noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 20:04 |
Etappe 12: Montpellier - Chalet Reynard (Mont Ventoux), 178 km Wat een simpele rit voor de sprinters had moeten worden werd uiteindelijk toch nog een lastige rit. Ja, iedereen wist dat het zou gaan waaien, maar het is altijd afwachten of het ook echt tot een mooie koers gaat leiden. In dit geval lange tijd niet echt. Na wat waaiertjes vroeg in de koers en nog wat waaiers halverwege leek het toch uit te draaien op een massasprint. De wind stond niet altijd gunstig en er was veel beschutting. Toch kwam er in de finale nog een gunstig stuk. Dat wist blijkbaar niet iedereen, maar Sagan in ieder geval wel. Hij wist dat hij het in een normale massasprint moeilijk zou hebben, dus besloot hij het nog maar eens op een andere manier te proberen. Zijn koersinstelling is fenomenaal. Een dag eerder nog in de aanval en ondanks een ontzettend sterke prestatie verslagen, maar hij gaat niet in de put zitten. Hij probeert het een dag later doodleuk nog een keer. Met ploegmaat Bodnar reed hij weg en de enige die reageerde was de gele trui. Froome zat helemaal vooraan in het peloton, zag Sagan vertrekken en brommerde er naartoe. Waarschijnlijk dacht hij terug aan de waaierrit van 2013, dat wilde hij niet nog eens laten gebeuren. Hij anticipeerde en dat lukte op Thomas na verder niemand. Achter Thomas kon of wilde niemand reageren. De organisatie wilde daarna ook maar niet op gang komen, waardoor de groene en de gele trui wegbleven. Een beeld dat je niet vaak ziet. Toch nog een mooie etappe, terwijl het lange tijd op niets leek uit te draaien. Sagan pakte weer een overwinning en laat zo zien dat hij toch best makkelijk kan winnen in de Tour. Froome deelt weer een klapje uit aan de concurrentie. Het is de vraag hoe de concurrentie tijdens deze rit gaat reageren. We gaan klimmen. Oorspronkelijk zouden we gaan klimmen naar de top van de Mont Ventoux, maar nu klimmen we door extreme weersomstandigheden een stuk minder ver. We doen iets meer dan de helft van de klim. Op Quatorze Juillet, de Franse feestdag, krijgen we dus een onthoofde bergrit, maar misschien wordt het juist wel een grandioos spektakel. Het gaat weer hard waaien, dus gezapig kan het bijna niet worden. Net als drie jaar geleden op 14 juli weer naar de Ventoux. Allons enfants de le cyclisme. ![]() ![]() We starten waar we geëindigd zijn. In Montpellier, de hoofdstad van de Hérault, met in de hele metropool meer dan 430.000 inwoners. Met Sagan staat er weer een mooie naam bij op de erelijst. De finish was redelijk ver uit het centrum van Montpellier, bij het stadion van de lokale rugbyclub. De start van deze rit zal gegeven worden op la Place de Comédie. Dit is een behoorlijk mooi pleintje, met mooie gebouwen en een prima standbeeld in het midden. Het centrum van deze stad is behoorlijk mooi en dat zullen de renners tijdens de neutralisatie gaan ontdekken. Ze rijden door een groot deel van het centrum van Montpellier, voor ze via wat buitenwijken de stad verlaten. Voor ze in die buitenwijken terechtkomen fietsen ze eerst nog langs het Place Royale de Peyrou, waar ze lokale triomfboog staat. Even verderop staat er ook nog een aquaduct. Daarna passeren ze de universiteit, Montpellier is immers een studentenstad. Het is ook de stad van de bekende Franse grapjas Remi Gaillard. Verder is het wel opmerkelijk dat er voor zo'n grote stad eigenlijk praktisch geen bekende wielrenners zijn geboren. Het is meer een stad van voetbal en rugby. Daarom gaan we de stad toch maar snel verwachten. Hoewel er renners zijn die liever in Montpellier zullen blijven, want de krachtige wind die we blijkbaar niet mistral mogen noemen is nog steeds aanwezig. ![]() Het begin van de rit is vlak. De renners fietsen over brede en behoorlijk rechte wegen. Wel passeren ze een aantal dorpjes, waar het soms wat smaller wordt en er zijn ook de nodige vluchtheuvels en drempels. Volgens bepaalde renners is het nu ook al een schande dat ze door dorpjes moeten rijden, dus we kunnen nu al vaststellen dat dit weer een schandalige rit gaat worden. Dertien kilometer lang fietsen ze over dezelfde weg, tot Sommières, waar ze rechts afslaan even even richting het zuiden lijken te fietsen. De weg is hier wat smaller en minder goed onderhouden. Wel is het gebied nogal beschut, dit in tegenstelling tot de eerste kilometers van de rit. Na 24 kilometer komen de renners uit in Gallargues-le-Montueux, waar ze links afslaan en weer richting het oosten gaan fietsen. Een paar kilometer verderop komen ze voor de derde dag op rij langs een dorp met de naam Aigues-Vives. Er wordt nu heel wat gedraaid en gekeerd door dorpjes als Mus en Vergèze, tot de renners na 37 kilometer weer op een weg terechtkomen die wat langer rechtdoor loopt. Ze rijden een paar keer door open velden, maar er zijn ook weer genoeg bossen onderweg. Tussen Aubard, dat na 42 kilometer aan de beurt is, en Caissargues, wat na 50 kilometer wordt gepasseerd is er even een aantal kilometer volledig open terrein. We gaan weer in oostelijke richting, dus de kans op een waaiertje is in dit deel van de rit wel aanwezig. Zal wel niet gebeuren, maar afijn. Het is overigens nog steeds vlak en de wegen zijn ook nog steeds breed. We zitten overigens in de buurt van Nîmes en dat wil zeggen dat er hier in de buurt nogal wat overblijfselen van de Romeinen zijn te vinden. Zo ook in de omgeving van Caissargues. ![]() De renners rijden verder door open velden, tot ze na 58 kilometer Manduel passeren, waar weer allerlei rotondes, drempels en vluchtheuvels te vinden zijn. Deze erbarmelijke omstandigheden duren gelukkig niet zo lang, na een paar kilometer komen ze op een brede en rechte weg terecht. Over deze weg mogen ze meer dan tien kilometer fietsen. Ze rijden wel door een bos, dus de wind zal niet veel invloed hebben. Met 73 kilometer in de benen komen de coureurs door Beaucaire en nog steeds is het volledig vlak. We fietsen ondertussen door een mooi gebied, met mooie dorpjes. Beaucaire heeft een kasteel en datzelfde kan gezegd worden over Tarascon, dat aan de andere kant van de Rhône ligt. De renners gaan ook over de Rhône fietsen en komen zo door beide steden. Na Tarascon gaat het peloton weer door een aantal bossen fietsen, dit is niet echt het deel van de rit voor een waaiertje. Over brede en rechte wegen fietst men verder richting Saint-Rémy-de-Province, waar we na 92 kilometer koers aankomen. Saint-Rémy-de-Province is vooral bekend omdat het de geboorteplaats van Nostradamus is. Dat blijkt ook als je hier bent, want overal zijn verwijzingen naar Nostradamus te vinden. Ook is het dorp bekend vanwege de overblijfselen van Glanum, een dorp gesticht door de Galliërs, maar vooral beïnvloed door de Grieken en Romeinen. Zo'n beetje de belangrijkste opgraving die ze in Frankrijk hebben gedaan. Het grootste gedeelte is uiteraard verwoest, maar een aantal gebouwen zijn nog in redelijke staat. Twee jaar geleden kwam de Tour ook langs dit dorp, maar toen werd er totaal geen aandacht geschonken aan de opgravingen. De toeristische afdeling van de Tour heeft nu de kans om dat recht te zetten. ![]() Het gaat tien kilometer lang rechtdoor over een brede weg, met bijna continu bomen langs de kant van de weg. Na 102 kilometer bereiken de renners de tussensprint van de dag, in de buurt van Mollégès. Vlak sprintje, zoals het tot nu toe steeds vlak is geweest. Daar komt binnen afzienbare tijd wel verandering in. Voorbij de tussensprint gaat het weer een aantal kilometer rechtdoor, hoewel er wel wat rotondes in het parcours zitten. Ze rijden een tijd over een autoweg en steken de Durance over, waarna ze in Cavaillon uitkomen. De passage in Cavaillon kent enkele rotondes en ook buiten dit dorp zijn er nog een aantal rotondes. Op de rotondes na gaat het verder wel redelijk rechtdoor, een kilometer of 15 lang over dezelfde weg. De weg is hier grotendeels beschut. Af en toe een kort stuk met open terrein, maar de waaierpotentie is tot nu toe beschamend laag. Na 128 kilometer verlaten de renners de grote weg en slaan ze rechtsaf, richting de eerste klim van de dag. Ze fietsen door een pittoresk dorpje, met allemaal stenen muurtjes langs de kant van de weg. Drie kilometer verderop komen ze boven, op de Côte de Gordes. Daarboven is het nog een stuk pittoresker. De Côte de Gordes is om precies te zijn 3,3 kilometer lang en 4,8% gemiddeld. Een klimmetje van de vierde categorie, uiteraard. Alles is hier mooi, behalve de weg. Daar mag nog wel wat oplapwerk worden verricht. Als de renners richting de top van dit klimmetje fietsen hebben ze een prachtig uitzicht over Gordes en de omgeving. Net voor de top slaan de renners wel linksaf en verliezen ze Gordes uit het oog. De weg wordt hier ook nog net een tikkeltje smaller. Boven op de top van dit colletje hebben de renners 131 kilometer afgelegd. Nog iets minder dan 50 kilometer tot de streep. De tweede klim van vandaag laat niet lang op zich wachten. Er is een korte afdaling en in deze afzink wordt de weg nog een tikkeltje smaller. De renners hebben wel een mooi uitzicht over de omgeving. Beneden in het dal zien ze de abij Notre-Dame de Sénanque liggen, omringd door mooie lavendelvelden. De afdaling is niet lastig, omdat er niet zoveel bochten zijn. Het is ook maar een korte afdaling, van een kilometer of twee. Na deze korte afdaling begint meteen de tweede klim van de dag, de Col des Trois Termes. Dit klimmetje van de derde categorie is 2,5 kilometer lang en 7,5% gemiddeld. Best een pittig dingetje dus, daardoor zullen de renners niet veel aandacht hebben voor de omgeving. Dat is jammer, want het is een mooie omgeving. We fietsen aan de rand van het Parc Naturel régional du Luberon en dat is een prima parkje. Boven op de top van de Coil des Trois Termes hebben we 135 kilometer gehad en is het nog iets meer dan 40 kilometer tot de streep. De afdaling van dit heuveltje is nog wel een beetje lastig. De weg is behoorlijk smal en er zitten een aantal linke bochten in. De renners fietsen tussen de rotsen door, waardoor het een beetje lastig in te schatten is hoe de bochten gaan lopen. Toch mag deze afdaling niet echt problemen opleveren, zou te doen moeten zijn. Het is vooral genieten van de prachtige omgeving. Overal rotswanden en groen, helemaal mooi. Na 140 kilometer is het lastige deel van de afdaling geweest en loopt het nog even verder geleidelijk naar beneden. Wel blijven de renners over relatief smalle weggetjes door de Provence rijden. De omgeving is belachelijk groen, altijd wel bomen of struiken in de buurt. Na het passeren van Venasque slaan de renners rechtsaf en gaan ze over een behoorlijk landelijk weggetje tussen de wijnranken door op weg naar de Ventoux. Ze passeren na 147 kilometer Malemort-du-Comtat en na dit dorpje wordt het terrein eindelijk weer eens een beetje open. Drie kilometer later slaan ze linksaf en komen ze eindelijk ook weer eens op een grote weg terecht. Ze rijden richting Manzan en na Manzan is het niet ver meer tot de voet van de Mont Ventoux. De weg begint al lichtjes omhoog te lopen, hoewel het nog niet veel voorstelt. Over het platteland rijden ze verder richting Bédion, waar we het platteland nog moeilijk plat kunnen noemen. In de buurt van Bédion krijgen we weer brede wegen, waardoor er wel weer een prachtige massasprint richting de voet van de klim mogelijk is, zoals die ene fameuze sprint richting de voet van de Alpe d'Huez. Na 162 kilometer bereiken de renners Bédion en is het nog 16 kilometer tot Chalet Reynard, daar waar de nu al onthoofde etappe zal finishen. ![]() Officieel begint de beklimming in Saint-Estève, na 168 kilometer, op tien kilometer van de finish zo'n beetje. De zes kilometer tussen Bédion en Saint-Estève loopt het ook al licht omhoog. Eerst drie kilometer vals plat, met amper twee procent, maar daarna toch drie kilometer aan 4 à 5%. Telt toch al mee. In Saint-Estève begint de klim wel echt. Meteen een kilometer aan 9,5%, in het bos. Dat is namelijk altijd de kracht van de Ventoux. Het eerste deel in het bos, waar de wind niet veel kan doen, maar waar de warmte nog wel eens extra bedrukkend is. Daarna het tweede deel in de open vlakte waar de wind altijd alle kanten op waait. Nu krijgen we alleen het deel in het bos. Het begin van officiële klim blijft lastig. Kilometers aan 9 en 10%, bepaald niet makkelijk. Er komt een wat makkelijkere kilometer, maar een kilometer aan 8,5% mag je nog steeds niet bepaald simpel noemen. Weer twee kilometer waar het stijgt aan meer dan 9%, waarna het iets minder moeilijk wordt. Nog twee lastige kilometers, maar richting Chalet Reynard wordt het iets simpeler. Twee kilometer aan 7,5%. Uiteraard nog steeds heel lastig. Het eerste deel van de Ventoux is qua percentages het lastigste. Op deze manier hebben we nog steeds tien kilometer klimwerk, aan meer dan 8,5% gemiddeld. Enorm zwaar, misschien wel de zwaarste klim van de Tour. Finish dus niet op de top, maar bij het restaurantje Chalet Reynard, waar ik niet per definitie wat te eten zou halen. Jammer, een van de belangrijkste aankomsten bergop nu al onthoofd. Natuurlijk, richting de top van de Mont Ventoux is er alleen maar open terrein, waardoor de wind z'n gang kan gaan. Het terrein richting de top van de Ventoux wordt niet voor niets vaak een maanlandschap genoemd. Er groeit niks. Met windstoten boven de 100 km/h waaien de renners en de supporters waarschijnlijk wel weg. Normaal zorgt de wind altijd voor een leukere koers, maar nu is het nogal een spelbreker. We gaan dus geen nieuw record krijgen op de Ventoux. Het record staat nog altijd op naam van Iban Mayo, de flamboyante Bask, die in 2004 Armstrong gruwelijk z'n hielen liet zien in de klimtijdrit van de Dauphiné Liberé. Armstrong schrok hier zo erg van dat hij nog meer spullen tot zich begon te nemen, want die verdomde Bask ging toch wel heel hard. Not normal. Het schijnt dat dit pas de 10e aankomst is op de Mont Ventoux, hoewel dit welbeschouwd dan weer niet echt een aankomst is op de top. Ik had verwacht dat de Tour hier vaker was geweest, maar dat is dus niet zo. Wel is het vaker opgenomen in het parcours, maar als aankomst nog niet eens zo gek vaak. De Mont Ventoux heeft al mooie beelden opgeleverd. Wat te denken van de aankomst in 2000. Marco Pantani, in zijn laatste Tour, wilde de wereld laten zien dat hij het nog altijd kon en ging keer op keer in de aanval. Op de flanken van de Ventoux kon alleen Lance Armstrong zijn wiel volgen. Een sprintje op de top werd het niet, Armstrong liet Pantani winnen. Toch voelden ze zich beide een verliezer. Armstrong kreeg het daarna nooit meer voor elkaar om te winnen op de Ventoux en Pantani zag het niet als een echte overwinning, omdat hij de winst cadeau had gekregen. In 2009 ging Juanma Garate, in dienst van Rabobank, met de winst aan de haal. Hij versloeg Tony Martin, die toen nog goed kon klimmen en nog niet zo'n enorme jankbal was door in de laatste bocht de steile binnenkant te kiezen. Drie jaar geleden waren we voor het laatst op de Mont Ventoux. Dat was toevallig ook op 14 juli, de Franse feestdag. Chris Froome ging met de winst aan de haal. Hij liet Quintana en Nieve ver achter zich. Dit was de legendarische beklimming waar Froome demarreerde zonder dat zijn hartslag omhoog ging en een man met een everzwijn onder z'n armen Quintana achtervolgde. Toch blijft het de berg van Iban Mayo. Nu we niet naar de top gaan, zal dat in ieder geval minstens een jaar zo blijven. ![]() Het zal tijdens deze rit weer vrij warm zijn. In Montpellier 27 graden, maar in Bédion misschien een paar graden minder. 24 graden, zoiets. Op de Mont Ventoux is het natuurlijk nog minder warm, hoewel het in het bos wel weer warm zal zijn. De wind is ook weer op de afspraak. Tussen Montpellier en Bédion wordt continu windkracht 5 verwacht. In Bédion zelfs windstoten aan 70 km/h. Op de Ventoux zal dat alleen maar erger zijn, met misschien wel windstoten tot 100 km/h. In het bos zal dat nog wel te doen zijn, daar heeft de wind weinig invloed. Onderweg is er wel wat open terrein, maar niet heel veel. Toch zouden er wel al vroeger waaiers kunnen ontstaan. Een deel van de rit zal de wind op de kop blazen, dat maakt het dan weer wat lastiger allemaal. Toch is er ook een deel waar de wind in de zij zal staan. Om 11:45 vertrekken we vanuit Montpellier, met een belachelijk lange neutralisatie. Pas om 12:15 zal de koers echt beginnen. De uitzending begint ook nu weer om 14:10, ondanks het feit dat het 14 juli is. De finish op de top werd eigenlijk verwacht tussen 16:55 en 17:28, maar dat is nu dus wel wat anders geworden. Bij Chalet Reynard werden de renners verwacht tussen 16:39 en 17:09, maar door de tegenwind kan het ook nog wel eens wat later worden. Ik hoop dat de klassementsrenners hier eindelijk eens tegen elkaar gaan strijden. Drie jaar geleden deden ze dat wel, maar dit kan ook zomaar een rit zijn voor wat vluchters. Het is de vraag wie er wil rijden in het peloton en het is de vraag wat voor kopgroep er wegrijdt. Er is een tijd lang tegenwind, waardoor een klein groepje vluchters het bijzonder moeilijk zou krijgen om lang weg te blijven. Een grotere groep heeft dan wel weer een gerede kans om het te redden. Wat ook kan meespelen is het feit dat er een rit later nog een tijdrit is, waardoor sommige klassementsrenners nu mischien niet voluit durven te gaan. Mijn hoop is desondanks toch gevestigd op de klassementsrenners. Ze mogen ons ondertussen wel eens iets laten zien. De Ventoux is nu een paar kilometer minder lang, waardoor renners misschien eerder geneigd zijn om in de aanval te gaan. Het is nog steeds heel zwaar, maar minder zwaar dan normaal. De rit is ook een paar kilometer korter en korte ritten staan vaker garant voor spektakel. Dus, favorieten, ik kies jullie. 1. Froome. Ja, als alien is een berg met een maanlandschap natuurlijk uitermate geschikt voor hem. Hij won al in 2013 en hij lijkt tot nu toe toch de sterkste. Hij laat mensen op het vlakke ter plaatse, hij fietst weg in afdalingen en op de beklimmingen heeft hij nog geen krimp gegeven. Hij weet dat Quintana in de derde week vaak sterker is, dus moet hij er alles aan doen om in de tweede week nog wat tijd te pakken. 2. Quintana. Als Froome een baggagedrager zou hebben was Nairo er zeker op gaan zitten. Hij volgt Froome en meer doet hij niet. Hoewel, dat volgen klopt toch niet helemaal. Hij is 'm toch al twee keer kwijtgeraakt. Toch volgt de achterstand nog mee. Blijkbaar zet hij alles op de derde week. Dus gaat hij nu weer Froome volgen, nul initiatief nemen en daarmee de titel van lafste coureur ooit met verve overnemen. Zonde, want dit was ooit een aanvallende renner. 3. Porte. Het is wachten op zijn slechte dag, maar die gaat waarschijnlijk ergens in de derde week komen. Voorlopig lijkt hij me de beste van de rest. Ja, Martin en Yates doen het tot nu toe best aardig, maar die gaan nu geen rol van betekenis meer spelen. Porte voorlopig nog wel, tot hij over een paar dagen ineens ergens een kwartier verliest. 4. Bardet. Iemand moet de Franse eer hooghouden op 14 juli. Hij is de enige die tot nu toe nog niet gefaald heeft. Dat zal ook nog wel even zo blijven. Prima klimmer en prima in vorm. Mag eigenlijk ook wel weer ouderwets gaan aanvallen, maar dat komt wellicht nog in de derde week. 5. Kreuziger. Was een paar jaar geleden al erg sterk op de Ventoux en is tot nu toe ook wel prima bezig. Zeker nu Contador weg is kan hij z'n eigen gang gaan en op de een of andere manier zie ik 'm nog best ver komen ook. Vooral omdat een hoop andere renners door de mand gaan vallen. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 20:05 |
Voigt heeft op die manier wel 's een rit uitgereden. | |
Patrice_Consigny | donderdag 14 juli 2016 @ 20:05 |
Kruiswijk kan niet sturen, andere situatie, niet vergelijkbaar. | |
Evertjan | donderdag 14 juli 2016 @ 20:06 |
slechte dag voor het aanzien van het wielrennen | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:08 |
Ah kom op zeg, ik probeer te zeggen dat wielrennen keihard is, eerlijk is alleen als je keihard bent en keihard blijft in je oordeel over Froome. Zo zijn de regels en zo moet je die blijven hanteren. Als Froome gewoon was gevallen door een stuurfout dan mag hij zijn gele trui ook houden. Dit stinkt gewoon aan alle kanten. | |
TLC | donderdag 14 juli 2016 @ 20:08 |
Ik vind het ook sneu voor Clement, die heeft zo hard naar boven zitten te fietsen dat als de finish gewoon 6km verderop was geweest hij nog bij de kopgroep had gekomen. | |
TargaFlorio | donderdag 14 juli 2016 @ 20:08 |
| |
Patrice_Consigny | donderdag 14 juli 2016 @ 20:09 |
Stuurfout =/= Motor van de organisatie. | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:09 |
Je weet dat je onzin praat, houd er gewoon mee op. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 juli 2016 @ 20:09 |
Bok dient op plek 3 in klassement te worden gezet. Kientana is gewoon op achterstand gekomen, ook na oponthoud. KutASO | |
hoppeta2 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:10 |
Einde van de etappe nog even gekeken. De Jury heeft NIET de tijdsverschillen genomen voor de val. Maar de tijdsverschillen op de streep (na de val). Behalve voor Froome en Porte die hebben de tijd gekregen van Mollema De jury heeft er kennelijk voor gekozen om de tijdsverschillen op de streep te nemen. Maar hoe kan je dan Quintana en Valverde dezelfde tijd geven als het groepje van Yates, Aru, Meintjes, Bardet en Rodriguez. Hier zit geen enkele logica in. [ Bericht 0% gewijzigd door hoppeta2 op 14-07-2016 20:16:17 ] | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:11 |
Waarom is het onzin als ik zeg dat de jury zijn regels moet volgen? Froome heeft de regels gebroken en hij is gevallen. Kan mij wat schelen dat het om een motor gaat. Dit is al vaker gebeurd en Porter en Mollema zijn ook gevallen. Dus ik praat zeker geen onzin. | |
TLC | donderdag 14 juli 2016 @ 20:11 |
Ik snap niet waarom alleen meneer Froome gecompenseerd moet worden van het 3tal dat gevallen is, Mollema en Porte moeten serieus protest indienen. | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 20:12 |
Het verschil was toen maar 12 seconden of niet? | |
Evertjan | donderdag 14 juli 2016 @ 20:13 |
Porte gaat nooit protest aantekenen die zit nog met zijn neus in de Sky dope | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:13 |
Er zijn drie wielrenners gevallen door de Motor, waarom heeft er twee wielrenners profijt gekregen. Simpeler kan ik het niet zeggen. | |
napoleonfour | donderdag 14 juli 2016 @ 20:13 |
Mollema heeft dat al gedaan (althans, team trek) | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:14 |
Volgens mij zijn ze in de overtuiging dat Quintana, Valverde en Van Garderen ook enorm gehinderd zijn door die situatie. | |
Eppie_NL | donderdag 14 juli 2016 @ 20:14 |
Waarom is ie boos? | |
hoppeta2 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:14 |
Foutje, Verschil Mollema groepje Yates, 19 sec op de streep | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:14 |
Geef Mollema dan hetzelfde aantal seconden voordeel dat Froome heeft gekregen. | |
Dagoduck | donderdag 14 juli 2016 @ 20:15 |
Rip. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 juli 2016 @ 20:15 |
![]() | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:15 |
De tijden op de finish toch? Porte en Froome zijn bij Mollema gezet, Quintana bij Yates. Omdat dat de situatie voor de blokkade was. Maar de tijdsverschillen zijn van de finish. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:15 |
Ze zouden die kliksystemen voor schoenen en pedalen moeten standaardiseren, anders heeft zo'n neutrale fiets ook weinig zin. | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:15 |
trolletje? ![]() | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:16 |
Porte zal dat niet doen, die is immers ook gecompenseerd. | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:16 |
Als je het shot terug krijgt als het groepje bij de plek komt, zie je dat door een tweetal motoren Quintana en Van Garderen in ieder geval moeten remmen (Van Garderen ook door supporter met bord). Zitten op dat moment echt nog bij Aru in het wiel. Dus op zich kern van waarheid dat die gehinderd zijn. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 20:16 |
Puik idee. Mollema heeft een half minuutje op Yates & co, gaat op zijn bek en krijgt daarom aan de finish 2 minuten voorsprong. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:16 |
Omdat Quintana bij de blokkade schijnbaar meer gehinderd zijn dan Yates en co. Movistar reed op dat moment ook op kop, dus moesten als eerste stoppen. | |
satecl | donderdag 14 juli 2016 @ 20:17 |
Ja laten we de regels niet hanteren. Niet meer serieus te nemen deze tour. Sowieso is de wielersport niet heel erg serieus te nemen met dat hele doping verleden maar dat is weer een ander verhaal. | |
alopio | donderdag 14 juli 2016 @ 20:17 |
Dit ja, Froome tijd Molema en Molema het verschil tussen hem en Froome erbij | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 20:17 |
Ik hoop echt dat over anderhalve week de verschillen groot genoeg zijn dat er niet meer over dit incident wordt gesproken. | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:18 |
Mollema heeft net als Froome ook tijd verloren door zijn val op de Motor, is inderdaad een puik idee ![]() | |
Dagoduck | donderdag 14 juli 2016 @ 20:18 |
Waarom haal je het dan aan? | |
satecl | donderdag 14 juli 2016 @ 20:18 |
Ik liet me even gaan, sorry. | |
Evertjan | donderdag 14 juli 2016 @ 20:18 |
ik hoop van niet misschien dat er dan juist eens iets zal veranderen | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:19 |
Dat is ook onlogisch. Froome heeft heel erg veel nadeel ondervonden van die val omdat er een motor achterop z'n fiets reed, Mollema had het geluk dat z'n fiets helemaal heel bleef. Dan hebben ze al niet alle drie evenveel nadeel ondervonden van die crash. Froome wordt hier nu gematst, maar het zijn geen 'bonusseconden' oid, ze gaan gewoon ervan uit dat alle groepjes zonder die crash bij elkaar waren gebleven en nemen dus voor die groepjes de tijd van de voorste die over de streep kwam. | |
TLC | donderdag 14 juli 2016 @ 20:19 |
Ik ben blij dat Bauke niet Wilco is, anders had ie een hele lange tijd nog au gehad door de val | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:19 |
Froome nam zijn beroep als wielrenner wel erg serieus vandaag | |
VitaminWater | donderdag 14 juli 2016 @ 20:19 |
Nou, omdat het imago daar een enorme klap van heeft gehad en mensen niet meer weten waar ze naar zitten te kijken. Als nu dan ook met volledige willekeur een oplossing wordt gezocht, dan helpt dat ook niet. Dus ook al wil hij er niet op ingaan omdat het iets heel anders is, heeft het wel invloed op hoe mensen over deze sport denken. | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:20 |
Kan iemand dit niet even aan team Mollema zeggen via twitter ofzo ![]() | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:20 |
Die had waarschijnlijk wel onderop gelegen ja. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 juli 2016 @ 20:20 |
Maar Nairo is zelfs na oponthoud afgehaakt bij de groep Bardet, dan zou hij nog meer seconden aan zijn broek moeten krijgen tov Mollema | |
wimderon | donderdag 14 juli 2016 @ 20:21 |
Dat hele Mavic-gebeuren kunnen ze ook wel afschaffen. | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:21 |
Nee ze zijn alle drie gevallen en ze hebben alle drie even veel nadeel van een val, Mollema stond stomweg het snelste weer op. maar hij had ook nadeel daar aan. | |
Evertjan | donderdag 14 juli 2016 @ 20:22 |
dat is een Koert Westerman woordgarpje | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:23 |
Ze hebben helemaal niet alle drie evenveel nadeel van die val, vooral omdat er bij Froome ook nog een motor achterop rijdt, dat frame breekt niet zomaar ![]() Volgens mij moet jij even tot rust komen en daarna weer reageren. | |
TLC | donderdag 14 juli 2016 @ 20:24 |
Was Yates een Fransman geweest was er helemaal niks aan dat aanvankelijke klassement veranderd ![]() | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:25 |
Volgens mij is Yates al flink gematst bij dat boogincident, dus je stelling raakt kant noch wal. | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 20:25 |
Heb het net even gecheckt. Op het moment dat Yates aanviel, nog voor de valpartij, was het verschil 18 seconden. 19 seconden lijkt dus wel te kloppen. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 20:26 |
Ik snap al dat gezeik niet zo...zonder dat incident zou het algemeen klassement er ook ongeveer zo uit zien. | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:26 |
Doe niet zo lijp joh betweter, Mollema had WEL nadeel van die val, daardoor is hij later over de finish gefietst, of wil je nu zeggen dat vallen voordeel oplevert voor Mollema. Nou dan moet hij morgen maar weer vallen, kan hij zijn voordeel er mee doen...zucht | |
wimderon | donderdag 14 juli 2016 @ 20:27 |
![]() | |
BlaZ | donderdag 14 juli 2016 @ 20:27 |
Henao moeten ze eigenlijk ook compenseren, die remde om Froome te helpen, terwijl Froome virtueel bij Mollema in het wiel zat. | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:28 |
| |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:28 |
Dus er is maar 1 vorm van nadeel volgens jou? Mollema zat binnen 5 seconden weer op z'n fiets die nog helemaal heel was, dat kan je toch niet vergelijken met die andere 2? Ik twijfel of ik het eens moet zijn met de beslissing van de jury, maar Mollema evenveel seconden extra geven als het verschil tussen Froome en Mollema wat nu is geneutraliseerd slaat echt nergens op. | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:28 |
Moeten ze Nibali gelijk ook maar compenseren als we toch bezig zijn. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 20:29 |
Nog even en Mollema eindigt nog voor De Gendt. | |
Maver24 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:31 |
Ze hadden gewoon de uitslag moeten laten staan zoals ze zijn geëindigd | |
Sunri5e | donderdag 14 juli 2016 @ 20:32 |
Sora afgemonteerd ![]() | |
MakkieR | donderdag 14 juli 2016 @ 20:34 |
Dus omdat Froome zijn fiets stuk is door de val moet hij meer voordeel krijgen dan Mollema omdat zijn fiets heel is. Er bestaat ook nog zoiets als materieel pech, is balen.. maar daar moet je niet mee lopen klooien. De motor is gewoon een dood object waartegen je knalt. En soms zit het dan mee en soms zit het dan tegen. Zit het mee dan win je, zit het tegen dan verlies je. Dat is Sport. | |
TLC | donderdag 14 juli 2016 @ 20:34 |
Nee Mollema was ver los van Yates, en kon dus meer seconden hebben gepakt zonder die val. | |
skysherrif | donderdag 14 juli 2016 @ 20:34 |
Kan je nog altijd zeggen dat ze hem hadden moeten diskwalificeren voor het rennen. | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 20:35 |
Dat verschil was (min of meer) hetzelfde. Ook groepje Yates moest in de remmen. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:36 |
Maar goed, Quintana blijkt er dus ook geen flikker van te kunnen en Froome pakt die seconden op Bokkema ook heus wel als ie die hier achter komt. Yates zou nog de enige zijn die serieus gevaarlijk kan worden. | |
Dagoduck | donderdag 14 juli 2016 @ 20:37 |
Legendarische fiets wel nu. Goud geld in een veiling. | |
Dagoduck | donderdag 14 juli 2016 @ 20:37 |
Quintana gaat winnen. | |
Idisrom | donderdag 14 juli 2016 @ 20:37 |
Plus dat de fiets van Froome ook nog werd overreden door de motor van achteren (i.t.t. de twee anderen) | |
skysherrif | donderdag 14 juli 2016 @ 20:38 |
Ik heb eigenlijk liever dat froome wint. Wat een saaie laffe renner die quintana. | |
Columbiafan | donderdag 14 juli 2016 @ 20:38 |
#derdeweek | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:39 |
| |
bianconeri | donderdag 14 juli 2016 @ 20:40 |
Het enige verschil is dat Mollema, Froome en Porte meer seconden t.o.v. de rest hadden gepakt. Mollema is tijd verloren door die val en heeft geen compensatie gekregen en bv Quintana wel en die heeft daar gewoon alle mazzel mee. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 20:40 |
Inderdaad. Dat trio had hoogstens een seconde of 2/3 extra genomen. Dat is wat Mollema is ontnomen. En niet door de jury, maar door de motor. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:41 |
Ja, maar het hele idee van de jurybeslissing is om het verschil zo te houden alsof die crash niet heeft plaatsgevonden. Dan zouden ongeveer de tijdsverschillen zijn ontstaan die nu gelden. Dan mag je het oneens zijn met die beslissing (daar ben ik zelf ook nog niet helemaal over uit), dat zou betekenen dat Froome en Porte terugzakken in het klassement, niet dat Mollema random bonusseconden krijgt ten opzichte van Yates en co. Dat slaat nergens op. | |
Idisrom | donderdag 14 juli 2016 @ 20:41 |
Wat maken jullie je druk om een paar seconden verschil van vandaag. Na morgen stelt het dit tijdsverschil toch niks meer voor van wat vandaag in de laatste kilometer is gebeurd. | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:41 |
Remmen of stilstaan/liggen is natuurlijk wel een wezenlijk verschil. | |
bianconeri | donderdag 14 juli 2016 @ 20:42 |
Ach is er weer een Sky huilebalk aanwezig? Doe niet zo kinderachtig zeg. Dit heeft niets met Sky te maken. Froome heeft gewoon terecht compensatie gekregen. En dat andere ploegen luisteren als Froome iets stil laat leggen moeten de ploegen zelf maar weten, niemand hoeft te luisteren. Dat Mollema (onterecht) geen compensatie krijgt is gewoon een fout van de jury, daar heeft Sky niets mee te maken. | |
skysherrif | donderdag 14 juli 2016 @ 20:42 |
Gaat om het idee. Mollema is in 1x op zn fiets gesprongen om nog even de longen uit zn lijf te fietsen. | |
bianconeri | donderdag 14 juli 2016 @ 20:43 |
Jury is wel vreemd bezig. Als je zulke compensaties wil geven hou dan gewoon de totale verschillen aan van voor het incident. Want waarom anderen wel compensatie terwijl de gevallen Mollema dat niet krijgt? Niet dat het voor de anderen niet terecht zou zijn, maar dan moet hij het ook krijgen. | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 20:43 |
Het verschil voor de valpartij was 18 seconden, op de streep 19. Mollema was razend snel weer weg. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:44 |
Denk dat het Bokkema nog best eens het podium kan kosten. | |
Syntix | donderdag 14 juli 2016 @ 20:44 |
Is er nog wat gebeurd deze etappe? gvd ![]() ![]() ![]() ![]() | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:44 |
Wat was er feitelijk eigenlijk zo bijzonder aan de situatie dat de 3km-regel ineens niet meer geldt? Een plotseling remmende motor is net zo niet-bijzonder aan een lekke band of aflopende ketting. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 20:44 |
Klopt, maar uiteindelijk gaat het om een seconde of 20...laat gaan zou Gijpie zeggen. Hier niet te veel energie insteken en morgen vlammen in de tijdrit. ![]() | |
freaky40 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:45 |
Corrupt zooitje om Froome zijn koppositie en gele trui terug te geven....alles is mogelijk...als je maar betaald... | |
TheVulture | donderdag 14 juli 2016 @ 20:45 |
We hebben vooral een geweldig inkijkje gekregen in de psyche van Froome vandaag. We wisten ergens allemaal wel dat het een strak geregisseerde toestand bij Sky is maar de blinde paniek die toeslaat als iets even niet gaat zoals het hoort is echt fascinerend. Bewijst maar weer eens hoe onzeker Froome feitelijk is, wellicht geeft dat zijn concurrentie wel meer moraal om hem verder onder druk te zetten de komende dagen. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:45 |
Nee, Mollema was niet razendsnel weer weg, Mollema heeft harder omhoog gereden. | |
VitaminWater | donderdag 14 juli 2016 @ 20:45 |
Bergetappes kennen die regel niet. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:45 |
Jouw Froomey gaat de tour weer winnen, zoveel is wel duidelijk. Het is wel lekker een anti-commonwealth showtje, eerst Yates onder de boog en nu Porte en Froome. Maar ze worden wel lekker gecompenseerd. Zonder die compensatie zou Froome ook nog wel winnen hoor, daar niet van. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:46 |
3 jaar geleden in de tijdrit naar Mont Saint-Michel (33 km) was het tijdsverschil met Froome 1:53 en met Porte 0:44. Hij had de tijd die hij nu op die 2 had gewonnen goed kunnen gebruiken. Aan de andere kant was ie daar beter dan alle andere klassementsrenners. | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:47 |
Wat we verder geleerd hebben is dat Quintana niet in staat is verder dan 30 meter van de groep weg te rijden. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:47 |
De derde week van Moviestar komt nog. Bovendien denk ik dat ie ook nog wat op Yates moet pakken, die is beter op de tijdritfiets gok ik zo. 1. Froome 2. Quintana 3. Yates/Porte/Bokkema zo ziet het er nu uit. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 20:47 |
Gezien de evolutie van het verschil tussen de groep Mollema en de groep Yates (voor de aanrijding), kan je beredeneren dat het verschil in normale omstandigheden aan de finish waarschijnlijk ergens tussen de 20 en 25 seconden was geweest. In praktijk eindigde Yates 19 seconden achter Mollema. Mollema heeft dus 1 tot 6 seconden meer hinder ondervonden door de val dan het groepje daarachter. Geen halve minuut of zo. | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:48 |
Yates heeft allesbehalve indrukwekkende tijdritten laten zien. | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 20:48 |
Dat ook, ja. Maar hij was ook snel weg. Als je het niet gelooft moet je de beelden terug kijken. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:48 |
Quintana reed echt als een patatje vandaag. Die vent is weer eens overhyped. Zijn we er toch weer ingetuind. Ik heb buiten scorito namelijk de alle ballen op quintana-tactiek toegepast ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:49 |
Halve minuut denk ik, omdat je met z'n drieen toch iets sterker bent dan alleen, zelfs bergop | |
Columbiafan | donderdag 14 juli 2016 @ 20:49 |
Aru gaat podium rijden. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:49 |
Yates heeft geen ervaring met rijden van een klassement 3 weken lang, die gaat nog afvallen denk ik eigenlijk. Porte heeft altijd een mindere dag en ligt al anderhalve minuut achter Mollema. Het komt denk ik eerder van renners als Bardet of Aru (die in de 3e week ongenadig hard gaat fietsen). | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:50 |
Klopt, maar minder snel dan Yates en co. Daarnaast heeft hij het laatste stuk alleen moeten rijden, wat bergop minder uitmaakt, maar met de wind wel verschil kan maken. Het verschil zou geen 30 seconden meer zijn, maar dat het ongeveer hetzelfde zou zijn geweest betwijfel ik. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:50 |
Het was nog maar een kilometer hè? | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:51 |
![]() | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:52 |
Wat wil je met deze foto laten zien? | |
Idisrom | donderdag 14 juli 2016 @ 20:53 |
Allemachtig. Wat een volk. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 20:53 |
LollerAru gaat morgen een uur verliezen. | |
hoppeta2 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:54 |
Oke goed punt. Wonderbaarlijke toeval wil dat zowel het tijdsverschil voor de valpartij en het tijdsverschil op streep het zelfde zijn, namelijk 18 a 19 sec. In dat geval heeft de jury het tijdsverschil/situatie voor de valpartij genomen. En daar zet idd Quintana in het groepje yates/bardet. Dank | |
ZakaRosa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:54 |
Ja want wielrennen is de enige sport waar doping in is gebruikt. | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 20:54 |
3 wielrenners en wat publiek | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:54 |
Die reed vorig jaar in de Vuelta een hele nette tijdrit hoor. | |
wimderon | donderdag 14 juli 2016 @ 20:55 |
Het lijkt heel toevallig vooral een Nederlands dingetje, van wat ik op twitter voorbij zie komen lijkt bijna iedereen het een juiste beslissing te vinden. | |
Ajacied422 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:56 |
![]() | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:56 |
De enige renner die door de beslissing benadeeld is, is dan ook Nederlands. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 20:58 |
Mollema reed in hetzelfde groepje als Froome/Porte...waarom is hij dan benadeeld? | |
skysherrif | donderdag 14 juli 2016 @ 20:58 |
Omdat hij wel doorfietste | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:58 |
Dat is toch 22 seconden? | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 20:58 |
Volgens mij zag ik toch een tweet van Karl Vannieuwkerke langskomen met een andere boodschap. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 20:59:04 ] | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 20:59 |
| |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 20:59 |
Dit zegt alleen dat het incident gebeurde op 1200 meter van de streep. Er staat dat de tijd (van de genoemde renners) wordt gelijkgetrokken met de renners bij wie ze op dat moment zaten (Mollema en Yates dus). | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 20:59 |
Ja inderdaad ![]() | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 20:59 |
Omdat hij ook opgehouden is, maar hij wel zijn feitelijke tijd krijgt. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 20:59 |
Omdat zijn fiets niet door midden werd gereden door een motor. | |
franklop | donderdag 14 juli 2016 @ 21:01 |
Ik kan prima leven met die beslissing hoor. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 21:02 |
Dat kan je ook over Yates, Bardet & co zeggen. Die kunnen het dan ook niet helpen dat ze minder hinder ondervonden dan Piti & Quintana. | |
Sked | donderdag 14 juli 2016 @ 21:02 |
Kunnen we de hele uitslag niet gewoon schrappen? Doen we 'm op de volgende rustig opnieuw. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:02 |
Overigens is die boete voor onreglementair stayeren en plakbidonnen aanpakken echt lachwekkend laag. Zonder tijdstraffen doen renners dit de volgende keer gewoon weer. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 21:02 |
Hij kon snel weer op de fiets springen....zonder dat incident had hij misschien 20 seconde ofzo extra kunnen pakken op Yates & Co. Het zij zo, omgaan met tegenslagen hoort ook bij het fietsen. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:03 |
Dat is niet echt het geval. Tenzij je het belangrijk vindt dat hij nu 20 seconden heeft verloren op De Gendt, Pauwels en zo. De tijden van voor de val zijn opgenomen. An sich wordt Mollema daardoor niet benadeeld. Het voordeel wat hij door de val heeft gekregen, dat wordt wel weggenomen. Neemt overigens niet weg dat ik tegen de beslissing ben, maar dat is omdat er sprake is van klassejustitie: ze nemen deze beslissing omdat het Froome is. Was het de nr. 10 in het klassement overkomen, dan had die pech gehad. Waarschijnlijk had ook Mollema pech gehad als hij de enige was die nadeel had gehad. Waarschijnlijk heeft nu niet alleen Greg van Avermaet alsnog San Sebastian gewonnen, maar Leif Hoste ook nog Parijs-Roubaix (toen hij een vlag in zijn voorwiel kreeg). | |
Ajacied422 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:04 |
Dat vind ik dus het rare. Er worden aannames gedaan over wat er nog in de daaropvolgende 1200 meter gebeurt. | |
Maver24 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:05 |
Behalve als je Froome heet want dan helpt de jury | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 21:06 |
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd, ik vermoed dat ze hetzelfde hadden gedaan voor alle renners uit de top 10 (niet voor de nummer 84 of zo), maar goed, dat is een welles-nietes discussie. | |
Sheepcidus | donderdag 14 juli 2016 @ 21:07 |
Had quintana en co meer hinder dan? Als ze op dat punt bij elkaar waren dan moeten ze ongeveer hetzelfde hinder gehad hebben lijkt me. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 21:07 |
Dat denk ik ook, Yates hebben ze op die manier ook in de Witte Trui geholpen. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:07 |
Aan de andere kant: wat moeten ze anders? Ze willen Porte en Froome compenseren voor die crash, maar er zijn blijkbaar geen betrouwbare tijdsverschillen bekend van voor de crash, dus dan moet het maar zo. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 21:08 |
Zeg dat tegen Froome. Wel raar dat Valverde dezelfde tijd krijgt als Yates. Valverde was voor het oponthoud al gelost bij Yates. | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 21:08 |
Van Garderen zeker, Quintana heb ik nog geen duidelijke beelden van gezien. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:08 |
Nee. Er wordt gezegd dat de tijdsverschillen van dat moment doortellen en de rest van de koers niet meer meetelt. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:09 |
Zag ik niet een tweet van King die daar anders over dacht? Gebaseerd op wat hem vorig jaar is overkomen? | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 21:09 |
Er zijn 3 problemen: 1. Quintana wordt duidelijk bevoordeeld. Hij is gelost door Yates en co, zonder dat hij last had van de val. Hij krijgt echter door het incident tijd terug die hij niet verdient - hij was immers rechtmatig, zonder grote problemen, gelost door dit groepje. 2. Dit gebeurt alleen omdat het Froome is. Als het Froome was geweest die door was gereden en Mollema met deze pech, hadden ze de stand gewoon gelaten en hadden velen het wel prima gevonden, behalve wij want wij zijn Nederlanders. Dit gebeurt echt alleen met Froome, Quintana en Contador. Het was ook niet door organisatorisch falen, zoals bij 'de boog' 3. Froome krijgt dus niks aan de broek voor zijn 'rare gedrag'. Nouja, logisch, maar de UCI zal dat niet leuk vinden. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 21:10 |
Nee, de 4H37 van Mollema wordt als tijd voor Froome en Porte genomen. Dat is zijn finishtijd. | |
Klopkoek | donderdag 14 juli 2016 @ 21:10 |
De beslissing is genomen door uci = Cookson. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 21:10 |
Die werd opgehouden door supporters en is daardoor de tour uit gemoeten toch? | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:11 |
Dat maak ik er zeker niet uit op. Mijn Frans is redelijk roestig, maar het zegt volgens mij niets over tijdsverschillen op een bepaalde afstand van de streep. Ze zeggen alleen dat Froome & Porte en Quintana, Valverde en Van Garderen dezelfde tijd krijgen toegewezen als met wie ze in het groepje zaten op het moment dat het gebeurde. Vervolgens staan daar de tijden van Mollema en Yates aan de streep | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 21:11 |
Nee Valverde was niet gelost. Zie https://i.imgsafe.org/7d87748647.png Nogal wiedes dat Valverde wat tijd verliest op Yates(die fietst aan de goede kant van de motoren.. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:11 |
Dat is net als met de drie km regel. De eindtijd van de eerste van de groep geldt, de verschillen met de rest worden op een eerder punt gebaseerd. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:11 |
Handigste oplossing is koers neutraliseren op het moment van de wegblokkade , hoeft de organisatie ook gelijk de illegale renactie zonder fiets niet meer te beoordelen. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 21:12 |
Inderdaad. Daarom feitelijke tijden aanhouden. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 21:14 |
Dat was die wel. Op het moment van die still stond Yates al een tijdje stil en kwam Valverde aangereden. Die was gelost. | |
wimderon | donderdag 14 juli 2016 @ 21:15 |
Schijnt dat jij ook info hebt over waar z'n zoon werkt, kun je die ook nog even delen? | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 21:15 |
Die motor maakt het verschil. Die was van de organisatie. Daardoor was dit ook een soort van organisatorisch falen. ASO heeft op veilig gespeeld; zij hebben geen zin in juridisch gezeik als Froome hierdoor de Tour verliest. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 21:16 |
Nee, Quintana krijgt de tijd van Yates op de finish. Dus worden de finishtijden geteld, niet de tijden op het punt van de val. | |
Syntix | donderdag 14 juli 2016 @ 21:16 |
Dit dus. | |
Fraaa | donderdag 14 juli 2016 @ 21:17 |
Hm. Als Yates stil stond dan klopt het inderdaad niet. Niet meegekregen dat ie stil stond. | |
Montagui | donderdag 14 juli 2016 @ 21:18 |
Het is een fout van de organisatie (geen hekken, teveel motoren) die ervoor gezorgd hebben dat ze nu noodsprongen moeten maken waardoor er nu niet door de wedstrijd (en omstandigheden) maar door interventie van de jury renners bevoordeeld en benadeeld zijn. Onvergeeflijk. Daarom hadden ze de hand in eigen boezem moeten steken en de tijden moeten handhaven zoals de renners daadwerkelijk over de streep zijn gekomen. Ja, dan zijn er enkelen boos, maar laat dat dan een les zijn voor de organisatie. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 21:19 |
De motor moest remmen door een toeschouwer. Kon de ASO dus niets aan doen, intrinsiek dan. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:19 |
Dit lijkt mij ook. Jammer dat ze dat mee laten wegen, maar wel begrijpelijk. | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 21:20 |
Ik denk dat we Mr. Reid moeten inschakelen. | |
BlaZ | donderdag 14 juli 2016 @ 21:20 |
Hadden renners daarachter als Daniel Martin eigenlijk geen last van de opstopping? | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:20 |
Oh, da's wel vreemd. Zou overigens wel kunnen dat de 3 km regel ook zo werkt: de benadeelden krijgen de tijd van de 1e finisher uit hun groep. | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 21:22 |
Die tijden waren dus hetzelfde. Quintana zat nog bij Yates tijdens val. Daarna ergens gelost buiten beeld. | |
Columbiafan | donderdag 14 juli 2016 @ 21:22 |
Werkt inderdaad zo bij de 3 kilometer regel. | |
wimderon | donderdag 14 juli 2016 @ 21:22 |
Ik zie de vergelijking met een geval zoals dat van Van Avermaet niet echt. Er verandert niks in de posities van de daguitslag, enkel de tijden voor het klassement worden gecorrigeerd. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:23 |
Van Impe dan in de Tour van 1977. Is Lemond niet ook eens door een ploegleiderswagen aangereden? | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:25 |
Hoezo teveel motoren? Het waren er niet meer dan normaal, welke zouden ze volgens jou dan weg moeten laten? | |
Columbiafan | donderdag 14 juli 2016 @ 21:25 |
Posities in de daguitslag doen er dan ook nauwelijks toe in een rittenkoers. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:26 |
Hoe weet je of die tijden hetzelfde waren? De tijden die in het document worden genoemd zijn de exacte finishtijden. | |
Blik | donderdag 14 juli 2016 @ 21:27 |
Wat dacht je van de enorme hoeveelheid fotografen op die motoren | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 21:27 |
Ik heb het net getimed (ja echt ![]() | |
Van_Poppel | donderdag 14 juli 2016 @ 21:29 |
Hoeveel seconde winst heeft Quintana nu dankzij dit incident geboekt? Misschien 10 ofzo...morgen verliest hij zeker anderhalve minuut... | |
wimderon | donderdag 14 juli 2016 @ 21:30 |
Voor een groene trui zijn posities vrij rullevant. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:31 |
Nice ![]() Het lijkt erop dat de enigen voor wie de beslissing écht wat heeft uitgemaakt Porte en Froome zijn. De voor- en nadelen voor de andere renners waren klein en nauwelijks te meten. Dan lijkt me dit de beste oplossing (of de uitslag houden zoals ie was, maar blijkbaar vindt de ASO dat te oneerlijk voor Froome en Porte en denken ze dat ze zelf medeschuldig zijn) | |
Slobeend | donderdag 14 juli 2016 @ 21:31 |
Maar de exacte finishtijden worden dus inderdaad aangehouden, je hebt gelijk. | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 21:33 |
Volgens mij rijden die niet in de frontlinie op zo'n berg hoor. Dat zijn politiemotoren die voor de koers uitrijden, de wedstrijdleiding, jurymotoren, mavic-motoren, medische hulpmotoren en de centrale tv-regie. | |
Rudicio | donderdag 14 juli 2016 @ 21:35 |
ik ben ff een paar uur weg en jullie zitten gewoon nog steeds over die paar bonusseconden van Quintana te zeiken in de Alpen gaat Quintana met minuten strooien ten opzichte van Mollema, dus waar hebben we het over? | |
Frozen-assassin | donderdag 14 juli 2016 @ 21:38 |
Dus Nairo gaat in 4 dagen zoveel beter worden dan vandaag? Oh wacht, troll ![]() | |
Blik | donderdag 14 juli 2016 @ 21:39 |
Dus die fotografen die Froome aan het fotograferen waren bij de fietswissel stonden daar toevallig te wachten? | |
Rudicio | donderdag 14 juli 2016 @ 21:39 |
als je het wielrennen langer volgt dan 2 maanden dan weet je dat Movistar en Astana's derde week beroemd en berucht is. En Mollema's 3e week z'n zwakke punt. | |
alopio | donderdag 14 juli 2016 @ 21:40 |
Het schept wel een soort raar precedent. Want wat als straks in de Alpen iemand van de kopgroep een zakje om zijn stuur krijgt van een toeschouwer en valt, of een duw, of een zakje tussen z'n wielen. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 21:40 |
Quintana zal morgen echt een betere tijdrit moeten rijden dan Froomie wil ie de tour winnen. Met andere woorden: De tour is vandaag opnieuw beslist, in combinatie met wat er eerder is gebeurd met Porte en Bokkema. | |
Frozen-assassin | donderdag 14 juli 2016 @ 21:41 |
Als je wielrennen langer volgt dan 2 maanden dan weet je dat Quintana vorig jaar lang met Froome meekon en zeker voor groep Bardet zou eindigen en niet zoals vandaag gaan lossen daar op 500m van finish | |
SaintOfKillers | donderdag 14 juli 2016 @ 21:41 |
Ik denk dat Quintana alleen maar wakker ligt van tourwinst en dus Froome. Tenzij je van oordeel bent dat de Tour ondertussen een tweestrijd is tussen Quintana en Mollema. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 21:41 |
Misschien deze keer wel niet ![]() | |
Rudicio | donderdag 14 juli 2016 @ 21:43 |
het ging in dit geval even om die 7 seconden die Mollema nu verliest tegenover Quintana en het belang daarvan, vandaar:) | |
Sked | donderdag 14 juli 2016 @ 21:43 |
Ja, misschien breken ze dit keer wel allemaal een been. Weten wij veel. ![]() | |
Ericr | donderdag 14 juli 2016 @ 21:44 |
![]() | |
Syntix | donderdag 14 juli 2016 @ 21:50 |
Wiel rennen ![]() | |
-XOR- | donderdag 14 juli 2016 @ 21:57 |
Waarom Froome en Porte niet compenseren door ze dezelfde tijd te geven als Yates en co? | |
hhh38 | donderdag 14 juli 2016 @ 22:00 |
Nou ze kwamen in ieder geval niet van voren de berg afgereden. | |
theodoor9 | donderdag 14 juli 2016 @ 22:02 |
Die oplossing was een stuk beter geweest ja. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 22:03 |
Door het lopen verliest waarschijnlijk nog meer tijd. Als ie was blijven staan had hij waarschijnlijk wat eerder een fiets gehad. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 22:04 |
Wel bizar dat Thomas de Gendt paar jaartjes terug bijna gestopt was omdat ie geen ploeg kon krijgen. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 22:06 |
Danny Nelissen is een FOK!ker. | |
marcodej | donderdag 14 juli 2016 @ 22:06 |
Thijs Zonneveld is ook een FOK!ker. | |
#ANONIEM | donderdag 14 juli 2016 @ 22:06 |
tong ook | |
-XOR- | donderdag 14 juli 2016 @ 22:07 |
TdG doet me qua halfslachtige poging tot gezichtshaar en anomalieën in zijn uitslagen denken aan Jelle Vanendert. | |
OscarMopperkont | donderdag 14 juli 2016 @ 22:10 |
Schijt NOS. Geen geluid bij Avond Etappe online. ![]() | |
Corkscrew | donderdag 14 juli 2016 @ 22:17 |
http://www.npo.nl/live/npo-1 [ Bericht 0% gewijzigd door Corkscrew op 14-07-2016 22:23:23 ] | |
noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 22:23 |
| |
alopio | donderdag 14 juli 2016 @ 22:35 |
Ook wel zuur, meestal bij dit soort ongein is er altijd een Nederlander die valt en tijdverlies heeft, iets breekt of anders raars. Nu ontsnapt Mollema de dans en komt hij relatief goed weg, en pakt ie tijd en dan krijg je dit soort dingen. Froome en Porte mogen Mollema wel dankbaar zijn trouwens, door zijn doorrijden verliezen hun weinig tijd, had Mollema niet volle bak doorgereden was de schade voor Froome groter geweest | |
opgebaarde | donderdag 14 juli 2016 @ 22:41 |
tweet is niet (meer) te vinden, heb je zelf de tekst aangepast? | |
noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 22:41 |
Nope, was de originele tweet | |
noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 22:43 |
![]() | |
andre77 | donderdag 14 juli 2016 @ 22:52 |
Als je wielrennen langer dan 2 maanden volgt, weet je dat de krachtsverhoudingen in een bepaald jaar niet 1 op 1 kan vertalen naar de krachtsverhoudingen in een ander jaar. | |
OscarMopperkont | donderdag 14 juli 2016 @ 23:01 |
Hopelijk gaat Froome morgen dan maar lek ofzo. Of onderuit. Wedden dat ie dan ook een correctie krijgt? Zelfs als hij niet meer finished rest van de tour, zelfs dan behoudt hij geel. ![]() | |
Rudicio | donderdag 14 juli 2016 @ 23:01 |
daar heb je een punt toch durf ik 'm in dit geval wel aan:) | |
Columbiafan | donderdag 14 juli 2016 @ 23:14 |
Wel benieuwd hoe Koffieplanter deze dag verwerkt heeft. | |
Maver24 | donderdag 14 juli 2016 @ 23:17 |
De protest van trek is niet toegekend door de jury. Wat een faal | |
Columbiafan | donderdag 14 juli 2016 @ 23:21 |
Dat misplaatst lamleggen van de koers door Cancellara was ook wel tenenkrommend. Froome zelf die zich laat uitzakken en iedereen braafjes gehoorzamen... | |
Zelva | donderdag 14 juli 2016 @ 23:26 |
Niet meer serieus te nemen deze koers. | |
Kun-Aguero | donderdag 14 juli 2016 @ 23:33 |
Zaad tour de france, hopen op een leuke vuelta en rio. | |
Mexicanobakker | donderdag 14 juli 2016 @ 23:38 |
En EK was ook al aids. Gelukkig een enorme topshow bij EK atletiek. | |
Maver24 | donderdag 14 juli 2016 @ 23:39 |
Groot ongeluk in Nice met het nu lijkt veel doden wat wordt gezegd. Vrachtwagen in het publiek gereden. Staat de Tour nu ook op de tocht door dit dat ze dalijk zeggen, we stoppen ermee | |
noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 23:40 |
Lijkt me sterk, er is weinig verband | |
Maver24 | donderdag 14 juli 2016 @ 23:42 |
Voor de veiligheid van de Tour. Hoor op CNN dat mensen zeggen dat het terrorisme is maar dat wordt nu wel heel snel gezegd tegenwoordig. | |
noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 23:43 |
Al is het terrorisme, dan zou je vanaf nu alles moeten afblazen, dus aan de angst toegeven | |
Zelva | donderdag 14 juli 2016 @ 23:44 |
Ik wil nog wel wat Hansaplast langsbrengen. | |
noodgang | donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 |
![]() | |
Kun-Aguero | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:19 |
Het EK was nog erger ja. | |
hhh38 | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:41 |
![]() ![]() | |
THEFXR | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:41 |
![]() | |
THEFXR | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:42 |
de tour wacht op niemand | |
Maver24 | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:48 |
Behalve als de politie ervoor ligt | |
Frozen-assassin | vrijdag 15 juli 2016 @ 00:49 |
Dan rijden ze erover, het klinkt gek maar dit is nog niet erg genoeg om Tour lam te laten leggen | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 06:01 |
Misschien moeten ze voor sprinters die in de sprint worden benadeeld door het publiek dan in het vervolg ook maar de punten corrigeren op basis van de positie waar ze op dat moment in liggen. Is al vaak genoeg gebeurd dat een sprinter in de sprint met publiek in aanraking komt waardoor zijn sprint verkloot wordt of hij valt. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 07:02 |
Gaat altijd nog sneller dan lopen. Ipv een kliksysteem zouden ze pedalen met toeclips erop moeten zetten. Dat is iig beter dan een systeem dat niet compatible is. | |
Montagui | vrijdag 15 juli 2016 @ 07:40 |
Het precedent is geschapen, het vat van Pandora kan open. Het is wachten op de eerste ploeg die de klasse justitie niet meer pikt. Wat een aanfluiting is dit weer. | |
bianconeri | vrijdag 15 juli 2016 @ 08:43 |
Uitslag van de streep? Wauw dat zou pas onrechtvaardig zijn zeg. Niet goed genoeg. | |
bianconeri | vrijdag 15 juli 2016 @ 08:45 |
Wat een stel jankers van anti-Sky figuren hier zeg ![]() Wat is dit nou voor doms? Aanfluiting? Wat had de jury dan moeten doen? Oh leuk Froome dat je door andermans fout (en niet door iets binnen de koers) zoveel tijd verliest dan verlies je maar lekker de koers zo. Buiten de seconden van Mollema heeft de jury het prima opgelost. En de vergelijking met de sprint slaat gewoon nergens op. | |
bianconeri | vrijdag 15 juli 2016 @ 08:46 |
Hele andere situatie dan dit. Kun je niet vergelijken. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 08:47 |
Jawel: door een externe oorzaak wordt je positie in een klassement verneukt. | |
Montagui | vrijdag 15 juli 2016 @ 08:53 |
Ik ben niet tegen Sky, ik ben niet anti-Froome, ik ben wel tegen ongelijkheid. Zie bv Greg van Avermaet in de classico San Sebastian. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150801_01800654 Buiten zijn schuld niet gewonnen. Aangereden door een motor. (En de vergelijking met de sprint gaat wat mij betreft ook niet op) | |
Zelva | vrijdag 15 juli 2016 @ 09:38 |
Goed idee ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41 |
Sowieso zijn tijdsverschillen natuurlijk niet echt eerlijk. We moeten de uitslagen in etappewedstrijden gewoon heel anders gaan benaderen. Gewoon de daguitslagen optellen en dan degene die na drie weken gemiddeld het hoogste is geëindigd, die wint. Maakt en Sagan ook eens serieus kans. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 10:08 |
Ik neem aan dat er geen betrouwbaar gemeten tijdsverschillen beschikbaar waren? Toen met die boog namen ze de verschillen op 3km van de finish, blijkbaar was er tussendoor geen meting meer. De beste manier om dit op te lossen is wat mij betreft veel vaker een tijdmeting doen. Dan hadden ze prima de tijden op 1400meter van de streep kunnen doen. Krijg je alsnog geklaag overigens, want wat doe je bijvoorbeeld met mensen die in de laatste km gelost worden? Misschien wat strafseconden? Ingewikkelde kwesties. Maar laten we eerlijk zijn: Quintana die gister tijd zou pakken op Froome (zonder aanpassingen) is gekkigheid, dat is nóg minder rechtvaardig. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 10:11 |
Eh nee, dat lijkt me werkelijk verschrikkelijk saai. En extreem gevaarlijk op het vlakke. En dan wordt gewoon de verhouding sprint etappes vs bergetappes doorslaggevend. | |
DeeBee | vrijdag 15 juli 2016 @ 10:29 |
Weer gelachen, echt fantastisch. ![]() En die loopstijl is zonder grappen echt goed van hem! ![]() ![]() | |
Ericr | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:10 |
Je zou er maar staan en je ziet opeens de gele trui voorbij komen rennen. Zeker degenen die niet in de buurt van de val stonden moeten echt een WTF-momentje gehad hebben. | |
Pino112 | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:16 |
https://twitter.com/assekevin/status/753720450551836673 Zie Quintana zich vasthouden aan dat wiel ![]() | |
Ericr | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:20 |
In de chaos zullen ze dat wel gemist hebben, wat een treurwilg. Hoop dat die honderdjarige er in de tijdrit al volledig doorheen zakt. | |
marcodej | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:23 |
Misschien moest hij die motor van zich af houden, maar gezien de snelheid laat hij zich (kort) voortslepen. Maar de enige waarvan nu zeker is dat ze onterecht gematst zijn is Movistar: Valverde was al gelost en Quintana zat dus gewoon in die groep en is dus na de block nog gelost. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:26 |
Ik zou denken dat het een grap was, een of andere schijtlollige meerenner die op Froome leek ofzo ![]() Zo was het op TV ook. Althans, ik had geluid niet aanstaan, maar ze schakelden gewoon van de Gendt oid naar een rennende Froome. Echt bizar ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:29 |
Het echte drama van deze etappe is wel Stef Clement. Die heeft niet helemaal onterecht dat vandaag het verschil had kunnen zijn tussen een wel of niet gelukte carrière. Te hard gewerkt in de afgelopen dagen en in de laatste kilometers wat opgehouden. Die had echt kunnen winnen. | |
Ericr | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:35 |
Dat is ook de Tour, zijn ook renners bij die op 100m van de finish worden ingerekend en daarna nooit meer kans maken op een ritoverwinning. Lullig voor Clement natuurlijk maar een rit pakken is aan niet veel renners voorbehouden. Daarnaast, als je laat lopen weet je dat je een gok neemt en ben je of je nou eerder inspanningen geleverd hebt of niet toch niet de sterkste die dag. | |
Zelva | vrijdag 15 juli 2016 @ 11:42 |
Hij krijgt toch wel de tijd van De Gendt zeker? | |
edraket31 | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:05 |
Zelfs kort na die val zie je nog mafkezen met bordjes meerennen tussen de chaos door......wat een mafkezen ![]() | |
Dagoduck | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:11 |
![]() | |
OscarMopperkont | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:13 |
En dan nog tijdsvoordeel krijgen ook ![]() | |
Dagoduck | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:14 |
Gewoon Froome en Quintana DSQ | |
OscarMopperkont | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:15 |
Dat zou wel het beste zijn. Nu is het een gekochte tour. | |
wimderon | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:26 |
https://docs.google.com/s(...)t?pref=2&pli=1#gid=0 | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:35 |
Waar is dit van? 26 seconden lijkt het verschil dus. Voor zeven seconden genaaid, valt mee, Thijsje zat te veel paniek te zaaien in de avondetappe gister. | |
wimderon | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:36 |
Van de tourtracker, last het op de twitter van velofacts. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:39 |
Die tijden van Froome lijken me niet te kloppen, of hij moet even een half minuutje gepakt hebben met dat rennen ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 15 juli 2016 @ 12:55 |
Brailsford zei trouwens dat ze de tijd hebben genomen op 1 km van de finish hebben genomen ![]() | |
DeeBee | vrijdag 15 juli 2016 @ 13:17 |
Wow, wat valt Quintana door de mand zeg, wat een treurige coureur ondertussen... | |
meneerfiets | zaterdag 16 juli 2016 @ 17:32 |
Goo Sam Bennett ![]() |