abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:22:10 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163924378
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup

1 maart: *** Stormqueen en bleiblei ***
19 maart: Cygne

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 25-07-2016 11:14:30 ]
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:33:54 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163924635
Ik ben TS w/

Zie de voorlaatste post van het vorige topic voor de prijsvraag van de dag: is de kleine man gedaald of niet? :+
pi_163924731
Ik zie wel verschil! Niet super veel maar wel wat.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 11:53:31 #4
269689 crew  Viv
pi_163925089
Ik dacht even verschil te zien maar volgens mij komt dat doordat de 2 foto's niet even hoog zijn, je elleboog zit ook lager in week 35. :')
pi_163925098
Ik zie ook verschil quoi :)

Ik had vooral met opstaan en lopen van die venijnige steken.

Realitycheck....morgen 37 weken :s)

Zondag is mijn babyshower, met high tea c_/
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:59:05 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163925209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik dacht even verschil te zien maar volgens mij komt dat doordat de 2 foto's niet even hoog zijn, je elleboog zit ook lager in week 35. :')
Precies. Heb ze hetzelfde proberen te nemen, maar da's niet helemaal zo. Ach, ik hoor het maandag wel :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 12:00:18 #7
269689 crew  Viv
pi_163925234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:59 schreef Quoi het volgende:
Precies. Heb ze hetzelfde proberen te nemen, maar da's niet helemaal zo. Ach, ik hoor het maandag wel :)
Ela heeft wel eens foto's transparant gemaakt en dan over elkaar heen gelegd, dan kun je het wel zien. :Y)
pi_163925262
Ik zie het verschil niet maar is ook wel lastig te zien.
Wat je beschrijft heb ik ook gehad en baby is daardoor wel ingedaald dus hoop dat het bij jou ook zo is ^O^

Volgens mij voel ik mijn huid gewoon basten ;( net alsof er kleine prikjes in de huid worden gezet. Nog meer striae }:|

Fien de dag is pas op de helft, het kan dus nog ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:03:28 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163925298
Ieks, Ikke! Lekker insmeren helpt misschien (voor het gevoel)?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ela heeft wel eens foto's transparant gemaakt en dan over elkaar heen gelegd, dan kun je het wel zien. :Y)
Maar dan nog moeten ze uit dezelfde hoek zijn genomen, niet?
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 12:06:52 #10
269689 crew  Viv
pi_163925367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:03 schreef Quoi het volgende:
Maar dan nog moeten ze uit dezelfde hoek zijn genomen, niet?
Hoog/laag kun je dan wel schuiven, neem je bijvoorbeeld je tetten als ijkpunt. :D
pi_163925828
Hoooow ik word ff gek. Ik kan gewoon niet meer zitten. M'n ribben doen zo'n zeer dan en ik kan niet goed doorademen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:33:48 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163925876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoog/laag kun je dan wel schuiven, neem je bijvoorbeeld je tetten als ijkpunt. :D
Ach zo.... Sja, ik geloof dat ik dan maar op gevoel af ga ;) Hoe gaat het met jou eigenlijk?

Fien! Dat zou nu juist wat minder moeten worden (met een ingedaald kind) toch? Hoopte daar eigenlijk op. Misschien even gaan liggen en dan links 5 min, rechts 5 min. Daarmee schuif ik de kleine meneer soms een beetje op als 'ie heel erg 'dwarszit' :+

Die trouwens óveractief aan het schoppen is vandaag O+
pi_163925906
Gaat het beter als je ligt, Fien?

Ik maak me een beetje zorgen. Sinds dinsdag voel ik de baby minder. Voorheen was ze super druk. Afgelopen dagen had ik af en toe een harde buik (voorheen nooit) en gisteravond ongeveer twee uur lang twee keer in tien minuten een harde buik. Anders nooit. Na twee uur was dat ongeveer voorbij. Sindsdien is de baby nog rustiger. Als ik al wat voel dan is het heel lichtjes heel diep onder in mijn buik.
Hoort dit verminderde gevoel gewoon bij de termijn en een ingedaalde baby of moet ik toch even de verloskundige bellen? Ik twijfel, wang voel haar dus wel, maar veel lichter en anders dan voorheen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:39:00 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163925955
Bij twijfel gewoon bellen naar verloskundige, die zijn er ook voor geruststelling en checks. Onnodig stressen is nergens voor nodig, dus bellen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163925963
Bij twijfel en bij zorgen altijd bellen Mies_Poes, sowieso bij verandering in voelen van leven na de 28 weken. En het is vast gewoon goed, maar dan ben jij ook weer rustiger.
pi_163926011
Team bellen! (Vooral nu het nog door de week is en geen weekend, vind die drempel zelf altijd wat lager dan, ookal slaat het nergens op)
pi_163926071
Bellen!!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:24 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163926094
Agree. Ik ben ook van team bellen :Y
Even checken voor het weekend, niks mis mee.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 12:52:22 #19
269689 crew  Viv
pi_163926157
Ik zou ook bellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:33 schreef Quoi het volgende:
Ach zo.... Sja, ik geloof dat ik dan maar op gevoel af ga ;) Hoe gaat het met jou eigenlijk?
Met mij gaat het prima! Het enige wat ik van de zwangerschap merk is eerder buiten adem zijn bij traplopen, soms pijn in onderrug/bekken (was al een zwakke plek) en O+ schopjes O+ . Ik zie er in de spiegel ook "zwangerder" uit dan ik me voel haha.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:03:11 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163926338
Grappig dat dat zo kan verschillen Vivi, ik voel me juist zwangerder dan ooit :'). 't Kind ligt ook heel hoog nog en overdwars, echt comfortabel vind ik het niet. En ik waggel :').
Ik kreeg vanmorgen ook weer een sticker van de vk. Ze vond mijn buik wel een tikje te groot, dus daar wordt volgende keer extra op gelet en evt krijg ik een extra groeiecho (wil ik eigenlijk niet). En het ziekenhuis wil een intake plannen, maar ik krijg steeds een lichte paniekaanval als ik aan bevallen en ziekenhuis denk -O-. Ik wil nog wat langer blijven struisvogelen. Tot in november ofzo.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 13:31:54 #21
269689 crew  Viv
pi_163926949
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:03 schreef Burdie het volgende:
En het ziekenhuis wil een intake plannen, maar ik krijg steeds een lichte paniekaanval als ik aan bevallen en ziekenhuis denk -O-. Ik wil nog wat langer blijven struisvogelen. Tot in november ofzo.
:*
Je had je ervaringen van de vorige keer wel bespreekbaar gemaakt toch? Hoe is dat verder gegaan?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:37:05 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163927070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:35 schreef Mies_poes het volgende:

Ik maak me een beetje zorgen. Sinds dinsdag voel ik de baby minder. Voorheen was ze super druk. Afgelopen dagen had ik af en toe een harde buik (voorheen nooit) en gisteravond ongeveer twee uur lang twee keer in tien minuten een harde buik. Anders nooit. Na twee uur was dat ongeveer voorbij. Sindsdien is de baby nog rustiger. Als ik al wat voel dan is het heel lichtjes heel diep onder in mijn buik.
Hoort dit verminderde gevoel gewoon bij de termijn en een ingedaalde baby of moet ik toch even de verloskundige bellen? Ik twijfel, wang voel haar dus wel, maar veel lichter en anders dan voorheen.
Alleen al je eerste zin (Nouja, vooruit, 2e in je post) is al reden om te bellen. Je maakt je zorgen. Doen hoor! Niet te lang met zorgen blijven lopen, je verloskundige is er voor jou en al je zorgen. Niet alleen voor de vaste controles.
pi_163927080
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:35 schreef Mies_poes het volgende:

Dat is een inkoppertje waar maar 1 antwoord op is ... bellen! :Y

Wat twee uur middagdut niet kan doen voor een mens .. :O w/
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:10 #24
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163927340
SQ!!!!!! *O*
Wat ontzettend tof! Gefeliciteerd!!! *O*
Het is wel spannend geweest dan de laatste weken met het bloedverlies! Hopelijk houdt het snel helemaal op :Y
Maar wat gaaf ey! Ook gratz voor Blei! *O*
Op naar een mooie termijn echo binnenkort! :)

Levitation ook van harte gefeliciteerd *O*
Zo te lezen ben je een 'oude bekende' van vele hier, dus gezellig dat je mee komt posten :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_163927666
Babywas 3/100.000 zit in de machine. Jeetje, ik heb meer dan ik dacht _O- alleen al 3x witte was. Ik vind het heerlijk keuvelen en kastjes indelen O+ nesteldrang O+
pi_163927669
Dank voor jullie advies O+
Ik heb gebeld en de verloskundige is langsgeweest. Baby lag dinsdag nog vibi, nu met hoofdje uit m'n bekken! :o ligt helemaal anders dan dinsdag. Dat kan ook veroorzaken dat ik het nu anders voel. Ze heeft ook even gekeken of die harde buiken wat gedaan hebben, wel een zachte baarmoedermond maar verder gelukkig niks.
Mag nu wel naar het ziekenhuis voor CTG, dat is standaard bij deze termijn en minder leven voelen
  vrijdag 22 juli 2016 @ 14:13:55 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163927925
Fijn dat je zo serieus bent genomen! Wat een eigenwijsje zeg, gewoon je bekken uit bewegen :N
pi_163929425
Dank voor alle lieve woorden! :D Leuk om oude bekenden te zien.
@Dot: ik heb een vermoeden, maar weet niet helemaal zeker wie jij bent. :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:13:00 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163930812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:*
Je had je ervaringen van de vorige keer wel bespreekbaar gemaakt toch? Hoe is dat verder gegaan?
Ja, we hebben het er een aantal keer al over gehad maar het gevoel erbij wisselt steeds... Ik ben op het punt dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed komt als het vanzelf begint en ik niet hoef te worden ingeleid. Maar dat kan niemand garanderen natuurlijk. Ik denk wel dat ik dit keer evt langer dan 42 weken durf af te wachten, ik heb het gevoel daarin vorige keer heel erg (onnodig) voor het blok te zijn gezet.
En ik denk ook regelmatig: ga maar in stuit liggen kind, dan kunnen we gewoon een ks plannen en hoef ik het allemaal niet nog eens mee te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_163931297
Jeetje Burdie, wat naar dat je zo'n nare ervaring hebt gehad de vorige keer. Hoop heel erg dat je het een plekje kunt geven voor de kleine zich aandient :*
pi_163931332
Ik ben weer thuis. CTG en echo waren goed. Er hebben vandaag alleen drie verschillende mensen gevoeld hoe de baby ligt en ze hadden het allemaal fout. De echo boodt pas uitsluitsel; mevrouw ligt met het hoofdje boven dus dat kan verklaren waarom ik de bewegingen heel anders voel. Voor nu gerustgesteld (als ze maar wel gaat draaien }:| ).
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:39:21 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163931412
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:34 schreef Mies_poes het volgende:
Jeetje Burdie, wat naar dat je zo'n nare ervaring hebt gehad de vorige keer. Hoop heel erg dat je het een plekje kunt geven voor de kleine zich aandient :*
Erover praten helpt en mijn vk's zijn heel lief, die gaan sowieso mee naar het zkh, ook als ik om welke reden dan ook medisch zou worden :).

Hoe ver ben jij nu, is er nog genoeg tijd voor je buikbaby om te draaien?
KuikenGuppy
pi_163931532
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Erover praten helpt en mijn vk's zijn heel lief, die gaan sowieso mee naar het zkh, ook als ik om welke reden dan ook medisch zou worden :).

Hoe ver ben jij nu, is er nog genoeg tijd voor je buikbaby om te draaien?
Oh dat is wel een hele fijne gedachte, dat ze bij je zijn mocht je medisch worden.
En misschien een rare vraag, maar is een traumatische ervaring ook een indicatie voor een sectio? Stel dat je er echt niet klaar voor wordt...

Ik ben nu 32 weken (en 4 dagen) en ze loopt iets achter in de groei dus ze heeft nog tijd.
pi_163931575
Burdie. :*

Ik heb bij deze meneer telkens het idee dat hij in stuit ligt/gaat liggen, puur gebaseerd op gevoel, de schoppen daar beneden zijn echt niet mals...
Dochter lag rond deze tijd al vaak de goede kant op maar daar heeft meneer nog helemaal geen zin in. O+
S. 2014
J. 2016
pi_163931931
Een vriendin van mij heeft bij haar 1e kindje een heel traumatische, vaginale bevalling gehad. Kindje woog bijna 5 kilo en het ging gewoon niet. Met een totaalruptuur als gevolg die een maand of 9 na de bevalling opnieuw gehecht/gecorrigeerd is omdat er gewoon niet mee te leven viel. Die wilde heel graag een 2e kindje, maar had zo'n schrik voor nog een keer zoveel drama, terecht lijkt me. Die heeft op basis van die traumatische bevalling een keizersnede gehad :Y

Burdie Ik zou het zeker nog een (paar) keer aankaarten ... ik weet niet of een bepaalde therapie een helpende hand voor je kan zijn? Marjolijntje boekt volgens mij wel, zij het met kleine stapjes, vooruitgang. Maar daar moet je maar net de persoon voor zijn natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mies ik hoop dat je kindje nog gaat draaien :Y .. In principe moet het kunnen als je zo links en rechts op internet wat bronnen raadpleegt. Ik denk dat ik me vanaf een week of 34 pas echt zorgen zou gaan maken. In 2 weken tijd kan nog een hoop gebeuren. Desalniettemin .. toitoitoi ^O^

De afgelopen keren lag buikbaby dwars, maar ik heb wel het gevoel dat ze inmiddels gedraaid is. Al moet ik zeggen dat ik dat dus heul niet bij mezelf kan voelen .. Ik zit weleens te prikken in mijn buik, maar ik kan echt geen kontje of beentje of hoofdje van elkaar onderscheiden :') .. Dus we zullen zien .. over 2 weekjes gaan we het horen :)

Mijn man kwam om 16 uur van het werk en *zucht steun zeur puf hijg hijg* want warm en slecht geslapen en weet ik het wat. Ik blij dat ie eindelijk thuis is .. zodat we de zorg en het gekibbel en de korte lontjes van B&D samen konden handelen ... Meent meneer dat ik dat nu ook nog wel even alleen af kan tot de kindjes naar bed gaan ofzo want hij ligt boven in bed :( .. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd als ie straks wakker wordt :(
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:16:01 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163932460
Twink, een meisje bij mij op gym heeft dat idd ook gehad en die krijgt nu een ks.
Maar wat je zegt, aan een ks zitten ook weer veel nadelen. Ik wil daar niet te licht over denken, vooral omdat er ook nog een peuter hier rondloopt die zijn mama nodig heeft.
Ik heb steeds gedacht: kop in het zand, dan heb ik straks maar één dag hel en daarna weer genieten met mijn mooie gezinnetje. Maar naarmate het dichterbij komt, blijkt dat toch niet zo te werken :').
KuikenGuppy
pi_163932608
Vervelend die gevoelens meiden, hoop dat er goed naar jullie gevoel geluisterd wordt en het goeie bevallingsverhalen gaan worden :*
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:24:45 #38
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163932734
ik denk dat er zeker als je wel een keizersnede wenst er best wat mogelijk is, tegen advies thuis of poliklinisch is denk ik een stuk lastiger in nl.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 17:24:58 #39
269689 crew  Viv
pi_163932739
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:16 schreef Burdie het volgende:
Ik heb steeds gedacht: kop in het zand, dan heb ik straks maar één dag hel en daarna weer genieten met mijn mooie gezinnetje. Maar naarmate het dichterbij komt, blijkt dat toch niet zo te werken :').
Op zich een zinnige strategie, want een mens lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Moet je alleen wel je kop écht in het zand weten te houden tot de bevalling begint, en niet af en toe boven komen spieken. ;)
pi_163933752
Vriendin van mij had ook een erg traumatische bevalling met uiteindelijk een vacuüm verlossing (die ook nog eens een paar keer los schoot)

Ze heeft er een jaar later bij de gyn op gehamerd dat ze een ks zou krijgen bij een tweede. Gyn had toegezegd. Maar eenmaal weer zwanger heeft ze wel haar poot stijf moeten houden want gyn probeerde haar toch steeds om te praten |:( uiteindelijk heeft ze een ks gehad en dat Was voor haar zon geruststelling! Herstel ging ook veel sneller ^O^
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:02:14 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163933812
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:20 schreef BlueEyes het volgende:
Vervelend die gevoelens meiden, hoop dat er goed naar jullie gevoel geluisterd wordt en het goeie bevallingsverhalen gaan worden :*
Dat is wat ik ook wil zeggen :Y

Mies, fijn dat er niks is, maar de houding is natuurlijk niet je van het. Hopelijk draait ze nog!

Hier wordt het uitbuiken van een 3 gangen high tea, pfffft. En een aantal dingen toch gegeten, die ik normaal niet zou nemen (gerookte zalm, rauwe ham, aardappelsalade), maar goed: kleine hoeveelheden en erg lekker. Op een belabberde stoel alleen. Meneertje is erg druk vandaag en dubbelgeklapt zitten hielp niet bepaald :D

Op de terugweg nog een mazzeltje bij de hema. Ze hebben dé broeken weer! Nog maar eentje meegenomen.

Aan het fietsen merk ik dat onze uk wel degelijk is ingedaald :+
Nu vanavond op de bank!
pi_163933893
Burdie, je weet waar je kunt aankloppen als het over je rechten gaat, hè? Wat betreft die groeiecho: er is niks mis met "bedankt voor je advies, maar ik maak geen gebruik van je aanbod." Zonodig herhalen ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:11:28 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163934023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:05 schreef WupWup het volgende:
Burdie, je weet waar je kunt aankloppen als het over je rechten gaat, hè? Wat betreft die groeiecho: er is niks mis met "bedankt voor je advies, maar ik maak geen gebruik van je aanbod." Zonodig herhalen ;)
Ja, dank je :) :*.
KuikenGuppy
pi_163935189
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:16 schreef Burdie het volgende:

Dus die 1 dag hel draait dan, naarmate de UD dichterbij komt, om naar misschien wel meerdere dagen (psychische) hel ;)
Ik hoop dat je goede ondersteuning in deze kunt vinden :Y

En inderdaad bij die vriendin van mij was bij die 2e de keizersnede echt een verademing, en het herstel viel ook alles mee :Y . Ze kijkt met een heel goed gevoel op het hele gebeuren terug ^O^
pi_163936751
Wat naar om te lezen dat zoveel vrouwen hun bevalling traumatisch hebben ervaren.. Aan de andere kant ook zo herkenbaar, het zorgt hier ook voor alle ellende. Maar de ellende is hier vooral ontstaan door het hele circus eromheen, slecht informeren, niet gehoord voelen etc. Ik wil heel graag vaginaal bevallen. Maar dan wel op mijn manier en met mijn gevoel. En niet geleefd worden door ziekenhuisprotocollen. Ik kan me goed voorstellen dat er vrouwen zijn die kiezen voor een ks door eerdere ervaringen. Voor iedereen die ermee worstelt, heel veel sterkte, je kunt dit en ik hoop echt dat de komende bevalling helend zal werken :*

Mijn high tea was leuk, lekker en gezellig! En ik heb het cadeautje voor mijn vk afgekregen, nu die voor mijn doula nog. Baby mag dus nog even blijven zitten, ben nog niet klaar ;)
En ik blijf het bizar vinden. Een maand of 2 geleden had ik dit dus niet gekund, gewoon helemaal niet. En nu, hoogzwanger, loop ik een km of 5, heb ik de hele dag iemand om me heen en het gaat gewoon. Ben wel doodop, maar niet psychisch weer helemaal in de kreukels of labiel. En het steekt aan de andere kant enorm, alles wat ik niet gekund heb en heb moeten missen..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163939509
Burdie :*
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:57:28 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163940784
Rituals heeft een babylijn. En al ben ik van de neutrale spullen, de bodylotion die ik vandeweek kreeg ruikt zo goddelijk. Heerlijk om je zelf mee in te smeren! :)

Andere feelgood tip. Drink ijskoude gazpacho op dit tijdstip :9~
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:07:12 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163941075
Marjolijntje, zo fijn om te horen dat het zo goed gaat! Vergeet die laatste zinnen van je post. Dat ligt nu achter je :)
pi_163941372
:* voor alle nare ervaringen rondom de bevalling.
Hoop dat jullie nu een andere kant gaan zien (vaginaal of ks) en dat je er goed op terug kan kijken.
Het kan ook zo mooi zijn, ik gun het iedereen om dat te ervaren.
pi_163942074
Gefeliciteerd SQ en Levi!

En wat naar, Burdie, dat je er zo tegenop ziet... Ik heb ervaren dat mijn vervelende ervaring bande eerste bevalling me geholpen heeft tijdens de tweede. Nog beter weten wat je wel/niet wilt bijvoorbeeld. Ik zag er volgens mij niet zo enorm tegenop, dat weet ik niet meer zo goed. Nou ja, je hebt er misschien niets aan, maar wat ik vooral wil zeggen is dat na een vervelende eerste bevalling een fijne tweede kan volgen!
pi_163942359
Hier weer terug van een rondje ctg. Voelde de baby al de hele dag bijna niet en uiteindelijk toch maar gebeld na lang twijfelen. Uiteraard begon ze meteen flink te schoppen toen ik aangesloten werd :')
pi_163945012
Hoi :)
Ik heb even een vraagje aan jullie. Een collega gaat met zw.schapsverlof en ik wil haar een leuk boek geven, ze is dol op lezen en dit kindje is supergewenst na veel gedoe en lang wachten.
Hebben jullie tips? Mag best wat kosten omdat we het met zijn allen gaan geven.
Alvast bedankt :)
pi_163946644
+1 op ikke en marel :Y (al kan ik me voorstellen dat dat soms makkelijker is gezegd als gedaan).

En verder .... kijk naar het tijdstip van deze post en je weet genoeg :'( :O

Waaaaaaarom heb ik me vorig jaar laten overhalen door mijn man om onze mobiele airco te verkopen? :'( .. ben echt 100 keer liever strontverkouden dan dit :'(
  zaterdag 23 juli 2016 @ 04:21:52 #54
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163947277
Ook wakker. Jeuk aan buik en maagzuur |:( Geen krampen, dat dan weer niet.

Bluezz, ik las 'kotsen' :') Ik kan je niet helpen. Ik lees geen woord tijdens al die maanden en al die zelfhulpboeken vind ik zó stom. Liggen onaangetast in de kast. Ofwel: zeer persoonlijk. Jullie vinden vast iets leuks of iemand anders heeft hier een suggestie :)
pi_163947553
Wij gaan zo toch maar even naar Utrecht. Vannacht ineens bloedverlies en pijn links in de buik. Ik trek dit zo slecht. In mijn geval is bloed altijd foute boel geweest, dus positief durf ik ook niet te zijn. Mn gezonde embryo. :'(
pi_163947559
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 07:54 schreef Cygne het volgende:
Wij gaan zo toch maar even naar Utrecht. Vannacht ineens bloedverlies en pijn links in de buik. Ik trek dit zo slecht. In mijn geval is bloed altijd foute boel geweest, dus positief durf ik ook niet te zijn. Mn gezonde embryo. :'(
Nee! :'(
ik hoop wederom op een wonder ;( :*
pi_163947565
Ah nee! Ik duim ook heel hard dat het toch goed zit :*
pi_163947568
quote:
:'( :'( :'(
Duimen draaien hier!!!
pi_163947632
Cygne nee ;( mijn duimen draaien ook :*
pi_163947663
quote:
Nee nee nee! Ik duim nog even wat harder voor je. :*
S. 2014
J. 2016
pi_163947713
Cygne ik duim heel hard voor jullie!

Hier een k-nacht. Toen mocht ik blijven liggen en ging vriend eruit met F. Vriend ging dus zitten gamen en F. rende gillend door het huis. Alle deuren open en we wonen gelijkvloers. Dat slaapt echt heel fijn dus, not. Ik kom ondertussen echt slaap tekort en weet gewoon niet meer wanneer ik het bij moet houden. Overdag is het te warm, 's avonds kom ik niet in slaap door de warmte en 's ochtends is het me dus ook niet gegund. Ik ben een mega hormonster vandaag. }:| }:| }:| :( :'(
pi_163947726
Wat een schrik Cygne ;( ik hoop op bandenpijn en een innestelingsbloeding. Veel sterkte :*
pi_163947734
Cygne. :'( Hopelijk niks aan de hand, ik duin voor je. :*
pi_163947742
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:29 schreef Marjolijntje het volgende:
Cygne ik duim heel hard voor jullie!

Hier een k-nacht. Toen mocht ik blijven liggen en ging vriend eruit met F. Vriend ging dus zitten gamen en F. rende gillend door het huis. Alle deuren open en we wonen gelijkvloers. Dat slaapt echt heel fijn dus, not. Ik kom ondertussen echt slaap tekort en weet gewoon niet meer wanneer ik het bij moet houden. Overdag is het te warm, 's avonds kom ik niet in slaap door de warmte en 's ochtends is het me dus ook niet gegund. Ik ben een mega hormonster vandaag. }:| }:| }:| :( :'(
Bespreken met je vriend dat het lief is dat je mag blijven liggen, maar dat het weinig nut heeft als hij F. door het huis laat rennen en gillen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 23-07-2016 08:46:40 ]
pi_163947893
Hier ongeveer hetzelfde verhaal Marjolijntje :'( ... Hier allebei hormonster en de kinderen weer duidelijk doodop van, ik denk, te weinig slaap door de warmte.
Ik geef het niet graag toe maar na een week alleen maar nachten van gemiddeld 2 uur slaap loop ik inmiddels aardig op mijn tandvlees.

Vanwege mijn paniekstoornis heb ik de nodige medicatie in huis i.d.z.v. spierverslappers/inslapers/doorslapers (oxazepam en zijn vriendjes). Maar ik heb het al jaren niet hoeven te gebruiken en ik vertik het ook nu te doen, hoe verleidelijk ook.

Vannacht wel de ventilator aan gehad net als in de afgelopen nachten, maar dat was niet voldoende om de warmte weg te krijgen.Straks toch kijken voor die airco want dit is 3 keer niks zo.

Net wat Burdie (?) hier laatst al postte .. voor die 5 dagen in het jaar dat je het nodig hebt is het een flinke investering wellicht. Maar dat weegt niet op tegen mijn toestand nu.
pi_163948007
Logisch dat je er flink doorheen zit Twinkle. Slaaptekort is zo uitputtend (joh). Hier ook al twee weken nauwelijks geslapen, heb inmiddels wel temazepam in huis, maar zo lang ik de baby maar weinig voel ga ik het niet nemen.
Ik zou als ik jou was zeker investeren in die airco en mocht het je niet helpen, zou ik toch over een paar nachten overwegen toch een pammetje erin te gooien, want aan een uitgeputte Twinkle heeft niemand iets.

Hier sinds vannacht weer harde buiken. Een pijnlijke vannacht en daarna nog twee minder pijnlijke met omdraaien. Nu voel ik ook continu harde buiken, ook bij stil zitten, ze doen echter niet pijn dus ik voel ze alleen door mijn buik aan te raken en die staat vrij strak. Geen idee of ik hier wat mee moet zo lang ze niet pijnlijk zijn.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:07:02 #67
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163948079
Cygne! Wat een schrik!
Ik hoop zo dat jullie straks gerustgesteld worden :*

Burd en iedereen die tegen de bevalling opziet :*
En sterkte voor alle dames met slaaptekort :*

Mies sterkte met harde buiken! Maar even in de gaten houden :*
pi_163948094
Cygne, ik duim mee voor jullie! ;(

Ik slaap ook steeds slechter door de warmte. Word vaak wakker tussen 4 en half 5, ga dan naar de wc en een hele tijd draaien tot ik weer in slaap val. Dus op zich maak ik nog redelijk veel uren, dus das wel goed. Vannacht dacht ik dat ik mijn vingers niet meer kon bewegen, maar ik kon ze wel bewegen, ik voelde het alleen niet }:| Nu doen ze het wel weer redelijk normaal.
pi_163948201
Cygne ik duim voor je! :*

:* voor iedereen met slaapgebrek, ik sluit aan. Deze nachten doen me ineens weer denken aan de eindspurt van vorige keer :').

Mindfuck: mezelf wekenlang zeggen dat ik mijn benen bij elkaar houd tot de cavalerie er is - sinds gisteren zijn ze er en toen lag ik in bed van OMG STRAKS BEGINT HET ik ben nog niet klaar? Of wel? Of niet? :o :')

Ik ben er overigens wel klaar méé, in dat opzich mag het.
pi_163948270
Cygne nee dat mag niet! Ik duim keihard
pi_163948439
:* Voor degene met slapeloze nachten.
Hier gaat slapen goed gelukkig. Slaapkamer koelt echt goed af zodra de zon onder is. Ik ga er gemiddeld wel 4x uit om te plassen maar dat gaat eigenlijk half slapend. Ik word wakker, ga plassen, terug naar bed en ik slaap.
pi_163948453
Cygne ik duim mee voor je :*

Ook hier een rotnacht. Ik was om 6 uur op de bank al in slaap gevallen tot 7 uur dus rond bedtijd niet echt moe. Warmte, muggen :( dus om half 1 er weer uit, beneden met man serie gekeken en half 2 terug. Eerst op muggenjacht en ergens rond half 3 in slaap gevallen. Ik dacht dat ik gek werd door die kutbeesten. Liggen doet al pijn aan alle kanten, de warmte is niet te harden en dan die constante zoem.. Grrrr.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 10:08:28 #73
269689 crew  Viv
pi_163948813
Ik duim ook hard mee Cygne! :*
pi_163948817
Shit Cygne! Duimen draaien hier :*
pi_163949084
:* voor alle slechte nachten.
Laat het maar snel wat afkoelen dat scheelt alweer iets qua slapen.

Twink goed dat je voor een airco gaat kijken als je daardoor beter gaat slapen.
2 van die kleintjes erbij is zo vermoeiend en je moet nog even dus nachtrust is wel zo fijn.

Ik heb gelukkig het zelfde als fien. 2 a 3 x plassen en dat doe ik half slapend. Mats slaapt ook weer beter maar als die wakker wordt dan plof ik naast hem neer en slaap daar verder.

Mies misschien is je meisje weer aan het draaien? Ik zou toch even bellen met de vk al is het maar zodat ze ervan op de hoogte is dat je zoveel harde (en ook een paar pijnlijke) buiken hebt. Laat haar dan maar bepalen wat verstandig is.

Crump fijn dat de hulp troepen gearriveerd zijn ^O^
:% maar *O* :+

Ik wil ook wel maar het mag nog niet van mijn man want hij heeft 4 augustus pas vakantie :D
pi_163949221
Slapen gaat hier gelukkig nog wel goed, moet alleen echt iets vroeger naar bed... :P

Vandaag 25 weken en vanmiddag een 3/4D echo. O+ ben erg benieuwd naar ons kereltje.
S. 2014
J. 2016
pi_163949260
Hier is de hitte ook niet weg te krijgen uit huis. En peuter is helemaal lekgeprikt door de muggen :X snachts hebben we zijn deur open omdat ik zijn raam niet open durf te zetten snachts. Hij heeft wel heerlijk geslapen trouwens.

Ik denk dat ons dametje boos is over de ctg van gisteravond :D sinds thuiskomst al steeds harde buiken. Dus wederom erg slecht geslapen... :O

Cygne, ik duim voor je dat het goed zit! :*

Wisseldag vandaag...37 weken, dus meldt *)
pi_163950118
Weer thuis.
En het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In de baarmoeder zat een vruchtzakje. Nog geen vruchtje te zien maar dat was prima voor nu zei de arts. Ook geen bloedingen te zien en ook geen bloedverlies meer. De pijn kwam van mn linker eierstok die flink opgezet was. Veel drinken en rustig aan doen dus.

Die bbz kwam wel weer even heel dichtbij. Was er flink verdrietig over. :'(
pi_163950302
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:50 schreef Cygne het volgende:
Weer thuis.
En het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In de baarmoeder zat een vruchtzakje. Nog geen vruchtje te zien maar dat was prima voor nu zei de arts. Ook geen bloedingen te zien en ook geen bloedverlies meer. De pijn kwam van mn linker eierstok die flink opgezet was. Veel drinken en rustig aan doen dus.

Die bbz kwam wel weer even heel dichtbij. Was er flink verdrietig over. :'(
Wat fijn dat het op de goede plek zat! En wat fijn dat er meteen gekeken is, dat je meteen mocht komen. Ik hoop echt zo dat dit vruchtzakje jouw kindje gaat worden O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:01:36 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163950306
Cygne, wat een schrik :*. Maar dit is eigenlijk goed nieuws hè! Je embryo is gezond, gedeeld, genesteld en nog op de juiste plek ook O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_163950416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat fijn dat het op de goede plek zat! En wat fijn dat er meteen gekeken is, dat je meteen mocht komen. Ik hoop echt zo dat dit vruchtzakje jouw kindje gaat worden O+
O+
Er ging wel t een en ander mis. Dienstdoende aio van vannacht had een afspraak gemaakt om 9u op de poli vroege zwangerschap. Die poli bleek niet open te zijn in t weekend. Toen maar een verpleegkundige aangeklampt op de ivf. Daar wisten ze van niks. In mn dossier ook niet. En het was druk met puncties en terugplaatsingen. Bijna anderhalf uur moeten wachten (ondertussen 3 keer naar de wc gerend om te spugen). Maar ze hebben me er tussen kunnen proppen. O+ Bij een ontzettend lieve arts die het allemaal heel goed begreep. Voor nu is t in elk geval goed. O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:10:52 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163950430
Cygne, ik hoopte al op een positief bericht als ik thuis zou komen :) Spannend allemaal voor je :*

De nacht was zo belabberd. Was het even flink zat met zwanger zijn. Zo'n uurtje MiB deed me weer zó goed net. Heeeeeerlijk gesport! Alleen die grondoefeningen kan ik gewoon niet. Mijn bekken zegt dan echt: no way.

Erna met wat al bevallen dames aan de koffie gezeten. Eentje alweer na twee weken :o Die gesprekken waren een goede voorbereiding op ons bevallingsgesprek maandag. Fijne tips! O+

En nu maar weer koffie c_/
pi_163950483
Jeetje Cygne gelukkig hebben ze je toch geholpen! Wat n stress :'(
Nu maar lekker rustig aan doen :*

Fijn dat het er goed uit zag verder *O*
pi_163950485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 04:21 schreef Quoi het volgende:

Bluezz, ik las 'kotsen' :') Ik kan je niet helpen. Ik lees geen woord tijdens al die maanden en al die zelfhulpboeken vind ik zó stom. Liggen onaangetast in de kast. Ofwel: zeer persoonlijk. Jullie vinden vast iets leuks of iemand anders heeft hier een suggestie :)
Kotsen :D
In ieder geval bedankt voor je reactie!
pi_163950520
Cygne pff wat een schrik....

Wat toevallig dat jullie t nu net over gewenste kz hebben...ik ga dit a.s maandag aankaarten bij de gynaecoloog. Hij blijft steeds terug komen op een natuurlijke bevalling. Maar nu ik richting de 35 weken ga droom ik gewoon weer over de spoed kz van de 1e wordt echt met hartkloppingen wakker en kom niet meer in slaap.. hele zwangerschap heb ik al het idee wanneer gaat het nu dan mis ???
Ik krijg dat er echt niet uit...
Blijf de zinnen van de gynaecoloog van ons flint horen een dag later en we hadden een andere afloop...

Nu dit in combinatie met de pijn in mn bekken slopen me echt... kom plan die keizersnede maar dan kan ik me op die datum gaan richten...ik weet zeker dat dat mij zoveel rust geeft.... dus ben benieuwd maandag...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_163950556
Cygne, wat een schrik! Maar wat een fijne geruststelling, fijn dat ze jullie er tussen konden proppen en je een lieve arts had. Ik duim voor jullie zo gewenste kindje, groei maar, groei O+
pi_163950619
Cygne wat fijn dat alles goed is! Hopelijk snel een kloppend hartje O+
pi_163950758
Oh gelukkig Cygne! Opluchting!
pi_163950944
Wat een opluchting Cygne! Nu hopen op een vruchtje O+ heb je niet komende week weer een echo of is die van vandaag in plaats van? Zou er komende week wel een vruchtje zichtbaar moeten zijn?

Fijn dat de MiB je zo goed doet Quoi!

Ik heb de verloskundige maar niet gebeld. Zolang ik zit heb ik geen harde buiken meer, alleen met lopen is mijn buik nu heel hard, maar voel er verder niks van. En misschien hoort ie wel hard te zijn in verticale positie en let ik er nu gewoon te veel op. Ik weet 't allemaal niet. Echt, hogere wiskunde is niks bij een zwangerschap :P
Heb net toch ook maar nieuwe slippers gekocht in maat 40 (normaal 38). M'n voeten zijn zo dik :o niks zit meer lekker.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 13:12:49 #91
269689 crew  Viv
pi_163951658
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:09 schreef Cygne het volgende:
Voor nu is t in elk geval goed. O+
Wat fijn zeg! O+
pi_163951950
Cygne wat fijn!
:)
pi_163952046
Ik heb gewoon al een week verlof... En dat al met 31 weken.
Lang leve de zomervakantie! :o

Babykamer is zo goed als klaar, maar alles is nog vrij wit. Hebben ze bv. bij de Ikea leuke oppimpspulletjes voor de babykamer?
pi_163952642
Zijn er hier dames met ervaring met zwangerschapsdiabetes?

Ik vraag me iets af. :?

Ik moet mijn waarden meten 1 uur na elke maaltijd en die moeten onder de 140 zitten (in Nederland liggen de waarden anders, ik denk dat 140 in Belgie overeenkomt met 7,8 in Nederland). Dat is bij mij altijd het geval in deze 4 dagen dat ik meet.

Nu, ik stel mezelf de vraag: is het alleen die waarde na één uur die telt? Maakt het niet uit dat je daarvoor te hoog zit?

Want zoals net, 3 kwartier na de maaltijd meet ik voor mezelf en had ik 161 (ik voel dit ook, door mijn maagoperatie merk ik meteen als ik te veel gegeten heb ofzo, dan voel ik mij tien - vijftien minuten niet goed). 1 uur na de maaltijd - dus mijn 'officiële waarde' - was mijn waarde wel weer goed: 129.

Moet ik met die waarde van 161 dan rekening houden? Of maakt die waarde niet uit, zolang het na één uur maar OK is?

Ik ga maandag eens bellen naar het ziekenhuis, maar ben er mijn kop over aan het breken. :?
pi_163952750
Gelukkig, Cygne!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:52:22 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163952788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:46 schreef Saarah het volgende:
Zijn er hier dames met ervaring met zwangerschapsdiabetes?

Ik vraag me iets af. :?

Ik moet mijn waarden meten 1 uur na elke maaltijd en die moeten onder de 140 zitten (in Nederland liggen de waarden anders, ik denk dat 140 in Belgie overeenkomt met 7,8 in Nederland). Dat is bij mij altijd het geval in deze 4 dagen dat ik meet.

Nu, ik stel mezelf de vraag: is het alleen die waarde na één uur die telt? Maakt het niet uit dat je daarvoor te hoog zit?

Want zoals net, 3 kwartier na de maaltijd meet ik voor mezelf en had ik 161 (ik voel dit ook, door mijn maagoperatie merk ik meteen als ik te veel gegeten heb ofzo, dan voel ik mij tien - vijftien minuten niet goed). 1 uur na de maaltijd - dus mijn 'officiële waarde' - was mijn waarde wel weer goed: 129.

Moet ik met die waarde van 161 dan rekening houden? Of maakt die waarde niet uit, zolang het na één uur maar OK is?

Ik ga maandag eens bellen naar het ziekenhuis, maar ben er mijn kop over aan het breken. :?
Ze laten je niet voor niets meten na een uur ipv direct.

Het gaat erom of je lichaam nog genieg insuline maakt/voldoende reageert op de glucose om die te verwerken en de waarde na een uur normaal te laten zijn.

Dat uur is dus belangrijk. In NL moet je trouwens vaak pas twee uur na de maaltijd meten en dan moet het 7 zijn.

Bij iedereen kan het na het eten de waarde hoger zijn, ook zonder DG, het gaat erom wat je lichaam daarmee doet.

(Overigens zijn de afkapwaarden bij 'gewone' diabetes veel hoger, vanwege de baby zijn ze al extra voorzichtig. Bij DG heb je ook niet zozeer diabetes maar is het meer een kwestie van slechtere glucosetolerantie,slechter verwerken. Als er grote problemen zijn om het met een dieet onder controle te houden dan was er vaak al een onderliggende diabetes type 2)
Kwak
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:03:00 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163953047
Precies dat wat Kwak zegt Saraah. Dat de waarden direct na het eten hoger zijn is normaal :)

En Soof, ja natuuuuuuuurlijk heeft Ikea oppimpspul. Hebben ze ook iets anders dan? :+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:38:43 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_163953945
Cygne, wat een schrik! Gelukkig ziet alles er vooralsnog goed uit :*
disclaimer
pi_163954100
Wat schrikken, Cygne! Maar wat fijn dat alles goed lijkt. Nu rustig verder broeden...
(En wat lomp van die afspraak, dat kan echt niet :{w )
pi_163954577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:46 schreef marel88 het volgende:
Wat schrikken, Cygne! Maar wat fijn dat alles goed lijkt. Nu rustig verder broeden...
(En wat lomp van die afspraak, dat kan echt niet :{w )
Niet zo handig van die aio nee. Gelukkig dat ik een verpleegkundige kon aanspreken. Anders hadden we er de hele dag gezeten. |:(

Maar echt zo verschrikkelijk opgelucht. Zo'n bbz met spoedoperatie wil ik nooit meer.
pi_163955046
Ik lees nu pas de tweede pagina, Cygne wat moet dat schrikken zijn ;( maar gelukkig is alles goed!!

Kwakz0r en Quoi, bedankt voor de uitleg. Klinkt logisch inderdaad.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:10:30 #102
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163955724
Cyne wat een schrik :* gelukkig ziet voor nu alles er goed uit.

Gm hoe was je 3d echo? Ik mag nog een keer terugkomen vanwege handen en voeten voor gezicht.
pi_163955836
Onze kleine man werkte heel goed mee O+

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 23-07-2016 16:51:24 ]
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:24:51 #104
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163956024
O+ op de 2e foto lacht hij O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:29:38 #105
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163956123
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Onze kleine man werkte heel goed mee O+

SPOILER
Mooie plaatjes! Zie ik nou je naam op foto 2? (geen idee hoe je heet maar er staat een naam 😁).

Cygne; wat fijn! Nog 36 wk stil zitten dus ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Nouk84 op 23-07-2016 17:23:12 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:39:18 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163956376
Wat mooi gm O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163956548
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:29 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Mooie plaatjes! Zie ik nou je naam op foto 2? (geen idee hoe je heet maar er staat een naam 😁).

Cygne; wat fijn! Nog 36 wk stil zitten dus ;)
Jup :P

Fixed

[ Bericht 1% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 23-07-2016 16:52:05 ]
S. 2014
J. 2016
pi_163957579
Mooie plaatjes Gm! O+
pi_163957657
Ahhh O+ ohhhh ik ben zo benieuwd naar de mijnes O+
pi_163958551
Cygne, gelukkig was alles goed!
GM wat een mooie foto's O+

Ik heb nog even een middagdutje gedaan, F ook op bed gegooid, dan laat ze me iig weer even met rust ;) En net hebben we ons weekeind-ijsje weer gehaald. Toch weer 4 km gelopen, lukt nog steeds. En nu wordt het alweer warm hier. Die beloofde regen hebben we niks van gezien. Ik word er een beetje wanhopig van, stiekem.
pi_163958805
Gelukkig Cygne, ik ben blij voor je!
pi_163958957
Cygne wat een opluchting! Gelukkig ziet het er goed uit voor je termijn en belangrijker nog, gelukkig geen bbz :*
Op naar een mooie knipper

Gm mooie echoplaatjes O+
pi_163959555
Gm, wat een mooie echo O+

Cygne, wat fijn dat alles er goed uitzag. Wel slordig dat het zo rommelig ging zeg. Dan zit je al zo in de stress en moet je nog zo lang wachten }:|

Marjoleintje, fijn dat je nog zo goed kunt lopen. Mij lukt het helaas niet meer...
pi_163959673
Ik heb trouwens een enorm blauwe plek gevoel aan de binnenkant van mijn buik, bovenaan in het midden. Herkenbaar voor iemand? Bij F. nooit gehad (maar die kneusde mijn ribben.. :x ) maar dit is ook naar, auw. Vooral als er overheen bewogen wordt.
pi_163960614
Cygne, fijn! *O*

Marjolijntje, ik heb dat ook wel, associeerde het zelf altijd met rek-buik. }:|.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 20:15:14 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163960832
Mooi GM!

Wij zijn vanmiddag samen ri het centrum gefietst. Na wat geslenter op het terras beland en enorm gelachen bij het online maken van een geboorteplan. Mijn vriend vroeg: wat staat daar nu zoal in? Wij dus bezig. Hebben nu een pdfje waarop o.a. staat dat we graag willen dat onze zwartwitte kat de navelstreng doorbijt etc. Afijn. Soms heb je geen bier nodig voor een lollige bui :P

Alleen na de fietstocht naar huis compleet gecrasht. Twee uur gesnorkt en nu relaaaaaaax.

Oh en prachtige vogeltjes gescoord die op de snoertjes van de lampjes mogen komen zitten in de babykamer O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 20:18:07 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163960920
Ik heb dat blauweplekgevoel ook Marjolijntje :Y Het voelt ook doof aan soms.
pi_163961332
Ik heb dat ook precies daar marjolijntje maar bij mij is het geloof ik m'n huid. Die is ook zo dun van het rekken en glimt ook heel raar. Baby ligt daar met z'n billen geloof ik. Nog niet gescheurd gelukkig maar ik zal blij zijn als de spanning eraf is.
pi_163961599
Spanning erop lijkt hier wel mee te vallen, maar fijn dat het iig herkenbaar is! Of nouja, fijn.. Het voelt niet fijn, maar het klinkt dus ook niet als iets geks :P
pi_163961812
Gm, dat is wel een hele mooie echo zeg O+

Ik moest lachen om je geboorteplan, Quoi :D

Mijn vader en zijn vriendin waren hier net eten en hij vroeg hoe hij mij kan helpen met mijn nesteldrang. Twee jaar geleden zijn wij hier komen wonen en hebben nooit wat aan de tuin gedaan dus ding ziet er niet uit. Nu komt hij dinsdag om hem op te knappen en nieuwe planten te planten en dat allemaal terwijl ik een zwangerschapsmassage krijg O+ zó fijn!
En woensdag komt mijn moeder helpen schoonmaken.
Vandaag samen met vriend wat genesteld, ook heel fijn O+
Dus ik ben weer even content :p
pi_163962245
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 20:57 schreef Mies_poes het volgende:
Gm, dat is wel een hele mooie echo zeg O+

Ik moest lachen om je geboorteplan, Quoi :D

Mijn vader en zijn vriendin waren hier net eten en hij vroeg hoe hij mij kan helpen met mijn nesteldrang. Twee jaar geleden zijn wij hier komen wonen en hebben nooit wat aan de tuin gedaan dus ding ziet er niet uit. Nu komt hij dinsdag om hem op te knappen en nieuwe planten te planten en dat allemaal terwijl ik een zwangerschapsmassage krijg O+ zó fijn!
En woensdag komt mijn moeder helpen schoonmaken.
Vandaag samen met vriend wat genesteld, ook heel fijn O+
Dus ik ben weer even content :p
Heerlijk zeg! Hier heeft mijn moeder ook enorme nesteldrang omdat ik moet bevallen. En wij wonen hier sinds december en het hele huis hebben we compleet gestript en van binnen is alles helemaal af en super netjes en opgeruimd en schoon, maar de tuin daarintegen is drama. Maar ik heb dat dus compleet losgelaten maar m'n moeder houdt van tuinieren dus die heeft zich volledig op die tuin gestort. Nu is t best netjes geworden. Ideaal!
pi_163962366
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:15 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Heerlijk zeg! Hier heeft mijn moeder ook enorme nesteldrang omdat ik moet bevallen. En wij wonen hier sinds december en het hele huis hebben we compleet gestript en van binnen is alles helemaal af en super netjes en opgeruimd en schoon, maar de tuin daarintegen is drama. Maar ik heb dat dus compleet losgelaten maar m'n moeder houdt van tuinieren dus die heeft zich volledig op die tuin gestort. Nu is t best netjes geworden. Ideaal!
Oh wat heerlijk zeg! Jullie huis is dus echt helemaal super netjes en opgeruimd O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:42:05 #123
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163962952
Cygne, fijn dat een bbz is uitgesloten. Op naar de volgende echo met mooie knipper! :)
Gm mooie plaatjes O+
Ruimt wel op zo.. die nesteldrang van jullie :)
Daar heb ik nog geen 'last' van.

Wel heb ik het idee dat de katten het niet eens zijn met de andere locatie van de bakken/eten/drinken. Alhoewel ze de bakken wel gebruiken piesen ze ook opeens soms op andere, rare plekken. Zoals in Vv's lege badje in de tuin en in de bolderwagen die in de tuin staat :{ 8)7
pi_163963103
Dat is wel vervelend van de katten Rady, sommige katten kunnen slecht tegen verandering he. Hier scheelt het denk ik wel dat onze katten van anderhalf en net 1 jaar in hun korte leven al een hoop grote veranderingen hebben meegemaakt. 2x verhuisd (van huurhuis naar tijdelijk gratis onderkomen naar ons huidige huis) toen we eenmaal verhuisd waren is er ook nog geregeld geklust en meubels bij gekocht of veranderd enzo. Op de box enzo reageerden ze gelukkig ook niet gestrest.

Ik heb vandaag best wat voorwerk. Toen ik stond te koken had ik een ruim half uur menstruatie krampen, dat nam weer af en nu soms af en toe weer een krampje. Veel harde buiken ook. Het stelt nog niet veel voor dus ik gooi t op voorwerk.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 21:55:48 #125
269689 crew  Viv
pi_163963315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 20:15 schreef Quoi het volgende:
Hebben nu een pdfje waarop o.a. staat dat we graag willen dat onze zwartwitte kat de navelstreng doorbijt etc.
:D _O_ O+
  zondag 24 juli 2016 @ 02:44:39 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163968638
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D _O_ O+
Ja exact dit _O- _O_

(Nachtvoeding dus ik las even terug :+ )
pi_163968758
Goh, behoor ik ook een keer tot de nachtploeg. :W
Ik ga de krampen toch maar eens timen denk ik.
  zondag 24 juli 2016 @ 03:44:10 #128
220609 Nouk84
pi_163968791
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 03:28 schreef Fien10 het volgende:
Goh, behoor ik ook een keer tot de nachtploeg. :W
Ik ga de krampen toch maar eens timen denk ik.
:o :%

Laatste juli baby komt u maar! (Allemaal te vroeg gewoon dan! Ze hadden wat in te halen op de juni babies :P )
pi_163968856
Krampen soms al om de minuut duren 30/40 seconden. Kan ze nog wel goed wegzuchten. Gaat onder de douche niet weg.
  zondag 24 juli 2016 @ 04:45:18 #130
220609 Nouk84
pi_163968886
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 04:28 schreef Fien10 het volgende:
Krampen soms al om de minuut duren 30/40 seconden. Kan ze nog wel goed wegzuchten. Gaat onder de douche niet weg.
Vk al gebeld?
pi_163968890
quote:
5s.gif Op zondag 24 juli 2016 04:45 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Vk al gebeld?
Onderweg naar het ziekenhuis aangezien we 3 kwartier moeten rijden. Weeen worden snel krachtiger.
pi_163968900
Oh spannend Fien! Zet 'm op! :% *O*
  zondag 24 juli 2016 @ 05:20:40 #133
220609 Nouk84
pi_163968929
Succes Fien! :%
pi_163968982
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 04:48 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Onderweg naar het ziekenhuis aangezien we 3 kwartier moeten rijden. Weeen worden snel krachtiger.
*O*

Succes!
pi_163968989
Succes Fien!
pi_163969005
Fien *O* succes :%
  zondag 24 juli 2016 @ 07:24:20 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163969018
Jeuj, een baby onderweg w/

En drie kwartier rijden naar het zkh, wow!
Succes coole Fien ^O^

Oh mensen, ik heb eindelijk weer even goed geslapen vannacht :) Needed that!
  zondag 24 juli 2016 @ 07:36:26 #138
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163969041
Fien succes! Of knuffelse al O+
pi_163969091
Fien succes! :% :%
  zondag 24 juli 2016 @ 08:42:14 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_163969145
Daar ga je fien! Succes! :%

Ik dacht een paar dagen geleden nog "die moeheid herinner ik me intenser, dit valt mee". Maar sinds twee dagen komt het ineens drie keer zo hard terug :') en omdat ik sinds de geboorte van Mauw fysiek niet meer in staat ben om uit te slapen (aan haar ligt het niet, die slaapt nog) voel ik me nu een beetje overreden.
Ik ben helaas ook vergeten wanneer dit weer over gaat -O-
disclaimer
pi_163969149
Stormqueen, tegen de tijd dat je kinderen uit huis gaan, denk ik :P

Fien, zet hem op! :% :%

Meld, niks te melden ;) Wij gaan vandaag pokemons vangen in de Efteling, lopen is goed toch?
  zondag 24 juli 2016 @ 08:50:39 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_163969170
Nee, niet zoals dit. Mijn energie is nooit meer hetzelfde geweest als in life1.0, da's absoluut waar, maar die hormonale moeheid is anders. Dikke opgezette ogen en zwalken na een nacht van acht uur slaap enzo _O- maar goed, het gaat sowieso over *O*

Veel plezier in de efteling! mijn kind is daar helaas nog net te jong voor om dat echt te kunnen waarderen. Efteling O+
disclaimer
pi_163969188
Na 12-16 weken zijn de meeste eerste trimester kwalen wel over volgens mij :) Ik weet het ook niet meer precies, maar deze zwangerschap is sowieso een beetje, eh, mislukt ofzo :X Het gaat voorbij!

Wij hebben een abonnement, loopt bijna af. Ga het missen joh :o Nu ruim een jaar gehad, maar met baby en F. op school straks is het niet meer de moeite waard. Zeker niet omdat we volle pond voor F. moeten gaan betalen en nu is ze (eigenlijk net niet meer) gratis. We hebben haar verjaardag een paar maanden opgeschoven :P
  zondag 24 juli 2016 @ 08:54:57 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163969190
Ooit wordt het beter, SQ! Tevens een fijn mantra :+.

Succes Fien *O*.

Wij waren gisteren in de Efteling, zo leuk met een peuter O+. Mama in de rolstoel, dus is nu niet helemaal stuk (alsnog wel bijna helemaal :P).

SQ, dat vindt ze echt al wel heel leuk hoor!
KuikenGuppy
pi_163969195
Fien ik ben benieuwd *O* zet m op of knuffelze!

En meld :7 38 weken :o
pi_163969204
Oeh spannend Fien! O+ zet hem op!

Die moeheid in het begin vond ik ook zo niet leuk... Dan sliep ik negen uur en nog zo ongelooflijk MOE. Bij mij was het na 15 weken ongeveer over, maar die energieboost die daarna zou moeten komen heb ik nooit gehad.
pi_163969206
Herkenbaar Stormqueen. Ik was vergeten hoe het voelde, echt een deken van vermoeidheid over je heen. Met een week of 15 was het hier ook opeens weer beter. Hopelijk bij jou ook over een aantal weken.

Uitslapen ken ik ook niet meer :P

Wauw Marjolijntje, je bent nog veel aan het lopen!
pi_163969220
Ik ben nu pas van die vermoeidheid af. Wat kan je je daar ellendig van voelen zeg. Het voelt zo anders dan gewoon moe zijn.
Hopelijk is het bij jou sneller weg sq
  zondag 24 juli 2016 @ 09:01:25 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_163969222
Zo herkenbaar, die vermoeidheid. Weet ook af en toe niet hoe ik de dag door moet komen met mijn peuter en kleuter. Bang dat ik in slaap sukkel en ze het huis afbreken samen. :+ gelukkig kunnen ze elkaar goed vermaken zonder al te veel ruzie te maken.

Vorige zwangerschappen werd het rond de 13/14 weken beter.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 24 juli 2016 @ 09:07:28 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_163969249
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 08:54 schreef Burdie het volgende:
Ooit wordt het beter, SQ! Tevens een fijn mantra :+.

Succes Fien *O*.

Wij waren gisteren in de Efteling, zo leuk met een peuter O+. Mama in de rolstoel, dus is nu niet helemaal stuk (alsnog wel bijna helemaal :P).

SQ, dat vindt ze echt al wel heel leuk hoor!
ja, ongetwijfeld, maar de speeltuin om de hoek vindt ze net zo leuk ;) mauw slaapt nog 3-4 uur overdag en kan niet zo lang door, dan investeer ik dat geld liever over 1-2 jaar ;)
disclaimer
pi_163969257
Hema heeft 20% korting op (waterdichte) moltons en ander beddengoed. Voor brekende vliezen en evt extra set voor de kraamhulp ;)
  zondag 24 juli 2016 @ 09:18:20 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163969304
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, ongetwijfeld, maar de speeltuin om de hoek vindt ze net zo leuk ;) mauw slaapt nog 3-4 uur overdag en kan niet zo lang door, dan investeer ik dat geld liever over 1-2 jaar ;)
Met zo'n jong kind ga je idd voornamelijk voor jezelf, maar tot 4 jaar zijn ze ook gratis ;).
Maar wij gingen sowieso al minimaal 1x per jaar.
KuikenGuppy
pi_163969309
Uitslapen... ik kan het wel maar mn kind niet... :')

Die vermoeidheid blijft slopend maar ws heeft bij mij de operatie er ook nog mee te maken, bij mij is het iig niet weggegaan in t 2e trimester, en als t kan slaap ik lekker met dreumes een uurtje mee tussen de middag.
De efteling gaan wij doen als flip geboren is, misschien wel zonder flip, echt een saar-dagje :P
S. 2014
J. 2016
pi_163969313
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:08 schreef Fieder het volgende:
Hema heeft 20% korting op (waterdichte) moltons en ander beddengoed. Voor brekende vliezen en evt extra set voor de kraamhulp ;)
Bedankt voor de tip! Heb nog een extra set beddengoed nodig nu we geen droger meer hebben.
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 juli 2016 @ 09:21:22 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_163969318
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met zo'n jong kind ga je idd voornamelijk voor jezelf, maar tot 4 jaar zijn ze ook gratis ;).
Maar wij gingen sowieso al minimaal 1x per jaar.
dat sowieso, maar voor mij is het dan weinig #genieten als mijn kind om 12:30 al compleet hysterisch ongenietbaar van vermoeidheid is. Ik zou dan nog eerder zonder haar gaan ;) mijn kind kan dat gewoon nog niet zo goed. Geeft niks, komt vanzelf!
disclaimer
pi_163969341
Fien zet 'm op! En wat ben ik blij dat we 5 min van het zh af wonen :+

Moeheid... Ja nu heel erg door al die plaknachten :') verder ging het met middagrust de laatste 8 weken ofzo eigenlijk wel prima die hele zwangerschap. Andere kwaaltjes des te meer :')
pi_163969365
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:08 schreef Fieder het volgende:
Thanks! Meteen besteld :)
pi_163969385
Fien :%

Sq die vermoeidheid kon ik me niet herinneren, vriend dus wel.
Ik slaap nu nog met F mee in de middag als hij slaapt. Anders is het om 20u echt kaarsje uit bij me.
En ik ben nu 17 weken onderweg
pi_163969491
Go Fien! *O*

SQ, heel heel herkenbaar. }:| De ergste vermoeidheid was er hier rond de 10 weken wel af en dat had ik niet durven hopen. *O* De chronische vermoeidheid die altijd op de loer ligt en gelijk over me heen valt als N. even wat slechter slaapt (bijna constant de laatste weken }:| ) zie ik de eerste jaren niet overgaan. :')
  zondag 24 juli 2016 @ 10:09:36 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163969603
Die vermoeidheid die eerste periode ja :X Poeh! Januari en februari kon je zowat wegstrepen bij mij.

Nu ook wel weer moe en in staat tot instant dutjes, maar toch anders.

Ik ga mijn volle buik (kwam erachter dat ik afg wk nog lekker een kilootje aan was gekomen) straks Den Haag even inslepen voor een lunch met twee vriendinnen. Horeca to the max de afgelopen week :)
pi_163969654
Succes Fien!

Meld, 38 weken vandaag. Voel nog steeds niets wat op voorwerk kan lijken :P af en toe een harde buik maar die doen geen pijn.
Voel soms wel wat gefriemel in mijn onderbuik, alsof ze in een soort superman positie ligt :P
Ik heb wel steeds dromen over brekende vliezen enzo :')

Mijn buik voelt bovenin ook wat vreemd soms, en de huid glimt daar ook.
pi_163970107
Ik zat een filmpje op yt te kijken over de inhoud van een vluchtkoffer maar ik werd er zenuwachtig van :') heb 'm ook maar weer afgezet.
  zondag 24 juli 2016 @ 11:00:30 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163970268
Ik heb juist zin om die te pakken! Wat schrok je af?
pi_163970448
Ohh Fien, spannend!! :%
pi_163970643
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 09:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat sowieso, maar voor mij is het dan weinig #genieten als mijn kind om 12:30 al compleet hysterisch ongenietbaar van vermoeidheid is. Ik zou dan nog eerder zonder haar gaan ;) mijn kind kan dat gewoon nog niet zo goed. Geeft niks, komt vanzelf!
Ik zag dat Mauw pas om 23.15u sliep. Op zaterdag is de Efteling tot middernacht open. Gewoon na haar dutje gaan dus en de hele avond doorfeesten daar ;)
pi_163970701
Quoi, is dat niet gewoon vocht wat je bent aangekomen?

Ik heb net toch maar weer de vk gebeld (op zondag ja :@ ). De harde buiken zijn ongeveer over, maar ik heb weer wat nieuws. Toen ik wakker werd zag ik de eerste twee uur heel wazig/troebel, had hoofdpijn, ben benauwd en houd veel vocht vast. Omdat dat ook symptomen kunnen zijn van dingen die ik absoluut niet wil hebben, toch maar even gebeld.
Vk maakt zich geen zorgen omdat het wazige zicht en de hoofdpijn verminderde. De benauwdheid en vocht vasthouden kunnen met elkaar te maken hebben, maar waarschijnlijk door het weer. Bloeddruk hoefde niet gemeten te worden. Ben medium gerustgesteld, want had toch liever een bloeddrukcheck gehad, maar ik vertrouw maar op de deskundigheid van de vk.
Nu voel ik me een aansteller en durf ik nooit meer op zondag te bellen :@ :')
pi_163970753
Fien, succes!

*meld

Die vermoeidheid is kak ja, zeker omdat je omgeving nog niet snapt hoe en waarom :'). :*
  zondag 24 juli 2016 @ 11:37:45 #168
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163970811
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, niet zoals dit. Mijn energie is nooit meer hetzelfde geweest als in life1.0, da's absoluut waar, maar die hormonale moeheid is anders. Dikke opgezette ogen en zwalken na een nacht van acht uur slaap enzo _O- maar goed, het gaat sowieso over *O*

Veel plezier in de efteling! mijn kind is daar helaas nog net te jong voor om dat echt te kunnen waarderen. Efteling O+
Bij ging t over met ca 18 weken.

En Efteling vond Melba wel echt al heel leuk! :Y Edit: maar als je kint chaggo wordt van niet slapen zou ik t lekker laten ja.

(Hier geluk, Melba slaapt 2-4 uur maar kan ook wel zonder als we uit zijn.)
Kwak
  Manager PR/Moderator zondag 24 juli 2016 @ 12:07:13 #169
269689 crew  Viv
pi_163971301
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 08:56 schreef Mies_poes het volgende:
Die moeheid in het begin vond ik ook zo niet leuk... Dan sliep ik negen uur en nog zo ongelooflijk MOE. Bij mij was het na 15 weken ongeveer over, maar die energieboost die daarna zou moeten komen heb ik nooit gehad.
Die energieboost is gewoon relatief: ten opzichte van het eerste trimester! :Y) Ik voel me de laatste tijd niet meer of minder moe dan niet-zwanger.

In het eerste trimester ging ik moe (en daardoor ruim op tijd) naar bed en werd ik toch steeds moe wakker. Heb me echt door sommige werkdagen heen moeten slepen, kon alleen maar aan middagdutjes denken. In het weekend wat extra slaap pakken ging ook niet, want ik kon ineens niet meer uitslapen. Stomme hormonen! :')
pi_163971653
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:00 schreef Quoi het volgende:
Ik heb juist zin om die te pakken! Wat schrok je af?
Het hele idee van bevallen :')

Wel nesteldrang hier. Besteklade, lade met alu folie /bakjes etc en de lade met handdoeken en theedoeken uitgemest en schoongemaakt en de achterkant van het huis ramen gewassen. Ik zie mijzelf er voor aan dat de voorkant ook nog gedaan wordt vandaag maar ik hoop dat ik mijzelf nog tegen kan houden.

Mies bij ongerustheid, ook op zondag, gewoon bellen. Daarvoor zijn ze er. En volgende keer aangeven als je graag bloeddrukcheck wilt! Kleine moeite voor hun.
  zondag 24 juli 2016 @ 12:59:08 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163972085
Fien, bijna baby knuffelen *O*

Vermoeidheid (en misselijkheid) hier ging over bij 41 weken en 4 dagen :+

En Mies Poes, als er volgende keer weer iets is waarje over twijfelt kun je gewoon weer bellen. Ze zijn er ook grotendeels voor geruststelling hè ;)
  zondag 24 juli 2016 @ 12:59:56 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163972101
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 11:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik zag dat Mauw pas om 23.15u sliep. Op zaterdag is de Efteling tot middernacht open. Gewoon na haar dutje gaan dus en de hele avond doorfeesten daar ;)
Er zijn ook kinderen die in de Efteling in de buggy slapen ;). Ooooh ik wou dat ik er dichter bij woonde O+. (Is wel het plan en dan nemen we een abonnement.)

Mies, goed dat je gebeld hebt juist :Y. En je moet jezelf nooit bezwaard voelen om te bellen; het is haar baan, ze krijgt er voor betaald, als ze het erg vindt had ze maar een kantoorbaan moeten kiezen :P.

Nazil lekker nestelen O+. Mijn man heeft net verf gehaald voor de kast op de babykamer, dus ik kan ook weer verder 8-).

3e-trimster-boks voor Vivi *O*.
KuikenGuppy
pi_163972406
Ach jullie hebben ook gelijk O+ ik zou precies hetzelfde tegen anderen zeggen, maar ben voor mezelf altijd wat strenger.

Molo, de vermoeidheid ging na de bevalling dus over? Ondanks nachtvoedingen?

Nazil, hoe gaat het met je harde buiken als je zo veel huishoudelijke klusjes doet? Zijn die onder controle?

Derde trimester voor Burdie en Vivi *O*
  zondag 24 juli 2016 @ 13:22:09 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163972549
Yep, direct na de operatie (keizersnede) voelde ik verschil, heel freaky (in a good way :D ).
En als dochtertje hier 's nachts vaker wakker is ben ik ook wel moe, maar niet meer zo'n deken van vermoeidheid over me heen. En ik kan nu ook weer wat beter slapen, dat scheelt ook. Niet altijd qua duur van de slaap, maar wel qua slaapkwaliteit.
Maar kan voor iedereen weer anders zijn natuurlijk.

Vannacht ben ik er twee keer uit geweest, laatste keer tot half 4 voor voedingen. Daarna heb ik tot 12.30 uur liggen pitten en is mijn man (ochtendmens) er in de ochtend uit gegaan voor flesjes.
Scheelt dat we hier mengvoeding per fles doen (dus deels gekolfde borstvoeding, deels poedermelk), dan kan man er ook op elk moment voor haar zijn :)
We hadden gisteren een bruiloft van goede vriendin, dus te lange dag eigenlijk gehad voor mij, maar was geweldig en het waard. Wel heerlijk dat ik nu lekker bijgetukt heb en verder doe ik vandaag lekker geen klap, even bijkomen :)
pi_163972550
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:15 schreef Mies_poes het volgende:
Ach jullie hebben ook gelijk O+ ik zou precies hetzelfde tegen anderen zeggen, maar ben voor mezelf altijd wat strenger.

Molo, de vermoeidheid ging na de bevalling dus over? Ondanks nachtvoedingen?

Nazil, hoe gaat het met je harde buiken als je zo veel huishoudelijke klusjes doet? Zijn die onder controle?

Derde trimester voor Burdie en Vivi *O*
Als ik rechtop kan staan gaat het (alles op oma-tempo hé), bukken ed moet ik voorzichtiger doen. Vaak gaan zitten, mezelf tegen houden om achter elkaar door te gaan. Nu lig ik ook alweer een tijdje. Ik heb alleen het idee dat baby ook veel harde buiken veroorzaakt. Druk kind.

Over het algemeen gaat het zo veel beter dan vorige week, toen ik nog werkte O+
pi_163972601
Ik raad anderen ook altijd sneller aan om te bellen dan dat ik zelf zou bellen :@. Tot nu toe alleen 1 keer gebeld in het begin met bloedverlies.

Hier heeft mijn man nesteldrang geloof ik. Hele huis stofzuigen en dweilen.
En ik, ik zit mezelf alleen maar in de weg ;(. Vandaag is de eerste dag dat ik het zwanger zijn een beetje zat ben. Mijn handen en voeten doen steeds pijn, ik voel me dik en lelijk in plaats van zwanger :'). Stiekem mis ik het sporten ook steeds meer.

