Het verschil voor de valpartij was 18 seconden, op de streep 19. Mollema was razend snel weer weg.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:41 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Remmen of stilstaan/liggen is natuurlijk wel een wezenlijk verschil.
Denk dat het Bokkema nog best eens het podium kan kosten.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:41 schreef Idisrom het volgende:
Wat maken jullie je druk om een paar seconden verschil van vandaag.
Na morgen stelt het dit tijdsverschil toch niks meer voor van wat vandaag in de laatste kilometer is gebeurd.
Klopt, maar uiteindelijk gaat het om een seconde of 20...laat gaan zou Gijpie zeggen. Hier niet te veel energie insteken en morgen vlammen in de tijdrit.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat Mollema, Froome en Porte meer seconden t.o.v. de rest hadden gepakt.
Mollema is tijd verloren door die val en heeft geen compensatie gekregen en bv Quintana wel en die heeft daar gewoon alle mazzel mee.
Nee, Mollema was niet razendsnel weer weg, Mollema heeft harder omhoog gereden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het verschil voor de valpartij was 18 seconden, op de streep 19. Mollema was razend snel weer weg.
Bergetappes kennen die regel niet.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:44 schreef marcodej het volgende:
Wat was er feitelijk eigenlijk zo bijzonder aan de situatie dat de 3km-regel ineens niet meer geldt? Een plotseling remmende motor is net zo niet-bijzonder aan een lekke band of aflopende ketting.
Jouw Froomey gaat de tour weer winnen, zoveel is wel duidelijk. Het is wel lekker een anti-commonwealth showtje, eerst Yates onder de boog en nu Porte en Froome. Maar ze worden wel lekker gecompenseerd. Zonder die compensatie zou Froome ook nog wel winnen hoor, daar niet van.quote:
3 jaar geleden in de tijdrit naar Mont Saint-Michel (33 km) was het tijdsverschil met Froome 1:53 en met Porte 0:44. Hij had de tijd die hij nu op die 2 had gewonnen goed kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Denk dat het Bokkema nog best eens het podium kan kosten.
Wat we verder geleerd hebben is dat Quintana niet in staat is verder dan 30 meter van de groep weg te rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:45 schreef TheVulture het volgende:
We hebben vooral een geweldig inkijkje gekregen in de psyche van Froome vandaag. We wisten ergens allemaal wel dat het een strak geregisseerde toestand bij Sky is maar de blinde paniek die toeslaat als iets even niet gaat zoals het hoort is echt fascinerend. Bewijst maar weer eens hoe onzeker Froome feitelijk is, wellicht geeft dat zijn concurrentie wel meer moraal om hem verder onder druk te zetten de komende dagen.
De derde week van Moviestar komt nog.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
3 jaar geleden in de tijdrit naar Mont Saint-Michel (33 km) was het tijdsverschil met Froome 1:53 en met Porte 0;44. Hij had de tijd die hij nu op die 2 had gewonnen goed kunnen gebruiken.
Aan de andere kant was ie daar beter dan alle andere klassementsrenners.
Gezien de evolutie van het verschil tussen de groep Mollema en de groep Yates (voor de aanrijding), kan je beredeneren dat het verschil in normale omstandigheden aan de finish waarschijnlijk ergens tussen de 20 en 25 seconden was geweest. In praktijk eindigde Yates 19 seconden achter Mollema.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, Mollema was niet razendsnel weer weg, Mollema heeft harder omhoog gereden.
Yates heeft allesbehalve indrukwekkende tijdritten laten zien.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De derde week van Moviestar komt nog.
Bovendien denk ik dat ie ook nog wat op Yates moet pakken, die is beter op de tijdritfiets gok ik zo.
1. Froome
2. Quintana
3. Yates/Porte/Bokkema
zo ziet het er nu uit.
Dat ook, ja. Maar hij was ook snel weg. Als je het niet gelooft moet je de beelden terug kijken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, Mollema was niet razendsnel weer weg, Mollema heeft harder omhoog gereden.
Quintana reed echt als een patatje vandaag. Die vent is weer eens overhyped. Zijn we er toch weer ingetuind. Ik heb buiten scorito namelijk de alle ballen op quintana-tactiek toegepastquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:47 schreef franklop het volgende:
[..]
Wat we verder geleerd hebben is dat Quintana niet in staat is verder dan 30 meter van de groep weg te rijden.
Halve minuut denk ik, omdat je met z'n drieen toch iets sterker bent dan alleen, zelfs bergopquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gezien de evolutie van het verschil tussen de groep Mollema en de groep Yates (voor de aanrijding), kan je beredeneren dat het verschil in normale omstandigheden aan de finish waarschijnlijk ergens tussen de 20 en 25 seconden was geweest. In praktijk eindigde Yates 19 seconden achter Mollema.
Mollema heeft dus 1 tot 6 seconden meer hinder ondervonden door de val dat het groepje daarachter. Geen halve minuut of zo.
Aru gaat podium rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Yates heeft allesbehalve indrukwekkende tijdritten laten zien.
Yates heeft geen ervaring met rijden van een klassement 3 weken lang, die gaat nog afvallen denk ik eigenlijk. Porte heeft altijd een mindere dag en ligt al anderhalve minuut achter Mollema. Het komt denk ik eerder van renners als Bardet of Aru (die in de 3e week ongenadig hard gaat fietsen).quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De derde week van Moviestar komt nog.
Bovendien denk ik dat ie ook nog wat op Yates moet pakken, die is beter op de tijdritfiets gok ik zo.
1. Froome
2. Quintana
3. Yates/Porte/Bokkema
zo ziet het er nu uit.
Klopt, maar minder snel dan Yates en co. Daarnaast heeft hij het laatste stuk alleen moeten rijden, wat bergop minder uitmaakt, maar met de wind wel verschil kan maken.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat ook, ja. Maar hij was ook snel weg. Als je het niet gelooft moet je de beelden terug kijken.
Het was nog maar een kilometer hè?quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Halve minuut denk ik, omdat je met z'n drieen toch iets sterker bent dan alleen, zelfs bergop
Wat wil je met deze foto laten zien?quote:
LollerAru gaat morgen een uur verliezen.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Yates heeft geen ervaring met rijden van een klassement 3 weken lang, die gaat nog afvallen denk ik eigenlijk. Porte heeft altijd een mindere dag en ligt al anderhalve minuut achter Mollema. Het komt denk ik eerder van renners als Bardet of Aru (die in de 3e week ongenadig hard gaat fietsen).
Oke goed punt.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:25 schreef Slobeend het volgende:
Heb het net even gecheckt. Op het moment dat Yates aanviel, nog voor de valpartij, was het verschil 18 seconden. 19 seconden lijkt dus wel te kloppen.
Ja want wielrennen is de enige sport waar doping in is gebruikt.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:17 schreef satecl het volgende:
[..]
Ja laten we de regels niet hanteren. Niet meer serieus te nemen deze tour. Sowieso is de wielersport niet heel erg serieus te nemen met dat hele doping verleden maar dat is weer een ander verhaal.
3 wielrenners en wat publiekquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat wil je met deze foto laten zien?
Die reed vorig jaar in de Vuelta een hele nette tijdrit hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
LollerAru gaat morgen een uur verliezen.
Het lijkt heel toevallig vooral een Nederlands dingetje, van wat ik op twitter voorbij zie komen lijkt bijna iedereen het een juiste beslissing te vinden.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik snap al dat gezeik niet zo...zonder dat incident zou het algemeen klassement er ook ongeveer zo uit zien.
De enige renner die door de beslissing benadeeld is, is dan ook Nederlands.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het lijkt heel toevallig vooral een Nederlands dingetje, van wat ik op twitter voorbij zie komen lijkt bijna iedereen het een juiste beslissing te vinden.
Mollema reed in hetzelfde groepje als Froome/Porte...waarom is hij dan benadeeld?quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De enige renner die door de beslissing benadeeld is, is dan ook Nederlands.
Omdat hij wel doorfietstequote:Op donderdag 14 juli 2016 20:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mollema reed in hetzelfde groepje als Froome/Porte...waarom is hij dan benadeeld?
Volgens mij zag ik toch een tweet van Karl Vannieuwkerke langskomen met een andere boodschap.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het lijkt heel toevallig vooral een Nederlands dingetje, van wat ik op twitter voorbij zie komen lijkt bijna iedereen het een juiste beslissing te vinden.
twitter:tom_dumoulin twitterde op donderdag 14-07-2016 om 20:55:46I was also held up a little bit by the spectators today. I think around 21 minutes. Can I get a timebonus as well pls @LeTour? reageer retweet
Dit zegt alleen dat het incident gebeurde op 1200 meter van de streep. Er staat dat de tijd (van de genoemde renners) wordt gelijkgetrokken met de renners bij wie ze op dat moment zaten (Mollema en Yates dus).quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |