Andere meldingenquote:Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen
Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
Het einde van Merkelquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef Zelfscanner het volgende:
3 grote nieuwsberichten deze week. Wat komt er morgen?
Ja, dat is ook echt zó geloofwaardig! Dat geloof je zelf ook.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:36 schreef Knudde het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet wat Erdogan wilt?Hij wilt dat ze op straat blijven en niet thuis achter je gordijn
altijdquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:37 schreef Odaiba het volgende:
Fuck democratie. Het leger moet op de noodstop kunnen drukken als de grondwet in gevaar komt.
Sterktequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:35 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dat is misschien erg maar mijn tandpijn is voor mij velen malen erger
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:35:25Hoofdsponsor @DenkNL voorlopig niet in staat contract te verlengen reageer retweet
twitter:AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:32:10Vraag aan Erdogan: 'Gaat u ook de straat op?' Erdogan kapt af met 'tuurlijk, tuurlijk' reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:37 schreef Odaiba het volgende:
Fuck democratie. Het leger moet op de noodstop kunnen drukken als de grondwet in gevaar komt.
Ja godver, nu krijg ik honger.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef lavacaloca het volgende:
Ooohh wat een topshow! Cola en baklava present.
Bye bye Erdogan.
Uren later en de president heeft alleen een interview via Facetime afgelegd. Tja.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zolang er nog geen leider binnen de groep van opstandelingen naar voren komt lijkt mij dit een mislukte coup. Uren later en nog steeds is het niet duidelijk wie, wie is binnen het leger.
Ga toch weg man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zolang er nog geen leider binnen de groep van opstandelingen naar voren komt lijkt mij dit een mislukte coup. Uren later en nog steeds is het niet duidelijk wie, wie is binnen het leger.
Waar zie je dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Knudde het volgende:
Zojuist live op Tv, het volk protesteert tegen het leger
Das mooi klote. 50 / 50 zeggen ze idd, tegenstanders en voorstanders van Erdogan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Knudde het volgende:
Zeker. Als de GBL aan de macht komt, moet er in NL ook worden ingegrepen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:37 schreef Odaiba het volgende:
Mark Rutte op FaceTimequote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef KingRadler het volgende:
in Nederland kan zoiets niet gebeuren we hebben niet eens een leger.
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Rutger_zelf twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:35:25Hoofdsponsor @DenkNL voorlopig niet in staat contract te verlengen reageer retweet
Och, gaat in Thailand ook best okéquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Zelfscanner het volgende:
Wat moeten we hier nou mee? Als het leger zelf de regie gaat nemen ben je snel klaar met opties.
Gelukkig ben jij objectiefquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat een afgang zou dat zijn. Eerst hardball spelen met die vluchtelingendeal en nu de Duitsers om asiel vragen.quote:
Alle regeringskopstukken hebben tenminste wel live gesproken. Bij de opstandelingen heb ik nog niemand gespot, hun toespraak bij TRT lieten ze door de host doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Uren later en de president heeft alleen een interview via Facetime afgelegd. Tja.
Dit is opgezet door een selecte groep, die leider is echt zo belangrijk niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Of met een beetje duwenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
We kunnen Rutte wegjagen met waterpistooltjes
Klopt helemaal. Als je met een coup bezig bent is het beste om even tussendoor een Fok! post te maken om even te vertellen hoe het zit. I.p.v. een coup af te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Waar? Op CNN TURK is niks te zienquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef Knudde het volgende:
Als de GBL na de volgende verkiezingen niet aan de macht komt grijpt het leger in. Militairen houden van de GBL.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker. Als de GBL aan de macht komt, moet er in NL ook worden ingegrepen.
Dit. Het is nu super onduidelijk wie er nu aan de macht is, dus moeten we juichen of janken dat weten we niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De coordinatiewet uitzonderingstoestanden dateert van 1996 en is niet up to date. Nederland is ook best kwetsbaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Windhapper het volgende:
Heeft Rutte ook zo'n knop waarmee hij in 1 keer Twitter, Facebook en heel het landelijke internet uitzet?
Dat hangt er vanaf hoe Wilders aan de macht komt. Als dat gaat via de verkiezingen gaat het leger niets doen, behalve ieder bevel van Wilders nauwgezet uitvoeren.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vind je het gek, het is nog chaos. Wat ben je toch krampachtig en zielig in je pogingen het beste eruit te halen voor ome Erdogan.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alle regeringskopstukken hebben tenminste wel live gesproken. Bij de opstandelingen heb ik nog niemand gespot, hun toespraak bij TRT lieten ze door de host doen.
Ik zou het toejuichenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Snap niet dat je dit toe juicht. Stel je voor dat het leger dat hier zou doen bij Wilders of voorheen Fortuyn.
HIER hebben we tenminste democratie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Snap niet dat je dit toe juicht. Stel je voor dat het leger dat hier zou doen bij Wilders of voorheen Fortuyn.
Niet aan het werk collega?quote:
Denk om je eigen veiligheid!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ook niks gezien en heb een goed uitzicht hier
Meerderheid wilt volgens mij echt geen chaos in het land en al helemaal geen gekozen dictators aan de macht zoals het leger die straks iemand naar voren schuiftquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Das mooi klote. 50 / 50 zeggen ze idd, tegenstanders en voorstanders van Erdogan.
Op Al Jazeera net een dude die zei dat alles onsuccesvol was.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef RedFever007 het volgende:
Lijkt toch succesvol te zijn deze coup
Als Wilders tegen de grondwet in zou gaan zou ik het eveneens toejuichen.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Klopkoek het volgende:
Wellicht hebben ze die ook stukgebombardeerdquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Hexagon het volgende:
Zouden ze Erdogans superpaleis al hebben?
Die hebben wel wat beters te doen dan live onzin spreken, zoals de door jouw zeer gewaardeerde regeringskopstukken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alle regeringskopstukken hebben tenminste wel live gesproken. Bij de opstandelingen heb ik nog niemand gespot, hun toespraak bij TRT lieten ze door de host doen.
Ned 1 , Jeroen met een slaperig hoofd.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op Al Jazeera net een dude die zei dat alles onsuccesvol was.
Er is echt nergens fatsoenlijk nieuws
Er gebeurt al uren niks. Alleen groepen die pro-overheid zijn (incl de oppositie) hebben zich uitgesproken.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Capi het volgende:
[..]
Vind je het gek, het is nog chaos. Wat ben je toch krampachtig en zielig in je pogingen het beste eruit te halen voor ome Erdogan.
Valt mij ook op wat ik allemaal meemaak in dit levenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Infection het volgende:
Toch mooi om dit mee te mogen maken. Dit gaat de geschiedenisboeken in.
Door wat...? Wij hebben geen leger meer, remember.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wat gaan ze daarmee doen? Het heeft meer dan 1000 kamers.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef Hexagon het volgende:
Zouden ze Erdogans superpaleis al hebben?
Ohja, nadat GBL er een miljard op liet bezuinigen zekerquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als de GBL na de volgende verkiezingen niet aan de macht komt grijpt het leger in. Militairen houden van de GBL.
Niks? Lijkt me logisch dat als er een coup wordt gepleegd bij de buren waar je al niet al te denderende relaties mee hebt dat je dan paraat bent.quote:
Judithtwitter:judithineuropa twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:39:52Uhm, misschien is Turkije wel niet zo'n heel veilig land, niet voor Turken, noch voor vluchtelingen. reageer retweet
Je wordt oud...quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Valt mij ook op wat ik allemaal meemaak in dit leven
Ja de premier had gezegd dat het maar een stukkie van het leger was die het had geprobeerd en dat het al weer voorbij is, maar op de Frontpage staat inmiddels weer wat nieuws; het lijkt echt nog niet over te zijn dus.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Op Al Jazeera net een dude die zei dat alles onsuccesvol was.
Er is echt nergens fatsoenlijk nieuws
Hou op man.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:42 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Niks? Lijkt me logisch dat als er een coup wordt gepleegd bij de buren waar je al niet al te denderende relaties mee hebt dat je dan paraat bent.
Indirect, jaquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
Erdogan wees naar de Gülen-beweging in zijn statement?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |