Andere meldingenquote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
Het einde van Merkelquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef Zelfscanner het volgende:
3 grote nieuwsberichten deze week. Wat komt er morgen?
Ja, dat is ook echt zó geloofwaardig! Dat geloof je zelf ook.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:36 schreef Knudde het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet wat Erdogan wilt?Hij wilt dat ze op straat blijven en niet thuis achter je gordijn
altijdquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:37 schreef Odaiba het volgende:
Fuck democratie. Het leger moet op de noodstop kunnen drukken als de grondwet in gevaar komt.
Sterktequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat is misschien erg maar mijn tandpijn is voor mij velen malen erger
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:35:25Hoofdsponsor @DenkNL voorlopig niet in staat contract te verlengen reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:32:10Vraag aan Erdogan: 'Gaat u ook de straat op?' Erdogan kapt af met 'tuurlijk, tuurlijk' reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:37 schreef Odaiba het volgende:
Fuck democratie. Het leger moet op de noodstop kunnen drukken als de grondwet in gevaar komt.
Ja godver, nu krijg ik honger.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef lavacaloca het volgende:
Ooohh wat een topshow! Cola en baklava present.
Bye bye Erdogan.
Uren later en de president heeft alleen een interview via Facetime afgelegd. Tja.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zolang er nog geen leider binnen de groep van opstandelingen naar voren komt lijkt mij dit een mislukte coup. Uren later en nog steeds is het niet duidelijk wie, wie is binnen het leger.
Ga toch weg man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zolang er nog geen leider binnen de groep van opstandelingen naar voren komt lijkt mij dit een mislukte coup. Uren later en nog steeds is het niet duidelijk wie, wie is binnen het leger.
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Knudde het volgende:
Zojuist live op Tv, het volk protesteert tegen het leger
Das mooi klote. 50 / 50 zeggen ze idd, tegenstanders en voorstanders van Erdogan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Knudde het volgende:
Zeker. Als de GBL aan de macht komt, moet er in NL ook worden ingegrepen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:37 schreef Odaiba het volgende:
Mark Rutte op FaceTimequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef KingRadler het volgende:
in Nederland kan zoiets niet gebeuren we hebben niet eens een leger.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:35:25Hoofdsponsor @DenkNL voorlopig niet in staat contract te verlengen reageer retweet
Och, gaat in Thailand ook best okéquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat moeten we hier nou mee? Als het leger zelf de regie gaat nemen ben je snel klaar met opties.
Gelukkig ben jij objectiefquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een afgang zou dat zijn. Eerst hardball spelen met die vluchtelingendeal en nu de Duitsers om asiel vragen.quote:
Alle regeringskopstukken hebben tenminste wel live gesproken. Bij de opstandelingen heb ik nog niemand gespot, hun toespraak bij TRT lieten ze door de host doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Uren later en de president heeft alleen een interview via Facetime afgelegd. Tja.
Dit is opgezet door een selecte groep, die leider is echt zo belangrijk niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Of met een beetje duwenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
We kunnen Rutte wegjagen met waterpistooltjes
Klopt helemaal. Als je met een coup bezig bent is het beste om even tussendoor een Fok! post te maken om even te vertellen hoe het zit. I.p.v. een coup af te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Waar? Op CNN TURK is niks te zienquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Knudde het volgende:
Als de GBL na de volgende verkiezingen niet aan de macht komt grijpt het leger in. Militairen houden van de GBL.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker. Als de GBL aan de macht komt, moet er in NL ook worden ingegrepen.
Dit. Het is nu super onduidelijk wie er nu aan de macht is, dus moeten we juichen of janken dat weten we niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De coordinatiewet uitzonderingstoestanden dateert van 1996 en is niet up to date. Nederland is ook best kwetsbaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Windhapper het volgende:
Heeft Rutte ook zo'n knop waarmee hij in 1 keer Twitter, Facebook en heel het landelijke internet uitzet?
Dat hangt er vanaf hoe Wilders aan de macht komt. Als dat gaat via de verkiezingen gaat het leger niets doen, behalve ieder bevel van Wilders nauwgezet uitvoeren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vind je het gek, het is nog chaos. Wat ben je toch krampachtig en zielig in je pogingen het beste eruit te halen voor ome Erdogan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alle regeringskopstukken hebben tenminste wel live gesproken. Bij de opstandelingen heb ik nog niemand gespot, hun toespraak bij TRT lieten ze door de host doen.
Ik zou het toejuichenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Snap niet dat je dit toe juicht. Stel je voor dat het leger dat hier zou doen bij Wilders of voorheen Fortuyn.
HIER hebben we tenminste democratie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Snap niet dat je dit toe juicht. Stel je voor dat het leger dat hier zou doen bij Wilders of voorheen Fortuyn.
Niet aan het werk collega?quote:
Denk om je eigen veiligheid!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ook niks gezien en heb een goed uitzicht hier
Meerderheid wilt volgens mij echt geen chaos in het land en al helemaal geen gekozen dictators aan de macht zoals het leger die straks iemand naar voren schuiftquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Das mooi klote. 50 / 50 zeggen ze idd, tegenstanders en voorstanders van Erdogan.
Op Al Jazeera net een dude die zei dat alles onsuccesvol was.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef RedFever007 het volgende:
Lijkt toch succesvol te zijn deze coup
Als Wilders tegen de grondwet in zou gaan zou ik het eveneens toejuichen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Wellicht hebben ze die ook stukgebombardeerdquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Hexagon het volgende:
Zouden ze Erdogans superpaleis al hebben?
Die hebben wel wat beters te doen dan live onzin spreken, zoals de door jouw zeer gewaardeerde regeringskopstukken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alle regeringskopstukken hebben tenminste wel live gesproken. Bij de opstandelingen heb ik nog niemand gespot, hun toespraak bij TRT lieten ze door de host doen.
Ned 1 , Jeroen met een slaperig hoofd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op Al Jazeera net een dude die zei dat alles onsuccesvol was.
Er is echt nergens fatsoenlijk nieuws
Er gebeurt al uren niks. Alleen groepen die pro-overheid zijn (incl de oppositie) hebben zich uitgesproken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Capi het volgende:
[..]
Vind je het gek, het is nog chaos. Wat ben je toch krampachtig en zielig in je pogingen het beste eruit te halen voor ome Erdogan.
Valt mij ook op wat ik allemaal meemaak in dit levenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Infection het volgende:
Toch mooi om dit mee te mogen maken. Dit gaat de geschiedenisboeken in.
Door wat...? Wij hebben geen leger meer, remember.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat gaan ze daarmee doen? Het heeft meer dan 1000 kamers.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Hexagon het volgende:
Zouden ze Erdogans superpaleis al hebben?
Ohja, nadat GBL er een miljard op liet bezuinigen zekerquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als de GBL na de volgende verkiezingen niet aan de macht komt grijpt het leger in. Militairen houden van de GBL.
Niks? Lijkt me logisch dat als er een coup wordt gepleegd bij de buren waar je al niet al te denderende relaties mee hebt dat je dan paraat bent.quote:
Judithtwitter:judithineuropa twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:39:52Uhm, misschien is Turkije wel niet zo'n heel veilig land, niet voor Turken, noch voor vluchtelingen. reageer retweet
Je wordt oud...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Valt mij ook op wat ik allemaal meemaak in dit leven
Ja de premier had gezegd dat het maar een stukkie van het leger was die het had geprobeerd en dat het al weer voorbij is, maar op de Frontpage staat inmiddels weer wat nieuws; het lijkt echt nog niet over te zijn dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hou op man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Niks? Lijkt me logisch dat als er een coup wordt gepleegd bij de buren waar je al niet al te denderende relaties mee hebt dat je dan paraat bent.
Indirect, jaquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
Erdogan wees naar de Gülen-beweging in zijn statement?
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef JimmyDean het volgende:
Judithtwitter:judithineuropa twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:39:52Uhm, misschien is Turkije wel niet zo'n heel veilig land, niet voor Turken, noch voor vluchtelingen. reageer retweet
Leger in Turkije ziet zich als hoeder van de grondwet, heeft Attaturk zo geregeld.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Grieken hebben nog altijd een groot leger toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Niks? Lijkt me logisch dat als er een coup wordt gepleegd bij de buren waar je al niet al te denderende relaties mee hebt dat je dan paraat bent.
quote:
CHP / Oppositieleider Kemal Kilicdaroglu
"Dit land heeft veel geleden onder coups. We hopen dat het zich niet zal herhalen".
Uhmquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef JimmyDean het volgende:
Ze kunnen hem niks maken. Die zit lekker met een sigaar in zijn mond vanuit Florida te genieten van de smuilende puinhopen van Erdogan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef Kyran het volgende:
AKP blijft naar Gulen wijzen, zo makkelijk.
Kemalistenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leger in Turkije ziet zich als hoeder van de grondwet, heeft Attaturk zo geregeld.
Hij zit ergens in Pennsylvania toch dacht ikquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ze kunnen hem niks maken. Die zit lekker met een sigaar in zijn mond vanuit Florida te genieten van de smuilende puinhopen van Erdogan.
Het leger heeft steun van het leger idd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat f16's in de lucht zijn wil zeggen dat coupplegers steun van de luchtmacht hebben.
haha ok all-in op Erdogan danquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef Eagle_99 het volgende:
Werk ik een dag niet door ziekte(ik werk op de luchthaven van Istanbul) gebeurt er weer iets. 2 weken werd de ploeg na onze dienst getroffen door terreur, nu alweer een gebeurtenis tijdens hun dienst.
Het is hier(een wijk nabij Anatolisch Istanbul) nu rustig maar mijn wijk grenst aan alle kanten aan militaire kazernes(waarvan 1 militaire luchtveld), dus weet niet of het nog rustig zal blijven. Echter heb ik tot nu toe nog geen helikopter geluiden gehoord(wat ik overdag regelmatig hoor).
Lijkt me een kleine groep/junta, dus denk niet dat het zal lukken, ik zie dus Erdogan volgend jaar volledig president worden.
Natuurlijk niet. Dat zal ook nog wel even duren en alle anti-Erdoganners zullen zeggen "hoera, gelukt" en alle pro-Erdoganners "hoera, mislukt".quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:42:56Als Erdogan het volk nodig heeft om te reageren op de coup dan vertrouwt ie het gehele leger niet meer. Bye bye.. reageer retweet
Er zit verschil tussen de land en luchtmacht. En ook de marine.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het leger heeft steun van het leger idd.
Weken naar uitgekeken. Stres met inpakken allesquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Dagoduck het volgende:
Zit je dan in je vliegtuig, stap je na 4 uur weer uit waar je bent ingestapt.
Die Gulen beweging moet dan wel uitermate groot en professioneel zijn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
Erdogan wees naar de Gülen-beweging in zijn statement?
Relatief gezien wel, is eigenlijk weinig op bezuinigd en is altijd vrij modern geweest / gebleven mede door dreiging vanuit Turkije (gespannen relaties)quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Grieken hebben nog altijd een groot leger toch?
Ben je in Adana?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ook niks gezien en heb een goed uitzicht hier
Yep, hij gaat naar Duitsland.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:26:38Senior US military source tells NBC News that Erdogan, refused landing rights in Istanbul, is reported to be seeking asylum in Germany. reageer retweet
Waar?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Knudde het volgende:
Geweldige beelden hoe het volk tegen het leger is. Ze roepen GA WEG
"het volk"quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Knudde het volgende:
zegt die naakte molrat eindelijk eens iets zinnigsquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Infection het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:42:56Als Erdogan het volk nodig heeft om te reageren op de coup dan vertrouwt ie het gehele leger niet meer. Bye bye.. reageer retweet
MD FTWquote:
Lijkt me onzin. Hij is nog steeds in Mongolië volgens de grotere bronnen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Yep, hij gaat naar Duitsland.twitter:kylegriffin1 twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:26:38Senior US military source tells NBC News that Erdogan, refused landing rights in Istanbul, is reported to be seeking asylum in Germany. reageer retweet
.
Hij kan veel uitdokteren vanuit USA. Ankara zou graag zien dat hij uitgeleverd wordt maar dat kunnen ze op hun behaarde buiken schrijven.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die Gulen beweging moet dan wel uitermate groot en professioneel zijn.
Asiel aanvragen en claimen dat je het nog onder controle hebt.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
.
Grondwetten kun je veranderen. Zie ook de kernpunten van Wilders/fortuyn.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Leger in Turkije ziet zich als hoeder van de grondwet, heeft Attaturk zo geregeld.
Huh, hoezo op een radiostation?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Helikopters zijn aan het vuren op het TRT gebouw
wordt hij geruild voor een Syrische vluchteling.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef TheVulture het volgende:
Asiel in Duitsland, zou dat zijn laatste kunstje zijn om de EU hier bij te betrekken
Ik weet het, morgen mag ik weer.quote:
Heb je ook nog bronnen voor je beweringen hier of roep je maar wat graag wil denken?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Aanval op de opstandelingen is begonnen?
Gulen beweging heeft macht over een hoop (nederlandse) politici in de Nederlandse tweede kamer.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
wutquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Helikopters zijn aan het vuren op het TRT gebouw
Is het ook. Tevens veel meer westers georienteerd. Ik ben er nog niet uit maar Gülen lijkt mij niet zo'n pain in the ass zoals Erdo.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Net als die luchtaanvallen op IS in Irak destijds.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je ook nog bronnen voor je beweringen hier of roep je maar wat graag wil denken?
quote:3 minutes ago
De ANWB-alarmcentrale heeft nog geen telefoontjes gekregen van Nederlanders in Turkije die in de problemen zijn
Jij zit in Istanbul toch? Of was het Beantherio?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef HiZ het volgende:
Deze coup was feitelijk al de hele dag aan de gang. Maar de regering kreeg het pas vanavond laat door. Ik denk niet dat er een kans is dat Erdogan aan de macht blijft.
De Seytanlar! Bring m on!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat f16's in de lucht zijn wil zeggen dat coupplegers steun van de luchtmacht hebben.
Dat soort toestellen vind je echt niet op FR24 hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Collide het volgende:
Iemand vliegtuig van Erdogan al gespot op FR24?
Dit, die gaat echt niet in de EU zitten nuquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als Erdogan naar Duitsland vlucht kan hij mooi uitgeleverd worden aan het internationale strafhof in Den Haag.
Erdogan supporten is naief.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Gulen beweging heeft macht over een hoop (nederlandse) politici in de Nederlandse tweede kamer.
Nederlanders zijn zo naief
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:45:10Helikopters vuren kogels af op ingang TRT-gebouw. Krijgen we bestorming? reageer retweet
Natuurlijk, ook al ben je tegen Erdogan, je hele leven gaat zo naar de gallemiezen. Toetreden tot EU gaat nu nooit meer gebeuren, economie naar de kloten. Toerisme wat al op zijn gat lag is nu helemaal weg. Valuta niks meer waard en dan ook nog alle teringbende van IS en Syrië waar je mee hebt te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Knudde het volgende:
Nu live op CNN Turk, als je zelf geen bronnen hebt loop dan niet te zeikenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je ook nog bronnen voor je beweringen hier of roep je maar wat graag wil denken?
Eerst Merkel een beurt geven natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Als Erdogan naar Duitsland vlucht kan hij mooi uitgeleverd worden aan het internationale strafhof in Den Haag.
Maar hoezo zou het leger daarop aan het schieten zijn?quote:
Ga weg met Jan Roosquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:43 schreef Infection het volgende:
Politiek24?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat soort toestellen vind je echt niet op FR24 hoor.
Die van NL wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat soort toestellen vind je echt niet op FR24 hoor.
Ik zat me net af te vragen; is er een kans dat "wij" hem terug in het zadel zullen proberen te krijgen? Alle afspraken met Turkije komen hierdoor natuurlijk op losse schroeven te staan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef TheVulture het volgende:
Asiel in Duitsland, zou dat zijn laatste kunstje zijn om de EU hier bij te betrekken
Samen met nog wat sukkels met achternamen beginnend met een B.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Opstandelingen hadden een toespraak laten voorlezen op TRT. Waarschijnlijk is de aanval op die opstandelingen begonnen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar hoezo zou het leger daarop aan het schieten zijn?
Rot een eind op man, die staat nu bij mij op zenderquote:
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:45:45Politiediensten (pro-Erdogan?) voor ingang TRT-gebouw. Ook leger aanwezig. En 50-tal burgers. reageer retweet
Nederland heeft ervaring met die dingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Misschien dat Ebru Umar nog wel een logeerkamer over heeftquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die zal eerder naar SA gaan ofzoquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Precies niemand wilt nu chaos in landquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Natuurlijk, ook al ben je tegen Erdogan, je hele leven gaat zo naar de gallemiezen. Toetreden tot EU gaat nu nooit meer gebeuren, economie naar de kloten. Toerisme wat al op zijn gat lag is nu helemaal weg. Valuta niks meer waard en dan ook nog alle teringbende van IS en Syrië waar je mee hebt te maken.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:47 schreef PXY225 het volgende:
ERDOGAN geeft nog een interview nu lol
[ afbeelding ]
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:46:37I hope Erdogans islamofascist regime is finished. The sooner the better. #Turkey reageer retweet
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:46:28Politiediensten 60-tal meter verwijderd van AKP-gebouw. Durven niet verder te komen. Helikopters hebben kort vuur geopend (waarschuwing?) reageer retweet
Communicatieknooppunt, niet verwonderlijk. Dat is een primair doel.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:46:37I hope Erdogans islamofascist regime is finished. The sooner the better. #Turkey reageer retweet
Bedankt Geert.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
En dat zegt hijquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Die hier natuurlijk niks mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:47 schreef xminator het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, nooit gedaan. Maar liever Erdogan dan die creep fetullah gulen.