En nu beweegt de baby en dan voel ik me schuldig :') maar ik vind het nog steeds mooi om haar te voelen O+ Misschien wil ze me troosten :+
  zondag 24 juli 2016 @ 13:25:45 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163972623
Best fijn he Nazil, zo'n verlof. En daar is het ook voor bedoeld, top dat je je beter voelt dan toen je nog werkte ^O^
pi_163972793
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:25 schreef Molo het volgende:
Best fijn he Nazil, zo'n verlof. En daar is het ook voor bedoeld, top dat je je beter voelt dan toen je nog werkte ^O^
Ja nooit verwacht dat ik nog in staat zou zijn de ramen te doen! En dinsdag gaan we poging tot shoppen in de stad drie kwartier verderop. Zo'n zin in O+ al gaan we meer zitten dan lopen, krijg ik een last van mijn buik en rug van hier tot Tokio, gewoon ff lekker met man er uit. Laatste babydingen kopen.
pi_163972920
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er zijn ook kinderen die in de Efteling in de buggy slapen ;). Ooooh ik wou dat ik er dichter bij woonde O+. (Is wel het plan en dan nemen we een abonnement.)
Sjaak is tegenwoordig zo'n kind O+ Eerst sliep hij nooit in de buggy. En hij vindt de Efteling echt helemaal tof. Rennen naar de Paddestoelen en zwaaien naar alle poppen in Carnaval Festival. Iedere keer weer O+
pi_163972964
Wat fijn Nazil, dat het redelijk goed gaat! In oma-tempo is niet erg, zo kom je er ook wel O+

Molo, wat heerlijk (en bizar!) dat je je meteen na de keizersnede zo veel beter voelde. Heerlijk zo'n ochtendmens als man O+
  Manager PR/Moderator zondag 24 juli 2016 @ 13:47:29 #181
269689 crew  Viv
pi_163973067
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:59 schreef Burdie het volgende:
3e-trimester-boks voor Vivi *O*.
Woei! *O*
pi_163973461
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:39 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak is tegenwoordig zo'n kind O+ Eerst sliep hij nooit in de buggy. En hij vindt de Efteling echt helemaal tof. Rennen naar de Paddestoelen en zwaaien naar alle poppen in Carnaval Festival. Iedere keer weer O+
Nu heb ik ook zin in de efteling O+
pi_163974102
Geboren!
SPOILER
pi_163974116
Fien gefeliciteerd!! *O* *O* *O* wat klinkt het fijn!
pi_163974137
Gefeliciteerd Fien! O+
  zondag 24 juli 2016 @ 14:40:48 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163974211
Fien!!! Gefeliciteerd! Jullie lieve menneke is er O+
pi_163974293
Gefeliciteerd Fien! *O*
  zondag 24 juli 2016 @ 14:47:19 #188
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163974341
Fien gefeliciteerd!!! Mooie naam! O+
En wat fijn dat alles is gegaan zoals je wilde *O*

Efteling O+
Wij gaan met de hele vriendenclub incl kindjes begin september.
Gelukkig lukt het Vv wel in de wagen te slapen :Y
Alleen ben ik benieuwd hoe rap ik de Efteling doorkom met dan 28 weken :P
We wonen redelijk in de buurt.. dus in de toekomst een abonnementje lijkt me zo tof!

De 1e trimester kwaaltjes (incl. moeheid) gingen pas na de 18 weken echt weg bij mij. Op het moment heb ik geen middagdutjes meer nodig *O*
pi_163974433
Gefeliciteerd Fien! *G* Wat fijn dat de bevalling zo goed is gegaan!
  zondag 24 juli 2016 @ 14:51:54 #190
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163974452
Fien gefeliciteerd! w/ Klinkt goe-hoed!

Nu zijn wij aan de beurt Augustus-dames :P

Wederom drie uurtjes op het terras doorgebracht en wederom afgesloten met: we zien elkaar bij het kraambezoek O+ Al weet ik nu niet meer hoe ik moet zitten investeer ik graag in dit soort kamikaze-uitjes!
pi_163974537
Klinkt goed zeg Fien! Gefeliciteerd! O+
  zondag 24 juli 2016 @ 14:56:00 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163974547
Fien gefeliciteerd *O*!

Rady, op tijd een rolstoel reserveren indien nodig ;).
KuikenGuppy
pi_163974616
Gefeliciteerd fien! Klinkt als een snelle fijne bevalling.
Veel geluk samen
  zondag 24 juli 2016 @ 15:00:15 #194
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163974640
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 14:56 schreef Burdie het volgende:
Fien gefeliciteerd *O*!

Rady, op tijd een rolstoel reserveren indien nodig ;).
Haha ja, naar aanleiding van jouw post had ik de site al gecheckt :D
pi_163974851
Fien gefeliciteerd met jullie zoon *O* fijn dat alles zo goed is verlopen. Nu lekker genieten van jullie mannetje O+
pi_163975110
Wauw Fien wat fijn joh!! Van harte gefeliciteerd! *O* Heeele leuke naam! Heerlijke kraamtijd gewenst en veel geluk samen O+
pi_163975268
Proficiat Fien!!!

Ik ben gisteren opnieuw naar materniteit gegaan aangezien ik weer veel harde buiken had die regelmatig kwamen en niet weggingen na een badje.

Ben een nachtje daar moeten blijven en nu net thuis, maar gezien de vele harde buiken nog steeds en de toch ietwat verkorte baarmoederhals (24 mm nu tegenover 31 mm anderhalve week geleden) moet ik dinsdag terug op controle. Ook als er iets verandert vb als de harde buiken pijn gaan doen, moet ik meteen terug.

Gelukkig doet de baby het zelf wel prima, hij lijkt zich perfect te voelen want hij beweegt supergoed O+

Ik moet wel rusten nu, werken is geen optie voorlopig. Lastig als zelfstandige maar ja, alles voor de baby.

Moet eerlijk zeggen dat ik héél blij ben dat ik terug thuis ben, maar wel wat bang ben hoor. Hij moet toch nog een tijdje blijven zitten!
pi_163975327
Gefeliciteerd Fien! *O* O+ Fijn dat alles goed is gegaan!

Dat betekent volgens mij ook een gedeelde eerste plek :o
pi_163975536
Fien wat klinkt dat heerlijk! O+ Gefeliciteerd met je zoon, hele leuke naam! *O* Fijn zeg, na zo'n superzwangerschap ook nog bevallen zoals je wilde! Geniet van je kraamtijd!
pi_163975756
Fijn Fien! Gefeliciteerd! *O*
  zondag 24 juli 2016 @ 15:41:29 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163975804
Fien, gefeliciteerd met je zoontje! Wat mooi dat je zo'n fijne bevalling (en zwangerschap) had!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 24 juli 2016 @ 15:44:45 #202
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163975892
Saarah, fijn dat ze je zo goed in de gaten houden! Laat hem inderdaad nog maar lekker een tijdje zitten :)
  zondag 24 juli 2016 @ 15:49:54 #203
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_163976037
Fien gefeliciteerd met je zoon! *O*

Die allesoverheersende moeheid viel dit keer gelukkig mee, met 12 weken was dat wel weg geloof ik
  Manager PR/Moderator zondag 24 juli 2016 @ 16:07:25 #204
269689 crew  Viv
pi_163976436
Fien gefeliciteerd!! O+

Saarah rustig aan hoor, jij bent nog lang niet aan de beurt. :*
pi_163976505
Fien gefeliciteerd met je zoon O+
  zondag 24 juli 2016 @ 16:15:12 #206
220609 Nouk84
pi_163976624
Gefeliciteerd Fien!
  zondag 24 juli 2016 @ 16:15:28 #207
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163976633
Gefeliciteerd Fien en wat een leuke naam!
Kwak
pi_163976737
Gefeliciteerd Fien! *O* Leuke naam!

Help ik sta gedeeld bovenaan :o
pi_163977950
Gefeliciteerd Fien! Wat heerlijk dat je zo'n fijne bevalling hebt gehad O+
pi_163978143
Fien *O* Gefeliciteerd O+
S. 2014
J. 2016
pi_163978396
Fien O+ gefeliciteerd!
Op naar de augustus baby's nu :D

Wij zijn weer thuis, zo'n 6km gelopen en bijna 3 levels omhoog. Ik ben trots :P We hebben nog 2 weken ons abonnement, ben benieuwd of het nog lukt om te gaan of dat dit dan de laatste keer geweest is.
Wel snel harde buiken en soms ook wat kramp erbij, was voor het eerst :o en nu een enorm wakkere baby..
pi_163978491
Gefeliciteerd Fien! :D Klinkt als een prima bevalling. Geniet van je gezin met de kleine erbij. *O*
pi_163978719
Gefeliciteerd Fien! Een zondagskindje 😍.
pi_163980834
Fien gefelicitaart *O*

Hier even pas op de plaats.. psyichisch gezien ging het ineens heel hard bergafwaarts. Maar misschien wel de eyeopener die sommige mensen nodig hadden want voor mijn gevoel gaf ik al aan dat het op dat gebied niet zo denderend ging met me. Maar blijkbaar was ik daarin te passief ofzo. Anyhow.. een aantal betrokkenen op scherp gezet en hopelijk is meer ook niet nodig.
pi_163981151
Fien gefeliciteerd, heb je nog mooi vlot gedaan ook!

Twinkle wat rot dat het bergafwaarts gaat! Hopelijk wordt je goed in de gaten gehouden en ondersteunt. :*
  zondag 24 juli 2016 @ 19:04:48 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_163981271
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon, fien! Fijn dat alles zo goed gegaan is O+
disclaimer
pi_163981367
Twinkle :* het is ook niet niks allemaal. Net je opleiding af, 2 kleine stuiterballetjes thuis, de stress van het werk van je man en niet slapen. Hoeveel kan een mens hebben. Hopelijk ben je nu duidelijk genoeg geweest en krijg je wat hulp.

Saarah wat schrikken. Hou hem nog maar een tijdje binnen ja. Bij twijfel gewoon weer aan de bel trekken

Marjolijntje goed bezig met het wandelen ^O^
Als je 1 deze dagen gaat bevallen door al dat gewandel ga ik ook maar met dat pokemon gedoe beginnen :+

:o miezziej en fieder staan op 1!
Wat is het toch bizar snel gegaan

Ik lig al een uurtje op bed. Mijn hormonen slaan echt op hol :7 als ik niet ga liggen blijf ik poetsen of klussen maar mijn buik vindt dat niet zo tof.
En ik heb al 2 dagen geen last meer van maagzuur *O*
  zondag 24 juli 2016 @ 19:16:14 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_163981554
Knuffel voor Twinkle :*
disclaimer
pi_163982247
Gefeliciteerd fien!

:* voor twink en alle laatste loodjes dames. Augustus here we come *O* :')
pi_163982378
Twinkle, wat heftig maar blijkbaar wel heel erg nodig. Hoop dat je man je wat meer gaat ondersteunen ook :*

Fijn van het maagzuur, Ikke! Is je buik ook zichtbaar lager gaan zitten?
  zondag 24 juli 2016 @ 19:54:06 #221
30252 Soempie
Procreating
pi_163982403
Fien, van harte gefeliciteerd! *O*

Sterkte Twinkle, goed dat het nu duidelijk is voor de mensen om je heen, zodat je de nodige hulp kan krijgen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_163982809
Twinkle :* ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat.
  zondag 24 juli 2016 @ 20:15:34 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163982915
Twinkle, wat naar dat het zover moest komen! Hopelijk krijg je goede ondersteuning van de mensen om je heen :*

Ik word een beetje gestraft voor alle activiteiten dit weekend. Weet niet meer hoe te zitten/liggen. Ribben, rug, bekken, bleugh. Wissel dus veel af en er komt niks meer uit mijn handen.

Mies, ik denk niet dat het vocht is, want heb geen dikke voeten/handen gelukkig! Volgens zijn zowel de kleine meneer als ik spekjes aan het kweken. Kleine zou nu 2300-2400g zijn, dus daar mag de komende tijd ook nog wat bij.

Ikke, hoera voor je maagzuur die weg is :)
En Marjolijntje aan de Pokémon :D De hype trekt een beetje aan me voorbij geloof ik.
pi_163984415
Late meld!

Babyshower gehad en ben flink verwend met kados. :P

Fien van harte met je zoon! Klinkt als een fijne bevalling ook.

Marjoleintje nog steeds aan de wandel, ik vind het knap hoor ^O^

Nog even een :* voor twinkle.
pi_163986608
Gefeliciteerd Fien! *O*

Marjolijntje, je doet me twijfelen om niet alsnog snel een abo efteling te nemen! Wilde het eigenlijk in februari doen als peuter drie werd, maar dat is niet handig straks met verse puk...

Ondertussen groeit mn buik als een malle. Zelfs in mn werkkleding (zo'n niet flatterende witte jas) durven mensen al te vragen hoe ver ik ben. En schrikken vervolgens van het antwoord _O-
pi_163986830
Ik wandel en fiets ook wat met heel veel zitpauzes. En goed opletten waar ik een voet hoog neer kan zetten op de fiets, anders vinden m'n rug en voet het niet leuk :').
Binnen zijn is niet te doen met de benauwdheid, fietsen of lopen eigenlijk ook niet, maar ja afwisseling :D.
pi_163987903
Wij hebben even een uur gefietst met z'n tweeën. Heel romantisch pokemon vangen :')
pi_163987971
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:18 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd Fien! *O*

Marjolijntje, je doet me twijfelen om niet alsnog snel een abo efteling te nemen! Wilde het eigenlijk in februari doen als peuter drie werd, maar dat is niet handig straks met verse puk...

Ondertussen groeit mn buik als een malle. Zelfs in mn werkkleding (zo'n niet flatterende witte jas) durven mensen al te vragen hoe ver ik ben. En schrikken vervolgens van het antwoord _O-
ja hey app ns een foto 😁
ik ben zó benieuwd he :o zo leuk zo'n 3.0 ♡
pi_163988318
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:01 schreef Nazil het volgende:
Wij hebben even een uur gefietst met z'n tweeën. Heel romantisch pokemon vangen :')
:D
Hier gisteren ook.

Niet dat ik anders wel kon slapen, maar mensen die hun kinderen nog na 11u 's avonds buiten laten gillen en met de bal spelen voor de flat... Ik snap het niet zo goed :@.
Nu kan ik niet ventileren en het is al zo warm en benauwd.
/klaagpost
pi_163988347
Zo. Bijgelezen, ik loop ongeveer 600 topics achter.

SQ!!!!! *O* hoeraaaaaa! wat leuk ♡

Burdie :* voor alle sores, volgens mij zag ik je aanmelding of niet?

Vivi hoe is het? c_/

verder hullo ik kom hier om wup te stalken 8-)
  zondag 24 juli 2016 @ 23:21:36 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163988365
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:20 schreef mignonne het volgende:
Klopt, dat ben ik ;).
En hoi :W.
KuikenGuppy
pi_163988383
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, dat ben ik ;).
En hoi :W.
t kwartje van je naam viel pas echt héél erg laat :')
hoi :* ik hoop dat je daar wat antwoorden of in ieder geval berusting vindt.
pi_163989129
Twinkle. :*
  Manager PR/Moderator maandag 25 juli 2016 @ 06:16:47 #234
269689 crew  Viv
pi_163992401
quote:
Vivi hoe is het? c_/
Goed! Zoals ik me nu lichamelijk voel kan ik nog wel 5 jaar doorlopen met deze zwangerschap, maar zó lang wil ik natuurlijk niet wachten op haar. ;)

Vandaag (27+1) alleen even extra bloedprikken omdat ik rhesus D negatief heb (man heeft positief, weten we omdat hij bloeddonor is).
  maandag 25 juli 2016 @ 07:18:23 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163992503
Lekker Vivi! 5 jaar doorlopen :X

Hier wéér goed geslapen! Ja, mijn heupen voelen wel vierkant aan en ik wil er nu uit, maar even doorslapen is fijn :)

Weekje samen vrij is begonnen! O+
Vanavond bevallingsgesprek. Overdags puntjes op de i van Het Kamertje. Niet vervelend allemaal.
pi_163992630
Fien gefeliciteerd! Klinkt als een fijne bevalling, mag in mijn handjes knijpen als het hier ook zo gaat 😊 geniet!
pi_163992685
quote:
Zo. Bijgelezen, ik loop ongeveer 600 topics achter.

SQ!!!!! *O* hoeraaaaaa! wat leuk ♡

Vivi hoe is het? c_/

verder hullo ik kom hier om wup te stalken 8-)
:W hoi!

En meld. Slapeloze kakhormonen }:|
  Manager PR/Moderator maandag 25 juli 2016 @ 08:26:07 #238
269689 crew  Viv
pi_163992748
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 07:18 schreef Quoi het volgende:
Lekker Vivi! 5 jaar doorlopen :X
Ik voel me prima en geniet van de schopjes en iedereen doet aardig tegen je als ze kunnen zien dat je zwanger bent, dus het is momenteel geen opgave. :D

Geniet van jullie weekje samen vrij!
pi_163992766
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:18 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben hem in april vorig jaar gehaald, F is van juni. Als je per maand betaald (wat vaak net goedkoper is als de actie er is voor de eerste 3 maanden halve prijs :P ) kan je hem na een jaar ook per maand opzeggen. Ik heb het zo enorm de moeite waard gevonden. Maar wij wonen dan ook niet in een buurt waar F. lekker zelf buiten kan spelen, dus wij gebruikten de Efteling ook een beetje als achtertuin ;)

Mogguh, 37+6 vandaag. De termijn waarbij F. geboren (gehaald) is. Toevallig was dat ook op een maandag. Ik vind het raar. Voel me nu dus helemaal niet hoogzwanger ofzo, het gaat hier zoveel beter dan 2 maanden terug, ik kan veel meer, ik zie veel minder beren op de weg.. En dan het idee dat het nu 'mag'. Heel erg verwarrend.
Straks weer therapie, genoeg om over te praten dus ;) Blij dat dat nog steeds wel doorloopt hier.
  maandag 25 juli 2016 @ 08:47:48 #240
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163992945
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 08:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik voel me prima en geniet van de schopjes en iedereen doet aardig tegen je als ze kunnen zien dat je zwanger bent, dus het is momenteel geen opgave. :D

Geniet van jullie weekje samen vrij!
Heerlijk! Ik vind het ook absurd om die dingen te moeten gaan missen :Y

Thanks!

Marjolijntje, de efteling in je achtertuin, wow. Succes weer met de therapie.
pi_163993201
Fien, wat goed! Van harte *O* O+
  maandag 25 juli 2016 @ 09:28:17 #242
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163993329
Twink :*

Marjo, Nazi en Uni lekker pokemon vangen! Nog veel speciale in de Efteling kunnen vangen? Gisteren heb ik ook ruim 5 km gelopen voor die krengen :D En ik merk ook dat ik door het vele lopen veel minder last heb van mijn schaambot. Pokemon ftw.

Pokestops bij speeltuintjes en 't hertenkamp zijn toch wel handig ;)

Quoi hopelijk kan je nu lekker je rust pakken. Lekker babyspekkies kweken O+

Angela wat leuk van de babyshower! :)

Uni nog kunnen slapen?
pi_163993372
Meld. 38 weken vandaag *O*

Vivi wat fijn dat je je zo goed voelt. 5 jaar zwangeren lijkt me wel een beetje veel hoor :D
Lekker door genieten O+

Marjolijntje gek idee dat F met dit termijn gehaald is en je nu nog volop zwanger bent. En dat je bloeddruk nu zo goed is ^O^
Deze keer ga je gewoon thuis in je bad bevallen!

Quoi lekker genieten deze week samen met je man

Wup ik ben benieuwd naar je buik als het nu al zo goed te zien is :D
  maandag 25 juli 2016 @ 10:08:13 #244
30252 Soempie
Procreating
pi_163993703
Marjolijntje, een speciale mijlpaal voor jullie, vergelijken en terugblikken. Fijn dat je je zo goed voelt.

Hier hebben we zo de eerste echo. Een echo om te zien of alles goed gaat, in verband met bloedverlies vorige week. En als het goed gaat ook om te bepalen hoe ver ik ben. Toch best nog spannend allemaal.
pi_163993825
Spannend Soempie, ik duim voor je!

Gisteren was ik uit eten met mijn man, vraagt de eigenaresse "hoelang moet je nog? 2 weken?" :o :P
Baby ligt nu anders dan normaal, ik voel de billen niet meer rechts. Ik voel links nu wat hards dus ik ga er maar vanuit dat dat weer de billen zijn.
pi_163993858
Soempie succes straks!!!
  maandag 25 juli 2016 @ 10:39:45 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_163994087
Succes soempie :* had je veel bloedverlies? Zenuwslopend is dat!
disclaimer
pi_163994096
Meld!

Soempie, veel succes met d echo! ^O^

5 jaar zwangeren, ik moet er niet aan denken :+ maar mijn lichaam is er ook niet zo goed in.

Wij kwamen erachter dat de kraankoppelingen van het bevalbad allemaal niet passen....dus vent moet vanavond of morgen maar even naar de bouwmarkt. Ik heb er al 2 nachten slecht van geslapen, heb er gewoon geen rust van!

Mede LLM's, hoe doen jullie dat als je ergens heen gaat? Nemen jullie overal een zeiltje mee naartoe om op te zitten? Mijn broertje is jarig en als verrassing gaan we met de fam uit eten, ik twijfel of ik een handdoek oid mee neem :?
  maandag 25 juli 2016 @ 10:42:55 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_163994144
Ik heb dat in elk geval nooit gedaan angelatje :D de kans dat je vliezen ineens exploderen is vrij minimaal en ik zou me ontzettend ongemakkelijk en awkward hebben gevoeld als ik overal een lekmat onder mn bips geschoven had gekregen :')
disclaimer
pi_163994179
Ik neem niks mee eigenlijk. Kreeg wel het dringende advies de vluchttas in de auto te leggen als ik een dag met mijn ouders op de camping ga zitten, dat is idd niet zo gek misschien. Meeste bevallingen beginnen niet met een plens he!

Soempie succes!
pi_163994290
Ik heb ook nergens een lekmatje gehad en meegenomen (zelfs mn bed gokte ik er op zonder bescherming)
pi_163994552
Mijn man heeft wel handdoeken en vuilniszakken in de auto liggen voor als we naar het ziekenhuis gaan :D
Maar ik neem zelf nergens wat mee naar toe.
En ook de vluchtkoffer of het mapje van de vk gaat nergens mee maar toe :@

Ik zou man ook vanavond nog naar de bouwmarkt hebben gestuurd angelatje :7 dat soort dingen wil je nu gewoon klaar hebben

Soempie succes :*
pi_163994565
Tot nu toe neem ik ook nooit iets mee. Als ik volgende week nog niet aan het bevallen ben en naar de verjaardag van mijn nichtje ga neem ik denk ik wel de vluchtkoffer mee in de auto. En matjes om op te zitten in de auto :P. Het is toch een stukje rijden en je weet maar nooit enzo.
pi_163994620
Meld :) ik had net wat krampjes, ik hoop dat het indalen was. L lag met deze termijn allang vast, ik vind het maar raar

Ik neem ook niks mee eigenlijk, heb niet het gevoel dat dat nodig is, geen idee waarom :D

Twinkle :*

Soempie succes!
pi_163994698
Wie zei dat nou laatst dat ze het gevoel had dat de baby heel snel ademt? Ik heb dat nou ook een paar keer gehad echt heel gek gevoel dat je buik zo op en neer gaat alsof je kleintje een marathon heeft gelopen :?

Ik ga het dadelijk ook wel weer missen al die bewegingen O+
pi_163994917
Ja dat zei ik! Het lijken echt ademhalingsoefeningen O+
  maandag 25 juli 2016 @ 11:28:22 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163994966
Ik weet wel dat onze babs op de 30w echo al aan het oefenen was met ademen :P
pi_163995398
Oké dan neem ik niets mee. Zou me ook erg ongemakkelijk voelen denk ik. Heb in de auto wel een handdoek liggen. Maar bij mijn eerste zijn mijn vliezen niet spontaan gebroken. Heb trouwens ook nog niks in bed liggen :D

Die ademhaling klinkt bekend ja, zie ik ineens mijn buik heel snel heen en weer gaan O+
pi_163995991
Succes soempie! :*
  maandag 25 juli 2016 @ 12:22:49 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163996064
Ons kind rammelt er bijna uit nu de babykamer vorm en sfeer begint te krijgen. Kijk nou! O+ OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 71
  maandag 25 juli 2016 @ 12:28:03 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163996146
Soempie succes!

Ik zou ook geen zeiltje oid meenemen (ja misschien in de auto). Wel de ziekenhuistas en zwangerschapskaart.

Onze poets heeft net aangegeven dat ze wegens gezondheidsredenen moet stoppen met werken. En ik vond het juist zo heerlijk als ze kwam, nu moeten we weer op zoek... -O-.

Ik krijg wel vandaag allerlei kleine klusjes gedaan dus dat is wel weer fijn :).
KuikenGuppy
pi_163996215
Zo, weer in NL met 3G dus ik ga even spuit 11-en:

Gefeliciteerd Fien, wat geweldig dat het zo goed is gegaan! Een goeie kraamtijd gewenst!

Succes Soempie, spannend!

En nooit een matje/handdoek meegehad hoor, de eerste twee zwangerschappen. En ook niet nodig gehad :)

@Fieder, mijn kinders zijn allebei nooit ingedaald. Vond dat ook wel raar, maar mijn moeder herkende het ook. Bij de eerste bevalling (die 30 u duurde) was ze na 8 u weeën alleen nog maar ingedaald. Bij de tweede bevalling zag ik met een weer niet ingedaald kind de bui al hangen maar had ik na 1,5 u weeën al 3 cm ontsluiting. En mijn bevallingen startten ook niet met gebroken vliezen dus nooit hoeven liggen! Zegt niks, komt vast goed...

Oh, en ik word zo blij van jullie "verder in de zwangerschap-verhalen"! Kan ik lekker voorpret bij hebben! Volgende week eindelijk termijnecho, hopelijk dan nog steeds alles goed O+
pi_163996463
Hier weer terug van de vk. De kleine is nu helemaal ingedaald *O* dat voelen of de baby ingedaald is vind ik trouwens niet zo'n pretje :X

Jammer van je poets burdie! Ik wil ook zo graag een poets, maar gaat helaas financieel nog even niet -O- en het halve huis ligt nog uit elkaar, dat kun je zo'n mens ook niet aan doen :+
pi_163996591
Ik neem geen handdoek of matje mee hoor als ik weg ga.. Heb wel een matje in bed liggen voor de zekerheid.
Kaart van de vk staat niks bijzonders op hier, alleen maar mijn afspraken :P dus die neem ik ook niet mee. Vluchttas ook nog niet ingepakt :@
Denk dat ik een lijstje maak voor vriend wat erin moet als we weg moeten, kan die het bij elkaar zoeken op het moment dat het nodig is. Ik heb er echt geen zin in nu om dat te pakken..
Wil wel nog een tas voor F. klaar zetten, de kans dat zij weg gaat tijdens de bevalling is veel groter :P

Psych was weer ff fijn, weer een beetje kunnen relativeren. Volgende week nog een afspraak en dan pas na de bevalling weer. Maf hoor.
pi_163996595
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 09:28 schreef Radyhyn het volgende:
Twink :*

Marjo, Nazi en Uni lekker pokemon vangen! Nog veel speciale in de Efteling kunnen vangen? Gisteren heb ik ook ruim 5 km gelopen voor die krengen :D En ik merk ook dat ik door het vele lopen veel minder last heb van mijn schaambot. Pokemon ftw.

Uni nog kunnen slapen?
Ik ben kapot van het wandelen en fietsen :D maar ja als het zo benauwd is binnen is buiten een beter idee maar daar is geen bed :7. Ik hoop maar dat het wel iets voor m'n spierkrachtbehoud doet.
Niet echt geslapen nee, vanaf 4u elk (half)uur bezweet en bonzend wakker.
pi_163996883
:W

Gefeliciteerd Fien! *O* Wat moet het heerlijk zijn dat alles zo goed is gegaan. O+

Soempie, succes! Hopelijk is alles goed.

Een matje overal mee naartoe, ben je gek. :D Ik achtte de kans minimaal dat het zou beginnen met gebroken vliezen en zelfs toen de weeën gestart waren heb ik nooit gedacht dat ik nu toch echt wel een matje moest pakken. _O- Een vriendin van mij zat er vanaf 37 weken constant op, vond het toch een apart gezicht hoor. :P

Balen van de poets Burd. -O- Altijd vervelend als je halsoverkop op zoek moet naar iets nieuws.

Wij gaan vanmiddag even naar het hartjesluisterinloopspreekuur ( 8-) ), zo fijn dat mijn vk dat nu heeft. Als alles nog goed is vertellen we het nieuws deze week aan vrienden en familie. We hebben bewust vrij lang gewacht (vorige keer al met 6 weken verteld) omdat we er eerst zelf van wilden genieten. O+ Ik ben benieuwd naar de hoofden als ik zeg dat ik al ruim 13 weken ben. :D

Verder gaat het hier so-so. De nachten zijn onverminderd ruk en doordat dreumes ziekjes is en kiezen krijgt is ze nu zowel overdag als 's nachts heel jengelig en sneu en ik trek dat zwanger niet zo goed. :@ Gelukkig is man nog 2 weken thuis nu. :)
  maandag 25 juli 2016 @ 13:12:48 #267
409579 LuDann
All the way
pi_163997000
SQ, wat leuk dat je in de OP staat! Gefeliciteerd! *O*

Fien, wat een heerlijke bevalling zo te horen. Verse baby, van harte! *O*
pi_163998202
Angelatje *O* voor de ingedaalde baby!
Burdie, wat ruk van je schoonmaakhulp -O- Het lijkt me zo ideaal om een schoonmaakhulp te hebben als je kleintjes hebt. Rot dat je nu weer opnieuw op zoek moet. Vind het maar lastig, wanneer vertrouw je iemand zo erg dat je die wel even je hele huis laat schoonmaken :@ of zijn dat mijn vertrouwensissues? :P
Selvaria, fijn he, zo'n hartjesspreekuur? Heeft mijn verloskundige ook en heb ik als heel fijn ervaren in de eerste onzekere weken.

Ik voelde me vanmorgen zo stijf en heb weer erg pijnlijke heupen, terwijl dat vorige week even weg was -O- dacht dat het goed zou zijn om een stukje te lopen, maar het zag er echt niet uit, was zo enorm aan het waggelen. Maar ik heb nu wel de postzegels voor het geboortekaartje binnen *O*
En dan vraagt schoonmoeder ook nog even of ik even een uur (in totaal) wil rijden om in een speciale winkel een zak meel voor haar te kopen (voor haar is het drie uur rijden). Ik ben al blij als ik op een dag tien minuten kan lopen dus wat denk je zelf 8)7
pi_163998661
Wij wilden eerst geen geboortekaartjes doen. Nu twijfelen we een beetje, ik heb alleen niet alle adressen dus had aan mijn moeder adressen gevraagd. Gaat ze zich er nu mee bemoeien naar wie ik allemaal nog meer moet sturen, nou dat maken we zelf wel uit }:| Mensen die ik nooit zie en waar ik nooit wat van hoor, hoeven m.i. geen kaart te ontvangen.

Net is de ondersteek bezorgd. Nu mag ik pas echt bevallen :+
  maandag 25 juli 2016 @ 14:43:43 #270
30252 Soempie
Procreating
pi_163999066
Mooi Quoi. O+ en wat een handige oplossing hebben jullie voor de kamer.

Hier hebben we een knipper gezien en ik ben ongeveer 7 weken en 4 dagen zwanger. :) Er waren twee vruchtzakken of holtes (?) te zien, waarvan er een leeg was. Dat verklaart de bloedingen.
  maandag 25 juli 2016 @ 14:47:27 #271
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163999124
Jeeeh dat is goed nieuws Soemp! *O*
  maandag 25 juli 2016 @ 14:48:15 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_163999139
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:43 schreef Soempie het volgende:
Mooi Quoi. O+ en wat een handige oplossing hebben jullie voor de kamer.

Hier hebben we een knipper gezien en ik ben ongeveer 7 weken en 4 dagen zwanger. :) Er waren twee vruchtzakken of holtes (?) te zien, waarvan er een leeg was. Dat verklaart de bloedingen.
fijn soempie! Ik heb dat dus ook. Bij de echo met 7+1 waren er vier van die plekken zichtbaar, afgelopen donderdag nog maar 1. Hopelijk blijft het bloeden weg :*
disclaimer
  maandag 25 juli 2016 @ 14:49:17 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_163999154
Ik liep net alweer met maandverband naar de wc omdat ik dacht dat ik het voelde lopen. Was niet zo, maar echt wat een mindfuck ook :')
disclaimer
pi_163999171
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:48 schreef angelatje het volgende:
Oké dan neem ik niets mee. Zou me ook erg ongemakkelijk voelen denk ik. Heb in de auto wel een handdoek liggen. Maar bij mijn eerste zijn mijn vliezen niet spontaan gebroken. Heb trouwens ook nog niks in bed liggen :D

Die ademhaling klinkt bekend ja, zie ik ineens mijn buik heel snel heen en weer gaan O+
da's geen garantie.. Bij mijn eerste braken de vliezen ook niet, maar bij de 2e wel. Maar dat was om 3.30 's nachts, dus heb ook niet met een matje hoeven slepen. Wij hadden trouwens ook geen zeiltje op het bed. (maar wel een nieuw matras gekocht die we pas na de (thuis)bevalling gingen gebruiken)
pi_163999815
Soempie goed nieuws *O*

Miezziej fijn zulke bemoeials :')
lekker je eigen ding doen ^O^
  maandag 25 juli 2016 @ 15:18:37 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163999825
Soempie thanks en wat fijn van de goede echo!

Andere laatste loodjes: zijn jullie ook compleet uitgevloerd na het douchen? Ik word er zo flauw van, krijg hartkloppingen en moet minstens een half uur liggen. Even niks nu! Heerlijk dat mijn vriend thuis is.
  maandag 25 juli 2016 @ 15:24:40 #277
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163999971
*O* Gefeliciteerd met jullie zoon Fien! Wat fijn dat alles zo goed is gegaan O+
pi_164000205
Jup Quoi. Oh ik ben geen laatste loodjes (vanaf wanneer gaan die in?) maar ik douche zittend.
pi_164000273
Quoi nee zolang ik m'n kleding hoog leg (en dus niet hoef te bukken om aan te kleden) kom ik er beter vandaan dan dat ik er in ging... Douche helpt het best tegen rugpijn O+
  maandag 25 juli 2016 @ 15:55:51 #280
30252 Soempie
Procreating
pi_164000744
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 14:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

fijn soempie! Ik heb dat dus ook. Bij de echo met 7+1 waren er vier van die plekken zichtbaar, afgelopen donderdag nog maar 1. Hopelijk blijft het bloeden weg :*
Jeetje, vier zelfs. -O-

Ze gaf hier ook al aan dat als we een echo met twaalf weken hadden gehad er waarschijnlijk niets te zien zou zijn. Voor nu heeft ze aangegeven dat ze nog wel wat bloed verwacht, dus afwachten maar. Over drie weken hebben we weer een echo. Ik moet eerlijk zeggen dat alles nog wat langs me heen gaat en ik nog niet in jubelstemming ben na de echo vanmorgen. :@
pi_164000910
Soempie wat fijn dat jullie een hartje zagen O+

Miez lekker t ene oor in en t andere oor uit laten gaan. Gewoon doen wat voor jullie goed voelt.

Quoi ik heb daar geen last van.
Misschien zittend douchen of een raampje of de deur open laten staan tijdens het douchen? Lijkt me erg vervelend.
  maandag 25 juli 2016 @ 16:09:37 #282
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164001043
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:18 schreef Quoi het volgende:
Soempie thanks en wat fijn van de goede echo!

Andere laatste loodjes: zijn jullie ook compleet uitgevloerd na het douchen? Ik word er zo flauw van, krijg hartkloppingen en moet minstens een half uur liggen. Even niks nu! Heerlijk dat mijn vriend thuis is.
Douchekruk al geprobeerd?

Vaak hebben ze een heerlijk gedeelte waar je stuitje heel goed in past zonder druk. en bij de meeste zelfzorg winkels gratis af te halen of te laten bezorgen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164001208
Quoi ik herken het wel van vorige zwangerschap en had het zaterdag ook voor het eerst weer dat ik.door het douchen me zo rot voelde.
Het warme water is lekker maar aan het einde toch soort van oververhitting lijkt wel en dan heel rot voelen, flauwvallerig gevoel ook erbij en ik moet dan ook spugen.
Hier helpt het niet te lang te douchen en vooral opletten niet te warm.
Op een krukje wat Moppert aangeeft deed ik ook op het einde :D
  maandag 25 juli 2016 @ 16:19:45 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164001232
Fien gefeliciteerd *O* beste geboortedatum ever! :Y

En SQ is ook uit de kast zie ik :o tof! O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164001377
Ik heb met elke activiteit last van oververhitting :')

Vanmiddag weer controle gehad, mag volgende week opnieuw een dagcurve prikken en de 13e hebben we n groeiecho.
Verder is alles prima met de kleine man.
S. 2014
J. 2016
  maandag 25 juli 2016 @ 16:29:05 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164001415
Ik ben idd een 'hete doucher' en probeer het al koeler te doen. Dat staan vind ik nu juist ff fijn, maar dit keer moest er ff worden gewerkt aan de scheerderij, dus duurde het lang :') Toch maar eens een krukje dan ja. Ik lig nog steeds bij te komen :{ Missch ook de rekening van een druk weekend.

.....terwijl vriendlief ontbrekende plinten aanbrengt. Na bijna 9 jaar! :o :D
  maandag 25 juli 2016 @ 16:35:23 #287
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164001588
De kast op de babykamer is zo goed als af, alleen de pootjes nog verven en plakplastic op de plankjes O+ *O*. Happy me!
KuikenGuppy
pi_164001711
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:09 schreef Moppert het volgende:

[..]

Douchekruk al geprobeerd?
[ afbeelding ]
Vaak hebben ze een heerlijk gedeelte waar je stuitje heel goed in past zonder druk. en bij de meeste zelfzorg winkels gratis af te halen of te laten bezorgen.
He wat goed! Heb dit meteen besteld aangezien lang staan een opgave wordt. Meteen maar een bedtafel, badplank en spullen voor de thuisbevalling erbij besteld :)
  maandag 25 juli 2016 @ 16:47:56 #289
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164001833
Ik ken na 3 kinderen het hele zorgassortiment van de zorgwinkel uit mijn hoofd. :')
Soms helpen die kleine dingen echt heel erg
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164001876
De kraamzorg heeft die voor mij geregeld. Vroeg of ik die wilde. Wordt binnenkort bezorgd.
pi_164002249
Bij mij wordt die binnenkort samen met de klossen en zo'n bedsteun bezorgd. Neem alles maar zei ze, het kan altijd nog terug en het kost toch niks.
pi_164002263
Soempie, super van het kloppend hartje! Hopelijk geen bloedingen meer, maar je weet nu in elk geval vanwaar het komt.
  maandag 25 juli 2016 @ 17:36:22 #293
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_164002595
Vandaag weer langs de verloskundige, morgen 22 weken. Geen bijzonderheden maar toch mooi om het hartje weer te horen *;

Verder begint de babykamer al goed af te komen en hebben we de kinderopvang geregeld.

Toch nog steeds spannend allemaal maar het wordt steeds 'echter'.
pi_164005253
Bedankt Marel! Fijn om te horen dat vaker voorkomt

Soempie iig een knipper *O* de rest komt vast goed

Quoi ja ik heb dat ook met douchen maar eigeniljk met alles :') heel erg snel benauwd en naar in mn hoofd
pi_164005445
Miespoes, ik heb dat de eerste 14 weken ok gehad, met beide zwangerschappen. Ik moest echt opschieten met douchen zodat ik niet neerging. En inderdaad een half uur plat er na. Ik weet het aan hormonen en enorm lage bloeddruk (was ook erg duizelig bij opstaan enzo). Het trok na 14 weken langzaam weg en nu gaat het prima. Nu=25 weken alweer!
pi_164005487
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:36 schreef Tinos85 het volgende:
Vandaag weer langs de verloskundige, morgen 22 weken. Geen bijzonderheden maar toch mooi om het hartje weer te horen *;

Verder begint de babykamer al goed af te komen en hebben we de kinderopvang geregeld.

Toch nog steeds spannend allemaal maar het wordt steeds 'echter'.
Haha, ik ben bijna 20 weken en ik heb beide dingen die jij noemt nog totaal niet geregeld :D :@

Misschien toch maar eens mee aan de slag
pi_164005601
hihi ooi! ik heb de kinderopvang al met 10 weken (ja echt!) geregeld en toen was ik al bijna te laat, voor 1 dag is al geen plek meer en staan we op de wachtlijst.. Utrecht he ;-) Als je in een dorp of kleinere stad woont zul je het wel later kunnen regelen.

Verder zag ik dat soempie een knipper heeft gezien, fijn!

Ik ga straks voor het eerst naar zwangerschapscursus, ben benieuwd :) offe.. nu eigenlijk want ik weet niet precies waar het is en het begint om 20.30..
  maandag 25 juli 2016 @ 20:28:26 #298
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_164006344
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:51 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Haha, ik ben bijna 20 weken en ik heb beide dingen die jij noemt nog totaal niet geregeld :D :@

Vooral de kinderopvang was hier toch wel een dingetje. Nu waren we op tijd om de opvang te starten in maart, maar veel langer hadden we niet moeten wachten.

Al is dat natuurlijk vooral plaatsafhankelijk.
pi_164006503
Nou, ik woon hartje randstad (in de driehoek alkmaar-haarlem-amsterdam) dus het is hier vast niet heel rustig :P

Ik sla maar eens aan het google-en. Hoe hebben jullie eigenlijk een opvang uitgekozen?
  maandag 25 juli 2016 @ 20:36:22 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164006527
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 20:35 schreef Ooi86 het volgende:
Nou, ik woon hartje randstad (in de driehoek alkmaar-haarlem-amsterdam) dus het is hier vast niet heel rustig :P

Ik sla maar eens aan het google-en. Hoe hebben jullie eigenlijk een opvang uitgekozen?
Ik woon daar ook, gemeente Velsen, en hier zijn geen wachtlijsten
pi_164006538
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 19:51 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Ik heb pas sinds week 29 een bedje :P.
Verder moet er nog meer meuk bij enzo :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')