De politie bellen wegens diefstal?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:05 schreef Nerdslayer het volgende:
Als je besluit om geen rijbewijs/legitimatie achter te laten maar je wel alsnog het bedrag wil betalen, wat kunnen ze je maken?
Gaat op kenteken.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:05 schreef Nerdslayer het volgende:
Als je besluit om geen rijbewijs/legitimatie achter te laten maar je wel alsnog het bedrag wil betalen, wat kunnen ze je maken?
ja en wat moet de politie dan doen? Ik bega geen diefstalquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:09 schreef Mark het volgende:
[..]
De politie bellen wegens diefstal?
Imho is de regeling om later te betalen een gunst, als je moeilijk doet kunnen zij dat ook gaan doen
Ik bedoel de situatie dat je geen rijbewijs/ID wilt achterlaten maar wel dezelfde dag nog het geld wil betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Gaat op kenteken.
Daarmee hebben ze genoeg in handen om een deurwaarder achter je aan te sturen.
Wel netjes gezegd dat je geen geld bij je had ofzo? Of gewoon doorgereden?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:13 schreef qajariaq het volgende:
Ooit eens vergeten te betalen. Dan krijg je meteen incasso kosten die hoger zijn dan de tankvulling. Was daar vaste klant, nooit meer terug geweest natuurlijk.
En ze moeten jou maar op je mooie blauwe ogen geloven dat je de waarheid spreekt?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
ja en wat moet de politie dan doen? Ik bega geen diefstal
Het is diefstal als ik m'n auto volgooi en dan wegrijd zonder de intentie om te betalen.
Als ik letterlijk zeg dat ik het diezelfde dag nog betaal maar dat ik geen legitimatie wil achterlaten bega ik geen diefstal.
Wie moet mij geloven?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
En ze moeten jou maar op je mooie blauwe ogen geloven dat je de waarheid spreekt?
Nee, gewoon echt weggereden. Als de tank niet bemand is ga je eerst pinnen en dan pas tanken, als ie bemand is dan ga je eerst tanken en dan binnen betalen. Ik was niet zo heel helder die dag denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:21 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Wel netjes gezegd dat je geen geld bij je had ofzo? Of gewoon doorgereden?
Ik ga trouwens ook niet meer naar die tent daar ik ben geweest
Zo'n heel chagrijnig vrouwtje met opmerkingen als "ja ik kijk altijd of ik geld bij me heb voordat ik ga tanken"
Je kan ook iemand laten komen die voor jou betaalt.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
Het is diefstal als ik m'n auto volgooi en dan wegrijd zonder de intentie om te betalen.
Als ik letterlijk zeg dat ik het diezelfde dag nog betaal maar dat ik geen legitimatie wil achterlaten bega ik geen diefstal.
Als ik m'n rijbewijs achterlaat kan ik ook besluiten om niet meer terug te komen natuurlijkquote:
Ja maar hoezo maakt dat uit?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je kan ook iemand laten komen die voor jou betaalt.
Dan hoef je geen ID-kaart of wat dan ook achter te laten.quote:
Oh dan heb ik t niet duidelijk gezegd denk ikquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan hoef je geen ID-kaart of wat dan ook achter te laten.
De kans dat je terug komt wordt zo wel veel groter als je je legitimatie achter laat. Een legitimatiebewiijs aanvragen die je kwijt of verloren bent loopt aardig in de papieren.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:30 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Als ik m'n rijbewijs achterlaat kan ik ook besluiten om niet meer terug te komen natuurlijk
Ik ben natuurlijk gewoon verplicht om te betalen, dat is logisch. Maar ik ben niet verplicht om m'n legitimatie achter te laten
Ik vind het raar dat de tankpomphouder je heeft laten gaan.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:32 schreef Nerdslayer het volgende:
Oh dan heb ik t niet duidelijk gezegd denk ik
Ik ging tanken, wilde betalen maar kwam erachter dat m'n pinpas nog thuis lag. Vervolgens vulde ik het formulier in, dat is het moment dat ik eigenlijk m'n ID kaart had moeten achterlaten. Vervolgens ging ik naar huis, haalde m'n pas op en betaalde. Ook als iemand anders zou betalen hadden ze erom kunnen vragen.
Ja ik begrijp best WAAROM ze het willen hebben, ik wil het alleen niet achterlaten. En ik ben er vrij zeker van dat ik daar niet toe verplicht ben, dat is waarom ik het in WGR postte in de hoop dat anderen er iets over kunnen zeggen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De kans dat je terug komt wordt zo wel veel groter als je je legitimatie achter laat. Een legitimatiebewiijs aanvragen die je kwijt of verloren bent loopt aardig in de papieren.
Oh, ik begreep jou nietquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:34 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat de tankpomphouder je heeft laten gaan.
Om te betalen zul jij om bij geld te komen eerst weg moeten gaan zonder te betalen. Dat noemt men diefstalquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
Zij verlenen een gunst, ga je daar niet op in, dan heb jij dus product afgenomen zonder hiervoor te kunnen betalen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:20 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik bedoel de situatie dat je geen rijbewijs/ID wilt achterlaten maar wel dezelfde dag nog het geld wil betalen.
Wat zeur je dan?quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:36 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ja ik begrijp best WAAROM ze het willen hebben, ik wil het alleen niet achterlaten. En ik ben er vrij zeker van dat ik daar niet toe verplicht ben, dat is waarom ik het in WGR postte in de hoop dat anderen er iets over kunnen zeggen.
Maar diefstal isquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om te betalen zul jij om bij geld te komen eerst weg moeten gaan zonder te betalen. Dat noemt men diefstal
Het is niet mijn doel om het 'wederrechtelijk toe te eigenen', ik kan alleen niet direct betalen.quote:Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Klopt, maar dat lijkt me eerder burgerlijk recht; namelijk het niet voldoen aan de overeenkomst.quote:Op donderdag 30 juni 2016 17:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zij verlenen een gunst, ga je daar niet op in, dan heb jij dus product afgenomen zonder hiervoor te kunnen betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |