SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Hier in Wijchen ook wakker geworden rond 7:45 Flinke flits en een paar behoorlijke knallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:13 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven gerommel.
Allerlei clusters van onweersbuien ontstaan hier in de buurt.
-edit 8:20u-
Het gutst er nu wel lekker uit
De regensites zijn kapot. Zo geven ze aan dat er in Assen en omstreken amper wat is gevallen. Nou, de straten stonden op sommige plekken behoorlijk blankquote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:25 schreef roislecxe het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig maar een half dagje werken, want dat was een belachelijk kort nachtje.
Dat waren zeer lokale en voor jou bestemde buienquote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
De regensites zijn kapot. Zo geven ze aan dat er in Assen en omstreken amper wat is gevallen. Nou, de straten stonden op sommige plekken behoorlijk blank
twitter:hansterbraak twitterde op vrijdag 22-07-2016 om 09:24:59#Hagelstorm in Niederösterreich gisterenavond met veel schade. 35cm dikke laag hagel.https://t.co/7U4rKNtWji https://t.co/DPi1wWVula reageer retweet
Hier ook in korte tijd van 26 naar 22 gegaanquote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier stond het net te hozen maar maakt niet uit want het is nu nog maar 22,5 graad binnen
Na een nachtje de ventilator aan te hebben gehad die op balkon stond.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hier ook in korte tijd van 26 naar 22 gegaan
Ja de hond is er ook naar wat gelukkig mee hahaquote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hier ook in korte tijd van 26 naar 22 gegaan
Het schampt echt, hoor het in de verte maar verder niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Na een nachtje de ventilator aan te hebben gehad die op balkon stond.
Is het binnen 25.5. Buiten is het lekker bewolkt en frisser.
Maar jammer genoeg trekt het onweer (nu) weer ten westen voorbij
Erg donker hier, geen onweer nog wel wind en regen. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:29 schreef ACT-F het volgende:
Mooie shelf richting Enschede. Het trekt in Goor helemaal dicht en de eerste knallen zijn te horen.
Ondanks de regendruppelsquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja de hond is er ook naar wat gelukkig mee haha
idd ik hoorde het net ook in de verte. Maar het is heerlijk buiten.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
Het schampt echt, hoor het in de verte maar verder niets.
Hoe meer hoe beter... Maar dan wel graag met een flinke shelfquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onweer is best wel lomp de ene na de andere inslag.
Ik zit hier in Deurne dus hopelijk krijg je ook nog watquote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hoe meer hoe beter... Maar dan wel graag met een flinke shelf
en dat ie over Venlo gaat
Nog een tijdje wachten en de zon komt weer door de wolken..
Kunnen we weer gaan zweten van de benauwdheid
Ik denk dat ik moet gaan verhuizen naar de andere kant van de maas.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik zit hier in Deurne dus hopelijk krijg je ook nog wat
quote:
22-07-2016 Prio 1 P 1 Woningbrand Wierdensestraat 96 7443AH Nijverdal 055441 055462 055341 DYNAquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Damn ineens een flits en explosie in Nijverdal.
Was wel ver weg maar ging loeihard. Denk richting Almelo ofzo ook.
Ik zie dat hier ook vaak gebeuren bij de Peel dat een wolk gewoon opsplitst en zo om Deurne gaat haha.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:04 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik moet gaan verhuizen naar de andere kant van de maas.
Die houd alles tegen.
Het onweert en regent toch wel redelijk nu.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:18 schreef zlotka het volgende:
Misschien vanmiddag nog een 2e ronde in Twente? Tot nu toe wat gedonder en een beetje regen maar niet veel bijzonders
Het valt me nog mee, vooral het onweer. Maar goed, KNMI geeft aan dat er vanmiddag weer kans is op buien dus wie weet. In ieder geval lekker afgekoeldquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het onweert en regent toch wel redelijk nu.
Er komt heus nog wel wat.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:18 schreef zlotka het volgende:
Misschien vanmiddag nog een 2e ronde in Twente? Tot nu toe wat gedonder en een beetje regen maar niet veel bijzonders
In de buurt?quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:22 schreef zlotka het volgende:
[..]
Het valt me nog mee, vooral het onweer. Maar goed, KNMI geeft aan dat er vanmiddag weer kans is op buien dus wie weet. In ieder geval lekker afgekoeld
edit: 1 minuut later flits:boem tegelijk. Daar ging iets knap hard
Hier is op de markt brand. Niet door bliksem, maar wel opgeschaald naar GRIP vanwege historische panden.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In de buurt?
P 1 Woningbrand Goorsestraat 189 7482CE Haaksbergen 054541 054561 051131 DYNA
Het onweert toch wel stevig hoor
Wel in de buurt, maar denk een boom oid. Jij zit in Goor als ik het goed heb héquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
In de buurt?
P 1 Woningbrand Goorsestraat 189 7482CE Haaksbergen 054541 054561 051131 DYNA
Het onweert toch wel stevig hoor
Nog steedsquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:31 schreef zlotka het volgende:
[..]
Wel in de buurt, maar denk een boom oid. Jij zit in Goor als ik het goed heb hé?
Grappig, ik zit daar nu vlak om de hoek. Kwam nog een brandweer voorbij. (nou ja, ik zit nu op de Dr. Prinsstraat)quote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier is op de markt brand. Niet door bliksem, maar wel opgeschaald naar GRIP vanwege historische panden. [ afbeelding ]
Buurmanquote:
Buurvrouwquote:Op vrijdag 22 juli 2016 11:36 schreef Jojoortje het volgende:
In Hengelo Overijssel is het nat en donker.
Als ik op buienradar kijkt lijkt er nog wel wat te komen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 10:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ondanks de regendruppels
vond mijn hond het net ook lekker buiten.
Normaal dan loopt ze vlak langs een muurtje als het regent.
En nu liep ze gewoon... alsof er niks aan de hand was.
[..]
idd ik hoorde het net ook in de verte. Maar het is heerlijk buiten.
Nog wat na gedruppel van een buitje.
Tijd voor tweede ronde zoals vanochtendquote:Op vrijdag 22 juli 2016 15:25 schreef Fred0w het volgende:
Vies benauwd in Zeeland, maar dat is al dagen zo.
Tijd voor wat regen.
Net ook op jacht geweest. 6 gevangen. Overal zitten horren voor de ramen. Waar komen die krengen toch vandaanquote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die warmte oke maar die muggen hier.. En die hor lijkt ook Maar weinig te doen
Kieren tussen de horren? Ik heb hier ook horren voor de ramen en de deur, nog geen muggen kunnen ontdekken. Wel lekker dat het even wat koeler is, afgelopen nachten waren drama.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:46 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Net ook op jacht geweest. 6 gevangen. Overal zitten horren voor de ramen. Waar komen die krengen toch vandaan![]()
Ja misschien. Heb de meeste wel gevangen denk, en alles is nu donker.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Kieren tussen de horren? Ik heb hier ook horren voor de ramen en de deur, nog geen muggen kunnen ontdekken. Wel lekker dat het even wat koeler is, afgelopen nachten waren drama.
Nee, dat is allemaal voor de Belgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:57 schreef roislecxe het volgende:
Zie ik trouwens weer zulk nachtelijk onweer langzaam richting Breda schuiven
Wij hadden er zeker 20 . Ook overal horren alleen bij onze deur naar de tuin zo'n stom ding hangen met van die flappen. Was volgens vriend ook prima en net zo goed als een plissé hordeur die eigenlijk wilde.. Maarja die was 6x zo duur ofzo.. Naja ik vind die ¤50,- nog teveel die we aan dat ding betaald hebben want nu hebben we nog muggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:46 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Net ook op jacht geweest. 6 gevangen. Overal zitten horren voor de ramen. Waar komen die krengen toch vandaan![]()
Het lukt hier wel aardig met slapen itt voorgaande jaren. Ventilator indirect op je gezicht en je hebt altijd een koele wind.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 01:14 schreef RiKe het volgende:
27 graden in de kamer, met de ventilator aan en het raam open (buiten is het 19 graden volgens de meter).
Dat wordt WEER een slapeloze nacht.....
Ik heb stiekem het schild aangezet toen ik naar Zeeland vertrok vanavond.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 23:57 schreef roislecxe het volgende:
Zie ik trouwens weer zulk nachtelijk onweer langzaam richting Breda schuiven
Volgens buienradar zo rond 18:00-20:00quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:16 schreef Resistor het volgende:
Ik was van plan om in de tuin van mijn ouders (die toch niet thuis zijn) te gaan wokken (inclusief meters hoge vlammen in de pan), maar als ik nu zie wat er in Duitsland zit en langzaam naar het westen trekt denk ik toch maar dat ik het 'gewone' barbecuevlees tevoorschijn haal, en op eigen balkon ga zitten barbecueėn.
Ik heb geen idee wanneer het hier is, maar als ik thuis-thuis zit kan ik altijd nog voor de grillpan kiezen.
Zo een bui hing rond vijf uur boven Zeeland, het ging aardig los!quote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:22 schreef ACT-F het volgende:
Belgiė gaat kapot met die stilhangende buien.
Het is ook vervelend benauwd. Dus qua vochtigheid zitten we qua triggers wel goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 09:25 schreef Resistor het volgende:
Ik heb 0,0 vertrouwen in die buienradar tegenwoordig. Er kunnen spontaan buien ontstaan in de vochtige lucht.
En nog paar andere plekken ten noorden van Eindhoven.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:02 schreef Drugshond het volgende:
Sat24
Boven Nijmegen is iets aan het ontstaan.
Hier precies hetzelfdequote:Op zaterdag 23 juli 2016 14:53 schreef Fred0w het volgende:
Hier is het 22 graden, maar het voelt aan als 30.
hahahaquote:Op zaterdag 23 juli 2016 17:43 schreef tralalala het volgende:
Haha, echt uit het niets dikke hagel hier in Ede, niet opbouwend maar gewoon gelijk volop.
De halve buurt is was hier aan het bbq'en, hoop gescheld.
Hoop blauwe rook nu ook door bbq's die gedoofd worden door het water.
Dat is dan weer het voordeel als je daar woont.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 19:59 schreef Klonk het volgende:
Ben benieuwd wanneer de lokale hittegolf hier in Noord en Midden limburg ten einde gaat komen. Elke dag 25+ plakt er weer een dag aan vast.
Meh, weet niet of het een voordeel isquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is dan weer het voordeel als je daar woont.
dan heb je een probleem idd.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Meh, weet niet of het een voordeel is![]()
Hou heel veel van mijn Limburgse vrouw en ben hier 9 maanden per jaar gelukkig maar in de zomermaanden vraag ik me wel eens af waarom ik vanuit het relatief koelere puntje van Drenthe zo nodig moest verhuizen naar de tropen van Nederland
Gelukkig welquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:33 schreef aloa het volgende:
[..]
dan heb je een probleem idd.
Van mij mag de zomer één grote hittegolf zijn![]()
Valt uiteraard meestal tegen.
Nou... dit benauwde pokke plak weer mag je komen halen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is dan weer het voordeel als je daar woont.
Ik ook met mijn grote mond. Sorry lieve zuiderburenquote:Op zaterdag 23 juli 2016 02:22 schreef ACT-F het volgende:
Belgiė gaat kapot met die stilhangende buien.
oepsquote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ook met mijn grote mond. Sorry lieve zuiderburen![]()
![]()
Ransberg (B):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/HugoMathues/with_replies
Ieder zo zijn ding.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:59 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nou... dit benauwde pokke plak weer mag je komen halen.
Geef mij maar de temperatuur maar die ze nu op Texel hebben.
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ook met mijn grote mond. Sorry lieve zuiderburen![]()
![]()
Ransberg (B):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/HugoMathues/with_replies
Drenthe verruilen voor Limburg is soberso een slecht plan. Je blijft er maar mooi ookquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Meh, weet niet of het een voordeel is![]()
Hou heel veel van mijn Limburgse vrouw en ben hier 9 maanden per jaar gelukkig maar in de zomermaanden vraag ik me wel eens af waarom ik vanuit het relatief koelere puntje van Drenthe zo nodig moest verhuizen naar de tropen van Nederland
Hier heb ik het van vrijdag 27.5 naar vanmorgen 24.0 gekregen.quote:
Was gezellig in München?quote:Op zondag 24 juli 2016 14:39 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben vandaag van München naar Nederland gereden. Elke x kilometer werd het een graad warmer
En dat komt niet alleen doordat het vroeg nou eenmaal frisser is
Niets tegen te doen eigenlijk. Als de warmte eenmaal in de muren zit, dan zal de lucht in huis snel weer op dezelfde temperatuur zijn na het sluiten van deuren en ramen. En als je 's avonds de boel open zet dan zit de tent zo vol muggen.quote:Op zondag 24 juli 2016 10:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier heb ik het van vrijdag 27.5 naar vanmorgen 24.0 gekregen.![]()
Maar moet wel constant alles openstaan en absoluut niks dicht gooien want dan is het in no time weer 27.
Koop bij de Marskramer van die 2 euro plakhorren. Echt. Werken als een tiet. Klittenbandje op je kozijn plakken, het gaasdoek er tegenaan. Weg muggen en tochten maar. Klittenband en doek zitten in 1 doosje. Meer heb je niet nodig.quote:Op zondag 24 juli 2016 18:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Niets tegen te doen eigenlijk. Als de warmte eenmaal in de muren zit, dan zal de lucht in huis snel weer op dezelfde temperatuur zijn na het sluiten van deuren en ramen. En als je 's avonds de boel open zet dan zit de tent zo vol muggen.
Bij mij binnen is het 28°C.
Binnen loopt het nog steeds op anders met alle ramen al de hele dag en nacht en dag openquote:
Het is maar wat je lekker bindquote:
85% hierquote:Op zondag 24 juli 2016 20:43 schreef bondage het volgende:
[..]
Het is maar wat je lekker bind![]()
Hier is het ook rond de 24 graden, met een luchtvochtigheid van 80%. Vind ik niet zo fijn.
Echt waarquote:Er ontstaat door de kou ter plekke een enorm hogedrukgebied (thermisch gedreven flitshoog?). Hieruit is af te leiden dat we toch langzaam maar zeker weer richting het koude seizoen gaan.
Hij heeft geen ongelijkquote:
Hier aan de andere kant van de Maas is het er wel flink uit gekomen. Met hagel en alles. Wel een kort buitje, maar toch veel.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:47 schreef -CRASH- het volgende:
Komt er een mooie rode pit op Venlo af... Dus je verwacht wel een flink buitje
Maar nee.. poef... WEG voordat ie de maas overkomt. En 5 druppels gevallen
zo mag het een poosje blijvenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 08:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Prima zonnige start van de dag zo.
ik ben juist een koukleum dus als het lekker warm is ben ik in mn elementquote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:08 schreef sararaats het volgende:
lekker weertje vandaag. niet te warm. net goed want ik kan niet tegen de hitte.
dan smelt ik als een jelly hihi.
volgens mij zitten jullie nog tot de oren in de nattigheid van maand geleden, of valt dat mee?quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:06 schreef Klonk het volgende:
Prima weertje in Limburg, zonnetje, wolkje, graad of 23, geen nattigheid. Puik 5 sterren 10/10
Verre van, best droog hier, regio waar ik woon heeft nu de hoogste fase qua natuurbrand alarm.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgens mij zitten jullie nog tot de oren in de nattigheid van maand geleden, of valt dat mee?
Uitstekend idee geweest om een weekje Limburg te plannen deze week. Morgen lijkt het voor het eerst een iets mindere dag te worden maar dat is toch mijn laatste dag hier.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:06 schreef Klonk het volgende:
Prima weertje in Limburg, zonnetje, wolkje, graad of 23, geen nattigheid. Puik 5 sterren 10/10
Goed voor de plantjesquote:
Lekker he. Als je het hier zo leest, dan hebben we het toch vaak heel goed vergeleken met de rest van Nederland.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:06 schreef Klonk het volgende:
Behalve als de verwarming wat te hoog aangaat, wat we dan ook wel eens hebbenquote:Op donderdag 28 juli 2016 01:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekker he. Als je het hier zo leest, dan hebben we het toch vaak heel goed vergeleken met de rest van Nederland.
Toch inmiddels geleden dat het lang geregend heeft? Begin juli of zo?quote:Op donderdag 28 juli 2016 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Ligt het nou aan mij of heb je eigenlijk zelden tot nooit meer buien maar vrijwel altijd slepende frontjes die uren doorzeiken..
Que? Het regent hier al vanaf 7 uur vanochtend af en aan. Soms miezer, soms 10 minuten droog. Beetje alsof je door een slecht werkende spraydouche rijdt..quote:Op donderdag 28 juli 2016 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch inmiddels geleden dat het lang geregend heeft? Begin juli of zo?
wordt steeds gekker.quote:Op donderdag 28 juli 2016 15:44 schreef Frutsel het volgende:
'41mm in IJsselmuiden in een half uur', volgens Jan Visser
quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Je merkt al dat het steeds vroeger donker wordt.
Dit soort mensen kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nee lekker donkere avonden en dan gezellig thuis met warmte en gezelligheid en knus
Nee, lekkere zwoele avonden met bier, wijn en een vuurtje buiten, dat is gezellig! Televisie, wat is dat?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nee lekker donkere avonden en dan gezellig thuis met warmte en gezelligheid en knus
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
ben jij belazerdquote:Op donderdag 28 juli 2016 22:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik wil dat het eeuwig zomer blijft...
Dat dus. Gewoon lekker het hele jaar zomer, lang licht.quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja leuk als je werkeloos bent misschien.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
same here....quote:Op donderdag 28 juli 2016 22:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon op en top zomerweer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:30 schreef Klonk het volgende:
Ziet er trouwens (naar mijn bescheiden niet van zomer houdende mening) helemaal niets slecht uit. Tussen de 20-25 graden de komende tijd. Helemaal niets mis mee
Kijk naar de muggen... die hebben nu feest.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
See what i did there? Ik kan tevreden zijn met normaal zomerweer. Maar als het om winter gaat is een paar graden boven nul ineens superkut en winteronwaardig en moet het tientallen centimeter sneeuwen met een bulderende oostenwind. Want dat is echt Nederlands winterweer
Dat heeft geen zak met de zachte winter te maken maar alles met het natte voorjaar en begin van de zomer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kijk naar de muggen... die hebben nu feest.
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:39 schreef Straatcommando. het volgende:
See what i did there? Ik kan tevreden zijn met normaal zomerweer. Maar als het om winter gaat is een paar graden boven nul ineens superkut en winteronwaardig en moet het tientallen centimeter sneeuwen met een bulderende oostenwind. Want dat is echt Nederlands winterweer
Maar goed, als je ziet met welk gemak het elk jaar, al is het maar kort, echt zomerweer wordt en dat in de winter niet kijkt te lukken is ook niet echt leuk.quote:
Natuurlijk wel...30+quote:Op vrijdag 29 juli 2016 21:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon op en top zomerweer.hoeft echt geen 30 plus te zijn. Al is dat wel leuk
Een liefhebber van winterweer heeft het maar zwaar in Nederlandquote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar goed, als je ziet met welk gemak het elk jaar, al is het maar kort, echt zomerweer wordt en dat in de winter niet kijkt te lukken is ook niet echt leuk.
JAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.quote:Topdrukte: 21 vallende sterren per uur aan de Brabantse hemel
EINDHOVEN - Zet je wekker en doe een wens, want de komende nachten zullen er veel vallende sterren te zien zijn. De nacht van vrijdag op zaterdag is het zuiden van onze provincie zelfs dé plek om het fenomeen te spotten, want door dikke wolkenvelden is de sterrenregen in de rest van het land nauwelijks te zien.
In de nacht van zaterdag op zondag is het opnieuw feest. Rond drie uur 's nachts worden 21 vallende sterren per uur verwacht. In het hele land zijn dan opklaringen mogelijk.
De vallende sterrenregen wordt veroorzaakt door meteorenzwermen en losse meteoren die met hoge snelheid doordringen tot in de dampkring. Door verbranding van deze ruimtesteentjes ontstaan er lichtsporen die ook met het blote oog te zien zijn.
Ook na het weekend kun je naar boven blijven turen, het aantal vallende sterren ligt dan op ongeveer achttien per uur. Op 12 augustus wordt er een heuse meteorenregen verwacht met 72 vallende sterren per uur .
Ja wat mij betreft zo lang mogelijk maar dat vind niet iedereen tofquote:
Dat is waar. Als het de hele zomer 30+ is dan wen je daar ook wel weer aan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja wat mij betreft zo lang mogelijk maar dat vind niet iedereen tof
2003/6quote:Op vrijdag 29 juli 2016 23:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is waar. Als het de hele zomer 30+ is dan wen je daar ook wel weer aan.
Iets met warmte records de afgelopen jaren heeft er denk ik wel iets mee te maken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar goed, als je ziet met welk gemak het elk jaar, al is het maar kort, echt zomerweer wordt en dat in de winter niet kijkt te lukken is ook niet echt leuk.
ditquote:Op vrijdag 29 juli 2016 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is geen geweldige zomer nee. Nou ben ik door omstandigheden wel blij dat het niet zo warm is, maar normaal gesproken stond ik ook vooraan bij de klagers nu.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Dit is echt de triestste zomer die ik in jaren heb meegemaakt hier![]()
Tijdens die halve hittegolf zat ik in het warme zuiden, maar 4 dagen maken geen zomer, de overige 90% regen en bagger wel.
Het is een heel normale hollandse zomer, die nog te warm is ook als je kijkt naar het langjarig gemiddeldequote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Tijdens die halve hittegolf zat ik in het warme zuiden, maar 4 dagen maken geen zomer, de overige 90% regen en bagger wel.
Gelukkig is die ene week dat het warm en zonnig was wel de juiste week geweest...., met de 4daagse. En die paar uur regen op de vrijdag nemen we dan voor lief.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Maar wel gigantisch nat en somber (nat in het aantal uren dan, want echt zomerse buien ontbreken ook nog)quote:Op zaterdag 30 juli 2016 14:24 schreef Klonk het volgende:
[..]
Het is een heel normale hollandse zomer, die nog te warm is ook als je kijkt naar het langjarig gemiddelde
Had je in het zuiden moeten blijven. Hier is het vandaag weer 23 graden, half bewolkt, prima zomerdagje.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Jeps, helemaal mee eens, was prima toeven hier vandaag :-)quote:Op zaterdag 30 juli 2016 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Had je in het zuiden moeten blijven. Hier is het vandaag weer 23 graden, half bewolkt, prima zomerdagje.
Misschien dat 'ie eens wat minder somber moet verlopen in vergelijking met het gemiddelde.quote:Op zondag 31 juli 2016 10:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit is gewoon een zomer naar Nederlandse begrippen en maatstaven. Wat verwachten jullie nou? 3 maanden lang temperaturen van 30+ ofzo?
twitter:helgavanleur twitterde op zondag 31-07-2016 om 12:10:00Voor de #zomermopperaars: in juli was het 95% van de tijd droog. En sinds 1901 waren 100 zomers kouder dan deze! https://t.co/y2ay8EkBdn reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Op zn minst!quote:Op zondag 31 juli 2016 10:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit is gewoon een zomer naar Nederlandse begrippen en maatstaven. Wat verwachten jullie nou? 3 maanden lang temperaturen van 30+ ofzo?
quote:Op zondag 31 juli 2016 10:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier scheen de zon ook weer eens voor de verandering. Helemaal prima zo.quote:Op zondag 31 juli 2016 21:40 schreef zoem het volgende:
In Zeeland vrijwel de hele dag een blauwe lucht met hier en daar wat verdwaalde wolken. Beter dan dat grijze weer van de afgelopen dagen. Het hoeft niet altijd >25 te zijn om zomers weer te hebben
Volgens mij was dat vanaf afgelopen vrijdag al.quote:Op zondag 31 juli 2016 23:06 schreef Jojoortje het volgende:
Komen er vannacht nou ook vallende sterren? Las ik dat nou ergens!?
Den Helder, hier ook. Gierende wind erbij. Maar ja, gierende wind is hier dan weer niet zo heel erg abnormaal.quote:Op maandag 1 augustus 2016 07:18 schreef marcel-o het volgende:
Wtf
Sudden onweer in Gouda![]()
En mega regen
Al een paar dagen, maar je ziet ze niet omdat het 's nachts steeds bewolkt is.quote:Op zondag 31 juli 2016 23:06 schreef Jojoortje het volgende:
Ja afgelopen nacht, misschien komende nacht ook wel maar beduidend minder en dan weer wachten op de Perseiden zo rond 12 augustus.quote:Op zondag 31 juli 2016 23:06 schreef Jojoortje het volgende:
Ja kut, allemaal kutweer. Plenzen, en dat terwijl ik eropuit wou omdat ik vandaag geen koters hebquote:Op maandag 1 augustus 2016 12:43 schreef bondage het volgende:
Hier in Rolde een flinke bak regen en onweer vanmorgen, man man
Mooi dat ik dan ergens in afgelegen gebied in Frankrijk zit om te kijkenquote:Op maandag 1 augustus 2016 09:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja afgelopen nacht, misschien komende nacht ook wel maar beduidend minder en dan weer wachten op de Perseiden zo rond 12 augustus.
Vooruitzicht is niet heel erg gek nee.quote:Op maandag 1 augustus 2016 15:29 schreef Twiitch het volgende:
Prima weekendje in het vooruitzicht ook.
Sta op... sluit je ogen... buig je hoofd naar voren... en loop met een flinke vaart richting muur...quote:
Doodsverwensing!quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Sta op... sluit je ogen... buig je hoofd naar voren... en loop met een flinke vaart richting muur...
Ja ik dus ook. Maar het is weer niks...quote:
Wat fucking matig, heb ik net een mobiel die geweldig shots van sterren kan maken.quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:04 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ja ik dus ook. Maar het is weer niks...
Volgende week dreigt ook al niet te best te zijn op het hoogtepunt.
Moet volgens mij naar de hak van de laars in Italie voor mooi weer onderhand
De S7?quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat fucking matig, heb ik net een mobiel die geweldig shots van sterren kan maken.
LG G4 en ik heb die al een paar maanden, maar vallende sterren heb ik nog niet kunnen vastleggen.quote:
Hopen dan maar...quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:05 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat fucking matig, heb ik net een mobiel die geweldig shots van sterren kan maken.
Heb je zo al sterrenfoto's gemaakt?quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:06 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
LG G4 en ik heb die al een paar maanden, maar vallende sterren heb ik nog niet kunnen vastleggen.
quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:13 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Heb je zo al sterrenfoto's gemaakt?
Ik ben Level 14 en dat zal voorlopig zo blijven. Dat vreet me iets teveel MBs in het buitenlandquote:
In het buitenland kost het zeker nog extra veel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:08 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik ben Level 14 en dat zal voorlopig zo blijven. Dat vreet me iets teveel MBs in het buitenland
Weet het eigenlijk niet eens. Alleen net over de grens in Belgie vergeet ik het meestal uit te zetten maar dat lijkt niet echt uit te maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:10 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
In het buitenland kost het zeker nog extra veel.
Puglia is zeker de moeite waard, en niet alleen vanwege het weer!quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:04 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ja ik dus ook. Maar het is weer niks...
Volgende week dreigt ook al niet te best te zijn op het hoogtepunt.
Moet volgens mij naar de hak van de laars in Italie voor mooi weer onderhand
Dat is wel een flinke tripquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 01:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Puglia is zeker de moeite waard, en niet alleen vanwege het weer!
Lekker naar het mooie weer toe rijden! Fijne vakantie!quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 08:50 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dat is wel een flinke trip
We gaan wel eens kijken wat we doen en hoe ver we kunnen komen
Nu gaan we iig vertrekken, en geen overbodige luxe, want het plenst buiten.
Hoe kan je augustus en september nu al afschrijven ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:23 schreef aloa het volgende:
Na komend weekend lijkt het een aflopende zaak. Of een orkaan moet de boel nog op zijn kop gaan zetten.
Kijk naar buiten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe kan je augustus en september nu al afschrijven ?
Ja dat is gelul. Dat weet je zelf ook wel.quote:
Lees mijn post nog een keerquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe kan je augustus en september nu al afschrijven ?
Ik hoop met je mee. Tot nu toe was het echt een pauper zomer. Nauwelijks onweer, veel regen..opzich wel redelijk wat warme dagen gehad volgens mij.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Lees mijn post nog een keer![]()
Het lijkt erop...lange termijn is uiteraard geen zekerheid. Ik hoop op een mooie nazomer
Voor mij had de regen niet op een beter moment kunnen komen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een dramatisch pauper weer zeg. Eeuwige miezer
Haha ja dat is ook wel weer zo. Wat voor de een negatief is is voor de ander positief.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Voor mij had de regen niet op een beter moment kunnen komen.
Vind het superzielig voor alle mensen in een tentje maar mijn tuin is gisteren en Zondag compleet nieuw aangeplant en dan is het best handig, de hele dag regen
Maar goed eerlijk is eerlijk in bepaalde stukken van het land is het dramatisch kutweer geweest, gelukkig ziet het er na morgen al wat vriendelijker uit. Zonnetje, wolkje, boven de 20 graden. Kon best eens lekker worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haha ja dat is ook wel weer zo. Wat voor de een negatief is is voor de ander positief.
Mee eens, tot nu toe elke maand nog te warm en vooral lokaal grote verschillen tussen nat en droog en bloedheet en gewoon heet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Voor m'n gevoel wel eens slechtere zomers gehad. komt vooral vanwege de relatief "hoge" of iig normale tot iets boven normale temperaturen. Echt standvastig was het niet en vooral onstabiel met veel regen was het wel. Ach, augustus kan nog genoeg mooie dagen opleveren. De eerste voortekenen midden en eind volgende week zijn dan wel niet goed....
Toevalig is het ook novemberquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:45 schreef Fred0w het volgende:
Al de hele dag (mot)regen hier in Zeeland, het lijkt wel November.
Zondag 25 graden schijnt, dat is wel een heel groot contrast met vandaag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet? Het is vroeg donker, constante miezer... nee, november.
Rustig aan, even tot 10 tellen, rustig ademhalen, kopje kamillethee?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:19 schreef Nattekat het volgende:
Ga toch weg met dat ge-te warm
4x30 graden wordt weggevaagd door 10x19 graden, en dan is het nog 'te warm'.
En het is gigantisch nat en somber.
Mijn definitie van te warme maand: 20 dagen in een maand warmer dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Wetenschappelijk te warm, niet wat ik of jij te warm vind
Enige die beetje redelijke taal typt hierquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
Rustig aan, even tot 10 tellen, rustig ademhalen, kopje kamillethee?
Wetenschappelijk te warm, niet wat ik of jij te warm vind
Doe Dven de groeten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:45 schreef ACT-F het volgende:
Hoe is het weer in Nederland? Op de bergen net buiten Sofia was het behoorlijk fris.
Gr gr uit Bulgarije.
Nijmegen/Arnhem, idem dito.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Het miezert hier al bijna 24 uur..
Inderdaad... Dan heb ik nog liever temperaturen van 30 graden en zweten dan deze zooi.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef Djeez het volgende:
Dit is echt de meest trieste en natste zomer aller tijden
Nee. Kan zomers opnoemen die veel erger waren dramaqueen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 10:52 schreef Djeez het volgende:
Dit is echt de meest trieste en natste zomer aller tijden
Ik ken alleen '98quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:11 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee. Kan zomers opnoemen die veel erger waren dramaqueen.
Ik dacht dat het vandaag bij ons zou meevallen. Nou, niet dusquote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:10 schreef bondage het volgende:
[..]
Inderdaad... Dan heb ik nog liever temperaturen van 30 graden en zweten dan deze zooi.
Het was ff drie dagen door de zure appel heen bijten... nou tis inderdaad al een paar dagen een dramaquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
Hier in Brabant is het ook al bijna 2 dagen aan een stuk onafgebroken aan het regenen.
Het weer is toch prima...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
Hier in Brabant is het ook al bijna 2 dagen aan een stuk onafgebroken aan het regenen.
Het blijft maar uit de lucht vallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:49 schreef xpompompomx het volgende:
er valt genoegquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:12 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vandaag bij ons zou meevallen. Nou, niet dus
Arnhem hierquote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:41 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nijmegen/Arnhem, idem dito.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
De winterhaters mogen idd niet klagen in Nederland.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:19 schreef Straatcommando. het volgende:
We hebben dagen in de winter gehad die beter waren dan dit.. echt next level kansloos..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |