Ik heb het ook een keer gehad dat ik niet kon betalen (pinpas deed het op sommige apparaten niet). Ik mocht zonder iets achter te laten ergens in een dorpje verderop wat pinnen om later te betalen. Dat heb ik netjes gedaan. De pomphouder was zo blij dat ik een kleinigheidje kreeg omdat ik terugkwamquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:09 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je mag je rijbewijs niet eens achter laten.
En er zijn al genoeg rechtszaken geweest in het verleden die je haast het legitieme recht geven om gewoon weg te rijden met melding dat je later komt betalen.
En daarin heeft ze gewoon gelijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:21 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Zo'n heel chagrijnig vrouwtje met opmerkingen als "ja ik kijk altijd of ik geld bij me heb voordat ik ga tanken"
Ja wat moeten ze anders doen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat zij je laten gaan om geld te halen, is een gunst.
Jou het probleem laten oplossen.quote:
Om dat nou ten overstaan van andere klanten te zeggen tegen een klant is niet heel fatsoenlijkquote:Op donderdag 30 juni 2016 18:12 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
En daarin heeft ze gewoon gelijk.
Je was niet bepaald slim om te gaan tanken zonder te checken of je wel geld bij je had.
Het probleem was dat ik geen geld bij me heb om te betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jou het probleem laten oplossen.
Tanken zonder geld bij je te hebben, is nog veel onfatsoenlijker.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:
Om dat nou ten overstaan van andere klanten te zeggen tegen een klant is niet heel fatsoenlijk
Dat is dus ook de reden dat ik daar niet meer tank.
Daar hoeven zij niet mee akkoord te gaan. Jij zou weg kunnen blijven.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:
Het probleem was dat ik geen geld bij me heb om te betalen.
De oplossing is dan dat ik geld haal en betaal.
Daarvoor moet ik het tankstation wel verlaten.
Ja klopt, en?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tanken zonder geld bij je te hebben, is nog veel onfatsoenlijker.
En? En niks.quote:
Hoe denk je dat zij dat (wettelijk) kunnen afdwingen dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daar hoeven zij niet mee akkoord te gaan. Jij zou weg kunnen blijven.
Je laat maar iemand komen met geld.
Wat dacht je van: politie bellen en aangifte doen van diefstal?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:15 schreef Nerdslayer het volgende:
Als ik in de auto stap en wegrijd kunnen ze weinig doen.
Min god, wat loopt iedereen hier onredelijk te zieken. TS denkt dat ie zn pinpas bij zich heeft maar blijkt zich te vergissen. Hij heeft er alles aan gedaan om snel en doeltreffend alsnog te betalen. Wat is daar mis mee. een beetje service kan je wel verwachten van een leverancier.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tanken zonder geld bij je te hebben, is nog veel onfatsoenlijker.
Behalve aangifte. Kleinigheidje.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:15 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Hoe denk je dat zij dat (wettelijk) kunnen afdwingen dan?
Als ik in de auto stap en wegrijd kunnen ze weinig doen.
En dan komt de politie en zien ze dat ik netjes sta te wachten en ik een schuldbekentenis heb ingevuld. En dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat dacht je van: politie bellen en aangifte doen van diefstal?
Aangifte terwijl ik duidelijk, meerdere keren, heb aangegeven het bedrag graag te willen voldoen, geen probleem heb met het invullen van de schuldbekentenis maar liever geen ID/rijbewijs achterlaat?quote:
Je zegt net dat je wegrijdt!quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:18 schreef Nerdslayer het volgende:
En dan komt de politie en zien ze dat ik netjes sta te wachten en ik een schuldbekentenis heb ingevuld. En dan?
Dit dus.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je zegt net dat je wegrijdt!
Gast, jij haalt zelf alles door elkaar.
We draaien in rondjes. Sterkte ermee
Ha! Wanneer je dit soort situaties zo'n keer of 10 per week meemaakt piep je wel anders!quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Min god, wat loopt iedereen hier onredelijk te zieken. TS denkt dat ie zn pinpas bij zich heeft maar blijkt zich te vergissen. Hij heeft er alles aan gedaan om snel en doeltreffend alsnog te betalen. Wat is daar mis mee. een beetje service kan je wel verwachten van een leverancier.
Stel jij leent een volslagen onbekende geld, neem jij dan genoegen met alleen het woord of een briefje waarop staat dat jijj dat geld terugkrijgt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:19 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Aangifte terwijl ik duidelijk, meerdere keren, heb aangegeven het bedrag graag te willen voldoen, geen probleem heb met het invullen van de schuldbekentenis maar liever geen ID/rijbewijs achterlaat?
Het gebeurt ook in de supermarkt. dan moet je (soms) alleen je boodschappen achter te laten. ook dan kom je direct terug om te betalen zonder dat er extra kosten worden berekend. Het tankstation heeft altijd nog het kenteken en het formulier voor het geval een ander niet binnen een paar uur geregeld is. Dat is service aan klanten die zeer incidenteel een vergissing maken. Ja, het zijn wat extra handelingen maar dat is ondernemingsrisico.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:26 schreef caroro het volgende:
[..]
Ha! Wanneer je dit soort situaties zo'n keer of 10 per week meemaakt piep je wel anders!
Katvanger en vermoedelijk veel minder incidenteel dan jij denkt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het gebeurt ook in de supermarkt. dan moet je (soms) alleen je boodschappen achter te laten. ook dan kom je direct terug om te betalen zonder dat er extra kosten worden berekend. Het tankstation heeft altijd nog het kenteken en het formulier voor het geval een ander niet binnen een paar uur geregeld is. Dat is service aan klanten die zeer incidenteel een vergissing maken. Ja, het zijn wat extra handelingen maar dat is ondernemingsrisico.
He zeer inidenteel slaat op de klant. Niet op de verkoper. Auto's staan op kenteken en op die manier haal je katvangers er snel tussenuit. Een database opzetten van wanbetalers is niet echt moeilijk. Alsof het uit kan voor een keer tanken een ander kenteken aan te schaffen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Katvanger en vermoedelijk veel minder incidenteel dan jij denkt.
Nee, dus zal ik een volslagen onbekende ook geen geld uitlenen natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Stel jij leent een volslagen onbekende geld, neem jij dan genoegen met alleen het woord of een briefje waarop staat dat jijj dat geld terugkrijgt?
Aanschaffen?? Die jatten ze gewoon van een andere auto.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
He zeer inidenteel slaat op de klant. Niet op de verkoper. Auto's staan op kenteken en op die manier haal je katvangers er snel tussenuit. Een database opzetten van wanbetalers is niet echt moeilijk. Alsof het uit kan voor een keer tanken een ander kenteken aan te schaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |