quote:Op maandag 25 juli 2016 18:28 schreef sp3c het volgende:
omdat de volkskrant dan adcocaten langsstuurt met de rekening
quote:Op maandag 25 juli 2016 16:12 schreef Frutsel het volgende:
NWS / Democratische Conventie 2016 Philadelphia.....
Hier aub verder en geen volkskrant...
quote:Op maandag 25 juli 2016 18:41 schreef sp3c het volgende:
nee ik heet geen Frutsel en dat was een duidelijk antwoord
quote:Op maandag 25 juli 2016 18:50 schreef sp3c het volgende:
het gaat niet om de kwaliteit van de volkskrant, daar is verder niets mis mee
ze willen simpelweg niet dat hun artikelen elders online verschijnen, dan sturen ze advocaatjes met de rekening
FOK! heeft dat liever niet dus hebben de volkskrant liever niet als bron
Die van jou gaat over Wikileaks en Sanders.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:36 schreef Oversight het volgende:
[..]Heet jij Frutsel ?
En als je dan al besluit om ergens op te reageren ( liever niet) , kun je dan misschien een beetje duidelijk zijn?
[..]Frutsel.........
Sinds wanneer moeten oudere topics dicht om plaats te maken voor nieuwere met zelfde inhoud ?
En graag even een goed argument waarom Volkskrant niet mag als bron ?
Die je niet mag gebruiken. Dat weet iedere FOK!ker, behalve newbies en dan specifiek newbies die niet eens willen weten waarom, maar gelijk brutaal conclusies trekken en mods schofferen als ze een antwoord krijgen dat ze niet aanstaat.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:47 schreef Oversight het volgende:
Volkskrant heeft kwaliteitsartikelen, met goede plaatjes.
Door mij heeft Danny ooit een paar honderd euro aan een fotograaf moeten betalen. Ik leerde m'n les en hield er daarna rekening mee.quote:Op maandag 25 juli 2016 18:59 schreef Oversight het volgende:
[..]Oh ,... wow..... je kan het dus toch ?
In dat geval is het een kleine moeite om de Volkskrant niet te gebruiken en wil ik daar best aan meewerken, ik ben nooit onredelijk...
Toch raar, "fair use" enzo,.. ik kan me nauwelijks voorstellen dat Danny trillend onder de keukentafel zit omdat een krant niet wil dat haar artikelen zich verspreiden?
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die van jou gaat over Wikileaks en Sanders.
Die van mij over de Democratische Conventie en Clinton en haar runningmate.
Simpel.
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die je niet mag gebruiken. Dat weet iedere FOK!ker, behalve newbies en dan specifiek newbies die niet eens willen weten waarom, maar gelijk brutaal conclusies trekken en mods schofferen als ze een antwoord krijgen dat ze niet aanstaat.
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Door mij heeft Danny ooit een paar honderd euro aan een fotograaf moeten betalen. Ik leerde m'n les en hield er daarna rekening mee.
Trouw geldt trouwens hetzelfde voor, staat ook in de OP van dit FB topic.quote:Op maandag 25 juli 2016 19:18 schreef Oversight het volgende:
[..]En hoelang heeft er toen een sticky gestaan met de de uitleg en verzoek niet te herhalen?
Ik heb 'm gemist.
quote:Op maandag 25 juli 2016 19:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Trouw geldt trouwens hetzelfde voor, staat ook in de OP van dit FB topic.
Anyway, de rest heeft sp3c al uitgelegd.
Waarom zo geagiteerd? Ik heb geen ervaring met Frutsel maar hebben jullie huidige en oud-NWS mods afgesproken om zo te handelen en reageren?quote:Op maandag 25 juli 2016 18:41 schreef sp3c het volgende:
nee ik heet geen Frutsel en dat was een duidelijk antwoord
zet hij die toon niet zelf?quote:Op maandag 25 juli 2016 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom zo geagiteerd? Ik heb geen ervaring met Frutsel maar hebben jullie huidige en oud-NWS mods afgesproken om zo te handelen en reageren?
Zoals in de OP staat, zo ver rijkt mijn kennis en kon zo ver ik wist tot op heden wel een topic geopend worden met een verwijzing naar een artikel van de Volkskrant, zolang het hele artikel maar niet in de OP geplaatst zou worden (en zo staat het nog steeds in de OP).
Hoe had Oversight moeten weten dat wat hij deed, bijzonder tegen de regels was en dat hij een geirriteerde reactie van de mods zou mogen verwachten?
Wat dat betreft zou Oversight een prima NWS mod zijnquote:Op maandag 25 juli 2016 20:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
zet hij die toon niet zelf?
verder valt die toon reuze mee denk ik maar als het als een verschrikkelijke geagiteerde en geirriteerde reactie is overgekomen dan bied ik direct mijn excuses aan
goed tip, bedanktquote:Op maandag 25 juli 2016 20:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou Oversight een prima NWS mod zijn
Dat is niet erg, dat hebben er slechts een paarquote:Op maandag 25 juli 2016 19:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom zo geagiteerd? Ik heb geen ervaring met Frutsel
Wie is jullie en welke oud-NWS mod bedoel je nu dan?quote:maar hebben jullie huidige en oud-NWS mods afgesproken om zo te handelen en reageren?
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben. Manmanman wat een droevenis. Dan nog liever Tong's 15 copy/paste topics per dag, die kopieert tenminste de hele bron en gaat geen domme aannames maken om 15 posts verder toe te geven dat hij eigenlijk het artikel niet eens heeft gelezen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:11 schreef Gutmensch het volgende:
Nu vond ik NWS al niet geweldig maar Oversight weet het nog meer te verneuken sinds ie terug is.
Die is dicht.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:00 schreef Loveless85 het volgende:
Wat moeten we met dit soort topics in NWS: NWS / Empire State Building geraakt, nadat duizenden UFO menen te zien
Zeker als er al vanuit de bron(nen) twijfelachtig wordt gequote, daar wordt het nl. gewoon in verklaard, maar dat laat TS even uit de OP.
Suggestieve titel en OP aangepakt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:09 schreef Loveless85 het volgende:
En nog zo'n pareltje waar heel suggestief met de waarheid omgegaan wordt: NWS / Postcodeloterij geeft 24,1 miljoen euro aan de Clinton Foundation
Hoe moet ik een NWS OP maken dan ?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:13 schreef Loveless85 het volgende:
Dan nog liever Tong's 15 copy/paste topics per dag, die kopieert tenminste de hele bron en gaat geen domme aannames maken om 15 posts verder toe te geven dat hij eigenlijk het artikel niet eens heeft gelezen.
Ik zeg juist dat jij tenminste altijd gewoon netjes de gehele bron kopieert.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe moet ik een NWS OP maken dan ?
Zonder copy/past, waaronder ik een stellingname en/of suggestie post ?
Alleen een eigen mening en een verwijzing naar het artikel ?
Ik probeer het zo comfortabel mogelijk te brengen. De insteek van het artikel bolt, als het kan een actuele foto er bij. Bij een langer artikel meerdere foto's om het leesbaar te houden en er geen NRC-artikel van te maken. Als het kan een min of meer uitgebreide eigen mening, of een stelling die tot discussiëren kan leiden.
Vertel maar wat er anders moet. Zal ik er rekening mee houden. Wetende dat je me al jaren op de huid zit, hetgeen je altijd jankend ontkent, verwacht ik niks schokkends en ga ik weer m'n eigen gang, zonder omkijken naar jouw sneren en nutteloze kritieken.
En dat moet je dus juist niet doen, want dat geeft hoe dan ook gesodemieter met de krant waar je die tekst vandaan haalt. Nu doen vooral Trouw en de Volkskrant moeilijk, maar reken maar dat de rest volgt als hun teksten integraal worden gecopy/pastet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat jij tenminste altijd gewoon netjes de gehele bron kopieert.
Najah okee, daar kan je over discussiëren. Ik bedoelde te zeggen dat Tong in ieder geval zelden de bron zo verdraait dat er gewoon een vraagstelling ontstaat die in de originele bron al beantwoord of ontkracht wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat moet je dus juist niet doen, want dat geeft hoe dan ook gesodemieter met de krant waar je die tekst vandaan haalt. Nu doen vooral Trouw en de Volkskrant moeilijk, maar reken maar dat de rest volgt als hun teksten integraal worden gecopy/pastet.
Dan nog liever Tong's 15 copy/paste topics per dag,quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat jij tenminste altijd gewoon netjes de gehele bron kopieert.
Dat doe ik al 15 jaar. Ik zet er altijd een link onder van het oorspronkelijke artikel of bron.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat moet je dus juist niet doen, want dat geeft hoe dan ook gesodemieter met de krant waar je die tekst vandaan haalt. Nu doen vooral Trouw en de Volkskrant moeilijk, maar reken maar dat de rest volgt als hun teksten integraal worden gecopy/pastet.
Nou, voor mijn doen best wel, toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan nog liever Tong's 15 copy/paste topics per dag,
Nou, wat complimenteus.
mods doen het primaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Excuses mod(s), maar wat wordt er extreem huisgehouden in NWS / Gijzeling kerk Frankrijk #2
De duimschroeven aandraaien snap ik nog wel, maar het wordt zo helemaal geen discours.²
Niets dan lof voor hun (vrijwillige) inzet. Maar dit is wat extreem.quote:
We zijn dr mee bezig, schijnbaar te extreem volgens meneer boven jouquote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:17 schreef Xa1pt het volgende:
Kan er even een mod door dit topic heen?
NWS / Gijzeling kerk Frankrijk #2
Man man man, het begint hier steeds meer op de FrontPage te lijken...
Top.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 13:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We zijn dr mee bezig, schijnbaar te extreem volgens meneer boven jou
Nee, gewoon in die eerste verder.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:21 schreef StaceySinger het volgende:
dit RAF topic was er al -
NWS / RAF-terroristen mogelijk in Nederland ondergedoken
en nu weer een nieuwe ? NWS / Nieuw spoor van RAF-terroristen leidt naar Nederland
merge verzoek
Het wordt imho prima gedaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Excuses mod(s), maar wat wordt er extreem huisgehouden in NWS / Gijzeling kerk Frankrijk #2
De duimschroeven aandraaien snap ik nog wel, maar het wordt zo helemaal geen discours.²
Een komma te veel.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 11:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou, voor mijn doen best wel, toch?
Het sloeg idd nergens op. Normale posts werden verwijderd. Ik heb er nog wel kunnen posten dat het 't VIVA forum leek.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Over het algemeen wel, nu werd heel de discussie gemold. Dat mag in zo'n geval best wel scherp gaan, er werd niet gescholden of gedished.quote:
Terecht, er was nog niet in gepost. Heb mijn persoonlijke commentaar overgeheveld. Had het andere topic over het hoofd gezien. Was pas recent weer in gepost.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, gewoon in die eerste verder.
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Terecht, er was nog niet in gepost. Heb mijn persoonlijke commentaar overgeheveld. Had het andere topic over het hoofd gezien. Was pas recent weer in gepost.
Ik zou die taak niet op me willen nemen. Alle respect. Ging nu te veel de schaar in. Kan gebeuren. Jammer, but no big deal.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 14:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het wordt imho prima gedaan.
Het is uitermate lastig je tussen het geweld van zeer frequente emoties, frustraties en (ongefundeerde) feiten te bewegen.
In NWS, nofi, moeten we proberen de feiten te beoordelen, te betwisten en te voorkomen dat we voorbarige conclusies trekken.
Natuurlijk moeten we proberen (gezochte) analyses te maken, dat maakt het boeiend om te kijken of iets qua nieuws standhoudt. Daarbij moeten we proberen niet te vervallen in doorgedraaide en doorgefantaseerde (angst)hypotheses.
Natuurlijk kan het gebeuren dat je iets zegt wat al gezegd cq. uitgezocht was, dat verneem je dan snel genoeg en is dan een opsteker om je beter in te lezen.
Was eerder in het vorige topic ook het geval.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
In het topic over de gedode Franse pater, wilde ik dieper erop ingaan. Naar de verhouding tussen het Franse katholicisme en de Franse seculiere wereld. Dit werd echter als offtopic gezien. Alle afwijkende posts werden ook gewijzigd. Omdat het verder alleen over het teneur ging van 'moslims' die 'ons' weer te pakken genomen hebben. Ik denk dat dit onderwerp hier tekort meegedaan wordt. De diepgaandere zaken die er mee te maken hebben mogen niet besproken worden. Gemiste kans!
beginnen over Laïcisme lijkt me tamelijk offtopicquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:02 schreef TserrofEnoch het volgende:
In het topic over de gedode Franse pater, wilde ik dieper erop ingaan. Naar de verhouding tussen het Franse katholicisme en de Franse seculiere wereld. Dit werd echter als offtopic gezien. Alle afwijkende posts werden ook gewijzigd. Omdat het verder alleen over het teneur ging van 'moslims' die 'ons' weer te pakken genomen hebben. Ik denk dat dit onderwerp hier tekort meegedaan wordt. De diepgaandere zaken die er mee te maken hebben mogen niet besproken worden. Gemiste kans!
Al datgene wat besproken was had te maken met de spanningen in Frankrijk. De spanningen tussen katholicisme en islam. De spanningen tussen de Franse staat en religie. En het kwam voort als een inhoudelijke reactie op de teneur die het over 'wij' en 'zij' hadden. Daar kanttekeningen bijzetten, hier een ander beeld tegenover zetten en zo samen tot een beter begrip van de algehele situatie te komen is mijn doel. Als dit offtopic is dan is het beter als er ergens een strakke formulering komt wat in dit topic wel toegestaan is. Want als het alleen maar zeiken over islamisten en afschuw tonen over de terreurdaad is, dan is het onderwerp te sterk begrensd. Ik vind dat de discussie die ik voerde daar thuis hoort en als die niet gevoerd mag worden in het topic waar die thuis hoort dan heb ik geen verdere belangstelling om dit onderwerp te bespreken. Door deze beknotting voorkom je diepgang, het blijven uiteraard jouw keuzes, maar ik vind het een gemis.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:11 schreef damian5700 het volgende:
Open er een topic over!
In het topicreeks over het nieuws van de aanslag in Saint-Etienne-du-Rouvray is dit alles offtopic.
Het motief is nog niet bekend dus filosoferen over de laïcité en zelfs de euthanasiewetgeving van België en Frankrijk sneeuwt de nieuwsberichten en ontwikkelingen nogal onder.
Okee hier kan ik mij wel in vinden. De discussies verhinderen inderdaad dat mensen snel de informatie over de recente gebeurtenissen tot zich kunnen nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben het niet oneens met zulke gedachte-experimenten, maar doe die dan in een op zichzelf staande topic en niet in een topicreeks waar de ontwikkelingen van het nieuws besproken worden.
Dit is voor degenen die op de hoogte willen blijven over de aanslag erg vervelend als het actuele nieuws doorspekt wordt met stokpaardjes, filosofische redevoeringen over het euthanasiebeleid van België en de platitudes zoals 'moslims zijn kut'.
Gewoon ontopic blijven, aub!
Damian doet het primaquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Damian, wat is er allemaal aan de hand man? Dat topic is helemaal kapotgemod. Doodnormale posts worden als troll neergezet. Verklaar je nader.²
Dat staat ook niet ter discussie. Behalve als je je wilt inslijmen wellicht. Op deze manier krijgt het niet de kans te groeien tot een volwassen discours.quote:
Weggehaald! Anders nog even een TR doen, aub.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:51 schreef Yasmin23 het volgende:
Graag dan ook die domme beschuldigen weg halen in het topic Damian.
NWS / Gijzeling kerk Frankrijk - Priester vermoord #4
Hatelijk als mensen hun eigen visie op iemand anders projecteren.
Thnx.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Weggehaald! Anders nog even een TR doen, aub.
inslijmen ? als het me niet bevalt zeg ik het ook hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat staat ook niet ter discussie. Behalve als je je wilt inslijmen wellicht. Op deze manier krijgt het niet de kans te groeien tot een volwassen discours.²
95% van de posts die blijven staan bevatten ook niets nieuws over de aanslag...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:
Ik ben het niet oneens met zulke gedachte-experimenten, maar doe die dan in een op zichzelf staande topic en niet in een topicreeks waar de ontwikkelingen van het nieuws besproken worden.
Dit is voor degenen die op de hoogte willen blijven over de aanslag erg vervelend als het actuele nieuws doorspekt wordt met stokpaardjes, filosofische redevoeringen over het euthanasiebeleid van België en de platitudes zoals 'moslims zijn kut'.
Het verwijderen van posts en onnodig editen is een groter kwaad dan zgn. offtopic posten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
95% van de posts die blijven staan bevatten ook niets nieuws over de aanslag...
Ik vind dat je het prima doetquote:Op dinsdag 26 juli 2016 17:31 schreef damian5700 het volgende:
eens, ik zie een post (of meerdere vooral) ook liever verwijderd dan leeggehaald.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:42 schreef LTVDK het volgende:
Waarom worden er tegenwoordig trouwens posts leeg gehaald ipv van gewoon verwijderd, leest best irritant zo.
quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:01 schreef Ringo het volgende:
NWS / Brandweerman Sam blijkt anti-islampropagandist
In mijn OP is de link aangepast, van Volkskrant.nl naar HLN.be.
Verder prima, maar is het beleid van FOK! om ook geen links naar Volkskrant-pagina's meer te plaatsen?
quote:Op maandag 25 juli 2016 18:50 schreef sp3c het volgende:
het gaat niet om de kwaliteit van de volkskrant, daar is verder niets mis mee
ze willen simpelweg niet dat hun artikelen elders online verschijnen, dan sturen ze advocaatjes met de rekening
FOK! heeft dat liever niet dus hebben de volkskrant liever niet als bron
In de OP liever niet nee, zeker als er eventuele een andere voorhanden is.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:01 schreef Ringo het volgende:
NWS / Brandweerman Sam blijkt anti-islampropagandist
In mijn OP is de link aangepast, van Volkskrant.nl naar HLN.be.
Verder prima, maar is het beleid van FOK! om ook geen links naar Volkskrant-pagina's meer te plaatsen?
Open hem maar lekker als het zo ver is, nu doe je net of er een aanslag is geweest met veel doden terwijl het nieuws is dat de gay pride mogelijk een doelwit kan zijn. Je kan ook een nieuw topic maken met dat als strekking in plaats van wat je er nu van maaktquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Waarom dit topic gesloten? NWS / Vele doden bij aanslag amsterdam canal parade 2016 - deel 1
Er zijn concrete aanwijzingen dat een aanslag ophanden is tijdens deze parade en dan is er alvast een topicreeks over. Als het zover is baalt iedereen ervan dat dit topic gesloten is en we hier niet mensen hebben kunnen waarschuwen en erover hebben discussieren/voorbereidingen treffen.
okay henkkkkkquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Open hem maar lekker als het zo ver is, nu doe je net of er een aanslag is geweest met veel doden terwijl het nieuws is dat de gay pride mogelijk een doelwit kan zijn. Je kan ook een nieuw topic maken met dat als strekking in plaats van wat je er nu van maakt
#team Frutselquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:51 schreef Frutsel het volgende:
Nou zo beginnen we in elk geval geen NWS topic...
slechte titel, slechte eigen inbreng, slechte bron
alleen de homo's modden op die dag, dus specularium, damian en sp3cquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:54 schreef timmmmm het volgende:
In ieder geval gaat het helemaal nergens over, maar voor het geval dat zal ik wat popcorn inslaan zodat we er weer een lange dag moddend tegenaan kunnen
6 augsutus toch?
TR gemachtquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Kaas- het volgende:
Wat een boel posts voor zo'n idioot van een TS.
specularium is dan al met molotovcocktails onderweg naar de dichtstbijzijnde moskeequote:Op woensdag 27 juli 2016 14:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
alleen de homo's modden op die dag, dus specularium, damian en sp3c
Sorry pap, ik hou al opquote:Op woensdag 27 juli 2016 14:55 schreef Kaas- het volgende:
Wat een boel posts voor zo'n idioot van een TS.
Heb ik al een topic over geopend.quote:Op woensdag 27 juli 2016 14:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Open hem maar lekker als het zo ver is, nu doe je net of er een aanslag is geweest met veel doden terwijl het nieuws is dat de gay pride mogelijk een doelwit kan zijn. Je kan ook een nieuw topic maken met dat als strekking in plaats van wat je er nu van maakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |