Haha ja, een keer niezen en ze is geborenquote:Op zondag 10 juli 2016 12:50 schreef Quoi het volgende:
Ah doormidden. Nou ja, genoeg ruimte voor de 'uitvaart' straks![]()
Gekkie! Enneh..... 5 uur?? Heb je 5 huizen heringericht?
*zwaait*! Vriendjelief heeft net 't zwembad opgezet dus ik ga er nog even van genieten!quote:Op zondag 10 juli 2016 11:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ggirl kom je eens melden. Meldplicht vanaf vandaag!
quote:Op maandag 11 juli 2016 00:04 schreef Tinos85 het volgende:
Voornamelijk vrouwen hier zo te zien. Maar aangezien ik hier nu ook meelees, kan nog genoeg leren mag ik ook wel in de OP anders, 29 november
Ja pff. Wat was het warm vannacht. Heb je daarna nog wel even kunnen slapen?quote:Op maandag 11 juli 2016 07:39 schreef Ggirl het volgende:
Ik doe het bewust niet 's nachts, maar wat een baggernacht! Ben van ellende om 04.30 maar gaan douchen, plakbende!
Tot tien minuten geleden ja, toen werd mini wakker van vriendlief die vertrok naar het werk. Mini heb ik even z'n speen teruggegeven en goede hoop dat hij nog een cyclusje slaapt dus ik ben ook weer gaan liggen. Iets met 'nu kan het nog'.quote:Op maandag 11 juli 2016 07:39 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ja pff. Wat was het warm vannacht. Heb je daarna nog wel even kunnen slapen?
Ik doe mee! 30 weken vandaag! Straks effe buikfoto maken nog.quote:
Geniet van je vakantie. Het klinkt heerlijk.quote:Op maandag 11 juli 2016 08:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Niet bijgelezen want nog steeds op vakantie. Vandaag met 25 weken (boks, Burdie!) de Parker Ridge Trail gelopen in Banff, Canada. Ging goed, wel snel buiten adem.
Ah, wat fijn. En fijn dat dat een extra trigger is voor je vriendquote:Op maandag 11 juli 2016 11:29 schreef angelatje het volgende:
Ja ik had vanochtend controle bij de vk. Het hoofdje kan nog dieper zakken, maar kan er iig niet meer uit.
En nu zit vriendlief in de stress want ja dan komt de baby al gauwen er moet nog zoveel gebeuren en de keuken is nog lang niet af. En ik laat het maar zo want dan is het misschien straks klaar als de bevalling begint
![]()
Balen van je gordijnen zeg!
Geen zenuwen en ik zie je strakjesquote:Op maandag 11 juli 2016 12:00 schreef Marjolijntje het volgende:
Afspraak uitgesteld hier, pas om 16:50 (zieke vk en achterwacht kon niet heel veel eerder) het is niet anders, dus maar even door zenuwen vandaag. Lang leve Netflix
Fijn, een ingedaalde baby angela!
Balen van die gordijnen Q, en heerlijk dat je je zo goed voelt vandaag.
GM ook rustig aan blijven doen dan nu he.. Lang leve jurkjes, ik draag niks anders meerOf van die broeken met een elastische band (niet zwangerschap) die zo heerlijk onder je buik blijven hangen.
Mijnes is eigenwijs bij echo's hoorquote:Op maandag 11 juli 2016 13:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen zenuwen en ik zie je strakjes![]()
als er tijd is doen we ff leuk echo ofzo
Ik was ook niet meer helemaal helder zie ik! Mini is hier het koosnaampje voor zoonlief. Die as we speak wakker word met hopelijk een beetje vrolijkere zin!quote:Op maandag 11 juli 2016 15:18 schreef Mies_poes het volgende:
Ggirl, het duurde even voor ik je post kon ontcijferen maar het is geluktbeterschap voor je mini!
Heuj!quote:Op maandag 11 juli 2016 13:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Geen zenuwen en ik zie je strakjes![]()
als er tijd is doen we ff leuk echo ofzo
Stiekem wel fijn dat het herkenbaar is (voor jullie minder fijn).quote:Op maandag 11 juli 2016 15:23 schreef Quoi het volgende:
Goed zo MiesJe moet het nog ff uitzingen samen, dus beter dat het een beetje gezellig is. Erg herkenbaar hoor.
Ik denk eraan om hem verplicht nog een weekje vrij te laten nemen. Werkt maar door, doet alles in de avonduren en bewaart alle vrije dagen voor na de bevalling. Da's alleen naar werken werken werken, hoe erg ik ook uitkijk naar die weken na de bevalling saampjes. Misschien dus toch even een paar dagen niks voor hem vóórdat we zover zijn.
