abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163416471
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het gebeurt ook in de supermarkt. dan moet je (soms) alleen je boodschappen achter te laten. ook dan kom je direct terug om te betalen zonder dat er extra kosten worden berekend. Het tankstation heeft altijd nog het kenteken en het formulier voor het geval een ander niet binnen een paar uur geregeld is. Dat is service aan klanten die zeer incidenteel een vergissing maken. Ja, het zijn wat extra handelingen maar dat is ondernemingsrisico.
De supermarkt houd de goederen in bewaring, iemand die getankt heeft vertrekt met de brandstof;). Dus is het produkt uit het zicht. Zonder borg dus geen garantie voor de pomphouder.
pi_163417317
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:55 schreef caroro het volgende:
En hoewel er genoeg mensen zijn die wel komen betalen,
Ja en al die klanten die ter goede trouw zijn maar een keer een vergissing maken moeten dan opdraaien voor de criminelen? Dat is dan de verliezen van misdaad afschuiven op een selecte groep die nix met die misdaad te maken heeft.

Bovendien denk ik niet dat iemand die met valse platen gaat tanken even naar binnen gaat om een id te laten zien.
pi_163417618
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

http://www.anwb.nl/vakant(...)-wel-of-niet-afgeven

[..]

Tankstations mogen dus helemaal niet eisen dat jij je ID achterlaat.
Klopt. Maar ze mogen wel eisen dat jij betaalt voor het product wat je zojuist afgenomen hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_163417811
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:51 schreef hottentot het volgende:
Loop je de mediamarkt uit met "Ja hallo, geeft niet, ik betaal straks wel"
_O-
pi_163417860
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Maar ze mogen wel eisen dat jij betaalt voor het product wat je zojuist afgenomen hebt.
Dat lijkt me vrij duidelijk, maar het gaat me om het stukje ID-kaart/rijbewijs.

Als je het formulier invult waarin je verklaart te zullen gaan betalen is het toch af, lijkt me. Op de betaling na uiteraard
pi_163418034
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:03 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Dat lijkt me vrij duidelijk, maar het gaat me om het stukje ID-kaart/rijbewijs.

Als je het formulier invult waarin je verklaart te zullen gaan betalen is het toch af, lijkt me. Op de betaling na uiteraard
Je zegt net zelf dat jij geen genoegen zou nemen met een 'ik betaal je terug' briefje wanneer een onbekende jou geld verschuldigd is.

Maar je vindt wel dat een tankstation, waar zo'n situatie frequent voorkomt, hier wel genoegen mee zou moeten nemen.

Hoe leg je die discrepantie uit? En waarom doe je dan zelf wel iets (wegrijden terwijl je alleen een schuldbekentenis achterlaat) waarvan je niet zou willen dat iemand het bij jou zou doen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_163418251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Je zegt net zelf dat jij geen genoegen zou nemen met een 'ik betaal je terug' briefje wanneer een onbekende jou geld verschuldigd is.

Maar je vindt wel dat een tankstation, waar zo'n situatie frequent voorkomt, hier wel genoegen mee zou moeten nemen.

Hoe leg je die discrepantie uit? En waarom doe je dan zelf wel iets (wegrijden terwijl je alleen een schuldbekentenis achterlaat) waarvan je niet zou willen dat iemand het bij jou zou doen?
Het is hypocriet, dat weet ik. Maar doordat ik zelf weet wat er kan gebeuren als mensen met kwade bedoelingen aan je (kopie) ID-kaart komen ben ik gewoon heel huiverig met het afgeven van legitimatiebewijzen tenzij dat echt verplicht is.

In dit geval was het trouwens zo dat er niet eens om mijn ID kaart was gevraagd: alleen het invullen van het legitimatiebewijs. Als het zo var had gekomen en de pompbediende wilde de politie bellen had ik natuurlijk wel netjes op de politie gewacht en niet zomaar weggereden.
pi_163418893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:21 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Het is hypocriet, dat weet ik. Maar doordat ik zelf weet wat er kan gebeuren als mensen met kwade bedoelingen aan je (kopie) ID-kaart komen ben ik gewoon heel huiverig met het afgeven van legitimatiebewijzen tenzij dat echt verplicht is.

In dit geval was het trouwens zo dat er niet eens om mijn ID kaart was gevraagd: alleen het invullen van het legitimatiebewijs. Als het zo var had gekomen en de pompbediende wilde de politie bellen had ik natuurlijk wel netjes op de politie gewacht en niet zomaar weggereden.
Je had ook gewoon je gewetensbezwaren duidelijk kunnen maken en kunnen kijken of er een ander soort onderpand of iets dergelijks mogelijk zou kunnen zijn.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat het erg gevoelige informatie is die je weg geeft.
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:31:47 #84
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163422289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:13 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Het probleem was dat ik geen geld bij me heb om te betalen.
De oplossing is dan dat ik geld haal en betaal.

Daarvoor moet ik het tankstation wel verlaten.
Wat een gekke kijk heb jij op de wereld... Ik krijg het gevoel dat jij denkt dat ze een soort publieke service verlenen of zo.

Het is gewoon een winkel. Je kunt er wat kopen of niet. Als je geen geld hebt, dan kun je niks kopen, toch?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_163422343
Maar ik kan ook wel andere manieren bedenken om te betalen zonder dat je er eerst met die brandstof vandoor gaat...

a) zoals al gezegd, een kennis laten langskomen
b) laat je auto staan en ga wandelen
c) laat je auto staan en bel een taxi
d) leen het geld bij een andere klant. Als het tankstation naar jouw idee onredelijke eisen stelt dan kun je vast iemand vinden die redelijker is.
e) misschien kun je het met je telefoon overboeken? Als het tankstation dat niet wil dan kun je misschien overboeken naar een andere klant die dan voor je afrekent?

Dit alles lijkt me voor het tankstation veel prettiger dan "hopen" dat je terugkomt.

Allemaal oplossingen, en naar mijn idee ook geen van allen onredelijk: je verlaat het terrein pas met die brandstof nadat je betaald hebt.

Met de oplossing die je nu aangeboden wordt maken ze het je alleen maar makkelijker. Dat meedenken mag naar mijn idee best van twee kanten komen.

Vergelijkingen met de supermarkt gaan hier niet op, aangezien ze je daar altijd zullen vragen om het karretje te laten staan. Of denk je dat je het spul eerst thuis in de koelkast mag gaan zetten?
pi_163422997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:33 schreef XanderH het volgende:
Vergelijkingen met de supermarkt gaan hier niet op, aangezien ze je daar altijd zullen vragen om het karretje te laten staan. Of denk je dat je het spul eerst thuis in de koelkast mag gaan zetten?
Daarom moet je het ook vergelijken, als je dat al wil, met eten in een restaurant en er dan achter komen dat je geen geld (welke vorm dan ook) bij je hebt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 30 juni 2016 @ 23:00:37 #87
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_163423450
Altijd wel grappig om zien hoe mensen die de fout zijn ingegaan zich dan weer heel principieel gaan opstellen.
pi_163423981
Maar hoe je het draait of keert jij moet wel betalen. Zolang je dat niet wilt is het diefstal.

Als je het wel wilt maar niet kunt is het ook diefstal. Als ik een brood niet kan betalen krijg ik het bij de Appie ook niet mee.
Het tankstation verleent je een gunst door een onderpand te vragen. Als je dit niet wilt geven. Moet je maar zorgen dat je wel kunt betalen.

Dat kun je doen door iemand te laten komen, om te betalen of met je pinpas. Als je dat ook niet wilt doen lijkt het mij gewoon diefstal.

Het klopt dat je je legitimatiebewijs nooit hoeft af te geven. Maar de pomp houder hoeft jou ook niet ongestraft weg te laten rijden zonder te betalen.

En 5 euro betalen voor zo'n fout, tsjah pompstation zal redeneren dat ze er werk en gedoe van hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Nico987 op 30-06-2016 23:19:42 ]
pi_163424125
Nooit je rijbewijs of ID achterlaten( ID fraude ). Pomphouder kan je niet verplichten en heeft daar geen wettelijk basis voor. Trouwens je hebt geen brandstof gestolen. Je kan op dat moment niet betalen.

Hij mag een machtiging laten schrijven, zonder burgerservicenummer. Ja, daar mag hij kosten voor rekenen.

Ooit eens bij een tankstation gewerkt. Pomphouder raakte rijbewijs van een klant kwijt. Ja....toen was er een probleem. Politie bij, een hoop gezeik. Pomphouder wist toen van " niets ".
pi_163424166
quote:
Maar ik kan ook wel andere manieren bedenken om te betalen zonder dat je er eerst met die brandstof vandoor gaat...

d) leen het geld bij een andere klant. Als het tankstation naar jouw idee onredelijke eisen stelt dan kun je vast iemand vinden die redelijker is.
e) misschien kun je het met je telefoon overboeken? Als het tankstation dat niet wil dan kun je misschien overboeken naar een andere klant die dan voor je afrekent?

Dit alles lijkt me voor het tankstation veel prettiger dan "hopen" dat je terugkomt.

Allemaal oplossingen, en naar mijn idee ook geen van allen onredelijk: je verlaat het terrein pas met die brandstof nadat je betaald hebt.

Met de oplossing die je nu aangeboden wordt maken ze het je alleen maar makkelijker. Dat meedenken mag naar mijn idee best van twee kanten komen.

Pomphouder kan ook de brandstof eruit laten pompen.
pi_163424608
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:55 schreef caroro het volgende:

[..]

Aanschaffen?? Die jatten ze gewoon van een andere auto.
Ondanks de grote naam op de gevel zijn 9 van de 10 stations van kleine zelfstandigen, die moeten veel geld investeren om de ellende binnen de perken te houden. Voor jou zal het een incident zijn maar de pomphouder en zijn medewerkers maken dit meerdere malen per week mee. En hoewel er genoeg mensen zijn die wel komen betalen, zijn er genoeg die weg blijven.
Dan moet de pomphouder stoppen met de service van achteraf betalen. Het kan nu vooraf aan de pomp. Maar de klant moet de shop in zodat de pomphouder meer kan verkopen. Brandstof is een bijzaak. Winst zit in de shop.

Trouwens meestal vinden criminelen een junk bereid om een kenteken op zijn / haar naam te zetten. Krijgen ze 100 euro. En de crimineel boetevrij rijden. Daarom patsercontroles. Dure auto, kenteken met veel boetes en fiscaal wanbetaler, bestuurder is niet de kentekenhouder, dan auto in beslag zodat de kentekenhouder de boetes komt betalen. Junk zal nooit komen. Auto wordt verkocht( beslissing rechtbank).

Ooit eens een junk gepakt met meer dan 150 kentekens op zijn naam.

[ Bericht 18% gewijzigd door thekolere op 30-06-2016 23:37:06 ]
pi_163425197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Produkt is nog niet gebruikt.
pi_163425546
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:31 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat een gekke kijk heb jij op de wereld... Ik krijg het gevoel dat jij denkt dat ze een soort publieke service verlenen of zo.

Het is gewoon een winkel. Je kunt er wat kopen of niet. Als je geen geld hebt, dan kun je niks kopen, toch?
Tuurlijk, logisch.

Maar als de benzine al in de tank zit kan ik het moeilijk eruit halen en teruggeven aan ze..
pi_163425580
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:00 schreef mrPanerai het volgende:
Altijd wel grappig om zien hoe mensen die de fout zijn ingegaan zich dan weer heel principieel gaan opstellen.
Het heeft niets met principe te maken, het heeft ermee te maken dat ik niet opnieuw slachtoffer van identiteitsfraude wil weten en ik niet weet hoe zo'n tankstationdoos met m'n spullen omgaat.
pi_163425823
quote:

Duidelijk, maar het is voor het tankstation ook niet heel handig als je auto daar blijft staan omdat je auto dan een plek bezet houdt voor een klant.

En wat betreft het vragen om geld van klanten: ze gaan het vast ook niet waarderen als je in hun zaak laat lopen bedelen voor geld :')

quote:
Duidelijk, maar zolang dat niet volgens de wet is toegestaan houdt het op. Ze kunnen je moeilijk fysiek tegenhouden..
pi_163426657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:

En wat betreft het vragen om geld van klanten: ze gaan het vast ook niet waarderen als je in hun zaak laat lopen bedelen voor geld :')

Jij doet nu net of het probleem van de pomp houder is. Jij moet betalen voor het product dat je afneemt. Het makkelijkst is de service voor achteraf betalen te accepteren. Met diens voorwaarden.

Wil of kun je daar niet aan voldoen.. ja dan is dat jou keuze en ook probleem. Maar zodra je wegrijdt is het diefstal. De auto hoeft niet voor de pomp te staan natuurlijk je zet hem gewoon op de parkeerplaats en dan ga je zelf zorgen dat je geld bij de pomp krijgt.

Zo ingewikkeld is dat toch niet.
pi_163426703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja en al die klanten die ter goede trouw zijn maar een keer een vergissing maken moeten dan opdraaien voor de criminelen? Dat is dan de verliezen van misdaad afschuiven op een selecte groep die nix met die misdaad te maken heeft.

Bovendien denk ik niet dat iemand die met valse platen gaat tanken even naar binnen gaat om een id te laten zien.
Eén op de vijf komt ook werkelijk terug. De rest zie je nooit weer, hebben toevallig geen ID bij zich, of een valse, of laten inderdaad braaf hun eigen ID zien om vervolgens tóch niet terug te komen (wij maakten foto's van het rijbewijs). Andere pasjes die mensen achterlaten zijn vaak vals en dat soort mensen heeft doorgaans ook toevallig geen smartphone bij zich. De verliezen aan niet betalers zijn enorm.
Your opinion of me is none of my business.
pi_163426815
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:59 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Duidelijk, maar het is voor het tankstation ook niet heel handig als je auto daar blijft staan omdat je auto dan een plek bezet houdt voor een klant.
Dan zet je hem in een parkeervak.
quote:
Duidelijk, maar zolang dat niet volgens de wet is toegestaan houdt het op. Ze kunnen je moeilijk fysiek tegenhouden..
Mijnsinziens kunnen ze best verlangen dat je het terrein niet met de getankte brandatof verlaat voordat je betaald hebt. Doe je dat wel, dan kunnen ze aangifte doen.

Hoe je dat dan vervolgens oplost is toch echt alleen jouw probleem.
pi_163427158
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 00:56 schreef XanderH het volgende:

Mijnsinziens kunnen ze best verlangen dat je het terrein niet met de getankte brandatof verlaat voordat je betaald hebt. Doe je dat wel, dan kunnen ze aangifte doen.

Hoe je dat dan vervolgens oplost is toch echt alleen jouw probleem.
Tja, dan wordt het inderdaad een afweging tussen moreel verantwoord meegaan met de pomphouder of voor jezelf kiezen.
pi_163427272
TS je wil gewoon alleen maar horen dat je gelijk hebt en de rest wil je niet naar luisteren.

Hopelijk gebeurt het je nog een keer, maar dan bij een tankstation die je auto niet van het terrein af laat zonder dat het geld is betaald. Dat is namelijk helemaal niet onredelijk. Misschien snap je het dan.

Hoef je verder geen id of wat dan ook te laten zien, maar de benzine, en dus de auto, blijft op het terrein. Hoe je het geld daar krijgt zoek je zelf maar uit.. Neem aan dat er genoeg tankstations zijn die het zo aanpakken en dat is niks anders als normaal.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')