abonnement Unibet Coolblue
pi_163803875
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Land in totale chaos na mislukte coupe.

'Verzet in Turkije gebroken.'
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.


quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
247BZ twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:17:51 Situatie in heel #Turkije blijft onvoorspelbaar. Ankara en Istanbul nu rustiger, maar reis hier enkel heen indien strikt noodzakelijk reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 12:08:27 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163803912
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:05 schreef Loekie1 het volgende:
Het kabinet veroordeelt de demonstraties in Rotterdam maar voor de Turken is het niet veel anders dan het winnen van een voetbalwedstrijd.
waarom in godsnaam, lopen ze te rellen ofzo?

wat kan het kabinet dat nou schelen verder?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163803916
Ja, dat snap ik ook niet echt.
pi_163803933
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom in godsnaam, lopen ze te rellen ofzo?

wat kan het kabinet dat nou schelen verder?
We importeren liever geen ruzies uit het buitenland naar ons eigen land. Lijkt me logisch toch?

We zijn er ook niet van gediend als de NOS klappen krijgt van terror turken.
pi_163803944
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

We importeren liever geen ruzies uit het buitenland naar ons eigen land. Lijkt me logisch toch?
Kabinet weet misschien meer dan wij weten.
pi_163803954
Blijft sneu voor een land als Turkije dat het gedachtengoed van Ataturk zo word verkwanseld door een figuur als Erdogan. Nu krijg je dus een islamitische staat met een schijn democratie, minder mensenrechten en totaal geen tegengeluid. En die Turken hier maar blij zijn. Ja lekker makkelijk vanuit het veilige Nederland. Kijken of je in Turkije nog net zo blij bent,
  zondag 17 juli 2016 @ 12:10:55 #7
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163803964
Het kabinet is bang voor een aanstaande coup van het Turks leger in Nederland.

Ja juiicheeeeeeen. Allahu ekbeeeeeer
pi_163803976
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

We importeren liever geen ruzies uit het buitenland naar ons eigen land. Lijkt me logisch toch?

We zijn er ook niet van gediend als de NOS klappen krijgt van terror turken.
Er wordt hier vaak over buitenlandse conflicten gedemonstreerd. Dat verbieden lijkt me juist iets wat je niet wil in een open samenleving.
pi_163803993
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:10 schreef alopio het volgende:
Blijft sneu voor een land als Turkije dat het gedachtengoed van Ataturk zo word verkwanseld door een figuur als Erdogan. Nu krijg je dus een islamitische staat met een schijn democratie, minder mensenrechten en totaal geen tegengeluid. En die Turken hier maar blij zijn. Ja lekker makkelijk vanuit het veilige Nederland. Kijken of je in Turkije nog net zo blij bent,
Idem met IS. Enorm stoer natuurlijk om dat te steunen, en lekker makkelijk ook zolang je niet zelf met een week training naar de frontlinie gestuurd wordt en rustig in Nederland kapsalon kan eten.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163804020
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:10 schreef alopio het volgende:
Blijft sneu voor een land als Turkije dat het gedachtengoed van Ataturk zo word verkwanseld door een figuur als Erdogan. Nu krijg je dus een islamitische staat met een schijn democratie, minder mensenrechten en totaal geen tegengeluid. En die Turken hier maar blij zijn. Ja lekker makkelijk vanuit het veilige Nederland. Kijken of je in Turkije nog net zo blij bent,
Want de Turkije van Ataturk was een democratie met meer mensenrechten en een tegengeluid?
pi_163804022
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:12 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Idem met IS. Enorm stoer natuurlijk om dat te steunen, en lekker makkelijk ook zolang je niet zelf met een week training naar de frontlinie gestuurd wordt en rustig in Nederland kapsalon kan eten.
Compleet ander verhaal, vergelijking slaat helemaal nergens op. Een groot deel van die Turken is in de komende vakantieperiode weer een maand in Turkije bij familie en vrienden. Het gaat ze direct aan.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:14:31 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163804025
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:10 schreef alopio het volgende:
Blijft sneu voor een land als Turkije dat het gedachtengoed van Ataturk zo word verkwanseld door een figuur als Erdogan. Nu krijg je dus een islamitische staat met een schijn democratie, minder mensenrechten en totaal geen tegengeluid. En die Turken hier maar blij zijn. Ja lekker makkelijk vanuit het veilige Nederland. Kijken of je in Turkije nog net zo blij bent,
Het zal richting een soort Iran gaan?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 12:14:45 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163804029
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

We importeren liever geen ruzies uit het buitenland naar ons eigen land. Lijkt me logisch toch?

We zijn er ook niet van gediend als de NOS klappen krijgt van terror turken.
ja zoals gezegd ... zolang ze niet lopen te rellen snap ik niet zo goed wat het kabinet verder te veroordelen heeft tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163804035
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Er wordt hier vaak over buitenlandse conflicten gedemonstreerd. Dat verbieden lijkt me juist iets wat je niet wil in een open samenleving.
Je mag demonstreren, zolang we het eens zijn met de inhoud?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:15:14 #15
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804040
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want de Turkije van Ataturk was een democratie met meer mensenrechten en een tegengeluid?
Toen was Turkije veel beter. Toen was er tenminste geen TRT Kurdi :r
pi_163804043
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:10 schreef alopio het volgende:
Blijft sneu voor een land als Turkije dat het gedachtengoed van Ataturk zo word verkwanseld door een figuur als Erdogan. Nu krijg je dus een islamitische staat met een schijn democratie, minder mensenrechten en totaal geen tegengeluid. En die Turken hier maar blij zijn. Ja lekker makkelijk vanuit het veilige Nederland. Kijken of je in Turkije nog net zo blij bent,
Turkije zal hevig verdeeld zijn. Ook daar heb je een intelligentsia en de seculieren die steeds meer hun vrijheden beperkt zien. Tot een nieuwe coup zie ik het niet snel komen, maar een Von Stauffenbergje op Erdogan in de loop van de tijd zou me niet verbazen.
pi_163804045
Hoe gedragen de Turken in Duitsland zich eigenlijk?
pi_163804050
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je mag demonstreren, zolang we het eens zijn met de inhoud?
Ja, dat lijkt me dus niet wenselijk. Zoals ik al aangeef.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:16:07 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_163804055
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom in godsnaam, lopen ze te rellen ofzo?

wat kan het kabinet dat nou schelen verder?
vaag. Of bang voor verstoring vd openbare orde :D
pi_163804060
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want de Turkije van Ataturk was een democratie met meer mensenrechten en een tegengeluid?
Dat is inderdaad een grote misvatting. In de laatste tien jaar is Turkije vrijer geworden op veel punten.
pi_163804061
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je mag demonstreren, zolang we het eens zijn met de inhoud?
Wie wil dit precies verbieden ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804069
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een grote misvatting. In de laatste tien jaar is Turkije vrijer geworden op veel punten.
En op veel meer punten minder vrij.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804077
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Toen was Turkije veel beter. Toen was er tenminste geen TRT Kurdi :r
Nog niet lang geleden zou een staatszender in het Koerds TOTAAL ondenkbaar zijn. Het zou niet eens ter sprake kunnen komen.
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 12:17:22 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163804080
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

vaag. Of bang voor verstoring vd openbare orde :D
zaterdagavond moet je geen mensen op straat willen idd _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163804087
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:15 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Turkije zal hevig verdeeld zijn. Ook daar heb je een intelligentsia en de seculieren die steeds meer hun vrijheden beperkt zien. Tot een nieuwe coup zie ik het niet snel komen, maar een Von Stauffenbergje op Erdogan in de loop van de tijd zou me niet verbazen.
Von Stauffenbergje?

Je bedoelt hem vermoorden?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163804102
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wie wil dit precies verbieden ?
Ik weet niet of het kabinet er zich daadwerkelijk over heeft uitgelaten, gaat volgens mij vooral om wat stoorzenders in de kamer. Mocht het kabinet dit echter als onwenselijk bestempelen, dan is dat een niet te miskennen signaal.
pi_163804110
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Von Stauffenbergje?

Je bedoelt hem vermoorden?
Een aanslag ja.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804111
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:17 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Von Stauffenbergje?

Je bedoelt hem vermoorden?
Het zou mij niet verbazen als er in de loop van de tijd dat getracht zal worden in plaats van een coup.
pi_163804116
200 man ofzo die demonstratie waarvan een deel niet eens in Rotterdam woont. En dat terwijl er iets van 50.000 turken in Rotterdam wonen.

Veel vlaggen en tuuteren is wel imponerend maar heel veel heeft het niet om handen. De media maakt het alleen wat groter dan het waarschijnlijk is.
pi_163804118
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik weet niet of het kabinet er zich daadwerkelijk over heeft uitgelaten, gaat volgens mij vooral om wat stoorzenders in de kamer. Mocht het kabinet dit echter als onwenselijk bestempelen, dan is dat een niet te miskennen signaal.
Er is niemand die het wil verbieden. Er zijn een hoop kabinetsleden die de demonstraties afkeuren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804119
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want de Turkije van Ataturk was een democratie met meer mensenrechten en een tegengeluid?
Nou perfect was het ook niet maar het was wel jarenlang een "voorbeeld" voor landen in het midden-oosten. Er waren vrijheden en oppositie, nu krijg je een eenpartij stelsel met wat kunstmatige oppositie. Media word aan banden gelegd, andersdenkenden opgepakt, Koerden nog harden aangepakt, islamistische regelgeving nog belangrijker in de politiek.

Op de lange termijn krijg je dus een onstabiel land, wat net zoals andere landen in het midden oosten meer en meer te lijden krijgt
  zondag 17 juli 2016 @ 12:19:45 #32
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804124
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:18 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als er in de loop van de tijd dat getracht zal worden in plaats van een coup.
Als dat gebeurt zal een flinke ruk naar extreem rechts plaatsvinden en gaan er hier en daar flink wat doden vallen onder een extreem rechtse regering.
pi_163804125
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:18 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als er in de loop van de tijd dat getracht zal worden in plaats van een coup.
Owh ja, dat mag niet, maar het is wel sneller dan een coupe.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:21:07 #34
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804149
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want de Turkije van Ataturk was een democratie met meer mensenrechten en een tegengeluid?
Afschaffing van de sharia en invoeren van de laïcité helpt toch best aardig, dunkt me.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163804150
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als dat gebeurt zal een flinke ruk naar extreem rechts plaatsvinden en gaan er hier en daar flink wat doden vallen onder een extreem rechtse regering.
Ik zou het ook niet goedkeuren maar ik kan niet zeggen dat zoiets totaal onverwachts zou komen als het zou gebeuren.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:22:02 #36
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804162
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet goedkeuren maar ik kan niet zeggen dat zoiets totaal onverwachts zou komen als het zou gebeuren.
Tja dan krijg je de MHP aan de macht. AKP zal dan wel uit elkaar vallen en de mensen die AKP stemmen zullen niet zo snel CHP stemmen. Zeker niet na een aanslag op Erdogan zelf.
pi_163804175
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Compleet ander verhaal, vergelijking slaat helemaal nergens op. Een groot deel van die Turken is in de komende vakantieperiode weer een maand in Turkije bij familie en vrienden. Het gaat ze direct aan.
Ergens op vakantie zijn staat niet gelijk aan ergens wonen. Italië is ook prachtig voor vakanties en reizen, maar stukken minder om te wonen. Waarom je blij moet zijn voor het 'succes' van een restrictieve islamitische staat snap ik niet, maar soit, laat ze maar lekker. Dat land wordt toch nooit wat.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163804201
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tja dan krijg je de MHP aan de macht. AKP zal dan wel uit elkaar vallen en de mensen die AKP stemmen zullen niet zo snel CHP stemmen. Zeker niet na een aanslag op Erdogan zelf.
Zou goed kunnen. Ik heb er sowieso een hard hoofd in hoe het verder moet met Turkije.
pi_163804205
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:22 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Ergens op vakantie zijn staat niet gelijk aan ergens wonen. Italië is ook prachtig voor vakanties en reizen, maar stukken minder om te wonen. Waarom je blij moet zijn voor het 'succes' van een restrictieve islamitische staat snap ik niet, maar soit, laat ze maar lekker. Dat land wordt toch nooit wat.
Het is niet zomaar ergens op vakantie gaan, dat schreef ik ook: ze hebben daar familie, vrienden en waarschijnlijk een tweede huis. Natuurlijk gaat het ze aan en natuurlijk zullen ze zich betrokken voelen.
pi_163804207
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:19 schreef alopio het volgende:

[..]

Nou perfect was het ook niet maar het was wel jarenlang een "voorbeeld" voor landen in het midden-oosten. Er waren vrijheden en oppositie, nu krijg je een eenpartij stelsel met wat kunstmatige oppositie. Media word aan banden gelegd, andersdenkenden opgepakt, Koerden nog harden aangepakt, islamistische regelgeving nog belangrijker in de politiek.

Op de lange termijn krijg je dus een onstabiel land, wat net zoals andere landen in het midden oosten meer en meer te lijden krijgt
Het is nog steeds een voorbeeld voor landen in het Midden Oosten, over welke vrijheden heb je het die er nu niet meer zijn? En oppositie, alsjeblieft zeg, je moet in het parlement niet eens zeggen dat je Koerdisch bent, nu heb je zelfs Koerdische partijen.

Koerden harder aangepakt, damn, je volgt het nieuws echt van een afstand he? Koerden stemmen of op de Koerdische partij op of de partij van Erdogan, Koerden hebben nu hun eigen staatszender, mogen in eigen taal praten en zelfs zich inzetten voor de Koerdische kwestie.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:25:31 #41
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804215
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Ik heb er sowieso een hard hoofd in hoe het verder moet met Turkije.
Uh wat dacht je van gewoon de mening en stem van het volk respecteren?
pi_163804230
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Afschaffing van de sharia en invoeren van de laïcité helpt toch best aardig, dunkt me.
Waardoor er allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen werden ingevoerd als het verbieden van hoofddoeken op diverse plekken. Ook de omgang met andere minderheden was niet al te best. Ook niet bepaald een toonbeeld van vrijheid.
pi_163804237
Ik ben een vrouw.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163804243
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:26 schreef tesssssssss het volgende:
Ik ben een vrouw.
Die kunnen ook homo zijn (homofoob!). Maar inderdaad is het dan wel ok...
  zondag 17 juli 2016 @ 12:27:35 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804248
Kunnen wij niet ook een coupe doen in Nederland?
pi_163804249
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Afschaffing van de sharia en invoeren van de laïcité helpt toch best aardig, dunkt me.
Ook weer leuke marketing van de Kemalisten, maar niet de Sharia, maar de Tanzimat was de grondwet toen Ataturk geboren werd
pi_163804252
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Uh wat dacht je van gewoon de mening en stem van het volk respecteren?
Het valt toch niet te ontkennen dat de bevolking niet gestemd heeft voor het oppakken en zonder proces vastzetten van journalisten en massaal ontslaan van rechters?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:28:06 #48
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163804260
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want de Turkije van Ataturk was een democratie met meer mensenrechten en een tegengeluid?
Nee maar wel veel minder religieuze invloeden. Ik vind het een naar idee dat dat steeds een grotere rol speelt in de Turkse politiek.
pi_163804265
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Mishu het volgende:
Kunnen wij niet ook een coupe doen in Nederland?
Geert Wilders heeft toch al een interessante coupe ?
pi_163804271
Mensen zeuren vaak over vrijheden en mensenrechten, maar in een land in ontwikkeling kun je je afvragen of dit wel zo'n goed idee is. Denk je werkelijk dat landen als China en Singapore zo ver waren gekomen wanneer ze dergelijke principes in het relatief recente verleden niet gewoon in de wind geslagen hadden? Singapore is een goed voorbeeld van hoe je met de tijd vervolgens wat meer vrijheid invoert.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het valt toch niet te ontkennen dat de bevolking niet gestemd heeft voor het oppakken en zonder proces vastzetten van journalisten en massaal ontslaan van rechters?
Erdogan is democratisch gekozen. En met zijn beleid komen deze zaken.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:29:37 #51
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163804277
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Uh wat dacht je van gewoon de mening en stem van het volk respecteren?
Uiteindelijk is dat net zoiets als de mening van je jonge kinderen respecteren. Zo mogen best wat vinden, je moet er ook wat mee, maar je moet ze niet aan het roer laten anders vreet je elke avond friet met suikerspin en sterf je uiteindelijk aan een hartkwaal of diabetes. Zo zal het een staat ook vergaan. Min of meer.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 17 juli 2016 @ 12:29:52 #52
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804280
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Mishu het volgende:
Kunnen wij niet ook een coupe doen in Nederland?
Als je want tanks en een redelijke groep soldaten (met wapens en munitie, geen pang pang) moet het in Nederland wel te doen zijn. Zouden Nederlanders de straat op gaan na een oproep van Rutte (via facetime :')) om de staat te beschermen?
pi_163804286
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:28 schreef Bugfixed het volgende:

[..]

Nee maar wel veel minder religieuze invloeden. Ik vind het een naar idee dat dat steeds een grotere rol speelt in de Turkse politiek.
Je vindt het een naar idee dat de stem van de bevolking wordt gereflecteerd in een democratie? Dat zou pas een naar idee zijn.
pi_163804287
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je want tanks en een redelijke groep soldaten (met wapens en munitie, geen pang pang) moet het in Nederland wel te doen zijn. Zouden Nederlanders de straat op gaan na een oproep van Rutte (via facetime :')) om de staat te beschermen?
Nooit zouden ze dat doen :D
  zondag 17 juli 2016 @ 12:30:41 #55
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804291
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat net zoiets als de mening van je jonge kinderen respecteren. Zo mogen best wat vinden, je moet er ook wat mee, maar je moet ze niet aan het roer laten anders vreet je elke avond friet met suikerspin en sterf je uiteindelijk aan een hartkwaal of diabetes. Zo zal het een staat ook vergaan. Min of meer.
Ah, je bent dus voorstander van het niet respecteren van de mening van bepaalde groepen mensen. Als het de ene kant op kan, dan de andere ook.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:30:56 #56
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163804298
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je vindt het een naar idee dat de stem van de bevolking wordt gereflecteerd in een democratie? Dat zou pas een naar idee zijn.
Als dit ten koste gaat van de rechtsstaat? Zeer, zeer zeker.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163804300
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:28 schreef Bugfixed het volgende:

[..]

Nee maar wel veel minder religieuze invloeden. Ik vind het een naar idee dat dat steeds een grotere rol speelt in de Turkse politiek.
Hoezo veel minder? Erdogan is niet uit de lucht komen vallen, je had ook leiders voor hem in de politiek.
pi_163804306
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Mishu het volgende:
Kunnen wij niet ook een coupe doen in Nederland?
We hebben al een stiltecoupe geprobeerd in de trein. Maar die is ook mislukt.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:31:14 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163804309
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ah, je bent dus voorstander van het niet respecteren van de mening van bepaalde groepen mensen. Als het de ene kant op kan, dan de andere ook.
Respecteren is wat anders dan doen wat ze zeggen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163804333
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

We hebben al een stiltecoupe geprobeerd in de trein. Maar die is ook mislukt.
_O-
  zondag 17 juli 2016 @ 12:32:53 #61
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804339
Wat dat betreft was de oproep van Erdogan wel historisch. Ik moest er hard om lachen maar damn het was effectief.
pi_163804351
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je want tanks en een redelijke groep soldaten (met wapens en munitie, geen pang pang) moet het in Nederland wel te doen zijn. Zouden Nederlanders de straat op gaan na een oproep van Rutte (via facetime :')) om de staat te beschermen?
Hangt er denk ik van af wie de initiator zou zijn. Als Wilders een coup zou initiëren, dan zou ik zeker in verzet gaan en ik denk een boel met mij.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:33:36 #63
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804360
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:28 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Geert Wilders heeft toch al een interessante coupe ?
Nee, maar een echte, met een leger en een opstand of een bestorming ofzo.
pi_163804363
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, maar een echte, met een leger en een opstand of een bestorming ofzo.
Dat is een coup. Zonder e ;)
  zondag 17 juli 2016 @ 12:34:21 #65
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_163804371
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, maar een echte, met een leger en een opstand of een bestorming ofzo.
Het leger zweert trouw aan de koning. Wilders zou de koning dus mee moeten hebben wil dat gebeuren. Lijkt me sterk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_163804380
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nee, maar een echte, met een leger en een opstand of een bestorming ofzo.
Waarom zouden we dat willen?
pi_163804382
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hangt er denk ik van af wie de initiator zou zijn. Als Wilders een coupe zou initiëren, dan zou ik zeker in verzet gaan en ik denk een boel met mij.
Dit land is veel te verzuild om ooit zoiets voor elkaar te krijgen. Te veel politieke partijen, te veel meningen. Ergens wel geruststellend ook.
pi_163804386
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hangt er denk ik van af wie de initiator zou zijn. Als Wilders een coup zou initiëren, dan zou ik zeker in verzet gaan en ik denk een boel met mij.
En als het DENK is?
pi_163804389
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:28 schreef Djoetma het volgende:
Mensen zeuren vaak over vrijheden en mensenrechten, maar in een land in ontwikkeling kun je je afvragen of dit wel zo'n goed idee is. Denk je werkelijk dat landen als China en Singapore zo ver waren gekomen wanneer ze dergelijke principes in het relatief recente verleden niet gewoon in de wind geslagen hadden?
Ik zou niet weten waarom meer democratie, vrijheden en mensenrechten economische groei in de weg gezeten zou hebben in China of Singapore.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:35:29 #70
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804390
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Uiteindelijk is dat net zoiets als de mening van je jonge kinderen respecteren. Zo mogen best wat vinden, je moet er ook wat mee, maar je moet ze niet aan het roer laten anders vreet je elke avond friet met suikerspin en sterf je uiteindelijk aan een hartkwaal of diabetes. Zo zal het een staat ook vergaan. Min of meer.
_O-
pi_163804394
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hangt er denk ik van af wie de initiator zou zijn. Als Wilders een coupe zou initiëren, dan zou ik zeker in verzet gaan en ik denk een boel met mij.
Ook voor jou...

Coup

Een coup (meervoud: coups) is een staatsgreep. Het woord is afgeleid van het Franse coup voor ‘slag’ en komt vaak voor in de combinatie militaire coup. Van Dale vermeldt twee uitspraakvarianten: ‘koe’ en ‘koep’.

Coupe

Coupe (spreek uit: ‘koep’; meervoud coupes), zonder accent op de e, betekent onder meer ‘haardracht’ of ‘model’, en ‘schaaltje waaruit je ijs eet’. Die laatste betekenis van coupe is terug te voeren op het Latijnse cuppa voor ‘beker, kop’. Coupe in de betekenis ‘haardracht’ is verwant met het Franse werkwoord voor ‘knippen, snijden’: couper.

Coupé

Een coupé is een treincompartiment, begrensd door een deur. In een treinwagon zitten een of meer coupés. Daarnaast is coupé de benaming van een bepaald model auto met een sportieve lijn en geen of een kleine achterbank.

Zo. En dat was de luchtigheid bij dit zware onderwerp voor vandaag. Met dank aan OnzeTaal.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:35:42 #72
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804395
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het leger zweert trouw aan de koning. Wilders zou de koning dus mee moeten hebben wil dat gebeuren. Lijkt me sterk.
Gewoon per direct de monarchie afschaffen en de koning laten verdwijnen tot de boel in handen is en daarna de koning uitzetten richting Canada ofzo.
pi_163804397
quote:
8s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En als het DENK is?
DENK for life a MATTIE!
pi_163804406
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ook voor jou...

Coup

Een coup (meervoud: coups) is een staatsgreep. Het woord is afgeleid van het Franse coup voor ‘slag’ en komt vaak voor in de combinatie militaire coup. Van Dale vermeldt twee uitspraakvarianten: ‘koe’ en ‘koep’.

Coupe

Coupe (spreek uit: ‘koep’; meervoud coupes), zonder accent op de e, betekent onder meer ‘haardracht’ of ‘model’, en ‘schaaltje waaruit je ijs eet’. Die laatste betekenis van coupe is terug te voeren op het Latijnse cuppa voor ‘beker, kop’. Coupe in de betekenis ‘haardracht’ is verwant met het Franse werkwoord voor ‘knippen, snijden’: couper.

Coupé

Een coupé is een treincompartiment, begrensd door een deur. In een treinwagon zitten een of meer coupés. Daarnaast is coupé de benaming van een bepaald model auto met een sportieve lijn en geen of een kleine achterbank.

Zo. En dat was de luchtigheid bij dit zware onderwerp voor vandaag.
Waarom edit je mijn post in je quote?!
  zondag 17 juli 2016 @ 12:36:30 #75
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804409
quote:
8s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En als het DENK is?
Een coup onder leiding van toetterende Turken. Al toeterend richting Den Haag.
pi_163804413
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Uh wat dacht je van gewoon de mening en stem van Erdogan respecteren?
Zo klopt hij beter ;)
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804417
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:15 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe gedragen de Turken in Duitsland zich eigenlijk?
Wat ik zo gauw kan vinden:

http://www.faz.net/aktuel(...)putsch-14344221.html - Honderden Erdogan-fans voor de Turkse ambassade.

http://www.derwesten.de/n(...)such-id12012256.html - In Duisburg en Essen duizenden Turken op straat, in Gelsenkirchen belaagden 150 Turken een jongerenclub die verband met Gülen zou hebben
pi_163804434
quote:
13s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waarom edit je mijn post in je quote?!
Dat heb ik niet gedaan, vies leugenaartje ;)
pi_163804438
Coup plegers gearresteerd op de Incirlik Air Base. De zwaar beveiligde vliegbasis van de NAVO.



pi_163804442
Zodra het Turkije lukt om Syrie en Irak in te nemen, en een verbond gaat sluiten met Iran, dan is het hek wel van de dam en dan gaan de Turken in Europa ook los omdat ze denken dat ze kunnen winnen. Dus moet je voorkomen dat Syrie en Irak in handen vallen van de Turken. Dan ben je nog wel een paar decennia veilig.
Ook oppassen met andere bondgenootschappen, zoals met Noord-Korea en Oekraine.
pi_163804445
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ah, je bent dus voorstander van het niet respecteren van de mening van bepaalde groepen mensen. Als het de ene kant op kan, dan de andere ook.
Wacht even, was jij niet diegene die PVVers hun stemrecht wilde ontnemen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 17 juli 2016 @ 12:38:24 #82
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804449
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wacht even, was jij niet diegene die PVVers hun stemrecht wilde ontnemen?
Nee?
pi_163804452
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gedaan, vies leugenaartje ;)
Wie is er nou een leugenaar.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:38:59 #84
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804457
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Waardoor er allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen werden ingevoerd als het verbieden van hoofddoeken op diverse plekken. Ook de omgang met andere minderheden was niet al te best. Ook niet bepaald een toonbeeld van vrijheid.
Ik stelde ook dat het bijdraagt. Vrouwen kregen ineens stemrecht, bijvoorbeeld. Polygamie werd afgeschaft. Vrijheden van vrouwen werden enorm verbetert.
Ik ben het met je eens dat het niet zaligmakend was. omdat deze politieke structuur nog steeds een hoog autoritaire gehalte bezat. Echter de suggestie maken dat de huidige politieke ontwikkelingen een democratie goed doen (of überhaupt op de democratie gestoelde ontwikkelingen zijn) is wat mij betreft ver bezijden de realiteit als je alleen al in ogenschouw neemt hoe de vrije meningsuiting recent stelselmatig klappen te verduren heeft gekregen.
Laat staan de recente ontwikkelingen bij de rechterlijke macht.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163804464
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:38 schreef Loekie1 het volgende:
Zodra het Turkije lukt om Syrie en Irak in te nemen, en een verbond gaat sluiten met Iran, dan is het hek wel van de dam en dan gaan de Turken in Europa ook los omdat ze denken dat ze kunnen winnen. Dus moet je voorkomen dat Syrie en Irak in handen vallen van de Turken. Dan ben je nog wel een paar decennia veilig.
Syrië is zo'n grote puinzooi, het zou retedom zijn om daar je handen aan te branden.
pi_163804469
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:38 schreef Loekie1 het volgende:
Zodra het Turkije lukt om Syrie en Irak in te nemen, en een verbond gaat sluiten met Iran, dan is het hek wel van de dam en dan gaan de Turken in Europa ook los omdat ze denken dat ze kunnen winnen. Dus moet je voorkomen dat Syrie en Irak in handen vallen van de Turken. Dan ben je nog wel een paar decennia veilig.
Du Turkije gaat Sjietisch Irak overnemen en Syrie waar het een Alawitisch regime steunt en veel belangen heeft en gaat daarop een pact met Iran sluiten, ja?
pi_163804472
Waarom zouden we in Nederland een coup willen? :?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:39:53 #88
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804473
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Syrië is zo'n grote puinzooi, het zou retedom zijn om daar je handen aan te branden.
Sommige Turken dromen er van Aleppo in te nemen.

