Ik ging 'gewoon' op controle. Toen bleek mijn bloeddruk weer eens wat hoog (maar ze meten daar nog 'ouderwets' en niet iedereen is daar even goed in..) en toen duurde het ook nog eens een eeuwigheid voordat ze de hartslag vond dus besloot ze een echo te maken, en met de echo dacht ze te zien dat er 'wat minder' vruchtwater was..quote:Op donderdag 14 juli 2016 11:57 schreef Mies_poes het volgende:
Lekker om nog even weg te gaan Quoi!
Balen Ggirl, maar waarom moest je naar het ziekenhuis en morgen weer?
Wat fijn van het KDV! En beter een keer te veel gecheckt dan te weinig, toch?quote:Op donderdag 14 juli 2016 13:33 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ik ging 'gewoon' op controle. Toen bleek mijn bloeddruk weer eens wat hoog (maar ze meten daar nog 'ouderwets' en niet iedereen is daar even goed in..) en toen duurde het ook nog eens een eeuwigheid voordat ze de hartslag vond dus besloot ze een echo te maken, en met de echo dacht ze te zien dat er 'wat minder' vruchtwater was..
Dus op basis van aannames gingen we voor een ctg en digitale bloeddrukmeting. Na een uur werd ik weer van de ctg gehaald, zelfde probleem als op de poli, als er een hartslag was bleef die niet lekker stilliggen, maar voor een bewegend kindje was hij weer 'aan de lage kant' plus bloeddruk bleef hoog, geloof gemiddeld net geen 90.
Morgen een nieuwe kans!
En wederom zo blij met het KDV waar zoon naartoe gaat, ze zaten aan de max qua kindjes morgen maar toen ik belde om te vragen of er een mogelijkheid was om hem een paar uurtjes te brengen bood een van de vrijwilligers die ze hebben zomaar aan om morgen te komen zodat het geen probleem is! ☺
Ik heb deze ronde een heel onrustige huid en haaruitval enz, terwijl ik bij dochter echt een hele gladde huis had en een dikke bos haar...quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:13 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Wat fijn van het KDV! En beter een keer te veel gecheckt dan te weinig, toch?
Ik was net in een winkel en de verkoper begon over mijn zwangerschap en het geslacht van de baby. Hij kon aan mijn gezicht zien dat het een meisje isHeb maar niet gevraagd waar hij dat dan aan kon zien, want volgens men haalt een meisje toch al het moois uit je?
En ik voelde me al zo knap.
Maar jij hebt ook een typische jongensbuik!quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:21 schreef Quoi het volgende:
Echt een jongensbuik, zegt iemand die ik ken telkens. Lekker makkelijk, want ze weet dat het een jongen wordt![]()
Ggirl lekker dan. Houd je bezig die controles. Wel fijn van het meewerkend kdv!
Ik heb net het muurtje in de voorstrijk gezetLekker dat het is gedaan! Rest vd dag maar ff niks.
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 16:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ver ik ben.![]()
De positieve test was voor mij ook best een schok.
Nu gok ik een week of 6. Volgende week heb ik de eerste afspraak bij de vk en dan zullen we het later met de eerste echo wel zien.
Het is de derde Quoi.
NUB is geen theorie he, met diverse studies is aangetoond dat je hiermee het geslacht kunt bepalen, in de 13e week zelfs met 100% juistheid.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:09 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Mooie foto.
Allemaal de nub hier verklappenMaar het zegt nog heel weinig.
Bij selvaria is het wel nog te vroeg, voor 12 weken staat de nub altijd in meisjes-standquote:Op donderdag 14 juli 2016 15:06 schreef Mariposas het volgende:
[..]
NUB is geen theorie he, met diverse studies is aangetoond dat je hiermee het geslacht kunt bepalen, in de 13e week zelfs met 100% juistheid.
Of wij de NUB daarentegen juist zien of interpreteren is weer iets anders, ja.
Niet altijd hoor, kan ik beamen zeg maar.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij selvaria is het wel nog te vroeg, voor 12 weken staat de nub altijd in meisjes-stand.
die scrotums van jouw nageslacht blijven legendarisch he?quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:25 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Niet altijd hoor, kan ik beamen zeg maar.
Nee hoor. Je bent denk ik in de war met 12 weken / 12e week. Als ik het goed heb was selvaria 11+1. Dat is de 12e week, en in dat geval zijn de NUB's in 98% van de gevallen accuraat. Als je het over vóór de 12e week hebt, klopt het inderdaad.quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij selvaria is het wel nog te vroeg, voor 12 weken staat de nub altijd in meisjes-stand.
Zeg dat welquote:Op donderdag 14 juli 2016 15:09 schreef Quoi het volgende:
Nazil, nog 2 werkdagen! Jij gaat er echt dubbel en dwars van genieten
Dan is voor mij ook min of meer de officiele verlofperiode aangebroken. Hoeft niet uit te maken, maar dat voelt wel lekkerder, 'echt' met verlof
Burdie, ik zie dat nooit zo, jongens- of meisjesbuiken!
quote:Op donderdag 14 juli 2016 15:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die scrotums van jouw nageslacht blijven legendarisch he?
