De politie bellen wegens diefstal?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:05 schreef Nerdslayer het volgende:
Als je besluit om geen rijbewijs/legitimatie achter te laten maar je wel alsnog het bedrag wil betalen, wat kunnen ze je maken?
Gaat op kenteken.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:05 schreef Nerdslayer het volgende:
Als je besluit om geen rijbewijs/legitimatie achter te laten maar je wel alsnog het bedrag wil betalen, wat kunnen ze je maken?
ja en wat moet de politie dan doen? Ik bega geen diefstalquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:09 schreef Mark het volgende:
[..]
De politie bellen wegens diefstal?
Imho is de regeling om later te betalen een gunst, als je moeilijk doet kunnen zij dat ook gaan doen
Ik bedoel de situatie dat je geen rijbewijs/ID wilt achterlaten maar wel dezelfde dag nog het geld wil betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gaat op kenteken.
Daarmee hebben ze genoeg in handen om een deurwaarder achter je aan te sturen.
Wel netjes gezegd dat je geen geld bij je had ofzo? Of gewoon doorgereden?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:13 schreef qajariaq het volgende:
Ooit eens vergeten te betalen. Dan krijg je meteen incasso kosten die hoger zijn dan de tankvulling. Was daar vaste klant, nooit meer terug geweest natuurlijk.
En ze moeten jou maar op je mooie blauwe ogen geloven dat je de waarheid spreekt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
ja en wat moet de politie dan doen? Ik bega geen diefstal
Het is diefstal als ik m'n auto volgooi en dan wegrijd zonder de intentie om te betalen.
Als ik letterlijk zeg dat ik het diezelfde dag nog betaal maar dat ik geen legitimatie wil achterlaten bega ik geen diefstal.
Wie moet mij geloven?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En ze moeten jou maar op je mooie blauwe ogen geloven dat je de waarheid spreekt?
Nee, gewoon echt weggereden. Als de tank niet bemand is ga je eerst pinnen en dan pas tanken, als ie bemand is dan ga je eerst tanken en dan binnen betalen. Ik was niet zo heel helder die dag denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:21 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Wel netjes gezegd dat je geen geld bij je had ofzo? Of gewoon doorgereden?
Ik ga trouwens ook niet meer naar die tent daar ik ben geweest
Zo'n heel chagrijnig vrouwtje met opmerkingen als "ja ik kijk altijd of ik geld bij me heb voordat ik ga tanken"
Je kan ook iemand laten komen die voor jou betaalt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
Het is diefstal als ik m'n auto volgooi en dan wegrijd zonder de intentie om te betalen.
Als ik letterlijk zeg dat ik het diezelfde dag nog betaal maar dat ik geen legitimatie wil achterlaten bega ik geen diefstal.
Als ik m'n rijbewijs achterlaat kan ik ook besluiten om niet meer terug te komen natuurlijkquote:
Ja maar hoezo maakt dat uit?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je kan ook iemand laten komen die voor jou betaalt.
Dan hoef je geen ID-kaart of wat dan ook achter te laten.quote:
Oh dan heb ik t niet duidelijk gezegd denk ikquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan hoef je geen ID-kaart of wat dan ook achter te laten.
De kans dat je terug komt wordt zo wel veel groter als je je legitimatie achter laat. Een legitimatiebewiijs aanvragen die je kwijt of verloren bent loopt aardig in de papieren.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als ik m'n rijbewijs achterlaat kan ik ook besluiten om niet meer terug te komen natuurlijk
Ik ben natuurlijk gewoon verplicht om te betalen, dat is logisch. Maar ik ben niet verplicht om m'n legitimatie achter te laten
Ik vind het raar dat de tankpomphouder je heeft laten gaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:32 schreef Nerdslayer het volgende:
Oh dan heb ik t niet duidelijk gezegd denk ik
Ik ging tanken, wilde betalen maar kwam erachter dat m'n pinpas nog thuis lag. Vervolgens vulde ik het formulier in, dat is het moment dat ik eigenlijk m'n ID kaart had moeten achterlaten. Vervolgens ging ik naar huis, haalde m'n pas op en betaalde. Ook als iemand anders zou betalen hadden ze erom kunnen vragen.
Ja ik begrijp best WAAROM ze het willen hebben, ik wil het alleen niet achterlaten. En ik ben er vrij zeker van dat ik daar niet toe verplicht ben, dat is waarom ik het in WGR postte in de hoop dat anderen er iets over kunnen zeggen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De kans dat je terug komt wordt zo wel veel groter als je je legitimatie achter laat. Een legitimatiebewiijs aanvragen die je kwijt of verloren bent loopt aardig in de papieren.
Oh, ik begreep jou nietquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat de tankpomphouder je heeft laten gaan.
Om te betalen zul jij om bij geld te komen eerst weg moeten gaan zonder te betalen. Dat noemt men diefstalquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
Zij verlenen een gunst, ga je daar niet op in, dan heb jij dus product afgenomen zonder hiervoor te kunnen betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik bedoel de situatie dat je geen rijbewijs/ID wilt achterlaten maar wel dezelfde dag nog het geld wil betalen.
Wat zeur je dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:36 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ja ik begrijp best WAAROM ze het willen hebben, ik wil het alleen niet achterlaten. En ik ben er vrij zeker van dat ik daar niet toe verplicht ben, dat is waarom ik het in WGR postte in de hoop dat anderen er iets over kunnen zeggen.
Maar diefstal isquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om te betalen zul jij om bij geld te komen eerst weg moeten gaan zonder te betalen. Dat noemt men diefstal
Het is niet mijn doel om het 'wederrechtelijk toe te eigenen', ik kan alleen niet direct betalen.quote:Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Klopt, maar dat lijkt me eerder burgerlijk recht; namelijk het niet voldoen aan de overeenkomst.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zij verlenen een gunst, ga je daar niet op in, dan heb jij dus product afgenomen zonder hiervoor te kunnen betalen.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:50 schreef Nerdslayer het volgende:
Het is niet mijn doel om het 'wederrechtelijk toe te eigenen', ik kan alleen niet direct betalen.
Als ze elke winkeldief moeten geloven die dit smoesje gebruikt kunnen we in elk geval winkeldiefstal wel uit het wetboek van strafrecht halen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:50 schreef Nerdslayer het volgende:
Het is niet mijn doel om het 'wederrechtelijk toe te eigenen', ik kan alleen niet direct betalen.
"Suuuure!"quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:50 schreef Nerdslayer het volgende:
Je denkt te klein.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]![]()
![]()
Die ga ik morgen even uitproberen bij de Albert Heijn.
Dat is toch niet te vergelijkenquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]![]()
![]()
Die ga ik morgen even uitproberen bij de Albert Heijn.
Goeie, wel!quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:52 schreef hottentot het volgende:
Je denkt te klein.
Zullen we afspreken bij de maseratidealer, of bij een notaris voor een huis
quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als ze elke winkeldief moeten geloven die dit smoesje gebruikt kunnen we in elk geval winkeldiefstal wel uit het wetboek van strafrecht halen.
Loop je de mediamarkt uit met "Ja hallo, geeft niet, ik betaal straks wel"
quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:52 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat is toch niet te vergelijken
Als je bij de AH niet kunt betalen neem je gewoon de boodschappen niet mee. Ik kan moeilijk de benzine uit m'n auto pompen en terug in hun reservoir gooien
http://www.anwb.nl/vakant(...)-wel-of-niet-afgevenquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:36 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ja ik begrijp best WAAROM ze het willen hebben, ik wil het alleen niet achterlaten. En ik ben er vrij zeker van dat ik daar niet toe verplicht ben, dat is waarom ik het in WGR postte in de hoop dat anderen er iets over kunnen zeggen.
Tankstations mogen dus helemaal niet eisen dat jij je ID achterlaat.quote:Je identiteitsbewijs is eigendom van de Nederlandse staat. Op je identiteitsbewijs staat dat het slechts ter beschikking aan een derde mag worden gesteld indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat. Deze verplichting tot afgifte bestaat in Nederland bijvoorbeeld aan de politie, werkgevers en de zorginstelling.
Maar dan is het nog steeds geen diefstal als ik het toch gewoon mee naar huis neem (onder jouw logica tenminste). Het is namelijk niet mijn doel om het spul wederrechtelijk toe te eigenen, ik kan het gewoon niet meteen betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:52 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat is toch niet te vergelijken
Als je bij de AH niet kunt betalen neem je gewoon de boodschappen niet mee. Ik kan moeilijk de benzine uit m'n auto pompen en terug in hun reservoir gooien
Nee, maar ze mogen wel de politie bellen en aangifte doen van diefstal. Wat je liever hebt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/vakant(...)-wel-of-niet-afgeven
[..]
Tankstations mogen dus helemaal niet eisen dat jij je ID achterlaat.
Of je gaat uit eten in een restaurant.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef hooibaal het volgende:
En als je je vergelijking beter kloppend wil krijgen: ik drink een blikje cola leeg in de winkel. En ik heb geen geld bij me...
Precies. Ze geven ten minste nog een optie anders dan de politie bellen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, maar ze mogen wel de politie bellen en aangifte doen van diefstal. Wat je liever hebt.
Ze mogen overal aangifte van doen, maar wat dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, maar ze mogen wel de politie bellen en aangifte doen van diefstal. Wat je liever hebt.
Maar je ging toch weg om geld te halen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:58 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ze mogen overal aangifte van doen, maar wat dan?
De agent komt ter plaatse, ziet dat ik nog aanwezig ben, dat het kenteken bij m'n auto hoort, etc
Des noods schrijft die agent mijn gegevens op zodat - als ik toch niet kom betalen - de tankstationeigenaar alsnog aangifte kan doen.
Nadat ik het formulier had ingevuld ging ik inderdaad weg om geld te halen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:00 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar je ging toch weg om geld te halen?
Ik heb 1 keer niet kunnen betalen aan de pomp; Mijn pinpas was geblokkeerd omdat ik hem blijkbaar in een apparaat had gebruikt die was gescamd.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:53 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ze kunnen ook aangifte doen van diefstal. Ze bewijzen je echt een gunst.
En de relevantie hiervan is...quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer niet kunnen betalen aan de pomp; Mijn pinpas was geblokkeerd omdat ik hem blijkbaar in een apparaat had gebruikt die was gescamd.
Ze vroegen om mijn ID maar dat heb ik geweigerd. Ik heb toen aangeboden mijn mobiel achter te laten en daar gingen ze mee akkoord.
Ik ben in het verleden eens slachtoffer geworden van identiteitsfraude dus sinds dien geef ik nergens mijn legitimatie meer af tenzij ik volgens de wet daar toe verplicht ben.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dit is echt moeilijk doen om het moeilijk doen.
Ik liet een ingevuld formulier met NAW-gegevens achter. Daarnaast was ik ook herkenbaar op de camerabeelden.quote:Je kan waarschijnlijk ook je telefoon bijvoorbeeld achterlaten als deze enige waarde heeft.
Zij zijn ook helemaal niet verplicht om jou te laten vertrekken met hun brandstof in jouw tank, maar zonder direct te betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:36 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat is alleen mogelijk als ze een burgeraanhouding op mij verrichten (bijv. diefstal) en onmiddelijk de politie bellen. Daarom zei ik al: als hij wilde dat ik daar bleef en zou wachten op de politie had ik dat gedaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:05 schreef XanderH het volgende:
[..]
Zij zijn ook helemaal niet verplicht om jou te laten vertrekken met hun brandstof in jouw tank, maar zonder direct te betalen.
Ja omdat het anders ophoud. Het alternatief is dat ze mij moeten aanhouden, de politie bellen, aangifte opnemen. Dat kost ze ook veel tijd.quote:Als je daar staat zonder manier om af te rekenen dan is dat toch echt JOUW probleem. Ze verlenen je een gunst door je onder bepaalde voorwaarden naar huis te laten rijden,
Iemand die benadeeld kan worden.quote:wie ben jij dan om te gaan klagen dat die gunst niet "wettelijk verplicht" is?
Je mag je rijbewijs niet eens achter laten.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als ik m'n rijbewijs achterlaat kan ik ook besluiten om niet meer terug te komen natuurlijk
Ik ben natuurlijk gewoon verplicht om te betalen, dat is logisch. Maar ik ben niet verplicht om m'n legitimatie achter te laten
Met het oog daarop denk ik dat het in het vervolg beter is om ten eerste sowieso geld bij me te hebbenquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je mag je rijbewijs niet eens achter laten.
En er zijn al genoeg rechtszaken geweest in het verleden die je haast het legitieme recht geven om gewoon weg te rijden met melding dat je later komt betalen.
Ik heb het ook een keer gehad dat ik niet kon betalen (pinpas deed het op sommige apparaten niet). Ik mocht zonder iets achter te laten ergens in een dorpje verderop wat pinnen om later te betalen. Dat heb ik netjes gedaan. De pomphouder was zo blij dat ik een kleinigheidje kreeg omdat ik terugkwamquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je mag je rijbewijs niet eens achter laten.
En er zijn al genoeg rechtszaken geweest in het verleden die je haast het legitieme recht geven om gewoon weg te rijden met melding dat je later komt betalen.
En daarin heeft ze gewoon gelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:21 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Zo'n heel chagrijnig vrouwtje met opmerkingen als "ja ik kijk altijd of ik geld bij me heb voordat ik ga tanken"
Ja wat moeten ze anders doen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zij je laten gaan om geld te halen, is een gunst.
Jou het probleem laten oplossen.quote:
Om dat nou ten overstaan van andere klanten te zeggen tegen een klant is niet heel fatsoenlijkquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
En daarin heeft ze gewoon gelijk.
Je was niet bepaald slim om te gaan tanken zonder te checken of je wel geld bij je had.
Het probleem was dat ik geen geld bij me heb om te betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jou het probleem laten oplossen.
Tanken zonder geld bij je te hebben, is nog veel onfatsoenlijker.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:
Om dat nou ten overstaan van andere klanten te zeggen tegen een klant is niet heel fatsoenlijk
Dat is dus ook de reden dat ik daar niet meer tank.
Daar hoeven zij niet mee akkoord te gaan. Jij zou weg kunnen blijven.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:
Het probleem was dat ik geen geld bij me heb om te betalen.
De oplossing is dan dat ik geld haal en betaal.
Daarvoor moet ik het tankstation wel verlaten.
Ja klopt, en?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tanken zonder geld bij je te hebben, is nog veel onfatsoenlijker.
En? En niks.quote:
Hoe denk je dat zij dat (wettelijk) kunnen afdwingen dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar hoeven zij niet mee akkoord te gaan. Jij zou weg kunnen blijven.
Je laat maar iemand komen met geld.
Wat dacht je van: politie bellen en aangifte doen van diefstal?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:15 schreef Nerdslayer het volgende:
Als ik in de auto stap en wegrijd kunnen ze weinig doen.
Min god, wat loopt iedereen hier onredelijk te zieken. TS denkt dat ie zn pinpas bij zich heeft maar blijkt zich te vergissen. Hij heeft er alles aan gedaan om snel en doeltreffend alsnog te betalen. Wat is daar mis mee. een beetje service kan je wel verwachten van een leverancier.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tanken zonder geld bij je te hebben, is nog veel onfatsoenlijker.
Behalve aangifte. Kleinigheidje.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:15 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Hoe denk je dat zij dat (wettelijk) kunnen afdwingen dan?
Als ik in de auto stap en wegrijd kunnen ze weinig doen.
En dan komt de politie en zien ze dat ik netjes sta te wachten en ik een schuldbekentenis heb ingevuld. En dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat dacht je van: politie bellen en aangifte doen van diefstal?
Aangifte terwijl ik duidelijk, meerdere keren, heb aangegeven het bedrag graag te willen voldoen, geen probleem heb met het invullen van de schuldbekentenis maar liever geen ID/rijbewijs achterlaat?quote:
Je zegt net dat je wegrijdt!quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:18 schreef Nerdslayer het volgende:
En dan komt de politie en zien ze dat ik netjes sta te wachten en ik een schuldbekentenis heb ingevuld. En dan?
Dit dus.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je zegt net dat je wegrijdt!
Gast, jij haalt zelf alles door elkaar.
We draaien in rondjes. Sterkte ermee
Ha! Wanneer je dit soort situaties zo'n keer of 10 per week meemaakt piep je wel anders!quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Min god, wat loopt iedereen hier onredelijk te zieken. TS denkt dat ie zn pinpas bij zich heeft maar blijkt zich te vergissen. Hij heeft er alles aan gedaan om snel en doeltreffend alsnog te betalen. Wat is daar mis mee. een beetje service kan je wel verwachten van een leverancier.
Stel jij leent een volslagen onbekende geld, neem jij dan genoegen met alleen het woord of een briefje waarop staat dat jijj dat geld terugkrijgt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:19 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Aangifte terwijl ik duidelijk, meerdere keren, heb aangegeven het bedrag graag te willen voldoen, geen probleem heb met het invullen van de schuldbekentenis maar liever geen ID/rijbewijs achterlaat?
Het gebeurt ook in de supermarkt. dan moet je (soms) alleen je boodschappen achter te laten. ook dan kom je direct terug om te betalen zonder dat er extra kosten worden berekend. Het tankstation heeft altijd nog het kenteken en het formulier voor het geval een ander niet binnen een paar uur geregeld is. Dat is service aan klanten die zeer incidenteel een vergissing maken. Ja, het zijn wat extra handelingen maar dat is ondernemingsrisico.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:26 schreef caroro het volgende:
[..]
Ha! Wanneer je dit soort situaties zo'n keer of 10 per week meemaakt piep je wel anders!
Katvanger en vermoedelijk veel minder incidenteel dan jij denkt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het gebeurt ook in de supermarkt. dan moet je (soms) alleen je boodschappen achter te laten. ook dan kom je direct terug om te betalen zonder dat er extra kosten worden berekend. Het tankstation heeft altijd nog het kenteken en het formulier voor het geval een ander niet binnen een paar uur geregeld is. Dat is service aan klanten die zeer incidenteel een vergissing maken. Ja, het zijn wat extra handelingen maar dat is ondernemingsrisico.
He zeer inidenteel slaat op de klant. Niet op de verkoper. Auto's staan op kenteken en op die manier haal je katvangers er snel tussenuit. Een database opzetten van wanbetalers is niet echt moeilijk. Alsof het uit kan voor een keer tanken een ander kenteken aan te schaffen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Katvanger en vermoedelijk veel minder incidenteel dan jij denkt.
Nee, dus zal ik een volslagen onbekende ook geen geld uitlenen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Stel jij leent een volslagen onbekende geld, neem jij dan genoegen met alleen het woord of een briefje waarop staat dat jijj dat geld terugkrijgt?
Aanschaffen?? Die jatten ze gewoon van een andere auto.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
He zeer inidenteel slaat op de klant. Niet op de verkoper. Auto's staan op kenteken en op die manier haal je katvangers er snel tussenuit. Een database opzetten van wanbetalers is niet echt moeilijk. Alsof het uit kan voor een keer tanken een ander kenteken aan te schaffen.
De supermarkt houd de goederen in bewaring, iemand die getankt heeft vertrekt met de brandstof;). Dus is het produkt uit het zicht. Zonder borg dus geen garantie voor de pomphouder.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het gebeurt ook in de supermarkt. dan moet je (soms) alleen je boodschappen achter te laten. ook dan kom je direct terug om te betalen zonder dat er extra kosten worden berekend. Het tankstation heeft altijd nog het kenteken en het formulier voor het geval een ander niet binnen een paar uur geregeld is. Dat is service aan klanten die zeer incidenteel een vergissing maken. Ja, het zijn wat extra handelingen maar dat is ondernemingsrisico.
Ja en al die klanten die ter goede trouw zijn maar een keer een vergissing maken moeten dan opdraaien voor de criminelen? Dat is dan de verliezen van misdaad afschuiven op een selecte groep die nix met die misdaad te maken heeft.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:55 schreef caroro het volgende:
En hoewel er genoeg mensen zijn die wel komen betalen,
Klopt. Maar ze mogen wel eisen dat jij betaalt voor het product wat je zojuist afgenomen hebt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/vakant(...)-wel-of-niet-afgeven
[..]
Tankstations mogen dus helemaal niet eisen dat jij je ID achterlaat.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:51 schreef hottentot het volgende:
Loop je de mediamarkt uit met "Ja hallo, geeft niet, ik betaal straks wel"
Dat lijkt me vrij duidelijk, maar het gaat me om het stukje ID-kaart/rijbewijs.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Maar ze mogen wel eisen dat jij betaalt voor het product wat je zojuist afgenomen hebt.
Je zegt net zelf dat jij geen genoegen zou nemen met een 'ik betaal je terug' briefje wanneer een onbekende jou geld verschuldigd is.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:03 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk, maar het gaat me om het stukje ID-kaart/rijbewijs.
Als je het formulier invult waarin je verklaart te zullen gaan betalen is het toch af, lijkt me. Op de betaling na uiteraard
Het is hypocriet, dat weet ik. Maar doordat ik zelf weet wat er kan gebeuren als mensen met kwade bedoelingen aan je (kopie) ID-kaart komen ben ik gewoon heel huiverig met het afgeven van legitimatiebewijzen tenzij dat echt verplicht is.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat jij geen genoegen zou nemen met een 'ik betaal je terug' briefje wanneer een onbekende jou geld verschuldigd is.
Maar je vindt wel dat een tankstation, waar zo'n situatie frequent voorkomt, hier wel genoegen mee zou moeten nemen.
Hoe leg je die discrepantie uit? En waarom doe je dan zelf wel iets (wegrijden terwijl je alleen een schuldbekentenis achterlaat) waarvan je niet zou willen dat iemand het bij jou zou doen?
Je had ook gewoon je gewetensbezwaren duidelijk kunnen maken en kunnen kijken of er een ander soort onderpand of iets dergelijks mogelijk zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:21 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Het is hypocriet, dat weet ik. Maar doordat ik zelf weet wat er kan gebeuren als mensen met kwade bedoelingen aan je (kopie) ID-kaart komen ben ik gewoon heel huiverig met het afgeven van legitimatiebewijzen tenzij dat echt verplicht is.
In dit geval was het trouwens zo dat er niet eens om mijn ID kaart was gevraagd: alleen het invullen van het legitimatiebewijs. Als het zo var had gekomen en de pompbediende wilde de politie bellen had ik natuurlijk wel netjes op de politie gewacht en niet zomaar weggereden.
Wat een gekke kijk heb jij op de wereld... Ik krijg het gevoel dat jij denkt dat ze een soort publieke service verlenen of zo.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Het probleem was dat ik geen geld bij me heb om te betalen.
De oplossing is dan dat ik geld haal en betaal.
Daarvoor moet ik het tankstation wel verlaten.
Daarom moet je het ook vergelijken, als je dat al wil, met eten in een restaurant en er dan achter komen dat je geen geld (welke vorm dan ook) bij je hebt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:33 schreef XanderH het volgende:
Vergelijkingen met de supermarkt gaan hier niet op, aangezien ze je daar altijd zullen vragen om het karretje te laten staan. Of denk je dat je het spul eerst thuis in de koelkast mag gaan zetten?
Pomphouder kan ook de brandstof eruit laten pompen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:33 schreef XanderH het volgende:
Maar ik kan ook wel andere manieren bedenken om te betalen zonder dat je er eerst met die brandstof vandoor gaat...
a) zoals al gezegd, een kennis laten langskomen
b) laat je auto staan en ga wandelen
c) laat je auto staan en bel een taxi
d) leen het geld bij een andere klant. Als het tankstation naar jouw idee onredelijke eisen stelt dan kun je vast iemand vinden die redelijker is.
e) misschien kun je het met je telefoon overboeken? Als het tankstation dat niet wil dan kun je misschien overboeken naar een andere klant die dan voor je afrekent?
Dit alles lijkt me voor het tankstation veel prettiger dan "hopen" dat je terugkomt.
Allemaal oplossingen, en naar mijn idee ook geen van allen onredelijk: je verlaat het terrein pas met die brandstof nadat je betaald hebt.
Met de oplossing die je nu aangeboden wordt maken ze het je alleen maar makkelijker. Dat meedenken mag naar mijn idee best van twee kanten komen.
Vergelijkingen met de supermarkt gaan hier niet op, aangezien ze je daar altijd zullen vragen om het karretje te laten staan. Of denk je dat je het spul eerst thuis in de koelkast mag gaan zetten?
Dan moet de pomphouder stoppen met de service van achteraf betalen. Het kan nu vooraf aan de pomp. Maar de klant moet de shop in zodat de pomphouder meer kan verkopen. Brandstof is een bijzaak. Winst zit in de shop.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:55 schreef caroro het volgende:
[..]
Aanschaffen?? Die jatten ze gewoon van een andere auto.
Ondanks de grote naam op de gevel zijn 9 van de 10 stations van kleine zelfstandigen, die moeten veel geld investeren om de ellende binnen de perken te houden. Voor jou zal het een incident zijn maar de pomphouder en zijn medewerkers maken dit meerdere malen per week mee. En hoewel er genoeg mensen zijn die wel komen betalen, zijn er genoeg die weg blijven.
Produkt is nog niet gebruikt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Maar ze mogen wel eisen dat jij betaalt voor het product wat je zojuist afgenomen hebt.
Tuurlijk, logisch.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:31 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat een gekke kijk heb jij op de wereld... Ik krijg het gevoel dat jij denkt dat ze een soort publieke service verlenen of zo.
Het is gewoon een winkel. Je kunt er wat kopen of niet. Als je geen geld hebt, dan kun je niks kopen, toch?
Het heeft niets met principe te maken, het heeft ermee te maken dat ik niet opnieuw slachtoffer van identiteitsfraude wil weten en ik niet weet hoe zo'n tankstationdoos met m'n spullen omgaat.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:00 schreef mrPanerai het volgende:
Altijd wel grappig om zien hoe mensen die de fout zijn ingegaan zich dan weer heel principieel gaan opstellen.
Duidelijk, maar het is voor het tankstation ook niet heel handig als je auto daar blijft staan omdat je auto dan een plek bezet houdt voor een klant.quote:Op donderdag 30 juni 2016 22:33 schreef XanderH het volgende:
Maar ik kan ook wel andere manieren bedenken om te betalen zonder dat je er eerst met die brandstof vandoor gaat...
a) zoals al gezegd, een kennis laten langskomen
b) laat je auto staan en ga wandelen
c) laat je auto staan en bel een taxi
d) leen het geld bij een andere klant. Als het tankstation naar jouw idee onredelijke eisen stelt dan kun je vast iemand vinden die redelijker is.
e) misschien kun je het met je telefoon overboeken? Als het tankstation dat niet wil dan kun je misschien overboeken naar een andere klant die dan voor je afrekent?
Duidelijk, maar zolang dat niet volgens de wet is toegestaan houdt het op. Ze kunnen je moeilijk fysiek tegenhouden..quote:Allemaal oplossingen, en naar mijn idee ook geen van allen onredelijk: je verlaat het terrein pas met die brandstof nadat je betaald hebt.
Jij doet nu net of het probleem van de pomp houder is. Jij moet betalen voor het product dat je afneemt. Het makkelijkst is de service voor achteraf betalen te accepteren. Met diens voorwaarden.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:
En wat betreft het vragen om geld van klanten: ze gaan het vast ook niet waarderen als je in hun zaak laat lopen bedelen voor geld
Eén op de vijf komt ook werkelijk terug. De rest zie je nooit weer, hebben toevallig geen ID bij zich, of een valse, of laten inderdaad braaf hun eigen ID zien om vervolgens tóch niet terug te komen (wij maakten foto's van het rijbewijs). Andere pasjes die mensen achterlaten zijn vaak vals en dat soort mensen heeft doorgaans ook toevallig geen smartphone bij zich. De verliezen aan niet betalers zijn enorm.quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja en al die klanten die ter goede trouw zijn maar een keer een vergissing maken moeten dan opdraaien voor de criminelen? Dat is dan de verliezen van misdaad afschuiven op een selecte groep die nix met die misdaad te maken heeft.
Bovendien denk ik niet dat iemand die met valse platen gaat tanken even naar binnen gaat om een id te laten zien.
Dan zet je hem in een parkeervak.quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Duidelijk, maar het is voor het tankstation ook niet heel handig als je auto daar blijft staan omdat je auto dan een plek bezet houdt voor een klant.
Mijnsinziens kunnen ze best verlangen dat je het terrein niet met de getankte brandatof verlaat voordat je betaald hebt. Doe je dat wel, dan kunnen ze aangifte doen.quote:Duidelijk, maar zolang dat niet volgens de wet is toegestaan houdt het op. Ze kunnen je moeilijk fysiek tegenhouden..
Tja, dan wordt het inderdaad een afweging tussen moreel verantwoord meegaan met de pomphouder of voor jezelf kiezen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:56 schreef XanderH het volgende:
Mijnsinziens kunnen ze best verlangen dat je het terrein niet met de getankte brandatof verlaat voordat je betaald hebt. Doe je dat wel, dan kunnen ze aangifte doen.
Hoe je dat dan vervolgens oplost is toch echt alleen jouw probleem.
Nee, ik was op zoek naar nieuwe inzichten en vooral de vergelijking met het lenen van geld aan een onbekende vind ik een goede. Daarnaast dacht ik dat de meeste benzinedieven gewoon de auto volgooien en wegrijden, maar kennelijk heb je er ook genoeg die "geen geld bij zich hebben", een formuliertje invullen en nooit meer van zich laten horen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 02:18 schreef delano.888 het volgende:
TS je wil gewoon alleen maar horen dat je gelijk hebt en de rest wil je niet naar luisteren.
Dankjewel, ik wens jou ook een fijne nacht en alvast een goed weekend.quote:Hopelijk gebeurt het je nog een keer, maar dan bij een tankstation die je auto niet van het terrein af laat zonder dat het geld is betaald. Dat is namelijk helemaal niet onredelijk. Misschien snap je het dan.
Dit. Open dan geen topic.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 02:18 schreef delano.888 het volgende:
TS je wil gewoon alleen maar horen dat je gelijk hebt en de rest wil je niet naar luisteren.
Die doos die jou een dienst verleent omdat jij zo'n suffe doos was om je geld te vergeten?quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:50 schreef Nerdslayer het volgende:
Het heeft niets met principe te maken, het heeft ermee te maken dat ik niet opnieuw slachtoffer van identiteitsfraude wil weten en ik niet weet hoe zo'n tankstationdoos met m'n spullen omgaat.
gut, gut, meneertje is op zijn teentjes getrapt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Om dat nou ten overstaan van andere klanten te zeggen tegen een klant is niet heel fatsoenlijk
Dat is dus ook de reden dat ik daar niet meer tank.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om te betalen zul jij om bij geld te komen eerst weg moeten gaan zonder te betalen. Dat noemt men diefstal betalen op rekening.
En om die 'op rekening' te innen gaan ze langs een incassobureau.quote:
Sure. Maar dan moet je een schuldbekentenis tekenen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 09:31 schreef MutedFaith het volgende:
Als jij gewoon dezelfde dag terugkomt om te betalen heeft dat incassobureau geen poot om op te staan.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:
Ze kunnen je moeilijk fysiek tegenhouden..
Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen in hun leven nooit in deze situatie komen. Tanken zonder geld bij je te hebben is wel echt behoorlijk dom, dat doen niet veel mensen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:11 schreef MichaelScott het volgende:
Het staat je natuurlijk vrij om na zo'n voorval nooit meer bij dat tankstation te tanken. Als genoeg mensen dat doen na zoiets meegemaakt te hebben kan hij vrij snel zijn deuren sluiten.
Wacht, je verprutst het zelf door je pasje je vergeten en niet voldoende geld bij je te hebben, je krijgt de mogelijkheid je pasje te gaan halen zodat je alsnog kunt betalen, en op een of andere manier is het tankstation zo fout dat je er "voor straf" nooit meer gaat tanken?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 10:11 schreef MichaelScott het volgende:
Het staat je natuurlijk vrij om na zo'n voorval nooit meer bij dat tankstation te tanken. Als genoeg mensen dat doen na zoiets meegemaakt te hebben kan hij vrij snel zijn deuren sluiten.
Inderdaad, nooit je documenten zoals rijbewijs of id achterlaten als ze er om vragen. Hoe dom kun je zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer niet kunnen betalen aan de pomp; Mijn pinpas was geblokkeerd omdat ik hem blijkbaar in een apparaat had gebruikt die was gescamd.
Ze vroegen om mijn ID maar dat heb ik geweigerd. Ik heb toen aangeboden mijn mobiel achter te laten en daar gingen ze mee akkoord.
Ach, vroeger wel een keer gebeurt, onderweg naar het werk en de portemonnee vergeten om half zeven in de ochtend. Radio uit de slede gehaald en aan die lui gegeven en op de terugweg betaalt met geleend geld van een collega.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen in hun leven nooit in deze situatie komen. Tanken zonder geld bij je te hebben is wel echt behoorlijk dom, dat doen niet veel mensen.
Hahah lenen zonder toestemming van de eigenaarquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:50 schreef Nerdslayer het volgende:
Toen ik nog jong was werkte ik in de Supermarkt, elke dag kwamen er mensen die hun portemonnee waren vergeten of gewoon niet genoeg saldo hadden. En stuk voor stuk dachten de mensen dat ze de enige waren.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 11:31 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen in hun leven nooit in deze situatie komen. Tanken zonder geld bij je te hebben is wel echt behoorlijk dom, dat doen niet veel mensen.
quote:Op donderdag 30 juni 2016 23:14 schreef Nico987 het volgende:
Maar hoe je het draait of keert jij moet wel betalen. Zolang je dat niet wilt is het diefstal.
Als je het wel wilt maar niet kunt is het ook diefstal.
Jaquote:Op vrijdag 1 juli 2016 08:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die doos die jou een dienst verleent omdat jij zo'n suffe doos was om je geld te vergeten?
Als ik de schuldbekentenis in heb gevuld heb je dus geen poot om op te staan.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:11 schreef Sarasi het volgende:
Succes.Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt natuurlijk. Mijn probleem was het nooit. Je mocht mooi zelf een oplossing bedenken en als je wegreed zonder een afspraak met mij omtrent terugkomen voor de betaling, belde ik gewoon de politie. Daar ging ik je echt niet voor waarschuwen, is ook nergens voor nodig.
Deze user weet.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:11 schreef Sarasi het volgende:
Succes.Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wilt natuurlijk. Mijn probleem was het nooit. Je mocht mooi zelf een oplossing bedenken en als je wegreed zonder een afspraak met mij omtrent terugkomen voor de betaling, belde ik gewoon de politie. Daar ging ik je echt niet voor waarschuwen, is ook nergens voor nodig.
Als de internetverbinding eruit ligt is het dus het probleem van het tankstation.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:41 schreef geevee het volgende:
Het is altijd makkelijk om te zorgen dat je wat contant geld bij je hebt,ook voor het geval dat de internetverbinding eruit ligt (dan kan je niet pinnen) En contant geld is een wettig betaalmiddel,plastic niet! (maar wel sociaal geaccepteerd)
Droom lekker verder. Je hebt een product afgenomen en daar niet voor betaald. Ik ben in het geheel niet verplicht om je een schuldbekentenis te laten ondertekenen en later te laten betalen, dat is een coulanceregeling. Die schuldbekentenis laat ik je dus ook pas ondertekenen op het moment dat wij een afspraak hebben gemaakt omtrent wanneer jij komt betalen. En als die afspraak 14:00 is, hang ik stipt om 14:01 aan de telefoon met de politie als je er nog niet bent. Als jij drol genoeg bent om je geld te vergeten, hoef ik daar helemaal niet mijn probleem van te maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:16 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als ik de schuldbekentenis in heb gevuld heb je dus geen poot om op te staan.
Als ik op camera heb staan dat ik meerdere malen vraag om dat formulier zodat we kunnen afspreken dat ik betaal heb je ook geen poot om op te staan
Is geen diefstal want je bent nog niet weg. Sterker nog, je geeft aan dat er een probleem is en stelt een oplossing voor. Politie zal dus niets doen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:09 schreef Mark het volgende:
[..]
De politie bellen wegens diefstal?
Imho is de regeling om later te betalen een gunst, als je moeilijk doet kunnen zij dat ook gaan doen
Nee hoor, niet als je eerst overlegd en tot een oplossing komt samen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om te betalen zul jij om bij geld te komen eerst weg moeten gaan zonder te betalen. Dat noemt men diefstal
Zolang iemand zijn goede wil toont lijkt me er toch sowieso geen probleem? Niemand is onfeilbaar, en een keer vergeten je pinpas mee te nemen is menselijk. En coulance? Ja is het, maar hoort ook wel een beetje bij het ondernemen vind ik.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Droom lekker verder. Je hebt een product afgenomen en daar niet voor betaald. Ik ben in het geheel niet verplicht om je een schuldbekentenis te laten ondertekenen en later te laten betalen, dat is een coulanceregeling. Die schuldbekentenis laat ik je dus ook pas ondertekenen op het moment dat wij een afspraak hebben gemaakt omtrent wanneer jij komt betalen. En als die afspraak 14:00 is, hang ik stipt om 14:01 aan de telefoon met de politie als je er nog niet bent. Als jij drol genoeg bent om je geld te vergeten, hoef ik daar helemaal niet mijn probleem van te maken.
De mensen die wel terugkomen om te betalen, doen dat overigens ook niet. Hele handtassen, meerdere smartphones, zelfs kinderen werden er achtergelaten als "onderpand" door mensen die ook zsm weer terugkwamen. Zodra iemand een potje moeilijk gaat staan doen en eigenlijk niet vindt dat 'ie iets verkeerd heeft gedaan, dan is al mijn goodwill weg hoor. Dan denk ik ook niet meer met je mee.
Dat zeg ik toch ook. Zolang iemand het probleem wil oplossen, is er echt veel mogelijk. Op het moment dat TS gaat vragen of hij aangehouden is want anders loopt hij weg, mij gaat filmen en meent 'recht' te hebben op het later betalen, en in dat proces ook gaarne nog even probeert mij ontslagen te krijgen, dan is alle coulance bij voorbaat weg. Vergeet het maar. Dan mag je iemand anders langs laten komen om te betalen of het product (en dus de auto) achterlaten. En dan is er ook niks anders meer mogelijk.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Zolang iemand zijn goede wil toont lijkt me er toch sowieso geen probleem? Niemand is onfeilbaar, en een keer vergeten je pinpas mee te nemen is menselijk. En coulance? Ja is het, maar hoort ook wel een beetje bij het ondernemen vind ik.
Ik heb het zelf ook een keer gehad. Nog stommer zelfs... Ik ging tanken en daarna auto wegzetten om binnen nog een bakkie koffie te halen. Dus koffie op, ern wordt aangesproken in de shop door iemand die haar TomTom niet snapte. Die geholpen, in auto gestapt en weggereden.
De volgende ochtend schoot ik wakker en besefte ik dat ik niet betaald had
Alleen is het geen diefstal als ik alweer terug kom met het geldquote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Droom lekker verder. Je hebt een product afgenomen en daar niet voor betaald. Ik ben in het geheel niet verplicht om je een schuldbekentenis te laten ondertekenen en later te laten betalen, dat is een coulanceregeling. Die schuldbekentenis laat ik je dus ook pas ondertekenen op het moment dat wij een afspraak hebben gemaakt omtrent wanneer jij komt betalen. En als die afspraak 14:00 is, hang ik stipt om 14:01 aan de telefoon met de politie als je er nog niet bent. Als jij drol genoeg bent om je geld te vergeten, hoef ik daar helemaal niet mijn probleem van te maken.
Als het je doel was om niet te betalen wel, ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:35 schreef Ralphmeister het volgende:
Valt dit niet onder flessentrekkerij?
En als er iets met de auto gebeurt betaal jij de schade zeker?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Zolang iemand het probleem wil oplossen, is er echt veel mogelijk. Op het moment dat TS gaat vragen of hij aangehouden is want anders loopt hij weg, mij gaat filmen en meent 'recht' te hebben op het later betalen, en in dat proces ook gaarne nog even probeert mij ontslagen te krijgen, dan is alle coulance bij voorbaat weg. Vergeet het maar. Dan mag je iemand anders langs laten komen om te betalen of het product (en dus de auto) achterlaten. En dan is er ook niks anders meer mogelijk.
Dan is het nog steeds diefstal ja. En jij vult dat formulier pas in als ik bewijs heb van je identiteit en voldoende onderpand, en in sommige gevallen kan dat inderdaad je ID-bewijs zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:43 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Alleen is het geen diefstal als ik alweer terug kom met het geld
Daarbij vul ik dat formulier in als je dat wilt en maken we een harde afspraak wanneer ik kom betalen, maar dat geef je niet opeens het recht op mijn ID
Dat was niet de situatie waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee hoor, niet als je eerst overlegd en tot een oplossing komt samen.
Werk je nog steeds bij een tankstation?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:51 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds diefstal ja. En jij vult dat formulier pas in als ik bewijs heb van je identiteit en voldoende onderpand, en in sommige gevallen kan dat inderdaad je ID-bewijs zijn.
Als jij je auto bij een tankstation parkeert en wegloopt, is eventuele schade natuurlijk niet voor rekening van het tankstation. Of verhaal je ook alle schade die je auto onder werktijd oploopt op je baas, omdat je auto op de bedrijfsparkeerplaats stond?
Als jij normaal met mij omgaat, is er heel veel mogelijk en kunnen we prima een verlate betaling afspreken. Als jij je gedraagt zoals in dit topic, begin ik daar domweg niet aan. En dan kun je nog zo vaak roepen dat ik geen poot heb om op te staan en dat je recht hebt op die verlate betaling, maar dat heb ik wel en jij niet. Jouw probleem als je niet kunt betalen en ik ben geenszins verplicht daar mijn probleem van te maken.
Ik ging ook uit van normale mensen als klantquote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook. Zolang iemand het probleem wil oplossen, is er echt veel mogelijk. Op het moment dat TS gaat vragen of hij aangehouden is want anders loopt hij weg, mij gaat filmen en meent 'recht' te hebben op het later betalen, en in dat proces ook gaarne nog even probeert mij ontslagen te krijgen, dan is alle coulance bij voorbaat weg. Vergeet het maar. Dan mag je iemand anders langs laten komen om te betalen of het product (en dus de auto) achterlaten. En dan is er ook niks anders meer mogelijk.
Iedereen mag een verdachte staande houden. Ze mogen je niet vast houden want dan ga je al gauw over tot buiten proportioneel geweld.quote:
Mooi dus vanaf heden is het geen diefstal meer als ik boodschappen ga doen zonder geld bij mij..quote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat is louter een civielrechtelijk dingetje met het niet nakomen van de overeenkomst.
quote:Op zaterdag 2 juli 2016 10:39 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Mooi dus vanaf heden is het geen diefstal meer als ik boodschappen ga doen zonder geld bij mij..
Begrijp nu waarom je bij een tankstation werkt!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:51 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds diefstal ja. En jij vult dat formulier pas in als ik bewijs heb van je identiteit en voldoende onderpand, en in sommige gevallen kan dat inderdaad je ID-bewijs zijn.
Als jij je auto bij een tankstation parkeert en wegloopt, is eventuele schade natuurlijk niet voor rekening van het tankstation. Of verhaal je ook alle schade die je auto onder werktijd oploopt op je baas, omdat je auto op de bedrijfsparkeerplaats stond?
Als jij normaal met mij omgaat, is er heel veel mogelijk en kunnen we prima een verlate betaling afspreken. Als jij je gedraagt zoals in dit topic, begin ik daar domweg niet aan. En dan kun je nog zo vaak roepen dat ik geen poot heb om op te staan en dat je recht hebt op die verlate betaling, maar dat heb ik wel en jij niet. Jouw probleem als je niet kunt betalen en ik ben geenszins verplicht daar mijn probleem van te maken.
...tot aan je pensioenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 19:36 schreef thekolere het volgende:
[..]
Begrijp nu waarom je bij een tankstation werkt!
Hoe komen die aan jouw gegevens? En dan nog zowel telefoon als e-mail?quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:50 schreef escortmk2 het volgende:
Kreeg ik na een maand ineens out of the blue een zeikmail en uur later gevolgd door een telefoontje van de pomphouder.
Dat is het moment dat ik de verbinding had verbroken. Laat ze maar komen.quote:Dreigde ook direct met incasso en bijkomende kosten.
Spaarkaart b.v.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 21:07 schreef vaduz het volgende:
Hoe komen die aan jouw gegevens? En dan nog zowel telefoon als e-mail?
Taak van de kassier om op te letten wie welke pomp gebruikt.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 20:50 schreef escortmk2 het volgende:
Er is volgens mij wel een groot verschil tussen:
- een klant die (nog) geen geld bij zich heeft
en
- een benzinestation dat te maken heeft met een pinstoring of defecte kassa.
Als de klant niets te verwijten valt, is het niet redelijk om te vragen een ID achter te laten.
Overigens heb ik zelf ook iets vergelijkbaars meegemaakt. Een tijdje geleden heeft de cassiere de verkeerde pomp aangeslagen, daardoor had ik een tientje te weinig betaald. Kreeg ik na een maand ineens out of the blue een zeikmail en uur later gevolgd door een telefoontje van de pomphouder. Dreigde ook direct met incasso en bijkomende kosten. Omdat meneer aannemelijk kon maken dat ik inderdaad te weinig betaald had, ben ik het verschil gaan betalen. Ik heb 'm toen ook gevraagd of ie contact met me opgenomen zou hebben als ik teveel betaald zou hebben. Natuurlijk meneer, maar dat gebeurt nooit. Maar het gebeurt wel vaker dat mensen een verkeerde pomp met een lager bedrag doorgeven. Ja hoe dan? Ik loop een rondje over het station om het laagste bedrag uit te kiezen en ga dat betalen? Hoe ziet u dat voor zich? Uhhhh.
(en inderdaad, sindsdien laat ik met niet meer bESSOdemieteren bij dat station in Z'meer.)
Vraag mij af of hij deze gegevens voor dat doel mag gebruiken.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 22:50 schreef escortmk2 het volgende:
Idd spaarkaart.
Was ook geen probleem hoor. Iedereen maakt wel eens een foutje, ik heb die brandstof ook geleverd gekregen dus wil daar gewoon voor betalen.
Maar dit station is wel een vaste klant kwijt.
Je dicht jezelf meer macht toe dan je eigenlijk hebt.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
De mensen die wel terugkomen om te betalen, doen dat overigens ook niet. Hele handtassen, meerdere smartphones, zelfs kinderen werden er achtergelaten als "onderpand" door mensen die ook zsm weer terugkwamen. Zodra iemand een potje moeilijk gaat staan doen en eigenlijk niet vindt dat 'ie iets verkeerd heeft gedaan, dan is al mijn goodwill weg hoor. Dan denk ik ook niet meer met je mee.
Let op!quote:Op vrijdag 1 juli 2016 14:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat doet 'ie ook. Ik ben ook wel benieuwd naar zijn aanklacht tegen de slager, omdat alleen kinderen een plakje worst krijgen en hij moet alle klanten hetzelfde behandelen. Maar het mondt langzaam uit in een trollfest van mensen die afschuwelijk veel recht op van alles menen te hebben, terwijl zij degene zijn die niet kunnen betalen.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:18 schreef hooibaal het volgende:
Er ontstaat toch een totaal onwerkbare situatie als iedereen maar gaat tanken, wegrijdt, en op een later moment dat het hem of haar schikt een keer komt bepalen? Of als de pomphouder voor iedere klant door de rechter moet laten bepalen of er wel betaald moet worden?
Volgens mij lul je de grootste onzin.
De oplossing is dat de klant dan maar het gekochte product moet achterlaten. Maar dan moet de pomphouder wel de mogelijkheid bieden om de getankte hoeveelheid brandstof uit de tank te halen. Of enkel vooraf betalen aanbieden, dan g3b je dit gezeik ook niet.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:18 schreef hooibaal het volgende:
Er ontstaat toch een totaal onwerkbare situatie als iedereen maar gaat tanken, wegrijdt, en op een later moment dat het hem of haar schikt een keer komt bepalen? Of als de pomphouder voor iedere klant door de rechter moet laten bepalen of er wel betaald moet worden?
Dan moet de pomphouder deze service niet meer verlenen. Vooraf afrekenen.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:18 schreef hooibaal het volgende:
Nee, er zijn wettelijke regels, civiel rechterlijk. Er is een betalingsprobleem. Bestuurder geeft aan niet te kunnen betalen. Er volgt een incassotraject.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat doet 'ie ook. Ik ben ook wel benieuwd naar zijn aanklacht tegen de slager, omdat alleen kinderen een plakje worst krijgen en hij moet alle klanten hetzelfde behandelen. Maar het mondt langzaam uit in een trollfest van mensen die afschuwelijk veel recht op van alles menen te hebben, terwijl zij degene zijn die niet kunnen betalen.
Hij heeft wel gelijk dat een pompbediende/-houder geen onderpand kan eisen. Deze kan echter wel betaling eisen.
Nee, de rechter bepaald of het wel of geen diefstal is. Er moet " opzet " aangetoond worden. Zie dat maar eens als pomphouder te bewijzen wanneer de klant aangeeft dat hij niet kan betalen.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:18 schreef hooibaal het volgende:
Onzin argument.quote:Op zondag 3 juli 2016 09:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dat doet 'ie ook. Ik ben ook wel benieuwd naar zijn aanklacht tegen de slager, omdat alleen kinderen een plakje worst krijgen en hij moet alle klanten hetzelfde behandelen. Maar het mondt langzaam uit in een trollfest van mensen die afschuwelijk veel recht op van alles menen te hebben, terwijl zij degene zijn die niet kunnen betalen.
Hij heeft wel gelijk dat een pompbediende/-houder geen onderpand kan eisen. Deze kan echter wel betaling eisen.
Zijn landen zat waar je vooraf moet betalen. Achteraf betalen is een service.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:52 schreef hooibaal het volgende:
Het is echt verbazend dat er nog tankstations bestaan.
Of zou het misschien toch niet helemaal kloppen wat je uit je toetsenbord drukt?
Mcdonald. Tango heeft geen probleem met niet betalende klanten.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:57 schreef hooibaal het volgende:
Is het dat bij een restaurant ook? Zou er eigenlijk iedere keer een ober met een pinapparaat langs je tafel moeten als je een nieuw wijntje bestelt?
Ja. Dat is precies hetzelfde principe, waarbij het verlenen van de service om achteraf te kunnen betalen het risico met zich meebrengt dat zich af en toe betalingsproblemen voordoen die opgelost moeten worden.quote:Op zondag 3 juli 2016 10:57 schreef hooibaal het volgende:
Is het dat bij een restaurant ook? Zou er eigenlijk iedere keer een ober met een pinapparaat langs je tafel moeten als je een nieuw wijntje bestelt?
Mensen zoals jij verdienen gewoon klappen als je met zulke acties komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 12:49 schreef Nerdslayer het volgende:
Oke nieuwe plan van aanpak:
Op verzoek schuldbekentenis invullen, uiteraard geen rijbewijs of ID-kaart achterlaten. Hooguit een bibliotheekpas of iets dergelijks. Auto natuurlijk al helemaal niet achterlaten natuurlijk.
Als die doos lastig gaat doen onmiddelijk telefoon pakken en filmen om bewijs te verzamelen. Nogmaals (dit keer op camera) zeggen dat je weg wilt gaan, als ze vervolgens "NEE DAN DOE IK AANGIFTE VAN DIEFSTAL!!!" schreeuwt blijf je staan.
Even vragen "ben ik dan aangehouden nu?"
indien nee: oke, tot ziens
indien ja: "oke, belt u de politie dan maar"
Als die doos geen politie belt gewoon weggaan, als ze wel de politie belt even wachten op de politie.
Agent komt ter plaatse en begint vragen te stellen. Gesprek als volgt:
Agent: "Hallo meneer klopt het dat u niet kunt betalen voor de benzine?"
ik: "Ben ik aangehouden?"
Agent: "Nee"
ik: "Ben ik staandegehouden?"
(indien nee: onmiddelijk vertrekken, indien ja: blijven staan"
Agent: "Ja"
ik: "Waar verdenkt u mij van?"
Agent: "Diefstal"
ik: "Dan verklaar ik niets voordat ik heb overlegd met mijn advocaat"
Agent: "maar mijn vraag is of u benzine heeft getankt..."
ik: "Ik verklaar niets."
Dan word ik misschien aangehouden. Hoe dan ook zal ik zo snel mogelijk aangifte doen tegen die pompdoos wegens wederrechtelijke vrijheidsberoving
win win![]()
Nog zo'n held!quote:Op zondag 3 juli 2016 11:57 schreef flibber het volgende:
[..]
Mensen zoals jij verdienen gewoon klappen als je met zulke acties komt.
Als ik achter jou staan in de rij dan had er ik wat van gezegd, en daarna je ff wat manieren bij gebracht.
Jij zal het niet snappen maar als je elke keer op je strepen gaat staan en zo gaat mierenneuken dan krijg je zo'n achterlijke kut samenleving.
Ach, hadden jij en die andere kneus van een TS geen minderwaardige opmerkingen over iemand die bij een tankstation werkt.quote:
Niks minderwaardigs aan. Er is een kassier in dit topic die denkt dat hij selectief de regels kan toepassen. Een kassier die niet de moeite neemt om het e.e.a uit te zoeken hoe het daadwerkelijk in elkaar zit.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:03 schreef flibber het volgende:
[..]
Ach, hadden jij en die andere kneus van een TS geen minderwaardige opmerkingen over iemand die bij een tankstation werkt.
zielige stumperds.
Opzet aantonen.quote:Op zondag 3 juli 2016 12:09 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Het is in dat geval duidelijk geen diefstal, want daarvoor moet je de intentie hebben gehad om het te stelen (simpel gezegd). Dat gaat nooit stand houden dan.
Dit dus!quote:Op zondag 3 juli 2016 12:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Succes met opzet aantonen als iemand netjes tot een regeling probeert te komen.
Kijk, ik snap wel dat wegrijden zonder te betalen een probleem is. Maar gewoon zonder na te denken diefstal roepen, ja dat heeft echt geen nut.
Ik zou eerder zeggen: succes met starten van het incassotraject.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |