abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 13:00:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_164019498
Er is mogelijk een nieuw spoor dat erop wijst dat de drie voortvluchtige, levensgevaarlijke RAF-terroristen en overvallers in Nederland zitten.

Dat bevestigt woordvoerder Lutz Gaebel van het openbaar ministerie in Duitsland aan De Telegraaf. „We gaan op korte termijn samen met de Nederlandse politie iets meer vertellen over deze mogelijke aanwijzing”, zegt Gaebel.

Het nieuwe spoor is hoogstwaarschijnlijk voortgekomen uit het huidige onderzoek naar een overval in juni in Cremlingen, die aan het RAF-trio wordt toegeschreven. Daar zou 600.000 euro zijn buitgemaakt.

Begin juni onthulde De Telegraaf dat de RAF-terroristen die verdacht worden van zeer gewelddadige roofovervallen met kalasjnikovs en een granaatwerper, zich mogelijk schuilhouden in Nederland. Een gsm-spoor leidde naar ons land.

Het gaat om Ernst-Volker Staub, Burkhard Garweg en Daniela Klette. Zij hebben zich tussen 2011 tot 2016 waarschijnlijk schuldig gemaakt aan zes gewelddadige overvallen op supermarkten en op twee geldtransporten in Wolfsburg en Cremlingen.

De politie waarschuwt dat de drie vuurwapengevaarlijk zijn. De RAF, de Rote Armee Fraktion of de Baader-Meinhof-Groep, was een links-extremistische terreurgroep. Vanaf de jaren zeventig pleegde de RAF in Duitsland bloedige aanslagen. In 1998 heeft de groep zichzelf opgeheven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)F-terroristen__.html

:{

Ik was als kind bang voor deze terroristen, mijn oom was agent en hoorde hem met m'n ouders erover praten. Je kunt het op die leeftijd geen plaats geven. Wat ik me herinner is hetzelfde als wat er nu vaak wordt gezegd: 'Het komt nu wel erg dichtbij.' Andere tijden, andere daders, andere doelstelling, maar wel dezelfde slachtoffers van hetzelfde geweld. Daarom schreef ik laatst dat het onzin is om je af te vragen in wat voor tijden we tegenwoordig leven. Terrorisme is van alle tijden in alle soorten en maten. Hele volksstammen maakte elkaar af, hele dorpen werden er platgegooid. De eerste wereldoorlog had 6 miljoen dode soldaten, de tweede wereldoorlog 90 gedode joodse slachtoffers. Vliegtuigkapingen waren in de jaren 70 vaker schering dan inslag. Het is nu misschien tastbaarder door de media inbreng, o.a. internet. Het is wel zo dat het minder grijpbaar is. Overal en iedereen kan het slachtoffer worden. Dat is wel een verschil.

De Rote Armee Fraktion (Nederlands: Rode-Legerfractie) was de actiefste naoorlogse links-extremistische terreurgroep in de Bondsrepubliek Duitsland. De RAF stond ook wel bekend onder de naam Baader-Meinhof-Groep. De groep werd in 1970 opgericht door onder meer Andreas Baader, Gudrun Ensslin en Horst Mahler, die later gezelschap kregen van Ulrike Meinhof. De groep was verantwoordelijk voor 34 moorden en talrijke bankovervallen en bomaanslagen. In 1998 meldde de RAF dat ze zichzelf had opgeheven.

Andreas Bernd Baader (München, 6 mei 1943 - Stuttgart, 18 oktober 1977) was een Duitse terrorist. Hij was de voorman van de links-radicale terreurgroep Rote Armee Fraktion (RAF), ook wel bekend als Baader-Meinhof-Groep.

Baader was de zoon van een in de Tweede Wereldoorlog overleden historicus. Voordat hij in het links-radicale actiewezen terechtkwam had hij al een strafblad. Hij had zijn middelbare school niet afgemaakt en was één van de weinige leden van de RAF zonder een universitaire achtergrond.

In 1968 werd Baader samen met onder andere Gudrun Ensslin veroordeeld tot drie jaar cel wegens brandstichting in twee warenhuizen in Frankfurt am Main. Ze werden in juni 1969 vrijgelaten omdat ze in hoger beroep waren gegaan, maar doken onder toen dit onterecht werd verklaard. Baader werd in april 1970 opnieuw gearresteerd. Een gewapende groep onder leiding van Ensslin wist hem op 14 mei 1970 te bevrijden. Ze kregen hierbij hulp van de linkse journaliste Ulrike Meinhof. De bevrijdingsactie wordt gezien als het eerste wapenfeit van de RAF.

Destijds kwam het gevaar dus daadwerkelijk van links.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:22:20 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_164020107
Was hier een tijdje terug ook niet iets over?
Het klinkt me bekend in de oren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 13:23:34 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_164020136
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 13:30:55 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_164020284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
Zag het te laat :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 13:31:10 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_164020291
quote:
Misschien mergen ?

:P
pi_164020324
verwarde bejaarden?

Ik had er trouwens geen benul van dat deze lui nog steeds actief zijn.
Vraag me wel af waar ze al die buit dan in willen gaan investeren.
pi_164020405
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:32 schreef Wup2 het volgende:

Vraag me wel af waar ze al die buit dan in willen gaan investeren.
Levensonderhoud?
pi_164021113
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:00 schreef tong80 het volgende:
Begin juni onthulde De Telegraaf dat de RAF-terroristen die verdacht worden van zeer gewelddadige roofovervallen met kalasjnikovs en een granaatwerper, zich mogelijk schuilhouden in Nederland. Een gsm-spoor leidde naar ons land.
Kan kloppen idd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_164021158
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 26 juli 2016 @ 14:20:21 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_164021174
quote:
Bedankt Hans :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')