Op wie de politie of het gebouw?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:46:28Politiediensten 60-tal meter verwijderd van AKP-gebouw. Durven niet verder te komen. Helikopters hebben kort vuur geopend (waarschuwing?) reageer retweet
Nee, klets niet. De opstandelingen hebben een uur of wat geleden hun toespraak laten voorlezen op TRT. Die groep soldaten zit daar nog.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Communicatieknooppunt, niet verwonderlijk. Dat is een primair doel.
Jawel, vorige week is hier een referendum over geweest.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef berko13 het volgende:
Een staatsgreep is toch niet democratisch?
twitter:moezbhar twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:47:09#BREAKING: Heavy gunfire at Turkish Presidential Palace reageer retweet
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:47:30Bestorming TRT-gebouw door Erdogan-aanhangers mislukt. reageer retweet
Net al flink wat vuurwerk gehoord in ons kleine dorpje in elk geval.quote:
Die dictator die er zat ook niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef berko13 het volgende:
twitter:moezbhar twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:47:09#BREAKING: Heavy gunfire at Turkish Presidential Palace reageer retweet
Is een beetje een betwist gebied.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef berko13 het volgende:
Zal wel weer overgenomen worden door een of ander moslimbroederschap, zal er niet beter op worden voor goddelozen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Die blij zijn met deze staatsgreep of?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
Protesten in Kayseri, wegen vol met toeterende mensen. Livestream via Facebook.
Situatie in Turkije is dat het leger altijd de hoeder was van de grondwet en de seculiere samenleving, scheiding van kerk en staat. Heeft Attaturk zo geregeld. Erdogan heeft erg zijn best gedaan de macht van het leger terug te dringen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Grondwetten kun je veranderen. Zie ook de kernpunten van Wilders/fortuyn.
Nee.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:49 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Die blij zijn met deze staatsgreep of?
Turken kunnen niet met democratie omgaan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef berko13 het volgende:
Wat heeft ie op zijn neus?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:47 schreef PXY225 het volgende:
ERDOGAN geeft nog een interview nu lol
[ afbeelding ]
MHP gaf ook gelijk aan deze coup niet te steunen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:49 schreef xminator het volgende:
Mooi volk komt in opstand tegen de coupplegers.
Ah, zo. Thanksquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Opstandelingen hadden een toespraak laten voorlezen op TRT. Waarschijnlijk is de aanval op die opstandelingen begonnen.
Het leger is juist seculierquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:49 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Zal wel weer overgenomen worden door een of ander moslimbroederschap, zal er niet beter op worden voor goddelozen.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
Lachwekkend dat Duitsland zo'n man binnen laat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:44 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Asiel aanvragen en claimen dat je het nog onder controle hebt.
Right.
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:48:1215-tal kogels afgevuurd tijdens afslaan bestorming TRT-gebouw. Helikopter blijft rondvliegen en vuurt richting tuin voor TRT-gebouw. reageer retweet
Op tv willen ze het vooral eerst geverifieerd hebben daarom lopen ze achter.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef iBenny het volgende:
Er is bijzonder weinig nieuws op tv te zien. Vooral veel herhalingen. Terwijl ik hier continue nieuwe shit voorbij zie komen... Top
Nope, die zijn ertegen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:49 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Die blij zijn met deze staatsgreep of?
?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef Hexagon het volgende:
Waarschijnlijk is de Gulen beweging ook verantwoordelijk voor het laten zinken van de Titanic
Wilders mag wel eens iets aan zijn Engelse spelling doen. Genetive is toch echt met apostrophe s.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Doen ze niet lijkt me.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Lachwekkend dat Duitsland zo'n man binnen laat.
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:24:23#BREAKING @DailySabah REPORTER SAYS ARMY HELICOPTER FIRED AT THE CROWD KILLED AN ANTI- COUP PROTESTER IN ISTANBUL https://t.co/cJQYU9iXuU reageer retweet
twitter:BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:28:13Erdogan geeft nederlaag toe. Roept mensen op tot volksopstand. Regelrecht burgeroorlog om eigen hachje te redden. https://t.co/VcpzpNpqaS reageer retweet
Is deze heli pro erd. Of couppleger.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:48:1215-tal kogels afgevuurd tijdens afslaan bestorming TRT-gebouw. Helikopter blijft rondvliegen en vuurt richting tuin voor TRT-gebouw. reageer retweet
Al zo'n 200 jaar geen staatsgreep geweest hier.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef topdeck het volgende:
[..]
Alsof wij zoveel beter zijnde arrogantie
Erdogan? Dacht het niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Eerst Merkel een beurt geven natuurlijk.
Arrogantie gebaseerd op waarheid mag.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef topdeck het volgende:
[..]
Dus die mensen hebben serieus geluisterd naar Erdogan? met alle gevolgen van dien.quote:
Hoeft niet. Kan ook strategisch zijn. Een samenwerking tussen Gülen en de seculieren bijvoorbeeld. Ondanks dat het leger een seculier karakter heeft.quote:
Ik begrijp best dat je alleen wilt horen wat je wilthoren en dat dit tot nu toe een moeilijke avond voor je is, maar dit past in het plaatje van een militaire ingreep. Communicatiecentra moeten worden bezet of uitgeschakeld. Dat er daar dus actie plaatsvindt, is niet verwonderlijk. (Wát er daar precies gebeurt, blijft natuurlijk gissen).quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, klets niet. De opstandelingen hebben een uur of wat geleden hun toespraak laten voorlezen op TRT. Die groep soldaten zit daar nog.
Was het al geen chaos aan het worden dan met een Erdogan die alle macht naar zich toe wilde trekken en van de seculiere staat Turkije een dictatoriale staat maken?quote:
Stel je voor dat deze gek ooit onze MInister President wordtquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
nog steeds niet duidelijkquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is deze heli pro erd. Of couppleger.
Juist Erdogan was de onzekere factor bij die vluchtelingendeal. Met een gematigder regime is het beter zaken doen voor Europa.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zat me net af te vragen; is er een kans dat "wij" hem terug in het zadel zullen proberen te krijgen? Alle afspraken met Turkije komen hierdoor natuurlijk op losse schroeven te staan.
Ja ik moet nog bijkomen van die Nederlandse staatsgreep van vorig jaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:50 schreef topdeck het volgende:
[..]
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:29Volk is volop gaan inhamsteren in de winkels en geld gaan afhalen. reageer retweet
Hehe eindelijk een beetje actiequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:51 schreef beantherio het volgende:
twitter:ragipsoylu twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:24:23#BREAKING @DailySabah REPORTER SAYS ARMY HELICOPTER FIRED AT THE CROWD KILLED AN ANTI- COUP PROTESTER IN ISTANBUL https://t.co/cJQYU9iXuU reageer retweet
inhamsteren?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:52 schreef StaceySinger het volgende:
twitter:OZurel twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:29Volk is volop gaan inhamsteren in de winkels en geld gaan afhalen. reageer retweet
Everybody Appie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:52 schreef StaceySinger het volgende:
Nee, ik zou normaliter wel vanavond naar Istanbul zijn gevlogen. Maar ben afgeweken van mijn schema. Via vrienden kreeg ik stukje bij beetje rare informatie die ik pas toen de bruggen dichtgingen verbond tot het idee dat er een staatsgreep aan de hand kon zijn. Maar de regering was nauwelijks eerder dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Jij zit in Istanbul toch? Of was het Beantherio?
Alles chill daar?
quote:Explosion and gunfire reported in Ankara
The AFP news agency reports that a violent explosion has been heard in Ankara, while a US source tells Reuters that gunfire has been near the headquarters of the Turkish military's general staff in the capital.
Waar is ie?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Erdogan nu echt live voor de camera's
[ afbeelding ]
Geniet er van, dit zal niet vaak meer voorkomen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Erdogan nu echt live voor de camera's
[ afbeelding ]
Klopt niet, als de helikopter echt op mensen had gevuurd dan was heel het groepje naar de klote.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:51 schreef beantherio het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |