abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163949084
:* voor alle slechte nachten.
Laat het maar snel wat afkoelen dat scheelt alweer iets qua slapen.

Twink goed dat je voor een airco gaat kijken als je daardoor beter gaat slapen.
2 van die kleintjes erbij is zo vermoeiend en je moet nog even dus nachtrust is wel zo fijn.

Ik heb gelukkig het zelfde als fien. 2 a 3 x plassen en dat doe ik half slapend. Mats slaapt ook weer beter maar als die wakker wordt dan plof ik naast hem neer en slaap daar verder.

Mies misschien is je meisje weer aan het draaien? Ik zou toch even bellen met de vk al is het maar zodat ze ervan op de hoogte is dat je zoveel harde (en ook een paar pijnlijke) buiken hebt. Laat haar dan maar bepalen wat verstandig is.

Crump fijn dat de hulp troepen gearriveerd zijn ^O^
:% maar *O* :+

Ik wil ook wel maar het mag nog niet van mijn man want hij heeft 4 augustus pas vakantie :D
pi_163949221
Slapen gaat hier gelukkig nog wel goed, moet alleen echt iets vroeger naar bed... :P

Vandaag 25 weken en vanmiddag een 3/4D echo. O+ ben erg benieuwd naar ons kereltje.
S. 2014
J. 2016
pi_163949260
Hier is de hitte ook niet weg te krijgen uit huis. En peuter is helemaal lekgeprikt door de muggen :X snachts hebben we zijn deur open omdat ik zijn raam niet open durf te zetten snachts. Hij heeft wel heerlijk geslapen trouwens.

Ik denk dat ons dametje boos is over de ctg van gisteravond :D sinds thuiskomst al steeds harde buiken. Dus wederom erg slecht geslapen... :O

Cygne, ik duim voor je dat het goed zit! :*

Wisseldag vandaag...37 weken, dus meldt *)
pi_163950118
Weer thuis.
En het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In de baarmoeder zat een vruchtzakje. Nog geen vruchtje te zien maar dat was prima voor nu zei de arts. Ook geen bloedingen te zien en ook geen bloedverlies meer. De pijn kwam van mn linker eierstok die flink opgezet was. Veel drinken en rustig aan doen dus.

Die bbz kwam wel weer even heel dichtbij. Was er flink verdrietig over. :'(
pi_163950302
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:50 schreef Cygne het volgende:
Weer thuis.
En het is geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In de baarmoeder zat een vruchtzakje. Nog geen vruchtje te zien maar dat was prima voor nu zei de arts. Ook geen bloedingen te zien en ook geen bloedverlies meer. De pijn kwam van mn linker eierstok die flink opgezet was. Veel drinken en rustig aan doen dus.

Die bbz kwam wel weer even heel dichtbij. Was er flink verdrietig over. :'(
Wat fijn dat het op de goede plek zat! En wat fijn dat er meteen gekeken is, dat je meteen mocht komen. Ik hoop echt zo dat dit vruchtzakje jouw kindje gaat worden O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:01:36 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163950306
Cygne, wat een schrik :*. Maar dit is eigenlijk goed nieuws hè! Je embryo is gezond, gedeeld, genesteld en nog op de juiste plek ook O+ *O*.
KuikenGuppy
pi_163950416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:01 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat fijn dat het op de goede plek zat! En wat fijn dat er meteen gekeken is, dat je meteen mocht komen. Ik hoop echt zo dat dit vruchtzakje jouw kindje gaat worden O+
O+
Er ging wel t een en ander mis. Dienstdoende aio van vannacht had een afspraak gemaakt om 9u op de poli vroege zwangerschap. Die poli bleek niet open te zijn in t weekend. Toen maar een verpleegkundige aangeklampt op de ivf. Daar wisten ze van niks. In mn dossier ook niet. En het was druk met puncties en terugplaatsingen. Bijna anderhalf uur moeten wachten (ondertussen 3 keer naar de wc gerend om te spugen). Maar ze hebben me er tussen kunnen proppen. O+ Bij een ontzettend lieve arts die het allemaal heel goed begreep. Voor nu is t in elk geval goed. O+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:10:52 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163950430
Cygne, ik hoopte al op een positief bericht als ik thuis zou komen :) Spannend allemaal voor je :*

De nacht was zo belabberd. Was het even flink zat met zwanger zijn. Zo'n uurtje MiB deed me weer zó goed net. Heeeeeerlijk gesport! Alleen die grondoefeningen kan ik gewoon niet. Mijn bekken zegt dan echt: no way.

Erna met wat al bevallen dames aan de koffie gezeten. Eentje alweer na twee weken :o Die gesprekken waren een goede voorbereiding op ons bevallingsgesprek maandag. Fijne tips! O+

En nu maar weer koffie c_/
pi_163950483
Jeetje Cygne gelukkig hebben ze je toch geholpen! Wat n stress :'(
Nu maar lekker rustig aan doen :*

Fijn dat het er goed uit zag verder *O*
pi_163950485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 04:21 schreef Quoi het volgende:

Bluezz, ik las 'kotsen' :') Ik kan je niet helpen. Ik lees geen woord tijdens al die maanden en al die zelfhulpboeken vind ik zó stom. Liggen onaangetast in de kast. Ofwel: zeer persoonlijk. Jullie vinden vast iets leuks of iemand anders heeft hier een suggestie :)
Kotsen :D
In ieder geval bedankt voor je reactie!
pi_163950520
Cygne pff wat een schrik....

Wat toevallig dat jullie t nu net over gewenste kz hebben...ik ga dit a.s maandag aankaarten bij de gynaecoloog. Hij blijft steeds terug komen op een natuurlijke bevalling. Maar nu ik richting de 35 weken ga droom ik gewoon weer over de spoed kz van de 1e wordt echt met hartkloppingen wakker en kom niet meer in slaap.. hele zwangerschap heb ik al het idee wanneer gaat het nu dan mis ???
Ik krijg dat er echt niet uit...
Blijf de zinnen van de gynaecoloog van ons flint horen een dag later en we hadden een andere afloop...

Nu dit in combinatie met de pijn in mn bekken slopen me echt... kom plan die keizersnede maar dan kan ik me op die datum gaan richten...ik weet zeker dat dat mij zoveel rust geeft.... dus ben benieuwd maandag...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_163950556
Cygne, wat een schrik! Maar wat een fijne geruststelling, fijn dat ze jullie er tussen konden proppen en je een lieve arts had. Ik duim voor jullie zo gewenste kindje, groei maar, groei O+
pi_163950619
Cygne wat fijn dat alles goed is! Hopelijk snel een kloppend hartje O+
pi_163950758
Oh gelukkig Cygne! Opluchting!
pi_163950944
Wat een opluchting Cygne! Nu hopen op een vruchtje O+ heb je niet komende week weer een echo of is die van vandaag in plaats van? Zou er komende week wel een vruchtje zichtbaar moeten zijn?

Fijn dat de MiB je zo goed doet Quoi!

Ik heb de verloskundige maar niet gebeld. Zolang ik zit heb ik geen harde buiken meer, alleen met lopen is mijn buik nu heel hard, maar voel er verder niks van. En misschien hoort ie wel hard te zijn in verticale positie en let ik er nu gewoon te veel op. Ik weet 't allemaal niet. Echt, hogere wiskunde is niks bij een zwangerschap :P
Heb net toch ook maar nieuwe slippers gekocht in maat 40 (normaal 38). M'n voeten zijn zo dik :o niks zit meer lekker.
  Manager PR/Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 13:12:49 #91
269689 crew  Viv
pi_163951658
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 12:09 schreef Cygne het volgende:
Voor nu is t in elk geval goed. O+
Wat fijn zeg! O+
pi_163951950
Cygne wat fijn!
:)
pi_163952046
Ik heb gewoon al een week verlof... En dat al met 31 weken.
Lang leve de zomervakantie! :o

Babykamer is zo goed als klaar, maar alles is nog vrij wit. Hebben ze bv. bij de Ikea leuke oppimpspulletjes voor de babykamer?
:)
pi_163952642
Zijn er hier dames met ervaring met zwangerschapsdiabetes?

Ik vraag me iets af. :?

Ik moet mijn waarden meten 1 uur na elke maaltijd en die moeten onder de 140 zitten (in Nederland liggen de waarden anders, ik denk dat 140 in Belgie overeenkomt met 7,8 in Nederland). Dat is bij mij altijd het geval in deze 4 dagen dat ik meet.

Nu, ik stel mezelf de vraag: is het alleen die waarde na één uur die telt? Maakt het niet uit dat je daarvoor te hoog zit?

Want zoals net, 3 kwartier na de maaltijd meet ik voor mezelf en had ik 161 (ik voel dit ook, door mijn maagoperatie merk ik meteen als ik te veel gegeten heb ofzo, dan voel ik mij tien - vijftien minuten niet goed). 1 uur na de maaltijd - dus mijn 'officiële waarde' - was mijn waarde wel weer goed: 129.

Moet ik met die waarde van 161 dan rekening houden? Of maakt die waarde niet uit, zolang het na één uur maar OK is?

Ik ga maandag eens bellen naar het ziekenhuis, maar ben er mijn kop over aan het breken. :?
pi_163952750
Gelukkig, Cygne!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 13:52:22 #96
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163952788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 13:46 schreef Saarah het volgende:
Zijn er hier dames met ervaring met zwangerschapsdiabetes?

Ik vraag me iets af. :?

Ik moet mijn waarden meten 1 uur na elke maaltijd en die moeten onder de 140 zitten (in Nederland liggen de waarden anders, ik denk dat 140 in Belgie overeenkomt met 7,8 in Nederland). Dat is bij mij altijd het geval in deze 4 dagen dat ik meet.

Nu, ik stel mezelf de vraag: is het alleen die waarde na één uur die telt? Maakt het niet uit dat je daarvoor te hoog zit?

Want zoals net, 3 kwartier na de maaltijd meet ik voor mezelf en had ik 161 (ik voel dit ook, door mijn maagoperatie merk ik meteen als ik te veel gegeten heb ofzo, dan voel ik mij tien - vijftien minuten niet goed). 1 uur na de maaltijd - dus mijn 'officiële waarde' - was mijn waarde wel weer goed: 129.

Moet ik met die waarde van 161 dan rekening houden? Of maakt die waarde niet uit, zolang het na één uur maar OK is?

Ik ga maandag eens bellen naar het ziekenhuis, maar ben er mijn kop over aan het breken. :?
Ze laten je niet voor niets meten na een uur ipv direct.

Het gaat erom of je lichaam nog genieg insuline maakt/voldoende reageert op de glucose om die te verwerken en de waarde na een uur normaal te laten zijn.

Dat uur is dus belangrijk. In NL moet je trouwens vaak pas twee uur na de maaltijd meten en dan moet het 7 zijn.

Bij iedereen kan het na het eten de waarde hoger zijn, ook zonder DG, het gaat erom wat je lichaam daarmee doet.

(Overigens zijn de afkapwaarden bij 'gewone' diabetes veel hoger, vanwege de baby zijn ze al extra voorzichtig. Bij DG heb je ook niet zozeer diabetes maar is het meer een kwestie van slechtere glucosetolerantie,slechter verwerken. Als er grote problemen zijn om het met een dieet onder controle te houden dan was er vaak al een onderliggende diabetes type 2)
Kwak
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:03:00 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_163953047
Precies dat wat Kwak zegt Saraah. Dat de waarden direct na het eten hoger zijn is normaal :)

En Soof, ja natuuuuuuuurlijk heeft Ikea oppimpspul. Hebben ze ook iets anders dan? :+
  zaterdag 23 juli 2016 @ 14:38:43 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_163953945
Cygne, wat een schrik! Gelukkig ziet alles er vooralsnog goed uit :*
disclaimer
pi_163954100
Wat schrikken, Cygne! Maar wat fijn dat alles goed lijkt. Nu rustig verder broeden...
(En wat lomp van die afspraak, dat kan echt niet :{w )
pi_163954577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 14:46 schreef marel88 het volgende:
Wat schrikken, Cygne! Maar wat fijn dat alles goed lijkt. Nu rustig verder broeden...
(En wat lomp van die afspraak, dat kan echt niet :{w )
Niet zo handig van die aio nee. Gelukkig dat ik een verpleegkundige kon aanspreken. Anders hadden we er de hele dag gezeten. |:(

Maar echt zo verschrikkelijk opgelucht. Zo'n bbz met spoedoperatie wil ik nooit meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')