abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:22:10 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163924378
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup

1 maart: *** Stormqueen en bleiblei ***
19 maart: Cygne

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 25-07-2016 11:14:30 ]
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:33:54 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163924635
Ik ben TS w/

Zie de voorlaatste post van het vorige topic voor de prijsvraag van de dag: is de kleine man gedaald of niet? :+
pi_163924731
Ik zie wel verschil! Niet super veel maar wel wat.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 11:53:31 #4
269689 crew  Viv
pi_163925089
Ik dacht even verschil te zien maar volgens mij komt dat doordat de 2 foto's niet even hoog zijn, je elleboog zit ook lager in week 35. :')
pi_163925098
Ik zie ook verschil quoi :)

Ik had vooral met opstaan en lopen van die venijnige steken.

Realitycheck....morgen 37 weken :s)

Zondag is mijn babyshower, met high tea c_/
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:59:05 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163925209
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik dacht even verschil te zien maar volgens mij komt dat doordat de 2 foto's niet even hoog zijn, je elleboog zit ook lager in week 35. :')
Precies. Heb ze hetzelfde proberen te nemen, maar da's niet helemaal zo. Ach, ik hoor het maandag wel :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 12:00:18 #7
269689 crew  Viv
pi_163925234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 11:59 schreef Quoi het volgende:
Precies. Heb ze hetzelfde proberen te nemen, maar da's niet helemaal zo. Ach, ik hoor het maandag wel :)
Ela heeft wel eens foto's transparant gemaakt en dan over elkaar heen gelegd, dan kun je het wel zien. :Y)
pi_163925262
Ik zie het verschil niet maar is ook wel lastig te zien.
Wat je beschrijft heb ik ook gehad en baby is daardoor wel ingedaald dus hoop dat het bij jou ook zo is ^O^

Volgens mij voel ik mijn huid gewoon basten ;( net alsof er kleine prikjes in de huid worden gezet. Nog meer striae }:|

Fien de dag is pas op de helft, het kan dus nog ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:03:28 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163925298
Ieks, Ikke! Lekker insmeren helpt misschien (voor het gevoel)?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ela heeft wel eens foto's transparant gemaakt en dan over elkaar heen gelegd, dan kun je het wel zien. :Y)
Maar dan nog moeten ze uit dezelfde hoek zijn genomen, niet?
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 12:06:52 #10
269689 crew  Viv
pi_163925367
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:03 schreef Quoi het volgende:
Maar dan nog moeten ze uit dezelfde hoek zijn genomen, niet?
Hoog/laag kun je dan wel schuiven, neem je bijvoorbeeld je tetten als ijkpunt. :D
pi_163925828
Hoooow ik word ff gek. Ik kan gewoon niet meer zitten. M'n ribben doen zo'n zeer dan en ik kan niet goed doorademen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:33:48 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163925876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:06 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoog/laag kun je dan wel schuiven, neem je bijvoorbeeld je tetten als ijkpunt. :D
Ach zo.... Sja, ik geloof dat ik dan maar op gevoel af ga ;) Hoe gaat het met jou eigenlijk?

Fien! Dat zou nu juist wat minder moeten worden (met een ingedaald kind) toch? Hoopte daar eigenlijk op. Misschien even gaan liggen en dan links 5 min, rechts 5 min. Daarmee schuif ik de kleine meneer soms een beetje op als 'ie heel erg 'dwarszit' :+

Die trouwens óveractief aan het schoppen is vandaag O+
pi_163925906
Gaat het beter als je ligt, Fien?