Even rustig gaan liggen op linkerzij hier en ja hoor, meneer doet het nogWas zo rustig.
Neuh, helemaal niet. Puntjes op de iquote:Op maandag 11 juli 2016 15:47 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Stiekem wel fijn dat het herkenbaar is (voor jullie minder fijn).
Dat is wel een goede ja, hem nog even een weekje vrij te laten nemen. Of iig niets moeten zou denk ik al fijn zijn. Moet er bij jullie nog veel gebeuren?
Fijn dat meneer het nog doet! Hier is de linkerzijde ook favoriet
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 04:58 schreef Amsel het volgende:
Hier ook present. Heb tot nu toe denk ik twee uur geslapen. Ben maar beneden gaan zitten om even wat te drinken en wat tv te kijken. Ben wel bang dat man zo wakker wordt, mij niet in bed aantreft, en zal denken dat de bevalling begonnen is
Wat een opmerking.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 08:03 schreef Ggirl het volgende:
Wat een nacht! Bij T. Helemaal geen last gehad van voorweeën of wat dan ook, dat maakt deze wel even goed! Vriend keek even vreemd op toen ik halverwege de nacht terug in bed kroop, fris onder de douche vandaan.
Oh zegt ie, heb je proefweeën, daar heb je mij niet bij nodig he?, draait zich om en snurkt verder!
Dus ik vraag vanmorgen, proefweeën, hoe kom je daar bij? Blijkt hij een Belgische collega te hebben die al vijf weken klaagt over de 'proefweeën' van zijn vrouw 😂.
Gelukkig heeft zoon wel de nacht doorgeslapen, die ging naar bed toe met 38.9 koorts, en komt opa dadelijk om hem te entertainen zodat ik op m'n gemakje wat kan rond lummelen.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:05 schreef Quoi het volgende:
Maar het is toch wel een beeeeeetje herkenbaar?
Bedoel je dat 'ie een luilak is?quote:[b]Op dinsdag 12 juli 2016 14:36 schreef En ik heb een perfecte vent hoor. Perfecte tegenpool wat dat betreft.
quote:
Enorm herkenbaar, ik kan niet voor niets vandaag niksquote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:05 schreef Quoi het volgende:
Ik weet ik weet dames. Maar het is toch wel een beeeeeetje herkenbaar? Eigenlijk zouden die mannen verlof moeten krijgen
Soms vind ik t wel vervelend en weet ik gewoon niet meer wat ik moet gaan doen. Ik kan geen geld blijven uitgeven en dat doe je al snel met winkelen..quote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nee, hij is niet zo'n heethoofd
En Fien, fijn! Herkenning hier hoor. Alhoewel hier vooral afwisseling daar aan bijdraagt. Heerlijk om zo je verlof te beleven!
Gaan geo catchen!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:13 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Soms vind ik t wel vervelend en weet ik gewoon niet meer wat ik moet gaan doen. Ik kan geen geld blijven uitgeven en dat doe je al snel met winkelen..![]()
En t is echt dat lopen t beste gaat. Dus fietsen of op het terras ofzo zitten is ook niet ideaal. Dus ik loop echt met m'n ziel onder m'n arm nu met wat ik nu weer eens moet gaan doen. Verticaal voel ik me echt helemaal top, maar horizontaal of zittend niet echt en dan kan ik genoeg bedenken wat ik kan gaan doen. Maar dan heb ik dus een zeer lijf.
Omgekeerde wereld
Geocachenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:51 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Gaan geo catchen!
Geen idee hoe het precies werkt hoor, maar een vriendin van mij vindt het leuk en moest hier aan denken.
Ik heb geen idee hoe ver ik ben.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
Gefeliciteerd Soempie! Hoe ver ben je?
Gefeliciteerd Soempiequote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ver ik ben.![]()
De positieve test was voor mij ook best een schok.
Nu gok ik een week of 6. Volgende week heb ik de eerste afspraak bij de vk en dan zullen we het later met de eerste echo wel zien.
Het is de derde Quoi.
De boswandeling staat voor morgenochtend op het programma!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:08 schreef Soempie het volgende:
Herkenbaar Fien. Vorige zwangerschappen heb ik veel boswandelingen gemaakt om die reden.
Of meedoen met de Pokémon Go-ragequote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:51 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Gaan geo cachen!
Geen idee hoe het precies werkt hoor, maar een vriendin van mij vindt het leuk en moest hier aan denken.
Nog net met jou in z&g.quote:
quote:
OOOOHHH!!! Wat leuk! Gefeliciteerd Soemp!quote:
Dat dus! Gefelicitaart Soempie!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:51 schreef Fee-nix het volgende:
Soempie!
![]()
Van harte gefeliciteerd!![]()
(Snap de schrik, maar ohhhnog zo'n cutie
)
Jaaaa, daar ben je!quote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:21 schreef Soempie het volgende:
Ik kom me hier, geheel onverwacht, ook weer melden.
In bed is ook een crimequote:Op woensdag 13 juli 2016 06:15 schreef Gaddle het volgende:
Gefeliciteerd Soempie!
Hier heb ik door de pijn in mijn bekken en buik slecht geslapen. Ik was helemaal klaar in bed. Overdag heb ik amper pijn in mijn bekken, maar zodra ik ga liggen is het helemaal raak.
De kleine is nu ingedaald, dus zal niet meer zo gauw gaan draaien. Haar billen zitten vast in mijn bekken.
We hebben nu een sectio gepland.
Ik vind het best wel eng, maar ik heb er al even over na kunnen denken en op me in laten werken. Dat helpt een beetje. Ik weet de datum (die ga ik wel voor me houden). Heel raar idee allemaal. Dat je weet wanneer je dochter geboren wordt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 06:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
In bed is ook een crime
Jeetje, is dat een grote tegenvaller voor je? En staat er dan ook een datum gepland?
Hier weer eens een keer op een normaal tijdstip wakker
Lijkt me ook echt een datum om voor je houden. Groot gelijk. Je groeit natuurlijk een beetje in het scenario, dat is waarquote:Op woensdag 13 juli 2016 07:34 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik vind het best wel eng, maar ik heb er al even over na kunnen denken en op me in laten werken. Dat helpt een beetje. Ik weet de datum (die ga ik wel voor me houden). Heel raar idee allemaal. Dat je weet wanneer je dochter geboren wordt.
Tenzij ik natuurlijk voor die tijd al weeën krijg.
vandaag krijg ik een draaipoging. Maar ik had niet zoveel vruchtwater volgens de verloskundige, (hoewel ik de keren daarvoor altijd wel ruim voldoende had, maar oké).quote:Op woensdag 13 juli 2016 06:15 schreef Gaddle het volgende:
Gefeliciteerd Soempie!
Hier heb ik door de pijn in mijn bekken en buik slecht geslapen. Ik was helemaal klaar in bed. Overdag heb ik amper pijn in mijn bekken, maar zodra ik ga liggen is het helemaal raak.
De kleine is nu ingedaald, dus zal niet meer zo gauw gaan draaien. Haar billen zitten vast in mijn bekken.
We hebben nu een sectio gepland.
haha goeiequote:Op woensdag 13 juli 2016 08:04 schreef Quoi het volgende:
[..]
Eén ontbrekend deel van het geboortekaartje kun jij dus al invullen![]()
Oh spannend zeg een draaipoging. Ik kan je een tip geven. Probeer goed door te blijven ademenquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:24 schreef Angst het volgende:
[..]
vandaag krijg ik een draaipoging. Maar ik had niet zoveel vruchtwater volgens de verloskundige, (hoewel ik de keren daarvoor altijd wel ruim voldoende had, maar oké).
Veel kans dat ik straks dus in hetzelfde schuitje zit.
Vannacht was ze lekker actief met veel beweging richting mijn blaas, dus hoop niet dat dat richting indalen was, zodat de draaipoging sowieso niet kan.
Keizersnede heeft gelukkig ook voordelen, maar liever niet natuurlijk.
Die taart ziet er trouwens lekker uit. En een leuk bordje ook nog.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mag het wel vaginaal proberen eerst, maar ik heb er voor de gekozen om dat niet te doen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:23 schreef Burdie het volgende:
Da's wel een domper zeg, Gaddle! Mag je het niet eerst vaginaal proberen? Of wil je dat niet?
Ja, dat klopt! Wordt dit jouw tweede kindje?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:05 schreef angelatje het volgende:
Marjoleintje wat fijn dat je bd goed is![]()
Soempie, gefeliciteerdzat jij ook bij de decemberlichting van 2013?
Ohh, wat liefquote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:13 schreef Kuukske het volgende:
[..]
OOOOHHH!!! Wat leuk! Gefeliciteerd Soemp!
Als je nog wat babyspul wil.. Onze 8-maander gaat over paar maandjes uit z'n babybad. Dan kan ie in een badring. Dat soort spul heb ik dan wel? Woon je nog in de Parel van het Zuiden?
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 22:27 schreef LadyBlack het volgende:
Soempie!!![]()
Een verrassingskindje!
Je meiske gaat grote zus worden
!
Welke reclame moest je dit keer om huilen?
Net erbuiten. Ik zie je dmmetje wel tegemoet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:36 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja, dat klopt! Wordt dit jouw tweede kindje?
[..]
Ohh, wat liefJa, daar woon ik nog! Jij niet meer? Ik dm je later deze week wel even.
[..]![]()
Geen reclame, maar wel om Zootopia en MasterChef Australia.Toen ik trek kreeg in afhaal Chinees ging er een lampje branden.
![]()
Bedankt allemaal![]()
Gaddle, spannend en een weloverwogen en verstandige keuze.
Angst, succes vandaag.
En Selvaria bij de nekplooimeting ook.
Lekker Quoi een weekje weg en fijn van de hulp.
Hier geen dof gevoel maar een soort blauwe plek gevoelquote:Op woensdag 13 juli 2016 15:47 schreef Quoi het volgende:
Lekker Selvaria![]()
Hoop dat het tapen helpt Mies!
Iemand trouwens bekend met een doof, bijna gevoelloos maar ook soms tintelend gevoel daar waar je buik begint, net onder je boobs?
De gyn zei dat ze dat alleen doen bij spoed (spoed zien ze ook als ongepland) spoed. Ongeplande spoed sectio, zoals het voorbeeld wat ik hierboven heb genoemd. Persdrang krijgen als het beentje eruit is. De baby blijft anders te lang in het geboortekanaal zitten. Dat kan gevaarlijk zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:29 schreef BlueEyes het volgende:
Gaddle duidelijke beslissing.
Zou in zo'n geval er ook voor kiezen dan.
Alleen waarom volledige narcose bij ongepland?
En is de mogelijkheid voor gentle sectio bij je ziekenhuis?
Ik heb er zeker goed over nagedacht. Ik heb dit besluit niet zomaar genomen, want ik vind het belangrijk om zo min mogelijk medische interventie te hebben.quote:Op woensdag 13 juli 2016 11:43 schreef Quoi het volgende:
Gaddle, klinkt als een besluit waar je goed over na hebt gedacht![]()
Twinkle, adem-in, adem-uit. Je hebt een diploma!![]()
Dat vaccin loopt niet weg. Kan gebeuren.
Mijn mams is aan het stofzuigen en gaat de ramen zemenPa monteert een horretje. Blij met de hulp!
Dat zou zomaar kunnen. Wie weetquote:
SPOILER: lief dagboekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Want het leven is niet meer dan een sprookje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ramptoeristquote:Op woensdag 13 juli 2016 20:15 schreef Crumpette het volgende:
Selvaria fijn van de npm!valt er nog iets te nubben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ging even mee naar de bouwmarkt voor schoolbordverf en nog wat dingen, maar wist niet waar ik het moest zoeken. Buik, rug, alles was pijnlijk en het zweet brak me uit. Snel inkopen gedaan en via de supermarkt (IJS!) weer thuis. Nu maar plat. Die chocolate browny fudge ijs whatever doet goed![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag naar de kapper geweest trouwens, en maar meteen een haarmasker-massage ding laten aansmeren, gewoon "nu het nog kan"![]()
![]()
Heuj, heb jij al een nub in de aanbieding dan?quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:30 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ramptoerist![]()
Selv fijne uitslagen!
Ik ben vandaag 16 weken onderweg alweer![]()
Gisteren voor het eerstgeluisterd.
Het was even zoeken, maar toen die er eindelijk was mooi op tempo.
Alleen maakte zoonlief ineens vanuit het niets de opmerking mooi shirt mama
door de droogheid schoot ik enorm in de lach en moest vk opnieuw opzoek naar het hartje
Ik zal morgen even een foto plaatsen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 20:15 schreef Crumpette het volgende:
Selvaria fijn van de npm!valt er nog iets te nubben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./einde hormonaal gejank
Dat gehijg in m'n gezicht wordt ik ook niet happy vanquote:Op donderdag 14 juli 2016 02:59 schreef Amsel het volgende:
Oh Sproetjes, wat herkenbaar! Mijn man kan er niet tegen als ik in bed zijn kant op ademDus we slapen met de ruggen naar elkaar toe. Heb op een gegeven moment, na ook een aantal van zulke aanvaringen, wel duidelijk gemaakt dat hij mooi pech heeft als ik na uren woelen eindelijk "de verkeerde kant op" in slaap val. Al maakt het de laatste paar nachten niet veel uit, want slapen - in welke positie dan ook - lukt me sowieso niet
Daar heb ik een oplossing voor gevonden. Zet een klein kussentje tussen jullie hoofden in, dan adem je niet in zijn gezicht en kan je toch die kant op liggen. (dan moet je natuurlijk wel een beetje op dezelfde hoogte liggen)quote:Op donderdag 14 juli 2016 02:59 schreef Amsel het volgende:
Oh Sproetjes, wat herkenbaar! Mijn man kan er niet tegen als ik in bed zijn kant op ademDus we slapen met de ruggen naar elkaar toe. Heb op een gegeven moment, na ook een aantal van zulke aanvaringen, wel duidelijk gemaakt dat hij mooi pech heeft als ik na uren woelen eindelijk "de verkeerde kant op" in slaap val. Al maakt het de laatste paar nachten niet veel uit, want slapen - in welke positie dan ook - lukt me sowieso niet
Heb je ze vanaf de geboorte gewoon in durven doen? Geloof dat ik het niet durf, bang iets te missenquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:15 schreef Selvaria het volgende:
Oordoppen ftw, juist met baby.Ik hoor het nog steeds als ze huilt of jammert 's nachts, maar niet meer elke keer als ze zich omdraait of even verwoed op haar speentje zuigt.
hier ook. Ik moest wel. Zelfs als ze een kamer verderop lag werd ik van elk geluidje wakker. Onderschat die oermoederinstincten nietquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:42 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Heb je ze vanaf de geboorte gewoon in durven doen? Geloof dat ik het niet durf, bang iets te missenmaar niet slapen is ook vrij rot.
Haha ja echt he, een ieniemini jammertje van haar in haar kamer 5 meter verderop hoor ik er doorheen, maar andere dingen echt niet. Een wonderlijk iets dat instinct.quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hier ook. Ik moest wel. Zelfs als ze een kamer verderop lag werd ik van elk geluidje wakker. Onderschat die oermoederinstincten nietmet doppen in werd ik alleen wakker als het ook nodig was
(ze lag wel naast me).
Wat is gbs?quote:Op donderdag 14 juli 2016 10:36 schreef Fieder het volgende:
Mijn gbs kweek blijkt niet goed te zijn uitgevoerd![]()
Net n nieuwe ingeleverd maar met bijna 37 weken begint de tijd wel te tikken
quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:06 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb bij de eerste een poosje met één oordop in geslapen. Dan kun je met je andere oor op je kussen liggenen als je dan twijfelt of je iets hoort kun je snel je hoofd optillen!
Een bacterie die tijdens de zwangerschap vaak voor blaasontsteking zorgt en bij de bevalling gevaarlijk voor de baby kan zijn. Je moet dan aan een infuus met antibiotica bevallen. Veel vrouwen zijn hier draagster van, in de vorige zwangerschap is dit bij mij gebleken. Dus rond 20 weken getest maar dat is dus achteraf niet goed gedaan. Hoop dat de kweek op tijd binnen is nuquote:
quote:Op donderdag 14 juli 2016 12:06 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb bij de eerste een poosje met één oordop in geslapen. Dan kun je met je andere oor op je kussen liggenen als je dan twijfelt of je iets hoort kun je snel je hoofd optillen!
Zo is mijn gehoor default, met dingen die er niet toe doen supergoed horenquote:Op donderdag 14 juli 2016 10:50 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Haha ja echt he, een ieniemini jammertje van haar in haar kamer 5 meter verderop hoor ik er doorheen, maar andere dingen echt niet. Een wonderlijk iets dat instinct.
Ik ging 'gewoon' op controle. Toen bleek mijn bloeddruk weer eens wat hoog (maar ze meten daar nog 'ouderwets' en niet iedereen is daar even goed in..) en toen duurde het ook nog eens een eeuwigheid voordat ze de hartslag vond dus besloot ze een echo te maken, en met de echo dacht ze te zien dat er 'wat minder' vruchtwater was..quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:57 schreef Mies_poes het volgende:
Lekker om nog even weg te gaan Quoi!
Balen Ggirl, maar waarom moest je naar het ziekenhuis en morgen weer?
Wat fijn van het KDV! En beter een keer te veel gecheckt dan te weinig, toch?quote:Op donderdag 14 juli 2016 13:33 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ik ging 'gewoon' op controle. Toen bleek mijn bloeddruk weer eens wat hoog (maar ze meten daar nog 'ouderwets' en niet iedereen is daar even goed in..) en toen duurde het ook nog eens een eeuwigheid voordat ze de hartslag vond dus besloot ze een echo te maken, en met de echo dacht ze te zien dat er 'wat minder' vruchtwater was..
Dus op basis van aannames gingen we voor een ctg en digitale bloeddrukmeting. Na een uur werd ik weer van de ctg gehaald, zelfde probleem als op de poli, als er een hartslag was bleef die niet lekker stilliggen, maar voor een bewegend kindje was hij weer 'aan de lage kant' plus bloeddruk bleef hoog, geloof gemiddeld net geen 90.
Morgen een nieuwe kans!
En wederom zo blij met het KDV waar zoon naartoe gaat, ze zaten aan de max qua kindjes morgen maar toen ik belde om te vragen of er een mogelijkheid was om hem een paar uurtjes te brengen bood een van de vrijwilligers die ze hebben zomaar aan om morgen te komen zodat het geen probleem is! ☺
Ik heb deze ronde een heel onrustige huid en haaruitval enz, terwijl ik bij dochter echt een hele gladde huis had en een dikke bos haar...quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:13 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Wat fijn van het KDV! En beter een keer te veel gecheckt dan te weinig, toch?
Ik was net in een winkel en de verkoper begon over mijn zwangerschap en het geslacht van de baby. Hij kon aan mijn gezicht zien dat het een meisje isHeb maar niet gevraagd waar hij dat dan aan kon zien, want volgens men haalt een meisje toch al het moois uit je?
En ik voelde me al zo knap.
Maar jij hebt ook een typische jongensbuik!quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:21 schreef Quoi het volgende:
Echt een jongensbuik, zegt iemand die ik ken telkens. Lekker makkelijk, want ze weet dat het een jongen wordt![]()
Ggirl lekker dan. Houd je bezig die controles. Wel fijn van het meewerkend kdv!
Ik heb net het muurtje in de voorstrijk gezetLekker dat het is gedaan! Rest vd dag maar ff niks.
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ver ik ben.![]()
De positieve test was voor mij ook best een schok.
Nu gok ik een week of 6. Volgende week heb ik de eerste afspraak bij de vk en dan zullen we het later met de eerste echo wel zien.
Het is de derde Quoi.
NUB is geen theorie he, met diverse studies is aangetoond dat je hiermee het geslacht kunt bepalen, in de 13e week zelfs met 100% juistheid.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:09 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Mooie foto.
Allemaal de nub hier verklappenMaar het zegt nog heel weinig.
Bij selvaria is het wel nog te vroeg, voor 12 weken staat de nub altijd in meisjes-standquote:Op donderdag 14 juli 2016 15:06 schreef Mariposas het volgende:
[..]
NUB is geen theorie he, met diverse studies is aangetoond dat je hiermee het geslacht kunt bepalen, in de 13e week zelfs met 100% juistheid.
Of wij de NUB daarentegen juist zien of interpreteren is weer iets anders, ja.
Niet altijd hoor, kan ik beamen zeg maar.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij selvaria is het wel nog te vroeg, voor 12 weken staat de nub altijd in meisjes-stand.
die scrotums van jouw nageslacht blijven legendarisch he?quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:25 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, kan ik beamen zeg maar.
Nee hoor. Je bent denk ik in de war met 12 weken / 12e week. Als ik het goed heb was selvaria 11+1. Dat is de 12e week, en in dat geval zijn de NUB's in 98% van de gevallen accuraat. Als je het over vóór de 12e week hebt, klopt het inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij selvaria is het wel nog te vroeg, voor 12 weken staat de nub altijd in meisjes-stand.
Zeg dat welquote:Op donderdag 14 juli 2016 15:09 schreef Quoi het volgende:
Nazil, nog 2 werkdagen! Jij gaat er echt dubbel en dwars van genieten
Dan is voor mij ook min of meer de officiele verlofperiode aangebroken. Hoeft niet uit te maken, maar dat voelt wel lekkerder, 'echt' met verlof
Burdie, ik zie dat nooit zo, jongens- of meisjesbuiken!
quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die scrotums van jouw nageslacht blijven legendarisch he?
Dat!quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:08 schreef Quoi het volgende:
Cygne!![]()
Ik lees zo af en toe mee op andere plekken in OUD en heb jouw verhaal zodanig een beetje meegekregen. Wat fijn dat je hier bent!
Jah een volledige dracht inclusief roze wolk en zonder narigheid!quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of tot april, beleef het tot de max!.
Cygne.
Ik verwelkom ze met liefde.quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:10 schreef AwayTL het volgende:
En ALLE kwaaltjes zodat je de ultieme ervaring hebt!!
of ga ik weer te ver![]()
wil je al in de OP?quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:12 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik verwelkom ze met liefde.![]()
Maar echt.
Oh goddank dat ik niet de enige ben..quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik werd gistermiddag wakker van mijn eigen snurk![]()
Had meteen weer zo'n Oh ja daar was wat mee in zwangere toestand momentje
Afwachten tot de kweek, dan kunnen ze de juiste antibiotica voorschrijven voor de gevonden bacterie.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh goddank dat ik niet de enige ben..![]()
Dames ik heb advies nodig... pas AB kuur nr 4 voor een blaasontsteking afgemaakt, en gisteren weer iets op kweek gezet nadat sneltest wel schoon was, maandag volgt daar de uitslag pas van, maar ik merk dat ik nu weer meer klachten krijg van een blaasontstekingmorgen urine brengen bij de huisarts of afwachten tot maandag?
Soort kerstquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:56 schreef Molo het volgende:
Tip voor de zwangeren hier, je krijgt een miljoen kaarten na de bevalling, dus koop iets van een slinger ofzo waar je met knijpertjes oid kaarten aan op kan hangen, of een ander ophangsysteem. Het was hier nogal onverwacht veel en ik heb vandaag echt een takkeneind gelopen om knijpertjes te kopen, omdat ik de kaarten NUUUUUUU netjes op wilde hangen
Met kerst krijg ik aanzienlijk minder kaarten hoorquote:
Zo'n goeie tip! Die zou op de uitzetlijst moeten staan, in plaats van de 2 schone emmersquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:56 schreef Molo het volgende:
Tip voor de zwangeren hier, je krijgt een miljoen kaarten na de bevalling, dus koop iets van een slinger ofzo waar je met knijpertjes oid kaarten aan op kan hangen, of een ander ophangsysteem. Het was hier nogal onverwacht veel en ik heb vandaag echt een takkeneind gelopen om knijpertjes te kopen, omdat ik de kaarten NUUUUUUU netjes op wilde hangen
Haha daar heb ik er idd al extra van liggen.😂quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:40 schreef Molo het volgende:
Als ik nu toch bezig ben, die twee pakken kraamverband, daar heb je niet genoeg aan
Ah goeie! Onthoud ik voor de volgende keerquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:44 schreef marel88 het volgende:
[..]
Zo'n goeie tip! Die zou op de uitzetlijst moeten staan, in plaats van de 2 schone emmers. Bij Bruna hebben/hadden ze knijpertjes in roze en blauw
Goeeeeeed, supergoed zelfsquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Haha daar heb ik er idd al extra van liggen.😂
Hoe is t verder met jullie?
Fijn dat het zo goed gaat! Het meeste klinkt idd erg herkenbaar..quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeeeeeed, supergoed zelfs
Tijd vliegt wel echt voorbij met alle basale zorg dingetjes een dag.
Wieg net verschoond, kotst larfje alles onder omdat voeding ophogen toch teveel was, kun je weer opnieuw beginnen![]()
Maar het is heerlijk, lieve baby, met echt wel een pittig karaktertje maar dat is logisch gezien de ouders
Nachten zijn nog beetje uitzoeken hoe dat werkt, maar komt vast goed.
Met mij gaat het ook prima, ik kan steeds meer, moet alleen niet het als gisteren 2,5 uur gaan wandelen, want dan doet de wond in mijn buik een beetje boel protesteren
Maar verder top, heb niks te klagen, alleen maar blij en gelukkig en zulks
Gatver! Ik heb vorige keer alleen een emmer gezien bij t schoonmaken...quote:Op donderdag 14 juli 2016 22:56 schreef Burdie het volgende:
De emmers waren hier voor het kraamverband, zodat de kraam ze uitgebreid kon bestuderen.
Ik had ze niet en heb niemand erover gehoord, terwijl het bij de intake wel gezegd was..quote:Op donderdag 14 juli 2016 23:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Gatver! Ik heb vorige keer alleen een emmer gezien bij t schoonmaken...
Zorg wel dat ze er deze keer weer zijn.
Ik had er wel genoeg aan, wel teveel dunner maandverband bijgekocht. Toen stopte het ineens..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 03:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hier ook geen emmers nodig gehad. Ik kwam wel toe met 2 pakken kraamverband maar heb wel nog een hoop pakken kotex night maandverband gebruikt, due zou ik een volgende keer ook meer op voorraad leggen.
Qua kaarten hebben wij hier het dressoir vol staan, dat zijn er echt veel ja
En om het baby bad te vullen gebruikte ik een tummy tub. Inmiddels wordt ze ook gebadderd in de tummy tub, vindt ze veel fijner en is veel sneller voor mij ook!
Jaah, ik had echt nooit gedacht dat dat nog zou lukken.quote:
Ik trek het ook even bar slecht momenteel. Ik ben heel blij dat ik het nieuws pas las toen peuter al op het kdv was.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:15 schreef Amsel het volgende:
Snel terug in m'n cocon, ik wil het allemaal gewoon niet weten, kan er niet tegen.
Ik gebruik de kinder-rescue druppels van Bach, die mogen tijdens zwangerschap. Zit geen alcohol in. Officieel mag de volwassen versie ook wel maar daar zit wel alcohol in en ook al neem je maar een paar druppels, ik voelde mij daar niet fijn bij. Doet niks anders dan rustig maken in het hoofd (of een placebo maar dat maakt mij niks uit), maar het werkt voor mij. Neem wel iets meer dan de kinderdosis.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:27 schreef Mies_poes het volgende:
Ik trek zulk nieuws momenteel ook erg slecht en doe lekker mijn kop in het zand
Hier net intake van de kraamzorg gehad, goed gevoel bijmeteen even gevraagd naar de emmers. Een is er nodig om de vieze was van tijdens de bevalling in te doen en die ander geen idee.
Heb net ook de verloskundige gebeld, omdat de pijn zo erg wordt dat ik echt niet meer kan slapen en inmiddels behoorlijk uitgeput ben. Wilde weten of er iets is wat ik in kan nemen, zodat ik iig in kan slapen, valeriaan bijv. Dat mag allemaal niet. Bij hoge uitzondering kan er een inslaper gegeven worden, maar daar zit vaak een ziekenhuisopname aan vast. Weet iemand waarom dit is? Ik vroeg of dit is om de baby in de gaten te houden, maar dat was niet zo en ik was niet helder genoeg om door te vragen.
Nou ja, nog maar een paar dagen aankijken. Hopelijk lukt het slapen zo, want nu komt m'n lichaam niet toe aan herstellen. Beetje vicieuze cirkel zo.
Weet iemand trouwens hoe de draaipoging van Angst is verlopen? Misschien dat ik er overheen heb gelezen
Yep. Het is op zijn hoogst een korte periode relatief rustig geweest in West Europa. Waar ik vooral van schrik is de reactie van sommige politici die direct roepen om harde(re) acties tegen deze of gene terwijl nog niets vaststaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Dat nieuws hakt er altijd harder in met hormonen en shit, maar dit is echt niet iets van deze tijd. Dit soort randdebielen liepen er (helaas) ook in onze jeugd en in die van onze ouders rond. Alleen hadden we toen nog geen internet en geen #prayfor... waardoor het minder zichtbaar was.
Ik vind dat soort adviezen ook een beetje lastig. Je kunt er vanuit gaan dat iemand pas aan de bel trekt (vooral als je daarvoor speciaal belt) als iemand alles al heeft geprobeerd en ten einde raad is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:40 schreef Mies_poes het volgende:
ik merk dat mensen klachten als vermoeidheid niet serieus nemen. Heb advies van vk gekregen om vanavond een bad te nemen en pcm, probeer dat nog een keer en anders bel ik gewoon nog eens. Vind het ook wel heel eng om echt een slaappil te nemen, mocht het daar op uitdraaien. Niet voor mezelf (ik jatte ze weleens van mijn werk mee ), maar voor de baby. Ik kan me alleen voorstellen dat mocht ik hem in huis hebben, het slapen al beter gaat.
Ik kan dit bevestigenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:46 schreef Quoi het volgende:
Daarna ben ik natuurlijk totaal een ander persoon en is mijn leven over ofzo
Misselijkheid en de deken van vermoeidheid die over me heen lag waren echt direct nadat ze uit mijn buik was weg. Totaal weg. Zo bizar.quote:Op donderdag 14 juli 2016 22:45 schreef angelatje het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed gaat! Het meeste klinkt idd erg herkenbaar..
En was de misselijkheid meteen over na de bevalling?
Oh gawdddd nooooooquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je bent overgelopen naar team #wachtmaar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |