedereen bedoelt het goed, wie zegt in godsnaam 'Nee, ik bedoelde het eigenlijk slecht'? Laat dat nou het hele probleem zijn van 'goed', de subjectivieitsgehalte daarvan, ook in jouw post. Erdogan bedoelt het ook allemaal 'goed', de coupplegers ook 'goed'.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2016 18:10:52 ]
pi_163934016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iedereen bedoelt het goed, wie zegt in godsnaam 'Nee, ik bedoelde het eigenlijk slecht'? Laat dat nou het hele probleem zijn van 'goed', de subjectivieitsgehalte daarvan, ook in jouw post.
Heb jij een oplossing dan? voor mij hoeft het allemaal niet zo ontleedt te worden namelijk.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 18:11:06 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163934017
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus het probleem is eerder gedrag dan religieuze overtuiging?
Wat mij betreft wel ;)
pi_163934047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:54 schreef Kyran het volgende:
Ik geloof er ook niks van Atak.

Het lijkt weer op een stukje fictie, waarbij ze zoveel op details ingaan dat het ongeloofwaardig wordt.

Iraniers in İncirlik? Dat geloof je toch niet. Hoe dan? Er zitten daar Amerikanen, Britten, Duitsers en Turken. Knap als je daar even tussen kan sneaken.

Dat de F-16's vanuit İncirlik zijn opgestegen en zelfs bevoorraad geloof ik wel. Kan haast niet anders. De Amerikanen daar hebben echter heel weinig te zeggen over welke Turkse jagers opstijgen. Die leven daar in hun eigen wereld.

Iedereen die überhaupt denkt dat Turkije zo makkelijk op te delen is is gewoon dom. Het is een erg gepolariseerd volk op dit moment, maar als je aan hun Turkse identiteit of grond komt krijg je alle Turken tegen je.

Daarnaast geloof ik niet dat een coup over zoveel schijven ten eerste geheim is gebleven en ten tweede zo amateuristisch is uitgevoerd.

..... Dus nee ik geloof er niks van.
Meeste Iraniërs zien eruit als Turken. Als daar een Iraniër binnen wandelt dan valt dat niet op. Je hebt maar een agent nodig voor de onderhandelingen.
pi_163934057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:12 schreef Capi het volgende:

[..]

Is dat per definitie het turkse referentiekader ja? Die mening deel ik niet. En dingen benaderen uit een ander perspectief maakt de onderliggende argumenten niet ineens beter. En die laatste zin, jezus wat heb je het toch lastig hier in westen man. Wat zijn ze toch apathische knurften hier hé in het westen. :')
Hij toont vooral de hypocrisie van Nederlandse politici en journalisten aan.
pi_163934064
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:11 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Heb jij een oplossing dan? voor mij hoeft het allemaal niet zo ontleedt te worden namelijk.
Om te beginnen mag het wel wat minder generaliserend en minder selectief.
pi_163934078
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om te beginnen mag het wel wat minder generaliserend en minder selectief.
Nouja, volgens mij deed ik niet aan generaliseren en was ik ook niet heel selectief bezig. Ik had het alleen over goed burgerschap.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 18:14:52 #116
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163934099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Meeste Iraniërs zien eruit als Turken. Als daar een Iraniër binnen wandelt dan valt dat niet op. Je hebt maar een agent nodig voor de onderhandelingen.
Waarom zou een couppleger in de hol van de leeuw kruipen, terwijl er 101 manieren zijn om het veiliger te doen. Klinkt gewoon niet plausibel.
pi_163934129
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:14 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waarom zou een couppleger in de hol van de leeuw kruipen, terwijl er 101 manieren zijn om het veiliger te doen. Klinkt gewoon niet plausibel.
Waarom niet? Je zegt net dat iedereen daar kan komen. Die coupplegers zitten overal. Het is mogelijk. Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen om 50 helikopters te stelen. 1 Iraniër binnen smokkelen is niet zo moeilijk.
pi_163934132
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:09 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je op doelt.
je omschrijft gedrag en je zegt dat daar het probleem ligt of kan liggen, dus je zegt het gaat om gedrag niet zo zeer in dit geval "moslim zijn"

jij zegt "het probleem ligt niet zo zeer bij het moslim zijn, maar eerder gedrag van mensen kan een probleem zijn"

ik vind die nuance belangrijk, omdat hierboven ook wordt gezegd moslims/islam is het probleem. met kzon stelling kan ik namelijk niet in gesprek gaan, omdat de persoon die dat stelt van mij verwacht dat ik mijn religie verloochen of zulks, als je stelt, ik heb problemen met bepaalde gedrag wat bij "de islam/moslims", daar kan ik een gesprek me voeren.

en dat is een stelling wat constructief is en we naar moeten streven om die te voeren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163934139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:14 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Nouja, volgens mij deed ik niet aan generaliseren en was ik ook niet heel selectief bezig. Ik had het alleen over goed burgerschap.
quote:
Pas als moslims zich kunnen gedragen als goede burgers heb ik er totaal geen problemen mee.
vs

quote:
Pas als moslims zich niet kunnen gedragen als goede burgers heb ik er problemen mee
zie je het verschil?
pi_163934151
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel ;)
wmb en het gros van nederland ook lijkt me...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163934152
Je denkt serieus dat op een militair vliegveld iedereen makkelijk binnen kan komen en omdat Iraniërs op Turken lijken is dat dus geloofwaardiger?
pi_163934159
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om te beginnen mag het wel wat minder generaliserend en minder selectief.
belangrijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163934171
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:18 schreef Capi het volgende:
Je denkt serieus dat op een militair vliegveld iedereen makkelijk binnen kan komen en omdat Iraniërs op Turken lijken is dat dus geloofwaardiger?
Zodra ze beginnen te praten is dat met het op een Turk lijken ook meteen afgelopen _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 18:21:20 #125
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163934210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:16 schreef Atak het volgende:

[..]

Waarom niet? Je zegt net dat iedereen daar kan komen. Die coupplegers zitten overal. Het is mogelijk.
Ik zeg niet dat iedereen daar kan komen, juist niet. Het is gewoon niet logisch dat ze daar zouden overleggen. Ik weet niet hoe ik dat anders kan uitleggen.

Je gaat toch ook niet een moordplan op Erdogan uitdenken en plotten in een kamer in zijn paleis? Dit is iets vergelijkbaars.

Zoiets doe je veilig, op een neutraal gebied, niet op een streng beveiligd vliegbasis van de NAVO.
Doesn't make sense.
pi_163934223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Cartoons maken, hun religie verbaal afbranden waar nodig en er niet meer importeren. Dus in plaats van brakke bootjes voor de kust al op te pikken en naar Europa te redden lekker terug slepen. Ook alle subsidies richting het MO stopzetten. In plaats van de softe houding richting Erdo, een keertje ballen tonen en hem afpersen in plaats van een derde wereld landje ons.
Cartoons maken. Dat zal ze leren, die nieuwe nazi's.

Verder prima hoor, om je hard op te stellen richting Erdogan. Maar weet dat als we dat doen, de kans bestaat dat de Turkije-deal wordt opgeblazen en weer opgescheept zitten met honderdduizenden vluchtelingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163934239
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat iedereen daar kan komen, juist niet. Het is gewoon niet logisch dat ze daar zouden overleggen. Ik weet niet hoe ik dat anders kan uitleggen.

Je gaat toch ook niet een moordplan op Erdogan uitdenken en plotten in een kamer in zijn paleis? Dit is iets vergelijkbaars.

Zoiets doe je veilig, op een neutraal gebied, niet op een streng beveiligd vliegbasis van de NAVO.
Doesn't make sense.
Waar dan? Bij een lokale McDonalds?
pi_163934270
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

vs

[..]

zie je het verschil?
Maar zo denk ik er over bij iedereen. of het nu een atheist, moslim, christen, hindoe, of boeddhist is, of welke nationaleit of leeftijd die persoon ook heeft.. Maar daar gaat het in dit topic niet over.

Ik wil niemand hier beledigen, maar ik keur slecht gedrag gewoon niet goed. Iemand mag bijvoorbeeld niet gek zijn op homoseksuelen, dat vind ik prima, vrijheid van meningsuiting, maar zodra hij kwa gedrag overgaat tot slechte zaken, vind ik dat jammer en kan het erg nadelig zijn voor dat soort personen.

Weet niet hoe ik het verder duidelijk moet maken. Ik heb niks tegen moslims en als ze hun geloof beter zouden begrijpen, dan zijn het prima mensen. Zo denk ik overigens ook over alle mensen die openlijk uitkomen voor hun geloof en die in de praktijk willen brengen.
pi_163934295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Waar dan? Bij een lokale McDonalds?
Dat is al een heel wat beter idee dan die airbase.

Sowieso, alsof de USA en Iran elkaar genoeg vertrouwen om samen een coup te gaan coordineren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 18:26:52 #130
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163934310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Waar dan? Bij een lokale McDonalds?
Als je enige twee opties een zwaar beveiligd vliegbasis is waar je instant een kogel door je kop krijgt als ze merken dat je daar onterecht bent of een lokale M, dan zeker de lokale M ja.

Al helemaal als VS erbij betrokken is. Alsof die lui een Iraniër van hoge rank ook maar in de buurt van hun vliegbasis laten komen (waar zelfs atoombommen liggen).

Een hotel? Een huis van een bondgenoot? Ergens op het platteland? Ergens in een privé vliegtuig? Crypted satelliet telefoon? Zoveel opties.
pi_163934342
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je enige twee opties een zwaar beveiligd vliegbasis is waar je instant een kogel door je kop krijgt als ze merken dat je daar onterecht bent of een lokale M, dan zeker de lokale M ja.

Al helemaal als VS erbij betrokken is. Alsof die lui een Iraniër van hoge rank ook maar in de buurt van hun vliegbasis laten komen (waar zelfs atoombommen liggen).

Een hotel? Een huis van een bondgenoot? Ergens op het platteland? Ergens in een privé vliegtuig? Crypted satelliet telefoon? Zoveel opties.
De generaal van Incirlik was een van de coupplegers. Als je het nog steeds niet snapt dan weet ik ook niet hoe ik het aan je moet uitleggen.
pi_163934351
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:26 schreef Kyran het volgende:
Crypted satelliet telefoon
Of gewon whatsapp :7
pi_163934353
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef Atak het volgende:
De generaal van Incirlik was een van de coupplegers. Als je het nog steeds niet snapt dan weet ik ook niet hoe ik het aan je moet uitleggen.
Nou, dan heeft hij die coup inderdaad vast gepland op die airbase, met de Iraniers en de Amerikanen erbij!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:41:00 #134
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163934578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:58 schreef Atak het volgende:

[..]

Er zijn ook nog andere mensen die het niet geloven maar zij onderbouwen hun tegenargumenten. Als je je tegenargumenten goed had onderbouwd dan had ik niks gezegd. Als je met wartaal (geen onderbouwing) komt en bij voorbaat al andere mogelijkheden weg streept dan kan ik je helaas niet serieus nemen.
:D :D :D

Maar "het is zeker dat de VS achter de coup zit", is het niet? :D

En nog een keer erdolf fan, ik heb onderbouwd waarom het me onwaarschijnlijk lijkt dat het verhaaltje klopt.

Weet jij überhaupt wel wat onderbouwing betekent? :')

Of is dat gewoon dom hol gebral, pleur er wat interessante woorden tussen ofzo, dan kom ik niet zo achterlijk over?
&lt;signature here&gt;.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 18:41:20 #135
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163934585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef Atak het volgende:

[..]

De generaal van Incirlik was een van de coupplegers. Als je het nog steeds niet snapt dan weet ik ook niet hoe ik het aan je moet uitleggen.
Dan al helemaal! Je gaat toch niet in zo'n plaats een coup plotten. Gewoon common sense.

Het had gekund als heel Incirlik had meegedaan, maar nu is het onwaarschijnlijk.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:42:34 #136
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163934610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:28 schreef Atak het volgende:

[..]

De generaal van Incirlik was een van de coupplegers.
Wel grappig dat je alle antwoorden hebt.

Maar je slaat wartaal uit.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:43:57 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163934641
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:16 schreef Atak het volgende:
Die coupplegers zitten overal.
Hey erdolf, ben jij dat? :D
&lt;signature here&gt;.
pi_163934790
joshua_landis twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 17:31:55 'We feared the worst': Turkey's failed coup a relief for Syrian refugees," by @PatrickKingsley https://t.co/m4hWb7O7PF reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 juli 2016 @ 19:19:51 #139
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163935535
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er waren eens 4 politieteams vanuit de hele wereld bijeen gekomen op uitnodiging van onderzoekers, namelijk uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en Turkije om iedere afzonderlijke opsporingstechnieken te analyseren. Elk team kreeg dezelfde opdracht, namelijk het vangen van 4 apen die waren ontsnapt uit de dierentuin.

Het Duitse team vond de aap binnen 4 uur, het Britse team in 6 uur en het Franse team in 9 uur. Anderhalve dag later kwam het Turkse team met een giraf aangereden, maar de giraf zag er behoorlijk gehavend uit. De volgende dialoog volgde:

De onderzoekers: "Waar waren jullie al die tijd, waarom duurde het zo lang?"

Turks team: "De ondervraging van de aap duurde langer dan verwacht."

De onderzoekers: "Maar wat is dit? De opdracht was om een aap te vinden en jullie brengen een giraf mee?"

Turks team: "Geloof je ons niet? Vraag het maar aan hem (wijzend naar de giraf)"

Giraf: "Beste onderzoekers, ik zweer jullie dat ik een aap ben!"

[ afbeelding ]

Een van de coupplegers. Links: vlak na zijn arrestatie. Rechts: vlak voor zijn verklaring dat hij Gulenist is en opdracht van Gulen handelde.

-O-
Ik denk eerlijk gezegd dat hij de klappen heeft opgelopen direct na zijn arrestatie. Zowel de wond op zijn neus als de plek op zijn wang zijn op de eerste foto al zichtbaar. Een blauw oog heeft vaak even nodig om te verkleuren. Geen 100% zekerheid, maar ik zou niet te snel roepen dat hij gemarteld is. Overigens zou je bij martelen niet per sé zichtbare verwondingen willen hebben. Dat veroorzaakt veel vragen over de betrouwbaarheid van de verklaring.
pi_163935583
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Cartoons maken. Dat zal ze leren, die nieuwe nazi's.

Verder prima hoor, om je hard op te stellen richting Erdogan. Maar weet dat als we dat doen, de kans bestaat dat de Turkije-deal wordt opgeblazen en weer opgescheept zitten met honderdduizenden vluchtelingen.
Hoeveel vluchtelingen zijn er inmiddels van Griekenland naar Turkije verscheept? Alvast geen honderdduizenden. Lijkt dat het vooruitzicht om in een kamp in Griekenland te belanden al voldoende is om de vluchtelingenstroom te stoppen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 22 juli 2016 @ 19:22:07 #141
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163935628
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoeveel vluchtelingen zijn er inmiddels van Griekenland naar Turkije verscheept? Alvast geen honderdduizenden. Lijkt dat het vooruitzicht om in een kamp in Griekenland te belanden al voldoende is om de vluchtelingenstroom te stoppen.
Het helpt, ik weet van mensen die serieus hebben overwogen om zich terug te laten smokkelen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 19:22:20 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163935638
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat hij de klappen heeft opgelopen direct na zijn arrestatie. Zowel de wond op zijn neus als de plek op zijn wang zijn op de eerste foto al zichtbaar. Een blauw oog heeft vaak even nodig om te verkleuren. Geen 100% zekerheid, maar ik zou niet te snel roepen dat hij gemarteld is. Overigens zou je bij martelen niet per sé zichtbare verwondingen willen hebben. Dat veroorzaakt veel vragen over de betrouwbaarheid van de verklaring.
Alsof dat laatste hun ene moer boeit :P

Maar ik dacht dat hij ontkent had en dat TSK zelfs had bevestigd dat hij samen met Hulisi had vergaderd? Heb ik iets gemist?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 19:27:08 #143
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163935772
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alsof dat laatste hun ene moer boeit :P

Maar ik dacht dat hij ontkent had en dat TSK zelfs had bevestigd dat hij samen met Hulisi had vergaderd? Heb ik iets gemist?
Geen idee, ik volg dat soort dingen wat minder. Ik kijk de samenvatting wel. Te veel details om het allemaal bij te houden.
pi_163935780
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alsof dat laatste hun ene moer boeit :P

Maar ik dacht dat hij ontkent had en dat TSK zelfs had bevestigd dat hij samen met Hulisi had vergaderd? Heb ik iets gemist?
ik ben al een tijdje de draad kwijt, hoe het allemaal zat :') ik probeer het zo min mogelijk te volgen :') scheelt en hoop stress :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:58:35 #145
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163938954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alsof dat laatste hun ene moer boeit :P

Maar ik dacht dat hij ontkent had en dat TSK zelfs had bevestigd dat hij samen met Hulisi had vergaderd? Heb ik iets gemist?
Ze hadden geprobeerd Hulusi Akar te dwingen hun verklaring te ondertekenen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 21:01:15 #146
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163939042
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze hadden geprobeerd Hulusi Akar te dwingen hun verklaring te ondertekenen.
Ja zal best, maar er is ook een officieel bericht (ik zal zo even zoeken) vanuit TSK dat die zogenaamde couppleger juist informatie kwam geven over de coup aan Hulisi. Het spreekt elkaar dus flink tegen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:02:51 #147
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163939093
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja zal best, maar er is ook een officieel bericht (ik zal zo even zoeken) vanuit TSK dat die zogenaamde couppleger juist informatie kwam geven over de coup aan Hulisi. Het spreekt elkaar dus flink tegen.
MIT kreeg rond 15:00 van een persoon te horen dat er een coup gepleegd zou worden. MIT is met die informatie naar de Genelkurmay Baskanligi gegaan. MIT heeft dus in principe tegen de coupplegers gezegd dat er een coup gepleegd zou worden (waarna het balletje is dus gaan rollen omdat ze bang waren ontmaskerd te worden). Dat zal men dan besproken hebben.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 21:07:16 #148
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163939222
quote:
Tutuklanan eski Hava Kuvetleri Komutanı Akın Öztürk, savcılık ifadesinde darbe girişimine katıldığı iddiasını reddetmişti. Akın Öztürk, Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Abidin Ünal tarafından arandıktan sonra kalkışmayı durdurmak için Akıncı Üssü'ne gittiğini savunmuştu. Öztürk'ün bu ifadesi Genelkurmay açıklamasında doğrulandı.
Dit stukje (uit Hurriyet) zegt dat Akin Ozturk gezegd heeft onschuldig te zijn en zelfs naar een airbase is gegaan om de coup te stoppen en dat dit is bevestigd door Genelkurmay (militaire leiding).

... vandaar dat ik er niks meer van snap :P
pi_163941810
Graham Fuller, de CIA-agent die een aanbevelingsbrief schreef waardoor Fethullah Gulen een verblijfsvergunning voor de VS kreeg, ontkent de betrokkenheid van Gülen bij de staatsgreep.

- De bekentenissen van de coupplegers noemt hij ongeloofwaardig omdat ze door marteling zouden zijn verkregen. (bron?)
- Hij noemt Gülen apolitiek, en zegt dat de VS hem waarschijnlijk niet uitzet - behoudens sterk bewijs - omdat de VS nooit politieke figuren uitzet (contradictie... is het nou wel of geen politiek figuur?)
- Hij stelt dat Gülen democratie verkiest boven een regering van militairen, waardoor het onlogisch is dat hij nu zelf een staatsgreep zou plegen, maar zegt ook dat Gülen de staatsgreep van 1980 ondersteunde (contradictie 2...).
- Hij stelt dat Gülen niet de macht heeft om een staatsgreep te plegen, omdat zijn beweging juist steeds uit het leger is gehouden. Meneer de CIA-agent doet net alsof hij niet weet dat de Gulenisten via hun macht over politie en rechtspraak met gefabriceerd bewijs de Kemalisten uit het leger elimineerden en de vrijgekomen plaatsen door Gulenisten zijn ingenomen.
- De slogan van de coupplegers is 'Yurtta Sulh', een Kemalistische leus, waardoor de coupplegers ook Kemalisten zouden zijn. Gek genoeg wijzen de Kemalistische generaals die door Ergenekon en Balyoz werden verdreven juist met het beschuldigende vingertje naar Gülen, en heeft Erdogan na de coup enkele van deze Kemalistische generaals juist hun baan teruggegeven.
- Hij stelt dat de Gülen-beweging van kritiek belang is, omdat de beweging rationeel, gematigd, sociaal bewogen en open-minded is, waardoor het de toekomst van de Islam zou moeten zijn, ipv IS/ AQ/ Moslim Broederschap. Het is geen sekte, maar de front van een moderne Islam, zegt hij.
- Erdogan had in 2011 uit de politiek moeten stappen. Dan zou hij zijn herinnerd als de grootste premier die Turkije ooit heeft gehad. Nadien werd Erdogan (waarom nadien, wat veranderde er in 2011?? ) 'machtshongerig'.
- Erdogan heeft Gülen volledig verslagen, maar Turkije is hier het slachtoffer van, omdat het land geisoleerd raakt. Erdogan vernietigt Turkije.

Als de staatsgreep was gelukt, zou Fethullah Gülen als een Ayatollah terugkeren naar Turkije om de 'gematigd-Islamitische republiek van Turkije' uit te roepen, wat als model zou dienen voor alle andere Islamitische landen. Het politieke resultaat is dat de Islamitische wereld verdeelder raakt, minder makkelijk als blok kan optreden en de culturele barrieres voor samenwerking met het Westen afnemen. Vandaar dat Gülen koste wat het kost wordt beschermd.
pi_163944060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:32 schreef Bilge het volgende:
Graham Fuller, de CIA-agent die een aanbevelingsbrief schreef waardoor Fethullah Gulen een verblijfsvergunning voor de VS kreeg, ontkent de betrokkenheid van Gülen bij de staatsgreep.

- De bekentenissen van de coupplegers noemt hij ongeloofwaardig omdat ze door marteling zouden zijn verkregen. (bron?)
- Hij noemt Gülen apolitiek, en zegt dat de VS hem waarschijnlijk niet uitzet - behoudens sterk bewijs - omdat de VS nooit politieke figuren uitzet (contradictie... is het nou wel of geen politiek figuur?)
- Hij stelt dat Gülen democratie verkiest boven een regering van militairen, waardoor het onlogisch is dat hij nu zelf een staatsgreep zou plegen, maar zegt ook dat Gülen de staatsgreep van 1980 ondersteunde (contradictie 2...).
- Hij stelt dat Gülen niet de macht heeft om een staatsgreep te plegen, omdat zijn beweging juist steeds uit het leger is gehouden. Meneer de CIA-agent doet net alsof hij niet weet dat de Gulenisten via hun macht over politie en rechtspraak met gefabriceerd bewijs de Kemalisten uit het leger elimineerden en de vrijgekomen plaatsen door Gulenisten zijn ingenomen.
- De slogan van de coupplegers is 'Yurtta Sulh', een Kemalistische leus, waardoor de coupplegers ook Kemalisten zouden zijn. Gek genoeg wijzen de Kemalistische generaals die door Ergenekon en Balyoz werden verdreven juist met het beschuldigende vingertje naar Gülen, en heeft Erdogan na de coup enkele van deze Kemalistische generaals juist hun baan teruggegeven.
- Hij stelt dat de Gülen-beweging van kritiek belang is, omdat de beweging rationeel, gematigd, sociaal bewogen en open-minded is, waardoor het de toekomst van de Islam zou moeten zijn, ipv IS/ AQ/ Moslim Broederschap. Het is geen sekte, maar de front van een moderne Islam, zegt hij.
- Erdogan had in 2011 uit de politiek moeten stappen. Dan zou hij zijn herinnerd als de grootste premier die Turkije ooit heeft gehad. Nadien werd Erdogan (waarom nadien, wat veranderde er in 2011?? ) 'machtshongerig'.
- Erdogan heeft Gülen volledig verslagen, maar Turkije is hier het slachtoffer van, omdat het land geisoleerd raakt. Erdogan vernietigt Turkije.

Als de staatsgreep was gelukt, zou Fethullah Gülen als een Ayatollah terugkeren naar Turkije om de 'gematigd-Islamitische republiek van Turkije' uit te roepen, wat als model zou dienen voor alle andere Islamitische landen. Het politieke resultaat is dat de Islamitische wereld verdeelder raakt, minder makkelijk als blok kan optreden en de culturele barrieres voor samenwerking met het Westen afnemen. Vandaar dat Gülen koste wat het kost wordt beschermd.
Geloof er geen hout van dat Gulen tot aan de legertop zou zijn doorgedrongen met zijn coup plegers. Het waren de militairen die te snel tot actie over gingen, omdat hun plan gelekt was. Dat is de meest logische verklaring. Ze zullen wel even gepeild hebben bij de Russen en de Amerikanen wat de response zou zijn uit die hoek, omdat er nukes liggen in Turkije.

Als we dan toch aan het speculeren zijn. Waarom werd Erdogan weer vriendjes met Putin? ..,omdat Putin hem vertelde over de coup die in de planning was.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:13:12 #152
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163945111
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 23:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Geloof er geen hout van dat Gulen tot aan de legertop zou zijn doorgedrongen met zijn coup plegers. Het waren de militairen die te snel tot actie over gingen, omdat hun plan gelekt was. Dat is de meest logische verklaring. Ze zullen wel even gepeild hebben bij de Russen en de Amerikanen wat de response zou zijn uit die hoek, omdat er nukes liggen in Turkije.

Als we dan toch aan het speculeren zijn. Waarom werd Erdogan weer vriendjes met Putin? ..,omdat Putin hem vertelde over de coup die in de planning was.
Alsof Putin Erdogan zou willen redden.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:15:23 #153
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163945162
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:17:56 #154
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163945216
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zaterdag 23 juli 2016 @ 00:24:45 #155
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163945367
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 00:59:23 #156
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163945875
http://www.ogretmenlersit(...)ina-sert-tepki-31845

Een stuk over een vrouw die onterecht is ontslagen als docent. Haar man die een hogere functie heeft binnen het onderwijs mag wel gewoon blijven werken. Zij is al sinds 1993 docent, staat hoog aangeschreven en heeft volgens haar zelf, haar man en de omgeving geen enkele band met Gulen, maar is juist seculier en aanhanger van Ataturk.

Jammer dat onschuldige mensen en dus ook complete families nu in de problemen komen, omdat Erdogan veel te hard van stapel loopt.

Ondertussen zijn er 3290 mensen opgepakt en 8010 mensen zijn nog in voorarrest.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 01:05:44 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163945962
Haha 8 man opgepakt in Izmir, omdat ze protesteerden tegen non-stop gebeden van de moskee. Verder prima democratie en vrijheid van meningsuiting hoor _O_
pi_163945976
en hoeveel zijn er al inmiddels vrijgelaten.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 01:08:34 #159
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163946006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 01:07 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
en hoeveel zijn er al inmiddels vrijgelaten.
Die 3290 + 8010 zitten nog allemaal vast op dit moment.

Voordat je gaat zeuren om een bron: http://www.cumhuriyet.com.tr/
pi_163946016
Lees net even de cijfers van na de coup door het leger in 1980. Daar is erdogans zuivering nog niks bij.

quote:
650,000 people were under arrest.
1,683,000 people were blacklisted.
230,000 people were tried in 210,000 lawsuits.
7,000 people were recommended for the death penalty.
517 persons were sentenced to death.
50 of those given the death penalty were executed (26 political prisoners, 23 criminal offenders and 1 ASALA militant).
The files of 259 people, which had been recommended for the death penalty, were sent to the National Assembly.
71,000 people were tried by articles 141, 142 and 163 of Turkish Penal Code.
98,404 people were tried on charges of being members of a leftist, a rightist, a nationalist, a conservative, etc. organization.
388,000 people were denied a passport.
30,000 people were dismissed from their firms because they were suspects.
14,000 people had their citizenship revoked.
30,000 people went abroad as political refugees.
300 people died in a suspicious manner.
171 people died by reason of torture.
937 films were banned because they were found objectionable.
23,677 associations had their activities stopped.
3,854 teachers, 120 lecturers and 47 judges were dismissed.
400 journalists were recommended a total of 4,000 years imprisonment.
Journalists were sentenced 3,315 years and 6 months imprisonment.
31 journalists went to jail.
300 journalists were attacked.
3 journalists were shot dead.
300 days in which newspapers were not published.
303 cases were opened for 13 major newspapers.
39 tonnes of newspapers and magazines were destroyed.
299 people lost their lives in prison.
144 people died in a suspicious manner in prison.
14 people died in hunger strikes in prison.
16 people were shot while fleeing.
95 people were killed in combat.
"Natural death report" for 73 persons was given.
The cause of death of 43 people was announced as "suicide".
  zaterdag 23 juli 2016 @ 01:13:02 #161
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163946089
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:59 schreef Kyran het volgende:
http://www.ogretmenlersit(...)ina-sert-tepki-31845

Een stuk over een vrouw die onterecht is ontslagen als docent. Haar man die een hogere functie heeft binnen het onderwijs mag wel gewoon blijven werken. Zij is al sinds 1993 docent, staat hoog aangeschreven en heeft volgens haar zelf, haar man en de omgeving geen enkele band met Gulen, maar is juist seculier en aanhanger van Ataturk.

Jammer dat onschuldige mensen en dus ook complete families nu in de problemen komen, omdat Erdogan veel te hard van stapel loopt.

Ondertussen zijn er 3290 mensen opgepakt en 8010 mensen zijn nog in voorarrest.
Misschien juist wel omdat ze uitgesproken seculier is? ;)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 01:14:38 #162
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163946116
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 01:13 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Misschien juist wel omdat ze uitgesproken seculier is? ;)
Kan.

Het laat in ieder geval zien dat Erdogan, zoals verwacht, absoluut niet kieskeurig bezig is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 01:30:02 #163
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163946315
De gasten die nu de leiding over het leger hebben zijn ook allemaal watjes in mijn ogen. Ik mis gasten zoals Ilker Basbug. Die stralen nog iets uit, staan sterk in hun schoenen. Als je bij hem aankomst als couppleger lacht hij je uit in je gezicht. Al 6 jaar geleden waarschuwde hij Erdogan al dat dit zou kunnen gebeuren.Natuurlijk mooi genegeerd door Erdogan aangezien Ilker Basbus erg seculier is en de weg van Ataturk bewandelde.



Dit zijn 2 van zijn toespraken waar hij al richting Gulen wijst (in 2010 al toen hij de leider was). Hij vertelt hier dat ze via onderwijs en het geloof proberen te infiltreren. In het tweede filmpje is hij kwaad over Gulen-aanhangers die soldaten aanvallen terwijl ze "Allah Allah" roepen.

In 2012 is hij opgepakt tijdens de Ergenekon en Balyoz rechtzaken. Nu 6 jaar later zien we dat hij misschien toch wel gelijk had (als Gulen inderdaad achter de coupe zit).

Ik erger me er aan dat nu onschuldige burgers de lul zijn omdat Erdogan voor zijn eigen bestwil eerst met Gulen in zee ging en het zo ver liet komen dat ze inderdaad alles konden infiltreren. Daarnaast is hij nu zo hard aan het zuiveren dat nogmaals onschuldige mensen de lul worden. Iedereen die hem een grote leider vindt met veel inzicht, charisma bla bla bla komt in mijn ogen bedrogen uit, maar toegeven zullen ze het nooit, want de grote leider zal het wel weer oplossen.

Door de nalatigheid, ego en zelfzucht van Erdogan hebben mensen onterecht gevangen gezeten, zijn er onschuldige burgers overleden en worden burgers op dit moment zowel sociaal als economisch hard geraakt.

... but blind people will be blind, right.

[ Bericht 10% gewijzigd door Evenstar op 23-07-2016 01:39:34 ]
pi_163946575
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:59 schreef Kyran het volgende:
http://www.ogretmenlersit(...)ina-sert-tepki-31845

Een stuk over een vrouw die onterecht is ontslagen als docent. Haar man die een hogere functie heeft binnen het onderwijs mag wel gewoon blijven werken. Zij is al sinds 1993 docent, staat hoog aangeschreven en heeft volgens haar zelf, haar man en de omgeving geen enkele band met Gulen, maar is juist seculier en aanhanger van Ataturk.

Jammer dat onschuldige mensen en dus ook complete families nu in de problemen komen, omdat Erdogan veel te hard van stapel loopt.

Ondertussen zijn er 3290 mensen opgepakt en 8010 mensen zijn nog in voorarrest.
Echt zielig dat hun levens helemaal over hoop worden gehaald door de islamitische aanhang van Erdogan. Zo wordt iedereen met hersens weg gepest en heb je straks een Turkse Iran over. :N
  zaterdag 23 juli 2016 @ 03:28:11 #165
19194 Oversight
&#9698;&#9700;
pi_163947153
:? http://www.ad.nl/buitenland/heksenjacht-op-nederturken~a935f875/

:{ Waarom doen turken in Nederland hierover ineens zo tegen elkaar?
◢◤
  zaterdag 23 juli 2016 @ 04:11:00 #166
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163947257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:59 schreef Kyran het volgende:
http://www.ogretmenlersit(...)ina-sert-tepki-31845

Een stuk over een vrouw die onterecht is ontslagen als docent. Haar man die een hogere functie heeft binnen het onderwijs mag wel gewoon blijven werken. Zij is al sinds 1993 docent, staat hoog aangeschreven en heeft volgens haar zelf, haar man en de omgeving geen enkele band met Gulen, maar is juist seculier en aanhanger van Ataturk.

Jammer dat onschuldige mensen en dus ook complete families nu in de problemen komen, omdat Erdogan veel te hard van stapel loopt.

Ondertussen zijn er 3290 mensen opgepakt en 8010 mensen zijn nog in voorarrest.
Bewijs dat deze vrouw geen banden met Gulen heeft? Of is dit alleen gebacked door woorden?
pi_163947272
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 03:28 schreef Oversight het volgende:
:? http://www.ad.nl/buitenland/heksenjacht-op-nederturken~a935f875/

:{ Waarom doen turken in Nederland hierover ineens zo tegen elkaar?
Omdat het staatsgevaarlijke agenten van Erdogan zijn, een vijfde colonne die opgepakt en uitgezet moet worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 23-07-2016 04:28:44 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163947282
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163947283
"De intimidatie en bedreiging van Nederturken verspreiden zich als een olievlek over het land" Bron AD.
Framing to the fullest. Hoeveel mensen zijn dit nou eigenlijk?
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163947381
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 04:29 schreef SlugGuts het volgende:
"De intimidatie en bedreiging van Nederturken verspreiden zich als een olievlek over het land" Bron AD.
Framing to the fullest. Hoeveel mensen zijn dit nou eigenlijk?
Hoeveel het er zijn maakt niet uit. Al is het één man die verantwoordelijk is voor al die intimidatie en bedreiging, de intimidatie en bedreiging zijn er.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163947399
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 04:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bewijs dat deze vrouw geen banden met Gulen heeft? Of is dit alleen gebacked door woorden?
Omgekeerde bewijslast?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 06:47:19 #172
74056 crew  ToT
pi_163947407
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 06:42 schreef Delibird het volgende:

[..]

Omgekeerde bewijslast?
Echt he, schuldig tot onschuld bewezen is? WTF?
  † In Memoriam † zaterdag 23 juli 2016 @ 08:20:42 #173
230491 Zith
pls tip
pi_163947654
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 04:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bewijs dat deze vrouw geen banden met Gulen heeft? Of is dit alleen gebacked door woorden?
Lol... Viezerik
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_163947715
http://www.volkskrant.nl/(...)it-turkije~a4344846/

Interessante kijk op de gebeurtenissen.
pi_163949561
Dus als ik het goed begrijp verdenkt een fundamentalistische SGP-president (AKP-Erdogan) de Christenunie van zijn land (Gülen) van het organiseren van een staatsgreep tegen hem en arresteert en ontslaat daarom ook maar gelijk alle aanhangers van D66 en de PvdA in de oppositie?

:?

[ Bericht 2% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 23-07-2016 11:15:12 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:11:44 #176
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163949602
wellicht handig om alvast een lijst met Wilders stemmers aan te maken mocht er eentje het in het hoofd krijgen een revolutie te starten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163949848
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Dus als ik het goed begrijp verdenkt een fundamentalistische SGP-president (AKP-Erdogan) de Christenunie van zijn land (Gülen) van het organiseren van een staatsgreep tegen hem en arresteert en ontslaat daarom ook maar gelijk alle aanhangers van D66 en de PvdA in de oppositie?

:?
wie is de turkse d66 en pvda en wie zijn er daarvan gearresteerd dan?
pi_163950014
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wie is de turkse d66 en pvda en wie zijn er daarvan gearresteerd dan?
Nog niet dan? Heeft Erdogan het echt alleen op medeconfessionelen gemunt?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163950036
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:42 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nog niet dan? Heeft Erdogan het echt alleen op medeconfessionelen gemunt?
Lastig te beantwoorden, ik weet oprecht niet op wie je doelt met de PVDA en D66 vergelijking.
Als het gaat om oppositie pur sang, dan nee, dan is er momenteel niet sprake van het uitsluiten van de oppositie partijen iig.
pi_163950626
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lastig te beantwoorden, ik weet oprecht niet op wie je doelt met de PVDA en D66 vergelijking.
Als het gaat om oppositie pur sang, dan nee, dan is er momenteel niet sprake van het uitsluiten van de oppositie partijen iig.
Ik dacht eigenlijk aan oppositiepartij CHP die zichzelf als links-seculier profileert. Die heeft dus geen last van de huidige zuiveringen door Erdogan? https://nl.wikipedia.org/wiki/Republikeinse_Volkspartij

[ Bericht 12% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 23-07-2016 12:32:36 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163950683
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:24 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk aan oppositiepartij CHP die zichzelf als links-seculier profileert. Die heeft dus geen last van de huidige zuiveringen door Erdogan? https://nl.wikipedia.org/wiki/Republikeinse_Volkspartij
As we speak in ieder geval (nog) niet, sinds de poging tot de staatsgreep valt er zelfs te zeggen dat de CHP en AKP meer naar elkaar gegroeid zijn en solidair met elkaar zijn als nooit van te voren.
pi_163950725
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

As we speak in ieder geval (nog) niet, sinds de poging tot de staatsgreep valt er zelfs te zeggen dat de CHP en AKP meer naar elkaar gegroeid zijn en solidair met elkaar zijn als nooit van te voren.
Alle Turkse partijen hebben natuurlijk wel een zware nationalistische component. Het lijkt er op dat de enigszins fundamentalische moslimpartij APK (maar weer niet zo fundamentalistisch als IS) het nu aan de stok heeft met de iets minder fundamentalische partij Gülen?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163950761
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:31 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Alle Turkse partijen hebben natuurlijk wel een zware nationalistische component. Het lijkt er op dat de enigszins fundamentalische moslimpartij APK (maar weer niet zo fundamentalistisch als IS) het nu aan de stok heeft met de iets minder fundamentalische partij Gülen?
In zekere zin: Ja. Alleen is de Gulenbeweging niet traditioneel actief in de politiek zoals je dat zou zeggen in het geval van de AKP of de CHP. De invloeden die ze hebben in de Turkse samenleving en overheid komt door de sympathisanten en aanhangers die publieke functies bekleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2016 12:34:26 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 12:57:06 #184
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163951216
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 04:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bewijs dat deze vrouw geen banden met Gulen heeft? Of is dit alleen gebacked door woorden?
Net zoveel bewijs als dat ze wel banden met Gulen heeft. Zijn mensen tegenwoordig schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Goed, bewijs jij maar eens dat je geen IS aanhanger bent. Hou toch eens op met alles tegen te spreken en goed te praten, omdat het je goed uitkomt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 13:02:35 #185
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163951344
Zag vandaag trouwens een filmpje ergens op Twitter voorbijkomen waar soldaten (lage rang) geen idee hadden dat ze met een coup bezig waren. Ze zien het op een gegeven moment op een TV die ergens bij een klein winkeltje staat, ze kijken er minuten lang naar om er zeker van te zijn, barsten uiteindelijk in tranen uit en leggen hun wapens neer. Waarna burgers ze proberen te troosten en het ze niet kwalijk nemen. Best mooi om te zien.
pi_163951392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:28 schreef Triggershot het volgende:

As we speak in ieder geval (nog) niet, sinds de poging tot de staatsgreep valt er zelfs te zeggen dat de CHP en AKP meer naar elkaar gegroeid zijn en solidair met elkaar zijn als nooit van te voren.
en dat biedt perspectief voor de turkse bevolking.

ik hoop dat ze nader tot elkaar kunnen komen en dat ze dan eindelijk de nodige hervormingen kunnen doorvoeren waar het land zo behoefte aan heeft. misschien wishfull thinking, maar ik heb hoop.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163951429
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:02 schreef Kyran het volgende:
Zag vandaag trouwens een filmpje ergens op Twitter voorbijkomen waar soldaten (lage rang) geen idee hadden dat ze met een coup bezig waren. Ze zien het op een gegeven moment op een TV die ergens bij een klein winkeltje staat, ze kijken er minuten lang naar om er zeker van te zijn, barsten uiteindelijk in tranen uit en leggen hun wapens neer. Waarna burgers ze proberen te troosten en het ze niet kwalijk nemen. Best mooi om te zien.
link ajb?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163951514
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

en dat biedt perspectief voor de turkse bevolking.

ik hoop dat ze nader tot elkaar kunnen komen en dat ze dan eindelijk de nodige hervormingen kunnen doorvoeren waar het land zo behoefte aan heeft. misschien wishfull thinking, maar ik heb hoop.
Hoop waarop? Op een steeds autoritairder, steeds radicaler islamitisch Turkije? In dat geval zit je wel goed :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163951595
der spiegel is goed bezig :')

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163951660
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoop waarop? Op een steeds autoritairder, steeds radicaler islamitisch Turkije? In dat geval zit je wel goed :D
de CHP is seculier enzo? :')
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:13:33 #191
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163951686
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:10 schreef Slayage het volgende:
der spiegel is goed bezig :')

[ afbeelding ]
Topmedium
pi_163951693
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hoop waarop?
lezen blijft lastig i know :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163951726
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de CHP is seculier enzo? :')
de de CHP gaat Erdo helpen om hem tot Sultan/Kalief uit te roepen je weetz :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163951767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

de CHP is seculier enzo? :')
Jammer dat ze geen enkele macht heeft, die ligt bij de AKP-fascisten van Erdolf....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163951856
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen enkele macht heeft, die ligt bij de AKP-fascisten van Erdolf....
gast...

ze hebben genoeg macht om erdo op talloze manieren te dwarsbomen...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163951964
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

gast...

ze hebben genoeg macht om erdo op talloze manieren te dwarsbomen...
Waar ze blijkbaar niks mee doen, ergo: Turkije rent in een rotvaart verder de autoritaire, steeds radicaler islamitische kant op.

Of wil je met droge ogen beweren dat Turkije zich momenteel richting een seculiere democratie waar mensenrechten en de rechtsstaat hoog in het vaandel staan aan het ontwikkelen is? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163952149
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waar ze blijkbaar niks mee doen, ergo:
eckte turkije kenner jij, echt duidelijk

quote:
Turkije rent in een rotvaart verder de autoritaire, steeds radicaler islamitische kant op.

dat eerste kan je stellen, maar die twee moet je mij ff vertellen,

waaruit blijkt dat TR radicaal islamitischer zou zijn geworden door Erdo?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163952291
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

eckte turkije kenner jij, echt duidelijk

[..]

dat eerste kan je stellen, maar die twee moet je mij ff vertellen,

waaruit blijkt dat TR radicaal islamitischer zou zijn geworden door Erdo?
In ieder geval islamistischer, Atatürk was anti-hoofddoek.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163952334
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

In ieder geval islamistischer, Atatürk was anti-hoofddoek.
maakt een hoofddoek een land islamitischer?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163952360
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen enkele macht heeft, die ligt bij de AKP-fascisten van Erdolf....
:') Ooooo jij onwetende.
pi_163952408
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

maakt een hoofddoek een land islamitischer?
Ja. Dat je dat nog moet vragen man :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163952443
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja. Dat je dat nog moet vragen man :D
dus jouw antwoord op mijn vraag, wat turkije extremistischer maakt is "hoofddoek" :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163952674
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus jouw antwoord op mijn vraag, wat turkije extremistischer maakt is "hoofddoek" :D
Dat is er onderdeel van.

Kledingvoorschriften vanuit religie kan je toch ook moeilijk afdoen als 'gematigd en modern'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163952692
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is er onderdeel van.

Kledingvoorschriften vanuit religie kan je toch ook moeilijk afdoen als 'gematigd en modern'.
de AKP zegt niet dat je een hoofddoek moet dragen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163952704
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus jouw antwoord op mijn vraag, wat turkije extremistischer maakt is "hoofddoek" :D
Erdogan is net zo extremistisch als de SGP, niet dus, maar wel net zo fundamentalistisch. Hij is een zwarte-kousen gelovige, en daarnaast ook nog een nationalist. Hij strijdt tegen IS. (Maar ook tegen de Koerden)
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163952781
Adolf Erdogan heeft alvast 1000 scholen en andere instellingen per dekreet laten sluiten.

Hij is helemaal niet bezig met een enorme zuivering ofzo :')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163952792
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

de AKP zegt niet dat je een hoofddoek moet dragen.
Maar ze zijn niet seculier en Erdolf zou het liefst van Turkije een islamitische staat maken. Hij dweept ontzettend met de islam.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163952816
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Adolf Erdogan heeft alvast 1000 scholen en andere instellingen per dekreet laten sluiten.

Zouden we hier ook moeten doen met allerlei enge Turkse clubjes die Erdolfs handpoppen zijn :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163952824
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

maakt een hoofddoek een land islamitischer?
Ja
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163952851
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

de AKP zegt niet dat je een hoofddoek moet dragen.
Wel dat make up een vrouw niet siert.
pi_163952899
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar ze zijn niet seculier en Erdolf zou het liefst van Turkije een islamitische staat maken.
daar is weinig uit gebleken uit alle wetgeving die ze hebben doorgevoerd sinds 2002

quote:
Hij dweept ontzettend met de islam.
daar scoor je nu eenmaal mee bij een conservatieve achterband, zijn achterban. zou raar zijn als politicus daar niks mee te doen.

is het wenselijk vanuit een seculier/westers perspectief? nee zeker niet, maar het pas wel perfect binnen de turkse cultuur. daarom scoort hij er mee sinds dat hij burgemeester van istanbul was.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163952925
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja
Toch? Serieus, dat iemand dat nog durft te vragen. Dan ben je een hoofddoek dus al gaan zien als iets 'normaals'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163952943
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wel dat make up een vrouw niet siert.
dat is geen beleid of een partij standpunt, maar kennelijk (?) iemand dat gezegd binnen de akp.

daarnaast is het uiteraad een kwestie van smaak ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163952974
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Ja
dus nederland is een islamitisch land?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163953020
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

daar is weinig uit gebleken uit alle wetgeving die ze hebben doorgevoerd sinds 2002

[..]
quote:
Ismail Kahraman, parlementsvoorzitter van Turkije en lid van de AK-partij, beweerde onlangs dat Turkije een islamitisch land is en daarom een religieuze grondwet moet invoeren. Ook is hij van mening dat in de nieuwe grondwet geen bepaling omtrent het secularisme mag worden opgenomen.

Dit is vooralsnog geen officieel voorstel van de AK-partij. Maar de intentie is eindelijk openbaar gemaakt. Om een referendum voor een nieuwe grondwet te kunnen aankondigen hebben ze 330 stemmen nodig. Ze komen dertien zetels te kort. Maar wellicht kunnen ze worden geholpen door andere partijen, opportunistisch gedrag is ook de Turkse politici niet vreemd.
Van afgelopen april. Maar blijf gerust ontkennen terwijl kopstukken van de AKP het al openlijk roepen hoor :')

quote:
daar scoor je nu eenmaal mee bij een conservatieve achterband, zijn achterban. zou raar zijn als politicus daar niks mee te doen.

is het wenselijk vanuit een seculier/westers perspectief? nee zeker niet, maar het pas wel perfect binnen de turkse cultuur. daarom scoort hij er mee sinds dat hij burgemeester van istanbul was.
En dús stuurt hij Turkije een steeds islamitischer kant op. Waaróm hij dat doet is niet zo relevant als je vast wil stellen of hij het wel of niet doet hè?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163953057
TPOnl twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 14:02:14 Erdogan shuts down 1,000+ private schools, 1,200+ charities, 15 universities https://t.co/LcIcXXeHmh reageer retweet
Deze al geweest?
I´m back.
pi_163953074
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus nederland is een islamitisch land?
Wen er maar aan!
I´m back.
pi_163953079
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus nederland is een islamitisch land?
Hoe meer hoofddoeken, hoe islamitischer. Hoe meer kruisjes, hoe Christelijker, hoe meer keppeltjes, hoe joodser etc etc.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163953093
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

dus nederland is een islamitisch land?
Islamitischer dan veertig jaar geleden, ja. Maar ook atheistischer. :)
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 14:20:24 #220
74056 crew  ToT
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 14:20:55 #221
74056 crew  ToT
pi_163953529
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:03 schreef Ryan3 het volgende:
TPOnl twitterde op zaterdag 23-07-2016 om 14:02:14 Erdogan shuts down 1,000+ private schools, 1,200+ charities, 15 universities https://t.co/LcIcXXeHmh reageer retweet
Deze al geweest?
Liefdadigheidsinstanties ook al? :X The fuck?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 14:26:27 #222
74056 crew  ToT
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:27:23 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163953696
http://www.telegraaf.nl/b(...)_1000_scholen__.html

alleennog statasscholen

het begint al op Stain te lijken
nu nog alle academici doodschieten en dan zijn we er
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:28:47 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_163953729
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:20 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
klopt

Stalin dacht er ook zo over , die maakt all doctoren , journalisten en advocaten dood. die dachten na en gaven hun mening

de simpele boeren zijn de beste vrienden van dictators
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 14:46:56 #225
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163954109
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wel dat make up een vrouw niet siert.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wel dat make up een vrouw niet siert.
... en dat vrouwen gewoon thuis moeten blijven en vooral kinderen moeten baren en verzorgen

Daarnaast haalt Erdogan (eigenlijk bijna iedereen binnen AKP) constant Allah, Islam etc. etc. er bij bijna alle toespraken. Nou is Turks een figuurlijke taal en wordt voor "Allah" gepast en ongepast door iedereen gebruikt, maar bij Erdogan zit er toch altijd een andere toon achter vind ik.

Er is echter wel een verschil tussen extremistisch en fundamentalistisch. Erdogan is fundamentalistisch. Echter kan een flink deel van de bevolking geen onderscheid maken tussen fundamentalistisch zijn (zoals bijvoorbeeld SGP en de burgers die op SGP stemmen) en extremistisch zijn (zoals bijvoorbeeld IS). Deze groep zit dan ook een beetje tussen twee wateren en in mijn ogen gevaarlijker dan beide groepen apart.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 14:49:50 #226
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163954170
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Liefdadigheidsinstanties ook al? :X The fuck?
Waarschijnlijk liefdadigheidsinstanties die banden hebben met Gülen en geld rondpompen in de organisatie.

Zullen vast wel wat van die organisaties tussen zitten, maar ik geloof er niks van dat ze allemaal banden hebben.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:49:50 #227
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_163954172
Dat sluiten van die duizend scholen, wat heeft dat voor effectief nut?
pi_163954203
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:49 schreef ChrisCarter het volgende:
Dat sluiten van die duizend scholen, wat heeft dat voor effectief nut?
Scholen hebben recht op staatssteun, kunnen ingezet worden om leerlingen te indoctrineren en mobiliseren. Het gaat om scholen met vermeende links naar Gulenboy.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 15:03:04 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163954588
quote:
thanks. echt triest...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163954800
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Scholen hebben recht op staatssteun, kunnen ingezet worden om leerlingen te indoctrineren en mobiliseren. Het gaat om scholen met vermeende links naar Gulenboy.
Wat is er zo verschikkelijk aan de leer van Gülen behalve dat meneer presidentaspiraties heeft?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163954877
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Wat is er zo verschikkelijk aan de leer van Gülen behalve dat meneer presidentaspiraties heeft?
Als hij daadwerkelijk politiekeaspiraties heeft zijn dat meer dictatoriale of juntaspiraties dan, hij stelt zich namelijk niet verkiesbaar of opent een politieke partij. De Kemalisten beschuldigden hem altijd van willen de staat om ver te werpen door te infiltreren, ging het vervolgens met Erdogan een tijdje goed, waarna Erdogan ook met dezelfde beschuldigingen kwam, geheel uit de lucht gegrepen zijn ze overigens niet.

Beelden:


en



[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2016 15:29:07 ]
  zaterdag 23 juli 2016 @ 15:44:47 #233
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Net zoveel bewijs als dat ze wel banden met Gulen heeft. Zijn mensen tegenwoordig schuldig totdat het tegendeel bewezen is?

Goed, bewijs jij maar eens dat je geen IS aanhanger bent. Hou toch eens op met alles tegen te spreken en goed te praten, omdat het je goed uitkomt.
Nee nee nee, zo simpel lul je jezelf er niet uit.
Jij zegt dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:59 schreef Kyran het volgende:
Zij is al sinds 1993 docent, staat hoog aangeschreven en heeft volgens haar zelf, haar man en de omgeving geen enkele band met Gulen, maar is juist seculier en aanhanger van Ataturk.

Jammer dat onschuldige mensen en dus ook complete families nu in de problemen komen, omdat Erdogan veel te hard van stapel loopt.
Nu ben ik wel benieuwd naar hoe je erbij komt dat ze onschuldig is.
Niet eerst dingen roepen en daarna niet kunnen backen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 15:50:05 #234
74056 crew  ToT
pi_163955283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee nee nee, zo simpel lul je jezelf er niet uit.
Jij zegt dit:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd naar hoe je erbij komt dat ze onschuldig is.
Niet eerst dingen roepen en daarna niet kunnen backen.
Hoe kun je aantonen dat ze WEL een aanhanger is dan? Veroordeel je haar bij voorbaat al omdat Erdogans vermoedens hoogstwaarschijnlijk juist zijn tot het tegendeel bewezen is?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 15:53:09 #235
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955358
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe kun je aantonen dat ze WEL een aanhanger is dan? Veroordeel je haar bij voorbaat al omdat Erdogans vermoedens hoogstwaarschijnlijk juist zijn tot het tegendeel bewezen is?
Als deze vrouw mogelijk banden met Gullen/Gullen scholen/whatever heeft moet dit onderzocht worden. Tot het onderzoek afgerond is mag ze haar taken niet uitvoeren omdat het een risico vormt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 15:54:47 #236
74056 crew  ToT
pi_163955408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als deze vrouw mogelijk banden met Gullen/Gullen scholen/whatever heeft moet dit onderzocht worden. Tot het onderzoek afgerond is mag ze haar taken niet uitvoeren omdat het een risico vormt.
Prima, alle scholen, ministeries, ziekenhuizen, politiebureaus en legerkazernes sluiten tot iedereen onderzocht is, want iedereen kan in het geheim wel banden met Gülen hebben! *O*
  zaterdag 23 juli 2016 @ 15:56:09 #237
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955446
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Prima, alle scholen, ministeries, ziekenhuizen, politiebureaus en legerkazernes sluiten tot iedereen onderzocht is, want iedereen kan in het geheim wel banden met Gülen hebben! *O*
Prima.
pi_163955540
Alle Moslims in Nederland ontslaan, want ja, je weet maar nooit hè.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:01:51 #239
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955554
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:00 schreef Wyand het volgende:
Alle Moslims in Nederland ontslaan, want ja, je weet maar nooit hè.
Hoezo ontslaan? Weet je wel wat "aciga alinmak" betekent? Nee zeker.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 16:02:14 #240
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163955560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee nee nee, zo simpel lul je jezelf er niet uit.
Jij zegt dit:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd naar hoe je erbij komt dat ze onschuldig is.
Niet eerst dingen roepen en daarna niet kunnen backen.
Je zegt nu weer precies hetzelfde. Volgens jou is iemand schuldig, totdat zijn/haar onschuld bewezen is.

Als dat een Turkije is waarin je wil leven dan is er niks aan de hand. Oh wacht, je zit veilig achter je PC in Nederland.

Nogmaals, bewijs eens dat je geen IS aanhanger bent. Ik vind je er namelijk wel één. Misschien moet ik je aangeven, zodat je opgepakt wordt en je de bak in moet, totdat er een onderzoek wordt gedaan/afgerond (die maanden kan duren). Als je uiteindelijk onschuldig blijkt te zijn zeg ik sorry en zijn we even goede vrienden.
pi_163955565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Prima.
:')


Toppunt van paranoia.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:03:29 #242
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je zegt nu weer precies hetzelfde. Volgens jou is iemand schuldig, totdat zijn/haar onschuld bewezen is.

Als dat een Turkije is waarin je wil leven dan is er niks aan de hand. Oh wacht, je zit veilig achter je PC in Nederland.

Nogmaals, bewijs eens dat je geen IS aanhanger bent. Ik vind je er namelijk wel één. Misschien moet ik je aangeven, zodat je opgepakt wordt en je de bak in moet, totdat er een onderzoek wordt gedaan/afgerond (die maanden kan duren). Als je uiteindelijk onschuldig blijkt te zijn zeg ik sorry en zijn we even goede vrienden.
Ik zeg niet dat ze schuldig is, ik zeg dat ze haar taken niet mag uitvoeren tot het onderzoek afgerond is. Daar is niks raar aan. Jij bent degene die hier met beweringen aan komt zetten en blijkbaar geen onderzoek wilt.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:03:34 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_163955588
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als deze vrouw mogelijk banden met Gullen/Gullen scholen/whatever heeft moet dit onderzocht worden. Tot het onderzoek afgerond is mag ze haar taken niet uitvoeren omdat het een risico vormt.
Waarom is het erg als ze banden met Gulen heeft?

Zijn niet zo'n tien miljoen mensen gelieerd aan Gulen of naar Gulen scholen gegaan?

Houd je niet zo van vrijheid?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:03:47 #244
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955598
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:02 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

:')

Toppunt van paranoia.
Want wat ToT zegt gebeurt momenteel ook wil je zeggen?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:04:17 #245
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955612
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom is het erg als ze banden met Gulen heeft?

Zijn niet zo'n tien miljoen mensen gelieerd aan Gulen of naar Gulen scholen gegaan?

Houd je niet zo van vrijheid?
Ze willen nog wel eens de overheid infiltreren en het leger aanzetten coups te plegen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:04:28 #246
74056 crew  ToT
pi_163955617
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je zegt nu weer precies hetzelfde. Volgens jou is iemand schuldig, totdat zijn/haar onschuld bewezen is.

Als dat een Turkije is waarin je wil leven dan is er niks aan de hand. Oh wacht, je zit veilig achter je PC in Nederland.

Nogmaals, bewijs eens dat je geen IS aanhanger bent. Ik vind je er namelijk wel één. Misschien moet ik je aangeven, zodat je opgepakt wordt en je de bak in moet, totdat er een onderzoek wordt gedaan/afgerond (die maanden kan duren). Als je uiteindelijk onschuldig blijkt te zijn zeg ik sorry en zijn we even goede vrienden.
Ja maar je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken natuurlijk he! ;) Het is beter om talloze mensen op te pakken waarvan een aantal onschuldig zijn en je hun leven daarmee verwoest; dan heb je herr Erdo's macht in ieder geval wel veilig gesteld en daar gaat het uiteraard 100% om! ^O^ Fuck die paar procent onschuldigen die hun baan kwijt raken of na martelingen onschuldig in de gevangenis komen, of zoals het er nu uit ziet misschien geëxecuteerd kunnen worden! *O*
pi_163955623
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hoezo ontslaan? Weet je wel wat "aciga alinmak" betekent? Nee zeker.
Nou vooruit, tijdelijk op non-actief stellen :*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:04:57 #248
74056 crew  ToT
pi_163955629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze schuldig is, ik zeg dat ze haar taken niet mag uitvoeren tot het onderzoek afgerond is. Daar is niks raar aan. Jij bent degene die hier met beweringen aan komt zetten en blijkbaar geen onderzoek wilt.
Ontslagen tot je kunt bewijzen dat je niet tot een illegale groepering hoort, duidelijk. En hoe moet je dat bewijzen?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:06:10 #249
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955648
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Ontslagen tot je kunt bewijzen dat je niet tot een illegale groepering hoort, duidelijk. En hoe moet je dat bewijzen?
Niemand heeft het over ontslaan, dat maak jij er van. En het juridisch systeem dwingt niemand te bewijzen dat ze niet bij de Gulen beweging horen, dat maak jij er van.
pi_163955649
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk politiekeaspiraties heeft zijn dat meer dictatoriale of juntaspiraties dan, hij stelt zich namelijk niet verkiesbaar of opent een politieke partij. De Kemalisten beschuldigden hem altijd van willen de staat om ver te werpen door te infiltreren, ging het vervolgens met Erdogan een tijdje goed, waarna Erdogan ook met dezelfde beschuldigingen kwam, geheel uit de lucht gegrepen zijn ze overigens niet.

Beelden:


en

Uitermate warrig wat-ie zegt.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 16:07:27 #251
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163955674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitermate warrig wat-ie zegt.
Heb het ook 3 keer bekeken, snap nog niet waar die het over heeft :P Je kan het echt allen kanten op beredeneren zonder de volledige video en context.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:08:21 #252
74056 crew  ToT
pi_163955689
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Niemand heeft het over ontslaan, dat maak jij er van. En het juridisch systeem dwingt niemand te bewijzen dat ze niet bij de Gulen beweging horen, dat maak jij er van.
Ze mag niet meer werken tot ze bewezen heeft geen banden met Gülen te hebben, correct?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:09:13 #253
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955706
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Ze mag niet meer werken tot ze bewezen heeft geen banden met Gülen te hebben, correct?
Zeg mag haar taken niet meer uitvoeren maar moet wel aanwezig zijn. Correct.
pi_163955725
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als hij daadwerkelijk politiekeaspiraties heeft zijn dat meer dictatoriale of juntaspiraties dan, hij stelt zich namelijk niet verkiesbaar of opent een politieke partij. De Kemalisten beschuldigden hem altijd van willen de staat om ver te werpen door te infiltreren, ging het vervolgens met Erdogan een tijdje goed, waarna Erdogan ook met dezelfde beschuldigingen kwam, geheel uit de lucht gegrepen zijn ze overigens niet.


Moet ik bij Gülen aan een soort Khomeini in Frankrijk denken? Geestelijk leider in buitenland die regering omver wil werpen om een theocratie te vestigen?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163955742
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Zeg mag haar taken niet meer uitvoeren maar moet wel aanwezig zijn. Correct.
Dat is volstrekt belachelijk, waarvoor wordt ze zo hard gestraft?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:12:14 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_163955767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze willen nog wel eens de overheid infiltreren en het leger aanzetten coups te plegen.
Wat alle tien miljoen?

Overigens is er voor zover ik weet nog geen schijntje bewijs anders dan een vaag motief dat Gulen niet van Erdogan houdt, en min of meer het hele leger ook niet, en dus 1+1=3.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:13:26 #257
74056 crew  ToT
pi_163955795

Er vallen anders sowieso wel echt talloze ontslagen daar. Allemaal onomstotelijk bewezen dat ze schuldig zijn aan het hebben van banden met een criminele organisatie en het steunen van hun ideologieën?

Okee, vraagje: stel dat moslims hier in Nederland een aanslag plegen namens de IS, mogen dan alle moslims ook zomaar op non-actief gezet worden tot bewezen is dat ze geen banden met de IS hebben?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:13:29 #258
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955797
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat alle tien miljoen?

Overigens is er voor zover ik weet nog geen schijntje bewijs anders dan een vaag motief dat Gulen niet van Erdogan houdt, en min of meer het hele leger ook niet, en dus 1+1=3.
Over welke tien miljoen heb je het?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:14:30 #259
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955818
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:13 schreef ToT het volgende:

Okee, vraagje: stel dat moslims hier in Nederland een aanslag plegen namens de IS, mogen dan alle moslims ook zomaar op non-actief gezet worden tot bewezen is dat ze geen banden met de IS hebben?
Ja doe maar.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:14:55 #260
74056 crew  ToT
pi_163955831
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja doe maar.
Prima, ik zal het aan Rutte doorgeven dat jij hier mee akkoord gaat! ^O^
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:14:58 #261
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163955832
Zeg het overigens wel op tijd, dan neem ik een powerbank mee, kan ik tenminste op m'n telefoon rommelen.
pi_163955833
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitermate warrig wat-ie zegt.
Nou ja, hij heeft het heel concreet letterlijk over het infiltreren van de rechtsgang en overheid, zelfs omkoping. de tweede video sluit hij zelfs af met dat zulke dingen niet publiekelijk besproken moeten worden, maar zelfs geheim moeten blijven.
pi_163955852
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Moet ik bij Gülen aan een soort Khomeini in Frankrijk denken? Geestelijk leider in buitenland die regering omver wil werpen om een theocratie te vestigen?
Daar heeft de AKP hem wel van beschuldigd iig:

quote:
Fethullah Gülen, a self-exiled religious leader in the United States, was planning to return to Turkey in the same way that Ayatollah Khomeini returned to Iran in 1979, if the ruling Justice and Development Party (AKP) had not started to struggle against it, Justice Minister Bekir Bozdağ has said.
http://www.hurriyetdailyn(...)ID=238&nid=77568&New
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:16:52 #264
74056 crew  ToT
pi_163955863
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft het heel concreet letterlijk over het infiltreren van de rechtsgang en overheid, zelfs omkoping. de tweede video sluit hij zelfs af met dat zulke dingen niet publiekelijk besproken moeten worden, maar zelfs geheim moeten blijven.
Ja die Gülen zal ongetwijfeld geen fris mannetje zijn, maar het lijkt er op dat je dan 2 kwaden tegenover elkaar hebt, zoals met de Amerikaanse verkiezingen nu. :')
pi_163955889
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja die Gülen zal ongetwijfeld geen fris mannetje zijn, maar het lijkt er op dat je dan 2 kwaden tegenover elkaar hebt, zoals met de Amerikaanse verkiezingen nu. :')
Als puntje bij paaltje komt kun je er gerust van uitgaan dat de Turkse oppositie liever Erdogan heeft dan Gulen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:18:54 #266
74056 crew  ToT
pi_163955904
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als puntje bij paaltje komt kun je er gerust van uitgaan dat de Turkse oppositie liever Erdogan heeft dan Gulen.
Maar maakt dat Erdogan een GOEDE keuze? Hij krijgt nu zo ongeveer alle macht in handen. Dan moet je wel verdomd zeker zijn dat je er ook vertrouwen in hebt dat hij daar goede dingen mee zal doen.
pi_163955911
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, hij heeft het heel concreet letterlijk over het infiltreren van de rechtsgang en overheid, zelfs omkoping. de tweede video sluit hij zelfs af met dat zulke dingen niet publiekelijk besproken moeten worden, maar zelfs geheim moeten blijven.
Nou ja, in lijn met de bedoelingen van ome Erdo, doel totale controle door islam van de staat, weg met de Kemalisten die een seculiere staat voorstaan.
I´m back.
pi_163955973
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar maakt dat Erdogan een GOEDE keuze? Hij krijgt nu zo ongeveer alle macht in handen. Dan moet je wel verdomd zeker zijn dat je er ook vertrouwen in hebt dat hij daar goede dingen mee zal doen.
Krampachtig of niet, maar tijdens de mislukte staatsgreep toen het parlement werd gebombardeerd waren daar ook leden van de oppositie. Die voelen zich echt niet minder aangevallen. of je daarmee Erdogan vrijpleit? Nee, maar er zijn wel dingen die hij echt niet zal doen.
pi_163956013
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Krampachtig of niet, maar tijdens de mislukte staatsgreep toen het parlement werd gebombardeerd waren daar ook leden van de oppositie. Die voelen zich echt niet minder aangevallen. of je daarmee Erdogan vrijpleit? Nee, maar er zijn wel dingen die hij echt niet zal doen.
Zoals de onschendbaarheid van parlementariërs opheffen zodat ze nog wel kritiek durven te geven?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 juli 2016 @ 16:25:44 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163956035
Enige positieve tot nu toe is dat CHP en AKP ook iets dichter bij elkaar lijken te komen. Nu hopen dat CHP zich niet laat gebruiken door AKP.

Daarnaast worden er nu ook oude officieren die een tijdje geleden nog vastzaten i.v.m. Ergenekon nu weer op bepaalde functies neergezet. Misschien denkt Erdogan nu "liever Kemalisten / Secularisten dan Gülen-aanhangers".

Geen idee welke kant Turkije nu opgaat de volgende maanden/jaren, behalve dat er alleen maar meer autocratie zal komen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:27:24 #271
74056 crew  ToT
pi_163956086
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Krampachtig of niet, maar tijdens de mislukte staatsgreep toen het parlement werd gebombardeerd waren daar ook leden van de oppositie. Die voelen zich echt niet minder aangevallen. of je daarmee Erdogan vrijpleit? Nee, maar er zijn wel dingen die hij echt niet zal doen.
Wat zal hij niet doen dan? Er worden nu al gevangenen gemarteld en hij wil zo snel mogelijk de doodstraf invoeren, en de rechten van de mens zijn opgeschort.
Dan vraag ik me af wat voor dingen hij niet zal doen. Mosterdgas op zijn eigen bevolking loslaten?
pi_163956102
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar heeft de AKP hem wel van beschuldigd iig:

[..]

http://www.hurriyetdailyn(...)ID=238&nid=77568&New
Interessante machtsstrijd.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163956198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals de onschendbaarheid van parlementariërs opheffen zodat ze nog wel kritiek durven te geven?
25 parlementariërs van de CHP hebben daar met een ja op gestemd, de MHP als oppositiepartij was de grootste sponsor van het voorstel, ging overigens niet om kritiek, maar terreurverheerlijking, zeg dat er dan wel even bij, wel zo netjes.
pi_163956219
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat zal hij niet doen dan? Er worden nu al gevangenen gemarteld en hij wil zo snel mogelijk de doodstraf invoeren, en de rechten van de mens zijn opgeschort.
Dan vraag ik me af wat voor dingen hij niet zal doen. Mosterdgas op zijn eigen bevolking loslaten?
De gehele oppositie als een collectief vijand verklaren en ze bestormen met wapens of bombarderen om maar een voorbeeld te geven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:34:41 #275
74056 crew  ToT
pi_163956273
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De gehele oppositie als een collectief vijand verklaren en ze bestormen met wapens of bombarderen om maar een voorbeeld te geven.
Tja, als Gülen daar inderdaad achter zou zitten aangezien hij door de extreem groeiende macht van Erdogan en de onderdrukking die daaruit volgt niets anders kan, dan heeft Erdo daar wel een pluspuntje idd.
pi_163956309
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

25 parlementariërs van de CHP hebben daar met een ja op gestemd, de MHP als oppositiepartij was de grootste sponsor van het voorstel, ging overigens niet om kritiek, maar terreurverheerlijking, zeg dat er dan wel even bij, wel zo netjes.
Nee, maar die onschendbaarheid is opgeheven en werkt nu niet bepaald in de hand dat de oppositie lekker kritiek kan geven of wel? Ik zou mijn mond maar houden als parlementariër en alleen voor de vorm een beetje tegenstribbelen. En CHP helemaal, die willen wel afstand creëren tussen de coupplegers en zichzelf, denk je ook niet?
I´m back.
pi_163956313
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Interessante machtsstrijd.
Een corrupte officier van justitie probeerde een aantal jaar geleden met een leger aan agenten de hoofd van de Turkse geheime diensten in haar hoofdkantoor te bestormen, dus er gebeuren wel hele dubieuze dingen aan beide kanten idd.
pi_163956343
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja, als Gülen daar inderdaad achter zou zitten aangezien hij door de extreem groeiende macht van Erdogan en de onderdrukking die daaruit volgt niets anders kan, dan heeft Erdo daar wel een pluspuntje idd.
DIe 'als' is kenmerkend idd, het is wel een van de officiële lezingen van de overheid.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:37:43 #279
74056 crew  ToT
pi_163956345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar die onschendbaarheid is opgeheven en werkt nu niet bepaald in de hand dat de oppositie lekker kritiek kan geven of wel? Ik zou mijn mond maar houden als parlementariër en alleen voor de vorm een beetje tegenstribbelen. En CHP helemaal, die willen wel afstand creëren tussen de coupplegers en zichzelf, denk je ook niet?
Ja de oppositie zei DIRECT na de terugkomst van Erdo al dat ze er zeker wel van uit gaan dat ze vanaf nu samen heus wel uit hun onderlinge onenigheidjes zullen komen.

Oftewel: bang om als Gülen-aanhanger opgepakt en geëxecuteerd te worden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:38:48 #280
74056 crew  ToT
pi_163956366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

DIe 'als' is kenmerkend idd, het is wel een van de officiële lezingen van de overheid.
Ja zou ik ook doen als ik in mijn ogen 1 aartsvijand had die ik zo nog slechter kan afschilderen.
Maar echt bewijs willen ze niet overhandigen he? Was toch iets van"Je hebt ook geen bewijs voor dat de zon in het oosten opkomt, het is nu eenmaal zo"?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:42:27 #281
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163956449
Hoe zit het met die marineschepen?
pi_163956485
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja de oppositie zei DIRECT na de terugkomst van Erdo al dat ze er zeker wel van uit gaan dat ze vanaf nu samen heus wel uit hun onderlinge onenigheidjes zullen komen.

Oftewel: bang om als Gülen-aanhanger opgepakt en geëxecuteerd te worden.
Ja, ik denk niet dat je nu als oppositie een leuke boutade kunt houden mbt hoe Erdo die Gülenisten behandelt zonder snippertje bewijs. Of dat je als CHP nog eens lekker de seculiere erfenis van Atatürk onder de neus van Erdo wrijft.
I´m back.
pi_163956487
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar die onschendbaarheid is opgeheven en werkt nu niet bepaald in de hand dat de oppositie lekker kritiek kan geven of wel? Ik zou mijn mond maar houden als parlementariër en alleen voor de vorm een beetje tegenstribbelen. En CHP helemaal, die willen wel afstand creëren tussen de coupplegers en zichzelf, denk je ook niet? Dat is niet echt wat je zou zeggen een voorbeeld van gepast kritiek.
De CHP heeft in de (Nederlandse) media inderdaad wel onterecht kritiek gekregen dat ze hebben gewacht met het afkeuren van de poging, de leider van de CHP was een van de eerste, zelfs eerder dan Erdogan's facetime verschijning op TV. Alleen de onschendbaarheid van parlementariërs kwam niet uit de lucht vallen. Prominente leden van de HDP hoorde je dingen zeggen als "we zullen de kalashnikovs naar jullie keren" of uitspraken zoals: Als er oorlog met Iran en Turkije uitbreekt sta ik aan de kant van Iran. Volgens mij val je dan wel wereldwijd 'landverrader' te noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2016 16:47:40 ]
pi_163956545
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja zou ik ook doen als ik in mijn ogen 1 aartsvijand had die ik zo nog slechter kan afschilderen.
Maar echt bewijs willen ze niet overhandigen he? Was toch iets van"Je hebt ook geen bewijs voor dat de zon in het oosten opkomt, het is nu eenmaal zo"?
Echt concreet bewijs? Nee, het is een beetje een welles/nietes gedoe geworden. Tenzij Erdogan daadwerkelijk bewijs heeft en deze aan de VS gaat leveren, tot op heden is er weinig blijk van overtuigend bewijs iig.
pi_163956555
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De CHP heeft in de (Nederlandse) media inderdaad wel onterecht kritiek gekregen dat ze hebben gewacht met het afkeuren van de poging, de leider van de CHP was een van de eerste, zelfs eerder dan Erdogan's facetime verschijning op TV. Alleen de onschendbaarheid van parlementariërs kwam niet uit de lucht vallen. Prominente leden van de HDP hoorde je dingen zeggen als "we zullen de kalashnikovs naar jullie keren" of uitspraken zoals: Als er oorlog met Iran en Turkije uitbreekt sta ik aan de kant van Iran.
CHP liep het dun door de broek wrs. Maar hoe dan ook een parlement zonder parlementaire onschendbaarheid is een ...*-parlement.
*zelf invullen.
I´m back.
pi_163956645
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:42 schreef HiZ het volgende:
Hoe zit het met die marineschepen?
gisteren werd ontkend dat ze iets kwijt waren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163956646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

CHP liep het dun door de broek wrs. Maar hoe dan ook een parlement zonder parlementaire onschendbaarheid is een ...*-parlement.
*zelf invullen.
Als we NTV mogen geloven:

quote:
AK Parti'den 29, CHP'den 55, HDP'den 53, MHP'den 10 ve bir bağımsız olmak üzee 148 milletvekilinin dokunulmazlığı kaldırıldı.
is er in totaal de onschendbaarheid van 148 vertegenwoordigers opgeheven, waaronder 28 van de AKP, waarmee het dus ook haar meerderheid zou kunnen verliezen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:52:58 #288
74056 crew  ToT
pi_163956689
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

gisteren werd ontkend dat ze iets kwijt waren
[insert Iraakse propagandaminister]
pi_163956691
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als we NTV mogen geloven:

[..]

is er in totaal de onschendbaarheid van 148 vertegenwoordigers opgeheven, waaronder 28 van de AKP, waarmee het dus ook haar meerderheid zou kunnen verliezen.
Daartegen zijn juridische stappen ondernomen, lijkt mij dat de onschendbaarheid voor heel het parlement is opgeheven.
Wat las ik nou ergens, gezamenlijk iets van meer dan 700 procedures lopen er tegen diverse parlementsleden.
I´m back.
pi_163956722
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:52 schreef ToT het volgende:

[..]

[insert Iraakse propagandaminister]
die gast was werelds!

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

maar ik weet niet wat ik van alles moet maken :+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163956767
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daartegen zijn juridische stappen ondernomen, lijkt mij dat de onschendbaarheid voor heel het parlement is opgeheven.
Wat las ik nou ergens, gezamenlijk iets van meer dan 700 procedures lopen er tegen diverse parlementsleden.
Waaronder dus ook AKP parlementsleden he.
pi_163956781
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waaronder dus ook AKP parlementsleden he.
Het is dus een nep-parlement, dat wil ik ermee zeggen.
I´m back.
pi_163956791
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:52 schreef ToT het volgende:

[..]

[insert Iraakse propagandaminister]
heheheh
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 23 juli 2016 @ 16:56:19 #294
74056 crew  ToT
pi_163956795
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waaronder dus ook AKP parlementsleden he.
Dus zelfs zijn eigen mensen zijn niet veilig voor zijn paranoia?
pi_163956808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is dus een nep-parlement, dat wil ik ermee zeggen.
Tjah, iedereen is als de dood dat Erdogan naar een referendum gaat natuurlijk, dus werken ze sowieso mee.
pi_163956824
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus zelfs zijn eigen mensen zijn niet veilig voor zijn paranoia?
Dus beginnen ze met het zuiveren van de AKP :7
pi_163956841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tjah, iedereen is als de dood dat Erdogan naar een referendum gaat natuurlijk, dus werken ze sowieso mee.
Ja, en ze durven geen kritiek meer te leveren, het zijn ja-knikkers geworden.
I´m back.
pi_163956867
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en ze durven geen kritiek meer te leveren, het zijn ja-knikkers geworden.
Waarom geven ze dan nu nog steeds kritiek, echt nu, as we speak?
pi_163956905
was 51 geen turkse kaartspel? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163957000
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom geven ze dan nu nog steeds kritiek, echt nu, as we speak?
Voor de vorm. En binnen de grenzen. Of gaan ze lekker een Greetje-stijl boutade geven op de dictatoriale wijze waarmee zogenaamde Gülenisten zonder snippertje bewijs van bed worden gelicht via op nazi-praktijken gelijkende razzia's?
I´m back.
pi_163957019
Vol
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')