Ik maak me een beetje zorgen. Sinds dinsdag voel ik de baby minder. Voorheen was ze super druk. Afgelopen dagen had ik af en toe een harde buik (voorheen nooit) en gisteravond ongeveer twee uur lang twee keer in tien minuten een harde buik. Anders nooit. Na twee uur was dat ongeveer voorbij. Sindsdien is de baby nog rustiger. Als ik al wat voel dan is het heel lichtjes heel diep onder in mijn buik.
Hoort dit verminderde gevoel gewoon bij de termijn en een ingedaalde baby of moet ik toch even de verloskundige bellen? Ik twijfel, wang voel haar dus wel, maar veel lichter en anders dan voorheen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:39:00 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163925955
Bij twijfel gewoon bellen naar verloskundige, die zijn er ook voor geruststelling en checks. Onnodig stressen is nergens voor nodig, dus bellen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163925963
Bij twijfel en bij zorgen altijd bellen Mies_Poes, sowieso bij verandering in voelen van leven na de 28 weken. En het is vast gewoon goed, maar dan ben jij ook weer rustiger.
pi_163926011
Team bellen! (Vooral nu het nog door de week is en geen weekend, vind die drempel zelf altijd wat lager dan, ookal slaat het nergens op)
pi_163926071
Bellen!!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:48:24 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163926094
Agree. Ik ben ook van team bellen :Y
Even checken voor het weekend, niks mis mee.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 12:52:22 #19
269689 crew  Viv
pi_163926157
Ik zou ook bellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:33 schreef Quoi het volgende:
Ach zo.... Sja, ik geloof dat ik dan maar op gevoel af ga ;) Hoe gaat het met jou eigenlijk?
Met mij gaat het prima! Het enige wat ik van de zwangerschap merk is eerder buiten adem zijn bij traplopen, soms pijn in onderrug/bekken (was al een zwakke plek) en O+ schopjes O+ . Ik zie er in de spiegel ook "zwangerder" uit dan ik me voel haha.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:03:11 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163926338
Grappig dat dat zo kan verschillen Vivi, ik voel me juist zwangerder dan ooit :'). 't Kind ligt ook heel hoog nog en overdwars, echt comfortabel vind ik het niet. En ik waggel :').
Ik kreeg vanmorgen ook weer een sticker van de vk. Ze vond mijn buik wel een tikje te groot, dus daar wordt volgende keer extra op gelet en evt krijg ik een extra groeiecho (wil ik eigenlijk niet). En het ziekenhuis wil een intake plannen, maar ik krijg steeds een lichte paniekaanval als ik aan bevallen en ziekenhuis denk -O-. Ik wil nog wat langer blijven struisvogelen. Tot in november ofzo.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 13:31:54 #21
269689 crew  Viv
pi_163926949
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:03 schreef Burdie het volgende:
En het ziekenhuis wil een intake plannen, maar ik krijg steeds een lichte paniekaanval als ik aan bevallen en ziekenhuis denk -O-. Ik wil nog wat langer blijven struisvogelen. Tot in november ofzo.
:*
Je had je ervaringen van de vorige keer wel bespreekbaar gemaakt toch? Hoe is dat verder gegaan?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:37:05 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_163927070
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:35 schreef Mies_poes het volgende:

Ik maak me een beetje zorgen. Sinds dinsdag voel ik de baby minder. Voorheen was ze super druk. Afgelopen dagen had ik af en toe een harde buik (voorheen nooit) en gisteravond ongeveer twee uur lang twee keer in tien minuten een harde buik. Anders nooit. Na twee uur was dat ongeveer voorbij. Sindsdien is de baby nog rustiger. Als ik al wat voel dan is het heel lichtjes heel diep onder in mijn buik.
Hoort dit verminderde gevoel gewoon bij de termijn en een ingedaalde baby of moet ik toch even de verloskundige bellen? Ik twijfel, wang voel haar dus wel, maar veel lichter en anders dan voorheen.
Alleen al je eerste zin (Nouja, vooruit, 2e in je post) is al reden om te bellen. Je maakt je zorgen. Doen hoor! Niet te lang met zorgen blijven lopen, je verloskundige is er voor jou en al je zorgen. Niet alleen voor de vaste controles.
pi_163927080
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:35 schreef Mies_poes het volgende:

Dat is een inkoppertje waar maar 1 antwoord op is ... bellen! :Y

Wat twee uur middagdut niet kan doen voor een mens .. :O w/
  vrijdag 22 juli 2016 @ 13:48:10 #24
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_163927340
SQ!!!!!! *O*
Wat ontzettend tof! Gefeliciteerd!!! *O*
Het is wel spannend geweest dan de laatste weken met het bloedverlies! Hopelijk houdt het snel helemaal op :Y
Maar wat gaaf ey! Ook gratz voor Blei! *O*
Op naar een mooie termijn echo binnenkort! :)

Levitation ook van harte gefeliciteerd *O*
Zo te lezen ben je een 'oude bekende' van vele hier, dus gezellig dat je mee komt posten :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_163927666
Babywas 3/100.000 zit in de machine. Jeetje, ik heb meer dan ik dacht _O- alleen al 3x witte was. Ik vind het heerlijk keuvelen en kastjes indelen O+ nesteldrang O+
pi_163927669
Dank voor jullie advies O+
Ik heb gebeld en de verloskundige is langsgeweest. Baby lag dinsdag nog vibi, nu met hoofdje uit m'n bekken! :o ligt helemaal anders dan dinsdag. Dat kan ook veroorzaken dat ik het nu anders voel. Ze heeft ook even gekeken of die harde buiken wat gedaan hebben, wel een zachte baarmoedermond maar verder gelukkig niks.
Mag nu wel naar het ziekenhuis voor CTG, dat is standaard bij deze termijn en minder leven voelen
  vrijdag 22 juli 2016 @ 14:13:55 #27
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163927925
Fijn dat je zo serieus bent genomen! Wat een eigenwijsje zeg, gewoon je bekken uit bewegen :N
pi_163929425
Dank voor alle lieve woorden! :D Leuk om oude bekenden te zien.
@Dot: ik heb een vermoeden, maar weet niet helemaal zeker wie jij bent. :P
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:13:00 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163930812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:31 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:*
Je had je ervaringen van de vorige keer wel bespreekbaar gemaakt toch? Hoe is dat verder gegaan?
Ja, we hebben het er een aantal keer al over gehad maar het gevoel erbij wisselt steeds... Ik ben op het punt dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed komt als het vanzelf begint en ik niet hoef te worden ingeleid. Maar dat kan niemand garanderen natuurlijk. Ik denk wel dat ik dit keer evt langer dan 42 weken durf af te wachten, ik heb het gevoel daarin vorige keer heel erg (onnodig) voor het blok te zijn gezet.
En ik denk ook regelmatig: ga maar in stuit liggen kind, dan kunnen we gewoon een ks plannen en hoef ik het allemaal niet nog eens mee te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_163931297
Jeetje Burdie, wat naar dat je zo'n nare ervaring hebt gehad de vorige keer. Hoop heel erg dat je het een plekje kunt geven voor de kleine zich aandient :*
pi_163931332
Ik ben weer thuis. CTG en echo waren goed. Er hebben vandaag alleen drie verschillende mensen gevoeld hoe de baby ligt en ze hadden het allemaal fout. De echo boodt pas uitsluitsel; mevrouw ligt met het hoofdje boven dus dat kan verklaren waarom ik de bewegingen heel anders voel. Voor nu gerustgesteld (als ze maar wel gaat draaien }:| ).
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:39:21 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163931412
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:34 schreef Mies_poes het volgende:
Jeetje Burdie, wat naar dat je zo'n nare ervaring hebt gehad de vorige keer. Hoop heel erg dat je het een plekje kunt geven voor de kleine zich aandient :*
Erover praten helpt en mijn vk's zijn heel lief, die gaan sowieso mee naar het zkh, ook als ik om welke reden dan ook medisch zou worden :).

Hoe ver ben jij nu, is er nog genoeg tijd voor je buikbaby om te draaien?
KuikenGuppy
pi_163931532
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Erover praten helpt en mijn vk's zijn heel lief, die gaan sowieso mee naar het zkh, ook als ik om welke reden dan ook medisch zou worden :).

Hoe ver ben jij nu, is er nog genoeg tijd voor je buikbaby om te draaien?
Oh dat is wel een hele fijne gedachte, dat ze bij je zijn mocht je medisch worden.
En misschien een rare vraag, maar is een traumatische ervaring ook een indicatie voor een sectio? Stel dat je er echt niet klaar voor wordt...

Ik ben nu 32 weken (en 4 dagen) en ze loopt iets achter in de groei dus ze heeft nog tijd.
pi_163931575
Burdie. :*

Ik heb bij deze meneer telkens het idee dat hij in stuit ligt/gaat liggen, puur gebaseerd op gevoel, de schoppen daar beneden zijn echt niet mals...
Dochter lag rond deze tijd al vaak de goede kant op maar daar heeft meneer nog helemaal geen zin in. O+
S. 2014
J. 2016
pi_163931931
Een vriendin van mij heeft bij haar 1e kindje een heel traumatische, vaginale bevalling gehad. Kindje woog bijna 5 kilo en het ging gewoon niet. Met een totaalruptuur als gevolg die een maand of 9 na de bevalling opnieuw gehecht/gecorrigeerd is omdat er gewoon niet mee te leven viel. Die wilde heel graag een 2e kindje, maar had zo'n schrik voor nog een keer zoveel drama, terecht lijkt me. Die heeft op basis van die traumatische bevalling een keizersnede gehad :Y

Burdie Ik zou het zeker nog een (paar) keer aankaarten ... ik weet niet of een bepaalde therapie een helpende hand voor je kan zijn? Marjolijntje boekt volgens mij wel, zij het met kleine stapjes, vooruitgang. Maar daar moet je maar net de persoon voor zijn natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mies ik hoop dat je kindje nog gaat draaien :Y .. In principe moet het kunnen als je zo links en rechts op internet wat bronnen raadpleegt. Ik denk dat ik me vanaf een week of 34 pas echt zorgen zou gaan maken. In 2 weken tijd kan nog een hoop gebeuren. Desalniettemin .. toitoitoi ^O^

De afgelopen keren lag buikbaby dwars, maar ik heb wel het gevoel dat ze inmiddels gedraaid is. Al moet ik zeggen dat ik dat dus heul niet bij mezelf kan voelen .. Ik zit weleens te prikken in mijn buik, maar ik kan echt geen kontje of beentje of hoofdje van elkaar onderscheiden :') .. Dus we zullen zien .. over 2 weekjes gaan we het horen :)

Mijn man kwam om 16 uur van het werk en *zucht steun zeur puf hijg hijg* want warm en slecht geslapen en weet ik het wat. Ik blij dat ie eindelijk thuis is .. zodat we de zorg en het gekibbel en de korte lontjes van B&D samen konden handelen ... Meent meneer dat ik dat nu ook nog wel even alleen af kan tot de kindjes naar bed gaan ofzo want hij ligt boven in bed :( .. Daar is het laatste woord nog niet over gezegd als ie straks wakker wordt :(
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:16:01 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163932460
Twink, een meisje bij mij op gym heeft dat idd ook gehad en die krijgt nu een ks.
Maar wat je zegt, aan een ks zitten ook weer veel nadelen. Ik wil daar niet te licht over denken, vooral omdat er ook nog een peuter hier rondloopt die zijn mama nodig heeft.
Ik heb steeds gedacht: kop in het zand, dan heb ik straks maar één dag hel en daarna weer genieten met mijn mooie gezinnetje. Maar naarmate het dichterbij komt, blijkt dat toch niet zo te werken :').
KuikenGuppy
pi_163932608
Vervelend die gevoelens meiden, hoop dat er goed naar jullie gevoel geluisterd wordt en het goeie bevallingsverhalen gaan worden :*
  vrijdag 22 juli 2016 @ 17:24:45 #38
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_163932734
ik denk dat er zeker als je wel een keizersnede wenst er best wat mogelijk is, tegen advies thuis of poliklinisch is denk ik een stuk lastiger in nl.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Manager PR/Moderator vrijdag 22 juli 2016 @ 17:24:58 #39
269689 crew  Viv
pi_163932739
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:16 schreef Burdie het volgende:
Ik heb steeds gedacht: kop in het zand, dan heb ik straks maar één dag hel en daarna weer genieten met mijn mooie gezinnetje. Maar naarmate het dichterbij komt, blijkt dat toch niet zo te werken :').
Op zich een zinnige strategie, want een mens lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Moet je alleen wel je kop écht in het zand weten te houden tot de bevalling begint, en niet af en toe boven komen spieken. ;)
pi_163933752
Vriendin van mij had ook een erg traumatische bevalling met uiteindelijk een vacuüm verlossing (die ook nog eens een paar keer los schoot)

Ze heeft er een jaar later bij de gyn op gehamerd dat ze een ks zou krijgen bij een tweede. Gyn had toegezegd. Maar eenmaal weer zwanger heeft ze wel haar poot stijf moeten houden want gyn probeerde haar toch steeds om te praten |:( uiteindelijk heeft ze een ks gehad en dat Was voor haar zon geruststelling! Herstel ging ook veel sneller ^O^
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:02:14 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163933812
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:20 schreef BlueEyes het volgende:
Vervelend die gevoelens meiden, hoop dat er goed naar jullie gevoel geluisterd wordt en het goeie bevallingsverhalen gaan worden :*
Dat is wat ik ook wil zeggen :Y

Mies, fijn dat er niks is, maar de houding is natuurlijk niet je van het. Hopelijk draait ze nog!

Hier wordt het uitbuiken van een 3 gangen high tea, pfffft. En een aantal dingen toch gegeten, die ik normaal niet zou nemen (gerookte zalm, rauwe ham, aardappelsalade), maar goed: kleine hoeveelheden en erg lekker. Op een belabberde stoel alleen. Meneertje is erg druk vandaag en dubbelgeklapt zitten hielp niet bepaald :D

Op de terugweg nog een mazzeltje bij de hema. Ze hebben dé broeken weer! Nog maar eentje meegenomen.

Aan het fietsen merk ik dat onze uk wel degelijk is ingedaald :+
Nu vanavond op de bank!
pi_163933893
Burdie, je weet waar je kunt aankloppen als het over je rechten gaat, hè? Wat betreft die groeiecho: er is niks mis met "bedankt voor je advies, maar ik maak geen gebruik van je aanbod." Zonodig herhalen ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 18:11:28 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163934023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:05 schreef WupWup het volgende:
Burdie, je weet waar je kunt aankloppen als het over je rechten gaat, hè? Wat betreft die groeiecho: er is niks mis met "bedankt voor je advies, maar ik maak geen gebruik van je aanbod." Zonodig herhalen ;)
Ja, dank je :) :*.
KuikenGuppy
pi_163935189
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:16 schreef Burdie het volgende:

Dus die 1 dag hel draait dan, naarmate de UD dichterbij komt, om naar misschien wel meerdere dagen (psychische) hel ;)
Ik hoop dat je goede ondersteuning in deze kunt vinden :Y

En inderdaad bij die vriendin van mij was bij die 2e de keizersnede echt een verademing, en het herstel viel ook alles mee :Y . Ze kijkt met een heel goed gevoel op het hele gebeuren terug ^O^
pi_163936751
Wat naar om te lezen dat zoveel vrouwen hun bevalling traumatisch hebben ervaren.. Aan de andere kant ook zo herkenbaar, het zorgt hier ook voor alle ellende. Maar de ellende is hier vooral ontstaan door het hele circus eromheen, slecht informeren, niet gehoord voelen etc. Ik wil heel graag vaginaal bevallen. Maar dan wel op mijn manier en met mijn gevoel. En niet geleefd worden door ziekenhuisprotocollen. Ik kan me goed voorstellen dat er vrouwen zijn die kiezen voor een ks door eerdere ervaringen. Voor iedereen die ermee worstelt, heel veel sterkte, je kunt dit en ik hoop echt dat de komende bevalling helend zal werken :*

Mijn high tea was leuk, lekker en gezellig! En ik heb het cadeautje voor mijn vk afgekregen, nu die voor mijn doula nog. Baby mag dus nog even blijven zitten, ben nog niet klaar ;)
En ik blijf het bizar vinden. Een maand of 2 geleden had ik dit dus niet gekund, gewoon helemaal niet. En nu, hoogzwanger, loop ik een km of 5, heb ik de hele dag iemand om me heen en het gaat gewoon. Ben wel doodop, maar niet psychisch weer helemaal in de kreukels of labiel. En het steekt aan de andere kant enorm, alles wat ik niet gekund heb en heb moeten missen..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_163939509
Burdie :*
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:57:28 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163940784
Rituals heeft een babylijn. En al ben ik van de neutrale spullen, de bodylotion die ik vandeweek kreeg ruikt zo goddelijk. Heerlijk om je zelf mee in te smeren! :)

Andere feelgood tip. Drink ijskoude gazpacho op dit tijdstip :9~
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:07:12 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163941075
Marjolijntje, zo fijn om te horen dat het zo goed gaat! Vergeet die laatste zinnen van je post. Dat ligt nu achter je :)
pi_163941372
:* voor alle nare ervaringen rondom de bevalling.
Hoop dat jullie nu een andere kant gaan zien (vaginaal of ks) en dat je er goed op terug kan kijken.
Het kan ook zo mooi zijn, ik gun het iedereen om dat te ervaren.
pi_163942074
Gefeliciteerd SQ en Levi!

En wat naar, Burdie, dat je er zo tegenop ziet... Ik heb ervaren dat mijn vervelende ervaring bande eerste bevalling me geholpen heeft tijdens de tweede. Nog beter weten wat je wel/niet wilt bijvoorbeeld. Ik zag er volgens mij niet zo enorm tegenop, dat weet ik niet meer zo goed. Nou ja, je hebt er misschien niets aan, maar wat ik vooral wil zeggen is dat na een vervelende eerste bevalling een fijne tweede kan volgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')