Waarom je dat nu nog zou doen? Geen idee :')
pi_163804475
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:34 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het leger zweert trouw aan de koning. Wilders zou de koning dus mee moeten hebben wil dat gebeuren. Lijkt me sterk.
Anderzijds, soldaten zijn doorgaans politiek gezien een stuk rechtser, idem dito voor de politie overigens. Ook de reden dat extreemrechtse organisaties vaak banden met het leger hebben (zie het opgeheven Belgische "Bloed, Bodem, Eer en Trouw" bijvoorbeeld).
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163804490
Frankrijk waarschuwt Turkije.
intlspectator twitterde op zondag 17-07-2016 om 12:36:03 BREAKING: French Foreign Minister says failed coup attempt in Turkey does not give Erdogan a blank cheque to purge opponents reageer retweet
pi_163804502
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:37 schreef Nintex het volgende:
Coup plegers gearresteerd op de Incirlik Air Base. De zwaar beveiligde vliegbasis van de NAVO.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat de betekenis hiervan is, maar er is al langer gedoe over, bijv. in de afgelopen weken toen Duitse parlementariërs die de gestationeerde Duitse soldaten wilden bezoeken, het land niet werden ingelaten.
pi_163804503
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Du Turkije gaat Sjietisch Irak overnemen en Syrie waar het een Alawitisch regime steunt en veel belangen heeft en gaat daarop een pact met Iran sluiten, ja?
Turkije wil nu al de Syriers een Turks paspoort geven. Het is de natte droom van Erdogan om alle Syriers een Turks paspoort te geven, en daarna alle Irakezen.
pi_163804519
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:40 schreef Nintex het volgende:
Frankrijk waarschuwt Turkije.
intlspectator twitterde op zondag 17-07-2016 om 12:36:03 BREAKING: French Foreign Minister says failed coup attempt in Turkey does not give Erdogan a blank cheque to purge opponents reageer retweet
En wat wil Frankrijk daar aan gaan doen? :')
pi_163804520
Nog wel een aardig stuk uit de Groene over Gülen van een paar jaar geleden:
http://www.groene.nl/artikel/huilen-voor-het-vaderland
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 17 juli 2016 @ 12:42:28 #95
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804525
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de betekenis hiervan is, maar er is al langer gedoe over, bijv. in de afgelopen weken toen Duitse parlementariërs die de gestationeerde Duitse soldaten wilden bezoeken, het land niet werden ingelaten.
Hij is een commandant op Incirlik, betekent niet dat hij daar gearresteerd is.
pi_163804531
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Turkije wil nu al de Syriers een Turks paspoort geven.
Mensen en complete gezinnen die al 5 jaar in Turkije zonder basale rechten zitten zoals werken, zaken doen en iets voor zichzelf te beginnen? Wat zou daar toch de reden voor zijn.
pi_163804537
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de betekenis hiervan is, maar er is al langer gedoe over, bijv. in de afgelopen weken toen Duitse parlementariërs die de gestationeerde Duitse soldaten wilden bezoeken, het land niet werden ingelaten.
Welkom in het Turkije van Erdogan.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804549
Is dat dezelfde Minister van Buitenlandse Zaken die zei dat Frankrijk vanaf de dag dat Brexit gestemd werd, alles door zou laten bij Calais?
pi_163804553
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:42 schreef Igen het volgende:

[..]

En wat wil Frankrijk daar aan gaan doen? :')
Frankrijk wil aangeven dat het niet klakkeloos aan de leiband van een democratisch gekozen dictator loopt.
pi_163804558
De Turken laten zien dat ze geen zwervervolk zijn als Arabieren of Egyptenaren die met zich laten piepelen door wat generaals.

Absolute macht van het leger is ten einde. Definitief. Nu zijn ze zoals het hoort onderdanig aan de grondwet en behoren te luisteren naar verkozen volksvertegenwoordigers.

En blank fok heeft en Black Sunday en baalt dat de mensen de generaals terug in hun kazerne hebben gezet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163804559
waarom gingen turken in nederland nou precies de straat op? Ik snap dat nog steeds niet. Wat moeten wij met dat soort mensen? :/
There are only 151 Pokémon.
pi_163804565
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:39 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Anderzijds, soldaten zijn doorgaans politiek gezien een stuk rechtser, idem dito voor de politie overigens. Ook de reden dat extreemrechtse organisaties vaak banden met het leger hebben (zie het opgeheven Belgische "Bloed, Bodem, Eer en Trouw" bijvoorbeeld).
Wat versta je onder banden met? Als er enkele laagrangige leden banden hebben op een totaal van tienduizenden, dan is dit toch juist verwaarloosbaar?
pi_163804566
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Hij is een commandant op Incirlik, betekent niet dat hij daar gearresteerd is.
jawel

intlspectator twitterde op zondag 17-07-2016 om 12:06:28 IMAGE: Turkish general being arrested at Incirlik Air Base https://t.co/6YPdAlkZOC reageer retweet
  zondag 17 juli 2016 @ 12:45:23 #104
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804569
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je want tanks en een redelijke groep soldaten (met wapens en munitie, geen pang pang) moet het in Nederland wel te doen zijn. Zouden Nederlanders de straat op gaan na een oproep van Rutte (via facetime :')) om de staat te beschermen?
Wellicht niet vanwege Rutte maar uit angst voor de nieuwe overheerser. Als dat mongolen lijken te zijn kom je wel de straat op.
pi_163804575
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:40 schreef Nintex het volgende:
Frankrijk waarschuwt Turkije.
intlspectator twitterde op zondag 17-07-2016 om 12:36:03 BREAKING: French Foreign Minister says failed coup attempt in Turkey does not give Erdogan a blank cheque to purge opponents reageer retweet
Geen recht van spreken imo, hij rekte zelf ook de grenzen van de rechtsstaat op na Bataclan.
pi_163804581
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de betekenis hiervan is, maar er is al langer gedoe over, bijv. in de afgelopen weken toen Duitse parlementariërs die de gestationeerde Duitse soldaten wilden bezoeken, het land niet werden ingelaten.
Ook toevallig?
pi_163804587
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:44 schreef Aloulu het volgende:
De Turken laten zien dat ze geen zwervervolk zijn als Arabieren of Egyptenaren die met zich laten piepelen door wat generaals.

Absolute macht van het leger is ten einde. Definitief. Nu zijn ze zoals het hoort onderdanig aan de grondwet en behoren te luisteren naar verkozen volksvertegenwoordigers.

En blank fok heeft en Black Sunday en baalt dat de mensen de generaals terug in hun kazerne hebben gezet.
Deze generaals worden doodgemaakt, niet teruggezet he.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804593
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]


[..]

Volgens mij

[..]

Geen recht van spreken imo, hij rekte zelf ook de grenzen van de rechtsstaat op na Bataclan.
Welke Grenzen bedoel je?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804603
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
waarom gingen turken in nederland nou precies de straat op? Ik snap dat nog steeds niet. Wat moeten wij met dat soort mensen? :/
Wat moet ik met jou?
pi_163804606
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:45 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Wat versta je onder banden met? Als er enkele laagrangige leden banden hebben op een totaal van tienduizenden, dan is dit toch juist verwaarloosbaar?
Het was ook niet zozeer bedoeld om te stellen dat extreemrechts het leger geïnfiltreerd heeft, plus dat er een verschil is tussen rechts en extreemrechts natuurlijk. Wel dat het leger gemiddeld gezien rechtser is dan de bevolking, hetgeen voor de politie ook wel geld denk ik. Gezien Wilders zich ook aan de rechterzijde van het politiek spectrum bevind heb je dus een overeenkomst. Niet dat het leger in Nederland ooit een coup zou organiseren verder.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163804624
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
waarom gingen turken in nederland nou precies de straat op? Ik snap dat nog steeds niet. Wat moeten wij met dat soort mensen? :/
Een interessantere vraag is of ze ook de straat op zouden gaan als Mark Rutte het van ze zou vragen na een coup op Nederlandse bodem.
pi_163804630
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
waarom gingen turken in nederland nou precies de straat op? Ik snap dat nog steeds niet. Wat moeten wij met dat soort mensen? :/
Om steun te betuigen aan de regering en laten blijken tegen de coupe te zijn. Raar hè dat ze nog en emotionele band hebben met Turkije en liever niet zien dat een handjevol generaals meerdere malen herkozen volksvertegenwoordigers hardhandig opsluiten en het land in chaos storten.

Of had je voordat je poste al een mening over Turken en wil je zogenaamd je onbegrip uiten? Sleutelwoord: zogenaamd onbegrip.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163804631
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom zouden we in Nederland een coup willen? :?
Me 1000 euro
pi_163804640
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Welke Grenzen bedoel je?
https://www.amnesty.nl/ov(...)krijk-lijkt-oneindig
pi_163804646
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Me 1000 euro
Er schijnt ook nog een Kwartje te zijn ergens.
pi_163804649
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom meer democratie, vrijheden en mensenrechten economische groei in de weg gezeten zou hebben in China of Singapore.
Je kan economische initiatieven in de weg zitten bijv. Stel je wil een productiepark neerzetten, en er wonen mensen op de plek waar je dit wil. In een vrij land kunnen ze zich verzetten, juridische middelen aangrijpen, etc. etc. In China werden ze gewoon weggeruimd en de pers schrijft er ook niet over.

Of denk aan allerlei religieuze onzin, waardoor mensen bepaalde regels willen aanvechten. Of andere culturele gewoontes die zaken als infrastructuur, hygiëne en overige zaken die gerelateerd zijn aan de volksgezondheid in de weg zitten.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:50:17 #117
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804651
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook weer leuke marketing van de Kemalisten, maar niet de Sharia, maar de Tanzimat was de grondwet toen Ataturk geboren werd
Je reageert slechts opeen deel van mijn argument, merk ik op.

Laat onverlet dat de politieke veranderingen wel degelijk bijgedragen hebben aan meer vrijheden; aan democratie.
De kemalisten waren ook helemaal niet tegen religie, maar meer tegen een politieke religie die in de weg staat van vrijheid van gedachte en tegen de dominantie op het vrije denken van religieuze instellingen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163804652
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik zo gauw kan vinden:

http://www.faz.net/aktuel(...)putsch-14344221.html - Honderden Erdogan-fans voor de Turkse ambassade.

http://www.derwesten.de/n(...)such-id12012256.html - In Duisburg en Essen duizenden Turken op straat, in Gelsenkirchen belaagden 150 Turken een jongerenclub die verband met Gülen zou hebben
Hopelijk geen gezeik als ik over een aantal dagen in een Düsseldorfs hotel zit, waar ik o.a. naar de Rheinkirmes ga. Dat is weliswaar niet zo'n Tokkie-festijn als dat kermis in Nederland vaak is, maar toch. Tevens ga ik op een bepaalde dag naar Keulen. Is allemaal niet zo ver daar vandaan.

Ik ga mezelf niet in m'n relatief veilige woonplaats opsluiten, maar ga toch met een ander gevoel weg dan vorig jaar (toen ik ook daar heen ging). :{
pi_163804662
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:48 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Om steun te betuigen aan de regering en laten blijken tegen de coupe te zijn. Raar hè dat ze nog en emotionele band hebben met Turkije en liever niet zien dat een handjevol generaals meerdere malen herkozen volksvertegenwoordigers hardhandig opsluiten en het land in chaos storten.

Of had je voordat je poste al een mening over Turken en wil je zogenaamd je onbegrip uiten? Sleutelwoord: zogenaamd onbegrip.
Nog een band hebben met Turkije? Omdat hun hart in Turkije ligt, aldus de geïnterviewde Turken op de NOS, voordat de cameraploeg weggejaagd werd.
pi_163804663
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Deze generaals worden doodgemaakt, niet teruggezet he.
Geen idee of dat daadwerkelijk het geval is. En jij weet dat ook niet. Verschil tussen theorie en wat roepen en praktijk. Hopelijk niet.

Morsi hangt ook een doodstraf boven het hoofd overigens. Ook wegens hoogverraad. Weinig over gehoord qua ophef.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163804665
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:44 schreef Eenskijken het volgende:
waarom gingen turken in nederland nou precies de straat op? Ik snap dat nog steeds niet. Wat moeten wij met dat soort mensen? :/
als jij met gaypride de straat op gaat zeg ik toch ook niet wat moet ik met zulk soort volk.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 17 juli 2016 @ 12:51:20 #122
369251 Geralt
of Rivia
pi_163804667
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Me 1000 euro
Eenieder die destijds op de VVD stemde omdat ie serieus dacht die 1000 euro te krijgen is geen knip voor de neus waard en zou zijn stemrecht ontnomen moeten worden imo.

Maargoed, dat is een ander verhaal natuurlijk.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 17 juli 2016 @ 12:51:38 #123
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804675
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:45 schreef Nintex het volgende:

[..]

jawel

intlspectator twitterde op zondag 17-07-2016 om 12:06:28 IMAGE: Turkish general being arrested at Incirlik Air Base https://t.co/6YPdAlkZOC reageer retweet
Geen enkele Turkse bron spreekt er over dat ze op Incirlik gearresteerd zijn. Dat ze op Incirlik zouden zijn gearresteerd is dus gewoon onbevestigd.
pi_163804682
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:50 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Geen idee of dat daadwerkelijk het geval is. En jij weet dat ook niet. Verschil tussen theorie en wat roepen en praktijk. Hopelijk niet.

Morsi hangt ook een doodstraf boven het hoofd overigens. Ook wegens hoogverraad. Weinig over gehoord qua ophef.
http://nos.nl/artikel/211(...)ering-doodstraf.html

De premier geeft aan dat dit een goede optie is om de coupplegers te straffen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zondag 17 juli 2016 @ 12:52:37 #125
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804688
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Geen recht van spreken imo, hij rekte zelf ook de grenzen van de rechtsstaat op na Bataclan.
Op politiek en diplomatiek niveau wordt hier een signaal afgegeven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:53:00 #126
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804697
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/211(...)ering-doodstraf.html

De premier geeft aan dat dit een goede optie is om de coupplegers te straffen.
Gaat niet gebeuren, anders moeten ze Ocalan ook gaan ophangen en dat geeft hem een heldenstatus.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:53:17 #127
369251 Geralt
of Rivia
pi_163804701
Hoe zit het nu eigenlijk met Amerika en die basis en die golemknaker?

Wat gaan de yanks doen? Erdogan heeft ze bekant de oorlog verklaard door te stellen dat iedereen die Golem helpt een vijand is en in oorlog is met Turkije.

Verder geen nieuws meer over? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163804707
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:50 schreef luxerobots het volgende:
Nog een band hebben met Turkije? Omdat hun hart in Turkije ligt, aldus de geïnterviewde Turken op de NOS, voordat de cameraploeg weggejaagd werd.
Dat verklaart dan waarom ze op straat gaan. En nu?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163804711
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nog een band hebben met Turkije? Omdat hun hart in Turkije ligt, aldus de geïnterviewde Turken op de NOS, voordat de cameraploeg weggejaagd werd.
Waarom jagen ze toch altijd de cameraploeg weg? Iedereen mag hun vreugde toch zien?
pi_163804717
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat verklaart dan waarom ze op straat gaan. En nu?
En nu blijft de vraag staan of ze hetzelfde voor Nederland zouden doen ;)
  zondag 17 juli 2016 @ 12:54:02 #131
3542 Gia
User under construction
pi_163804718
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:26 schreef Ceberut het volgende:

Waardoor er allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen werden ingevoerd als het verbieden van hoofddoeken op diverse plekken.
Daarom moesten zijn dochters gaan studeren in een land waar ze wél een hoofddoekje mochten dragen tijdens de colleges/lessen.
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nooit zouden ze dat doen :D
Ze? Jij bent ook alleen maar Nederlands als het jou uitkomt, niet?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:54:12 #132
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163804723
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:37 schreef Nintex het volgende:
Coup plegers gearresteerd op de Incirlik Air Base. De zwaar beveiligde vliegbasis van de NAVO.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:54:18 #133
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163804725
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo veel minder? Erdogan is niet uit de lucht komen vallen, je had ook leiders voor hem in de politiek.
Ik geloof dat Erdogan na Atatürk de beste leider is voor Turkije maar hij profileert zich te veel als een Islamitische leider ipv een staatshoofd die zich concentreert op de welwaart van Turkije. Religie is prive, vind ik.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:54:23 #134
369251 Geralt
of Rivia
pi_163804727
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom jagen ze toch altijd de cameraploeg weg? Iedereen mag hun vreugde toch zien?
Omdat het nogal een agressief volkje is met hele lange tenen en een kort lontje.

Daar kunnen ze niks aan doen; dat zit gewoon in hun DNA. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163804733
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als jij met gaypride de straat op gaat zeg ik toch ook niet wat moet ik met zulk soort volk.
Goede vergelijking wel.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:54:37 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804734
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom zouden we in Nederland een coup willen? :?
Omdat het anders zo saai is en je moet wat.

Sowieso komt er anders niks in de geschiedenisboeken, die moeten ook gevuld worden hoor.
pi_163804735
Ik begrijp eigenlijk niet waaron er zo belerend gedaan wordt over de installatie en consolidatie van Erdogan. Nogal arrogante houding. Wij weten het zeker wel even beter wat er in Turkije moet gebeuren? Het volk staat daar ondubbelzinnig achter de leider die op een haar na dictator is. Iedereen schreeuwt hem het dictatorschap in. Nou prima toch, lekker zelf uitzoeken daar? Wat is daar erg aan voor ons verder?
  zondag 17 juli 2016 @ 12:54:48 #138
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804737
quote:
5s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:53 schreef Geralt het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met Amerika en die basis en die golemknaker?

Wat gaan de yanks doen? Erdogan heeft ze bekant de oorlog verklaard door te stellen dat iedereen die Golem helpt een vijand is en in oorlog is met Turkije.

Verder geen nieuws meer over? :@
quote:
De Amerikaanse minister Kerry heeft zijn Turkse ambtgenoot Cavusoglu gewaarschuwd voor een verslechtering van de relatie tussen de Verenigde Staten en Turkije, als dat land doorgaat met "publieke insinuaties en beweringen over een rol van de VS" bij de couppoging van vrijdag. Washington zegt in een verklaring dat zulke claims "volstrekt onjuist en schadelijk voor de bilaterale verhoudingen" zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163804744
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Op politiek en diplomatiek niveau wordt hier een signaal afgegeven.
Een signaal van niks. Frankrijk heeft het recht van spreken niet en de VS al zeker niet met hun Patriot Act.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:55:42 #140
369251 Geralt
of Rivia
pi_163804750
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

quote:
Update 04.36 uur
Volgens The Sun zou Erdogan geroepen hebben dat een land dat Gülen niet uitlevert geen vriend is. “Het Turkse staatshoofd gelooft dat zijn oude vijand Fetuhllah Gülen het brein achter het complot is om hem omver te werpen en zei dat elk land dat Gülen bijstand verleent geen vriend is van Turkije en in oorlog is met Turkije.”
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163804755
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom jagen ze toch altijd de cameraploeg weg? Iedereen mag hun vreugde toch zien?
Ik kan me het voorstellen dat ze niet gediend zijn van de eenzijdige berichtgeving.
pi_163804760
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Mooi, een beetje sterke taal mag wel af en toe.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:56:29 #143
369251 Geralt
of Rivia
pi_163804765
En Golem zit in Amerika. Dus Amerika is in oorlog met Turkije. Aldus Turkije. Want de yanks leveren hem niet uit lijkt me.

Dat kan ook nog hoog oplopen denk ik.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163804766
Demonstraties afkeuren omdat cameraploegen worden afgetuigd in ons eigen land is compleet ander verhaal. Hier wil het volk die flauwekul niet, gelukkig. En nu maar hopen dat de ummah niet daadwerkelijk ook Nederland geweldadig wil koliniseren
pi_163804768
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan me het voorstellen dat ze niet gediend zijn van de eenzijdige berichtgeving.
Van de NOS?
pi_163804777
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, anders moeten ze Ocalan ook gaan ophangen en dat geeft hem een heldenstatus.
We zullen zien.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163804786
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan me het voorstellen dat ze niet gediend zijn van de eenzijdige berichtgeving.
dat is niet aan de tuterturk om te bepalen
  zondag 17 juli 2016 @ 12:57:50 #148
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804797
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Eenieder die destijds op de VVD stemde omdat ie serieus dacht die 1000 euro te krijgen is geen knip voor de neus waard en zou zijn stemrecht ontnomen moeten worden imo.

Maargoed, dat is een ander verhaal natuurlijk.
Er zijn mensen die PVV stemmen dus er zullen altijd mensen zijn die niet weten waarop ze stemmen en wat ze daarvoor terug kunnen verwachten.
pi_163804800
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:47 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Het was ook niet zozeer bedoeld om te stellen dat extreemrechts het leger geïnfiltreerd heeft, plus dat er een verschil is tussen rechts en extreemrechts natuurlijk. Wel dat het leger gemiddeld gezien rechtser is dan de bevolking, hetgeen voor de politie ook wel geld denk ik. Gezien Wilders zich ook aan de rechterzijde van het politiek spectrum bevind heb je dus een overeenkomst. Niet dat het leger in Nederland ooit een coup zou organiseren verder.
Dat lijkt me ook. De gemiddelde Nederlander is sowieso weinig politiek geëngageerd, en de actiebereidheid is nihil. Dat zal in het leger niet anders zijn.

Nederlanders stemmen vooral met hun portemonnee. :') Dus het zou mij niet verbazen als de meeste militairen dat in hun afweging meenemen.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:58:03 #150
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163804801
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom moesten zijn dochters gaan studeren in een land waar ze wél een hoofddoekje mochten dragen tijdens de colleges/lessen.

[..]

Ze? Jij bent ook alleen maar Nederlands als het jou uitkomt, niet?
Nee hoor :p
pi_163804803
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef Bugfixed het volgende:

[..]

Ik geloof dat Erdogan na Atatürk de beste leider is voor Turkije maar hij profileert zich te veel als een Islamitische leider ipv een staatshoofd die zich concentreert op de welwaart van Turkije. Religie is prive, vind ik.
Het is wel een manier om een stevige ondersteuning te houden bij een groot deel van de bevolking. Het is eigenlijk vergelijkbaar met wat Wilders doet omtrent de Nederlandse waarden en het aanspreken van mensen die deze bedreigd zien worden.

Verder heeft Erdogan ook gezorgd voor een bepaalde ontwikkeling van Turkije die anderen niet teweeg hebben weten te brengen, dus vandaar dat er ook andere redenen zijn om hem te ondersteunen op basis van een bewezen trackrecord.
pi_163804804
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Van de NOS?
Ik denk niet dat die jongens die cameraploegen wegjagen op dat moment in stand waren om daarin onderscheid te maken.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:58:18 #153
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163804806
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef Mishu het volgende:

[..]

Omdat het anders zo saai is en je moet wat.

Sowieso komt er anders niks in de geschiedenisboeken, die moeten ook gevuld worden hoor.
Gewoon omdat het kan dus :p
pi_163804809
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je reageert slechts opeen deel van mijn argument, merkik op.

Laat onverlet dat de politieke veranderingen wel degelijk bijgedragen hebben aan meer vrijheden; aan democratie.
De kemalisten waren ook helemaal niet tegen religie, maar meer tegen een politieke religie die in de weg staat van vrijheid van gedachte en tegen de dominantie op het vrije denken van religieuze instellingen.
Je reactie was niet meer dan 1 zin, als je vindt dat ik een belangrijk gedeelte van je post heb weggelaten dan was dat iig niet bewust.

Het Ottomaanse rijk was al bezig met hervormingen en het terugdringen van religieuze invloeden, meer rechten en meer democratie, 'Sharia' ten tijde dat Ataturk een Ottomaanse generaal was is echt een loos begrip, was weinig praktisch van over.

Verder hebben ook de hervormingen van het Ottomaanse rijk voor meer vrijheden en democratie gezorgd, op geen enkele manier was Ataturk of de Kemalisten daar de instigator van. Integendeel, op veel vlakken hebben ze zelfs verdere vrijheden en democratisering tegengewerkt voor een lange periode tot zelfs na de dood van Ataturk.

Kemalisten waren wel degelijk tegen religie en godsdienst, echt niet alleen het politieke gedeelte, ik weet niet of je de memoires van Ataturk en zijn naasten hebt gelezen, maar daarin lees je dat hij echt concreet ageert tegen geloof en godsdienst, niet alleen op politiek vlak, maar ook sociaal-maatschappelijk en zelfs op spiritueel vlak het er helemaal onderuit haalt. En wegzet als iets irrationeels, barbaars en achterlijk.
pi_163804810
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef Kassamiep het volgende:
En nu blijft de vraag staan of ze hetzelfde voor Nederland zouden doen ;)
Nee. En dat weten we allemaal. We zien zie ook als Turken overigens. In de volksmond, niet politiek correcte politici. Dus dit is weinig nieuws wat mij betreft.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163804814
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan me het voorstellen dat ze niet gediend zijn van de eenzijdige berichtgeving.
Zouden de media in Turkije niet een stuk eenzijdiger zijn dan de media hier? Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dat blijkt maar weer.
pi_163804816
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:57 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

dat is niet aan de tuterturk om te bepalen
Dat hij er niet van gediend is? Lijkt me wel.
  zondag 17 juli 2016 @ 12:58:41 #158
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804818
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een signaal van niks. Frankrijk heeft het recht van spreken niet en de VS al zeker niet met hun Patriot Act.
Ik zeg alleen dat hebben ze al wel gedaan; dat statement is een duidelijk diplomatiek signaal.
In de hoge politieke overleggen komt zoiets vanzelfsprekend ter sprake.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Meest relativerende user 2022 zondag 17 juli 2016 @ 12:58:55 #159
357044 Budapestenaar
pi_163804820
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een interessantere vraag is of ze ook de straat op zouden gaan als Mark Rutte het van ze zou vragen na een coup op Nederlandse bodem.
Ik geloof niet dat Nederlanders het besef hebben dat je voor vrijheid en democratie iets moet doen. Die blijven rustig achter hun bordje aardappels zitten tot de sharia is ingevoerd. En waarschijnlijk mompelen ze dan dat die sharia toch ook wel voordelen heeft. We zijn zo verschrikkelijk naief en slap.
pi_163804823
Nu wordt het helemaal mooi:Erdogan aanhangers die tegen eenzijdige media zijn _O-
pi_163804829
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die jongens die cameraploegen wegjagen op dat moment in stand waren om daarin onderscheid te maken.
Past de pluriforme media niet in de Turkse democratie?
pi_163804834
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat hij er niet van gediend is? Lijkt me wel.
of het objectief is
pi_163804840
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Past de pluriforme media niet in de Turkse democratie?
:')
pi_163804847
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:59 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

of het objectief is
De cameraman had vast een objectief bij zich.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:00:30 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804848
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waarom zouden we dat willen?
Omdat het cool is. Duh. :?
pi_163804849
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoiets zei Bush ook na 9/11 en tijdens oorlog met Irak ofzo
iig iets in deze richting
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:59 schreef Dingflofbips het volgende:
Nu wordt het helemaal mooi:Erdogan aanhangers die tegen eenzijdige media zijn _O-
media die beweerde dat Erdogan asiel aanvroeg en aan het vluchten was tijdens de coup mag wat mij betreft weggejaagd worden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 17 juli 2016 @ 13:00:32 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163804850
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik kan me het voorstellen dat ze niet gediend zijn van de eenzijdige berichtgeving.
Ja, kritiek richting erdolf is moeilijk te verdragen, dat is duidelijk.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:00:43 #168
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804852
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Zouden de media in Turkije niet een stuk eenzijdiger zijn dan de media hier? Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dat blijkt maar weer.
Alles komt van ANP hier.
pi_163804855
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

:')
Nee dus?
pi_163804862
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een signaal van niks. Frankrijk heeft het recht van spreken niet en de VS al zeker niet met hun Patriot Act.
Kun je dit ook onderbouwen? Voor Frankrijk noem je niet eens een reden, en ik denk dat je niet begrijpt wat de Patriot Act is. Verder hebben ze in de VS het tweede amendement in de grondwet zitten die zo'n invloed heeft op de wapenwet al daar; het recht om wapens te dragen zodat je een militie kan vormen tegen een onderdrukkende regering (dat het uit de tijd is en stompzinnig, is een tweede). Dus je zou eerder moeten stellen dat de VS juist niet te vergelijken is. Maar goed, ik ben benieuwd naar je onderbouwing.
pi_163804865
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:54 schreef Bugfixed het volgende:

[..]

Ik geloof dat Erdogan na Atatürk de beste leider is voor Turkije maar hij profileert zich te veel als een Islamitische leider ipv een staatshoofd die zich concentreert op de welwaart van Turkije. Religie is prive, vind ik.
Niemand in Turkije wordt vervolgd door Erdogan vanwege zijn geloof he, hij is inderdaad een van de weinige Turkse leiders geweest die er geen moeite mee heeft om zijn religiositeit te uiten, maar het is niet alsof hij met zijn beleid mensen iets opdraagt iets te doen op basis daarvan.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:01:35 #172
369251 Geralt
of Rivia
pi_163804872
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee hoor :p
Ja hoor, anders stond er "we" in plaats van "ze".
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163804873
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:00 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee dus?
Je lult na wat je hoort zonder daadwerkelijk kennis te hebben over de reële gang van zaken.
pi_163804883
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:57 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. De gemiddelde Nederlander is sowieso weinig politiek geëngageerd, en de actiebereidheid is nihil. Dat zal in het leger niet anders zijn.

Nederlanders stemmen vooral met hun portemonnee. :') Dus het zou mij niet verbazen als de meeste militairen dat in hun afweging meenemen.
Ik erger mij dan ook altijd aan de Nederlandse politieke apathie wat dat betreft. Is ergens ook wel een beetje een nasleep van de verzuiling denk ik, het niet nadenken en stemmen waar je altijd op gestemd heb / waar je ouders ook op stemde. Plus de portemonnee inderdaad.

Qua militairen speelt ook een rol mee inderdaad, losstaand van een filosofische / ethische discussie over geweld en autoriteit, welke toch wat meer aan de rechterkant van het politiek spectrum zit.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163804885
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is nog steeds een voorbeeld voor landen in het Midden Oosten, over welke vrijheden heb je het die er nu niet meer zijn? En oppositie, alsjeblieft zeg, je moet in het parlement niet eens zeggen dat je Koerdisch bent, nu heb je zelfs Koerdische partijen.

Koerden harder aangepakt, damn, je volgt het nieuws echt van een afstand he? Koerden stemmen of op de Koerdische partij op of de partij van Erdogan, Koerden hebben nu hun eigen staatszender, mogen in eigen taal praten en zelfs zich inzetten voor de Koerdische kwestie.
Koerden worden nog steeds onderdrukt hoor (en nee ik pleit de Koerden ook niet vrij, aanslagen op Turken is ook niet goed te praten)

En vrijheden die er niet meer zijn? Wat te denken van diverse media die word afgesloten, kranten en tv stations die dicht moeten, journalisten die gearresteerd worden, leden van de oppositie die gearresteerd worden, rechters die ontslagen worden (ook voor de coupe)

Erdogan is toch gewoon bezig alle macht naar zich toe te trekken, die is als het aan hem ligt over 20 jaar nog steeds president. Die wil er toch een religieuze staat van maken.

Wil niet zeggen dat een coupe de manier is, want dat is wat mij betreft nog altijd een democratische protest. En een coupe waar de helft van de bevolking niet achter staat lijkt me zoiezo niet handig.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:02:03 #176
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804886
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gewoon omdat het kan dus :p
'Niet omdat het moet, maar omdat het kan'. :)
pi_163804888
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoiets zei Bush ook na 9/11 en tijdens oorlog met Irak ofzo
iig iets in deze richting

[..]

media die beweerde dat Erdogan asiel aanvroeg en aan het vluchten was tijdens de coup mag wat mij betreft weggejaagd worden.
ook al is het flauwekul, het is wat wij verstaan onder vrijheid. Dat is niet iedereen wegjagen die iets verteld wat jou niet aanstaat
pi_163804892
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je lult na wat je hoort zonder daadwerkelijk kennis te hebben over de reële gang van zaken.
Ben jij ook tegen pluriforme media?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:02:33 #179
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163804895
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja hoor, anders stond er "we" in plaats van "ze".
Of ik bedoel de Nederlander die de straat op zou gaan. Ik ga niet de straat op. Maar allemaal idd zeer belangrijk om het hier over te hebben ja. :P
pi_163804898
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De cameraman had vast een objectief bij zich.
ha ha ha
pi_163804903
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Triggershot
maar ook sociaal-maatschappelijk en zelfs op spiritueel vlak het er helemaal onderuit haalt. [B]En wegzet als iets irrationeels, barbaars en achterlijk.

Het Abe dit hoor ik dagelijks op fok en is gemeengoed in NL. Zou daarom Ataturk en "zijn erfgoed" zo populair zijn in Westerse kritiek op Turkije en Erdoğan? Lan zaken worden mij opeens duidelijk! En dit is die maatstaf (opgelegd verlicht secularisme) waar wij Erdoğan aan afmeten..
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 17 juli 2016 @ 13:03:27 #182
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163804917
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Secretary of State John Kerry told his Turkish counterpart in a phone call that Turkey needs to respect due process as it investigates those it believes were involved in the plot. bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163804936
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Eufonie het volgende:
Qua militairen speelt ook een rol mee inderdaad, losstaand van een filosofische / ethische discussie over geweld en autoriteit, welke toch wat meer aan de rechterkant van het politiek spectrum zit.
Rechts is toch juist voor een kleinere overheid, hangt daar een kleiner leger ook niet mee samen. Als we de naoorlogse situatie in Europa beschouwen, en Franco buiten beschouwing laten, dan waren het toch voor de linkse regimes in het Oosten die groot inzette op defensie, inclusief militaire pracht en praal qua parades etc.?
pi_163804940
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:02 schreef Loekie1 het volgende:
Ben jij ook tegen pluriforme media?
Ben jij voor en junta-regime dat hardhandig elke oppositie van en bepaalde kleur in de cellen smijt en bereid is veel wapengekletter te gebruiken om diens macht af te dwingen?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163804942
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Alles komt van ANP hier.
En in Turkije worden media gesloten die niet pro Erdogan zijn, hoezo objectief. Ik zeg niet dat de media dat hier wel is, want ik vind de media hier vaak ook laks, slecht onderzoekend en idd niet altijd even objectief. Maar in Turkije is het geen haar beter, eerder minder.

Turken hier krijgen alles via de staatstv mee, nogal logisch dat ze alleen de visie van Erdogan horen
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 13:04:52 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163804949
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een grote misvatting. In de laatste tien jaar is Turkije vrijer geworden op veel punten.
Dit is echt enige manier waarop alle foute dingen die Erdogan doet wordt goedgepraat.

... maar hij doet ook goede dingen.

Ja, 20 jaar geleden waren er ook vele foute dingen, waaronder de onderdrukking van de minderheden zoals de Koerden en de Alevieten. Dat moest ook veranderen en ik ben blij dat dit veranderd is. Dit praat echter alle foute dingen en het inperken van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid niet goed. Get real.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:04:52 #187
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163804950
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Nederlanders het besef hebben dat je voor vrijheid en democratie iets moet doen. Die blijven rustig achter hun bordje aardappels zitten tot de sharia is ingevoerd. En waarschijnlijk mompelen ze dan dat die sharia toch ook wel voordelen heeft. We zijn zo verschrikkelijk naief en slap.
En zich dan nog afvragen waarom de moslim geen respect voor ze heeft. "Ik snap er niks van". :')
  zondag 17 juli 2016 @ 13:04:58 #188
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_163804953
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoiets zei Bush ook na 9/11 en tijdens oorlog met Irak ofzo
iig iets in deze richting

[..]

media die beweerde dat Erdogan asiel aanvroeg en aan het vluchten was tijdens de coup mag wat mij betreft weggejaagd worden.
De eerste oorlogsverklaring is een feit _O_ #worldwar3
pi_163804961
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:02 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ook al is het flauwekul, het is wat wij verstaan onder vrijheid. Dat is niet iedereen wegjagen die iets verteld wat jou niet aanstaat
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163804969
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef Mishu het volgende:

[..]

De eerste oorlogsverklaring is een feit _O_ #worldwar3
Worldwar3? Eerder drie daagse vernedering van Turkije :7 .
  zondag 17 juli 2016 @ 13:06:02 #191
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163804976
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef alopio het volgende:

[..]

En in Turkije worden media gesloten die niet pro Erdogan zijn, hoezo objectief. Ik zeg niet dat de media dat hier wel is, want ik vind de media hier vaak ook laks, slecht onderzoekend en idd niet altijd even objectief. Maar in Turkije is het geen haar beter, eerder minder.

Turken hier krijgen alles via de staatstv mee, nogal logisch dat ze alleen de visie van Erdogan horen
Wat een onzin. Turkije heeft vele verschillende news agencies. Van pro tot anti overheid. Of heb jij bewijs dat het anders is? :s)
pi_163804988
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:02 schreef alopio het volgende:

[..]

Koerden worden nog steeds onderdrukt hoor (en nee ik pleit de Koerden ook niet vrij, aanslagen op Turken is ook niet goed te praten)
Geef eens een concreet voorbeeld op welke manier de Koerden nu nog worden onderdrukt?

quote:
En vrijheden die er niet meer zijn? Wat te denken van diverse media die word afgesloten, kranten en tv stations die dicht moeten, journalisten die gearresteerd worden, leden van de oppositie die gearresteerd worden, rechters die ontslagen worden (ook voor de coupe)
Dit gebeurde niet ten tijde van Ataturk denk jij? Tevens snap ik niet dat terwijl hier de Gulengemeenschap onder toezicht van de AIVD staat en er kamervragen over worden gesteld en subsidies ingetrokken gaan worden dat we het hebben over de Gulen journalisten in Turkije en de rechters die daarmee geassocieerd worden, really?

quote:
Erdogan is toch gewoon bezig alle macht naar zich toe te trekken, die is als het aan hem ligt over 20 jaar nog steeds president. Die wil er toch een religieuze staat van maken.
Met alle respect, maar hieruit blijkt dat je het nieuws niet van dichtbij volgt, Erdogan heeft alle partijen, nogmaals alle partijen in het Turkse parlement evenveel inspraak in de nieuwe constitutie gegeven, opgeroepen om met z'n allen een commissie te vormen om zo tot een gezamelijke grondwet te komen, opmerkelijk is dat hij alle andere partijen hier evenveel inspraak en zeggenschap heeft gegeven als zijn eigen AKP die een ruime meerderheid heeft.

quote:
Wil niet zeggen dat een coupe de manier is, want dat is wat mij betreft nog altijd een democratische protest. En een coupe waar de helft van de bevolking niet achter staat lijkt me zoiezo niet handig.
Daat zijn we het over eens.
pi_163805009
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Nederlanders het besef hebben dat je voor vrijheid en democratie iets moet doen. Die blijven rustig achter hun bordje aardappels zitten tot de sharia is ingevoerd. En waarschijnlijk mompelen ze dan dat die sharia toch ook wel voordelen heeft. We zijn zo verschrikkelijk naief en slap.
De democratische rechtsstaat is ook een mindset. Overleg, een meerderheid die de wil van minderheden respecteert, minderheden die de besluiten van de meerderheid respecteren, checks-en-balances...

Het is niet goed voor de democratie om er een strijd tussen clans van te maken.
pi_163805011
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef Mishu het volgende:

[..]

De eerste oorlogsverklaring is een feit _O_ #worldwar3
Ze hebben niet eens controle over de eigen luchtmacht. Zelfs Saddam en Assad konden daarop rekenen :')

AKP gekkies met stokken gaan weinig doen als het kruisraketten regent op de paleizen van de Sultan.
pi_163805013
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Kun je dit ook onderbouwen? Voor Frankrijk noem je niet eens een reden, en ik denk dat je niet begrijpt wat de Patriot Act is. Verder hebben ze in de VS het tweede amendement in de grondwet zitten die zo'n invloed heeft op de wapenwet al daar; het recht om wapens te dragen zodat je een militie kan vormen tegen een onderdrukkende regering (dat het uit de tijd is en stompzinnig, is een tweede). Dus je zou eerder moeten stellen dat de VS juist niet te vergelijken is. Maar goed, ik ben benieuwd naar je onderbouwing.
Frankrijk heb ik eerder al een onderbouwing voor gegeven, je komt halverwege een discussie in en denkt een punt te maken.

De patriot act, oftewel: "Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism Act" is doorgedrukt na 911 en houdt allerlei grondrecht-inperkende maatregelen in. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Gitmo.
  User die overal opduikt 2022 zondag 17 juli 2016 @ 13:07:49 #196
186611 Haags
pi_163805022
Dit topic kan nu ook wel dicht. Rust is weergekeerd.
Zonder wrijving geen glans
pi_163805026
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Het Abe dit hoor ik dagelijks op fok en is gemeengoed in NL. Zou daarom Ataturk en "zijn erfgoed" zo populair zijn in Westerse kritiek op Turkije en Erdoğan? Lan zaken worden mij opeens duidelijk! En dit is die maatstaf (opgelegd verlicht secularisme) waar wij Erdoğan aan afmeten..
Maar, maarr, maar Ataturk geloofde dat de eerste mens een Turk was en dat alle wereldtalen voortkomen uit het Turks, dan moet Erdogan wel meer verlicht zijn dan Ataturk, nee? Echt niet? ;(
pi_163805055
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef alopio het volgende:

[..]

En in Turkije worden media gesloten die niet pro Erdogan zijn, hoezo objectief. Ik zeg niet dat de media dat hier wel is, want ik vind de media hier vaak ook laks, slecht onderzoekend en idd niet altijd even objectief. Maar in Turkije is het geen haar beter, eerder minder.

Turken hier krijgen alles via de staatstv mee, nogal logisch dat ze alleen de visie van Erdogan horen
Wat een gelul. Je hebt geen idee hoe groot de verscheidenheid in de Turkse media is.
pi_163805056
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Rechts is toch juist voor een kleinere overheid, hangt daar een kleiner leger ook niet mee samen. Als we de naoorlogse situatie in Europa beschouwen, en Franco buiten beschouwing laten, dan waren het toch voor de linkse regimes in het Oosten die groot inzette op defensie, inclusief militaire pracht en praal qua parades etc.?
Dat ligt aan welke rechtse stromingen je aanhoudt. Hedendaags neoliberaal rechts, zoals technisch gezien de VVD, is inderdaad voor een grote vrije markt en een kleine overheid. Vanuit dat standpunt wordt elke vorm van een autoritaire overheid dan ook als "links" beschouwd (de mythe dan socialisme betekent dat alles in handen van de staat is zeg maar). Anderzijds echter is traditioneel rechts, en daarmee doorgaans ook het Europees conservatisme, juist gebaseerd op een autoritaire overheid welke zowel controle uitoefent over de economie alsmede sociaal-culturele kenmerken. Een voorbeeld is, tot op zekere hoogte, het Franse Front National bijvoorbeeld. Ook omdat neoliberaal rechts doorgaans wel links is qua identiteitspolitiek onderwijl traditioneel rechts hier, hedendaags gesteld, conservatief in is. Leger en politie, zeker een grote en uitgebreide variant ervan, valt dan ook onder traditioneel rechts/rechts-conservatisme.

Wat je in Oost-Europa zag was een nasleep van stalinisme, hetgeen in de lijn meer met fascisme (dat in extreme mate ook rechts-conservatief is) dan communisme/socialisme van doen had.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163805058
quote:
dat is al net zo achterlijk inderdaad. Of gebruik je het om eigen geweld nu goed te praten? Zo van ja junnie doen ut ook? Het lijkt mij wijzer om het als voorbeeld te zien hoe het niet moet
  zondag 17 juli 2016 @ 13:09:18 #201
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805061
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Frankrijk heb ik eerder al een onderbouwing voor gegeven, je komt halverwege een discussie in en denkt een punt te maken.

De patriot act, oftewel: "Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism Act" is doorgedrukt na 911 en houdt allerlei grondrecht-inperkende maatregelen in. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Gitmo.
Het is gewoon een dooddoener, niemand is heilig, iedereen heeft wel wat gedaan.

Maar dat komt mooi uit als je sowieso gewoon geen commentaar wil.
&lt;signature here&gt;.
pi_163805063
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:07 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ze hebben niet eens controle over de eigen luchtmacht. Zelfs Saddam en Assad konden daarop rekenen :')

AKP gekkies met stokken gaan weinig doen als het kruisraketten regent op de paleizen van de Sultan.
Ja, want als puntje bij paaltje kwam hadden ze niet de vliegtuigen neergehaald vanaf de grond en de luchtbasis bestormd. Godsamme :')

Los er van dat de jets in Eskisehir, Sakarya en Thracie al paraat stonden om op te treden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:10:09 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 13:09:42 #203
369251 Geralt
of Rivia
pi_163805071
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Triggershot het volgende:
ik weet niet of je de memoires van Ataturk en zijn naasten hebt gelezen, maar daarin lees je dat hij echt concreet ageert tegen geloof en godsdienst, niet alleen op politiek vlak, maar ook sociaal-maatschappelijk en zelfs op spiritueel vlak het er helemaal onderuit haalt. En wegzet als iets irrationeels, barbaars en achterlijk.
Klinkt als een verstandige man :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163805076
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is echt enige manier waarop alle foute dingen die Erdogan doet wordt goedgepraat.

... maar hij doet ook goede dingen.

Ja, 20 jaar geleden waren er ook vele foute dingen, waaronder de onderdrukking van de minderheden zoals de Koerden en de Alevieten. Dat moest ook veranderen en ik ben blij dat dit veranderd is. Dit praat echter alle foute dingen en het inperken van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid niet goed. Get real.
Vooralsnog is het algemene beeld dat zijn verbeteringen zwaarder wegen dan zijn nadelen. En die nadelen zijn bij iedereen bekend.
pi_163805083
De 'staatsgreep' is 'mislukt', maar het Ergenekon-plan verloopt vlekkeloos. De hoofdacteurs mogen gezocht worden bij diegenen die het meest te winnen hebben bij een dergelijk amateuristisch opgezet toneelspel.
pi_163805086
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat een onzin. Turkije heeft vele verschillende news agencies. Van pro tot anti overheid. Of heb jij bewijs dat het anders is? :s)
Klopt, ze hebben ze wel. Maar feit is dat er ook kranten en tv station gesloten zijn en journalisten opgepakt zijn. Ik zie het in Nederland niet zo snel gebeuren dat de regering morgen de Telegraaf dicht gooit.

En de meeste Turken kijken de grote (staats) zenders en die zijn over het algemeen pro Erdogan. Die controleerd die media gewoon hoor.

Maar ik vind het altijd zo typisch, ja Erdogan heeft ook goede dingen gedaan (meer rechten minderheden bv) maar mag je dus niet benoemen de dingen die minder goed gaan? Laten we nu niet doen of de man perfect is.
pi_163805096
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, want als puntje bij paaltje kwam hadden ze niet de vliegtuigen neergehaald vanaf de grond en de luchtbasis bestormd. Godsamme :')
Er is zelfs een helicopter weggevlogen naar Griekenland. :')
pi_163805099
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:04 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Rechts is toch juist voor een kleinere overheid, hangt daar een kleiner leger ook niet mee samen. Als we de naoorlogse situatie in Europa beschouwen, en Franco buiten beschouwing laten, dan waren het toch voor de linkse regimes in het Oosten die groot inzette op defensie, inclusief militaire pracht en praal qua parades etc.?
nachtwakerstaat is ultieme natte droom van liberalen. Dus kleine overheid, behalve als het om veiligheid gaat
  zondag 17 juli 2016 @ 13:10:52 #209
3542 Gia
User under construction
pi_163805103
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

Worldwar3? Eerder drie daagse vernedering van Turkije :7 .
Maar de Erdogan sympathisanten in de Europese landen zullen dan woest zijn en wellicht gaan rellen en moorden. In elk geval de hand gaan bijten van degene die ze voeden.
pi_163805104
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Eenieder die destijds op de VVD stemde omdat ie serieus dacht die 1000 euro te krijgen is geen knip voor de neus waard en zou zijn stemrecht ontnomen moeten worden imo.

Maargoed, dat is een ander verhaal natuurlijk.
Ik vind mijn genoegdoening in het belastingplan. 1000 euro, dubbel en dwars.

Maar goed, dat is een ander verhaal natuurlijk.
pi_163805116
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:07 schreef Triggershot het volgende:
Maar, maarr, maar Ataturk geloofde dat de eerste mens een Turk was en dat alle wereldtalen voortkomen uit het Turks, dan moet Erdogan wel meer verlicht zijn dan Ataturk, nee? Echt niet? ;(
Maar Erdoğan gelooft wij komen van Adam en Eva en in sprookjesboekje. Dus toch Ataturk > Erdoğan. Sorry Abe. En Ataturk had mooie moderne Turkije gebouwd geen hoofddeksels en religie helemaaaaaaaaaal vrij van de politiek mashallah en geen baarden ook. Ook belangrijk.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_163805121
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Klinkt als een verstandige man :)
Ja joh, je ophangen omdat je tegen het geforceerd dragen van een hoed bent, daar de doodstraf op zetten is idd het product van een verstandige man.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:11:49 #213
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163805127
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand in Turkije wordt vervolgd door Erdogan vanwege zijn geloof he, hij is inderdaad een van de weinige Turkse leiders geweest die er geen moeite mee heeft om zijn religiositeit te uiten, maar het is niet alsof hij met zijn beleid mensen iets opdraagt iets te doen op basis daarvan.
Oh nee? En het verbod op alcohol dan op bepaalde tijden en plaatsen? Mensen krijgen te veel ruimte om op basis van geloof politiek te bedrijven.
De inval door gewone burgers op een plek waar andere burgers alcohol dronken tijdens de Ramadan is daar zo'n voorbeeld van. Dat gaat toch niemand wat aan?
pi_163805128
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de Erdogan sympathisanten in de Europese landen zullen dan woest zijn en wellicht gaan rellen en moorden. In elk geval de hand gaan bijten van degene die ze voeden.
Erdogan roept ze allemaal terug naar de Heimat voor die oorlog uitbreekt natuurlijk. Hij volgt zijn grote voorbeeld.
pi_163805133
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is gewoon een dooddoener, niemand is heilig, iedereen heeft wel wat gedaan.

Maar dat komt mooi uit als je sowieso gewoon geen commentaar wil.
Ik vind het commentaar sowieso terecht. Ook in tijden van nood, juist in tijden van nood moet je de rechtstaat respecteren. Maar het komt hypocriet over en zal bepaald geen indruk maken, that's all.
pi_163805146
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:09 schreef Eufonie het volgende:
Wat je in Oost-Europa zag was een nasleep van stalinisme, hetgeen in de lijn meer met fascisme (dat in extreme mate ook rechts-conservatief is) dan communisme/socialisme van doen had.
Je vond de DDR niet socialistisch? :?

Juist wel, en ook daar stond het leger in aanzien.
pi_163805147
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:10 schreef Nintex het volgende:

[..]

Er is zelfs een helicopter weggevlogen naar Griekenland. :')
Ja en zelfs het parlement is gebombardeerd, je punt is? Al met al hoelang heeft de staatsgreep geduurd en afgeslagen, 5-8 uur? Bitchin. :')
pi_163805157
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:09 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

dat is al net zo achterlijk inderdaad. Of gebruik je het om eigen geweld nu goed te praten? Zo van ja junnie doen ut ook? Het lijkt mij wijzer om het als voorbeeld te zien hoe het niet moet
zeg dat maar tegen de NOS verslaggever in het filmpje
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163805158
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar Erdoğan gelooft wij komen van Adam en Eva en in sprookjesboekje. Dus toch Ataturk > Erdoğan. Sorry Abe. En Ataturk had mooie moderne Turkije gebouwd geen hoofddeksels en religie helemaaaaaaaaaal vrij van de politiek mashallah en geen baarden ook. Ook belangrijk.
Maar toch een ministerie van religieuze zaken abi. :(
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 13:13:26 #220
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163805169
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat een gelul. Je hebt geen idee hoe groot de verscheidenheid in de Turkse media is.
Noem eens een paar grote anti-AKP media? Zowel TV als krant?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:13:27 #221
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163805171
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:10 schreef alopio het volgende:

[..]

Klopt, ze hebben ze wel. Maar feit is dat er ook kranten en tv station gesloten zijn en journalisten opgepakt zijn. Ik zie het in Nederland niet zo snel gebeuren dat de regering morgen de Telegraaf dicht gooit.

En de meeste Turken kijken de grote (staats) zenders en die zijn over het algemeen pro Erdogan. Die controleerd die media gewoon hoor.

Maar ik vind het altijd zo typisch, ja Erdogan heeft ook goede dingen gedaan (meer rechten minderheden bv) maar mag je dus niet benoemen de dingen die minder goed gaan? Laten we nu niet doen of de man perfect is.
Ja, tot er iemand IS propaganda gaat schrijven en publiceren, dan zal men wel snel in actie komen. Het is makkelijk om zaken weg te zetten als fout als je alles oppervlakkig bekijkt.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:13:28 #222
28033 Pek
je moet wat
pi_163805172
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic kan nu ook wel dicht. Rust is weergekeerd.
Maar de zuiveringen zijn pas net begonnen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:14:03 #223
3542 Gia
User under construction
pi_163805190
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:11 schreef Nintex het volgende:

[..]

Erdogan roept ze allemaal terug naar de Heimat voor die oorlog uitbreekt natuurlijk. Hij volgt zijn grote voorbeeld.
Hij lijkt er ook op, vind ik. Maak dat snorretje wat smaller en het zou er een kleinkind van kunnen zijn.
pi_163805191
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:10 schreef alopio het volgende:

Maar ik vind het altijd zo typisch, ja Erdogan heeft ook goede dingen gedaan (meer rechten minderheden bv) maar mag je dus niet benoemen de dingen die minder goed gaan? Laten we nu niet doen of de man perfect is.
Volgens mij is de algemene tendens dat hij de minst slechte optie is. Eerdere regeringen waren ook corrupt, maar deze doet tenminste nog nuttige dingen.
pi_163805193
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar toch een ministerie van religieuze zaken abi. :(
Was dat niet om ervoor te zorgen dat de religie onderworpen wordt aan het staatsgezag (ipv. omgekeerd)?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:14:17 #226
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163805199
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Noem eens een paar grote anti-AKP media? Zowel TV als krant?
Dogan Haber Ajansi. Hebben zowel kranten als TV zenders.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:14:49 #227
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163805206
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je reactie was niet meer dan 1 zin, als je vindt dat ik een belangrijk gedeelte van je post heb weggelaten dan was dat iig niet bewust.

Het Ottomaanse rijk was al bezig met hervormingen en het terugdringen van religieuze invloeden, meer rechten en meer democratie, 'Sharia' ten tijde dat Ataturk een Ottomaanse generaal was is echt een loos begrip, was weinig praktisch van over.

Verder hebben ook de hervormingen van het Ottomaanse rijk voor meer vrijheden en democratie gezorgd, op geen enkele manier was Ataturk of de Kemalisten daar de instigator van. Integendeel, op veel vlakken hebben ze zelfs verdere vrijheden en democratisering tegengewerkt voor een lange periode tot zelfs na de dood van Ataturk.

Kemalisten waren wel degelijk tegen religie en godsdienst, echt niet alleen het politieke gedeelte, ik weet niet of je de memoires van Ataturk en zijn naasten hebt gelezen, maar daarin lees je dat hij echt concreet ageert tegen geloof en godsdienst, niet alleen op politiek vlak, maar ook sociaal-maatschappelijk en zelfs op spiritueel vlak het er helemaal onderuit haalt. En wegzet als iets irrationeels, barbaars en achterlijk.
Sowieso meer vrijheden voor vrouwen, minder dominantie op de vrijheid van gedachte door religieuze instellingen en een de laïcité. In mijn beleving is dit ondubbelzinnig waarden voor meer democratie en en mensenrechten.
Tijdens het bewind van Erdogan mogen hoofddoekjes weer op de universiteiten, maar tegelijkertijd worden kritische kranten onder staatstoezicht gesteld en journalisten opgepakt tijdens recht van vrije nieuwsgaring.
De suggestie doen dat het democratische gehalte in Turkije hoger of beter is dan de hervormingen van Atatürk klopt volgens mij niet helemaal.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163805207
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

zeg dat maar tegen de NOS verslaggever in het filmpje
we hadden het over geweld van de tuterturken tegen een nos cameraploeg. Dat praat jij hier goed met je fimplje dat ook de nos niet zo lief is. Vind je dat constructief?
pi_163805208
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de Erdogan sympathisanten in de Europese landen zullen dan woest zijn en wellicht gaan rellen en moorden. In elk geval de hand gaan bijten van degene die ze voeden.
Ah joh, de VS heeft in Europa genoeg troepen omdat zo de kop in te drukken. Turken in West-Europa hebben daarnaast ook geen wapens tot hun beschikking.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:15:27 ]
pi_163805218
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Noem eens een paar grote anti-AKP media? Zowel TV als krant?
Noem jij eens grote anti-CDA media in Nederland? Zowel TV als krant.
pi_163805219
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:12 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Je vond de DDR niet socialistisch? :?

Juist wel, en ook daar stond het leger in aanzien.
Socialistisch in naam is anders dan socialistisch in de praktijk (idem met de Democratische Republiek Congo bijvoorbeeld). Stalinisme is de notie dat via staatskapitalisme, waarin de vrije markt wordt afgeschaft en de overheid totalitaire controle over elk aspect van de economie heeft, socialisme bereikt kan worden; een situatie waarin de arbeiders controle hebben over de productiemiddelen en daarmee het product dat men creëert. Uiteindelijk waren alle Oost-Europese landen pogingen om via stalinisme, of afgeleiden ervan zoals in Albanië of Joegoslavië, socialisme te bereiken onderwijl men bleef steken bij een (tot op zekere hoogte) staatskapitalistische dictatuur.

Echter, zowel stalinisme als fascisme baseren zichzelf op staatskapitalisme, militarisme, absolute staat en leider en vertonen daarmee veel overeenkomsten.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  zondag 17 juli 2016 @ 13:15:37 #232
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805228
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind het commentaar sowieso terecht. Ook in tijden van nood, juist in tijden van nood moet je de rechtstaat respecteren. Maar het komt hypocriet over en zal bepaald geen indruk maken, that's all.
De inherente hypocrisie valt niet te ontkennen, maar het commentaar is maar deels voor turkije bedoelt.

Dit contribueert aan de eindconclusie, hoeveel stapjes turkije uiteindelijk naar achter heeft gedaan als zijnde een volwaardige en serieuze partner/ontwikkeld land.
&lt;signature here&gt;.
pi_163805258
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en zelfs het parlement is gebombardeerd, je punt is? Al met al hoelang heeft de staatsgreep geduurd en afgeslagen, 5-8 uur? Bitchin. :')
8 uur lang geen controle hebben over de luchtmacht is nogal een afgang. Bommen op het parlement geworpen door de eigen luchtmacht is nogal een afgang. Stel je voor dat in Nederland een paar F16's het binnenhof in de as leggen, dan ben je toch als staat niet meer geloofwaardig. Dan heb je toch alle regie verloren?
pi_163805259
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef Triggershot het volgende:
Maar toch een ministerie van religieuze zaken abi. :(
Maar kijk abi ik ja nu uitleggen en goed luisteren lan. Omdat de meeste Turken toch in die Adam en Eva verhaal geloven moet je zo ministerie hebben om ze de juiste islam te leren! Dat is die hele truc. Je moet ze beetje controleren. Is geen Europa hè de mensen zijn toch bietje gelovig ook als AtaTurk mashallah was moderne man die gelooft niet en wil vooral religie van de davlat scheiden. Turkay is toch geen NL hè abi.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 17 juli 2016 @ 13:17:50 #235
3542 Gia
User under construction
pi_163805276
Als nou alle Turken terug naar Turkije gaan, dan komen er hier banen en huizen vrij voor de vluchtelingen. Lost wel wat op.
pi_163805284
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Sowieso meer vrijheden voor vrouwen, minder dominantie op de vrijheid van gedachte door religieuze instellingen en een de laïcité. In mijn beleving is dit ondubbelzinnig waarden voor meer democratie en en mensenrechten.
Tijdens het bewind van Erdogan mogen hoofddoekjes weer op de universiteiten, maar tegelijkertijd worden kritische kranten onder staatstoezicht gesteld en journalisten opgepakt tijdens recht van vrije nieuwsgaring.
De suggestie doen dat het democratische gehalte in Turkije hoger of beter is dan de hervormingen van Atatürk klopt volgens mij niet helemaal.
Hoofddoekjes toestaan op universiteiten, dat is vrijheid die in het voordeel van Erdogan uitpakt.

Het verbieden van kranten en tv-zenders is onvrijheid die in het voordeel van Erdogan uitpakt.

Het is onzin om Erdogan als een vrijheidslievend persoon te zien, hij heeft gewoon zijn eigen agenda. Het verbinden van Gülen aan de gefaalde coup is daar een mooi voorbeeld van.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:18:31 #237
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163805293
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand in Turkije wordt vervolgd door Erdogan vanwege zijn geloof he, hij is inderdaad een van de weinige Turkse leiders geweest die er geen moeite mee heeft om zijn religiositeit te uiten, maar het is niet alsof hij met zijn beleid mensen iets opdraagt iets te doen op basis daarvan.
Nou ja, kritiek uiten of vrije nieuwsgaring dwarsbomen is wat mij betreft wel een beleid dat op zijn minst de suggestie doet dat het opdraagt dit niet te doen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163805301
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja, tot er iemand IS propaganda gaat schrijven en publiceren, dan zal men wel snel in actie komen. Het is makkelijk om zaken weg te zetten als fout als je alles oppervlakkig bekijkt.
Het is makkelijk om alle media die gesloten zijn over de IS kam te scheren.

Er zaten gewoon media bij die heel kritisch waren op het regerings beleid (dat mag toch? In een democratie) en niks maar dan ook niks met IS propaganda van doen hebben, ja dat wil Erdogan ons laten geloven ja, dat wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond Erdogan in den beginne een prima man. Heeft economisch toch goede zaken voor Turkije gedaan en ook minderheden meer rechten gegeven. Plus nog andere goede zaken. Maar sinds hij meer en meer macht naar zich toe trekt en tekenen van dictatorschap gaat vertonen ben ik kritisch. Zoiezo hou ik er niet van als vrije media word gemuilkorfd, oppositie leden worden gearesteerd en religie een steeds grotere rol in de politiek gaat spelen. Van mij mag iedereen geloven wat hij wil en moet iedereen de ruimte krijgen daarvoor, maar hou kerk en staat gescheiden aub
pi_163805302
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

we hadden het over geweld van de tuterturken tegen een nos cameraploeg. Dat praat jij hier goed met je fimplje dat ook de nos niet zo lief is. Vind je dat constructief?
dat noemen wij in de volksmond koekje van eigen deeg.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 17 juli 2016 @ 13:18:50 #240
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805309
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Volgens mij is de algemene tendens dat hij de minst slechte optie is. Eerdere regeringen waren ook corrupt, maar deze doet tenminste nog nuttige dingen.
Corrupte regeringen die de democratie overeind laten, kom je vanzelf weer vanaf.

Corrupte regeringen die weliswaar nuttige dingen doen, maar de democratie afschaffen, kom je niet meer vanaf, tenzij burgeroorlogen waar de afgelopen dagen ruim bij verbleken.

In die optiek is erdogan erger, veel erger dan al die corrupte figuren die er voorheen waren. Hoeveel goede dingen hij dan ook gedaan heeft.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:19:08 #241
369251 Geralt
of Rivia
pi_163805315
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja joh, je ophangen omdat je tegen het geforceerd dragen van een hoed bent, daar de doodstraf op zetten is idd het product van een verstandige man.
Ik ken die knaker verder niet, alleen vaag van horen zeggen.
Maar geloof wegzetten als iets irrationeels, barbaars en achterlijk is natuurlijk gewoon verstandig.

Dat ie verder misschien andere dingen gedaan heeft die niet zo tof waren en waarvan ik geen weet heb doet daar niets aan af.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_163805332
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:15 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Socialistisch in naam is anders dan socialistisch in de praktijk
DDR was ook in de praktijk socialistisch. Dit uitte zich zowel in het persoonlijke leven, als op het werk met bijvoorbeeld de VEB's en LPG'S.

Het een sluit het ander niet uit.
pi_163805351
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:11 schreef Bugfixed het volgende:

[..]

Oh nee? En het verbod op alcohol dan op bepaalde tijden en plaatsen? Mensen krijgen te veel ruimte om op basis van geloof politiek te bedrijven.
De inval door gewone burgers op een plek waar andere burgers alcohol dronken tijdens de Ramadan is daar zo'n voorbeeld van. Dat gaat toch niemand wat aan?
Lol, damn, ik moest wel lachen. Heb je de hervormingen op het gebied van alcohol verkoop wel gelezen, ze zijn 1-1 overgenomen van het Franse model. Het verbiedt openbaar dronkenschap en het verkoop en nuttigen van alcohol in drukke gebieden in de stad en in parken, gebieden waar veel families en mensen sociaal samenkomen in openbaar.

Nederlandse voorbeelden?


pi_163805375
Interessant stuk tekst wat mij weer aan het denken zet:

http://www.novini.nl/turkije-its-the-geopolitiek-stupid/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:21:11 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 13:21:43 #245
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_163805397
Vraag me nu af wat de (nabije) toekomst van Turkije gaat inhouden. Lijkt er in ieder geval op dat een gruwelscenario a la 'Syrië 2.0' is afgewend, maar het lijkt me dat het land politiek gezien een geïsoleerde(re) positie gaat krijgen en wellicht uitsluiting uit de NAVO? Hoewel dat laatste niet écht een reëele mogelijkheid is gezien de strategische positie van Turkije.
pi_163805419
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Was dat niet om ervoor te zorgen dat de religie onderworpen wordt aan het staatsgezag (ipv. omgekeerd)?
Nee, het was een voortzetting van het Ottomaans model, op een gegeven moment werd zelfs mensen via de moskee en Imam gemobiliseerd.
pi_163805447
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:20 schreef Syd het volgende:
Interessant stuk tekst wat mij weer aan het denken zet:

http://www.novini.nl/turkije-its-the-geopolitiek-stupid/
Zit ook zeker wel wat in ja.
pi_163805454
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:20 schreef Syd het volgende:
Interessant stuk tekst wat mij weer aan het denken zet:

http://www.novini.nl/turkije-its-the-geopolitiek-stupid/
Wat is de insteek/conclusie?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:25:26 #249
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805496
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dogan Haber Ajansi. Hebben zowel kranten als TV zenders.
Je kan natuurlijk hier niet vol gaan houden dat het met de pers vrijheid koek en ei is, als de afgelopen maanden het arresteren van kritische journalisten aan de orde van de dag is, en de clubjes die het meten turkije tussen klinkende namen als Irak en Gambia plaatsen :')
&lt;signature here&gt;.
pi_163805499
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:19 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

DDR was ook in de praktijk socialistisch. Dit uitte zich zowel in het persoonlijke leven, als op het werk met bijvoorbeeld de VEB's en LPG'S.

Het een sluit het ander niet uit.
Socialisme is het publiekelijk beheer en democratische controle over productiemiddelen, afschaffen van de klassenmaatschappij en volledige vrijheid van zelfontplooiing. Dat is wat anders dan de semi-dictatoriale DDR met de grootste geheime dienst uit de geschiedenis waarin je als burger nauwelijks rechten had. Dat je goedkoop / gratis recht had op een woning en eten maakt een staat niet socialistisch, hooguit (neo-)stalinistisch.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163805522
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Corrupte regeringen die de democratie overeind laten, kom je vanzelf weer vanaf.

Corrupte regeringen die weliswaar nuttige dingen doen, maar de democratie afschaffen, kom je niet meer vanaf, tenzij burgeroorlogen waar de afgelopen dagen ruim bij verbleken.

In die optiek is erdogan erger, veel erger dan al die corrupte figuren die er voorheen waren. Hoeveel goede dingen hij dan ook gedaan heeft.
Amen
pi_163805526
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:17 schreef Gia het volgende:
Als nou alle Turken terug naar Turkije gaan, dan komen er hier banen en huizen vrij voor de vluchtelingen. Lost wel wat op.
Zou kennen we tante Gia weer.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:27:42 #253
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805556
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Amen
:)

Dat ik dit nog mee mocht maken. :) Alles goed met jou, KB? ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_163805607
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:25 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Socialisme is het publiekelijk beheer en democratische controle over productiemiddelen,
Wie zegt dat? :o

Maar goed jij begon over links/rechts, en nu vind je marxisme ook rechts?
pi_163805613
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

:)

Dat ik dit nog mee mocht maken. :) Alles goed met jou, KB? ;)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, potentieeltje van me w/
pi_163805622
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Sowieso meer vrijheden voor vrouwen, minder dominantie op de vrijheid van gedachte door religieuze instellingen en een de laïcité. In mijn beleving is dit ondubbelzinnig waarden voor meer democratie en en mensenrechten.
Tijdens het bewind van Erdogan mogen hoofddoekjes weer op de universiteiten, maar tegelijkertijd worden kritische kranten onder staatstoezicht gesteld en journalisten opgepakt tijdens recht van vrije nieuwsgaring.
De suggestie doen dat het democratische gehalte in Turkije hoger of beter is dan de hervormingen van Atatürk klopt volgens mij niet helemaal.
Ehm, nogmaals heb je de tanzimat wel gelezen? Ataturk heeft gestudeerd op een seculier/Westers school in het Ottomaanse rijk ten tijde van Sultan Abdulhamid opgericht door hem. Zowat de hele CUP heeft daar zijn opleiding gevolgd naar Westers model, Ataturk is een product van de Ottomaanse hervormingen beginnende vanaf 1850. De belastingen voor minderheden waren al toen afgeschaft, iedereen was gelijk voor de wet, zelfs homoseksualiteit was gelegaliseerd, tegelijkertijd met het afschaffen met slavernij, even serieus, waar hebben we het hier over? Het enige noemenswaardige wat Ataturk heeft gebracht is stemrecht voor vrouwen.

Ataturk zelf heeft met de Takriri Sukun zelf alle burgerlijke vrijheden en persvrijheid zelf aan banden gelegd en zelf eigenhandig bevolen dat de tweede partij van Turkije wat ook direct onder zijn toezicht stond te sluiten. Als Erdogan weer de takriri sukun zou uitroepen zou de hel losbreken in Turkije.

Verder is het hoofddoekenverbod in Turkije op scholen pas gekomen met de militaire staatsgreep van 1980, Erdogan heeft die ongedaan gemaakt, hetzelfde met alle vrijheidbeperkende media wetten van nu, dateren allemaal van de 1980 staatsgreep, waar hebben we het over?
pi_163805635
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:23 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Wat is de insteek/conclusie?
Als je het gelezen had, dan had je dit niet hoeven te vragen.....

quote:
Wanneer een en ander op een rijtje staat, blijkt dat de VS een serie landen van Zuid naar Noord in chaos heeft gestort: Libië, Syrië, Irak, Oekraïne, en nu – direct of indirect – probeerde Turkije in een burgeroorlog te brengen. Ook de enorme NAVO-troepenopbouw in de Baltische staten moet in dat licht worden gezien. Het zijn kleine landen waar grote Russische minderheden wonen die al jaren enorm verdrukt worden. Voer voor destabilisatie, en veel anti-Russische media hinten al langer op de angst voor Rusland in die landen en dat Rusland daar bij het minste of geringste zal binnenvallen. Onderwijl staan de EU en de NAVO vooraan om Rusland juist daar te provoceren, oefeningen aan de Russische grens te houden en hen redenen tot ingrijpen op een presenteerblaadje te geven.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:32:04 #258
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163805667
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef Syd het volgende:

[..]

Als je het gelezen had, dan had je dit niet hoeven te vragen.....

[..]

Als de NAVO uit elkaar valt is Oost-Europa de lul gok ik.
pi_163805687
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dat noemen wij in de volksmond koekje van eigen deeg.
dus omdat ooit een nos cameraman een vlogger een trap onder zijn reet geeft mogen turken een cameraploeg van de nos aftuigen? Wel lief dat de Erdofielen het massaal opneemt voor een vloggerflikkertje. Alleen een beetje vreemd dat de reden net een andere was, namelijk 'verkeerde' of 'niet objectieve' berichtgeving. De argumenten zijn dus niet consequent maar de uitkomst wel: geweld goedpraten tegen andersdenkenden.

De intelligentie straat er vanaf _O- hoe denk je nu ooit een goede samenleving op te bouwen als je nooit ergens boven kan staan? Het is allemaal zwartwit en korte termijn. Eerst meppen jongens, daarna praten we wel.

Lijkt het je wel aantrekkelijk om bv hier in nederland een burgerconflict te hebben?
pi_163805697
quote:
5s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:21 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraag me nu af wat de (nabije) toekomst van Turkije gaat inhouden. Lijkt er in ieder geval op dat een gruwelscenario a la 'Syrië 2.0' is afgewend, maar het lijkt me dat het land politiek gezien een geïsoleerde(re) positie gaat krijgen en wellicht uitsluiting uit de NAVO? Hoewel dat laatste niet écht een reëele mogelijkheid is gezien de strategische positie van Turkije.
Erdogan wordt mogelijk paranoide, gaat nog meer tegenstanders en oppositie zien en gooit op een gegeven moment zijn eigen glazen in als hij zijn trouwe volgers niet meer vertrouwd.

Erdogan benoemt nieuwe leger leiders, maar zal dat moeten doen vanuit de officiersklasse (of hij zet echt een paar hersenloze Islamisten aan het hoofd van het leger) en die plegen vervolgens weer een coup als ze de sultan zat zijn.

Dit had een perfect moment geweest voor Erdogan om te zeggen: "Deze lui waren verkeerd bezig, een coup is niet de oplossing, maar laten we op zijn minst horen wat ze te zeggen hebben. Laten we uitzoeken waarom het leger deze actie gedaan heeft.", maar Erdogan is een domme islamist en begint met ruzie zoeken met de Amerikanen en begint vervolgens een zuivering van het leger en pakt gelijktijdig nog een paar rechters op. Er waren tijdens de coup genoeg filmpjes van mensen die de militairen begroeten en toejuichen.

Owja, en de soldaten die mee hebben gedaan, maar niet direct iets te maken hadden met het plotten (kortom, orders hebben gevolgd) niet vervolgen, maar ontslaan uit het leger in plaats van laten onthoofden voor Islamisten of publiek vernederen en uitkleden. Maarja, dat is, zoals altijd allemaal te veel gevraagd voor Islamitische leiders en daarom eindigen al die landen hetzelfde.
pi_163805704
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

8 uur lang geen controle hebben over de luchtmacht is nogal een afgang. Bommen op het parlement geworpen door de eigen luchtmacht is nogal een afgang. Stel je voor dat in Nederland een paar F16's het binnenhof in de as leggen, dan ben je toch als staat niet meer geloofwaardig. Dan heb je toch alle regie verloren?
Hoe kom je er bij dat ze geen controle hadden over DE luchtmacht, nogmaals de Jets in Eskisehir en Thracie stonden al gereed om op te stijgen, er waren meerdere leger senioren gegijzeld en moesten zaakwaarnemers aangesteld worden, tegelijkertijd heerste er zowel onder het leger als de regering onduidelijkheid over wat er precies aan de gang was. Ik zie een staatsgreep waarbij men de controle over de luchtmacht zogenaamd kwijt zou zijn en troepen met tanks op straat gaat afslaan binnen 8 uur nou niet echt een afgang, maar goed.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:33:47 #262
3542 Gia
User under construction
pi_163805715
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:26 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zou kennen we tante Gia weer.
Pragmatisch. Elk nadeel heeft een voordeel, hè?
pi_163805728
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:16 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Maar kijk abi ik ja nu uitleggen en goed luisteren lan. Omdat de meeste Turken toch in die Adam en Eva verhaal geloven moet je zo ministerie hebben om ze de juiste islam te leren! Dat is die hele truc. Je moet ze beetje controleren. Is geen Europa hè de mensen zijn toch bietje gelovig ook als AtaTurk mashallah was moderne man die gelooft niet en wil vooral religie van de davlat scheiden. Turkay is toch geen NL hè abi.
Maar dan jij stiekem ook Turk abi.
pi_163805730
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef Syd het volgende:

[..]

Als je het gelezen had, dan had je dit niet hoeven te vragen.....

[..]

Ik klikte, en het was nogal een lap tekst. Als n.a.v samenvatting interessant over komt, lees ik het alsnog.

Lazy sunday. :@
pi_163805734
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:29 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Wie zegt dat? :o

Maar goed jij begon over links/rechts, en nu vind je marxisme ook rechts?
Nee, marxisme is toch wel de definitie van links. Stalinisme echter dweept met fascistische trekken en heeft daarmee rechtse elementen. Er is een reden dat de meesten linksen stalinisme daarom verwerpen (muv. een soort klein neo-stalinisme beweging heden ten dage). Een hedendaagse overbrugging tussen links/rechts hierbinnen zie je in Rusland met het nationaal-bolsjewisme overigens.

Verder;

Socialism, you see, is a bird with two wings. The definition is 'social ownership and democratic control of the instruments and means of production'. - Upton Sinclair, 1918
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163805748
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nou ja, kritiek uiten of vrije nieuwsgaring dwarsbomen is wat mij betreft wel een beleid dat op zijn minst de suggestie doet dat het opdraagt dit niet te doen.
Want in Nederland zou IS ook gewoon in zender mogen hebben en een krant mogen uitbrengen en zouden we allemaal verontwaardigd zijn als ze ineens het zwijgen wordt opgelegd?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:35:26 #267
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163805757
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:32 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Lijkt het je wel aantrekkelijk om bv hier in nederland een burgerconflict te hebben?
Conflicten lossen doorgaans meer op dan vermijding.
pi_163805758
quote:
3s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ken die knaker verder niet, alleen vaag van horen zeggen.
Maar geloof wegzetten als iets irrationeels, barbaars en achterlijk is natuurlijk gewoon verstandig.

Dat ie verder misschien andere dingen gedaan heeft die niet zo tof waren en waarvan ik geen weet heb doet daar niets aan af.
Hij was even verstandig als een Mussolini. :)
pi_163805766
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want in Nederland zou IS ook gewoon in zender mogen hebben en een krant mogen uitbrengen en zouden we allemaal verontwaardigd zijn als ze ineens het zwijgen wordt opgelegd?
Wat een kromme vergelijkingen ram je uit je toetsenbord.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 13:35:53 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163805770
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoofddoekjes toestaan op universiteiten, dat is vrijheid die in het voordeel van Erdogan uitpakt.

Het verbieden van kranten en tv-zenders is onvrijheid die in het voordeel van Erdogan uitpakt.

Het is onzin om Erdogan als een vrijheidslievend persoon te zien, hij heeft gewoon zijn eigen agenda. Het verbinden van Gülen aan de gefaalde coup is daar een mooi voorbeeld van.
Dit.

Zelfde geldt voor het binnenhalen van Syriërs die hij stemrecht wil geven. Het geven van meer rechten aan Koerden die op hem gaan stemmen etc. Nee, hij is echt een vredelievend schatje die geen eigen agenda heeft :D
pi_163805776
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:34 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ik klikte, en het was nogal een lap tekst. Als n.a.v samenvatting interessant over komt, lees ik het alsnog.

Lazy sunday. :@
Zo begon ik ook toen iemand mij de link doorstuurde, tot dat ik een stukje verder was met lezen begon het interessant te worden, maar lees...het blijft een theorie wat misschien net zo geloofwaardig is op dit moment dan wanneer Erdogan het zelf gedaan zou hebben....

Maar uiteindelijk komt op neer dat Turkije Amerika nu helemaal zat is en dat Amerika dus strategisch gezien een "bondgenoot" kwijt aan het raken is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:37:56 ]
pi_163805793
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een kromme vergelijkingen ram je uit je toetsenbord.
Gelukkig kom jij met een hele goede weerlegging met veel inhoud.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:37:18 #273
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163805813
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit.

Zelfde geldt voor het binnenhalen van Syriërs die hij stemrecht wil geven. Het geven van meer rechten aan Koerden die op hem gaan stemmen etc. Nee, hij is echt een vredelievend schatje die geen eigen agenda heeft :D
>Koerden geen rechten geven
Wow vieze vuile Erdogan hij probeert Koerden te onderdrukken

>Koerden wel rechten geven
Wow vieze vuile Erdogan doet dit alleen maar omdat hij een eigen agenda heeft wajoo
pi_163805830
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Conflicten lossen doorgaans meer op dan vermijding.
hebben wij hier in nederland een probleem dan wat alleen door conflict opgelost kan worden?
pi_163805842
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gelukkig kom jij met een hele goede weerlegging met veel inhoud.
Erdogan plaatst kranten en tv-zenders niet onder overheidscontrole omdat ze het IS-geluid laten horen, maar omdat ze kritisch zijn over zijn bewind.
pi_163805871
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:34 schreef Eufonie het volgende:
nationaal-bolsjewisme
Dat lijkt mij dus ook gewoon links. Net zoals dat de vroege NSDAP ook een erg links vleugel kende.

Ik ben er niet heel bekend mee, maar noemen die mensen zich zelf nationaal bolsjewistisch, of worden ze zo genoemd? In het eerste geval zit er misschien ook een querfrontachtige strategie achter?
pi_163805873
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dat noemen wij in de volksmond koekje van eigen deeg.
Nee is gewoon islamofascistisch geweld tegen de westerse media.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:39:32 #278
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163805875
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Erdogan plaatst kranten en tv-zenders niet onder overheidscontrole omdat ze het IS-geluid laten horen, maar omdat ze kritisch zijn over zijn bewind.
Wat hebben die kritische kranten en tv-zenders dan over Erdogan gezegd?
  zondag 17 juli 2016 @ 13:39:33 #279
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163805877
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:30 schreef Triggershot het volgende:

waar hebben we het over?
Nou ja we hebben het hier over de suggestie dat het met het democratisch gehalte in Turkije nu beter gesteld is dan tijde van Atatürk.

En ik ben daarover heel kritisch met het argument dat het onder andere met de persvrijheid heel slecht gesteld is.
En dat de hervormingen van Atatürk niet op alle vlakken een hoog democratisch gehalte hadden erken ik, maar het waren wel hervormingen die aan de democratie hebben bijgedragen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163805883
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want in Nederland zou IS ook gewoon in zender mogen hebben en een krant mogen uitbrengen en zouden we allemaal verontwaardigd zijn als ze ineens het zwijgen wordt opgelegd?
Jaja elke gesloten krant of tv zender was een IS zender, elke journalist die opgepakt is een IS aanhanger. Doe toch niet zo simpel.
pi_163805902
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Erdogan plaatst kranten en tv-zenders niet onder overheidscontrole omdat ze het IS-geluid laten horen, maar omdat ze kritisch zijn over zijn bewind.
Ehm, de Gulengemeenschap heeft volgens de Turkse openbare ministerie de status van een terreurcel die er op uit is om de Turkse staat omver te werpen. Dat je daar niet van op de hoogte bent moet je niet mij verwijten.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:41:05 #282
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805927
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat hebben die kritische kranten en tv-zenders dan over Erdogan gezegd?
Je kan het blijven proberen hé

https://rsf.org/en/ranking

Turkije staat er zwart op. Letterlijk.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:41:36 #283
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163805942
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:37 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

hebben wij hier in nederland een probleem dan wat alleen door conflict opgelost kan worden?
Genoeg. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:41:50 #284
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163805948
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je kan het blijven proberen hé

https://rsf.org/en/ranking
Nee wat hebben ze dan voor kritische zaken over Erdogan geschreven? Je komt er steeds mee aanzetten maar nu ben ik wel benieuwd naar wat ze allemaal gezegd en geschreven hebben.
pi_163805966
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nou ja we hebben het hier over de suggestie dat het met het democratisch gehalte in Turkije nu beter gesteld is dan tijde van Atatürk.

En ik ben daarover heel kritisch met het argument dat het onder andere met de persvrijheid heel slecht gesteld is.
En dat de hervormingen van Atatürk niet op alle vlakken een hoog democratisch gehalte hadden erken ik, maar het waren wel hervormingen die aan de democratie hebben bijgedragen.
Ik zie de hervormingen van Ataturk als iets niets meer dan een voortzetting van de hervormingen die al aan de gang waren na de 2e helft van de 19e eeuw in het Ottomaanse rijk, als er geen Mustafa Kemal was maar een Osman Ali waren dezelfde richtlijnen doorgevoerd gezien de hele generatie van CUP geinspireerd was door de verlichting naar Westers model.
pi_163805975
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:39 schreef alopio het volgende:

[..]

Jaja elke gesloten krant of tv zender was een IS zender, elke journalist die opgepakt is een IS aanhanger. Doe toch niet zo simpel.
Je volgt het niet echt he?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 13:42:46 #287
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163805976
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm, de Gulengemeenschap heeft volgens de Turkse openbare ministerie de status van een terreurcel die er op uit is om de Turkse staat omver te werpen. Dat je daar niet van op de hoogte bent moet je niet mij verwijten.
Die in handen is van ...... "trommelgeroffel" ...... Erdogan!

Toevallig :D
  zondag 17 juli 2016 @ 13:42:55 #288
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163805980
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want in Nederland zou IS ook gewoon in zender mogen hebben en een krant mogen uitbrengen en zouden we allemaal verontwaardigd zijn als ze ineens het zwijgen wordt opgelegd?
Erdogan is met deze campagne al drie jaar bezig bij meerder kranten en televisiestations en als dit telkens de argumentatie zou zijn was dit beslist ongeloofwaardig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163805984
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je kan het blijven proberen hé

https://rsf.org/en/ranking

Turkije staat er zwart op. Letterlijk.

Complot tegen Erdogan
  zondag 17 juli 2016 @ 13:43:06 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163805987
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee wat hebben ze dan voor kritische zaken over Erdogan geschreven? Je komt er steeds mee aanzetten maar nu ben ik wel benieuwd naar wat ze allemaal gezegd en geschreven hebben.
Ik constateer dat het met pers vrijheid zeer droevig is gesteld?

En als jij dan wil doen alsof dat niet aan erdogan ligt,

Nou, vooruit dan maar, aan wie ligt dat dan?
&lt;signature here&gt;.
pi_163805988
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:39 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook gewoon links. Net zoals dat de vroege NSDAP ook een erg links vleugel kende.

Ik ben er niet heel bekend mee, maar noemen die mensen zich zelf nationaal bolsjewistisch, of worden ze zo genoemd? In het eerste geval zit er misschien ook een querfrontachtige strategie achter?
Eigen benoeming, gebruiken ook de makkelijkere afkorting Нацболы, ofwel Natsbols. Ideologisch gebaseerd op Alexandr Dugin en Eduard Limonov. Combineert een soort anti-kapitalisme met radicaal nationalisme, tsarisme en stalinisme. De vlag spreekt boekdelen :P
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_163805992
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:32 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

dus omdat ooit een nos cameraman een vlogger een trap onder zijn reet geeft mogen turken een cameraploeg van de nos aftuigen? Wel lief dat de Erdofielen het massaal opneemt voor een vloggerflikkertje. Alleen een beetje vreemd dat de reden net een andere was, namelijk 'verkeerde' of 'niet objectieve' berichtgeving. De argumenten zijn dus niet consequent maar de uitkomst wel: geweld goedpraten tegen andersdenkenden.

De intelligentie straat er vanaf _O- hoe denk je nu ooit een goede samenleving op te bouwen als je nooit ergens boven kan staan? Het is allemaal zwartwit en korte termijn. Eerst meppen jongens, daarna praten we wel.

Lijkt het je wel aantrekkelijk om bv hier in nederland een burgerconflict te hebben?
wat versta jij onder aftuigen?
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:32 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

dus omdat ooit een nos cameraman een vlogger een trap onder zijn reet geeft mogen turken een cameraploeg van de nos aftuigen? Wel lief dat de Erdofielen het massaal opneemt voor een vloggerflikkertje. Alleen een beetje vreemd dat de reden net een andere was, namelijk 'verkeerde' of 'niet objectieve' berichtgeving. De argumenten zijn dus niet consequent maar de uitkomst wel: geweld goedpraten tegen andersdenkenden.

De intelligentie straat er vanaf _O- hoe denk je nu ooit een goede samenleving op te bouwen als je nooit ergens boven kan staan? Het is allemaal zwartwit en korte termijn. Eerst meppen jongens, daarna praten we wel.

Lijkt het je wel aantrekkelijk om bv hier in nederland een burgerconflict te hebben?
Ik neem het niet op voor de vlogger en ik neem het niet op voor de nos'er.
Ik neem het op voor Erdogan _O_ die dankzij de steun van het volk de geweldplegers heeft overmeesterd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163806005
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Nee is gewoon islamofascistisch geweld tegen de westerse media.
Allahu Akbar!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 17 juli 2016 @ 13:44:22 #294
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163806015
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik constateer dat het met pers vrijheid zeer droevig is gesteld?

En als jij dan wil doen alsof dat niet aan erdogan ligt,

Nou, vooruit dan maar, aan wie ligt dat dan?
Mensen hier stellen dat het droevig is gesteld met de persvrijheid in Turkije vanwege de kritische houding van bepaalde media. Nu ben ik benieuwd naar wat die kritische media hebben geschreven over Erdogan aangezien dat de enige reden zou zijn dat journalisten opgepakt waren.
pi_163806024
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Die in handen is van ...... "trommelgeroffel" ...... Erdogan!

Toevallig :D
Ja, want in het Westen heeft verder de Gulen gemeenschap totaal geen dubieuze reputatie en wordt het totaal niet met argwaan gedaan, toen Can Dundar werd vrijgesproken was het ..... tromgeroffel..... ook in handen van Erdogan toch? :')
pi_163806049
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Erdogan is met deze campagne al drie jaar bezig bij meerder kranten en televisiestations en als dit telkens de argumentatie zou zijn was dit beslist ongeloofwaardig.
En in 99.99% van de gevallen gaat het om de geverifieerde Gulengemeenschap en de betrokkenen daarbij. Kom op zeg, zelfs Aydin Dogan, Can Dundar en Levent Kirca (toen hij nog leefde) liepen vrij rond en dat was echt niet omdat Erdogan het ze gunde.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:46:15 #297
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163806054
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mensen hier stellen dat het droevig is gesteld met de persvrijheid in Turkije vanwege de kritische houding van bepaalde media. Nu ben ik benieuwd naar wat die kritische media hebben geschreven over Erdogan aangezien dat de enige reden zou zijn dat journalisten opgepakt waren.
En als het niet is vanwege de kritische houding, wat is dan de reden?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 17 juli 2016 @ 13:46:30 #298
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163806057
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

En als het niet is vanwege de kritische houding, wat is dan de reden?
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En in 99.99% van de gevallen gaat het om de geverifieerde Gulengemeenschap en de betrokkenen daarbij. Kom op zeg, zelfs Aydin Dogan, Can Dundar en Levent Kirca (toen hij nog leefde) liepen vrij rond en dat was echt niet omdat Erdogan het ze gunde.
pi_163806065
Turken in NL die een dictator geloven op zijn bruine ogen en al zijn illegale zaken verdedigen. Flikker toch op naar Turkije.
pi_163806082
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Turken in NL die een dictator geloven op zijn bruine ogen en al zijn illegale zaken verdedigen. Flikker toch op naar Turkije.
FOK! is een platform waar dat in is toegestaan, als je dat wilt verbieden ben je toch misschien wat meer Pro-Erdogan dan je denkt. ;(
pi_163806086
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat hebben die kritische kranten en tv-zenders dan over Erdogan gezegd?
Vind het maar een vreemde vraag van je. Ik heb die krant niet onder staatstoezicht geplaatst. Juist het ontbreken van een harde toon tegen Erdogan, maar het simpelweg geliëerd zijn aan Gülen, lijkt genoeg om een krant kapot te maken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zaman_(dagblad)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')