abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 25 juli 2016 @ 03:31:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163991771
Debbie Wasserman Schultz, de voorzitster van de Democratische Partij in de VS, neemt ontslag aan het einde van de Democratische Conventie. Wassermans Schultz was in het oog van de storm belandt nadat uit gelekte mails was gebleken dat de partijleiding de kant van Hillary Clinton koos in haar strijd tegen Bernie Sanders.

De Democratische Conventie die morgen start in Philadelphia en waar Hillary Clinton zal aangeduid worden als de presidentskandidate voor de Democraten start dus in mineur. In aanloop naar de start van de hoogmis voor de Democraten lekte via Wikileaks een pakket van 20.000 mails uit van het campagneteam van de Democratische presidentskandidate Hillary Clinton.

Oneerlijke strijd
Die mails schetsen een nogal onfris beeld van de manier waarop, in de voorverkiezingen, de strijd met rivaal Bernie Sanders is gevoerd. In een van de mails omschrijft Debbie Wasserman Schultz, voorzitter van de Democratic National Committee (DNC), een vertegenwoordiger van Sanders als "een verdomde leugenaar".

Door de mails belandde Wasserman Schultz in het oog van een storm. Ze werd ook door verschillende partijtoppers onder druk gezet om een stap opzij te zetten. Er werd namelijk gevreesd dat de mailheisa de Conventie zou overschaduwen. Eerder op de dag raakte bekend dat ze geschrapt werd van de lijst met sprekers op de Democratische Conventie. Nu kondigt ze zelf aan dat ze aan het eind van die Conventie zal opstappen als voorzitter.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163992498
Echt een blamage voor dat zielige zooite :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Trouwste user 2022 maandag 25 juli 2016 @ 08:13:58 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_163992679
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 07:16 schreef bijdehand het volgende:
Zooitje bedoel je ? En waarom zielig ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 25 juli 2016 @ 10:40:32 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_163994103
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 07:16 schreef bijdehand het volgende:
Gelukkig is het geen blamage voor Trump dar alleen zijn familie wilt spreken op zijn conventie
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Trouwste user 2022 maandag 25 juli 2016 @ 10:53:55 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_163994320
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2016 10:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Gelukkig is het geen blamage voor Trump dar alleen zijn familie wilt spreken op zijn conventie
En dat niet één van de nog levende oud-Republikeinse presidenten aanwezig was.

En dat zijn vrouw vertelde dat ze vrijwel in haar eentje haar speech had gemaakt, om vervolgens uit een Democratische speech te plagiëren

Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 04:32:25 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_164014080
Michelle Obama......What a speech. _O_

'Deze en elke verkiezing gaat over wie de macht heeft om de komende vier of acht jaar het leven van onze kinderen vorm te geven. In deze verkiezing vertrouw ik dat maar aan één iemand toe', 'En dat is Hillary Clinton.'

Subtiel verwijst ze naar Donald Trump. 'De problemen zijn niet zwart-wit.' 'ze kunnen niet samengevat worden in 140 tekens.' Een verwijzing naar de tweets van Trump. 'Laat je niet wijsmaken dat dit land niet 'great' is', zo verwijst ze naar Trumps leus: 'Make America Great Again.'

Pure energie, hartstocht, positiviteit en passie.

Ze prijst Hillary Clinton die acht jaar geleden verloor van haar man Barack Obama: 'Ze zette zich eroverheen.'

^O^

Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 04:51:15 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_164014107
Bernie Sanders nu. Ben benieuwd. Er is nogal wat reuring geweest de laatste dagen.

Trouwste user 2022 dinsdag 26 juli 2016 @ 06:49:35 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_164014245
De oproep van Bernie Sanders aan zijn aanhangers om zich rustig te houden, die zowel per sms als e-mail werd verstuurd, leek effect te hebben. Veel fans van Sanders zijn nog altijd teleurgesteld dat hun kandidaat de nominatie niet heeft gekregen, zeker nadat eerder deze week bleek dat sommige leden van de Democratische partij hem al tijdens de voorverkiezingen hadden afgeschreven. Tijdens de speeches werd door sommige sprekers enthousisasme naar Bernie Sanders verwezen, voor ze hun steun voor Clinton uitspraken. Komiek en actrice Sarah Silverman, die tijdens de voorverkiezingen actief voor Bernie Sanders campagne voerde, riep nu iedereen op om op Hillary te stemmen. Mensen die uit protest op Bernie willen stemmen, kregen van haar een veeg uit de pan.

Sanders was als laatste spreker van de avond meer een 'headliner' dan first lady Michelle Obama. Hij kreeg een minutenlang applaus van het publiek. Het gejoel en Bernie Bernie-gejoel van het publiek maakte duidelijk dat de afgevallen kandidaat nog steeds veel aanhangers heeft onder de Democraten.

Sanders bedankte de honderdduizenden Amerikanen die hem hielpen bij het campagnevoeren en de 2,5 miljoen mensen die geld aan hem hebben gedoneerd tijdens de voorverkiezingen. Volgens Sanders is de 'politieke revolutie' die door hem en zijn aanhangers is ingezet, nog niet voorbij. Hij liet weten zelf ook teleurgesteld te zijn over de uitslag van de voorverkiezingen, maar hij bleef niet in zijn teleurstelling hangen. De verkiezingen gaat niet over de kandidaten, geroddelel en geld, aldus Sanders, maar om de behoeften van het Amerikaanse volk en de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen. Hij bedankte president Barack Obama en vicepresident Joe Biden voor het feit dat ze de VS uit de recessie hebben getrokken.

'We hebben leiderschap nodig die onze mensen bij elkaar brengt', zei Sanders. 'Geen leiderschap dat latino's, Mexicanen en vrouwen beledigt', een verwijzing naar de Republikeinse genomineerde Donald Trump. En daar was dan eindelijk het bruggetje naar zijn voormalige rivaal Clinton, die volgens de senator wél over de kwaliteiten beschikt om het land te leiden. Clinton zal het minimumloon opkrikken en nieuwe banen creëren, terwijl Trump het minimumloon (dat in de VS op federaal niveau op 7,25 dollar per uur ligt) zo wil laten.

Ook schaarde Sanders zich achter Clinton's plannen voor een schoner milieu, minder schulden voor studenten en betaalbaarder onderwijs, en gezondheidszorg voor iedereen. Volgens Sanders zijn hij en Clinton het niet altijd eens, maar dat geeft volgens hem niets: 'daar gaat het om in een democratie'. Wat vooral telt, is dat ze gezamenlijk de strijd aangaan met financiële ongelijkheid in het land en gelijke rechten voor alle Amerikanen. Met haar leiderschapskwaliteiten kan het niet anders: 'Clinton moet de volgende president worden.'

First lady Michelle Obama sprak enthousiast over Hillary Clinton. Zij wil een president die weet dat de problemen waar een president mee te maken 'niet te vangen zijn in 140 letters', een steek onder water naar de fanatieke twitteraar Donald Trump. Wat Michelle Obama het meest bewondert in Hillary, zei ze, is het feit dat de kandidaat 'nooit onder druk bezwijkt'.

Trump werd vooral zijdelings genoemd; lang niet zo vaak als mensen op de Republikeinse conventie op het podium over Hillary spraken. Tot Elizabeth Warren, de senator uit Massachusetts het podium besteeg. Warren steunde tijdens de voorverkiezingen Sanders, maar is nu ook team Clinton. Ze zet zich in voor sociale kwesties en was voor veel Bernie-fans de gedroomde running mate van Clinton, tot die deze week de keus liet vallen op Tim Kaine. Warren legde op het podium in Pennsylvania uitgebreid uit waarom zij vindt dat Donald Trump het presidentschap onwaardig is.

'Hij heeft nooit een poging gewaagd om mensen te helpen', zei senator Elizabeth Warren over Trump. Ze noemde Trump University, die inmiddels door voormalige studenten is aangeklaagd vanwege slecht onderwijs en oplichting, beschuldigde Trump ervan zich verrijkt te hebben toen de huizenmarkt in 2008 in elkaar stortte, bekritiseerde zijn naar haar mening inhoudsloze speech op de Republikeinse conventie vorige week en noemde zijn campagne 'een lange informercial'.

Dinsdagavond spreekt Bill Clinton de conventie toe. Een begenadigd spreker, al zijn zijn speeches ten behoeve van Hillary dit jaar niet altijd even goed ontvangen.

http://www.ad.nl/buitenla(...)ent-worden~a94a4fee/

Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2016 @ 04:32:08 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_164059314
Michele Obama _O_
Sanders _O_
Bill Clinton _O_
Nu Tim Kain nu, the next vice president, goeie spreker, met humor :) En mooi hoe hij, eigenlijk als eerste, Trump te kakken zet. Dat doet ie geweldig en met humor. _O_ :D

Heerlijk, genieten.

Tim Kain die Donald Trum na doet: 'Believe me.' :D

Ha ha ha hij gaat helemaal los. Wat een vent :D _O_

Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2016 @ 04:36:33 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_164059316
Hij heeft er een fan bij. Heerlijk. Genoten _O_

Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2016 @ 04:37:34 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_164059317
Zo Obama, ook al zo'n geweldige spreker. Heb nu al kippenvel. :)

Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2016 @ 04:56:05 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_164059330
Het blijft vreemd, het is één groot politiek circus, mannetjesmakerij tot in de puntjes gescriped. Echter wel het grootste en kleurrijkste circus ter wereld. Ze weten je gewoon in te pakken. Puntje sprekersstoel werk, met geweldige sprekers. Dinsdag Michelle Obama en de bijna genomineerde Bernie Sanders, woensdag de begenadigde spreker en ex-president Bill Clinton. Vanavond de beoogd Democratische Vice President Tim Kain, die me aan het lachen kreeg met zijn imitaties van Donald Trump, en nu als slagroom op de Conventie van vandaag Barak Obama. Ben erg benieuwd.....

....There he is. Mooie introductie en opkomst.

Trouwste user 2022 donderdag 28 juli 2016 @ 05:57:21 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_164059361
Op de derde dag van de Democratische conventie in de Amerikaanse stad Philadelphia spraken onder anderen de Amerikaanse president Barack Obama en vicepresident Joe Biden, die de conventie eraan herinnerde dat Trump beroemd is geworden door op televisie mensen te ontslaan. Trump weet niets van de middenklasse, aldus Biden. Obama vertelde de zaal dat hij vertrouwen in Hillary Clinton heeft, omdat ze 'geschikter is dan ik' om het land te leiden.

Ze richten zich in hun speeches op nationale veiligheid, een 'hot topic' na de uitspraken van Donald Trump van eerder op de dag. De Republikeinse kandidaat riep Russische hackers op om e-mails van Clinton boven water te krijgen. Tienduizenden e-mails werden door Clinton niet overgedragen aan de FBI, nadat de veiligheidsdienst een onderzoek instelde naar haar gebruik van een privé-emailserver tijdens haar vier jaar als minister van Buitenlandse Zaken.

Obama: Hillary is geschikter dan ik
President Barack Obama werd geïntroduceerd door de moeder van een overleden Amerikaanse soldaat die hem persoonlijk kent en een filmpje over zijn presidentschap. Hij is op dit moment populairder dan vier jaar geleden, toen hij voor de tweede keer tot president werd gekozen. Obama kon minutenlang niet over het applaus en gejoel uitkomen. Het publiek scandeerde spontaan 'Yes We Can', zijn verkiezingsslogan.

De verkiezingen in november zijn 'niet doorsnee', aldus Obama. Het gaat niet om partijen, maar om wie geschikt is om Amerika te leiden. Hij noemde de Republikeinse conventie die vorige week plaatsvond 'pessimistisch, boos en hatelijk'. Er werden geen oplossingen aangedragen om het land beter te maken.

'Het Amerika dat ik ken, zit vol optimisme', liet Obama de zaal weten. Hillary Clinton is een 'echte leider met echte plannen, die door het glazen plafond is gebroken'. Obama nam het in de voorverkiezingen acht jaar gelden nog op tegen Hillary Clinton. Dat was heel moeilijk omdat ze zo'n waardige tegenstander was, aldus Obama. Hij prees haar betrokkenheid en werklust.

Omdat ze minister van Buitenlandse Zaken is geweest, weet ze als geen ander wat het presidentschap van iemand vraagt. 'Wat er ook gebeurt, ze geeft nooit op. Dat is de Hillary die ik ken'. Hillary is geschikter voor het presidentschap dan Obama was, en zelfs dan haar man Bill Clinton was. 'Sorry Bill, maar het is waar', grapte de president. 'Hillary heeft fouten gemaakt, maar dat doen we allemaal. Dat is wat gebeurt als je dingen probeert.'

Obama nam ook de tijd om de vloer aan te vegen met de kandidatuur (en zogenaamde zakelijke successen) van Donald Trump, die volgens hem in zijn 70 jaar op aarde niets voor werkende Amerikanen heeft betekend. Trump gebruikt angst om het land te verdelen, maar Amerikanen maken het land tot wat het is en kunnen het heft in eigen hand nemen, vindt Obama.

'Trump heeft geen compassie'
De speech van Joe Biden werd vooraf gegaan door een video waarin zijn politieke overwinningen en standpunten naar voren kwamen. Zo heeft Biden zich altijd sterk gemaakt voor vrouwenrechten en de LHBT-gemeenschap. De vicepresident werd neergezet als een man met een groot hart en een vechtersmentaliteit.

Joe Biden roemde de prestaties van zijn 'vriend en broer' Barack Obama. 'Eén van de beste presidenten die we ooit hebben gehad', aldus Biden. Het Hillary-gedeelte van zijn speech richtte zich op de persoonlijke relatie met haar. Hij kent haar al lang, redeneert Biden, en daardoor weet hij zeker dat Hillary geschikt is om het land te leiden. 'Iedereen weet dat Hillary slim is', aldus Biden, 'maar ik weet waar ze passie voor heeft': onder andere de hoge leningen die studenten moeten afsluiten om te kunnen studeren. Voor zorg en voor educatie. 'Hillary is er altijd en ze is er altijd geweest. En dat geldt ook voor Tim Kaine', zei Biden over haar running mate.

Daarna sprak hij over Donald Trump en diens 'cynisme en gebrek aan compassie'. 'Trump is beroemd geworden door de zin: 'You're fired', herinnerde Biden de conventie aan het realityprogramma The Apprentice. 'Hoe kan het fijn zijn om te zeggen dat iemand is ontslagen?' Trump weet niets af van de middenklasse, over de dingen die Amerika tot een geweldig land maken. 'Hij weet nergens iets vanaf.' Dat geldt ook voor de nationale veiligheid. 'Hij heeft geen plan om onze veiligheid te vergroten.' Een man die Poetin wil omarmen, kan geen president van Amerika zijn, zegt Biden. 'We kunnen dat niet laten gebeuren.' De vicepresident kreeg een oorverdovend applaus van de zaal.

Wapengeweld
Andere speerpunten van de avond waren klimaatverandering en wapengeweld. Regisseur James Cameron (Titanic, Avatar) regisseerde een korte film over de opwarming van de aarde. Donald Trump heeft meerdere keren gezegd dat hij niet in klimaatverandering gelooft, terwijl het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen en het vertraging van de opwarming juist één van de speerpunten van Hillary's campagne is.

Gabrielle (Gabby) Giffords, die namens de staat Arizona in het Huis van Afgevaardigden zat en in januari 2012 in haar hoofd werd geschoten tijdens een openbare bijeenkomst in haar thuisstaat, sprak over het terugdringen van wapengeweld. Giffords hield hersenschade aan de schietpartij over en zei dat spreken sindsdien moeilijk voor haar is, maar kijkt ernaar uit 'in januari 2017 twee woorden te zeggen: Madam President'.

Running mate Tim Kaine
Aan het begin van de avond werd Tim Kaine officieel gekozen tot running mate van Hillary Clinton. De voormalig gouverneur van Virginia bedankte een paar uur later voor de nominatie en zei tegen de conventiehal dat hij 'nooit had verwacht hier te zijn', op basis van zijn sobere afkomst. Hij had het vervolgens over gelijke rechten voor iedereen. Kaine deelde zijn motto met de zaal in zowel Engels als vloeiend Spaans: 'Geloof, familie en werk'. Dat heeft hij gemeen met Clinton, die gedurende haar hele carriere heeft laten zien 'passie voor gezinnen en kinderen' te hebben.

Hij had ook nog een paar scherpe woorden over voor Donald Trump, die volgens Kaine mensen constant vraagt om hem te geloven als hij zegt dat hij weet waar hij het over heeft, maar geen idee heeft wat hij precies met het land zou doen als hij president zou worden. Kaine vroeg zich ook af waarom Trump als enige kandidaat zijn belastingaangiften niet vrij wil geven. 'Wat heeft hij te verbergen?' Kaine hamerde erop dat we 'geen enkel woord uit de mond van Trump kunnen geloven'.

'Dit is geen reality-tv'
De voormalige burgemeester van de stad New York, die Democraat noch Republikein is, kwam speciaal naar de conventie om tien minuten lang uit te leggen waarom stemmen voor Donald Trump desastreuze gevolgen zou hebben.

Bloomberg is zelf zakenman en miljardair en maakte gehakt van Trumps zogenaamde zakelijke successen. Trump heeft ontelbare rechtszaken aan zijn broek hangen, besteedt werk goedkoop uit in landen met lage lonen en is meerder keren failliet gegaan. Amerikanen moeten kiezen voor de kandidaat die realistisch het land kan leiden, niet een kandidaat die bekend is van reality-televisie, aldus Bloomberg.

[ Bericht 4% gewijzigd door tong80 op 28-07-2016 06:02:47 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 03:06:43 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_164081582
Gadverdamme, staat er weer eens zo'n dikke zwarte predikant te schreeuwen. Halleluja. Wat een triestheid. :{

Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 03:07:35 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_164081590
Nu Kareem Abdul Jabar _O_

Eén van de beste 10 basketballers ooit. A true hero _O_

vrijdag 29 juli 2016 @ 03:43:17 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_164081794
Elke verkiezing is een show.
De grootste show mét volledig gratis leugens is de verkiezing binnen de VS.
Een verkiezing van de Khmer Rouge heeft meer democratische trekjes.
Momenteel gaat 99% van het budget van de Amerikaanse geheime diensten naar het oplossen van het gelieg en bedrieg van Slet Clinton.

Lang leve terrorisme, Amerika gaat heel snel alles krijgen dat het verdient. *O*
  Trouwste user 2022 vrijdag 29 juli 2016 @ 04:20:12 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_164081907
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 03:43 schreef TheThirdMark het volgende:

Momenteel gaat 99% van het budget van de Amerikaanse geheime diensten naar het oplossen van het gelieg en bedrieg van Slet Clinton.

Ben jij de boekhouder van de FBI ? Bill werd gepijpt, Hillary werd niet gebeft.

vrijdag 29 juli 2016 @ 07:59:30 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_164082406
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 03:43 schreef TheThirdMark het volgende:
Lang leve terrorisme, Amerika gaat heel snel alles krijgen dat het verdient. *O*
Which is what exactly?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 29 juli 2016 @ 08:40:00 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_164082774
Die verkiezingen daar hebben ook echt geen reet met politiek te maken hè?

Kan natuurlijk ook niet echt, aangezien de gemiddelde Amerikaan een attentiespanne van ongeveer twintig seconden heeft. Wham bam thank you ma'am
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')