Dat!quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:08 schreef Quoi het volgende:
Cygne!![]()
Ik lees zo af en toe mee op andere plekken in OUD en heb jouw verhaal zodanig een beetje meegekregen. Wat fijn dat je hier bent!
Jah een volledige dracht inclusief roze wolk en zonder narigheid!quote:Op donderdag 14 juli 2016 16:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of tot april, beleef het tot de max!.
Cygne.
Ik verwelkom ze met liefde.quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:10 schreef AwayTL het volgende:
En ALLE kwaaltjes zodat je de ultieme ervaring hebt!!
of ga ik weer te ver![]()
wil je al in de OP?quote:Op donderdag 14 juli 2016 17:12 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik verwelkom ze met liefde.![]()
Maar echt.
Oh goddank dat ik niet de enige ben..quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik werd gistermiddag wakker van mijn eigen snurk![]()
Had meteen weer zo'n Oh ja daar was wat mee in zwangere toestand momentje
Afwachten tot de kweek, dan kunnen ze de juiste antibiotica voorschrijven voor de gevonden bacterie.quote:Op donderdag 14 juli 2016 20:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh goddank dat ik niet de enige ben..![]()
Dames ik heb advies nodig... pas AB kuur nr 4 voor een blaasontsteking afgemaakt, en gisteren weer iets op kweek gezet nadat sneltest wel schoon was, maandag volgt daar de uitslag pas van, maar ik merk dat ik nu weer meer klachten krijg van een blaasontstekingmorgen urine brengen bij de huisarts of afwachten tot maandag?
Soort kerstquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:56 schreef Molo het volgende:
Tip voor de zwangeren hier, je krijgt een miljoen kaarten na de bevalling, dus koop iets van een slinger ofzo waar je met knijpertjes oid kaarten aan op kan hangen, of een ander ophangsysteem. Het was hier nogal onverwacht veel en ik heb vandaag echt een takkeneind gelopen om knijpertjes te kopen, omdat ik de kaarten NUUUUUUU netjes op wilde hangen
Met kerst krijg ik aanzienlijk minder kaarten hoorquote:
Zo'n goeie tip! Die zou op de uitzetlijst moeten staan, in plaats van de 2 schone emmersquote:Op donderdag 14 juli 2016 20:56 schreef Molo het volgende:
Tip voor de zwangeren hier, je krijgt een miljoen kaarten na de bevalling, dus koop iets van een slinger ofzo waar je met knijpertjes oid kaarten aan op kan hangen, of een ander ophangsysteem. Het was hier nogal onverwacht veel en ik heb vandaag echt een takkeneind gelopen om knijpertjes te kopen, omdat ik de kaarten NUUUUUUU netjes op wilde hangen
Haha daar heb ik er idd al extra van liggen.😂quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:40 schreef Molo het volgende:
Als ik nu toch bezig ben, die twee pakken kraamverband, daar heb je niet genoeg aan
Ah goeie! Onthoud ik voor de volgende keerquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:44 schreef marel88 het volgende:
[..]
Zo'n goeie tip! Die zou op de uitzetlijst moeten staan, in plaats van de 2 schone emmers. Bij Bruna hebben/hadden ze knijpertjes in roze en blauw
Goeeeeeed, supergoed zelfsquote:Op donderdag 14 juli 2016 21:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Haha daar heb ik er idd al extra van liggen.😂
Hoe is t verder met jullie?
Fijn dat het zo goed gaat! Het meeste klinkt idd erg herkenbaar..quote:Op donderdag 14 juli 2016 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeeeeeed, supergoed zelfs
Tijd vliegt wel echt voorbij met alle basale zorg dingetjes een dag.
Wieg net verschoond, kotst larfje alles onder omdat voeding ophogen toch teveel was, kun je weer opnieuw beginnen![]()
Maar het is heerlijk, lieve baby, met echt wel een pittig karaktertje maar dat is logisch gezien de ouders
Nachten zijn nog beetje uitzoeken hoe dat werkt, maar komt vast goed.
Met mij gaat het ook prima, ik kan steeds meer, moet alleen niet het als gisteren 2,5 uur gaan wandelen, want dan doet de wond in mijn buik een beetje boel protesteren
Maar verder top, heb niks te klagen, alleen maar blij en gelukkig en zulks
Gatver! Ik heb vorige keer alleen een emmer gezien bij t schoonmaken...quote:Op donderdag 14 juli 2016 22:56 schreef Burdie het volgende:
De emmers waren hier voor het kraamverband, zodat de kraam ze uitgebreid kon bestuderen.
Ik had ze niet en heb niemand erover gehoord, terwijl het bij de intake wel gezegd was..quote:Op donderdag 14 juli 2016 23:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Gatver! Ik heb vorige keer alleen een emmer gezien bij t schoonmaken...
Zorg wel dat ze er deze keer weer zijn.
Ik had er wel genoeg aan, wel teveel dunner maandverband bijgekocht. Toen stopte het ineens..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 03:29 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Hier ook geen emmers nodig gehad. Ik kwam wel toe met 2 pakken kraamverband maar heb wel nog een hoop pakken kotex night maandverband gebruikt, due zou ik een volgende keer ook meer op voorraad leggen.
Qua kaarten hebben wij hier het dressoir vol staan, dat zijn er echt veel ja
En om het baby bad te vullen gebruikte ik een tummy tub. Inmiddels wordt ze ook gebadderd in de tummy tub, vindt ze veel fijner en is veel sneller voor mij ook!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaah, ik had echt nooit gedacht dat dat nog zou lukken.quote:
Ik trek het ook even bar slecht momenteel. Ik ben heel blij dat ik het nieuws pas las toen peuter al op het kdv was.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:15 schreef Amsel het volgende:
Snel terug in m'n cocon, ik wil het allemaal gewoon niet weten, kan er niet tegen.
Ik gebruik de kinder-rescue druppels van Bach, die mogen tijdens zwangerschap. Zit geen alcohol in. Officieel mag de volwassen versie ook wel maar daar zit wel alcohol in en ook al neem je maar een paar druppels, ik voelde mij daar niet fijn bij. Doet niks anders dan rustig maken in het hoofd (of een placebo maar dat maakt mij niks uit), maar het werkt voor mij. Neem wel iets meer dan de kinderdosis.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:27 schreef Mies_poes het volgende:
Ik trek zulk nieuws momenteel ook erg slecht en doe lekker mijn kop in het zand
Hier net intake van de kraamzorg gehad, goed gevoel bijmeteen even gevraagd naar de emmers. Een is er nodig om de vieze was van tijdens de bevalling in te doen en die ander geen idee.
Heb net ook de verloskundige gebeld, omdat de pijn zo erg wordt dat ik echt niet meer kan slapen en inmiddels behoorlijk uitgeput ben. Wilde weten of er iets is wat ik in kan nemen, zodat ik iig in kan slapen, valeriaan bijv. Dat mag allemaal niet. Bij hoge uitzondering kan er een inslaper gegeven worden, maar daar zit vaak een ziekenhuisopname aan vast. Weet iemand waarom dit is? Ik vroeg of dit is om de baby in de gaten te houden, maar dat was niet zo en ik was niet helder genoeg om door te vragen.
Nou ja, nog maar een paar dagen aankijken. Hopelijk lukt het slapen zo, want nu komt m'n lichaam niet toe aan herstellen. Beetje vicieuze cirkel zo.
Weet iemand trouwens hoe de draaipoging van Angst is verlopen? Misschien dat ik er overheen heb gelezen
Yep. Het is op zijn hoogst een korte periode relatief rustig geweest in West Europa. Waar ik vooral van schrik is de reactie van sommige politici die direct roepen om harde(re) acties tegen deze of gene terwijl nog niets vaststaat.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Dat nieuws hakt er altijd harder in met hormonen en shit, maar dit is echt niet iets van deze tijd. Dit soort randdebielen liepen er (helaas) ook in onze jeugd en in die van onze ouders rond. Alleen hadden we toen nog geen internet en geen #prayfor... waardoor het minder zichtbaar was.
Ik vind dat soort adviezen ook een beetje lastig. Je kunt er vanuit gaan dat iemand pas aan de bel trekt (vooral als je daarvoor speciaal belt) als iemand alles al heeft geprobeerd en ten einde raad is.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:40 schreef Mies_poes het volgende:
ik merk dat mensen klachten als vermoeidheid niet serieus nemen. Heb advies van vk gekregen om vanavond een bad te nemen en pcm, probeer dat nog een keer en anders bel ik gewoon nog eens. Vind het ook wel heel eng om echt een slaappil te nemen, mocht het daar op uitdraaien. Niet voor mezelf (ik jatte ze weleens van mijn werk mee ), maar voor de baby. Ik kan me alleen voorstellen dat mocht ik hem in huis hebben, het slapen al beter gaat.
Ik kan dit bevestigenquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:46 schreef Quoi het volgende:
Daarna ben ik natuurlijk totaal een ander persoon en is mijn leven over ofzo
Misselijkheid en de deken van vermoeidheid die over me heen lag waren echt direct nadat ze uit mijn buik was weg. Totaal weg. Zo bizar.quote:Op donderdag 14 juli 2016 22:45 schreef angelatje het volgende:
[..]
Fijn dat het zo goed gaat! Het meeste klinkt idd erg herkenbaar..
En was de misselijkheid meteen over na de bevalling?
Oh gawdddd nooooooquote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:59 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je bent overgelopen naar team #wachtmaar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |